Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PS5, Samsung TV med Anynet+ Cec och HDCP - Problem screen flickering

1 svar till detta ämne PS5 Samsung Anynet+ CEC HDCP Screen flickering Onkyo TR-646
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 29 december 2022 - 10:58

HanssonDaniel16
  • HanssonDaniel16
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Hej,

 

Jag hoppas det finns någon som är betydligt smartare än mig som kan ge råd. Jag skaffade PS5 augusti 2021 och råkade direkt ut för screen flickering (skärmen blir svart i någon sekund och tvn/förstärkaren tappar signalen. Sen hoppar det igång en liten stund och sen svartnar) när HDCP var på. Men i och med jag inte använder PS5 till streaming-tjänster så avaktiverade jag det.

När jag först skaffade PS5an testade jag både via min förstärkare en Onkyo TR-646, där jag hade PS5:ans medföljande HDMI-kabel till förstärkaren och sedan en ny kabel (Länk till kabel) från förstärkaren till TVn (UE65MU6195). Sen testade jag att köra PS5 direkt till TV och via ARC få ljudet till förstärkaren, i och med det måste jag ha Anynet+ CEC påslaget.
Men även då hade jag flickering, det var här jag då tröttnade och bara slog av HDCP.

Men igår hade jag tråkigt och testa med PS5an till TVn och slog av Anynet+ CEC och slog igång HDCP på PS5:an. Halleluja! det funkade, nu blinkar inte skärmen till emellanåt. Men då förlorar jag ARC funktionaliteten, så tv-ljudet och PS5:an går inte via förstärkaren.

Så Anynet+ CEC och HDCP funkar inte, och vad kan detta bero på? Sonys medföljande kabel kan ju inte vara boven, kan det vara så att kabeln jag köpte på NetonNet (länkad ovan) inte är så bra som dom skriver? 

Jag vet inte om det är inbillning men jag kan tycka att det blir det här flickering beteendet eller signalförlusten när det blir mycket ljud. Eller är det min förstärkare som helt enkelt inte pallar? Jag är kluven...
 



#2

Postad 30 december 2022 - 17:39

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Låter som ett kabelproblem.

just HDMI-kabel är en djungel, vissa funkar och vissa inte.

Enda sättet är att prova sig fram tyvär, bara för att det är en certifierad 2.1 kabel är det ingen garanti att det funkar på just ditt system.






Även taggad med PS5, Samsung, Anynet+ CEC, HDCP, Screen flickering, Onkyo, TR-646

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.