Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Google Chromecast gen 2 (och Audio)

557 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#451

Postad 18 april 2017 - 11:33

dansoderlundienskede
  • dansoderlundienskede
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Men kan den casta till CC?

#452

Postad 18 april 2017 - 13:03

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Men kan den casta till CC?

Du castar ju inte direkt från datorn utan via en app på valfri enhet.



#453

Postad 18 april 2017 - 13:43

dansoderlundienskede
  • dansoderlundienskede
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Men appen på Macen kan casta till CC, menar jag?
Få andra appar på Mac OS kan ju det, förutom Chrome.

#454

Postad 18 april 2017 - 14:42

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Men appen på Macen kan casta till CC, menar jag?
Få andra appar på Mac OS kan ju det, förutom Chrome.

Det vet inte jag om Plex Media Player for MAC kan casta direkt till cc, eller om det krävs att du kör appen på en mobil app eller mediespelare.



#455

Postad 18 april 2017 - 17:57

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0
Plex för Mac kan casta direkt till CC via Chrome och du kan även använda android appen och iOS appen själv castar jag allt via Chrome

Redigerat av Duckface21, 18 april 2017 - 18:06.


#456

Postad 18 april 2017 - 18:55

dansoderlundienskede
  • dansoderlundienskede
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

OK, nu fattar jag. Har installerat Plex server och tillägget i Chrome. Håller på att uppdatera biblioteket, så får vi se sen.

Tack för all hjälp!

 

MEN: resten av frågan återstår...vad händer efter Plex? Den skickar en FLAC-ström (via Chrome) till CC, oförstört OK. Skickar CC denna FLAC-ström oförstörd till min receiver (HDMI)? I så fall är jag hemma, dvs receivern har tagit emot en digital FLAC-ström och får hantera den bäst den kan, dvs packa upp den och skicka den genom DAC:en för att låta den passera ut till högtalarna. Dvs detta är det bästa ljud jag kan åstadkomma med mina grejer. Men jag känner mig inte alls så säker på att det är SÅ enkelt...eller?


Redigerat av dansoderlundienskede, 18 april 2017 - 18:56.


#457

Postad 19 april 2017 - 07:09

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

OK, nu fattar jag. Har installerat Plex server och tillägget i Chrome. Håller på att uppdatera biblioteket, så får vi se sen.

Tack för all hjälp!

 

MEN: resten av frågan återstår...vad händer efter Plex? Den skickar en FLAC-ström (via Chrome) till CC, oförstört OK. Skickar CC denna FLAC-ström oförstörd till min receiver (HDMI)? I så fall är jag hemma, dvs receivern har tagit emot en digital FLAC-ström och får hantera den bäst den kan, dvs packa upp den och skicka den genom DAC:en för att låta den passera ut till högtalarna. Dvs detta är det bästa ljud jag kan åstadkomma med mina grejer. Men jag känner mig inte alls så säker på att det är SÅ enkelt...eller?

CC Audio har en DAC. CC med Hdmi har det inte. Så det beror på vilken av dem du har om konverteringen sker i CC eller din förstärkare.

Men...skickar Plex ut Flac? "Other audio formats such as FLAC or ALAC will be transcoded by your Plex Media Server to be compatible."



#458

Postad 19 april 2017 - 08:07

dansoderlundienskede
  • dansoderlundienskede
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Jag har CC2, inte audio, så jag vill köra flac hela vägen till min receivers DAC om det går.

När jag tittar i Plex finns en inställning som gör att den skickar strömmen i originalformat. Eller har du annan info?



#459

Postad 19 april 2017 - 08:47

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Jag har CC2, inte audio, så jag vill köra flac hela vägen till min receivers DAC om det går.

När jag tittar i Plex finns en inställning som gör att den skickar strömmen i originalformat. Eller har du annan info?

Inte mer än det jag citerade från deras egen sida. Men bättre om någon som använder flac kunde verifiera hur Plex hanterar det.



#460

Postad 19 april 2017 - 09:25

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

CC Audio har en DAC. CC med Hdmi har det inte. Så det beror på vilken av dem du har om konverteringen sker i CC eller din förstärkare.

Men...skickar Plex ut Flac? "Other audio formats such as FLAC or ALAC will be transcoded by your Plex Media Server to be compatible."

CC klarar flac och för några uppdateringar sen av plex införde de ac3 och  flac direkt ström... däremot om du kör direkt till webbläsaren blir det transcodad..

 

deras hemsida har jag kollat på med men den har inte uppdaterats sen de införde det...


Redigerat av Duckface21, 19 april 2017 - 09:27.


#461

Postad 19 april 2017 - 09:30

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

https://forums.plex....Comment_1036130



#462

Postad 19 april 2017 - 11:23

dansoderlundienskede
  • dansoderlundienskede
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Menar du att om jag kör från Plex Serversidan i browsern, så kodas det om, men om jag kör från appen så kodas det inte om?
Men min Plex-app - som är ett tillägg i Chrome - kan inte skicka direkt till CC, utan bara till Chrome och i Chroma får man skicka vidare till CC. Ska man göra så, eller har jag fattat fel?

#463

Postad 19 april 2017 - 11:29

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Menar du att om jag kör från Plex Serversidan i browsern, så kodas det om, men om jag kör från appen så kodas det inte om?
Men min Plex-app - som är ett tillägg i Chrome - kan inte skicka direkt till CC, utan bara till Chrome och i Chroma får man skicka vidare till CC. Ska man göra så, eller har jag fattat fel?

nej jag menar att om man spelar upp direkt i browsern så  kodar den om ... Flac som castas till CC kommer  direktspelas oavsett om de startas från app på telefon eller chrome browsern på datorn utan transcoding


Redigerat av Duckface21, 19 april 2017 - 11:30.


#464

Postad 19 april 2017 - 18:11

dansoderlundienskede
  • dansoderlundienskede
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Toppen! Men är det såhär Plex funkar, att man kör appen, manuellt väljer att skicka strömmen till Chrome och där manuellt väljer att skicka den vidare till CC?



#465

Postad 19 april 2017 - 18:20

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0
Plex funkar så att du har en dator med Plex server installerat appen/webbläsaren är bara en länk mellan servern o dig ... När du startar en spelning av media till CC så säger du bara till CC vart den ska spela från vill säga från plex servern.. appen/webbläsaren är alltså en fjärrkontroll ... Du kan använda enbart appen eller enbart Chrome men du måste ha en dator med Plex server installerat på som appen kan hitta eller Chrome kan hitta

Redigerat av Duckface21, 19 april 2017 - 21:25.


#466

Postad 23 april 2017 - 16:36

dansoderlundienskede
  • dansoderlundienskede
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Jag fattar nog inte riktigt. På min Mac: Plexservern snurrar på datorn, utan att Chrome är startad. När jag startar Plex-appen ("fjärrkontrollen"), startas även Chrome, eftersom appen är en Chrome-app. Men appen hittar inget att casta till, förrän jag startar en flik mot Plex-servern. Då kan appen casta till "Plex web (Chrome)". Som i sin tur kan casta till CC. Verkar knasigt, för då kan man ju lika gärna använda Chrome-fliken (mot servern) som "fjärrkontroll". Och det verkar ju inte som servern castar direkt till CC, utan alltid via Chrome.



#467

Postad 23 april 2017 - 23:27

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0
Chrome app? Du ska gå in på webbsidan för din Plex http://IP:32400/web/index.html om du inte ändrat adress. du bör även ha Google Cast tillägget på Chrome. för att casta trycker du på Cast loggan i chrome som ligger bredvid adressfältet

Redigerat av Duckface21, 23 april 2017 - 23:32.


#468

Postad 24 april 2017 - 06:00

dansoderlundienskede
  • dansoderlundienskede
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Jo, jag kan köra från websidan. Men man ska ju även kunna köra från "appen", som dock inte är en fristående applikation utan en app i Chrome. Det var det jag menade med "Chrome-app".

#469

Postad 24 april 2017 - 06:23

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0
Oki jag testade just själv via Chrome app får inte det att funka heller...jag kör mest från mobil app och i chrome (inte Chrome app)

#470

Postad 25 april 2017 - 17:49

dansoderlundienskede
  • dansoderlundienskede
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Hmmm...måste nog forska i detta. När jag kör från appen säger förstärkaren "PCM", men direkt från browsern säger det "Video1", vilket är namnet på ingången. Det indikerar att någon av dem downsamplar, troligen browsern, eller...?



#471

Postad 25 april 2017 - 18:04

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Hmmm...måste nog forska i detta. När jag kör från appen säger förstärkaren "PCM", men direkt från browsern säger det "Video1", vilket är namnet på ingången. Det indikerar att någon av dem downsamplar, troligen browsern, eller...?


Det är bara appen som klarar surround.

#472

Postad 26 april 2017 - 08:37

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Hmmm...måste nog forska i detta. När jag kör från appen säger förstärkaren "PCM", men direkt från browsern säger det "Video1", vilket är namnet på ingången. Det indikerar att någon av dem downsamplar, troligen browsern, eller...?

Kolla inställningarna så de att direct för format den klarar

Redigerat av Duckface21, 26 april 2017 - 08:37.


#473

Postad 27 april 2017 - 18:51

dansoderlundienskede
  • dansoderlundienskede
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

OK, nu har jag testat från iPhone-appen. Chrome startas inte, utan servern castar direkt till CC. Och i förstärkaren står det "PCM" och en massa andra saker, vilket jag tolkar som att FLAC-filen som passerar in i förstärkaren, förhoppningsvis utan att samplas ner på vägen.

Case closed! Tack för konversationen!



#474

Postad 28 april 2017 - 06:02

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0
Om du castar från tex mobilen så kan du kolla på webbläsaren på datorn under aktivitet på Plex så ser du om den kör direkt eller inte de står format

#475

Postad 28 april 2017 - 06:15

dansoderlundienskede
  • dansoderlundienskede
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Najs. Och så förutsätter jag att CC:n inte gör nåt annat än att skicka digitalströmmen vidare. Kanske packar den upp FLAC-filen, men downsamplar inte.

#476

Postad 28 april 2017 - 06:39

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Nej CC gör inget med  det utan den spelas direkt så länge filen stöds av CC

 

man kan ändra va man vill ska transcodas eller spelas direkt det gör man i Chromecast.xml för den som vågar :) 

 

PC    C:\Program Files (x86)\Plex\Plex Media Server\Resources\Profiles\Chromecast.xml

 

MAC    Contents/Resources/Profiles/Chromecast.xml

 

 

CC stödjer alla dessa format och ska klara spelas direkt, 

 

Audio codecs

  • HE-AAC
  • LC-AAC
  • MP3
  • Vorbis
  • WAV (LPCM)
  • FLAC
  • Opus
  • AC-3 (Dolby® Digital™ audio technology)
  • E-AC-3 (EC-3, Dolby® Digital Plus™ audio technology)

 

 

så här ser de ut på min i plex under Status står direktuppspelning alltså passar han  flac direkt till CC

 

 

flac%20direct.jpg?psid=1


Redigerat av Duckface21, 28 april 2017 - 08:18.


#477

Postad 28 april 2017 - 08:42

dansoderlundienskede
  • dansoderlundienskede
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Men det betyder alltså att min förstärkare packar upp FLAC-filen innan den hanterar det i DAC:en.
Är inte det imponerande? Eller är FLAC en standardkomprimering som inte är FLAC:S egen?

#478

Postad 28 april 2017 - 08:49

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0

Men det betyder alltså att min förstärkare packar upp FLAC-filen innan den hanterar det i DAC:en.
Är inte det imponerande? Eller är FLAC en standardkomprimering som inte är FLAC:S egen?

Nej, CCA packar upp signalen.



#479

Postad 28 april 2017 - 08:57

dansoderlundienskede
  • dansoderlundienskede
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Jag kör CC2, inte CCA.



#480

Postad 28 april 2017 - 09:00

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Jag kör CC2, inte CCA.

CC2 har bara digitalt ut så där överlåts allt till förstärkaren går med andra ord rakt igenom



#481

Postad 28 april 2017 - 09:06

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0

CC2 har bara digitalt ut så där överlåts allt till förstärkaren går med andra ord rakt igenom

Oerhört tveksamt att FLAC bitstreamas. Han skriver ju själv att förstärkaren visar PCM vilket tyder på att CC packar upp FLAC till PCM.



#482

Postad 28 april 2017 - 09:15

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Oerhört tveksamt att FLAC bitstreamas. Han skriver ju själv att förstärkaren visar PCM vilket tyder på att CC packar upp FLAC till PCM.

jo du har rätt kollar på stöd på CC och det är bara ac3 bitstream. så den packar upp FLAC

 

https://developers.g...cast/docs/media


Audio passthrough

  • AC-3 (Dolby® Digital™ audio technology)
  • E-AC-3 (EC-3, Dolby® Digital Plus™ audio technology)

The Media Player Library (MPL) supports E-AC-3 passthrough. If you're not using MPL, you can check the codec support prior to creating the source buffer by using the MediaSource.isTypeSupported() method and passing mp4a.a5 for AC-3 or mp4a.a6 for E-AC-3.

 

men  det  ska inte försämra ljudet ändå båda är lossless då pcm är okomprimerat


Redigerat av Duckface21, 28 april 2017 - 09:22.


#483

Postad 28 april 2017 - 09:28

dansoderlundienskede
  • dansoderlundienskede
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Kan det vara så att "supportar FLAC" (i CC2-specen) betyder just att den packar upp FLAC-filer till okomprimerad PCM?

Det låter som rimligast hittills.

Och att CC2 bara har digitalt ut, behöver inte betyda att allt går rakt igenom. PCM är ju i allra högsta grad digitalt.

 

OK, vi verkar vara överens:

Plex server kan skicka FLAC till CC, som packar upp och skickar PCM (okomprimerat och lossless) till förstärkaren som sköter D/A-omvandlingen.

Så sker när Plex styrs från mobilappen eller Chrome-appen på datorn.

Dock verkar det INTE vara så när den styrs från websidan, eftersom stärkaren då inte displayar "PCM", utan bara namnet på ingången. Även andra har påpekat det. Troligen packas då FLAC:en upp i Plex och downsamplas dessutom innan strömmen skickas till CC.

 

Eller? :-)



#484

Postad 28 april 2017 - 10:25

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0

Kan det vara så att "supportar FLAC" (i CC2-specen) betyder just att den packar upp FLAC-filer till okomprimerad PCM?
Det låter som rimligast hittills.
Och att CC2 bara har digitalt ut, behöver inte betyda att allt går rakt igenom. PCM är ju i allra högsta grad digitalt.
 
OK, vi verkar vara överens:
Plex server kan skicka FLAC till CC, som packar upp och skickar PCM (okomprimerat och lossless) till förstärkaren som sköter D/A-omvandlingen.
Så sker när Plex styrs från mobilappen eller Chrome-appen på datorn.
Dock verkar det INTE vara så när den styrs från websidan, eftersom stärkaren då inte displayar "PCM", utan bara namnet på ingången. Även andra har påpekat det. Troligen packas då FLAC:en upp i Plex och downsamplas dessutom innan strömmen skickas till CC.
 
Eller? :-)

Du ser inte på din reciver vad den tar emot för sample rate?

#485

Postad 28 april 2017 - 10:27

dansoderlundienskede
  • dansoderlundienskede
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Jag ska kolla ikväll! Vad borde det stå om det är lossless?



#486

Postad 28 april 2017 - 10:36

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0

Jag ska kolla ikväll! Vad borde det stå om det är lossless?

Det beror ju på. Du får kolla egenskaperna på källfilen. Om CC2 hanterar det bra, ska sample-rate inte ändras.
Kör du en fil som är samplad i 44.1 kHz (cd-kvalitet) ska det stå PCM 44.1 i displayen (om din reciver visar det)
Har du fil samplad i annan öpplösning, ska den aktuella upplösningen stämma överens med de du kan utläsa ur filens egenskaper.

#487

Postad 28 april 2017 - 11:10

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Jag ska kolla ikväll! Vad borde det stå om det är lossless?

webben ska skicka samma sak  då just både webbsidan och appen  är en fjärrkontroll och säger åt servern spela upp härifrån, på min Onkyo 646 står det PCM både från webben och android appen då jag kollade nu



#488

Postad 04 juni 2017 - 09:49

jocke__r
  • jocke__r
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Försöker fundera ut hur jag ska göra för att få ljud i två rum.

Jag vill kunna spela både spotify och skivspelaren i båda rummen samtidigt. (alltså samma ljud).

Förstärkaren har zone 2. Skulle två st chromecast audio lösa detta?



#489

Postad 04 juni 2017 - 09:53

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Försöker fundera ut hur jag ska göra för att få ljud i två rum.

Jag vill kunna spela både spotify och skivspelaren i båda rummen samtidigt. (alltså samma ljud).

Förstärkaren har zone 2. Skulle två st chromecast audio lösa detta?

ja cc audio kan spela multirum



#490

Postad 04 juni 2017 - 09:55

jocke__r
  • jocke__r
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

ja cc audio kan spela multirum

hmm men funkar det med zon 2? så jag kan ta den signalen som kommer från min förstärkare och skicka vidare är ju den stora frågan? :-D



#491

Postad 04 juni 2017 - 10:28

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
CC audio skickar ljud TILL något. Inte ifrån.

Du kan inte använda det som trådlös lösning för något annat.

Har du aktiva högtalare i dina olika rum så kan du få ljudet som CC audio stödjer att vara multiroom dvs Spotify connect samt andra stream tjänster. Men du kan inte skicka din skivspelares ljud med hjälp av en CC audio till en annan (så vitt jag vet) inte det den är designad för.

#492

Postad 04 juni 2017 - 13:21

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0
Zon2 är ju linje ut på förstärkare Så där blir de patrull
Men har du ett ljudsystem i varje rum så kan du plugga en cc audio i varje o spela samma på alla i sync

#493

Postad 04 juni 2017 - 22:19

jocke__r
  • jocke__r
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Jo fatta nu att cc audio inte har line in. Det är väl det jag behöver.. även om det andra räcker långt.

Får forska vidare efter annan lösning. Har ni något bra förslag mottages det gärna! 



#494

Postad 05 juni 2017 - 13:46

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Jo fatta nu att cc audio inte har line in. Det är väl det jag behöver.. även om det andra räcker långt.

Får forska vidare efter annan lösning. Har ni något bra förslag mottages det gärna! 

varför vill du köra zon2? cc audio har bättre lösning  som aldrig zon2 kan ge



#495

Postad 05 juni 2017 - 14:08

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0

Jo fatta nu att cc audio inte har line in. Det är väl det jag behöver.. även om det andra räcker långt.

Får forska vidare efter annan lösning. Har ni något bra förslag mottages det gärna! 

Yamahas lösning kan restreama. :) https://www.minhembi...howtopic=325397



#496

Postad 05 juni 2017 - 14:39

jocke__r
  • jocke__r
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

varför vill du köra zon2? cc audio har bättre lösning  som aldrig zon2 kan ge

Jag vill kunna spela en vinylskiva i två rum. Samt att jag redan har en ljudlösning på allt ljud till min förstärkare. Och det som kommer ut ur zon2 är ju allt jag vill kunna spela i det andra rummet.

 

 

Yamahas lösning kan restreama. :) https://www.minhembi...howtopic=325397

Ska kolla på det.



#497

Postad 05 juni 2017 - 18:34

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

det kan du göra med att plugga vinylen till datorn och casta från den http://lifehacker.co...cast-1750297581


Redigerat av Duckface21, 05 juni 2017 - 18:36.


#498

Postad 18 juni 2017 - 13:57

bahama
  • bahama
  • Forumräv

  • 977 inlägg
  • 0

Ber väldigt mycket om ursäkt för min okunskap om allt som berör detta ämne.

Jag har införskaffat en CC2.

Jag har lyckats koppla in den i nät verket här hemma.

 

Tanken är att den ska styras och catsa ifrån en laptop.

 

Hade väldiga problem att få den att överhuvudtaget hittas i nätverket. Var tvungen att ändra en del i routern som jag glömt lösenordet till så fick börja om från början i den.

 

Har dock fått igång det så långt.

 

Nu kan jag bara casta genom Google Chrome.

Spootify t.ex hittar inte CCn.

 

När jag castar t.ex Kodi genom chrome laggar den nått helt otroligt. Har väl en start fördröjning på ca 1,8 sekunder sedan hackar det med jämna mellanrum. Framför allt bilden men även ljudet.

 

Tycker inte ljudet som jag får är bra men hittar ingenstanns där man kan gör inställningar.

 

Vad är det jag totalt missat??

 

Ber om hjälp innan jag tröttnar o slänger skiten...



#499

Postad 18 juni 2017 - 15:11

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Ber väldigt mycket om ursäkt för min okunskap om allt som berör detta ämne.

Jag har införskaffat en CC2.

Jag har lyckats koppla in den i nät verket här hemma.

 

Tanken är att den ska styras och catsa ifrån en laptop.

 

Hade väldiga problem att få den att överhuvudtaget hittas i nätverket. Var tvungen att ändra en del i routern som jag glömt lösenordet till så fick börja om från början i den.

 

Har dock fått igång det så långt.

 

Nu kan jag bara casta genom Google Chrome.

Spootify t.ex hittar inte CCn.

 

När jag castar t.ex Kodi genom chrome laggar den nått helt otroligt. Har väl en start fördröjning på ca 1,8 sekunder sedan hackar det med jämna mellanrum. Framför allt bilden men även ljudet.

 

Tycker inte ljudet som jag får är bra men hittar ingenstanns där man kan gör inställningar.

 

Vad är det jag totalt missat??

 

Ber om hjälp innan jag tröttnar o slänger skiten...

Allt blir mycket enklare om du castar från en mobil. På datorn är det väl i stort sett bara Chrome som klarar av att casta till CC, plus Spotify *ibland*. Och allt som går genom Chrome blir mycket sämre än från mobil direkt, exempelvis får du bara stereoljud.



#500

Postad 18 juni 2017 - 16:50

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

 Och allt som går genom Chrome blir mycket sämre än från mobil direkt, exempelvis får du bara stereoljud.

 

 

Jag får ut DD+ från Macen vid kastning, så det stämmer inte här i alla fall. Kan inte påstå att någonting blir sämre heller :)





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.