Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gran turismo 7 Ps4/Ps5

37 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 13 september 2021 - 08:13

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0
https://youtu.be/1tBUsXIkG1A


Senaste trailern släpptes i torsdags, har fått ett release datum 4 mars 2022, vilket är tidigare än vad jag trodde,
Spelet går absolut mer mot ett traditionellt gran turismo,
Gt auto
Tuning shop
Used cars
Mer fulländat karriär,

Ska tydligen ha 420 bilar vid launch vilket inte låter jättemycket, men till skillnad från gt sport så har ju var bil samtidigt mycket mer möjligheter, från gt auto finns även bodykits, renovera motorn, byta olja och även tvätta bilen, finns mycket att bli hypad för i gt7, och trailern visar mycket intressant, jag är mest hypad av detta spelet av kommande spel

#2

Postad 09 oktober 2021 - 20:43

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0
Tyckte det var värt att dela detta här

https://youtu.be/GEkZ98bYD4E

Brembo bromsar blir officiell partner till gran turismo 7
Ju mer jag ser komma till detta spelet ju mer sugen blir jag,
Har tappat mycket av min hype för forza horizon 5 tack vare gt7

#3

Postad 04 februari 2022 - 21:42

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0
https://blog.playsta...-with-the-game/



Bara en månad kvar att vänta nu, jag är sugen på detta spel utan tvekan, i mina ögon så ser det ut att kunna bli det bästa gran turismo på länge

#4

Postad 05 februari 2022 - 12:17

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

Ser bra ut. Fascinerande att de lägger sån möda på att simulera stjärnor och planeter det har jag aldrig hört om gjorts tidigare :)



#5

Postad 08 februari 2022 - 15:41

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0
Nåt jag verkligen gillar så är det att du kan köra multiclass racing i custom races och även välja exakt vilka bilar som datorn ska använda en funktion jag saknat i något racespel sen forza motorsport 4, möjligheterna med uppgradering delar och widebodies samt andra delar verkar vara bättre än någonsin tidigare, jag är taggad och kommer köpa det dag ett på min ps5 digital edition,😊

Redigerat av Andreas3200, 08 februari 2022 - 15:41.


#6

Postad 08 februari 2022 - 17:02

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Undrar om det kommer nått demo.



#7

Postad 08 februari 2022 - 18:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Är det någon som är sugen eller hajpad på detta är vad jag undrar.



#8

Postad 08 februari 2022 - 18:12

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

Är det någon som är sugen eller hajpad på detta är vad jag undrar.

Gran turismo fansen är väl inte utdöda än. Jag är väl inget jättefan men jag är sugen. Lägga 9 papp på ps 5 sugen vet jag inte om jag är dock... Finns det någon chans i helsefyr de släpper GT 7 på pc ett år efter release :P



#9

Postad 08 februari 2022 - 19:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Gran turismo fansen är väl inte utdöda än.

Nej det kan man verkligen inte påstå.



#10

Postad 09 februari 2022 - 06:50

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0

Är det någon som är sugen eller hajpad på detta är vad jag undrar.


Där finns ganska många som är hypade på detta, till mer än en god anledning, vi som spelat gran turismo sen början har mycket att gilla, trimdelar har fler delar än Tidigare, du kan byta ut delar på bilen, justera vingar i höjd och liknande, gr auto tillbaka och samt begagnade bilar, finns mycket att gilla här😊

#11

Postad 09 februari 2022 - 14:30

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Undrar om man kan feta upp en Skyline och dra forbi allihop som man kunde förr.



#12

Postad 09 februari 2022 - 15:21

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0

Undrar om man kan feta upp en Skyline och dra forbi allihop som man kunde förr.


Japp det kommer nog gå, ser ut som det flesta bilar förutom race cars kommer ha ganska så mycket möjligheter

#13

Postad 22 februari 2022 - 14:35

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0
Börjar närma sig nu 10 dagar kvar, är riktigt hypad, har inte varit så sugen på ett racing spel på minst 10 år, fick aldrig den känslan med gt sport, har till och med en hel vecka ledigt från jobbet för att ha extra tid att spela spelet

#14

Postad 04 mars 2022 - 09:25

kave
  • kave
  • Lärjunge

  • 427 inlägg
  • 0
Är det någon särskild tid som spelet ska gå att spela? Först när jag startade var det något slags musiktävling, nu är det bara introfilmen som går, kan ej skippa den. I

#15

Postad 04 mars 2022 - 13:36

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0
Det tillhör introt på spelet, bara att köra vidare

#16

Postad 04 mars 2022 - 19:13

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

Inhandlat. Även en Drive hub racing wheel controller så man förhoppningsvis kan använda befintliga prylar med ett rejält långfinger till ms och sonys revirpissande.



#17

Postad 04 mars 2022 - 19:29

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0

Inhandlat. Även en Drive hub racing wheel controller så man förhoppningsvis kan använda befintliga prylar med ett rejält långfinger till ms och sonys revirpissande.


Kostnad? Å berätta gärna hur den fungerar! Drive hub alltså.
Sitter med dyr fin ratt till xbox/PC men handkontroll när man kör gt sport i VR…. 😢

#18

Postad 04 mars 2022 - 20:28

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0
Billigaste jag hittade som fanns i lager var 1299 + frakt. Finns billigare om man orkar vänta. Sen återstår det att se hur smidigt det fungerar men Fu gerar det bra på riggen man kanske tar det seriöst rentav :)

Sen finns gimx om du har en pc att koppla till

#19

Postad 05 mars 2022 - 07:19

kave
  • kave
  • Lärjunge

  • 427 inlägg
  • 0

Det tillhör introt på spelet, bara att köra vidare

Suttit och tittar typ fem minuter, går inte att gå vidare. Music quiz är det enda som går att starta. Fina 1000:- detta.

#20

Postad 05 mars 2022 - 07:45

kave
  • kave
  • Lärjunge

  • 427 inlägg
  • 0
Hittade nu, tar cirka 10 minuter att plågas igenom innan man kan köra. Hoppas de ändrar detta framöver.

#21

Postad 05 mars 2022 - 07:47

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0

Hittade nu, tar cirka 10 minuter att plågas igenom innan man kan köra. Hoppas de ändrar detta framöver.

Jag älskade introt för jag tycker det visar pd kärlek för bilar och kulturen, du behöver inte se det mer än en gång,
Spelade 4 timmar igår roligaste gran turismo någonsin

Redigerat av Andreas3200, 05 mars 2022 - 07:48.


#22

Postad 05 mars 2022 - 09:53

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

Hittade nu, tar cirka 10 minuter att plågas igenom innan man kan köra. Hoppas de ändrar detta framöver.


Den installerar ju spelet. Du har en loading bar uppe till höger som visar hur långt den har kommit. Jag lät min stå på över natten

#23

Postad 05 mars 2022 - 13:53

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0
Kört lite. Kör känslan är klassiskt gt. Och klassiskt gt så är replay så mycket bättre än känslan när man kör.

#24

Postad 05 mars 2022 - 19:12

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0

Kört lite. Kör känslan är klassiskt gt. Och klassiskt gt så är replay så mycket bättre än känslan när man kör.


Körningen har förbättrats från tidigare gran turismo spel samt ljudet på bilarna reflekterar mer på ytorna omkring banorna vilket det inte gjorde förut, bästa gran turismo spelet i serien hittils enligt mig, allt från bil modifieringar till karriär läge är super👍, pd har lyckats göra detta till ett väldigt bra racingspel och ännu bättre blir det med uppdateringar framöver

Redigerat av Andreas3200, 05 mars 2022 - 19:15.


#25

Postad 06 mars 2022 - 13:39

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

Ja det vore ju omöjligt göra ett sämre gt än föregående. Några extra års utvecklingstid och bättre hårdvaror :) 

Vill inte köra för mycket innan jag skaffat ratt även om de här långsammare bilarna fungerar ok med gamepad men hittat klart bättre bilar än de jag började med i alla fall. Trimmade en mazda cab med bra resultat. Dock så hör jag inte andra bilar så har man inte koll på backspegeln kan man få sig en överraskning så behöver gå in i audio settings och fixa. Går tyvärr inte ändra ljudinställningar direkt i race. 

En riktigt stor miss att inte ha någon skademodellering dock. AIn är ju otroligt lätt att nyttja som stoppklossar eller om man vill ta kurvor i högre fart. Damma in i räcke i 200 km/h har ingen påföljd. Man känner sig sådär efter att ha vunnit race efter att ha dammat rakt in i muren på varv 1. Visuellt går det få skrapmärken tydligen men mer viktigt för racingen att det lönar sig att köra korrekt och hålla sig fokuserad. Nu verkar de bara ha någon slags ekonomisimulering där man ska göra oljebyten och motorn slits baserat på vad kilometer inte faktisk användning? 

Betalar inte för ps+ så har tråkigt nog inte kunnat testa online. 



#26

Postad 06 mars 2022 - 16:45

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0

Ja det vore ju omöjligt göra ett sämre gt än föregående. Några extra års utvecklingstid och bättre hårdvaror :)

Vill inte köra för mycket innan jag skaffat ratt även om de här långsammare bilarna fungerar ok med gamepad men hittat klart bättre bilar än de jag började med i alla fall. Trimmade en mazda cab med bra resultat. Dock så hör jag inte andra bilar så har man inte koll på backspegeln kan man få sig en överraskning så behöver gå in i audio settings och fixa. Går tyvärr inte ändra ljudinställningar direkt i race.

En riktigt stor miss att inte ha någon skademodellering dock. AIn är ju otroligt lätt att nyttja som stoppklossar eller om man vill ta kurvor i högre fart. Damma in i räcke i 200 km/h har ingen påföljd. Man känner sig sådär efter att ha vunnit race efter att ha dammat rakt in i muren på varv 1. Visuellt går det få skrapmärken tydligen men mer viktigt för racingen att det lönar sig att köra korrekt och hålla sig fokuserad. Nu verkar de bara ha någon slags ekonomisimulering där man ska göra oljebyten och motorn slits baserat på vad kilometer inte faktisk användning?

Betalar inte för ps+ så har tråkigt nog inte kunnat testa online.

Jag tycker gt7 är enastående😊👍 de bästa hittils sen gt4, karriären upplever jag som riktigt bra med, de bästa är att de kommer stödja spelet med uppdateringar, nya bilar, banor, events och även motor delar, i vilken utsträckning vi får det får vi ju se,

Artikeln finns på gtplanet

https://www.gtplanet...-cars-20220303/

Redigerat av Andreas3200, 06 mars 2022 - 17:02.


#27

Postad 10 mars 2022 - 20:45

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

Införskaffat collectiveminds drive hub adapter så nu har jag kunnat köra med ratt. Har TS-PC blev klart billigare än försöka skaffa en sämre PS 4 kompatibel ratt. 

 

GIMX är ett annat ännu billigare alternativ om du har en pc du kan ha vid sidan om men hittade den inte i lager någonstans. Car collector nivå 12  för tillfället. Inte köpt en bil förutom den första man tvingades köpa :)

Har inte känt något behov alls att fippla med rattinställningarna stock fungerar alldeles strålande för min del. Med gamepad körde jag -1 på sensitivity då gick det häva en del sladdar. Enorm skillnad i känsla med ratt vs gamepad.

Fungerar utmärkt. Får inte alt tabba tillbaks till lobbyn på ps 4 då tappar jag ffb. Vet inte om det är generellt för alla rattar men inget strul i övrigt alls. 

Mycket hög lägstanivå än så länge. GT 5 var absolut fullt av grodor men inga såna alster än så länge. Upplägget på karriären känns klockrent var länge sen man vart så inne på karriär och jaga guld. Kanske låst upp allt nu så slentrianen bör väl börja infinna sig snart. 

Liret är klart mer för körentusiaster än grafikentusiaster dock. Om man nu inte gillar foto herrejösses vad de tokfuskar i fotoläget sätter något slags världsrekord här. De fuskar ju snyggt med reprisläget men fotoläget är faktor 10 i grafik :D



#28

Postad 10 mars 2022 - 23:24

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0
Miljöerna är inte alltid dom bästa i gran turismo men där dom lägger tid som på Bilarna dom mest detaljerade modellerna du kan hitta i ett bilspel, jag kör detta framförallt för att jag är bil entusiast, men det ser faktiskt väldigt bra ut på ps5 ändå, speciellt hur mycket man kan se reflektionerna från bilarna är imponerande, utan tvekan det bästa racing spelet jag har spelat enligt min egen åsikt, det som brister för mig är att där kunde varit fler bilar, och kanske några fler banor, men det kommer, under tiden finns där många bilar man kan roa sig med under tiden

#29

Postad 11 mars 2022 - 22:33

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

Fanatec clubsport V3 inverted och t500rs pedalerna fungerar med drivehub. Får nästan hybris nu och vill testa om simucube fungerar men det är nog gapa för mycket av inofficiell support lol

 

Blir sugen koppla till riktiga riggen kör med playseat challenge nu men tyvärr stödjer inte ps 4 1440p och inte jättesugen köpa en ny 4k skärm direkt. Har en 1080p men det är ultrawide så det blir inverterad letterbox men det är nog ett bättre alternativ än skala 1440p skärm till 1080p Blev en riktig blurfest nu när jag testade.



#30

Postad 13 mars 2022 - 06:47

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0
Nice, jag kör nyligen bara med ps5 handkontrollen men haptic feedback så känns det rätt bra, tvn jag använder är bara 1080p, ratt kommer inhandlas väntar kanske till psvr2 om det kommer funka i gt7

#31

Postad 13 mars 2022 - 08:21

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

Ska du köra så skaffa ratt direkt. Liret är helt ospelbart med gamepad nu begriper inte vad jag höll på med :) 

Daytona trioval pickup racet i karriären var bra drygt. Stock gick det inte komma ikapp topp 5 klungan. Ville inte spendera pengar på en sån bil men var bara bita i det sura. Man är dock tvungen att trimma så man kan bygga ett 1 sekunders gap för att byta slipstream för annars puntar de bara av dig. Du kan ju va taktisk försöka hålla dig bak i topp 5 klungan till sista varvet men bär ju emot att sitta och snigelköra på en tråkig ovalbana.

 

Men klart värt det för ford gt 06an man fick för att genomlida racet. Testade den aldrig stock fick feeling och började tokuppgradera direkt med racing soft, fjädring, bromsar och helt sjukt vad rolig den blev att köra. Trodde jag skulle få för bra traction med racing softs men inbromsningarna är ett äventyr och du måste hålla koll på baken konstant ut ur kurvorna. Går som ett spjut rakt fram.



#32

Postad 14 mars 2022 - 18:28

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

Nivå 19 nu. Ganska sjukt fast måste ransonera körningen. Har bra flyt i karriären. Fokuserar på cafet. Ford GTn är ju som sagt guld men den får ju alla via café körningarna. Sen hade jag vunnit någon supra innan. Kommer inte ihåg om det var via license eller missions tror det var något race där den var klockren för kommande samla Supra race. Alla sämre än den jag redan ägde dock. Sen så vann jag en porsche gt 3 på en roulette biljett. Bara andra bilen jag vunnit vinner mest de lägsta pengavinsterna och den var ju guld för euro mästerskapet även om jag fick köra power restrictor på den. 

Har vart lite dyrt på sistone med uppdrag att tuna bilar etc men nu har man byggt upp kassan över miljonen iaf. 

 

Väntar fortfarande på de klassiska trasiga Gran Turismo bilarna. GT har vart helt brutalt ojämnt i kvaliten på bilarna men än så länge så hittar jag inga grodor. Kanske de fattat att less is more som i GT sport istället för att bara slänga in så många bilar de kan bara de har ett skin för dem :)



#33

Postad 14 mars 2022 - 18:56

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0

Nivå 19 nu. Ganska sjukt fast måste ransonera körningen. Har bra flyt i karriären. Fokuserar på cafet. Ford GTn är ju som sagt guld men den får ju alla via café körningarna. Sen hade jag vunnit någon supra innan. Kommer inte ihåg om det var via license eller missions tror det var något race där den var klockren för kommande samla Supra race. Alla sämre än den jag redan ägde dock. Sen så vann jag en porsche gt 3 på en roulette biljett. Bara andra bilen jag vunnit vinner mest de lägsta pengavinsterna och den var ju guld för euro mästerskapet även om jag fick köra power restrictor på den.

Har vart lite dyrt på sistone med uppdrag att tuna bilar etc men nu har man byggt upp kassan över miljonen iaf.

Väntar fortfarande på de klassiska trasiga Gran Turismo bilarna. GT har vart helt brutalt ojämnt i kvaliten på bilarna men än så länge så hittar jag inga grodor. Kanske de fattat att less is more som i GT sport istället för att bara slänga in så många bilar de kan bara de har ett skin för dem :)

Japp de satsar kvalitet nu över antal, bilantalet kommer öka uppdateringar är bekräftade för spelet, pickup racet körde jag med en Ford raptor med kompressor, så jag kör förbi dom lätt på daytona oval, fisherman ranch är dock bäst för att tjäna pengar, gt7 är ett riktigt roligt racing spel, känner mig som ung igen när jag satt och spela gt4, toppen😊

Redigerat av Andreas3200, 14 mars 2022 - 19:12.


#34

Postad 19 mars 2022 - 16:07

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0
Klar med karriären. De är tydligen klara med tilläggen sen månader tillbaks så det här är väl för att underlätta marknadsföringen med "nytt gratis innehåll".

Behöver bara genomföra de två första licenstesterna av fem skvallrar lite :)

De har också sänkt belöningarna för att få folk spendera mer riktiga pengar för att köpa bilar och slippa grinden. Ironiskt nog hävdades det att det var för att man inte skulle grinda vissa race från VD:n de gjorde detta.

Dock körkänslan är sjukt bra med alla mått mätt och utmärkta banor man skulle kunna tänka sig bara köra för kul. Vet inte om jag vill betala för online bara det saknar ju en del aspekter gällande kollisionsfysiken som är extremt arkad och inget ve ännu men annars skulle jag gärna kört sprintrace i detta.

#35

Postad 27 juli 2022 - 20:46

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

köpte detta spelet igår och har spelat två kvällar nu. det är kul.

men jag spelar på ps4 så jag märker inte av så stora skillnader jämfört med förra spelet.  för mig är det typ samma spel fast med andra menyer och lite annat spelupplägg. 

men kul som sagt. :)



#36

Postad 09 januari 2023 - 15:58

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0
Bekräftat vr support läggs till när ps5 vr2 släpps 22 februari vilket kan betyda att detta blir exklusivt för detta spel om du spelar på konsol när det gäller racing spel, blir det full support så kommer jag köpa det, tänk att spela online med vänner det hade varit sjukt😊👍

#37

Postad 02 februari 2023 - 07:58

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
Finns det nåt ställe där man kan jämföra bantider med folk runt omkring världen?

Känns som att jag fått till en hyfsad tid på dragon trail med en gr4 bil men hittar ingenstans att jämföra ned andra personer.

#38

Postad 27 maj 2023 - 18:16

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0
Blir en del gt7 nu igen nu när man kan köpa special parts och engine swaps



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.