Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Google Chromecast gen 2 (och Audio)

557 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 12 oktober 2015 - 07:50

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Hur flyter bilden vid sportsändningar med denna? 50/60hz?

Var vi inte överens om att den fortfarande inte klarar 50hz? Dvs, borde inte vara någon skillnad om gamla CC. Men vi får vänta tills någon har gjort en jämförelse.



#52

Postad 12 oktober 2015 - 08:34

rollehot
  • rollehot
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

"Bakgrunden" Play tidningskiosk funkar inte som jag vill ,den visar bara amerikanska nyheter, någon som

har någe tips?



#53

Postad 12 oktober 2015 - 10:15

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

"Bakgrunden" Play tidningskiosk funkar inte som jag vill ,den visar bara amerikanska nyheter, någon som

har någe tips?

Den visar det som du har inställt på ditt Google account. Hur ser det ut i Chrome webläsaren?



#54

Postad 12 oktober 2015 - 10:18

EddieCarlström
  • EddieCarlström
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Hur flyter bilden vid sportsändningar med denna? 50/60hz?

 Va ingen direkt intressant fotboll i helgen. Så jag har ej provat. Dock gick det en rugbymatch som jag kolla några min för att jämföra. Tyckte det såg lika illa ut som första Chromecasten



#55

Postad 12 oktober 2015 - 14:29

rollehot
  • rollehot
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Den visar det som du har inställt på ditt Google account. Hur ser det ut i Chrome webläsaren?

 

Nej den finns bara som app och där har jag ju svenska nyheter.



#56

Postad 12 oktober 2015 - 14:57

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Hur castar jag youtube ifrån deras hemsida i chrome? hittar ingen cast knapp nånstans?



#57

Postad 12 oktober 2015 - 14:59

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 248 inlägg
  • 0

Hur castar jag youtube ifrån deras hemsida i chrome? hittar ingen cast knapp nånstans?

 

Installera pluginet: https://chrome.googl...fkmllpafd?hl=sv



#58

Postad 12 oktober 2015 - 15:02

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Jaha, behövde man ett plugin. Borde väl ändå vara inbyggt i Chrome. aja får väl lägga till det då!

 

Tackar!



#59

Postad 12 oktober 2015 - 20:24

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

 Men vi får vänta tills någon har gjort en jämförelse.

 

 

Var just därför jag ställde om frågan och inga jag tror..


Redigerat av mcmike, 12 oktober 2015 - 20:24.


#60

Postad 12 oktober 2015 - 20:35

Frux
  • Frux
  • Forumräv

  • 970 inlägg
  • 0
Har bytt ut våra gamla cc till tvåan. Den nya är lite snabbare på att börja uppspelning och lite stabilare kanske, men det är ingen större skillnad. Uppgraderade mest för att jag skulle slippa gå och fundera på det, så nu är det gjort iaf. :) De används rätt flitigt här hemma.

#61

Postad 12 oktober 2015 - 20:41

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Har bytt ut våra gamla cc till tvåan. Den nya är lite snabbare på att börja uppspelning och lite stabilare kanske, men det är ingen större skillnad. 

 

 

Oki tack för svar :)

 

 Uppgraderade mest för att jag skulle slippa gå och fundera på det, så nu är det gjort iaf. :)

 

 

Var min tanke med, nu slapp man fundera :)



#62

Postad 13 oktober 2015 - 05:57

EddieCarlström
  • EddieCarlström
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Har bytt ut våra gamla cc till tvåan. Den nya är lite snabbare på att börja uppspelning och lite stabilare kanske, men det är ingen större skillnad. Uppgraderade mest för att jag skulle slippa gå och fundera på det, så nu är det gjort iaf. :) De används rätt flitigt här hemma.


Tycker t o m att den är mycket snabbare! Ångrar inte att jag uppdaterar till v2

#63

Postad 13 oktober 2015 - 07:06

rollehot
  • rollehot
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Det där med bakgrunder är buggigt, nu har jag valt play tidningskiosk men den visar bara foton, omstart hjälper inte, blir väl till o resetta skiten.

 

Finns det inga avancerade möjligheter med denna, typ telnet eller dev mode, för att komma in lite djupare :)



#64

Postad 13 oktober 2015 - 07:45

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Finns det inga avancerade möjligheter med denna, typ telnet eller dev mode, för att komma in lite djupare :)

Den gamla gick iaf att root:a, den nya är nog än så länge för ny för att sådana exploits ska ha hunnit dyka upp.

#65

Postad 13 oktober 2015 - 12:50

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Spotify-iphone-appen uppdaterades igår med stöd för CC2.



#66

Postad 13 oktober 2015 - 19:34

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Kjell & Co har 20% rabatt på ALLA varor med kampanjkod Kjell20procent (endast över disk)
fram till den 18e denna månad, vilket ger ett pris på en Chromecast 2 på 312 kr.

Förutsatt att priset ligger kvar på 390:-.


Redigerat av frollic, 14 oktober 2015 - 07:37.


#67

Postad 17 oktober 2015 - 18:57

EddieCarlström
  • EddieCarlström
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Vet inte om det är Viaplay som har en bra dag på jobbet. Men jag har haft en felfri 68min fotbollsmatch idag. Bilden känns faktiskt bättre och lugnare jämför mot chromecast v1

#68

Postad 20 oktober 2015 - 12:16

kokkelimokk
  • kokkelimokk
  • Lärjunge

  • 410 inlägg
  • 0

Är det någon som har testat hur Sport på CMore fungerar att streama till Chromecast v2 via mobil eller iPad?



#69

Postad 21 oktober 2015 - 08:17

Unregistered220d6a49
  • Unregistered220d6a49
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

Är det någon som har testat hur Sport på CMore fungerar att streama till Chromecast v2 via mobil eller iPad?

Jag skulle försöka i veckan men Cmore tattarna hade blockat min Androidplatta så jag fick se med ryckig PC+Firefox silverlight.  Cmore lever kvar i stenåldern.



#70

Postad 22 oktober 2015 - 10:07

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Jag skulle försöka i veckan men Cmore tattarna hade blockat min Androidplatta så jag fick se med ryckig PC+Firefox silverlight.  Cmore lever kvar i stenåldern.

Har Cmore blockat specifikt DIN platta? :o

Det är väl snarare så med flera streamingtjänster att inte alla program köps med rättigheter att streama från alla plattformar.


Redigerat av agpath, 22 oktober 2015 - 10:07.


#71

Postad 22 oktober 2015 - 10:33

nydan
  • nydan
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0

Är det någon som har testat hur Sport på CMore fungerar att streama till Chromecast v2 via mobil eller iPad?

Hej! Jag fick min Chromecast 2 igår och testade lite snabbt. Allt som funkade på version 1 funkar på 2an också för mig. Kom igång på några minuter och den installerade bara en uppdatering innan man kunde använda den. Dessutom började precis Spotify funka på den gamla precis innan jag bytte... Men i vilket fall så tycker jag den nya är kvickare och tyckte även bilden var något bättre men kan vara inbillning. De tjänster jag provat hititills är Spotify, Viaplay HD (film), Cmore, Svt-play, foton via Google fotos, Tv4 bra bild på solsidan. Är nöjd än så länge även om den gamla funkade bra också så tycker jag musikstreamingen fungerar utan hack när man byter låt osv bättre nu. Allt testades på en Samsung S5. Beställde också en Asus RT-AC51U router samt en billig Huawei Mediapad T1 8,0 för att styra all streaming. Vad tror ni om den kombinationen? Kostade endast drygt 1500 totalt. Förresten finns Chromecast 2 med studentrabatt 20 % på Kjell o Co om det är någon som är student. Har letat länge efter en lösning som innehåller både musik, film, bilder och tv och nu känns det äntligen som allt har fallit på plats :)


Redigerat av nydan, 22 oktober 2015 - 12:08.


#72

Postad 23 oktober 2015 - 07:53

Unregistered220d6a49
  • Unregistered220d6a49
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

Har Cmore blockat specifikt DIN platta? :o

Det är väl snarare så med flera streamingtjänster att inte alla program köps med rättigheter att streama från alla plattformar.

Ja det fick jag bekräftat av dem via mail. De låser till en viss enhet i 30 dagar. Vill man rensa det måste man kontakta kundtjänst och be dem rensa bort min använda enhet.



#73

Postad 23 oktober 2015 - 20:44

Grumme
  • Grumme
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0

Någon som vet om denna klarar att streama Tv3Play?
Den gamla gjorde det inte.



#74

Postad 23 oktober 2015 - 20:58

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Någon som vet om denna klarar att streama Tv3Play?
Den gamla gjorde det inte.

Jodå, den gamla gjorde det (precis som den nya), åtminstone genom att skicka en Chrome-flik från datorn.

Söker du funktionen från TV3:s app får du kontakta TV3...



#75

Postad 23 oktober 2015 - 23:23

Grumme
  • Grumme
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0

Jodå, den gamla gjorde det (precis som den nya), åtminstone genom att skicka en Chrome-flik från datorn.

Söker du funktionen från TV3:s app får du kontakta TV3...

Jag fick det i.a.f. inte att fungera, vare sig från min Linuxburk (som jag helst vill använda), Iphone eller Androidmobil. 



#76

Postad 24 oktober 2015 - 22:55

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Testat med Elementary OS (Ubuntu derivat) funkar finfint med Chrome och Chromium, testade oxå med min Chromebook (Chromium), inga problem där heller...

 

Chromecast gen. 1



#77

Postad 24 oktober 2015 - 23:28

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Någon som vet om denna klarar att streama Tv3Play?
Den gamla gjorde det inte.

tv3 viasat likt kanal5 har valt att inte stödja chromecast direct streeming så vill man kör dem så måste man casta skärm från datorn

Redigerat av Duckface21, 24 oktober 2015 - 23:30.


#78

Postad 26 oktober 2015 - 12:24

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0
Eftersom jag är nybörjare på CC, så undrar jag om det finns något sätt att bli av
med annonserna som dyker upp mellan youtube-klippen ?

Såg att det fanns någon slags ad-blocker för iOS, men Android ?

#79

Postad 26 oktober 2015 - 22:07

najken
  • najken
  • Lärjunge

  • 282 inlägg
  • 0

Tjenare

Använder min förstärkare som hdmi-växel till projektorn. Tänkte först köpa audio-varianten av chromecast. 

Men...kan jag köpa denna, sätta den i en hdmi-ingång i stärkaren och starta spotify-connect via mobilen, UTAN att starta projektorn?

 

För isf köper jag hellre denna, så får jag ju videostreamingen på köpet. 

 

Stort tack

/Najken



#80

Postad 26 oktober 2015 - 23:09

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0

Tjenare

Använder min förstärkare som hdmi-växel till projektorn. Tänkte först köpa audio-varianten av chromecast. 

Men...kan jag köpa denna, sätta den i en hdmi-ingång i stärkaren och starta spotify-connect via mobilen, UTAN att starta projektorn?

 

För isf köper jag hellre denna, så får jag ju videostreamingen på köpet. 

 

Stort tack

/Najken

 

Jag provade faktiskt detta själv i förrgår med den gamla Chromecasten och det fungerade utmärkt.

Jag har den inkopplad i min Onkyoförstärkare. Har sedan förstärkaren inställd på att fungera med HDMI CEC (samma med TVn). Sedan valde jag bara Chromecast i listan på Spotify och så startade förstärkaren på rätt ingång och TVn gick dessutom igång korrekt. 

Riktigt smutt att slippa starta förstärkaren och TVn (om man nu vill ha bild) när man ska spela musik.

 

Däremot så fick jag det inte riktigt att fungera om förstärkaren redan var igång på en annan ingång som Xbox eller liknande att den sedan bytte till Chromecast-ingången automatiskt när jag valde att casta. Det borde fungera, men jag hade inte så mycket tid att testa så jag kan ha gjort något fel...


Redigerat av Bergan, 26 oktober 2015 - 23:09.


#81

Postad 28 oktober 2015 - 13:41

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

  • 701 inlägg
  • 0

Är det någon skillnad på hur Chromecast Audio via toslink och Chromecast via HDMI hanterar musikuppspelning. Skickar båda ut 44.1kHz eller konverterar den till 48kHz via HDMI?



#82

Postad 29 oktober 2015 - 09:26

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Har installerat CC2 på farsans Philips TV med plåtchassi. Var ett meck att få wifi pga av att TVn i sig skärmar! När man fäster CCn med magneten på Hdmi-kontkaten, som det väl är tänkt, funkar det inte så bra. Vi fick både byta hdmi-uttag och till slut hänga upp CCn bakpå TVn för att få god mottagning!



#83

Postad 29 oktober 2015 - 13:53

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

ifixit har öppnad upp en chromecast 2 och en audio, och kikat på alla de coola kugghjulen innanför locket.

 

https://www.ifixit.c... Teardown/50189



#84

Postad 29 oktober 2015 - 14:33

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

allså är de ingen av er som har detta fel på chromecast 2 https://productforum...ate|spell:false

 

blir bara så frustrerad det lustiga är att de drabbar även chromecast 1 sen update 44433 men ingen verkar ha fel öppet nånstans???? 


Redigerat av Duckface21, 29 oktober 2015 - 14:39.


#85

Postad 29 oktober 2015 - 22:26

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0

Kör med Harmony så CEC är avstängt



#86

Postad 29 oktober 2015 - 22:28

najken
  • najken
  • Lärjunge

  • 282 inlägg
  • 0
Vad är CEC?

#87

Postad 29 oktober 2015 - 22:35

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0

https://gigaom.com/2...ecast-hdmi-cec/



#88

Postad 29 oktober 2015 - 23:03

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Kör med Harmony så CEC är avstängt

fattar inte  google att de släpper en uppdatering som bryter en så viktig sak som CEC  de borde ju testa  att de funkar innan 



#89

Postad 31 oktober 2015 - 12:27

Unregistered8ee72311
  • Unregistered8ee72311
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

tv3 viasat likt kanal5 har valt att inte stödja chromecast direct streeming så vill man kör dem så måste man casta skärm från datorn


Jag speglar skärmen från mobilen till chromecasten istället och spelar via appen.

#90

Postad 10 november 2015 - 09:49

bjornengqvist
  • bjornengqvist
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0
Jag kör andra Netflix-regioner via VPN i iPhonen och iPaden. Detta går dock inte att spegla till Chromecasten. Finns det något sätt att lösa detta på? Det verkar som att Chromecast har en inbyggd Netflix-app, snarare än att det jag spelar upp speglas från telefonen.

#91

Postad 10 november 2015 - 11:13

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Jag kör andra Netflix-regioner via VPN i iPhonen och iPaden. Detta går dock inte att spegla till Chromecasten. Finns det något sätt att lösa detta på? Det verkar som att Chromecast har en inbyggd Netflix-app, snarare än att det jag spelar upp speglas från telefonen.

 

Chromecast tar över strömmen från den enhet du castar från.

 

Om din Chromecast inte är bakom samma VPN som din mobil så kommer Netfix helt plötsligt märka att du inte strömmar från VPN längre och därför neka strömmen.

 

Så om du kör VPN på mobilen så kommer denna inte gå över till Chromecasten utan du måste även lägga Chromecasten bakom VPN. 

 

Lättast är att lägga hela routern bakom VPN.



#92

Postad 10 november 2015 - 11:57

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Chromecast tar över strömmen från den enhet du castar från.

 

Om din Chromecast inte är bakom samma VPN som din mobil så kommer Netfix helt plötsligt märka att du inte strömmar från VPN längre och därför neka strömmen.

 

Så om du kör VPN på mobilen så kommer denna inte gå över till Chromecasten utan du måste även lägga Chromecasten bakom VPN. 

 

Lättast är att lägga hela routern bakom VPN.

Dock använder Chromecast Googles DNS, så det hjälper inte.



#93

Postad 10 november 2015 - 12:00

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Lättast är att lägga hela routern bakom VPN.

Smartast är dock troligen att bara routa vissa IPs via VPNet, för då kan det vara igång hela tiden, men det är lite överkurs ... ;)
 

Dock använder Chromecast Googles DNS, så det hjälper inte.

DNS har inget med saken att göra ...

Om inte klienten (dvs Chromecasten) själv talar om för Google var den befinner sig, använder Google
geo-IP för att ta reda på det, om googles DNS används eller ej, är ovidkommande. Däremot kan ju även geo-IP
logiken ligga i Googles DNS, som styr om frågan till olika ställen beroende på varifrån frågan (geografiskt)
kommer.

Du skulle kunna routa alla anrop till googles DNS (8.8.8.8/8.8.4.4) någon helt annanstans, och allt
kommer fortfarande att fungera precis som tidigare.

http://www.expertrev...nd-roku-devices
http://www.eyeondema...-via-smart-dns/

Det tjänster som tex Smart DNS gör, är att styra över anrop som kräver geo-IP-kontroll från tjänste-
leverantören via egna proxy-servrar, som befinner sig i ett land från vilket innehållet från
tjänsteleverantören är tillåtet (tex USA).

Redigerat av frollic, 10 november 2015 - 13:14.


#94

Postad 10 november 2015 - 13:20

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 1

Smartast är dock troligen att bara routa vissa IPs via VPNet, för då kan det vara igång hela tiden, men det är lite överkurs ... ;)
 
DNS har inget med saken att göra ...

Om inte klienten (dvs Chromecasten) själv talar om för Google var den befinner sig, använder Google
geo-IP för att ta reda på det, om googles DNS används eller ej, är ovidkommande. Däremot kan ju även geo-IP
logiken ligga i Googles DNS, som styr om frågan till olika ställen beroende på varifrån frågan (geografiskt)
kommer.

Du skulle kunna routa alla anrop till googles DNS (8.8.8.8/8.8.4.4) någon helt annanstans, och allt
kommer fortfarande att fungera precis som tidigare.

http://www.expertrev...nd-roku-devices
http://www.eyeondema...-via-smart-dns/

Det tjänster som tex Smart DNS gör, är att styra över anrop som kräver geo-IP-kontroll från tjänste-
leverantören via egna proxy-servrar, som befinner sig i ett land från vilket innehållet från
tjänsteleverantören är tillåtet (tex USA).

DNS har i högsta grad att göra med om Chromecast ska kunna använda unlocator. DNS är hårt satt till 8.8.8.8/8.8.4.4 i Chromecast. Även om du har unlocator (eller annan tjänst) dns i din router så går alltid enhetens inställda dns först. För att kringå det så måste Googles dns blockas i routern.

Guider finns här:

https://support.unlo...etup-chromecast


Redigerat av agpath, 10 november 2015 - 13:21.


#95

Postad 10 november 2015 - 13:30

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 1

DNS har i högsta grad att göra med om Chromecast ska kunna använda unlocator.

Fast nu pratar du om två olika saker ;)

Chromecast kräver en DNS, punkt.
Den vill dock göra livet svårare för folk, genom att försöka accessa sin egna (dvs googles).
Har du VPN så är ju inte googles DNSer något problem heller.

Borde även gå att routa all trafik från sin Chromcast till en Tor-tunnel, som slutar i USA.
 

DNS är hårt satt till 8.8.8.8/8.8.4.4 i Chromecast. Även om du har unlocator (eller annan tjänst)
dns i din router så går alltid enhetens inställda dns först. För att kringå det så måste Googles dns blockas i routern.

Det var väl ungefär det jag skrev ?
Dock behöver du inte blocka den, räcker med att rerouta den, men utgången är naturligtvis densamma.

men men, låt oss återgå till Chromecasten, och vara överens om att det är görbart ;)

Redigerat av frollic, 10 november 2015 - 13:56.


#96

Postad 11 november 2015 - 08:39

Unregistered220d6a49
  • Unregistered220d6a49
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

När man kollar livehockey (SVTplay) på sin Samsung platta så är 'sändningen' ett antal sekunder efter matchen.

När man sedan väljer att 'casta' till sin Chromecast 2 då hamnar man flera minuter efter!. Detta känns inte helt OK.

Den uppträder ju som en 'Kurt Olsson' magisk Hockey-VM låda  :)

Samma skillnad uppträder om man kör play på en vanlig PC:



#97

Postad 11 november 2015 - 09:31

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

När man kollar livehockey (SVTplay) på sin Samsung platta så är 'sändningen' ett antal sekunder efter matchen.

När man sedan väljer att 'casta' till sin Chromecast 2 då hamnar man flera minuter efter!. Detta känns inte helt OK.

Den uppträder ju som en 'Kurt Olsson' magisk Hockey-VM låda  :)

Samma skillnad uppträder om man kör play på en vanlig PC:

Det handlar om buffring hos chromecasten, utöver det faktum att IP-strömmen i sig tar tid i förhållande till live-strömmen i luften. IP-strömmen ska komprimeras, sändas och sedan packas upp och skalas om till rätt format för din skärm. Allt detta tar tid.



#98

Postad 11 november 2015 - 13:52

bjornengqvist
  • bjornengqvist
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0
Lättast är att lägga hela routern bakom VPN.

 

Borde även gå att routa all trafik från sin Chromcast till en Tor-tunnel, som slutar i USA.
 
men men, låt oss återgå till Chromecasten, och vara överens om att det är görbart ;)

 

Tack för era svar!

 

Förstår jag det rätt att lösningen är att lägga routern bakom VPN? Detta verkar dock inte vara görbart då jag kör en Airport Extreme som router och där går det inte att göra inställningar för VPN så vitt jag kan se. Tråkigt att det ska vara så svårt att lösa.

 

Det går tydligen inte att fixa i min Playstation 4 eller PS3:a heller. Om jag petar in ExpressVPN:s DNS-inställningar där så får jag bara amerikansk region, men utan möjlighet att byta till någon annan. Det hade ju varit fiffigt om man kunde köra riktig VPN och inte bara DNS-lösningar (sen vet jag att det finns sådana för att byta region också, som unblock-us t.ex, men jag vill åt det integritetsskydd som VPN ger).



#99

Postad 11 november 2015 - 14:29

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0
Inte många hemma-routrar som har inbyggd VPN-klient.

Problemet med VPN, är ju i övrigt att den inte heller kommer låta dig byta region ....

Men jag tycker du ska lägga den frågan i allmänna datorfrågor-forumet, då det egentligen inte är en chromecast-issue.

Redigerat av frollic, 11 november 2015 - 14:43.


#100

Postad 11 november 2015 - 14:34

bjornengqvist
  • bjornengqvist
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0

Problemet med VPN, är ju i övrigt att den inte heller kommer låta dig byta region ....

I den tjänst jag använder pekar man ut vilket land man vill upprätta VPN-tunnel mot. Sen så får man ju det landets Netflix-utbud när man öppnar appen.

 

Men som sagt, nog om detta. Det verkar inte gå att lösa i Chromecast utan snarare så ligger lösningen i någon sorts switch mellan internetjacket och routern.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.