Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Headset till Xbox One

307 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Turtle Beach Ear Force XO Four Over-ear (Hörlurar) 7 7,4 (4) Inga priser
Turtle Beach Ear Force XO Seven Over-ear Headset (Hörlurar) 9 7,5 (1) Inga priser
Polk Audio 4 Shot Xbox One (Hörlurar) 7 5,33 (5) Inga priser
Turtle Beach Titanfall Ear Force Atlas (Hörlurar) 1 (0) Inga priser
Microsoft Xbox One Stereo Over-ear Headset (Hörlurar) 8 4,4 (4) 519:-
HyperX Cloud Over-ear Headset (Hörlurar) 9 8,36 (32) 3 913:-
Turtle Beach Ear Force Stealth 500X (Hörlurar) 5 5,67 (2) Inga priser
HyperX Cloud II Over-ear Headset (Hörlurar) 9 7,93 (111) 713:-
Corsair HS75 XB Over-ear Headset (Hörlurar) 9 7,25 (7) 3 598:-

#251

Postad 09 januari 2018 - 13:26

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Den funktionen saknas i mina.

Hade ju (har) Astro A40 också, som tog signalen via optisk, men tröttnade på alla sladdar. Dock är kvalitetskänslan betydligt bättre och kanske är även ljudet något bättre.

#252

Postad 10 januari 2018 - 11:13

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Beställde ett par Turtle Beach 700x precis.

 

https://www.elgigant...gaming-horlurar

 

Återkommer med omdöme, kommer jämföra med mina Ear force Tango BOII

 

Kanske även köper dolby appen...kommer iaf testa trial om det är nån skillnad på windows sonic och atmos.

 

Någon som vet ett bra spel att testa positions-ljudet i?



#253

Postad 10 januari 2018 - 14:16

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Beställde ett par Turtle Beach 700x precis.

https://www.elgigant...gaming-horlurar

Återkommer med omdöme, kommer jämföra med mina Ear force Tango BOII

Kanske även köper dolby appen...kommer iaf testa trial om det är nån skillnad på windows sonic och atmos.

Någon som vet ett bra spel att testa positions-ljudet i?

Nice! Får väl se om du hinner testa innan jag själv hinner köpa något. Står väl egentligen just mellan Stealth 700 och Plantronics just nu. Började småkika lite på Razer Thresher Ultimate men då snackar vi 250$ och jag hittar ingen butik här omkring som säljer dom heller.

Hur fungerar det med ljudformatet när spelet inte stödjer det? Atmos som exempel. Det är väl bara några spel som har det än? Omvandlas Atmos till något annat eller vad händer? Gears 4 har väl Atmos och AC Origins tror jag.

F.ö måste väl PUGB vara perfekt att testa headset i?

Edit: Är annars riktigt nöjd med mina HyperX Cloud II som funkar ypperligt och för att bara leverera stereo så har jag oftast inga problem att lokalisera vart ljud kommer ifrån. Minuset är att man måste ha sladd till kontrollen. Sen är jag sugen på att testa hur dagens lurar med virtuellt surround fungerar. Hade ett par Tritton innan med riktigt 5.1 som var suveräna men ihop med One så började dom knasa.

Redigerat av La Cucaracha, 10 januari 2018 - 14:36.


#254

Postad 10 januari 2018 - 16:40

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Det kommer inte vara någon skillnad på surround-ljudet på dina HyperX som är kopplade direkt till kontrollen jämfört med de andra alternativen du kollat på när det gäller Atmos eller Windows Sonic (eller vad det nu heter).
Du får exakt samma ljud oavsett.

När det gäller Atmos och Sonic så gör inte headsetet något (som de tidigare Astro eller Turtle Beach) åt signalen utan de får den färdigprocessad från Xboxen, antingen trådlöst eller via kabel. Så headseten är ”rena” stereo-headset bara.

#255

Postad 10 januari 2018 - 16:48

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Förtydligande: Med ljud menar jag inte ljudkvaliteten utan du får lika gärna Atmos eller Sonic med ett par Apple Earbuds som HyperX eller Stealth 700 eller Plantronics.

#256

Postad 10 januari 2018 - 16:56

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Det kommer inte vara någon skillnad på surround-ljudet på dina HyperX som är kopplade direkt till kontrollen jämfört med de andra alternativen du kollat på när det gäller Atmos eller Windows Sonic (eller vad det nu heter).
Du får exakt samma ljud oavsett.

När det gäller Atmos och Sonic så gör inte headsetet något (som de tidigare Astro eller Turtle Beach) åt signalen utan de får den färdigprocessad från Xboxen, antingen trådlöst eller via kabel. Så headseten är ”rena” stereo-headset bara.


Så att headset marknadsförs som surround är egentligen bluff? Jag trodde dessa headset hade nån form av dekoder som krävs för att kunna välja surround i xboxen.

#257

Postad 10 januari 2018 - 17:04

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Bluff eller bluff, försäljningsknep bara. Du får surround med dem, men headsetet skapar det inte, utan det gör istället Xboxen. Så med andra ord ingen dekoder i headsetet.

#258

Postad 11 januari 2018 - 07:53

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Mina nuvarande, och Astro t.ex där står tillverkaren för "surroundljudet" nu löser xboxen det själv eller med hjälp av en app.

Så eg borde priserna gå ner på surround headset som använder sig av kabel/wifi direkt.

Men så funkar väl inte marknaden? 😜

#259

Postad 11 januari 2018 - 18:41

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Var förbi Best Buy här precis och testlyssnade några dom hade uppkopplade. Blev väldigt förtjust i Turtle Beach 800X, satt skönt och hade riktigt schysst ljud imo. Stealth 700 både satt och lät sämre tyckte jag men sen är dom betydligt billigare också, under halva priset här.

Dom hade även ett par Plantronics inkopplade (ej 800) och dom lät inget vidare. Sprakade vid varenda explosion, kan ju varit trasiga dock.

Är oerhört nyfiken på kommande Lucid Sound LS35X och har försökt hitta Razer Thresher Ultimate men ingen butik verkar ha dom.

Redigerat av La Cucaracha, 11 januari 2018 - 18:43.


#260

Postad 11 januari 2018 - 19:07

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Var förbi Best Buy här precis och testlyssnade några dom hade uppkopplade. Blev väldigt förtjust i Turtle Beach 800X, satt skönt och hade riktigt schysst ljud imo. Stealth 700 både satt och lät sämre tyckte jag men sen är dom betydligt billigare också, under halva priset här.

Är oerhört nyfiken på kommande Lucid Sound LS35X och har försökt hitta Razer Thresher Ultimate men ingen butik verkar ha dom.

800x kikade jag på när dom var nya, testerna jag såg var att pga av saknade av Mic så blev ljudet väldigt dåligt(läs lågt), men det drabbar ju bara dom som skall höra dig 😋

Redigerat av SKIBBE, 11 januari 2018 - 19:07.


#261

Postad 11 januari 2018 - 19:49

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

800x kikade jag på när dom var nya, testerna jag såg var att pga av saknade av Mic så blev ljudet väldigt dåligt(läs lågt), men det drabbar ju bara dom som skall höra dig 😋


Läste precis om det också. Läste dock en annan review där inte direkt något problem påtalades men uppenbarligen borde det bli sämre mic-ljud utan ordentlig mic. Frågan är ju bara om det ändå är ok eller inte? Dom var sjukt sköna och ljudet var kanon.

#262

Postad 12 januari 2018 - 15:54

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Inte hunnit få dina lurar Skibbe?

#263

Postad 12 januari 2018 - 16:54

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Inte hunnit få dina lurar Skibbe?


För 10min sedan.

Sitter tight på mitt lilla huvud
Ej lika sköna som nuvarande.
Känns plastiga.
Testat bf1 i 10min, men skall uppdatera FW innan jag säger något om ljudet

 

Update:

 

Har ett litet tjut i vänsterkåpan, sånt elektronik/trådlöst störande ljud. Har det även i mina nuvarande som jag haft i flera år, men det är mycket lägre hz och inte lika hög volym. Detta är irriterande tror jag mig tycka...

Prövade stänga av skärmen och lampan, om det var p.g.a dem,  men icke.

 

Det går igenom allt ljud :(

 

Det försvinner nästan helt när jag kopplar i laddsladden (men då är dom ju inte trådlösa längre)

 

Ringde elgiganten och det gick att lämna tillbaka i butiken här istan, trotts att jag köpte det online.

Det är nog vad jag kommer göra, sökt på tjutljudet och verkar inte ensam om det problemet, men alla verkar inte ha det heller.

Har felsökt och testat div olika saker folk tipsade om men utan resultat.

Enda som får bort ljudet nästan är att ladda dom, och av erfarenhet innan brukar det brusa då pga jordbrus men inte i detta fallet :P


Redigerat av SKIBBE, 12 januari 2018 - 19:12.


#264

Postad 12 januari 2018 - 22:03

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

För 10min sedan.

Sitter tight på mitt lilla huvud
Ej lika sköna som nuvarande.
Känns plastiga.
Testat bf1 i 10min, men skall uppdatera FW innan jag säger något om ljudet

Update:

Har ett litet tjut i vänsterkåpan, sånt elektronik/trådlöst störande ljud. Har det även i mina nuvarande som jag haft i flera år, men det är mycket lägre hz och inte lika hög volym. Detta är irriterande tror jag mig tycka...
Prövade stänga av skärmen och lampan, om det var p.g.a dem, men icke.

Det går igenom allt ljud :(

Det försvinner nästan helt när jag kopplar i laddsladden (men då är dom ju inte trådlösa längre)

Ringde elgiganten och det gick att lämna tillbaka i butiken här istan, trotts att jag köpte det online.
Det är nog vad jag kommer göra, sökt på tjutljudet och verkar inte ensam om det problemet, men alla verkar inte ha det heller.
Har felsökt och testat div olika saker folk tipsade om men utan resultat.
Enda som får bort ljudet nästan är att ladda dom, och av erfarenhet innan brukar det brusa då pga jordbrus men inte i detta fallet :P


Det är väl ganska vanligt med nåt litet missljud vid trådlöst men det ska ju inte vara så man blir störd av det.

Av det lilla jag hann ha dessa på huvudet så upplevelse jag också dom som väldigt plastiga och relativt obekväma. Speciellt när Elite 800X var brevid och gick att jämföra med.
Tack för snabb input iaf, blir inga såna för min del heller.

Kanske avvaktar lite och ser hur LucidSound LS35X blir alternativt den enklare varianten av Razer Thresher.
Sen verkar ju Sennheiser kommit med något nytt.

#265

Postad 12 januari 2018 - 23:26

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Det är väl ganska vanligt med nåt litet missljud vid trådlöst men det ska ju inte vara så man blir störd av det.

Av det lilla jag hann ha dessa på huvudet så upplevelse jag också dom som väldigt plastiga och relativt obekväma. Speciellt när Elite 800X var brevid och gick att jämföra med.
Tack för snabb input iaf, blir inga såna för min del heller.

Kanske avvaktar lite och ser hur LucidSound LS35X blir alternativt den enklare varianten av Razer Thresher.
Sen verkar ju Sennheiser kommit med något nytt.

Jag har "missljud" i mina nuvarande Ear Force TANGO, men det är ett lågt brus likte min tinitus, och minsta lilla ljud sådöljs det och går inte igenom.

 

Ljudet i 700x är elektroniskt och väldigt högfrekvent, det försvinner inte helt. Även om du spelar musik. Så upplevde jag det.

 

Har själv ett litet huvud, så 700x passade eg väldigt bra, men gav ändå inte någon premium känsla.

 

Du gör nog rätt i att köpa några andra. Jag hoppas Elgiganten inte bråkar och sen får jag väl vara redo att lägga 2500-3000?!? på ett nytt headset om jag skall fortsätta jakten. Eller så får jag tejpa och superlimma mina nuvarande ett tag till :P

 

Ett TB pro + tactical hade varit najs men det är nästan 4000kr.. haha och inte ens trådlöst. 



#266

Postad 16 januari 2018 - 15:42

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Så har fått lämna tillbaka mina 700x nu. Och har läst lite om Lucid lurarna då jag blev riktigt imponerad av wifi direct lösningen som 700x lurarna hade. Fungerade precis som en kontroll, starta lurarna startade xboxen också :P

 

Amazon listar det för 180 dollars och 31 Mars. Frågan är vad det blir i Sverige. 2500kr? och när det släpps här.


Redigerat av SKIBBE, 16 januari 2018 - 15:51.


#267

Postad 16 januari 2018 - 16:44

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Så har fått lämna tillbaka mina 700x nu. Och har läst lite om Lucid lurarna då jag blev riktigt imponerad av wifi direct lösningen som 700x lurarna hade. Fungerade precis som en kontroll, starta lurarna startade xboxen också :P

Amazon listar det för 180 dollars och 31 Mars. Frågan är vad det blir i Sverige. 2500kr? och när det släpps här.


Jag räknar med ca 1800:- oftast brukar dollarn vara översatt till 10:- med vissa undantag.
Inte kikat på Razer Thresher? Dom har ju samma trådlösa funktion som jag förstår det. 1699:- är ju hyfsat överkomligt.
Det fina med Lucid är ju att dom verkar se tillräckligt snygga ut för att kunna använda med mobilen bland folk.

#268

Postad 16 januari 2018 - 21:36

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Jag räknar med ca 1800:- oftast brukar dollarn vara översatt till 10:- med vissa undantag.
Inte kikat på Razer Thresher? Dom har ju samma trådlösa funktion som jag förstår det. 1699:- är ju hyfsat överkomligt.
Det fina med Lucid är ju att dom verkar se tillräckligt snygga ut för att kunna använda med mobilen bland folk.

 

Detta har jag kommit fram till (personliga observationer)

 

Razer Thresher

+ separata kontroller för ljud och chatt

+ wifi direct

+ 16h batteritid

 

- Ingen 3.5mm

- gröna accent färger (gäller tyvärr nästan alla One modeller)

- Ingen erfarenhet av Razer, fått för mig det är kids gejming gear :P

 

Turtle Beach 600/700X

+ Passar för små huvuden

+ wifi direct

 

Batteri 15/10h

 

- plastig känsla

- Många verkar lida av missljud i vänster kåpa

- Svårt att hitta knapparna under användning

 

Lucid Sound LS35X

+ Snygga?!

+ wifi direct

+ boom och inbyggd mic

 

Batteri okänt

 

- okänt pris <2000;- ?!

- kommer först 31 mars

 

Det vuxna valet faller på Lucid, Men Razer toppar i <2000kr prisklassen vad jag har kikat på.

 

Och med introduktionen av wifi direct stödet så känns alla äldre trådlösa headset inte alls lika lockande, då jag kan få bort kabel och station.

+ Att med en Wireless adapter till PC så kan man köra wifi direct hedsetet där också med surround, krävs en om-sync bara. (Är ju fett för dom som ibland måste streama till sin pc pga att damen har lagt beslag på tv:n :)


Redigerat av SKIBBE, 16 januari 2018 - 21:44.


#269

Postad 17 januari 2018 - 01:10

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Lite irriterande att LS35X är flera månader bort men jag tror dom är ett ganska safe bet, tidigare LS30 har ju fått bra kritik.

Vet själv inte om jag någonsin kommer använda lurarna till annat än gaming så om dom är fula spelar mig mindre roll. Så hemska är väl inte Thresher ändå? https://i5.walmartim...5606f66812.jpeg

Är ändå lite lätt intresserad av nya Sennheiser GSP 600, inte trådlösa dock och absolut inget man kan gå med ute. Ljudmässigt borde dom vara väldigt fina.

#270

Postad 17 januari 2018 - 11:14

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Jag drog precis iväg en beställning ifrån INET på ett par Razor Thresher  :P  :D  :rolleyes:

 

Så hoppas dom imponerar, för det gjorde ju inte 700X.



#271

Postad 17 januari 2018 - 13:45

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Jag drog precis iväg en beställning ifrån INET på ett par Razor Thresher :P :D :rolleyes:

Så hoppas dom imponerar, för det gjorde ju inte 700X.


Bra att du agerar försökskanin :D
12 - 28khz är ju klart bättre än genomsnittsheadsetet som Razer har.

#272

Postad 17 januari 2018 - 13:53

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Haha, ja verkar bli lite av försökskanin 😋 hoppas de kommer på fredag, men jobbar tyvärr hela helgen så kanske blir svårt att hinna testa dom direkt.

#273

Postad 18 januari 2018 - 15:39

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Nu har jag snabbtestat mina Razor Thresher lite :)

 

Har möjlighet att ha alla mina 3 lurar inkopplade samtidigt med "samma" signal. Dock så tar jag ut ljudet på olika sätt. hdmi/optiskt/wifi

 

Så har endast jämfört med mina egna lurar.

 

Razor inte lika tydlig diskant, bäst/mest bas. Sitter inte helt 100 på mitt lilla huvud (men det kan jag nog lösa med lite DIY)

Sitter lätt över öronen, stora kåpor. Enkla reglage. Ett litet brumljud i vänstra kåpan, men mycket lägre frekvens än 700x så det döljs enkelt så fort ljud spelas.

Kvalitetskänslan är också bättre än 700x, bara förpackningen med formad skumgummi slot Turtle Beachen :)

 

Något annat som jag märkte var att när jag spelade spotify och hade valt Stereo ut, och sen växlade till Sonic så ändrades ljudbilden (jag hade nog tagit förgivet att en ren stereo signal skulle gå igenom opåverkad, sålänge inget spel var igång och skickade en flerkanals signal) Det är ju inte så svårt att toggla om man endast skall lyssna musik och tycker det är väldigt viktigt. Tycker inte det låter illa i Sonic läget, men dom låter helt klart olika.

 

Gillar dom än sålänge :)

 

Update: Jag startade min trial av Dolby Atmos. Då lät musik mer likt stereo upplevelsen. Sonic gör att rösterna inte låter helt naturligt.

 

Fotnot: pga lite huvud så har jag tejpat en disksvamp sen många år tillbaka :-P

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  lurar.jpg   114,12K   2 Antal nerladdningar

Redigerat av SKIBBE, 18 januari 2018 - 17:08.


#274

Postad 18 januari 2018 - 18:02

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Haha gillar tvättsvampshacken! :D

Du får återkomma med lite mer intryck om ljudet när du spelat lite!

#275

Postad 13 februari 2018 - 09:34

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
@La Cucaracha

Blev det något köp av lurar?

Jag är mycket nöjd med mina, behövde aldrig något DIY för passformen utan dom sitter bra, försökte med skum igen men då satt dom för hårt.

Jag gick all in och köpte nya kåpor direkt ifrån Razor med (cool gel) efter 10min är dom lika varma som originalen... Men ja det känns svalt en kort stund... 😋

Men gillar dom, kör med Dolby, så måste väl köpa den appen nu snart, mest pga "musiken" annars upplever jag vanlig surround låter lika, ej kunnat pröva spel/film med atmos så där kan jag inte säga något.

Det som kan vara negativt men inte påverkar helheten nämnvärt är:

Litet brum i höger kåpa, som dränks lätt av vanligt spelljud.
Har det nångång uppstått störning i wifi signalen har det enkelt lösts med att toggla on/off (ytterst få gånger)

Tycker dom är ett bra köp, men sen förstår jag att 1600kr är saftigt för många.

#276

Postad 13 februari 2018 - 16:43

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Nej det har inte blivit av än. Jag tänkte avvakta tills de där LucidSound LS35X kommer innan jag bestämmer mig helt. Sen har jag väl kommit fram till att mina Hyper X Cloud fungerar väldigt bra ändå men det hade helt klart varit skönt att slippa sladdar helt.

Men ljudet är bra i Thresher annars eller?

#277

Postad 15 februari 2018 - 13:27

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Nej det har inte blivit av än. Jag tänkte avvakta tills de där LucidSound LS35X kommer innan jag bestämmer mig helt. Sen har jag väl kommit fram till att mina Hyper X Cloud fungerar väldigt bra ändå men det hade helt klart varit skönt att slippa sladdar helt.

Men ljudet är bra i Thresher annars eller?

Jag är nöjd med ljudet.

Ja helt sladdlöst är faktiskt riktigt najs. speciellt om man måste avbryta/pausa mellan varven för att hjälpa till med barn eller dylikt :P

 

Men den varianten av Wifi som lurarna använder har inte lika lång räckvid som t.ex blåtand. Men dom kopplar upp sig automatiskt vad jag minns, sällan jag springer iväg så.

 

Hemma kan jag lägga mobilen på övervåningen och damszuga hela huset och ha mottagning 95% av rundan, men lurarna når inte lika långt kanske 60% (Men då har jag ju xboxen fast monterad i hörnet under skrivbordet, så inte optimalt.



#278

Postad 12 mars 2018 - 13:15

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Gjorde ett riktigt onödigt köp i helgen. Spontanköpte ett par Steelseries Arctis 3 som ändå blivit väldigt lovordade, var nyfiken på hur de skulle stå sig mot mina gamla HyperX Cloud 2. Skulle nog säga att ljudmässigt spelar dom i samma liga, har mest spelat PUBG och har varken enklare eller svårare att uppfatta positioner osv från ljud.

Skillnaden är att dessa sitter lite lösare på huvudet och sluter inte in örat på samma sätt som HyperX. Smaksak, båda är iaf bekväma längre stunder.

Plus till Arctis 3 pga att det finns kontroll för volym och muteknapp på vänstra kåpan, HyperX har inget sånt alls. Sen är mikrofonen infällbar i själva kåpan i Arctis 3, också smidigt. Däremot så verkar dom inte ha någon talkback-funktion alls vilket är lite halvkasst. Jag får ofta onda ögat här hemma pga att jag tydligen är rätt högljudd :rolleyes:

 

Har man inget vettigt headset och vill ha något schysst så är Arctis 3 för under 500:- lätt värt att kolla in.

 

Vet inte om man borde slanta upp för Dolby Atmos? Någon som kör med Atmos och upplever skillnaden mot windows sonic värd pengarna?



#279

Postad 14 mars 2018 - 17:03

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Talkback-funktionen eller mic monitor sitter ju numera inbyggt i Xbox-kontrollen. Såvida man kopplar in 3,5mm direkt i kontrollen. Kör man med en headset-adapter så måste den stödja detta som exempelvis Turtle Beachs varianter gör. Tror inte det är beroende på headsetet i detta fall såvida det inte ingår en headset-adapter som inte stödjer detta.

#280

Postad 14 mars 2018 - 17:13

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Talkback gillar jag inte, men som Bergan säger, skall dyka upp en "audio" flik under kugghjulet när du kör 3.5mm. den är annars dold.

#281

Postad 15 mars 2018 - 05:49

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Jasså? Märkte iaf ingen skillnad när jag hade stapeln på min eller max. Får väl titta igen ikväll. På mina HyperX så fungerar det iaf.

#282

Postad 11 juli 2018 - 19:41

BOLLING3R
  • BOLLING3R
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Kollar efter headset till jr. Funderar på Arctic Series 5 eller Hyper x cloudII. Finns det nå mer vettiga för runt 8-900kr ?

#283

Postad 12 juli 2018 - 00:36

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Kollar efter headset till jr. Funderar på Arctic Series 5 eller Hyper x cloudII. Finns det nå mer vettiga för runt 8-900kr ?


Arctis 3 verkar du kunna få för en femhunka, finns ingen anledning att köpa 5 då vad jag förstår har enbart nån extra usb-grej för PC som heller inte verkar vara direkt värd att betala extra för.
Har iaf båda och kan varmt rekommendera vilket som. Fördelen med Arctis 3 är att du har mute och volym på kåpan samt infällbar mic. Arctis sitter betydligt lösare på huvudet och sluter inte in öronen som Hyper X gör. Cloud 2 känns robustare och mer välbyggda. Ljudmässigt märker jag ingen direkt skillnad alls.

#284

Postad 13 juli 2018 - 09:02

BOLLING3R
  • BOLLING3R
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Ok. Han får prova båda och välja något av dem.
Tack för tipset.

Redigerat av BOLLING3R, 13 juli 2018 - 09:02.


#285

Postad 15 september 2018 - 17:28

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Har använt headset adapter till mina headset men har provat att skippa detta och koppla in headsetet direkt i kontrollen.
Finns det inget enklare och snabbare sätt att komma till ljudinställningarna än att trycka en gång på Xbox-knappen, stega längst bort till höger och och gå ned till ljud? Tar ju en hel ”evighet” att göra det om jag snabbt behöver muta micken eller justera volymen.

#286

Postad 15 september 2018 - 17:41

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Många headset har ju en dedikerad muteknapp, men har man inga knappar så finns det inte något snabbare än fippla i menyn tyvärr.

Redigerat av SKIBBE, 15 september 2018 - 17:41.


#287

Postad 15 september 2018 - 17:44

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Fanns det inte någon genväg förut, typ att man tryckte två gånger på Xbox-knappen för att komma till ljudinställningarna?

#288

Postad 10 oktober 2018 - 06:13

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Fick precis mail ifrån

https://www.lucidsound.com/

ls35x ska nu(snart iaf) gå att beställa.

Får se hur långt det dröjer innan eller om dessa kommer till Sverige.

#289

Postad 26 juni 2019 - 13:47

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

  • 834 inlägg
  • 0

Jag kör med "vanliga" lurar med mic. Han jag spelar med säger att han har ljudet från spelet i lurarna, men jag hör bara honom när han pratar. Ljudet kommer enbart från TV:n.

Är det en inställningssak eller har det med lurarna att göra?



#290

Postad 26 juni 2019 - 13:56

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Jag förstår ej frågan, hör din kompis ditt spel-ljud? Eller vill du höra ditt eget spel-ljud i lurarna som din vän och kunna stänga av tv-ljudet hos dig?

För att bara svara på något som har med ljudet att göra så kan man välja i xboxen att få chattljudet via tv, headsetet eller både och samtidigt.

Redigerat av SKIBBE, 26 juni 2019 - 13:58.


#291

Postad 26 juni 2019 - 14:19

Depeche
  • Depeche
  • Forumräv

  • 571 inlägg
  • 0

Jag har aldrig använt headset till Xbox One men funderar nu på att skaffa.

Såg att det fanns lurar som heter Steelseries Arctis 9X som tydligen ska fungera på samma sätt som en kontroll.

Däremot har jag inte hittat något ställe där man kan köpa de.
Såg nu att man kan beställa de på steelseries.com
 

Steelseries Arctics 9X
Integrated Xbox Wireless means no cables or dongle required - connects just like a controller

Någon som vet om det finns andra lurar som fungerar på samma sätt ?


Redigerat av Depeche, 26 juni 2019 - 14:24.


#292

Postad 26 juni 2019 - 14:49

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

  • 834 inlägg
  • 0

Jag förstår ej frågan, hör din kompis ditt spel-ljud? Eller vill du höra ditt eget spel-ljud i lurarna som din vän och kunna stänga av tv-ljudet hos dig?

För att bara svara på något som har med ljudet att göra så kan man välja i xboxen att få chattljudet via tv, headsetet eller både och samtidigt.

Alternativ två. Vill höra mitt eget spelljud + givetvis min väns tal.

Nu hör jag bara hans tal och med lurar på så hörs ju TV-ljudet inte så värst mycket.



#293

Postad 26 juni 2019 - 15:30

Lillvilsmyr
  • Lillvilsmyr
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0

Jag har aldrig använt headset till Xbox One men funderar nu på att skaffa.
Såg att det fanns lurar som heter Steelseries Arctis 9X som tydligen ska fungera på samma sätt som en kontroll.
Däremot har jag inte hittat något ställe där man kan köpa de.Såg nu att man kan beställa de på steelseries.com
 
Steelseries Arctics 9XIntegrated Xbox Wireless means no cables or dongle required - connects just like a controllerNågon som vet om det finns andra lurar som fungerar på samma sätt ?


Hade kollat på astro a50.

#294

Postad 26 juni 2019 - 15:47

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Alternativ två. Vill höra mitt eget spelljud + givetvis min väns tal.
Nu hör jag bara hans tal och med lurar på så hörs ju TV-ljudet inte så värst mycket.


Om du har ett riktigt headset och inte bara den medföljande chat-mikrofonen (om man nu forfarande får en sån?) så ska du givetvis kunna höra både spelljud och chat i headsetet. Kolla ljudinställningarna i xboxen så du valt att ljudet ska spelas via headset och inte tv.

#295

Postad 26 juni 2019 - 15:51

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Jag har aldrig använt headset till Xbox One men funderar nu på att skaffa.
Såg att det fanns lurar som heter Steelseries Arctis 9X som tydligen ska fungera på samma sätt som en kontroll.
Däremot har jag inte hittat något ställe där man kan köpa de.
Såg nu att man kan beställa de på steelseries.com

Steelseries Arctics 9X
Integrated Xbox Wireless means no cables or dongle required - connects just like a controller

Någon som vet om det finns andra lurar som fungerar på samma sätt ?


Måste säga att ha ett trådat headset är ganska smidigt jämfört med tidigare. Nu har ju man bara en sladd ner till kontrollen och inget mer. Du slipper ju dessutom bry dig om batteri osv.
Smaksak givetvis men känner överlag inte att jag saknar 100% trådlöst alls. Kör själv med billiga Steelseries Arctis 3.

#296

Postad 26 juni 2019 - 16:17

Depeche
  • Depeche
  • Forumräv

  • 571 inlägg
  • 0

Hade kollat på astro a50.

Ok ska kolla.
Tack!


Måste säga att ha ett trådat headset är ganska smidigt jämfört med tidigare. Nu har ju man bara en sladd ner till kontrollen och inget mer. Du slipper ju dessutom bry dig om batteri osv.
Smaksak givetvis men känner överlag inte att jag saknar 100% trådlöst alls. Kör själv med billiga Steelseries Arctis 3.

Jo i och för sig men problemet är att jag till 90% kör bilracingspel med ratt så går nog inte koppla kabel då.


Redigerat av Depeche, 26 juni 2019 - 16:17.


#297

Postad 26 juni 2019 - 16:36

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Jo i och för sig men problemet är att jag till 90% kör bilracingspel med ratt så går nog inte koppla kabel då.


Ja då är det ju klart en annan femma

#298

Postad 27 juni 2019 - 06:34

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

  • 834 inlägg
  • 0

Om du har ett riktigt headset och inte bara den medföljande chat-mikrofonen (om man nu forfarande får en sån?) så ska du givetvis kunna höra både spelljud och chat i headsetet. Kolla ljudinställningarna i xboxen så du valt att ljudet ska spelas via headset och inte tv.

Kör vanliga lurar med mic. Går alltså till exempelvis telefonen också.

Troligtvis det som gör det då :mellow:



#299

Postad 27 juni 2019 - 07:08

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 1

Kör vanliga lurar med mic. Går alltså till exempelvis telefonen också.
Troligtvis det som gör det då :mellow:


Då skall det dyka upp en meny när du trycker på MS-knappen, tror den hamnar i system fliken, annars är det bara bläddra sig fram.

#300

Postad 27 juni 2019 - 07:12

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

  • 737 inlägg
  • 0

Ok ska kolla.
Tack!


Jo i och för sig men problemet är att jag till 90% kör bilracingspel med ratt så går nog inte koppla kabel då.

Har för mig att det ska gå med ratt också. Man får ha en handkontroll liggandes jämte med headsetet kopplat till det. Kolla med din ratts manual.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.