Har ångerrätt på min marantz, hade ni skickat tillbaka den?
Någon mer än jag som har detta fenomen?
Poppande ljud i högtalare via cinema 70s
Startad av
Nightrider-xXx
, okt 10 2024 15:59
10 svar till detta ämne
2 relaterade trådar
Postad 10 oktober 2024 - 15:59 Har ångerrätt på min marantz, hade ni skickat tillbaka den? Någon mer än jag som har detta fenomen? Postad 10 oktober 2024 - 18:20 Prova först att stänga av Marantzen får elnätet i minst en halvtimme och kör igång den igen. Låter det illa i alla fall koppla bort allt utom det som behövs för att ha igång Apple TV. Postad 10 oktober 2024 - 18:26 Det enda som är extra inkopplat är en Mac mini men den drar jag ur också för att se om det fortfarande poppar i högtalarna. Jag har återställt förstärkaren och detta hjälpte inte. Postad 11 oktober 2024 - 20:38
Jag har nu testat detta plus att jag har bytt hdmi kablar och det poppar i högtalarna fortfarande, är den enda utvägen att skicka tillbaka den nu eller kan jag testa något mer? Postad 11 oktober 2024 - 21:30 Prova att ändra ljudformat i din AppleTV (inställningar, video och ljud, ljudformat, och ändra format). Prova stereo eller Dolby Digital.
Om problemet försvinner då, så är det förstärkaren som inte mute:ar ljudet vid formatväxling. Jag vet inte om det är normalt med din receiver. Du kan fråga i denna tråden där den testas:
https://www.audiosci...r-review.50334/
Att köra den inställningen är inte optimalt eftersom ljudet kodas om, men det är en bra/enkel test. Postad 11 oktober 2024 - 22:08
Jag har testat detta nu men problemet kvarstår dessvärre, otroligt störande ljud måste jag säga, enligt säljaren så skulle detta fenomen vara normalt och ska låta så men detta tror jag inget på faktiskt. Har aldrig varit med om att det ska knäppa/poppa i högtalarna. Postad 12 oktober 2024 - 07:12 Har Apple / c70 optisk in / utgång ? Postad 12 oktober 2024 - 07:48 Nej tyvärr så har inte min Apple TV någon optisk 😅 jag testade även den inbyggda Apple TV-appen i min lg tv och det är samma sak där. Men där kan jag testa optisk för att se om det försvinner. När jag använder mig utav HEOS så har jag inget plopp/klickande ljud så där flyter det på, men när det kommer till hdmi så kommer detta ljud. Redigerat av Nightrider-xXx, 12 oktober 2024 - 08:54. Postad 14 oktober 2024 - 12:03 Kanske ska låta så antar jag? Jag kan ju testa att koppla in min gamla förstärkare igen för att se om det knäpper och poppar i den också men gissar på att det blir samma i den med tanke på att det poppar i tv:ns högtalare också 😅 När jag streamar musik i HEOS som finns inbyggt i förstärkaren så poppar det inget alls i högtalarna. Testade även att spela upp i Apple TV appen i min iPhone via mina hörlurar och där är det samma problem med ljudet så det är något med Apples egna app som har problem. Redigerat av Nightrider-xXx, 15 oktober 2024 - 09:23. Postad 28 oktober 2024 - 13:35 Postad 28 oktober 2024 - 16:48
Aha okey jag har testat två förstärkare nu och alla låter likadant med Apple TV/ Mac mini osv med HDMI, det brusar även i högtalarna när jag ökar volymen. Jag ska testa att byta ut HDMI kablarna till 2.1 nu till att börja med. Redigerat av Nightrider-xXx, 28 oktober 2024 - 16:50. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |