Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xiaomi 4K Mi box International version Android TV 6.0

225 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Xiaomi Mi Box 4K (Mediaspelare) 4 6,73 (10) Inga priser
1 relaterade trådar

#51

Postad 16 december 2016 - 12:35

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 248 inlägg
  • 0

Intressant, det finns alltså en AndroidTV app. Kanske ska testa på min Shield... Nu blev helt plötsligt Amazon intressant.

Tack för tipset!

Tydligen levereras den på Sonys Android TV-maskiner i andra delar av Europa, men inte på de svensksålda apparaterna eller via Play Store. Jag installerade det manuellt på min Sony TV i går och det fungerar rätt bra, navigeringen bland filmerna och serierna är lite sömnig bara.



#52

Postad 16 december 2016 - 14:52

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

Intressant, det finns alltså en AndroidTV app. Kanske ska testa på min Shield... Nu blev helt plötsligt Amazon intressant.

Tack för tipset!

Den enheten som du köpt behandlas inte i denna tråden. Denna tråd är till för Xiaomis AndroidTV box. Notera att det inte är samma sak som vanliga android som är installerat på din och många andra kinaspelare. Vore bra om ni tar diskussionen om din burk i någon annan eller en ny tråd.

:):)   trevlig helg på dig också...


#53

Postad 16 december 2016 - 14:57

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 248 inlägg
  • 0

 

Den enheten som du köpt behandlas inte i denna tråden. Denna tråd är till för Xiaomis AndroidTV box. Notera att det inte är samma sak som vanliga android som är installerat på din och många andra kinaspelare. Vore bra om ni tar diskussionen om din burk i någon annan eller en ny tråd.

:):)   trevlig helg på dig också...

 

 

Nvidia Shield kör samma Android TV som Xiaomi Mi Box.



#54

Postad 16 december 2016 - 15:08

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

jag bara skojade, hehe, go helg på er boys and gilz



#55

Postad 16 december 2016 - 15:21

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Nvidia Shield kör samma Android TV som Xiaomi Mi Box.


Jag ger Hundrakg ett halvt rätt :) Denna tråd avhandlar Xiaomi och inte Nvidia eller andra spelare även om de kör Android-TV.....

#56

Postad 16 december 2016 - 15:25

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 248 inlägg
  • 0

Jag ger Hundrakg ett halvt rätt :) Denna tråd avhandlar Xiaomi och inte Nvidia eller andra spelare även om de kör Android-TV.....

 

Absolut, jag ville bara inte att någon skulle få fel uppgifter om Nvidia Shield, det är en bra enhet.

 

Anledningen till att jag postade inlägget om den fristående Appen är att jag själv köpte en Mi Box, som jag sedan lämnade vidare när jag köpte en ny TV. Men spelaren finns kvar i familjen så jag var nyfiken på om det var värt att rekommendera Amazon Prime till den som har boxen nu.



#57

Postad 16 december 2016 - 15:26

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

nu ska jag kolla film, även om den bluray spelaren inte har android i sig, haha :)

 

hörs sen.



#58

Postad 16 december 2016 - 23:47

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Någon som har kört in LibreELEC i Mi boxen?

#59

Postad 21 december 2016 - 08:16

Unregisteredf19319c9
  • Unregisteredf19319c9
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Är det någon som lyckats fått boxen att automatiskt uppdatera appar?

Jag köpte en Mii box till mor o far o skulle gärna slippa "varför står det att jag måste updatera appen"-samtalen.



#60

Postad 22 december 2016 - 08:41

joalin
  • joalin
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0

Jag har märkt samma, det verkar inte ske per automatik. Iofs kan man klicka i att det ska ske när som helst, men osäker på om det fungerar. Kolla om den är ikryssad.



#61

Postad 07 januari 2017 - 16:18

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Ska enligt obekräftade uppgifter komma en uppdatering till boxen den 9:e januari

#62

Postad 09 januari 2017 - 10:40

joalin
  • joalin
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0

Spännande! Nån som märkt nåt än?



#63

Postad 02 februari 2017 - 23:30

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
"KODI 17 Krypton now released with full MiBox support!

DTS-HD, DTS-X, Dolby TrueHD, and Dolby ATMOS audio pass-through is also now supported...

Download on Google Play..."

http://forum.kodi.tv...=275083&page=70

#64

Postad 03 februari 2017 - 15:50

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Testkört lite och funkar riktigt bra än så länge, alla ljudformat matas ut korrekt till receivern. Enda som inte funkar är att adda en smb share, funkar dock att adda den manuellt.

#65

Postad 23 oktober 2017 - 11:09

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0

Om man köper en mi box från kina fungerar den i Sverige då?

 

https://www.ebay.com...7sAAOSwN8FZuh80


Redigerat av Ochåäö, 23 oktober 2017 - 11:10.


#66

Postad 23 oktober 2017 - 12:01

joalin
  • joalin
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0

Japp, den du visar är internationella versionen. Man får kolla så att det är rätt plugg bara (EU), eller i annat fall köpa en adapter.



#67

Postad 23 oktober 2017 - 15:22

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0
Är chromecast funktionen svår att få igång eller fungerar det som med en vanlig cc sticka?

#68

Postad 23 oktober 2017 - 17:03

joalin
  • joalin
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0
Det funkar precis som vanligt. Eller nästan enklare. Eftersom du redan loggat in med ditt Google så behövs ingen mer setup mer än wifi.

#69

Postad 26 oktober 2017 - 16:00

Unregisteredec19889e
  • Unregisteredec19889e
  • Mästare

  • 2 891 inlägg
  • 0

Funkar den här boxen bra med 4K och HDR i Kodi? Blir inte riktigt klok på det när jag försöker läsa om den... Vilken ska man isåfall ha, ser på eBay att det finns från 350-800kr, blir inte heller här klok på om det faktiskt är samma modell som avses?



#70

Postad 03 november 2017 - 15:32

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0

Japp, den du visar är internationella versionen. Man får kolla så att det är rätt plugg bara (EU), eller i annat fall köpa en adapter.

Denna? Skulle drn fungera i sverige.
https://rover.ebay.c...tm/152768982617

Redigerat av Ochåäö, 04 november 2017 - 08:40.


#71

Postad 04 november 2017 - 09:15

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Köp den internationella versionen (med Android TV) och undvik de som är kinaspecade.

Saxat från Reddit:

”The various model numbers of Xiaomi's collection of Mi Box
u/KucuboyMar 16, 2017, 12:41 AM
This is a simple reference for those confused of the various versions that may be available in the market. Credit: https://forum.lowyat...post&p=84058836 and koshergoy.

1-MDZ-15-AA and MDZ-16AA- only 1gb ram and 4bg storage

2-MDZ-16-AB-(International version) 2gb ram/8gb storage/chipset-Amlogic S905X-H Quad core/chromecast built-in/google playstore

3-MDZ-18-AA-(Xiaomi TV 3 Enhanced)2gb ram/8gb storage/Chipset- MT8693 Hexa 6 Coree

4-MDZ-19-AA-(Xiaomi TV 3S)2gb ram/8gb storage/chipset-Amlogic S905X-H Quad core

5 MDZ-06-AA/AK which is 1gb/4gb MTK chipset and MDZ-09-AA/AK 1 or 2GB/4GB MTK chipset

Only models 15-AA (small square cube) and MDZ-18-AA are white in colour.

The remaining models conform to the common black, low slung, round edged profile. The remote layout for MDZ-16-AA / AB have the additional voice button.

ONLY MDZ-16-AB (international version) has ANDROID TV, the rest all run the Chinese UI as default. Hope this list helps.”

#72

Postad 06 november 2017 - 19:59

nygren
  • nygren
  • Lärjunge

  • 390 inlägg
  • 0

Köp från geekbuying! Jag har själv köpt 3st vid 2 olika tillfällen och det har funkat felfritt. 

 

 

https://www.geekbuyi...Box-371297.html



#73

Postad 09 november 2017 - 08:36

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0
Är nu beställd från ebay. internationell Model.
Bara en lång väntan kvar...
Ska bli intressant vad den har att erbjuda.
Första mediaspelaren för mig. Förutom då en cc första gen.

#74

Postad 09 november 2017 - 08:55

joalin
  • joalin
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0

Det kommer bli bra :-) Bara att höra av sig här sedan när det dyker upp konstigheter, för det gör det alltid. Ett litet bekymmer är att det inte följer med en Internetbrowser i Android TV. Detta eftersom Google Play för Android TV har ett annorlunda upplägg än "vanliga". Man får "sideloada" vissa appar som Google inte lägger med default. De appar som vanligen ingår är gjorda explicit för att användas med en fjärrkontroll som man står upp-ner-höger-vänster. Vissa appar vill man kunna använda då och då vid behov, och man får styra dom med en trådlös mus eller liknande, och det blir lite moment 22 att ladda ner och installera dem när man inte har en browser. Ett tips är att först installera ES File explorer (Från Google Play store), och från vänstermenyn i den ladda ner och installera Chrome, (Finns guider hur man från ES F E får upp en slags förenklad webbsida där man kan söka efter APK-filer). När man väl har Chrome kan man fortsätta att söka APK-filer via det som vanligt när man side-loadar appar. Tips på bra Appar är ES File explorer (åtminstone till en början, den kan man avinstallera sedan då den är väldigt bloatad), KODI (med Retrospect addon), SPMC, Netflix, CMore, Sideload launcher (för att hitta appar man sideloadat smidigt).



#75

Postad 09 november 2017 - 09:17

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Det kommer bli bra :-) Bara att höra av sig här sedan när det dyker upp konstigheter, för det gör det alltid. Ett litet bekymmer är att det inte följer med en Internetbrowser i Android TV. Detta eftersom Google Play för Android TV har ett annorlunda upplägg än "vanliga". Man får "sideloada" vissa appar som Google inte lägger med default. De appar som vanligen ingår är gjorda explicit för att användas med en fjärrkontroll som man står upp-ner-höger-vänster. Vissa appar vill man kunna använda då och då vid behov, och man får styra dom med en trådlös mus eller liknande, och det blir lite moment 22 att ladda ner och installera dem när man inte har en browser. Ett tips är att först installera ES File explorer (Från Google Play store), och från vänstermenyn i den ladda ner och installera Chrome, (Finns guider hur man från ES F E får upp en slags förenklad webbsida där man kan söka efter APK-filer). När man väl har Chrome kan man fortsätta att söka APK-filer via det som vanligt när man side-loadar appar. Tips på bra Appar är ES File explorer (åtminstone till en början, den kan man avinstallera sedan då den är väldigt bloatad), KODI (med Retrospect addon), SPMC, Netflix, CMore, Sideload launcher (för att hitta appar man sideloadat smidigt).

cmore? den startar ju inte ens på android tv utan crashar direkt vid start



#76

Postad 09 november 2017 - 09:37

joalin
  • joalin
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0

cmore? den startar ju inte ens på android tv utan crashar direkt vid start

Aah, ok, det stämmer ju. Cmore har jag i TVn så har inte provat den på länge på Mi boxen. Det finns utvecklingspotential alltså :-)



#77

Postad 09 november 2017 - 14:40

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

tv 4 har ju  lagt ner arbetet på en android tv app av cmore då de skar ner personal = skrev dem på sin facebook för en tid sen



#78

Postad 09 november 2017 - 15:37

joalin
  • joalin
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0

Jag sa upp mitt Cmore häromdagen. Iofs funkar ju chromecast, men ändå. 



#79

Postad 09 november 2017 - 15:55

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

mitt Cmore ingår då jag har Cmore kanalerna på tv... skulle önska en app till Android TV men det får vi  drömma  om



#80

Postad 15 november 2017 - 09:25

flunkerf
  • flunkerf
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Det kommer bli bra :-) Bara att höra av sig här sedan när det dyker upp konstigheter, för det gör det alltid. Ett litet bekymmer är att det inte följer med en Internetbrowser i Android TV. Detta eftersom Google Play för Android TV har ett annorlunda upplägg än "vanliga". Man får "sideloada" vissa appar som Google inte lägger med default. De appar som vanligen ingår är gjorda explicit för att användas med en fjärrkontroll som man står upp-ner-höger-vänster. Vissa appar vill man kunna använda då och då vid behov, och man får styra dom med en trådlös mus eller liknande, och det blir lite moment 22 att ladda ner och installera dem när man inte har en browser. Ett tips är att först installera ES File explorer (Från Google Play store), och från vänstermenyn i den ladda ner och installera Chrome, (Finns guider hur man från ES F E får upp en slags förenklad webbsida där man kan söka efter APK-filer). När man väl har Chrome kan man fortsätta att söka APK-filer via det som vanligt när man side-loadar appar. Tips på bra Appar är ES File explorer (åtminstone till en början, den kan man avinstallera sedan då den är väldigt bloatad), KODI (med Retrospect addon), SPMC, Netflix, CMore, Sideload launcher (för att hitta appar man sideloadat smidigt).

 

Hej! Fick hem min box häromdagen och blev snabbt sugen på att sideloada lite appar. Gäller dina tips ovan fortfarande eller vet du om något har ändrats? Är det enklare än att sideloada via USB-minne?

 

/Anders



#81

Postad 15 november 2017 - 10:30

joalin
  • joalin
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0

Kul! Det är nog mest en smaksak, men jag brukar köra via Chrome, eftersom det är enklast när man väl lyckats installera det. Det finns en del olika siter för apk-filer som man hamnar på när man söker efter filen. Det är väl inte det mest säkra man kan göra här i världen iofs. Sedan kan man göra sina egna apk-filer med tex APK extractor. Då installerar man en app på vanligt vis via Google Play Store i tex sin Android-lur, och kör sedan APK extractor (i luren), väljer sin app, och APK-filen skapas. På det viset får man en uppdaterad fil när man vill ha det, eftersom de sideloadade apparna vanligtvis inte uppdateras automatiskt. Det finns lite olika sätt att installera från APK-filen via wifi, tex med ES file explorer, men har du en NAS-disk eller liknande så går det via den, eller exempelvis att du mailar dig själv, eller med USB då. Kruxet med USB är att du bara har en port, och då funkar det inte med den trådlösa musen samtidigt om du inte har en usb-hub. Det brukar ge sig när man provat lite. I nödfall kan man klicka sig runt med fjärren men det är ganska bökigt.


Redigerat av joalin, 15 november 2017 - 10:31.


#82

Postad 15 november 2017 - 10:53

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Hej! Fick hem min box häromdagen och blev snabbt sugen på att sideloada lite appar. Gäller dina tips ovan fortfarande eller vet du om något har ändrats? Är det enklare än att sideloada via USB-minne?

 

/Anders

De apparna han beskriver behöver inte sideloadas de finns på  playstore mesta av dem.. Jag har sideloadat en del appar bl  Chrome och Dplay och HBO Nordic men i övrigt har jag inte haft  nytta av att köra in  appar på sidan  då de bästa finns i playstore som kodi osv


Redigerat av Duckface21, 15 november 2017 - 10:56.


#83

Postad 15 november 2017 - 14:09

joalin
  • joalin
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0
De bästa finns där, absolut. Vissa appar man använder kan också behöva sideload. Tänker dock inte nämna alla men tex Telia Play + 😀

Redigerat av joalin, 15 november 2017 - 14:15.


#84

Postad 15 november 2017 - 14:31

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Jo det är några såna appar ...

Det finns en del appar som inte funkar alls tex Comhem Play och Cmore Play mm som tidigare nämnt .

Sen finns det appar som nästan är bättre att köra  via Chromecast (Ej Google Cast Inbyggda) som tex HBO  där kvaliteten suger tror de beror på att appen tror det streamas på en mobil och väljer kvalitet efter det... 

Viste inte Telia+ funkade   


Redigerat av Duckface21, 15 november 2017 - 14:32.


#85

Postad 15 november 2017 - 15:48

joalin
  • joalin
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0
Den funkar inte optimalt eftersom man behöver en mus men den kraschar inte. Det svåra är att scrolla neråt i kanallistor och liknande men annars är den ok. Hackar aldrig.

#86

Postad 23 november 2017 - 10:33

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
$59,99 från Geekbuying, https://www.geekbuyi...oliday_20171122

#87

Postad 23 november 2017 - 11:27

Samplehead
  • Samplehead
  • Forumräv

  • 577 inlägg
  • 0

$59,99 från Geekbuying, https://www.geekbuyi...oliday_20171122

Tack för tipset. Någon som vet ifall denna box  har stöd för captive portal, d.v.s. hotell wifi där man loggar in via en portal? Har redan Android TV, men denna skulle vara perfekt att ta med sig på resan.



#88

Postad 23 november 2017 - 22:45

joalin
  • joalin
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0
Funkar det på Android TV funkar det på Mi boxen. Antar att det är vanlig inloggning via en webbsida.

#89

Postad 07 december 2017 - 04:39

Samplehead
  • Samplehead
  • Forumräv

  • 577 inlägg
  • 0

Beställde två stycken under blackfriday från geekbuying. De har ännu inte skickats iväg, utan status är  "processing".  Ni som beställt därifrån tidigare, är det vanligt at det tar så lång tid? Nu var det förvisso blackfriday, men jag hade ändå hoppats på att få dessa innan jul, vilket känns högst osanolikt nu.



#90

Postad 07 december 2017 - 07:23

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0
Dröjde nog en vecka innan min blev skickad också. Har ju inte fått min heller än. jag beställde från ebay. Sedan ska de genom Sveriges posthantering:
https://www.expresse...set-pa-arlanda/
.

Redigerat av Ochåäö, 18 december 2017 - 11:30.


#91

Postad 18 december 2017 - 11:30

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0
Fick min 18/12. Lagom att sitta att trixa med under julhelgen.

#92

Postad 26 december 2017 - 10:41

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0
Har provat lite nu. Får inte blurayfilmena i mkv att fungera. Provat med förinstallerade vlc. Något mer förslag. Min nas har inte plex.

#93

Postad 26 december 2017 - 10:49

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Har provat lite nu. Får inte blurayfilmena i mkv att fungera. Provat med förinstallerade vlc. Något mer förslag. Min nas har inte plex.


Spelar du upp via KODI eller en KODI Fork? Kör min mot Synology NAS, ingen transcoding i NAS och funkar bra.

#94

Postad 26 december 2017 - 11:05

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0

Spelar du upp via KODI eller en KODI Fork? Kör min mot Synology NAS, ingen transcoding i NAS och funkar bra.


Har bara en usb disk i routern.

#95

Postad 26 december 2017 - 11:07

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Och KODI på MiBoxen?

#96

Postad 26 december 2017 - 11:57

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0

Och KODI på MiBoxen?


Fint ska provas.

#97

Postad 26 december 2017 - 16:41

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0
Hur hittar man usb disken i kodi?

#98

Postad 26 december 2017 - 16:49

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
http://kodi.wiki/vie...g_video_sources

#99

Postad 26 december 2017 - 19:57

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0
Lyckades hitta mitt bibliotek men filmerna jag bränt från bd-skivor fungerar inte. Kör jag surfplattan går det men med mi box blir det varken ljud eller text.

#100

Postad 27 december 2017 - 08:40

joalin
  • joalin
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0

Du skriver ju inte vad du använder. La du i Kodi? Och i så fall vilket? Man kan inte hjälpa folk som inte beskriver sina problem. 





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.