Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Köksknivar

529 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 04 april 2005 - 14:33

mattek
  • mattek
  • Veteran

  • 1 627 inlägg
  • 0
har kommit på att jag behöver nya köksknivar så någon som vet vart man kan handla global-knivar billigt, dom är lite dyra i sverige tycker jag

rgds
matte

#2

Postad 04 april 2005 - 14:59

weezer
  • weezer
  • Forumräv

  • 706 inlägg
  • 0
http://www.pots-and-pans.co.uk/

#3

Postad 04 april 2005 - 15:46

Unregistered63a53ac6
  • Unregistered63a53ac6
  • Beroende

  • 1 180 inlägg
  • 0
ebay har massor, vet inte hur priserna står sig mot nätbutiker men det kan vara värt att kolla upp.

Bra knivar? Är sugen på att byta ut mina gamla rackliga knivar jag har just nu.

#4

Postad 04 april 2005 - 17:14

InSane
  • InSane
  • Veteran

  • 1 838 inlägg
  • 0
Global är ruskigt bra knivar, men tänk på att det snurrar runt en hel del piratkopior som är rena skräpet jämfört med orginalet.
Det ska tex. inte bara stå "Global" på bladet, det ska stå vilket stål det är och på andra sidan bladet ska det så något japanskt namn(?) och "Japan" har ag för mig om. Börjar bli gammal, minnet är inte som det brukar, det var faktiskt länge sedan jag tittade på en Globalkniv, 2 dagar faktiskt :)

Redigerat av InSane, 04 april 2005 - 17:14.


#5

Postad 04 april 2005 - 20:07

kalvbräss
  • kalvbräss
  • Lärjunge

  • 454 inlägg
  • 0
Finns som sagt mkt kopior ute på blocket och liknande,,,,,,....så se upp. Dock är de flesta x-tremt fult gjorde med massa konstiga detaljer som de riktiga inte har.

Jag har i en tidigare tråd sagt att jag kan kolla upp lite grejer då jag och min bror håller på att starta upp ett "hobby" företag vid sidan av våra jobb som kökschefer. Så om ni ger er tills tåls kan jag kanske hjälpa er att putsa priserna litegrann iaf. Vi väntar dock på de priser vi ska få men vi skulle få dem nu i April.

Vi kommer att jobba med en hel del märken och kommer att omfatta det mesta i proffsväg, och köksutrustning i allmänhet. I knivväg kommer det i dagsläget handla om MAC, Global, Porsche men även damaskusknivar om sådana är av intresse m.m. m.m.
Självfallet ska vi försöka hjälpa de prisjaktare som är matintresserad :D

Vad är ni på jakt efter?

Ska du dock köpa dem riktigt billigt så är det nog Japan som gäller :)

Hoppas att denna lilla smygreklam är ok B)

#6

Postad 05 april 2005 - 06:22

hajomer
  • hajomer
  • Lärjunge

  • 288 inlägg
  • 0
Är intresserad av Porsche, hör av dig när du vet mer.

#7

Postad 05 april 2005 - 09:04

Unregistereddcdbc111
  • Unregistereddcdbc111
  • Forumräv

  • 611 inlägg
  • 0
Jag kan bidra med en bild som visar äkta globalknivar.

Detaljerna syns lite dåligt så här kommer en citering av texten på bladet:

GLOBAL
CROMOVA 18 Stainless Steel
Gx-x (YOSHIKIN) Japan

Gx-x är modellnamnet och i det här fallet är det:

G-2 (det står där även om det inte syns på bilden p.g.a. blänk)
G-9
GS-3.

Observera att brödkniven har texten på "fel" sida, jag vet dock inte om det är genomgående för alla brödknivar eller om det beror på något annat.

Bifogad fil(er)


Redigerat av Unregistereddcdbc111, 05 april 2005 - 09:22.


#8

Postad 05 april 2005 - 11:12

Unregistered65a0fb25
  • Unregistered65a0fb25
  • Lärjunge

  • 319 inlägg
  • 0
Globals brödknic är vänd åt andra hållet jämfört med de andra knivarna i Globals sortiment (troligtvis därför de har vänt på den på bilden). Ser lite konstigt ut om man använder knivlist, men det får man stå ut med om man giullar bra och snygga knivar. Jag har själv brödkniven hemma (och ett antal till!)

#9

Postad 05 april 2005 - 11:14

Unregistered65a0fb25
  • Unregistered65a0fb25
  • Lärjunge

  • 319 inlägg
  • 0
Kan förresten pass apå och rekommendera Porsche-knivarna oxå! De är ruskigt sköna att jobba med och verkligen sylvassa!

#10

Postad 05 april 2005 - 13:52

Unregistered421f5d40
  • Unregistered421f5d40
  • Beroende

  • 1 364 inlägg
  • 0
mattek du har PM

#11

Postad 05 april 2005 - 18:29

Unregistered24c8b9de
  • Unregistered24c8b9de
  • Beroende

  • 1 450 inlägg
  • 0
Globalknivar ja....

Deras skärpa är det absolut inget fel på, men....metallhandtag är ingen höjdare precis.

Har jobbat i flera år som kock, och i ett restaurangkök så är kniven ett av de absolut viktigaste redskapen. När man jobbar med vissa livsmedel, speciellt fisk, så blir handtagen otroligt hala. En riktig skaderisk faktiskt.

Näe, då är en kniv med trähandtag betydligt bättre. Och tittar man på japanska sushiknivar i 10 000 kronorsklassen så har jag aldrig sett någon med metallhandtag :P

Global hade ju en lyckad reklamkampanj i början av sin introducering på den svenska marknaden, där kända TV-kockar i olika matprogram använde Globalknivar. Är dock tveksam till att dessa kockar använder dessa knivar när de arbetar på sina restauranger eller i kocklandslaget.

Men men, jag kan ha fel om detta. Kanske finns det någon känd kock bland Prisjakts medlemmar som kan dementera detta? :)

#12

Postad 06 april 2005 - 00:10

kalvbräss
  • kalvbräss
  • Lärjunge

  • 454 inlägg
  • 0

Globalknivar ja....

Deras skärpa är det absolut inget fel på, men....metallhandtag är ingen höjdare precis.

Har jobbat i flera år som kock, och i ett restaurangkök så är kniven ett av de absolut viktigaste redskapen. När man jobbar med vissa livsmedel, speciellt fisk, så blir handtagen otroligt hala. En riktig skaderisk faktiskt.

Näe, då är en kniv med trähandtag betydligt bättre. Och tittar man på japanska sushiknivar i 10 000 kronorsklassen så har jag aldrig sett någon med metallhandtag :P

Global hade ju en lyckad reklamkampanj i början av sin introducering på den svenska marknaden, där kända TV-kockar i olika matprogram använde Globalknivar. Är dock tveksam till att dessa kockar använder dessa knivar när de arbetar på sina restauranger eller i kocklandslaget.

Men men, jag kan ha fel om detta. Kanske finns det någon känd kock bland Prisjakts medlemmar som kan dementera detta? :)

<{POST_SNAPBACK}>


Visst använder folk Global....Man kan väl politiskt säga att många av de jag känner, och vet om, använder de knivar som de är sponsrade av. Oftast är både personerna och deras restauranger sponsrade, och då används den utrustning i de flesta fall. Kocklandslaget är sponsrade av Global och jag har svårt att tro att de syns i officiella sammanhang med andra knivar än dessa ( och i andra fall, så används de i det dolda kanske).
Oftast hör man många röster om Global men man ska inte glömma alla anrika knivföretag som finns därute. De flesta är väl överens om att MAC:s sashimikniv krossar Globals men att de knappt synts till i butikerna, och när de väl har funnits på hyllan så har det varit till för höga priser.

Jag tycker att det viktigaste är att köpa de knivar som faktiskt "passar" dig och din hand bäst istället för att stirra sig blind på vilka som är hetast... Dock håller jag med alla förespråkare om att det är snyggast att ha en hel serie av samma märke på magnetlisten tex...
På samma sätt som du beskriver dina tankar om Global och fisk tycker jag personligen att det skulle vara jobbigt att stå och hacka med porsche 16 timmar per dag. Men hemma är de j-ligt snygga och designen kommer helt till sin rätt.

Sen får man aldrig glömma det viktigaste= Slipa kniven när det behövs och använd ett riktigt bra bryne HELA tiden för att bibehålla skärpan.

Redigerat av kalvbräss, 06 april 2005 - 23:27.


#13

Postad 06 april 2005 - 11:44

Unregistereddcdbc111
  • Unregistereddcdbc111
  • Forumräv

  • 611 inlägg
  • 0

Globals brödknic är vänd åt andra hållet jämfört med de andra knivarna i Globals sortiment (troligtvis därför de har vänt på den på bilden). Ser lite konstigt ut om man använder knivlist, men det får man stå ut med om man giullar bra och snygga knivar. Jag har själv brödkniven hemma (och ett antal till!)

<{POST_SNAPBACK}>


Det är jag som har tagit den bilden :)

#14

Postad 06 april 2005 - 11:45

Unregistered65a0fb25
  • Unregistered65a0fb25
  • Lärjunge

  • 319 inlägg
  • 0
Tack för insiktfull information, LewisX och kalvbräss! Mina inlagor ovan baseras endast på rent amatörmässigt bruk. Självklart ställs andra krav på en kniv som ska yrkesanvändas!

#15

Postad 06 april 2005 - 23:07

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Flyttar tråden till Off-topic då vi försöker koncentrera Importforumet till elektronik, filmer och annat som kan vara relaterad.

// Tråd flyttad

#16

Postad 06 april 2005 - 23:40

kalvbräss
  • kalvbräss
  • Lärjunge

  • 454 inlägg
  • 0

Tack för insiktfull information, LewisX och kalvbräss! Mina inlagor ovan baseras endast på rent amatörmässigt bruk. Självklart ställs andra krav på en kniv som ska yrkesanvändas!

<{POST_SNAPBACK}>


Både ja och nej......Det handlar till stor del i hur kniven ligger i din hand och hur känslig man är för olika faktorer. En del har för stora händer så att de uppfattar t ex. Global som små, medan jag har svårt för tyska knivar med jättestora trähand då jag inte tycker om "känslan" de ger. Många får lite valkar och liknande om man choppar mkt men det är väl bara charmigt,haha.

Självklart ska man ha snygga knivar hemma :)

#17

Postad 07 april 2005 - 10:57

Unregistered24c8b9de
  • Unregistered24c8b9de
  • Beroende

  • 1 450 inlägg
  • 0
Själv skulle jag aldrig välja design framför funktion vid inhandlandet av en kniv.

Men men, det finns ju dom som köper HiFi/hemmabio enligt samma premisser :)

#18

Postad 07 april 2005 - 11:21

Atariman
  • Atariman
  • Användare

  • 221 inlägg
  • 0

Vad är ni på jakt efter?


Sabatier, tack. :)

#19

Postad 07 april 2005 - 11:26

jonitz
  • jonitz
  • Forumräv

  • 549 inlägg
  • 0
Jag har tre kompisar som är kockar och Global är rena skämtet för dom. Precis som LewisX säger är handtagen helt värdelösa.

#20

Postad 07 april 2005 - 11:58

kalvbräss
  • kalvbräss
  • Lärjunge

  • 454 inlägg
  • 0

Själv skulle jag aldrig välja design framför funktion vid inhandlandet av en kniv.

Men men, det finns ju dom som köper HiFi/hemmabio enligt samma premisser :D

<{POST_SNAPBACK}>


Helt sant :)
Däremot är det i min värld helt ok att ha de "snyggare" knivarna framme och de ev. "bättre" och ev. "fulare" i lådan om man tycker att de stör den estetiska helheten i köket. Ett bra exempel är på knivar som är givna i "lådan" tycker jag är Victorinox skalkniv och deras brödkniv. Svår att hitta mer prisvårda knivar :rolleyes:

Redigerat av kalvbräss, 07 april 2005 - 23:55.


#21

Postad 07 april 2005 - 12:08

kalvbräss
  • kalvbräss
  • Lärjunge

  • 454 inlägg
  • 0

Jag har tre kompisar som är kockar och Global är rena skämtet för dom. Precis som LewisX säger är handtagen helt värdelösa.

<{POST_SNAPBACK}>


Som jag sa tidigare så passar de kanske inte alla. Det VIKTIGASTE är att kniven passar dig och din hand....på den frågan finns det inget givet svar. Att kalla Global för skämt säger mer om dina kamrater än om knivarna. Sen finns det självfallet bättre och sämre modeller + alternativet att använda sig av helsmidda om man vill ha rejälare knivar.

Själv håller jag mig mest med Global och MAC men BARA de modeller jag faktiskt tycker om.

#22

Postad 07 april 2005 - 14:44

Unregistered85c14263
  • Unregistered85c14263
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0
Har även sett att Global har givit sig in i Samurajsvärdsbranschen, kolla in detta:



Postad bild

#23

Postad 07 april 2005 - 15:12

Unregistered26281
  • Unregistered26281
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0

Jag har tre kompisar som är kockar och Global är rena skämtet för dom. Precis som LewisX säger är handtagen helt värdelösa.

<{POST_SNAPBACK}>


Som jag sa tidigare så passar de kanske inte alla. Det VIKTIGASTE är att kniven passar dig och din hand....på den frågan finns det inget givet svar. Att kalla Global för skämt säger mer om dina kamrater än om knivarna. Sen finns det självfallet bättre och sämre modeller + alternativet att använda sig av helsmidda om man vill ha rejälare knivar.

Själv håller jag mig mest med Global och MAC men BARA de modeller jag faktiskt tycker om.

<{POST_SNAPBACK}>



Kan bara instämma där,.. Helsmidda är helt klart mycket bättre. Ligger mycket bättre i handen och man arbetar mycket mer stadigt. Tycker jag iaf. Det dem kostar mer är det faktiskt värt att lägga ut.

#24

Postad 07 april 2005 - 15:21

weezer
  • weezer
  • Forumräv

  • 706 inlägg
  • 0

Har även sett att Global har givit sig in i Samurajsvärdsbranschen, kolla in detta:



Postad bild

<{POST_SNAPBACK}>


Ptja, vanlig laxkniv, har den själv. funkar bra, men saknar vågorna på bladen som de har ibland. Betr. knivar är jag själv inte särskilt märkestrogen men får bra rabatter på Global via en kompis så det blir mest det märket. Hur ofta köper man nya knivar egentligen? Min Globalbrödkniv har jag haft sen jag var kock i lumpen i flottan (-94?) och den är lika bra än. Givetvis har den varit inne på slipning lite grann då å då.

F ö är victorinox prisvärda och lättslipade, klart rekommenderbara. Global är svåra för gemene man att hålla vasasa tror jag, t om jag har svårt om man tappar grundskärpan (ngt som händer då man sällan hinner slipa dem medans man arbetar och efter ett arbetspass då man känner sig som om man blivit överkörd av ett lok orkar man inte heller direkt... :blink:

Redigerat av weezer, 07 april 2005 - 15:23.


#25

Postad 07 april 2005 - 16:06

basdanne
  • basdanne
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0
Lite tipps och synpunkter från någon som vet. :blink:

De kockar som får spons på Global och visar dem i tv använder till 99% Global både hemma, i landslaget och på sina restauranger.
En rolig sak är att 9 av 10 kockar i årets kock var "Globalare" utan att ha fått spons tidigare.

Alla har olika smak. Trähandtag har sina fördelar men de kan vara svåra att hålla rena och det växer gärna små bakterieodlingar i skarvarna mellan metall och trä.

Loggan på brödkniven har varierat lite genom åren och just nu sitter hela loggan på högersidan hållen i handen. Ett tag var den tryckt på båda sidor.

För falskningarna är ganska lätta att känna igen. Pressrelase från Globals hemsidahttp://www.sundqvist...flaskningar.pdf

#26

Postad 29 maj 2005 - 16:38

theworldisgreat
  • theworldisgreat
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Köpte en Global G-2 för 3 veckor sedan hos www.knivtorget.com
639 kr fick jag betala. Vilket är bra, hämtade den personligen så jag behövde inte
betala någon frakt. Hos Nk ville de ha 899 tror jag. Jag tror att de har ca 300 kockknivar till salu.

#27

Postad 19 oktober 2005 - 12:44

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

  • 625 inlägg
  • 0
Jag älskar mina WMF spitzenklasse. Grym balans och tyngd samt sylvasst blad. Jag testade många knivar innan jag bestämde mig för vad jag skulle satsa på, man har ju knappast råd att köpa hela setet på en gång...

När det gäller Global hade även jag problem med handtaget, jag gillar inte handtag i metall. Smaken är ju som alla vet delad...

#28

Postad 17 augusti 2007 - 17:20

Zugar
  • Zugar
  • Lärjunge

  • 495 inlägg
  • 0
Tänkte köpa lite nya knivar och undrar var man kan köpa Global knivar till bra pris, självklart vill jag inte köpa några ruttna förfalskningar. Har tittat lite på tillexp knivar.nu och de säljer endast äkta knivar?

#29

Postad 17 augusti 2007 - 17:29

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

  • 4 120 inlägg
  • 0
Den som söker skall finna: https://www.minhembi...showtopic=91817

(kommer efter postandet slå ihop de två trådarna.)

//Loofy

#30

Postad 17 augusti 2007 - 22:03

mattek
  • mattek
  • Veteran

  • 1 627 inlägg
  • 0

Den som söker skall finna: https://www.minhembi...showtopic=91817

(kommer efter postandet slå ihop de två trådarna.)

//Loofy

<{POST_SNAPBACK}>


du länkar till samma tråd som du skriver i

#31

Postad 18 augusti 2007 - 11:47

NAD2700THX
  • NAD2700THX
  • Beroende

  • 1 364 inlägg
  • 0
Kan bara rekomendera:

Anders Petter Santoku 17 cm Kockkniv.

Kostar inte så fasligt mycket och blir aldrig slö... Har ett Global-sett, och den här springer i cirklar runt Global. Använder det till allt... Kött, Fisk och grönsaker... U name it...

http://www.anderspet...ticleNr=wc62987

/Johan

#32

Postad 18 augusti 2007 - 20:23

kommu
  • kommu
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0
Ingen som hade någon bra affär som sålde knivar billigt? 22£ i frakt känns inte så lockande för EN kniv

#33

Postad 19 augusti 2007 - 00:27

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0
Måste få tipsa om mina nuvarande favorit knivar från OBH, ett märke man inte alltid tänker på som något högpresterande, men de är otroligt prisvärda och långlivade!

Gick själv ifrån Global till dessa då Global knivarna inte passar särskilt bra till vuxna pojkar (läs: pojkar som inte använder damhandskar :)).

En bra start:
http://www.obhnordic...oductdata1.html

#34

Postad 19 augusti 2007 - 01:07

kalvbräss
  • kalvbräss
  • Lärjunge

  • 454 inlägg
  • 0
En tråd som helt och hållet trillat ur mitt minne.... :)
Nu är det ju ngt år sen sist men jag har tyvärr inte haft tiden att läsa så mkt senaste tiden då jag gått och startat en butik runt mat som tagit den mesta av min dag...

Däremot hjälper jag gärna till att ge "minhembiomänniskor" bra priser så pm:a om ni behöver nåt.....

#35

Postad 19 augusti 2007 - 20:49

mabo
  • mabo
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
tjena! køp blue fox! bra knivar, billigare och lättare att hålla vassa :ph34r:

#36

Postad 11 november 2014 - 08:21

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Någon som testat Global Sai? Det är deras nyaste lite exklusivare serie. Jag är ute efter bra köksknivar att ha i många år. Pristak 10k för 3-5 knivar.

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  image.jpg   116,9K   12 Antal nerladdningar

Redigerat av hassesolo, 11 november 2014 - 08:25.


#37

Postad 11 november 2014 - 09:15

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0
Finns ju Global Pro annars, som (afaik) inte säljs i Sverige.

#38

Postad 11 november 2014 - 12:35

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0
heh, var själv inne på att uppdatera mitt knivalbum hemma; från företrädelsevis fiskars till exvis global.
Hamnade då på ett forum som har allt (flashback) där det fanns en (köks)knivtråd på typ 1300 sidor... Det som upplevs där verkar vara att Global är instegsknivar i den bättre klassen, men till ett pris där det absolut finns bättre val.

Däremot är de hysteriskt snygga...

Lite länkar som du redan säkert gått igenom:

http://www.cleancut.se/
http://www.verner-ve...var-och-slipar/
http://www.lagamera.se/knivskola/

Redigerat av Unregistereda9666aa5, 11 november 2014 - 12:36.


#39

Postad 11 november 2014 - 13:55

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0
Själv fick jag ett sett Victorynox knivar i present när jag slutade på ett företag för snart 15 år sedan. Dom funkar fortfarande grymt bra! Håller man bara efter knivarna och underhållsslipar dom med jämna mellanrum så håller dom i evigheter!

Enda nackdelen är trähandtagen, då fruntimmer inte verkar fatta att dom inte skall blötläggas, men behandlar man dom med matolja när dom börjar bli lite torra så är det inget större problem.

Har även ett par mindre Globalknivar som jag inte är riktigt lika imponerad av tyvärr.

Postad bild

Redigerat av _Lucifer_, 11 november 2014 - 13:56.


#40

Postad 11 november 2014 - 13:57

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0
Precis som Dovienya skriver så är Global överprisade. Innan hade de ett annat stål och då var priset mer försvarbart men sedan bytte de till ett som återfinns i t.ex. Anders Petter-knivar som kostar hälften så mycket. Vet dock inte hur det ligger till med denna serie som du länkade.
Sedan kör väl Global med sin zero edge slipning på sina knivar med som gör det svårt för gemene man att underhålla dessa själv.

Ang. mängd knivar så behövs egentligen inte så mycket mer än en bra kockkniv. Brödkniv behöver man kanske inte ställa så mycket krav på och likaså skalkniv.

Kan också rekommendera knivtråden på Flashback och specifikt användaren DePaul. Han kan sina saker.

Jag har suttit och suktat efter en 24 cm Akifusa kockkniv ett par år nu men aldrig slagit slag i saken.

Kan för övrigt rekommendera Spiderco Sharpmaker att köpa till att underhålla knivarna med.

#41

Postad 11 november 2014 - 15:14

Unregisteredca15b0a9
  • Unregisteredca15b0a9
  • Forumräv

  • 703 inlägg
  • 0
Ja skulle säga att 3 knivar räcker till det mesta. Och om man är sugen på global skulle ja välja
G 56 en grönsakskniv som funkar till det mesta. Det är luftfickor i den så grönsakerna faller från kniven lättare.
En brödkniv som man kan använda till tomater,bröd,meloner och lite större saker.
Sen en kockkniv typ G9 som är bra till allt.
Köper du sen ett keramikbryne till så kommer du ha många års glädje av dem...

#42

Postad 11 november 2014 - 16:53

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Jag hittade en bra deal på två Global Sai-knivar. De skall vara bättre än vanliga Global så det blir spännande att testa.

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  image.jpg   136,72K   5 Antal nerladdningar


#43

Postad 11 november 2014 - 17:31

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Kompletterade med en liten allkniv och hoppas att Birkanoff har rätt om märket...;)

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  image.jpg   347,54K   13 Antal nerladdningar


#44

Postad 11 november 2014 - 17:54

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0
Spännande; återkom gärna med synpunkter

#45

Postad 11 november 2014 - 17:55

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Will do.:)

#46

Postad 11 november 2014 - 18:51

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0
Oooh och du tog finserien från Akifusa med. Nu blev jag rätt bra avis får jag säga.

Som sagt så rekommenderar jag verkligen Sharpmakern för underhåll utav knivarna. Är ju såklart bättre med våtstenar men också mycket svårare.

#47

Postad 11 november 2014 - 18:54

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Knivbrev-prenumeration är the shit. Men man behöver ju bryna mellan också.

#48

Postad 11 november 2014 - 18:56

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0

Knivbrev-prenumeration är the shit. Men man behöver ju bryna mellan också.


Tell me more. Behöver skicka in mina för profilering.

Sitter för övrigt och hovrar över köpknappen nu på Cleancut. Jag hade ju precis tagit mig ur träsket..

#49

Postad 11 november 2014 - 19:01

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Stort +1 på Knivbrev. Skickar in mina knivar en gång om året. Kör med WMF och Sabatier. Samt några AndersPetter när det ska "fulhackas".

#50

Postad 11 november 2014 - 19:21

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0
Kollade upp det och det såg ju onekligen intressant ut. Får man specifiera någonstans vilken slipvinkel som de ska köra på? Vill ju inte skicka in sin 18 graders kniv och få tillbaka den med europeiska 40 grader.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.