Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Projektormässa

261 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 10 mars 2014 - 14:20

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 038 inlägg
  • 0
Acern rullade på en DNP Supernova för 49.000kr. Kan ju spela viss roll... :blush:

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

#102

Postad 10 mars 2014 - 14:40

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
"projbild = proj + duk + rum", någon? ;)

Tror ni behöver ha den baskunskapen som inträdesavgift nästa år. :)

Redigerat av pacman, 10 mars 2014 - 14:41.


#103

Postad 10 mars 2014 - 16:05

Biomax
  • Biomax
  • Veteran

  • 1 870 inlägg
  • 3

Acern rullade på en DNP Supernova för 49.000kr. Kan ju spela viss roll... :blush:

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund


Jodå, så är det ju, men alla är inte lika insatta och duktiga som Pacman, tror det även kom besökare som inte var hemmbio-"nördar" och det är ju bra, jag försökte bidra med mitt gäng, ni vill säkert ha nya kunder.
Man talade inte lika gärna om duken, jo om man frågade men annars är man nog glad att få beställningar på projen, för ser folk bilden, projen och erbjudandet då tänker de flesta oinvigda att man får lika bra bild på sin målade vägg hemma, informationen om duken framgick inte med automatik lika bra, utan det var projen man fokusera på att sälja, tveksam till om man köper en sådan dyr duk till sin första proj för 9900 kr . Troligen även färre nybörja-köpare av projen om prislappen även stod på duken :rolleyes:
pacmans "krav" att man bara får/bör besöka mässan om man är insatt :wacko:.... tror även The Rock har en liten åsikt om detta, jag vågar inte säga min för tyckande hör inte hemma på detta forum :D

Redigerat av Biomax, 10 mars 2014 - 16:07.


#104

Postad 10 mars 2014 - 16:41

Unregisteredcae8230c
  • Unregisteredcae8230c
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Marcus: Jag antar att du/ni kalibrerat båda JVC projektorerna inne hos Wictors....enligt dig (subjektivt, jag vet) är det skillnaden man ser mellan dessa projektorer (bättre paneler i 500, e-shift mm) eller är det en skillnad i kalibrering eller annat? Att 500 var bättre var inte så överraskande, men jag tyckte det var skillnad i själva färgsättningen och ska det vara så?


Hej

Ja tyvärr hade jag en timme på mig att göra båda maskinerna. Det gick ok och jag fick till dem bra, men jag märket precis som du påpekar att 35:an blev lite tunn å kall under Lördagen. Men det hade mest med att X35 var nästa helt ny och hade bara gått ca 12h innan mässan. Så den vred sig lite. Det är orsaken :-)

På gott och ont JVC maskinerna är populära, vilket gjort att jag fick ut en demo bara dagarna innan mässa (det är lite brist på dem) så hade ingen chans att köra den de timmar den skulle behövt. Jag skulle justerat lite efter stängning på Lördagen men ett annat problem dök upp. Nämligen HDMI, det bästa som finns.!! Efter 2 timmars felsöking så konstaterades att en kabel var trasig. Efter det gjordes valet att överleva så jag gick och åt mat :-)

Vad gäller gråskalan så kan du få till båda maskinerna ungefär lika bra, men du har en CMS i X500 som du kan jobba med när det gäller färgerna detta finns inte i X35:an. Och även en rad andra inställningsfuktioner. Vad gäller de nya panelerna i x500 så har dem tätare pixlar vilket ger mer ljus än föregångaren x55 och ny Wiregrid som ger bättre svärta än föregångaren X55.

Jag vill tacka The Rock och alla besökare, det var i princip fullt i vårt rum hela tiden alla dagar. Jättekul med många som är intresserade av att veta mer om hembio etc. ! Planerade att min demokörning skulle ta 45 minuter men oftast tog det över en timme vilket är superkul när folk ställer frågor och är intresserad.

Nu ser vi fram emot nästa gång! Stort Tack!!

#105

Postad 10 mars 2014 - 19:21

Hooch
  • Hooch
  • Forumräv

  • 991 inlägg
  • 0
Jocke: Ja, det var knappt man ville lämna efter din genomgång men var ju tvungen att låta andra sitta ned och njuta! :-) Bra klipp du körde, jag antar att Oblivion var ganska poppis men just den scenen var som sagt med mycket kontrastväxlingar. Tack även för tipset om väggfärg, jag ska fixa till layout och akustik sen blir det uppgradering av projektor och duk!

#106

Postad 10 mars 2014 - 21:16

Unregisteredcae8230c
  • Unregisteredcae8230c
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Jocke: Ja, det var knappt man ville lämna efter din genomgång men var ju tvungen att låta andra sitta ned och njuta! :-) Bra klipp du körde, jag antar att Oblivion var ganska poppis men just den scenen var som sagt med mycket kontrastväxlingar. Tack även för tipset om väggfärg, jag ska fixa till layout och akustik sen blir det uppgradering av projektor och duk!


Tack, kul att du var nöjd. Lycka till med hembion :-)

#107

Postad 11 mars 2014 - 07:58

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

pacmans "krav" att man bara får/bör besöka mässan om man är insatt :wacko:....

Besöka skulle förstås gå alldeles utmärkt. Men om den kunskapen kan uppnås redan vid entrén så kommer alla kunna fatta bättre beslut inför inköp. Men ja, man kan ju ana att kunskap, eller förståelse, inte är nått som ligger dig varmt om hjärtat... :D

#108

Postad 11 mars 2014 - 09:04

Biomax
  • Biomax
  • Veteran

  • 1 870 inlägg
  • 1

Besöka skulle förstås gå alldeles utmärkt. Men om den kunskapen kan uppnås redan vid entrén så kommer alla kunna fatta bättre beslut inför inköp. Men ja, man kan ju ana att kunskap, eller förståelse, inte är nått som ligger dig varmt om hjärtat... :D


Jag vill be om ursäkt till Marcus på The Rock att jag släpade ditt mina vänner som är nybörjare , intresserade av film och att skaffa en projektor.
De har god ekonomi och står i köp av en projektor , dom borde naturligtvis aldrig släppts in på en sådan här fack-mässa, jag borde förstått att en mässa går man inte på för att skaffa sig kunskap utan för att glänsa med densamma inför "kollegor" .
Problemet går dock att lösa , The Rock ! sätt pacman som dörrvakt på nästa mässa så kan han agera vakt och kontrollera besökarens kunskap redan vid entren, de som inte platsar kan han skicka vidare till Netonnet lagershop.

#109

Postad 11 mars 2014 - 09:09

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 1
:D Din illvilja mot dina vänner, eller andra nybörjare, är oroande Biomax.

Men låt oss inte smutsa ner denna tråd med det, är du sur över att en annan tråd inte gick så bra så kan du ju ta det där.

Redigerat av pacman, 11 mars 2014 - 09:14.


#110

Postad 11 mars 2014 - 09:46

Biomax
  • Biomax
  • Veteran

  • 1 870 inlägg
  • 0
Den gick bra tack, där fick du "backup" av Marcus, men jag tror nog han förstod vad jag menar, en del gör det, däremot verkar du stå ensam i denna åsikt vad som krävs av besökarna, men så kan det vara när man har så stor kunskap, det är ensamt på toppen

"Jag är med, det jag skrev var avsett att tolkas som att det är fel, det går inte att sätta en ny svartnivå genom justering av ljusflödet, däremot kan man flytta hela omfånget, men eftersom min personliga smak och tyckande innebär att jag inte vill flytta ner omfånget med de effekter som detta för med sig utan eftersträvar bra svärta då väljer jag att upnå detta på annat sätt, dvs med en proj som kan släcka ner bra trots hyfsat ljusflöde, undvika reflektioner från rummet i duken"

Redigerat av Biomax, 11 mars 2014 - 09:47.


#111

Postad 11 mars 2014 - 09:57

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Jag tror de flesta förstår att desto bättre kunskap kunden har inför köp desto bättre är det för kunden så nej det är inte så ensamt.

Nej det gick inte bra, men det tar vi som sagt där vid tillfälle. :)

#112

Postad 11 mars 2014 - 10:30

Colamannen
  • Colamannen
  • Forumräv

  • 757 inlägg
  • 3
Hehe...

Klart är att The Rocks mässa nu (och alltid) i första hand vänt sig till folk som normalt inte har så bra koll på projektorer och stor bild, men som är sugna på att se vad det handlar om. Därav har fokus alltid legat på att visa upplevelser snarare än att jämföra olika maskiner och prestanda. Det senare kan man ju göra varenda eviga dag i butiken med betydligt bättre och mer rättvisa förhållanden.
Resonemanget har väl gått ungefär så här: Går du i projtankar och hänger på forum så har du rätt bra koll på att The Rock finns och att du kan komma dit för en demonstration och genomgång av just dina önskemål och förutsättningar.
Syftet med mässan har till stor del varit att få alla andra som kanske bara tycker om biogrejen eller har kompisar som har hemmabio ska få upp ögonen för hur roligt och underhållande det kan bli. :) Därav reklam i radio och dagstidningar snarare än forum och branschtidingar.

Att sedan vi nördar inte kan hålla oss borta är ju bara trevligt och bidrar till den blandade kunskapsnivån och trevliga stämningen som jag upplevt på dessa mässor. "The Nörds" (om jag får kalla oss så) bidrar med kunskap och krav, medan de mer oinvigda bidrar med entusiasm och ibland en mycket välbehövd verklighetsförankring som lätt kan glömmas bort när The Nörds grottar ner sig i gammutar och dukstrukturer. ;)

Gratis inträde är nyckeln till att få ALLA olika människor att dyka upp. För om vi är helt ärliga, hur många andra hemabiomässor ser man lika många barnvagnar, barn, fruar eller oinvigda kompisar som hänger med och gör det till en utflykt för hela familjen?

Oavsett nivå på publiken är det naturligvis en stor fördel om man kan ge en så rättvis presentation av bilden som möjligt. Bilden = proj + duk + rum är ju liksom bland det mest fundamentala i hela vår hobby och bör bankas in i skallen på folk tills de fattar. ;)
Med det sagt så är det betydligt enklare att väcka ett intresse hos gemene man när man simplifierar bilden. Hur man än vänder och vrider på det så måste det till en projektor för att ge en stor bild oavsett förutsättningar. Bättre duk och mer optimala rum för nog komma i en andra våg. För om vi är helt ärliga mot oss själva så är det nog den vägen vi gått allesamman, nördar eller inte.


MVH
/Jacob - Team Sportia

#113

Postad 11 mars 2014 - 11:35

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Jaha, nu ska Jacob nita besökarna oxå...lite väl magstarkt t.o.m. för mig. ;)

#114

Postad 11 mars 2014 - 11:52

Colamannen
  • Colamannen
  • Forumräv

  • 757 inlägg
  • 3
Nu till själva mässan...

Efter ett par års frånvaro från branschen var suget stort när det äntligen anordnades en grym mässa för hemmabio!
Undertecknad har dessutom gått projlös större delen av de två åren, så när tillfälle nu gavs tog jag det med råge. Jag var där alla tre dagarna och kände och klämde på produkter och mötte kära gamla kollegor och sammarbetspartners. :)

Rummen var blandade och mycket väl genomtänkta. Folk i allmänhet tror jag har svårt att förstå alt jobb som ligger bakom, men det var verkligen roligt att se hur man förvandlat de ljusa (tråkiga) konferensrummen, till ljud och bild rum med mersmak. När man på förhand vet förutsättningarna är det mer eller mindre mirakel hur vissa utställare fått till sina rum! Cudos till dem och The Rock för det enorma arbetet.

På mässan visade bl.a Optomas HD91:a. En ny LED proj med DLP teknik i ryggen. Äntligen en LED med ljusstyrka att fylla en stor duk och med en prislapp som möjliggör den för en bred målgrupp! Den kördes på en stor React duk i vad man skulle kunna kalla en semi-vardagsrums-installation. (Mörka väggar men vitt tak). Den har en bit kvar till kontrastomfånget hos Sony och JVC där det framförallt finns mer att hämta i svärtan men det var förväntat samtidigt som jag inte vill dra för stora växlar på det i det rummet. Skärpan vad bra och LED som ljuskälla har mycket att hämta i framtiden tror jag. Underbart med tillverkare som flyttar fram gränserna! :)
I detta rummet stod Genelec för ljudet. Små aktiva burkar som är en fröjd för ögat och inte minst installationsvänliga. Rummet ställde till det lite i storlek för de minsta modellerna men jag är säker på att de gick hem hos många med sin klara öppna ljudbild och imponerande ljudtryck i förhållande till storlek.
Kan dock inflika att jag hört dem vid flera tillfällen och de har och kan prestera bättre än vad de gjorde i detta rummet.

Wiktors visade JVC maskiner med bravur. Som vanligt blir man tagen av hur bra bild en projektor kan leverera i 30kkr klassen idag. Rummet bara befäste JVC:s position som helt ledande i kontrastomfång och med en nyfunnen flexibilitet för ljusare vardagsrum. (Tack 3D för den utvecklingen)
Här var oxå enligt mig mässans snyggaste möbel displayad. Tyska Schnepel visade var skåpet ska stå... Bokstavligt talat. ;)
Ljudet stod Definitive Technology för. Mest gain på mässan? Amrikanskt i botten uttan att gröta till det i toppen och eller mellanregistret. Men dessa högtalares största styrkor är enligt mig förmågan att ena sekunden kunna ligga och förmedla en klar och tydlig dialog för att i nästa smälla på ett pistolskott flera nivåer över det för att lika snabbt komma tillbaka till dialogen. Det är dessa dynamikskillnader som de gör så otroligt bra, och som får mig att uppskatta ljudbilden extra mycket just till film.

Mässans snyggaste proj var hos NS HomeTheater och heter Sim2 NERO 3D. Ett vansinnigt snyggt stealthchassi i mattavart alla batmobilfärg. Sim2 levererar i fråga om optik och DLP djup. Lager på lager på lager kan man skåda in i bilden som om att den fortsatte genom väggen in i nästa rum och vidare. Liiite liiite soft mot vad jag vet att den kan leverera, vilket var extra synd då man hade kunna "show off" duken (som för övrigt var en Screen Research SolidPix) ännu mer om man bara lagt någon minut mer på detta vid setup/installation. Det är dock svårt på mässor när alla vill fram och klämma och känna, så ingen skugga över leverantören, bara en iaktagelse av en vidiofil som så gärna hade gett den den fantastiska hyllning som denna maskin förtjänar.
Såg lillebror för lite för att kunna dra några större växlar på den, men generellt säger jag som så att låt Sim2 göra vad Sim2 gör bäst och låt andra sköta de billigare segmenten.
Ljudet kom från Procella och levererade pondus och ljudtryck i mängd och parti! Även om jag inte alltid är överens om ljudfilosofin så kan man inte annat än applådera över deras homogena högtalartänk och smarta grunda basar som är optimala för inbyggnad i baffelvägg. :)

Resten av rymmen efter lunchen.


MVH
/Jacob - Team Sportia

#115

Postad 11 mars 2014 - 13:37

Colamannen
  • Colamannen
  • Forumräv

  • 757 inlägg
  • 3
Septons rum spelade på Klipsch. En tillverkare som fått lite renesansuppsving iom den nya distributören. Det spelade som de brukar med tryck och dynamik, men mellanregister och topp var en klart positiv överraskning då de varken dränkte detaljer eller spretade. Klart mer detaljerade än vad jag förväntat mig. Att det var LCR högtalare med väl avstämda basar förhöjde naturligtvis bio-intrycket och jag är säker på att dessa kommer sitta i en hel del biorum framöver med sin lite råa och tuffa ljudattityd.
Bilden levererade Planar med ett smakprov på att kvallitet lönar sig. Modellerna har några år på nacken men bra optik och genomtänkt bildprocessering blir aldrig omodernt! Mässpriserna på dessa fick en annan att bli sugen på en andra setup. ;)
Tyvärr var rummet långt ifrån optimalt bildmässigt och duken var visserligen grym (Stewart Studiotek 130) men lite malplasserad under det vita taket och mellan de ljusa väggarna, så projarna fick inte möjlighet att glänsa i den utsträckning som jag vet att de kan.
Men här var focus på att visa ljud-gobitarna (Klipsch, Rotel, Marantz) så ingen skugga över tänket med setupen.

Canseda hade ett ljust och luftigt rum som fungerade som en oas i en mässa fylld med mörka biorum. Här visades infällnadshötalare från Sonance och förstärkeri från Integra. Fantastiska produkter som undertecknad skulle slå sönder spargrisen för att komma åt, om det bara inte innebar att låsen byttes och skiljsmässopapperna fylldes i här hemma.
En fin Sharp TV levererade bilden så att konsertljuden fulländades.
Canseda har även husstyrning med bild, ljud, larm, ljus, osv... och föga förvånande var intresset stort från besökarna att veta mer om detta.
Detta rummet får väl räknas att ligga mest rätt i tiden med tanke på vad vi konsumenter vill ha idag. :)

Specialelektronik delade rum med arrangörerna från The Rock och hade en variant av DNP Supernova med sig som fick det att vattnas i munnen på väldigt många besökare. Tunn som en plexiglasskiva, hängandes i två diskreta vajrar från taket och med bildegenskaper som får många konkurrenter att bli gröna av avundsjuka skapade den habegär hos både manliga och kvinnliga besökare. Som redan nämnts så hade den kanske förtjänat lite mer utrymme i snacket på mässan, men jag väljer att se på det som att jag är tacksam att de tog med den och gav oss en chans att syna den i sömmarna.
(Eller där sömmarna skulle suttit om det varit en konventionell duk) ;)
En Acer-proj projecerade bilden och Wisdom Audio stod för ljudet.
Här hölls välbesökta föredrag kalibrering så väl som spännande tankar kring hur man kan integrera ljud i ett modernt vardagsrum.

Kavena hade med sig Sonys VW500. Ett monster utöver det vanliga. Brilliant detaljrikedom och sömmlös analog bildkänsla med 4K upplösning över 100" Stewart StudioTek 130. Dräggelfaktorn var mycket stor och utan att överdriva var detta mässans snackis. Jag har kikat på de olika 4K maskinerna från Sony vid några tillfällen nu, men det var första gången jag satt så länge och var så hänförd. Det råder inget tvivel i att detta är min framtida projektor om hus och ekonomi tillåter.
Storsäljaren VW55 visades bredvid på den den nya Draper högkontrast duken. Om vi börjar med duken så var den extremt bra på att tillåta vida betraktningsvinklar och hade mycket hk-nackdelar (shine, hotspot, glare, osv). Men eftersom fysikens lagar gäller så åt den oxå betydligt mer ljus än många av konkurrenterna på markanden. Summa summarum - en trevlig bekantskap som jag gärna tittar vidare på under mer kända förutsättningar.
Setupen var gjord så att ljuset från dörren föll i en väldigt rak vinkel mot duken vilket gav lite taskiga förutsättningar men samtidigt gav duken möjlighet att verkligen bekänna färg och visa vad den kan.
Ljudet spelades av en Polk Audio / NuForce setup och en Sony ES setup - som Kavena nu återintroducerar på den svenska marknaden.
Hur det lät?
Inte en aning jag var fast i VW500 bilden. Ni får fråga någon annan. ;)

Epson kom med en imponerande vilja att göra en bra mässa! Men gjorde ett grymt rum från grunden till sin TW9200 (som man gjort för när undertecknad var med på arrangörssidan) och det betalade sig verkligen. Bilden var riktigt bra och med inlånat ljud från Definitiv Technology så vart det en grym helhetsupplevelse. Här ville man gärna sitta kvar och njuta.
"Förrummet" var den bästa vardagsrumssetupen på mässan. Direkt när man kom in kände man ett lugn och en välkomnande känsla att gå in och titta. Här rullade Epson TW7200 mot en Reactduk och man fick som åskådare en suverän inblick i hur bra det kan bli med rätt produkter (ljusstark maskin + högkontrastduk) trots kämpiga förutsättningar med ljust rum och ströbelysning på. Extra cudos till att man enkelt kunde växla mellan kalibrerat mörker läge och ljust vardagsrumsläge.

Tusen tack till alla leverantörer för ert slit och till The Rock för en mycket trevligt arrangerad mässa!
Verkligen kul att det finns en vilja att hitta på roliga saker för oss kunder även när tiderna är lite lugnare på hemmabiofronten.
Med tanke på den härliga vårsolen som kom lör-sön är det ett mindre mirakel att så många glade positiva besökare kom.

MVH/
Jacob - Team Sportia

#116

Postad 11 mars 2014 - 14:51

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 038 inlägg
  • 0

Jag vill be om ursäkt till Marcus på The Rock att jag släpade ditt mina vänner som är nybörjare , intresserade av film och att skaffa en projektor.
De har god ekonomi och står i köp av en projektor , dom borde naturligtvis aldrig släppts in på en sådan här fack-mässa, jag borde förstått att en mässa går man inte på för att skaffa sig kunskap utan för att glänsa med densamma inför "kollegor" .

Om det är så du uppfattar mässan så är det väldigt ledsamt. Mässan är i första hand till för att få nya intressenter till vår hobby och det är just därför mässan har gratis inträde. Många av rummen är också därför ljusa med därtill lämplig duk för att besökarna ska känna att det är möjligt att göra detta även hemma i vardagsrummet.

Som en parentes så sålde vi betydligt fler dukar med högkontrastmaterial än vad det såldes Acerprojektorer. Så det verkar iaf som om ganska många besökare förstod vitsen med en anpassad duk. Johan, som stod för presentationen av rummet i fråga, la enligt honom själv betydligt större vikt vid duken än vid själva projektorn eftersom han vet att vi normalt jobbar med DNP och inte med Acer. Kanske hade du otur att han råkade prata om projektorn när ni var i rummet, vad vet jag.

Hoppas ni ändå fick ut något av mässan och att dina kompisar tyckte det var roligt oavsett!

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

#117

Postad 11 mars 2014 - 15:20

Biomax
  • Biomax
  • Veteran

  • 1 870 inlägg
  • 0

Om det är så du uppfattar mässan så är det väldigt ledsamt. Mässan är i första hand till för att få nya intressenter till vår hobby och det är just därför mässan har gratis inträde. Många av rummen är också därför ljusa med därtill lämplig duk för att besökarna ska känna att det är möjligt att göra detta även hemma i vardagsrummet.

Som en parentes så sålde vi betydligt fler dukar med högkontrastmaterial än vad det såldes Acerprojektorer. Så det verkar iaf som om ganska många besökare förstod vitsen med en anpassad duk. Johan, som stod för presentationen av rummet i fråga, la enligt honom själv betydligt större vikt vid duken än vid själva projektorn eftersom han vet att vi normalt jobbar med DNP och inte med Acer. Kanske hade du otur att han råkade prata om projektorn när ni var i rummet, vad vet jag.

Hoppas ni ändå fick ut något av mässan och att dina kompisar tyckte det var roligt oavsett!

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund


Tack för ditt svar, nu skall du iofs tolka mitt inlägg som ironi B) , mer riktat mot herr pacman än mot er trevliga mässa

#118

Postad 13 mars 2014 - 14:10

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 1

Nu till själva mässan...


Tack så väldigt mycket för den excellenta genomgången av mässan Jacob! Jättekul och intressant att läsa för oss som tyvärr inte kunde vara där! :)

#119

Postad 13 mars 2014 - 16:29

50plus
  • 50plus
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0
+1

#120

Postad 15 april 2014 - 18:53

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Hemmabiodagar 25-26 april i göteborg & stockholm
http://www.hembiobut...logg.asp?id=252

#121

Postad 01 januari 2015 - 23:11

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Blir det nån hembio mässa från The Rock i år?

#122

Postad 02 januari 2015 - 11:30

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 038 inlägg
  • 1

Blir det nån hembio mässa från The Rock i år?

Hej, nej det är inte inplanerat någon mässa på Scandic i år. Merparten av våra leverantörer föredrar att köra mässa mer sällan så vi siktar möjligen på att köra den vartannat år, men inget är bestämt ännu.

Vi har också börjat så smått att kika på att möjligen ihop med någon annan butik göra en större mässa tillsammans, men det är för tidigt ännu att säga något mer om det.

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

#123

Postad 17 september 2015 - 18:58

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0

Blir det nån hembio mässa från The Rock i år?

Ja The Rock och Hifi center anordnar hemmabio & Hifi mässa i Malmö den 17 & 18 Oktober på SAS Radisson Blu.Länk för mer information om utställare och öppet tider hära; https://www.facebook...imeline/?ref=ts



#124

Postad 25 september 2015 - 15:53

jn82
  • jn82
  • Veteran

  • 1 712 inlägg
  • 0

Ja The Rock och Hifi center anordnar hemmabio & Hifi mässa i Malmö den 17 & 18 Oktober på SAS Radisson Blu.Länk för mer information om utställare och öppet tider hära; https://www.facebook...imeline/?ref=ts

Ditt blir det ett besök, inlagt i kalendern!



#125

Postad 04 oktober 2015 - 12:34

Biomax
  • Biomax
  • Veteran

  • 1 870 inlägg
  • 0

Vad gäller med entren för 100 kr ? kärestan går fritt ? betyder det att alla som kommer 2 st då går ena gratis om man är kär i den andra ? det oavsett kön och oavsett om man delar säng :) jag menar jag är ju "kär" i mina barn .



#126

Postad 04 oktober 2015 - 13:48

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 038 inlägg
  • 0
Din partner(oavsett kön) är välkommen utan kostnad ihop med dig, helt enkelt.

Tanken är förstås att uppmuntra hela familjen att komma på mässan, inte bara (oftast) mannen i huset.

Av samma anledning kommer tex Trollis trollkarl till mässan så att medföljande barn(och vuxna) kan få utbyte av mässan även om man inte är väldigt intresserad av ljud och bild.

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

#127

Postad 04 december 2015 - 16:44

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0

Projektormässa på Hembiobutiken 10-12 December.

https://www.facebook...21327838097789/



#128

Postad 10 december 2015 - 17:21

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Projektormässa på Hembiobutiken 10-12 December.

https://www.facebook...21327838097789/

 

Nån som hunnit ännu och kikat på någon intressant? :)



#129

Postad 09 september 2016 - 17:41

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

@Marcus_TheRock

 

Nån mässa planerad för nästa år?



#130

Postad 09 september 2016 - 18:09

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 038 inlägg
  • 0
Kolla hemsidan;-)

www.therock.se

/Marcus

#131

Postad 09 september 2016 - 18:15

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Perfekt! Det ser jag fram emot  :)



#132

Postad 15 november 2016 - 21:20

DLS
  • DLS
  • Forumräv

  • 502 inlägg
  • 0

Det är dax för hembio dagarna hos Hembiobutiken i helgen :)
https://www.hembiobu...-hembiodagarna/



#133

Postad 27 januari 2017 - 16:57

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

Har en bit att åka men blir förhoppningsvis ett besök ändå för det vore synd att missa.

 

http://therock.se/hemmabiomassa-2017

 

Bifogad fil  14232979_796695713767542_4240702253540547188_n.jpg   43,33K   0 Antal nerladdningar


Redigerat av Dr. Zaius, 02 mars 2017 - 15:48.


#134

Postad 28 januari 2017 - 12:05

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 038 inlägg
  • 0

Håller på att dra i de sista utställarna nu, men det ser ut att bli ett riktigt bra startfält den här gången.

 

Det första rummet som jag kan bekräfta vilken modell av projektor som kommer att visas är i Septon/Septronics rum. De kommer att ha ett rum som är 120m2 stort och det blir inget mindre än en JVC DLA-Z1 som kommer att rulla i det rummet, troligen på en Projecta/Da-Liteduk med HD Progressive 0,9 material. Vet ej storlek på duken, men utgår från att den är stor med tanke på att rummet är 9m långt. I samma rum kommer de att spela på M&K Sounds 300-system i en 7.2.4 konfiguration med X12 subbar.

 

Återkommer löpande med mer info när utställarna väljer att avslöja vad de har att komma med :)

 

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund


Redigerat av Marcus_TheRock, 28 januari 2017 - 12:05.


#135

Postad 01 februari 2017 - 23:30

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Fina riggar ser det ut att bli, Sony/Procella/Trinnov riggen får det att vattnas i munnen :)

#136

Postad 11 februari 2017 - 02:10

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0
Är klart att Optoma UHD60 kommer visas upp under mässan och ska bli mycket intressant att få se vad den går för.

#137

Postad 01 mars 2017 - 15:22

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 2

Kommer bli riktigt kul det här. Är nu klart att även Sim2 Nero4 UHD och Sony VPL-VZ1000ES kommer visas upp på mässan.

 

https://www.facebook...mmabiomassa2017



#138

Postad 01 mars 2017 - 17:34

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Ojdå, många godbitar att se fram emot där :)



#139

Postad 01 mars 2017 - 17:45

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 502 inlägg
  • 1

Ja, det här kommer att bli riktigt intressant! Har långt att åka men vill inte missa detta så jag har bokat två nätter på Scandic Star! :)



#140

Postad 01 mars 2017 - 18:06

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

Har också en bit att åka men får räcka med en natt på Scandic Star för egen del.

 

Är ju ett tag kvar och hinner ändra sig men hittar ingen info om någon av JVC´s nya E-chift modeller kommer visas under mässan. Marcus hur ser det ut, blir det enbart Z1:an från JVC som kommer finnas på plats?



#141

Postad 01 mars 2017 - 18:40

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 038 inlägg
  • 0
X5500 kommer att sitta i PL Audios rum mot en 2,6m bred DNP Supernova 08-85.

Kommer presentation om det rummet inom kort också!

/Marcus

#142

Postad 02 mars 2017 - 15:24

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 038 inlägg
  • 2

Nu har jag lagt upp en kortare presentation av alla rummen som kommer att finnas på mässan och därmed vilka projektorer som kommer att visas.

 

http://therock.se/hemmabiomassa-2017/

 

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund



#143

Postad 02 mars 2017 - 15:32

FinnSmirre
  • FinnSmirre
  • Användare

  • 116 inlägg
  • 0

Skulle vara nice att besöka denna mässa men kommer tyvärr inte bli av! En snabb fråga om man får?

Angående Epson rum nr 2, så står det att det kommer finnas "den nya TW9300", har inte den modellen funnits nu nått år nästan? Eller är det en uppdaterad modell?



#144

Postad 02 mars 2017 - 16:32

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 038 inlägg
  • 0

Skulle vara nice att besöka denna mässa men kommer tyvärr inte bli av! En snabb fråga om man får?

Angående Epson rum nr 2, så står det att det kommer finnas "den nya TW9300", har inte den modellen funnits nu nått år nästan? Eller är det en uppdaterad modell?

De första TW9300 kom i Oktober förra året, men sen gick den knappt att få tag i förrän i Januari -17. Men eftersom Epson brukar ha 2-3 år mellan sina generationer så tycker jag nog att man fortfarande kan kalla den för ny. Men för att svara på din fråga så har det inte kommit någon nyare version av den.

 

Synd du inte kan komma på mässan. Det ser ut att bli den maffigaste mässan genom tiderna i Sverige inom hemmabio med utställare som satsar mer än vad de någonsin har gjort tidigare. :)

 

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund



#145

Postad 02 mars 2017 - 19:41

Slater
  • Slater
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0

Ska bli kul att besöka mässan med lite vänner. Kommer det finnas möjlighet att uppleva skillnaderna mellan högkontrastduk och vanlig vit duk? 



#146

Postad 02 mars 2017 - 22:25

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 038 inlägg
  • 0

Det kommer att finnas minst två rum med ReAct3 och ett rum med Supernova 08-85. Sen förstås ett antal rum med vit duk och några med ljudtransparent väv. Vissa av rummen kommer att vara helt mörklagda men de med högkontrastväv kommer förmodligen inte att vara lika mörka. Så det kommer att finnas många olika typer av miljöer med olika sorters duktyper på mässan.

Om du är ute efter en visning med olika dukväver i samma rum så kommer det inte att finnas på mässan, för det är i praktiken omöjligt att demonstrera på ett bra sätt för så mycket folk samtidigt. Dessutom väldigt svårt att rigga tillfälligt i ett konferensrum.

Olika duktyper är dessutom en sak som vi visar i butiken i princip varje dag, så då är det bättre att bege sig dit vilken annan dag som helst.

Välkomna!

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund


Redigerat av Marcus_TheRock, 02 mars 2017 - 22:36.


#147

Postad 02 mars 2017 - 22:40

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0
Marcus: Kommer alla rum vara "i full gång" redan när mässan öppnar på fredagen?

Måste nämligen bort på helgen men kompar ut vid lunch på fredagen för att gå på mässan då.

#148

Postad 02 mars 2017 - 22:55

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 038 inlägg
  • 0
Mässan öppnar kl 12 på fredagen och samtliga utställare ska vara med alla tre dagarna. Med det sagt så kommer det säkert att vara så att alla inte hinner att vara helt färdiga exakt kl 12 och det blir säkert lite fintrimning etc på fredagskvällen. Det är ju trots allt många ganska komplexa system som ska sättas upp på en ganska kort tid.

Men min erfarenhet från tidigare år är att fredagen brukar vara en bra dag att komma på eftersom det är lite mer plats i rummen.

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

#149

Postad 02 mars 2017 - 23:57

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

  • 1 830 inlägg
  • 0
Ibland, men bara ibland, är det synd att man bor i andra ändan av landet. ;)
Hade varit grymt kul och nyttigt inför framtida projekt att gå på mässan.

#150

Postad 03 mars 2017 - 23:32

nombz
  • nombz
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0
Funderar på hur jag skall lyckas förlägga lite jobb i närheten dessa dagar...

Redigerat av nombz, 03 mars 2017 - 23:43.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.