Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

COD vanguard

16 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 31 oktober 2021 - 19:04

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0
Inte många dagar tills vanguard släpps. Uppskattar spelen som utspelar sig vid de båda världskrigen. Har spelat bv5 ett bra tag nu och skulle vilja prova ngt nytt.

Vart väldigt glad när jag såg att vanguard skulle släppas, men antar att banorna inte kommer likna bv5? Tänker att COD ofta har små och intensiva kartor. Vad tror ni, är vanguard som tex black ops fast med annan kuliss?

#2

Postad 01 november 2021 - 11:21

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Har nästan bara hört negativt om Vanguard hittills, man bör nog avvakta recensioner.
Rimligtvis är det som vilket annat COD som helst, små banor med mycket action. Alternativt kanske ett par banor med Ground War finns som är något större kartor och fordon. Tycker ground war sög rövhöla i Modern Warfare då det kryllade av snipers på vartenda tak.

#3

Postad 01 november 2021 - 12:27

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Har nästan bara hört negativt om Vanguard hittills, man bör nog avvakta recensioner.
Rimligtvis är det som vilket annat COD som helst, små banor med mycket action. Alternativt kanske ett par banor med Ground War finns som är något större kartor och fordon. Tycker ground war sög rövhöla i Modern Warfare då det kryllade av snipers på vartenda tak.

Kommer absolut invänta recensioner. Drömmen är ett spel med lika stora banor som bv5, men så blir det nog inte. Jag kan inte förstå hur man kan tycka det är kul med små och intensiva banor, bara skjut och ingen taktik alls. 



#4

Postad 01 november 2021 - 12:44

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Kommer absolut invänta recensioner. Drömmen är ett spel med lika stora banor som bv5, men så blir det nog inte. Jag kan inte förstå hur man kan tycka det är kul med små och intensiva banor, bara skjut och ingen taktik alls.


Finns ju en anledning varför Battle Royale har blivit så populärt. Stora kartor och väldigt mycket mer taktiskt spelande.

#5

Postad 01 november 2021 - 13:11

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Drömmen är ett spel med lika stora banor som bv5, men så blir det nog inte. 

 

Då borde du ju gilla BF2042 som har gigantiska kartor?



#6

Postad 01 november 2021 - 13:28

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Då borde du ju gilla BF2042 som har gigantiska kartor?

Uppskattar inte moderna krig utan vill ha de gamla världskrigen. Det bästa hade varit en uppföljare till bv5 men det finns inte tyvärr.

#7

Postad 01 november 2021 - 13:36

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Fast du kan ju spela med WW2 vapen, fordon, flygplan och soldater i BF Portal ala BF1942.



#8

Postad 01 november 2021 - 13:51

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Fast du kan ju spela med WW2 vapen, fordon, flygplan och soldater i BF Portal ala BF1942.

Ok, mer än jag visste. Men jag antar att man inte får ett ”dedikerat” gammaldags krig utan bara litegrann? 



#9

Postad 01 november 2021 - 14:02

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Du sätter dina egna regler och variabler på servern.

 

https://www.youtube....h?v=OCMEy9lPoWA



#10

Postad 01 november 2021 - 14:21

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Du sätter dina egna regler och variabler på servern.

https://www.youtube....h?v=OCMEy9lPoWA

Ok, får kolla upp det.

#11

Postad 13 november 2021 - 14:54

Agusta
  • Agusta
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Hej,

Köpte mig Call of duty vanguard på skiva från Mediamarkt.


Brukar aldrig online spela dessa spel utan kör enbart på kampanjen, glad i hågen sätter jag in skivan i min PS4 Pro och väntar till skivan laddas in. Borde väl vara samma på Xbox?

Nu börjar bekymren!

Connection failed... Väljer "go offline" å tänker att man ska väl f..n kunna spela spelet offline!?

"Checking for ownership" visas... Kom sen vidare till att man kunde välja mellan: Vanguard, Warzone, Coldwar och Modern warfare försöker välja kampanjen, men spelet startar inte. "Räknade ner från 5 men sen hände inget mera"

Hur f..n Får jag igång spelet!?

Ursäkta om jag är trög å sur, men vad i **** ska man inte kunna lägga i skivan å spela, vad har hänt med med "stoppa i skivan å spela"

Som ni kanske förstår så spelar jag inte ofta, utan brukar köpa mig något spel ibland ur nostalgiskt syfte.

Så j*vla besviken, kommer alla spel att vara såhär !?


I vilket fall, hur får jag igång skiten jag köpt, eller måste jag kasta ut konsolen å spelet från balkongen Å köpa en Nintendo 8bit...

Mvh

Redigerat av Agusta, 13 november 2021 - 14:55.


#12

Postad 13 november 2021 - 16:12

JSan
  • JSan
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0
Nu har jag PS5 versionen på skiva men gissar det är samma. Står en banner på fodralet att ”internet required”
När man stoppar in skivan läggs inte SP kampanjen in utan den kan du välja attt ladda ner när du startar upp spelet.

#13

Postad 13 november 2021 - 16:44

Agusta
  • Agusta
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Nu har jag PS5 versionen på skiva men gissar det är samma. Står en banner på fodralet att ”internet required”
När man stoppar in skivan läggs inte SP kampanjen in utan den kan du välja attt ladda ner när du startar upp spelet.

Jag har uppdaterat Ps4 Pro enheten, osäker hur/ var jag gör för att ladda ner SP kampanjen? Måste jag signa up ett "play with an activision account" om jag inte gör det å väljer kör offline så är det hänglås över kampanj i Vanguard, de andra warzone, Coldwar, modern warfare är öppna, men klickar jag på dom så räknar det bara ner från 5 å inget händer?
F..n så trött jag blir.

Edit: tror jag fixade det...
Men vad ska jag med skivan till om jag måste ladda ner spelet i vilket fall?

Redigerat av Agusta, 13 november 2021 - 16:59.


#14

Postad 16 november 2021 - 08:46

hofwing
  • hofwing
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0

Jag har uppdaterat Ps4 Pro enheten, osäker hur/ var jag gör för att ladda ner SP kampanjen? Måste jag signa up ett "play with an activision account" om jag inte gör det å väljer kör offline så är det hänglås över kampanj i Vanguard, de andra warzone, Coldwar, modern warfare är öppna, men klickar jag på dom så räknar det bara ner från 5 å inget händer?
F..n så trött jag blir.

Edit: tror jag fixade det...
Men vad ska jag med skivan till om jag måste ladda ner spelet i vilket fall?

Skivan används numera bara för att bekräfta ägarskap av spelet. Alla spel på PS4/Xbox One och framåt installeras och körs från hårddisken.



#15

Postad 19 november 2021 - 02:15

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0
Efter att ha plågat mig igenom massa halo senaste dagarna å drömt om spel som är KUL och där folk inte tar 200 hits innan dom dör så tankade jag ned vanguards multiplayer ikväll och tog inte många sekunder förrän jag fullkomligt älskar spelet!!
Vapnen är underbara att skjuta med och kontrollen bra, efter att ha dragit ned på grejer en del.
Asgrymt! Hade ju helt tappat hoppet om fps efter bf2042 känns skit å halo och enlisted är dåliga på olika sätt, SÅHÄR ska pangande gå till!
Jag har enbart kört hardcore och det är möjligt att det är stor del till att jag gillar det så mycket, så har ni inte kört det spelläget så rekommenderar jag det starkt!
Gillar hur det ser ut grafiskt också å flyter på bra!

Det är gratis över helgen så bara tanka ned det och testa!
Hur ska man ha råd att köpa detta nu då?! Det är frågan!

#16

Postad 19 november 2021 - 06:15

Lillvilsmyr
  • Lillvilsmyr
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
Hardcore... nej tack

Redigerat av Lillvilsmyr, 19 november 2021 - 06:15.


#17

Postad 19 november 2021 - 19:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Efter att ha plågat mig igenom massa halo senaste dagarna å drömt om spel som är KUL och där folk inte tar 200 hits innan dom dör

:D

 

Jag brukar föredra spel där man tål mer/duellerna pågår längre, inte lika slumpbaserat.

 

Hardcore är lite som sudden death i Smash Bros, 50/50 vem som vinner :P





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.