Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Sony BDP-S350 och S550

695 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 13 september 2008 - 09:28

voz
  • voz
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0
Nu har S550 dykt upp på sonystyle.co.uk. Där står det "Dolby Digital Plus/ Dolby True HD (7.1ch) decoding". Inte ett knysst om avkodning av DTS-HD överhuvudtaget.

#102

Postad 13 september 2008 - 09:31

ILCapitano
  • ILCapitano
  • Lärjunge

  • 448 inlägg
  • 0

Hmmm, att sätta ett lågt pris när man inte kan sälja lockar trots allt folk till ens hemsida. Det känns som att Prisjakt missbrukas allt mer på det sättet. Såg samma sak hände under någon veckas tid med LG 227WT (monitor). Det verkar inträffa när många leverantörer under en tid har svårt att få tag på enheter. Vänta tills fler har den i lager, och framför allt tills den där billiga affären verkligen kan sälja den och kolla läget då. Jag tror absolut inte att 2000 eller strax där över kommer hålla.

men om man gör en beställning nu så får man väl den till det priset, även om den inte finns i lager just för tillfället.

#103

Postad 13 september 2008 - 19:42

Dragnet
  • Dragnet
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0

men om man gör en beställning nu så får man väl den till det priset, även om den inte finns i lager just för tillfället.


Givet en 100% seriös affär - ja.

Proceed with caution...

#104

Postad 14 september 2008 - 12:56

wilhelmrama
  • wilhelmrama
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
varför kan inte dom nya bd spelarna spela en hemladdad h.264 film??? struntar dom i det (tillverkarna)?

#105

Postad 14 september 2008 - 14:08

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

varför kan inte dom nya bd spelarna spela en hemladdad h.264 film??? struntar dom i det (tillverkarna)?


Ja varför skulle inte tillverkarna vilja lägga till en funktion för att se nerladdade piratkopior?
Suck! :huh:

#106

Postad 14 september 2008 - 14:13

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0

Ja varför skulle inte tillverkarna vilja lägga till en funktion för att se nerladdade piratkopior?
Suck! :huh:

Alla tillverkare har inte egna filmbolag :)
En del vill bara sälja spelare, så det kommer nog om det inte redan finns.

#107

Postad 14 september 2008 - 14:47

wilhelmrama
  • wilhelmrama
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Ja varför skulle inte tillverkarna vilja lägga till en funktion för att se nerladdade piratkopior?
Suck!


finns lagligt att ladda ner. om det nu skulle vara så.

#108

Postad 14 september 2008 - 15:27

Efny
  • Efny
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0

Ja varför skulle inte tillverkarna vilja lägga till en funktion för att se nerladdade piratkopior?
Suck!


finns lagligt att ladda ner. om det nu skulle vara så.


Var?

#109

Postad 14 september 2008 - 15:54

wilhelmrama
  • wilhelmrama
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
lite överallt...småfilmer

#110

Postad 15 september 2008 - 20:40

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Är lite nyfiken på uppstartshastigheten på Sonys nya spelare, Sony hävdar att det skall ta 6 sekunder från det att man stoppar i skivan tills det att den skall vara "klar". Nån som vet något mer eller har sett några reviews?

#111

Postad 15 september 2008 - 23:45

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Side-by-side jämförelse mellan 550 och 350: BDP-S350 vs. BDP-S550

Det som 550 har och 350 saknar är alltså bakgrundsbelyst fjärr, DTS-HD MA avkodning, 7.1 analoga utgångar, intern lagring för BD-Live (usb sticka)

Redigerat av lobo, 15 september 2008 - 23:47.


#112

Postad 16 september 2008 - 09:20

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0
Jag ser att Komplett/inWarehouse har S350 i lager nu. Är det någon som har köpt den därifrån och fått den levererad? Hur verkar burken?

#113

Postad 16 september 2008 - 10:59

Unregistered5cf1b4b0
  • Unregistered5cf1b4b0
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0
har förbokat min på Dustinhome men dom har den inte i lager ser jag.......

#114

Postad 16 september 2008 - 14:28

Unregistered26c836dc
  • Unregistered26c836dc
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Jag ser att Komplett/inWarehouse har S350 i lager nu. Är det någon som har köpt den därifrån och fått den levererad? Hur verkar burken?


Det finns tydligen två modeller av BDP-350 en med tillägget EC något dyrare,någon som vet skillnaden?

#115

Postad 16 september 2008 - 15:47

Unregistered5cf1b4b0
  • Unregistered5cf1b4b0
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0
fått besked nu via mail,kan hämta den imorgon! Nu är det bara recievern man väntar på (Onkyo 806)

#116

Postad 16 september 2008 - 17:45

Dragnet
  • Dragnet
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0

Är lite nyfiken på uppstartshastigheten på Sonys nya spelare, Sony hävdar att det skall ta 6 sekunder från det att man stoppar i skivan tills det att den skall vara "klar". Nån som vet något mer eller har sett några reviews?


Om man ställer den i en speciell "standby mode", dvs den är inte helt avstängd och drar ett antal watt. Så det beror på hur man ser på det :)

#117

Postad 17 september 2008 - 13:25

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

varför kan inte dom nya bd spelarna spela en hemladdad h.264 film??? struntar dom i det (tillverkarna)?

Den klarar ju AVCHD (mpeg4/H.264) så varför skulle inte det gå? F.ö. används ju AVCHD i en del videkameror numera, så det handlar inte bara om nedladdad film.

#118

Postad 17 september 2008 - 18:03

Schonas
  • Schonas
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0
Smartson har gjort en liten sammanfattning av tre test av 350:an, läs här: http://www.smartson....ny-bdp-s350.htm

#119

Postad 17 september 2008 - 18:29

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

fått besked nu via mail,kan hämta den imorgon! Nu är det bara recievern man väntar på (Onkyo 806)


Nå, har du hämtat den än? ;)
Kom med omdömme och bilder tack :)

#120

Postad 17 september 2008 - 21:12

Unregistered5cf1b4b0
  • Unregistered5cf1b4b0
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0
Svante: Hann inte idag,får bli imorgon. Sen väntar jag på Onkyo 806 som nu är på väg till Sverige,kommer inte koppla in innan dess.... Ska komma med kommentarer om denna när allt är kopplat och inställt ordentligt.

#121

Postad 18 september 2008 - 11:27

Unregistered303410a0
  • Unregistered303410a0
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Jag har beställt en 350 på Inwarehouse/Komplett och den är halvvägs till mig så jag har den i morgon (fredag). Lägger upp lite bilder osv på min sida då. Kan för övrigt tillägga att denna spelare är strået vassare på förhand än både Panasonics och Samsungs billigare ditos!. Ingen av dom klarar av att skicka True HD/DTS Master audio i bitstream som det är tänk det här med HD ljud. Läs nya hemmabiotidningen, där recenserar dom både Panasonic och Samsung och poängterar att ljudet för mkt mer tryck och bättre upplösning med bitstream...säger iofs sig självt, det är ju dom nya monsterstärkarna som ska göra jobbet!, så jag hoppas att min Onkyo 875 inte gör mig besviken =). Men som sagt i morgon kväll kan jag ge ett utlåtande, kan också tillägga att denna spelare ska va väldigt duktig på att fnissa till bilden på vanlig DVD också.

Redigerat av Unregistered303410a0, 18 september 2008 - 11:28.


#122

Postad 18 september 2008 - 11:40

voz
  • voz
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0

Kan för övrigt tillägga att denna spelare är strået vassare på förhand än både Panasonics och Samsungs billigare ditos!. Ingen av dom klarar av att skicka True HD/DTS Master audio i bitstream som det är tänk det här med HD ljud.

Que? Vilka modeller tänker du på där?

#123

Postad 18 september 2008 - 11:55

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0
Jag var helt insnöad på en 350 tills jag insåg att jag kanske borde ha en PS3:a i stället?

Kan någon förklara för mig varför jag inte ska lägga på en tusing och få en sådan?

Är den "klassiskt långsam" med starta av bluray-filmer?

Andra nackdelar?

Att den även spelar PS3-spel är bara en liten bonus för mig. Det kan jag leva utan, men det är en snygg och kompetent maskin vad jag förstått. Om det däremot är klumpigt att starta och se en bluray-film så överväger ju det minuset möjligheten att spela på.

Redigerat av Micleg, 18 september 2008 - 11:56.


#124

Postad 18 september 2008 - 13:40

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0
Nej, nu har min 350 kommit så nu köper jag den och inte en PS3, som verkar ha för mycket tveksamheter kring sig (värme, oljud, hackande uppspelning etc). Orkar inte med något strul utan jag vill ha en kompentent uppspelare som inte har något onödigt för sig. Återkommer när jag testat den.

#125

Postad 18 september 2008 - 18:36

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0
Oooooh, vilken känsla när den blå "HD Audio"-loggan på min Denon 1909 tändes av HDMI-signalen från BDP-S350 spelandes Day after tomorrow. Det här regerar ju, i alla fall när skivan har äkta högupplöst material och inte fusk-HD.

#126

Postad 18 september 2008 - 21:37

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0
Fast dom 6 sekunderna är nog snarast tills dess att skivan börjar laddas för sedan tar det ytterligare ett antal sekunder. Från fabrik är den dock inte inställd på att starta "snabbt".

#127

Postad 18 september 2008 - 22:15

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Fast dom 6 sekunderna är nog snarast tills dess att skivan börjar laddas för sedan tar det ytterligare ett antal sekunder. Från fabrik är den dock inte inställd på att starta "snabbt".


Hur lång tid tar den på sig att ladda en BD film?

Ta gärna bilder på underverket om du kan :)

#128

Postad 19 september 2008 - 12:42

Unregistered303410a0
  • Unregistered303410a0
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Nu har jag fått hem min 350, inkopplad och provad!. JA snabb var den, JA den var mkt vacker, JA det var underbara menyer, JA det var stor skillnad på ljudet till det positiva med Bitstream till Receivern än med PCM...jag kan bara le!. Bilder har jag lagt upp ---> https://www.minhembi...ullen78/112400/

Bifogad fil(er)



#129

Postad 19 september 2008 - 14:27

Unregisteredca18a39b
  • Unregisteredca18a39b
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Impulsköpte en BD350 på Clas Olsson idag. Kopplade in den via HDMI och satte på CARS.

Kanonbild men jag blir inte klok på ljudet. Först så visade recievern PCM multichannel och allt lät bra när jag växlade mellan Dolby Digatal och True HD(Onkyo 605 som skall kunna avkoda True HD och som inte skall behöva någon uppdatering av firmware för at klara detta vilka tidiga exemplar behövde)

När jag satt på anläggningen lite senare så kom inget ljud när jag skickade ut True HD, men däremot så blinkade texten True HD på recievern... Har klickat mig runt i menyerna på både reciever och BD350 och ser inget galet, men jag kan ha fel...

Det gnager för helst vill man ju se att recievern visar att det är True HD och att det hörs... Någon som har någon idé om detta?

/C

#130

Postad 19 september 2008 - 15:38

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0
Kolla så du har "Direkt" på "BD Ljudsignal" eller vad den heter. Jag hade råkat ställa om den till "Mixa" och då blev det Multichannel In på receivern När jag sedan ändrade denna inställning så gick receivern igång och kände av DTS HD-ljudet. Multichannel PCM är nog resultatet av att spelaren har avkodat det själv internt och skickar ut det som PCM via HDMI.

#131

Postad 19 september 2008 - 16:38

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Har dom bundlat spelaren med några filmer eller är det någon "regga och få filmer" historia? Vet att de bundlade Panna BD30 med 3st filmer när jag köpte den.

#132

Postad 19 september 2008 - 16:47

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0
Hos Loundness i Linköping var dealen att Blood Diamond och Batman Begins följde med från Sony, men filmerna skickas ut till handlaren och ca två veckor kan jag får hämta dem. Tror dom tidigarelade lanseringen av S350 så skivorna var inte klara att delas ut än.

#133

Postad 19 september 2008 - 16:48

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Nu har jag fått hem min 350, inkopplad och provad!. JA snabb var den, JA den var mkt vacker, JA det var underbara menyer, JA det var stor skillnad på ljudet till det positiva med Bitstream till Receivern än med PCM...jag kan bara le!. Bilder har jag lagt upp ---> [url="https://www.minhembi...len78/112400/"]


Riktig snygg spelare. Ser snyggare ut på "riktig" bild än på de promo shots man sett hittils :rolleyes:

Redigt nice biorum också :P

Redigerat av Svante Skoog, 19 september 2008 - 16:48.


#134

Postad 19 september 2008 - 18:04

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0

Impulsköpte en BD350 på Clas Olsson idag. Kopplade in den via HDMI och satte på CARS.

Kanonbild men jag blir inte klok på ljudet. Först så visade recievern PCM multichannel och allt lät bra när jag växlade mellan Dolby Digatal och True HD(Onkyo 605 som skall kunna avkoda True HD och som inte skall behöva någon uppdatering av firmware för at klara detta vilka tidiga exemplar behövde)

När jag satt på anläggningen lite senare så kom inget ljud när jag skickade ut True HD, men däremot så blinkade texten True HD på recievern... Har klickat mig runt i menyerna på både reciever och BD350 och ser inget galet, men jag kan ha fel...

Det gnager för helst vill man ju se att recievern visar att det är True HD och att det hörs... Någon som har någon idé om detta?

/C


Jag hade en 605 innan,och den visade bara multichannel.
Så att du fick upp TrueHD måste varit något tillfälligt.

#135

Postad 19 september 2008 - 19:17

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0
Vadå, BDP350 ska klara skicka HD ljudet bitstream eller?

#136

Postad 19 september 2008 - 19:57

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0
Ja, hur så? Den tycks även klara av att mixa ner ljudet till DD eller DTS, men har som sagt inga lågnivåutgångar. Allt kommer via HDMI. TrueHD och DTS HD MA är märkbart bättre än DD-ljudet som många Bluray har.

#137

Postad 19 september 2008 - 20:54

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Jo den kan skicka bitstream men onkyo 605 kan inte avkoda,så han får skicka PCM.

#138

Postad 19 september 2008 - 21:25

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0

Jo den kan skicka bitstream men onkyo 605 kan inte avkoda,så han får skicka PCM.

Onkyo 605 kan avkoda alla ljudformat...

#139

Postad 19 september 2008 - 22:04

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0

Onkyo 605 kan avkoda alla ljudformat...


Sorry du har rätt,jag som snurrar till det :rolleyes:

#140

Postad 19 september 2008 - 23:44

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Hos Loundness i Linköping var dealen att Blood Diamond och Batman Begins följde med från Sony, men filmerna skickas ut till handlaren och ca två veckor kan jag får hämta dem. Tror dom tidigarelade lanseringen av S350 så skivorna var inte klara att delas ut än.



Ok, tack!
Vet du om det är Loudness som står för det eller om det är Sony?

#141

Postad 20 september 2008 - 07:57

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Impulsköpte en BD350 på Clas Olsson idag. Kopplade in den via HDMI och satte på CARS.

Om inte Posten är ovanligt snabbt så antar jag att du köpte den i en butik. Var? På deras hemsida står endast "Finns på postorder". Någon som vet hur man hittar lagerstatus för en viss butik (jag har för mig att man kunnat se det tidigare)? Jag måste ta mig till butiken i Halmstad och köpa den kl 10 när de öppnar! Inget impulsköp här inte... :rolleyes:

Redigerat av hakanh65, 20 september 2008 - 08:12.


#142

Postad 20 september 2008 - 09:12

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0

Ok, tack!
Vet du om det är Loudness som står för det eller om det är Sony?

Det är Sony, men det är konstigt att dom inte skickar med filmer med full pott på bild och ljud. Blood Diamond fick ju sisådär betyg på bild på denna site: http://bluray.highde...ooddiamond.html

Den har dessutom "bara" PCM-ljud som dock får högsta betyg.

För mig hade det naturliga varit att dom skickat med filmer som fick Bluray att glänsa maximalt, sådana med TrueHD/DTS HD MA och betyg-5-bild.

Batman Begins BD verkar däremot vara en teknisk fullträff: http://bluray.highde...tmanbegins.html

Redigerat av Micleg, 20 september 2008 - 09:13.


#143

Postad 20 september 2008 - 09:28

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0

Jag har beställt en 350 på Inwarehouse/Komplett och den är halvvägs till mig så jag har den i morgon (fredag). Lägger upp lite bilder osv på min sida då. Kan för övrigt tillägga att denna spelare är strået vassare på förhand än både Panasonics och Samsungs billigare ditos!. Ingen av dom klarar av att skicka True HD/DTS Master audio i bitstream som det är tänk det här med HD ljud. Läs nya hemmabiotidningen, där recenserar dom både Panasonic och Samsung och poängterar att ljudet för mkt mer tryck och bättre upplösning med bitstream...säger iofs sig självt, det är ju dom nya monsterstärkarna som ska göra jobbet!, så jag hoppas att min Onkyo 875 inte gör mig besviken =). Men som sagt i morgon kväll kan jag ge ett utlåtande, kan också tillägga att denna spelare ska va väldigt duktig på att fnissa till bilden på vanlig DVD också.


Både Samsung 1400 och 1500 kan bitstreama alla nya format till en ny receiver skriv gärna inte ut felsägningar
i promoting av SONY:s produkter!!

#144

Postad 20 september 2008 - 10:01

Unregisteredca18a39b
  • Unregisteredca18a39b
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Kolla så du har "Direkt" på "BD Ljudsignal" eller vad den heter. Jag hade råkat ställa om den till "Mixa" och då blev det Multichannel In på receivern När jag sedan ändrade denna inställning så gick receivern igång och kände av DTS HD-ljudet. Multichannel PCM är nog resultatet av att spelaren har avkodat det själv internt och skickar ut det som PCM via HDMI.


Tack. Så var det!

Problemet var skivan med Cars!!!

Som tur var så var jag och hyrde ett par andra titlar... Bl.a. 21. Nu kommer ljud True HD ut via HDMI och det är markerat på displayen på förstärkaren.

C

Sorry du har rätt,jag som snurrar till det :rolleyes:


Funkar som sagt klockrent nu.

C

Om inte Posten är ovanligt snabbt så antar jag att du köpte den i en butik. Var? På deras hemsida står endast "Finns på postorder". Någon som vet hur man hittar lagerstatus för en viss butik (jag har för mig att man kunnat se det tidigare)? Jag måste ta mig till butiken i Halmstad och köpa den kl 10 när de öppnar! Inget impulsköp här inte... :P


Jag köpte den på Clas Ohlsson i Östersund.(2995:-) Dom sa att dom kom dit i torsdags. Fanns en kvar när jag handlat... Såg den också på Onoff men vet inte vad dom tog för den.

C

#145

Postad 20 september 2008 - 10:08

Unregisteredca18a39b
  • Unregisteredca18a39b
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Är det förresten någon som vet vilken fjärrkontrollskod som fiunkar för Sony BD350? (Att mata in på en fjärrkontroll för min Onkyo 605 för att slippa alla dessa fjärrkontroller) JAg har testat dom Sonykoder som finns angivna från Onkyo men antar att den här spelaren har andra koder och eftersom den är ny så finns inte dessa med.

C

#146

Postad 20 september 2008 - 10:10

zamolxes
  • zamolxes
  • Lärjunge

  • 408 inlägg
  • 0
Hej alla! Jag har kanske en dum fråga, i fel tråd, men jag chansar . Om man nu har en bra dvd spelare. En denon 3930, är det något bra ide att lega ca 3 tussen kr. på en pioneer lx71 bd, eller då ca 4000 för bdp 550 är ett bäst alternativ? Kan det vara så jä####s stor skillnad mellan dem apparaterna så att det lönar sig att ta pioneer-en? Ni som kan bättre bd apparaterna, kanske vill vara vänliga och ”sträcka en hand” i frågan.
Tack alla på förhand för vänligheten!
eugen

#147

Postad 20 september 2008 - 10:59

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0
Om du "vill ha" en Pioneer så är det ju motivet för att köpa en sådan, men det lär inte finnas några tekniska anledningar att köpa en dyrare spelare än S550 (om du behöver hjälp av att avkoda TrueHD, inte DTS HD MA) eller en S350 (din förstärkare sköter avkodningen av alla ljudformat). Det kommer säkert billigare och snabbare spelare, men särskilt mycket bättre bild lär dom inte få. Ljudet sköter som sagt förstärkaren. Jag kunde ju köpt en ren BD-transport men dessa var så dyra (Denon t ex).

Eftersom jag ville ha tillgång till DTS HD MA så föll S550 bort och det fick bli en ny förstärkare också: Denon AVR-1909. Något jag knappast ångrat då den är smidig och kompetent.

(Jag har i dagsläget en Sony 40W4500 , Denon AVR-1909 och en Sony BDP-S350)

Redigerat av Micleg, 20 september 2008 - 11:04.


#148

Postad 20 september 2008 - 12:45

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Jag köpte den på Clas Ohlsson i Östersund.(2995:-) Dom sa att dom kom dit i torsdags. Fanns en kvar när jag handlat... Såg den också på Onoff men vet inte vad dom tog för den.

Jag ringde till Clas Ohlson i Halmstad och de hade en S350 kvar som de lade undan till mig! Får nöja mig med att se den på 26"-apparaten (bara HD-ready) i sommarstugan nu under helgen...

En liten undran: det erbjudande som vissa handlare har med två filmer inkluderade, gäller det inte exv hos Clas Ohlson? Läste i nåt inlägg att det är Sony som står för erbjudandet så det borde väl gälla alla återförsäljare som säljer apparater från Sony i Sverige?

#149

Postad 20 september 2008 - 13:01

zamolxes
  • zamolxes
  • Lärjunge

  • 408 inlägg
  • 0

Om du "vill ha" en Pioneer så är det ju motivet för att köpa en sådan, men det lär inte finnas några tekniska anledningar att köpa en dyrare spelare än S550 (om du behöver hjälp av att avkoda TrueHD, inte DTS HD MA) eller en S350 (din förstärkare sköter avkodningen av alla ljudformat). Det kommer säkert billigare och snabbare spelare, men särskilt mycket bättre bild lär dom inte få. Ljudet sköter som sagt förstärkaren. Jag kunde ju köpt en ren BD-transport men dessa var så dyra (Denon t ex).

Eftersom jag ville ha tillgång till DTS HD MA så föll S550 bort och det fick bli en ny förstärkare också: Denon AVR-1909. Något jag knappast ångrat då den är smidig och kompetent.

(Jag har i dagsläget en Sony 40W4500 , Denon AVR-1909 och en Sony BDP-S350)


Jag VILL inte ha en Pioneer bara för märkens skull. Jag har idag en yamaha 2600 som inte kodar av hd ljud. Med detta i grunden, ljudet blir via 7.1 analogt. Tv:n är en bakproj. Sony bravia KDS 55 ” full HD. Jag vet lite om vilket typ av ljud jag skulle kunna skicka från bd spelarna, via hdmi, som skulle funka, om det funkar överhuvudtaget. Analogt vet jag att det skall fungera. Med detta sagt, kommer pioneer göra något under, mer än vad 550 kan göra i mitt fal?
PS. Med tanken på min tv. skulle klart vara bra med en till apparat i bravia serien, om den är lämpligt.
Till Alla! Vill absolut inte ändra tråden i en pioneer ”me like it”. Hoppas bara på att få klarheten i vilken apparat lämpas bäst för mig.

#150

Postad 20 september 2008 - 16:03

Unregistereddcb5bcc8
  • Unregistereddcb5bcc8
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Eftersom jag ville ha tillgång till DTS HD MA så föll S550 bort och det fick bli en ny förstärkare också: Denon AVR-1909. Något jag knappast ångrat då den är smidig och kompetent.

(Jag har i dagsläget en Sony 40W4500 , Denon AVR-1909 och en Sony BDP-S350)

Vad menar Du med att 550 faller bort för att Du vill ha tillgång till DTS HD MA? Funkar det bara på 350 eller?
En 550 och en KDL-52Z4500 ligger högst på min lista för tillfället, vore ju trist jag har missat nån information.

//Tjompan



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.