Panasonic UB9000 UHD bluray spelare..!
175 svar till detta ämne
Postad 04 oktober 2024 - 14:54
DPC
-
DPC
-
Forumräv
-
-
951 inlägg
Det blev en bra fredag! Plötsligt dök spelaren upp. Riktigt snabb leverans. Snabbt fixat i racket så kan jag konstatera att alla filmer fungerar! Så skönt. Nu kan jag äntligen se de senaste uhd jag köpt men som inte gått att se på i min 820 (som dock funkar för bd).
Alltså denna pjäs andas kvalité. Vilket fint material och tyngd. 820 känns som smäck när man jämför. Sen är det så klart prestandan som är viktigast men det märks att Pana också fokuserat på lite mer känsla för 9000.
Redigerat av DPC, 04 oktober 2024 - 14:55.
Postad 04 oktober 2024 - 17:40
Riggins
-
Riggins
-
Lärjunge
-
-
422 inlägg
Helt sjukt att en spelare som är vadå 7-8år?
Fortfarande är den mest prisvärda toppmodellen.
Reavon har fått mycket kritik på mjukvaran som aldrig uppdateras?
Hur är det med Magnetar Audio 800?
Var det någon anledning förutom högre pris du inte valde den?
Ja, galet.
Min panasonic ub820 har funkat bra men den har alltid haft problem med flicker/pulserande bild på många filmer. Speciellt gamla BD. Så jag ledsnade och beställde precis en Sony X800m2. Inte regionsfri som min panasonic men det får duga. Var också inne på Reavon men pga priset och många rapporterade problem fick det bli Sonyn. Fick ett bra pris också.
Postad 04 oktober 2024 - 19:30
Roland
-
Roland
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Helt sjukt att en spelare som är vadå 7-8år?
Fortfarande är den mest prisvärda toppmodellen.
Reavon har fått mycket kritik på mjukvaran som aldrig uppdateras?
Hur är det med Magnetar Audio 800?
Var det någon anledning förutom högre pris du inte valde den?
Varför ska en mjukvara uppdateras om den är funktionell och innehåller alla tänkta finesser etc?
Postad 04 oktober 2024 - 21:58
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6 341 inlägg
Skulle min 820 dö så lär det bli en UB9000 istället. Ser snygg och välbyggd ut.
Postad 04 oktober 2024 - 22:29
nyborjare
-
nyborjare
-
Forumräv
-
-
875 inlägg
Många ser utseendet som avgörande , kan inte rikigt ta det till mig , jag vill inte se en enda box, spelare eller förstärkare , vill ha allt dolt, minsta lilla lysdiod från en sådan stör mig under film
Postad 07 oktober 2024 - 19:02
Anton
-
Anton
-
Forumräv
-
-
835 inlägg
Ja, det är ingen större aktivitet i denna bransch..
Jag vill ha möjlighet till statisk tonmappning. Det är anledningen till valet. Min kontakt säger att Magnetar är snäppet vassare men det är nästan dubbla pengarna för den billigaste modellen.
Ja det är en stort prisskillnad på dom.
Magnatar borde ligga på 15tkr för vara riktigt intressant.
Men UB9000 ser mycket gedigen ut på dina bilder, bättre än många andra bilder jag sett.
Varför ska en mjukvara uppdateras om den är funktionell och innehåller alla tänkta finesser etc?
Jag behöver uppdatera min Panasonic UB450 ett par ggr för skivor inte kunnat spelats.
(ja jag vet en budgetlösning haha)
Postad 07 oktober 2024 - 20:10
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6 341 inlägg
Många ser utseendet som avgörande , kan inte rikigt ta det till mig , jag vill inte se en enda box, spelare eller förstärkare , vill ha allt dolt, minsta lilla lysdiod från en sådan stör mig under film
Mina apparater är i ett apparatskåp som inte syns men det är trevligt när man öppnar dörren att se snygga och bra grejer. Du vill inte ens se duken?
Postad 07 oktober 2024 - 21:57
nyborjare
-
nyborjare
-
Forumräv
-
-
875 inlägg
Mina apparater är i ett apparatskåp som inte syns men det är trevligt när man öppnar dörren att se snygga och bra grejer. Du vill inte ens se duken?
Se duken ? nej , jag vill inte se duken om den inte tar emot en bild från projen , dvs då är tab tension upprullad jag öppnar i princip aldrig luckorna i alla fall inte där det står en bra pjäs som är snygg en Marantz 8015 ,eller luckan till apple tv boxen , ibland öppnar jag luckan till BR spelaren så klart för att ta ut o in skivan men det är så j*vla mörk så jag ser ändå ingenting
Postad 07 oktober 2024 - 22:04
Anton
-
Anton
-
Forumräv
-
-
835 inlägg
Det är ju inte utseendet utan känslan av en välbyggd maskin som många uppskattar och villig betala extra för.
Man uppskattar ingenjörskonsten.
Gäller väldigt mycket inte bara hembio
Postad 07 oktober 2024 - 22:07
nyborjare
-
nyborjare
-
Forumräv
-
-
875 inlägg
Det är ju inte utseendet utan känslan av en välbyggd maskin som många uppskattar och villig betala extra för.
Man uppskattar ingenjörskonsten.
Gäller väldigt mycket inte bara hembio
Självklart jag är tycker samma , men nu var det just utseendet jag kommentera ,men visst känslan av ljudet från släden , tyngden i maskinen etc är ju klart värt pengar om man uppskattar det
Redigerat av nyborjare, 07 oktober 2024 - 22:08.
Postad 07 oktober 2024 - 22:10
Anton
-
Anton
-
Forumräv
-
-
835 inlägg
Självklart jag är tycker samma , men nu var det just utseendet jag kommentera ,men visst känslan av ljudet från släden , tyngden i maskinen etc är ju klart värt pengar om man uppskattar det
Då håller jag inte med alls att många bara går efter utseendet i denna prisklass.
Postad 07 oktober 2024 - 22:19
nyborjare
-
nyborjare
-
Forumräv
-
-
875 inlägg
Då håller jag inte med alls att många bara går efter utseendet i denna prisklass.
Ingen behöver hålla med mig , alla får tycka vad man vill , vi har väl helt enkelt inte samma erfarenheter eller samma kopplingar till olika vänner/köpare
Postad 08 oktober 2024 - 07:41
DPC
-
DPC
-
Forumräv
-
-
951 inlägg
Efter en helg med nya spelaren så är jag än mer nöjd. Det fundamentala att man kan spela allt igen är en lättnad så klart. Sen är den väldigt tyst, klart tystare än 820 så ni som har spelaren i samma rum som ni sitter i kommer uppskatta det. För mig som har den i rack i mitt förrum spelar det dock ingen roll. Släden är mkt mer gedigen och nästan helt ljudlös. Sen kan man debattera känsla, men att knapparna sitter på framsidan är en klar fördel för mig som har den monterad högt upp plus att de upplevs mer välbyggda och yttre panelen i räfflad metall är superläcker. Ser den varje gång jag går förbi. Ljud och bild är också på topp och möjligen ngt bättre men jag skulle behöva köra båda spelarna direkt efter varandra för att säkert kunna säga.
Stor rek till ub9000.
Postad 08 oktober 2024 - 09:24
nyborjare
-
nyborjare
-
Forumräv
-
-
875 inlägg
Postad 08 oktober 2024 - 12:16
Riggins
-
Riggins
-
Lärjunge
-
-
422 inlägg
Efter en helg med nya spelaren så är jag än mer nöjd. Det fundamentala att man kan spela allt igen är en lättnad så klart. Sen är den väldigt tyst, klart tystare än 820 så ni som har spelaren i samma rum som ni sitter i kommer uppskatta det. För mig som har den i rack i mitt förrum spelar det dock ingen roll. Släden är mkt mer gedigen och nästan helt ljudlös. Sen kan man debattera känsla, men att knapparna sitter på framsidan är en klar fördel för mig som har den monterad högt upp plus att de upplevs mer välbyggda och yttre panelen i räfflad metall är superläcker. Ser den varje gång jag går förbi. Ljud och bild är också på topp och möjligen ngt bättre men jag skulle behöva köra båda spelarna direkt efter varandra för att säkert kunna säga.
Stor rek till ub9000.
Hade jag haft budget för ub9000 hade jag köpt den istället för Sony x800m2. Kanske i framtiden, vem vet. Kul att du är nöjd iaf!
Postad 08 oktober 2024 - 15:09
DPC
-
DPC
-
Forumräv
-
-
951 inlägg
Kan varmt rekommendera Panasonics spelare! Har skrivit förut att jag varit nöjd med 820 och 9000 gör det minst lika bra! Och jag har ju båda, där den sistnämnda dock bara fungerar med sdr. Kanske ska köra vidare med sdr för 820 och HDR för 9000..! Jo, jag är nöjd och det var inte aktuellt att köpa en likadan spelare igen. Hade Magnetar haft statisk tonmappning så hade den varit en kandidat också. Nu spanar jag mot projektor som har bra HDR-hantering, men det är lite oklart när jag köper.
HDR-prestandan upplevs vara ett steg upp defintivt. Ser mer detaljer än tidigare.
Postad 08 oktober 2024 - 15:12
nyborjare
-
nyborjare
-
Forumräv
-
-
875 inlägg
Kan varmt rekommendera Panasonics spelare! Har skrivit förut att jag varit nöjd med 820 och 9000 gör det minst lika bra! Och jag har ju båda, där den sistnämnda dock bara fungerar med sdr. Kanske ska köra vidare med sdr för 820 och HDR för 9000..! Jo, jag är nöjd och det var inte aktuellt att köpa en likadan spelare igen. Hade Magnetar haft statisk tonmappning så hade den varit en kandidat också. Nu spanar jag mot projektor som har bra HDR-hantering, men det är lite oklart när jag köper.
HDR-prestandan upplevs vara ett steg upp defintivt. Ser mer detaljer än tidigare.
sistnämnda med bara SDR ? sista är 9000, menar du att inte dessa båda funkar med HDR ? har jag inte märkt
Postad 08 oktober 2024 - 16:09
DPC
-
DPC
-
Forumräv
-
-
951 inlägg
Du har inte hängt med. Min 820 har delvis lagt sig på rygg. Därför köpte jag en ny spelare.
Postad 08 oktober 2024 - 16:29
nyborjare
-
nyborjare
-
Forumräv
-
-
875 inlägg
Du har inte hängt med. Min 820 har delvis lagt sig på rygg. Därför köpte jag en ny spelare.
ok
Postad 08 oktober 2024 - 16:31
DPC
-
DPC
-
Forumräv
-
-
951 inlägg
Den började krångla i somras och jag har försökt med massor med åtgärder utan effekt. Så det blev en ny spelare. Men den gamla spelar fortfarande upp sdr.
Postad 08 oktober 2024 - 17:53
nyborjare
-
nyborjare
-
Forumräv
-
-
875 inlägg
Den började krångla i somras och jag har försökt med massor med åtgärder utan effekt. Så det blev en ny spelare. Men den gamla spelar fortfarande upp sdr.
skumt fel
Postad 08 oktober 2024 - 19:18
DPC
-
DPC
-
Forumräv
-
-
951 inlägg
Ja, den inledde med att inte spela sista minuterna av Dune2 och plötsligt en dag funkade vissa filmer inte alls. Den satte fel överträdelse kopieringsskydd och gick till hemmenyn. Fick massor med tips av hjälpsamma människor plus panasonic support men det slutade med rek att reparera spelaren och det känns inte aktuellt för en 6 år gammal maskin. Så det blev en ny.
Postad 08 oktober 2024 - 19:34
Riggins
-
Riggins
-
Lärjunge
-
-
422 inlägg
Ja, den inledde med att inte spela sista minuterna av Dune2 och plötsligt en dag funkade vissa filmer inte alls. Den satte fel överträdelse kopieringsskydd och gick till hemmenyn. Fick massor med tips av hjälpsamma människor plus panasonic support men det slutade med rek att reparera spelaren och det känns inte aktuellt för en 6 år gammal maskin. Så det blev en ny.
Var vände du dig för Panasonic support? De kanske kan hjälpa mig med min spelare också.
Postad 09 oktober 2024 - 07:57
DPC
-
DPC
-
Forumräv
-
-
951 inlägg
Sverige, men de kör typ google translate från annat land..
Tipsen är typ:
Stäng av quick start
Fimpa nätverksuppkoppling
Radera data
Se till att skivor är rena
Kolla hdmi
Inget hjälpte mig. Som sista utväg kan man testa rengöring av linsen. Jag gjorde dock aldrig det.
Postad 09 oktober 2024 - 10:30
Riggins
-
Riggins
-
Lärjunge
-
-
422 inlägg
Postad 09 oktober 2024 - 13:37
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1 242 inlägg
Se denna tråd ang tipsen; https://www.minhembi...=9#entry4671096
Redigerat av rickardl, 09 oktober 2024 - 13:37.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
High Definition
-
→
Ultra HD ("4K")
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Apollon Hypex NCx500 ST NCOREx Stereo Amplifier
genstruktur
2024-12-06 09:32:20
-
Apollon Hypex NCx500 ST NCOREx Stereo Amplifier
genstruktur
2024-12-06 09:29:32
-
-
Sub 1 av 3: JTR RS1
mange87a
2024-11-26 09:15:27
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|