Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vad har ni för erfarenhet av div. transportbolag? Posten,DHL osv.

74 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 21 april 2012 - 17:55

dan_88
  • dan_88
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
Har just nu ett paket på väg hem till mig med DSV som kommer nu till veckan. Senaste statusen på paketet lyder : Departure from DSV warehouse (DAMAGED PACKAGING) .

Kollar man dom tidigare status uppdateringarna står det inget om något skadat paket! Just nu känner man sig skapligt nöjd ( eller inte :angry: ) Kommer syna paketet noga innan det lastas av hos mig. Detta är första gången jag får något fraktat med DSV.

Posten har alltid fungerat klockrent för mig, aldrig något skadat eller försenat

Vad har ni för erfarenheter av olika fraktbolag?

#2

Postad 21 april 2012 - 18:29

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

  • 2 602 inlägg
  • 0
DHL alltid kommit på angiven tid med lastbil, inga skador. När jag beställt lite väl mycket, host typ pallvis med elektronik! Posten när inte beställnigsfingret varit lika hungrigt. Likadant där, alltid varit i tid och aldrig några skador. Schenker, långtid innan paket kommer fram. Men helt och fint iallafall :) Det är de jag haft erfarenhet av :)

Mvh

#3

Postad 21 april 2012 - 19:06

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

  • 1 379 inlägg
  • 0
Posten har jag bäst erfarenhet av, Schenker är några skojare de.

Sen gillar jag UPS, de som jobbar där brukar vara jävligt trevliga :)

#4

Postad 21 april 2012 - 20:35

Unregistered1322
  • Unregistered1322
  • Forumräv

  • 510 inlägg
  • 0

Posten har jag bäst erfarenhet av, Schenker är några skojare de.

Sen gillar jag UPS, de som jobbar där brukar vara jävligt trevliga :)

Jag råkar jobba med inköp av globala transporter. Vad har du emot Schenker?

#5

Postad 21 april 2012 - 20:53

dan_88
  • dan_88
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
Undra hur försiktig dem är med försendelser vid omlastningar på terminaler osv ? När jag skickade min proje på ett garantiären tog jag med den till jobbet där posten hämtade den, killen som hämtade den slängde i stort sätt in paketet in i budbilen medans jag stod bredvid. Sa inget utan tänkte en massa fula ord för mig själv. Skiljer ju garanterat mellan olika chaufförer / lager personal hur det hanteras.

Redigerat av dan_88, 21 april 2012 - 20:54.


#6

Postad 21 april 2012 - 20:54

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
Sist jag beställde lite grejer valde jag dhl, fick ett sms dagen innan att han skulle va här mellan 11.00-13.00 . Först va han nästan en timme för sen och dessutom var paketet märkt "glas" trasigt.
Under all kritik tycker jag

#7

Postad 21 april 2012 - 21:03

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

  • 2 602 inlägg
  • 0

Sist jag beställde lite grejer valde jag dhl, fick ett sms dagen innan att han skulle va här mellan 11.00-13.00 . Först va han nästan en timme för sen och dessutom var paketet märkt "glas" trasigt.
Under all kritik tycker jag


Låter som att DHL borde se över sina anställda! Eller rättare sagt det företag som kör för DHL. Där du bor.

Mvh

#8

Postad 21 april 2012 - 21:36

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 1

Låter som att DHL borde se över sina anställda! Eller rättare sagt det företag som kör för DHL. Där du bor.

Mvh

verkligen, jag frågade han som körde om han tog ansvaret ifall något i paketet var trasigt, men det kunde han inte och sa att paketet redan var trasigt när han fick det.. vet inte hur sånt fungerar.
jag tog kort på förpackningen innan jag öppnade det i alla fall ifall det skulle va nåt som var traigt,, nu var det inte det men det spelar ingen roll tycker jag.

#9

Postad 21 april 2012 - 21:43

Unregistered1322
  • Unregistered1322
  • Forumräv

  • 510 inlägg
  • 0
Ett synbart transportsskadat paket släpps knappast igenom utan att det registreras.

#10

Postad 22 april 2012 - 00:01

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Ett synbart transportsskadat paket släpps knappast igenom utan att det registreras.

ok så vad innebär det menar du? att är något trasigt så finns det någon som tar ansvaret och jag slipper oroa mig?
har ingen aning om hur sånt funkar, alla brukar ju bara skylla på varann när det händer något sånt :)

#11

Postad 22 april 2012 - 00:44

Universalia
  • Universalia
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

ok så vad innebär det menar du? att är något trasigt så finns det någon som tar ansvaret och jag slipper oroa mig?
har ingen aning om hur sånt funkar, alla brukar ju bara skylla på varann när det händer något sånt :)



Av egen erfarenhet så är det oftast så att när ett paket är skadat så är det oftast på grund av att paketen är dåligt förpackade. Stämmer givetvis inte allitd, ibland händer det olyckor och vissa företag hanterar paketen riktigt våldsamt, men som regel är det så iaf. Vet inte hur ofta man varit med om paket som innehåller något riktigt tungt, och bara är islängt i en tunn alldeles för stor kartong med lite frigolitbitar. Senaste roliga förpackningen jag såg var en laptop med en äggkartong på ovansidan och en på undersidan och sen ett varv tejp bara.

#12

Postad 22 april 2012 - 01:09

Unregistered87ded29e
  • Unregistered87ded29e
  • Forumräv

  • 958 inlägg
  • 1
Spelar nog ingen roll vilket bolaget är utan vem som hanterar kollin.
Tar emot mängder av kollin och paket på jobbet, nästan alltid samma chaufför som kommer
med dom skadade paketen.

Får du ett skadat kolli så ska det anmärkas innan du skriver på, av budet och vad skadan är.
Så när du öppnar det är det skadat så är det bara att ringa in och dom ser att det vart anmärkt vid avlämning.
Då får leverans företaget ta redan vart skadan skett och ordna det, du gör inget utan väntar på vad som kommer att hända
och vem som får ta på sig skadan.

#13

Postad 22 april 2012 - 01:15

Unregisteredae3a70ec
  • Unregisteredae3a70ec
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Har beställt mycket via posten och DHL och det har alltid funkar primus för mig, har aldrig fått några varor som varit trasiga eller så. Men jag kan däremot berätta att när jag stod utanför ica och såg posten komma och hämta paket så blev jag väldigt förvånad över hur karln hanterade paketen. Han gick in till spelbutiken och hämtade en stor säck med paket, fällde sedan ner bakluckan på lastbilen, och kastar in hela säcken 3 meter in i lastbilen. Fattar inte vad vissa tänker med.

#14

Postad 22 april 2012 - 02:17

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

När jag fick "ring of death" på mitt xbox så kom en bud kille och hämtade mitt paket.

Såg när han öppnade skjutdörren och bara hiva in paketet i bilen. :)



#15

Postad 22 april 2012 - 07:24

tomsan
  • tomsan
  • Lärjunge

  • 406 inlägg
  • 0
Jag har fått paket, allt möjligt från smått till stort, av både gamla Box, Dhl och Schenker. Bra service och hela paket.

På jobbet likaså, vi får leveranser dagligen av Dhl och Posten. Och ofta av Schenker.
Det enda jag kan anmärka på är Schenkers pallhantering vid returen av dem.

#16

Postad 22 april 2012 - 09:03

Pip
  • Pip
  • Veteran

  • 1 792 inlägg
  • 0
Schenker, DHL och Posten brukar jag använda väldigt ofta och ingen har krånglat eller tagit tid på sig.

Schenker ligger närmast och brukar fungera ypperligt dock tar det ungefär 3dagar.

DHL brukar jag använda som hempaket och det fungerar klockrent.

Posten används till mindre paket och brev och aldrig varit något krångel.

Har nog aldrig haft några problem med mina leveranser om det inte varit dåligt paketerat och skickats från utlandet men även detta löses smidigt med felanmälan direkt med chaufför.

#17

Postad 22 april 2012 - 10:24

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

  • 666 inlägg
  • 0
När jag jobbade i Malmö var DHL en katastrof, han som körde på vårt distrikt var inte riktigt klok. Det var alltid något som gått fel. Däremot håller jag med om att många paketerar alldeles för dåligt, om man tänker att det måste hålla för ett 2-metersfall så brukar det gå bra, annars får man skicka på pall istället.

#18

Postad 22 april 2012 - 10:35

Alban
  • Alban
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0
Jag har inte tagit emot så mycket, men det lilla jag har, har Schenker och DHL fungerat kanon.
Det företag som jag hade hoppats mer på (visserligen bara en engångs grej) är posten. Då väntade jag på paketet i säkert en vecka över det förväntade utlämningsdatumet. Jag ringde posten men ingen visste nåt. Sen visade det sig att de backat på packtet och tryckt till det. Då hade jag gärna velat bli informerad i tid och att de kunde ge mig mer kött på benen när jag ringde. Kunde ju inte vara så svårt. Men det var ju som sagt en engångsgrej.

#19

Postad 22 april 2012 - 13:40

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

  • 1 766 inlägg
  • 0
Flertalet av mina beställningar genom åren har levererats med Posten och bortsätt från att någon leverans blivit försenad en dag eller två, så har jag aldrig haft några problem med dem.
Schenker och DHL har också de fått fram mina beställningar utan problem de gånger jag använt mig av dem.

#20

Postad 22 april 2012 - 15:25

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0
Finns nog folk som varit ute för smärre missöden med alla frakt bolag.
Polaren skickade ett luft gevär(airsoft) som dom på posten lyckades kröka pipan på i 45 grader.
Dom skyllde givetvis på att det var dåligt packat och vägrade ersätta för skadan.
Har för mig att det till och med var spår på paketet efter nån form av hjul.
Tog väl nästan ett år innan posten gav med sig och betalade ut ersättning.

#21

Postad 22 april 2012 - 19:10

dan_88
  • dan_88
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
Förhoppningsviss kommer mitt paket imorgon, Om nu paket är intryckt på något ställe när bud killen kommer och jag skriver på och tar emot det och märker när jag packar upp att det skulle vara förstört är man lurad då eller ska man helt enkelt vägra att ta emot det om nu paketet skulle vara mossat ?

#22

Postad 22 april 2012 - 19:25

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

  • 2 602 inlägg
  • 0
Kolla försändelsen, innan du skriver på om du är osäker. Det har du rätt till.

Mvh

#23

Postad 23 april 2012 - 09:51

Unregistered8344c668
  • Unregistered8344c668
  • Lärjunge

  • 257 inlägg
  • 0
Jag beställde däck från Däckonline förra veckan. Dom skickar med posten. 4 däck blir två kollin. Jag följer försändelsen på postens hemsida och ser att dom är utkvitterade i torsdags. Tar ledigt från jobbet och åker till däckfirman där det visar sig att han bara fått ett kolli. Ringer posten och dom säger att det är två olika firmor som kvitterat till sig mina däck. Av nån anledning har alltså posten lämnat ut mina grejer på olika ställen.

Posten vägrar ersätta mig för att jag inte beställt frakten utan däckonline och jag får ta upp det med dom. Dom lovar dock dyrt och heligt att mina däck ska skickas rätt under fredagen.

Tror ni dom kom i fredags? Jag pratade med däckkillen nu igen och dom har fortfarande inte dykt upp... jippie. Inte supernöjd med posten just nu ska väl tilläggas.

#24

Postad 23 april 2012 - 12:21

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0
Ingen som har några erfarenheter av Jet Pack?
När jag jobbade med hårdvaruservice för ett antal år sedan så anlitade vi Jet Pack för leverans av reservdelar då de var framme / eller skulle vara framme samma dag i princip. Funkade väl bra... ibland. Vi hade ibland mer än 50% svinn som vi blev debiterade för av leverantören då de inte fick tillbaks de trasiga delarna.
Efter att vi bytte till Posten så låg vi nere på 0% svinn. Att skicka genom landet tog iofs en extra dag, så alla som har 24h på plattsen garanti fick automatiskt en dags påslag. Men fördelen var att vi ALLTID fick reservdelarna.

Skickar jag privat använder jag Posten för normalstora paket och Bussgods för större paket. Har dock läst att många fått fraktskador som t.ex. pallgafflar genomkörda genom paketen hos Bussgods.

#25

Postad 23 april 2012 - 16:34

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0
Jag har erfarenhet av Jetpack inom företaget. Ej bra sådana :)

#26

Postad 26 april 2012 - 18:20

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

  • 1 379 inlägg
  • 0

Jag råkar jobba med inköp av globala transporter. Vad har du emot Schenker?

Brukar inte hålla tiderna, och så brukar inte de som kör vara så trevliga. Detta är dock för företaget som jag jobbar på som ibland använder Schenker.

#27

Postad 26 april 2012 - 18:54

Unregistered1322
  • Unregistered1322
  • Forumräv

  • 510 inlägg
  • 0

Brukar inte hålla tiderna, och så brukar inte de som kör vara så trevliga. Detta är dock för företaget som jag jobbar på som ibland använder Schenker.

Dömer man transportören efter chaufförens sociala förmåga brukar man bli besviken. ;)
Men DB Schenker (dvs overland) är en av de mest punktliga transportörer vi har. Då köper vi ca 70000 sändningar om året, till och från hela världen.

#28

Postad 26 april 2012 - 20:09

Unregistered8344c668
  • Unregistered8344c668
  • Lärjunge

  • 257 inlägg
  • 0
skrev ovan om mina bekymmer med posten... dom går från klarhet till klarhet. Fick ett mail där dom skrev att dom hade levererat däcken när i stället min däckkille fick åka och hämta dom själv... nu luras dom inte lite bara... dom ljuger också

#29

Postad 27 april 2012 - 04:18

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0
Schenker har fungerat helt OK, Posten riktigt bra. Men DHL, herregud så värdelösa. Oavsett var jag bott och vad jag fått levererat så är säkert 30-40% rejält transportskadat. Sist var det klickgolv, 3st trasiga leveranser (2 omleveranser) och vid sista var det ändå inte OK. Då gav jag upp. Sa till företaget jag köpt av att tyvärr så spelar det ingen roll hur bra deras service är då DHL inte kan levererade paketet helt.

#30

Postad 27 april 2012 - 12:04

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

  • 1 379 inlägg
  • 2

Dömer man transportören efter chaufförens sociala förmåga brukar man bli besviken. ;)
Men DB Schenker (dvs overland) är en av de mest punktliga transportörer vi har. Då köper vi ca 70000 sändningar om året, till och från hela världen.

Tycker att transportbolag är ett serviceyrke, och då är det inte bara punktligheten som skall spela in, utan även hur chaufförerna är emot kunden.
Vad bra att det funkar bra för er, men mina erfarenheter av de är dåliga =)

#31

Postad 15 september 2012 - 05:38

pudas666
  • pudas666
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Beställde ett hembiosystem från fynda och det skickades som 6 kollin via posten. När jag skulle hämta ut grejerna så fanns bata 5 paket att hämta ut och det visade sig att 2 paket var transportskadade. Dom som innehöll mina frontare. Man ser tydligt på kartongerna att dom lagt ner frontatna och lastat nåt tungt ovanpå fast paketen är märkta att dom ska fraktas stående... Reklamation gick smärtfritt och fynda skickade nya frontare igår och jag bad om bättre emballage. Jag var in skulle hämta sista paketet igår, innehållandes recievern, men det visade sig att posten slarvat bort paketet! Det har tydligen varit här i umeå sen i tisdags men ingen vet vars. Ringde posten och anmälde det och dom tog uppgifter och ska göra en utredning... OM ETT PAR VECKOR!!! Gissa om jag är nöjd med posten nu?

Bussgods har jag inte heller så bra erfarenhet av. Dom kraschade en baskabinett i februari och har inte svarat på varken skaderapporten eller mail och jag har inte haft möjlighet att ringa på deras knäppa telefontider... Fick dock mailsvar nu eftersom jag hotade med KO, och nu påstår dom att aldrig fått varken skaderapport eller mail från mig. Tur för mig att jag har kopior på dokumenten...

#32

Postad 15 september 2012 - 05:54

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

Beställde ett hembiosystem från fynda och det skickades som 6 kollin via posten. När jag skulle hämta ut grejerna så fanns bata 5 paket att hämta ut och det visade sig att 2 paket var transportskadade. Dom som innehöll mina frontare. Man ser tydligt på kartongerna att dom lagt ner frontatna och lastat nåt tungt ovanpå fast paketen är märkta att dom ska fraktas stående... Reklamation gick smärtfritt och fynda skickade nya frontare igår och jag bad om bättre emballage. Jag var in skulle hämta sista paketet igår, innehållandes recievern, men det visade sig att posten slarvat bort paketet! Det har tydligen varit här i umeå sen i tisdags men ingen vet vars. Ringde posten och anmälde det och dom tog uppgifter och ska göra en utredning... OM ETT PAR VECKOR!!! Gissa om jag är nöjd med posten nu?

Bussgods har jag inte heller så bra erfarenhet av. Dom kraschade en baskabinett i februari och har inte svarat på varken skaderapporten eller mail och jag har inte haft möjlighet att ringa på deras knäppa telefontider... Fick dock mailsvar nu eftersom jag hotade med KO, och nu påstår dom att aldrig fått varken skaderapport eller mail från mig. Tur för mig att jag har kopior på dokumenten...


Fy fan... aldrig varit med om så omfattande problem. Rätt glad för det.

#33

Postad 15 september 2012 - 08:33

pudas666
  • pudas666
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Vänta du bara, händer säkert dig också vid nästa beställning ;)

#34

Postad 17 september 2012 - 16:31

pudas666
  • pudas666
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Jag är väldigt otålig när jag beställt nya grejer så jag kunde inte vänta på postens utredning, så jag ringde runt postens filialer här i stan och jagade paketet själv. Poståkeriet hävdade att paketet passerat hos dom och att det måste finnas hos mitt ombud. Jag for dit och kollade igen och tvingade dom att kolla igenom alla paket och det gick dom med på tillslut och nu ringde dom och sa att dom hittat mitt paket. Tydligen hade dom missat att scanna in det paketet i systemet... Nåväl, imorgon ska jag äntligen få hämta ut min reciever och ihopkoppling av systemet blir till helgen!

#35

Postad 18 september 2012 - 02:38

croft
  • croft
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 1
Om posten kommer kör ut en skadad pall eller ett skadat kolli till er kan man faktiskt be chauffören felkoda den direkt med handdatorn han har.
Då är det registrerat i systemet direkt att den var trasig när den kördes ut.
Jag jobbar på posten 'en terminal med bara pallgods'. Där registrerar vi allt gods som är skadat direkt när det kommer. Det räcker med att emballaget är trasigt för att vi ska göra detta.

#36

Postad 02 april 2013 - 18:04

Gäst_mendflyk_*
  • Gäst_mendflyk_*
  • 0
Vad kassa DHL är. Det enda som är bra med de är att det går "snabbare" (3 dagar exkl. helg). Men jag ville inte vänta över 1 vecka (vanlig frakt, best. 29 lev. 8e) på ett paket från Apple.se


-DHL ringer från privat nummer ("Annars ringer folk föraren stup i kvarten."). Jag svarar inte på privat nummer, så nu fördröjs leveransen en dag.
-Jag måste kolla deras sajt för att se att de försökt att leverera. Inget SMS att de gjort det.
-Närmaste uthämtningsställe 8 km bort.
-Utkörning endast 8-17.


Jag beställde en TV en gång som gick via Schenker. De vill jag skulle ta ledigt (leverans under arbetstid) för att kunna ta emot den. Jag lät TVn gå i retur.

Redigerat av mendflyk, 02 april 2013 - 20:19.


#37

Postad 02 april 2013 - 18:17

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
UPS är överlägset sämst. De har fan inga utlämningsställen alls i Malmö så om man inte är hemma så får man hämta sitt paket på flygplatsen. Kul som fan. DHL är inga problem.

Posten, Schenker osv är värdelösa för då måste man vara hemma på dagtid om det är större leveranser. Vanliga paket funkar posten bra.

Nu senaste när jag köpte tv så köpte jag hos elgiganten endast för att de kunde leverera på kvällstid.
Vet ingen annan försäljare som har sån tjänst.

Redigerat av Unregistereddc471864, 02 april 2013 - 18:18.


#38

Postad 02 april 2013 - 19:24

Origen
  • Origen
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0
DHL kom till mig under kvällstid (19.30) då jag skulle få en bänkskiva från Ikea så visst finns det transportbolag som levererar kvällstid.

#39

Postad 02 april 2013 - 20:13

Gäst_mendflyk_*
  • Gäst_mendflyk_*
  • 0
Jo, jag antar det beror på hur mycket butiken är villig att betala fraktbolaget och vilka alternativ de vill erbjuda.

Redigerat av mendflyk, 02 april 2013 - 20:13.


#40

Postad 02 april 2013 - 20:27

jay-jay
  • jay-jay
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0
DHL har varit helt värdelösa för mig. Av de senaste "paketen" som jag har fått levererade av dem har 3 haft skador. Det fjärde "paketet" var en tvättmaskin och torktumlare på pall och det levererades helt oskatt. Men krossad sänggavel och repad ny cykel var skittråkigt att få även om man får ny vara. Har börjat kolla upp vem som levererar och försöker undvika bolag som anlitar DHL.

#41

Postad 04 april 2013 - 12:44

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Jo, jag antar det beror på hur mycket butiken är villig att betala fraktbolaget och vilka alternativ de vill erbjuda.


Så är det såklart. Jag betalar dock gärna lite extra om de kan leverera på kvällstid. Väldigt få som erbjuder ngt sånt.

#42

Postad 04 april 2013 - 12:48

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0

DHL har varit helt värdelösa för mig. Av de senaste "paketen" som jag har fått levererade av dem har 3 haft skador. Det fjärde "paketet" var en tvättmaskin och torktumlare på pall och det levererades helt oskatt. Men krossad sänggavel och repad ny cykel var skittråkigt att få även om man får ny vara. Har börjat kolla upp vem som levererar och försöker undvika bolag som anlitar DHL.


Har också använt mig av DHL några gånger, hälften av gångerna har paketen varit misshandlade så jag har returnerat dem innan jag ens kvitterat ut dem.

#43

Postad 09 maj 2013 - 11:28

k.rydberg
  • k.rydberg
  • Forumräv

  • 609 inlägg
  • 0
Måste gnälla av mig lite. :angry:

Schenker måste nog vara sveriges sämsta fraktbolag!.
Nu har jag fanimig tappat allt tålamod när det gäller dom här klåparna. Skickat/mottagit en hel del då jag köper&säljer en hel del på Tradera och då leveranserna gått via posten har det aldrig strulat.
Men dom gångerna det gått med Schenker har det alltid vart nåt fel. Nu har dom t.o.m lyckats tappa bort ett paket som var på väg till mig.
Dom har eftersökt det men det fan vet om man ska några större förhoppningar om att få det. Vansinnigt irriterande!.

Och senaste hade dom lyckats glömma mitt paket hos ombudet så det tog ca 3 dagar extra. I fortsättningen kommer jag försöka ha så lite så möjligt o göra med detta företag.

#44

Postad 09 maj 2013 - 11:41

Boombuster
  • Boombuster
  • Lärjunge

  • 366 inlägg
  • 0
När det gäller punktlighet och hela/intakta kollin slår nog Posten det mesta (har aldrig varit med om att elektronik blivit bryskt hanterat eller att kartong varit trasigt vid leverans). Kan instämma med ovan talare att Schenker förmodligen hamnar längst ned på listan, nu har jag iof inte varit i kontakt med dom mer än en 3-4 ggr men kartong/kolli har varit trasigt (och produkt skadats) vid hälften av gångerna...

#45

Postad 09 maj 2013 - 11:55

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
UPS - en klass för sig själv. Trevliga och ringer alltid.
Schenker - inga problem
DHL - Aviserar inga gods utan "kontaktar alltid avsändaren" om de inte finner dig på hitta / saknar portkod.
Posten - Deras företagsservice är ju usel och paketen måste alltid hämtas på deras öppettider (läs före 18.00). Kommer ihåg när jag jobbade hemifrån en hel dag och paketet dök aldrig upp med hänvisning "saknad portkod". Åker och hämtar upp paketet hos företagsservice och ser stort på paketet "portkod XXXX". Blev hänvisad till kundtjänst som skickade kompensation i form av frimärken. Trodde de skojade när det visade sig vara frimärken för 50 SEK. Hade jag velat ha utkörning av mitt felaktigt ej utkörda paket hade det kostat 250 SEK...

Generellt sett dock tycker jag samtliga inblandade är stabila på så sätt att jag aldrig haft något som försvunnit vilket är ett bra betyg med tanke på en sådär 400+ transaktioner senaste åren...

#46

Postad 30 maj 2013 - 04:27

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0
Posten har fungerat bra när jag hämtat paket på utlämningsstället. Nu skall jag få en leverans i dag och närmast man kan få en tidsuppgift är 09:00-16:00, vilket är förkastligt då de övriga som levererat hem till mig har kunnat leverera inom ett tidsfönster på tre timmar. Undrar hur många miljoner Sverige förlorar årligen på postens inkompetens när det gäller logistik.

#47

Postad 30 maj 2013 - 07:40

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Posten har fungerat de gånger jag använt dom så har inte speciellt mycket att klaga på där, kanske lite höga priser dock.
FedEx däremot, beställde en skärm från Korea som de körde ut en fredag när jag var på jobbet, de ringde inte eller något så fick ringa sedan när jag kom hem och boka om tiden så på måndagen kom de igen då jag var hemma.

Satt vid datorn och hörde en snabb pling på dörren så går till den (ca 3meter från datorn) och då är budkillen redan halvvägs ner för trapporna så jag fick springa efter honom för att få min nya skärm..

#48

Postad 30 maj 2013 - 07:41

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0

Posten har fungerat bra när jag hämtat paket på utlämningsstället. Nu skall jag få en leverans i dag och närmast man kan få en tidsuppgift är 09:00-16:00, vilket är förkastligt då de övriga som levererat hem till mig har kunnat leverera inom ett tidsfönster på tre timmar. Undrar hur många miljoner Sverige förlorar årligen på postens inkompetens när det gäller logistik.


Det värsta är att man kan vara hemma hela dagen och sedan få en lapp i brevlådan, "Vi försökte kontakta dig men du var inte hemma, vänligen åk ut i skogen 4 mil och hämta ditt paket själv" :D

En till rolig sak med posten är att man kan beställa paket från typ andra sidan jordklotet som man kan spåra till svenska gränsen på två dagar sedan tar det tvärtstopp! Sedan får man vackert vänta på att paketet ska resa genom Sverige en vecka, de måste ju använda postcykel från gränsen typ :P

#49

Postad 30 maj 2013 - 08:08

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0
Bussgods: Paketet hamnar alltid nånstans man aldrig åker till, inte hittar och har öppettider som alltid är detsamma som dina arbetstider ;)

#50

Postad 10 juni 2013 - 17:17

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0
Gaaaaaah nu har DHl gjot det igen.
Mina 4 filmer från Amz.ca kom idag när jag satt ute och glassade i solen.
Kom en budbärare (såg inte ut som DHL, men det var det tydligen) och försökte gå in i trappuppgången men det var ju låst, hon frågade efter portkoden och den gav jag henne.
1 minut senare kom hon ut igen med paketet kvar under armen, jag frågade "Är det där möjligen till Åberg?", "Vet jag inte" fick jag som svar sedan försvann hon fort som attan.
30 minuter senare kom SMSet om att de misslyckats med paketlämningen, ringde upp och gormade lite och fick de att köra det till mitt utlämningsställe istället....

Detta får mig att undra om DHLs budbärare får provision på outdelade paket...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.