Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

TiDAL

148 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 04 april 2015 - 20:21

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Jag hade Wimp Hifi och gjorde misstaget att lägga över kontot till Tidal som jag trodde hade samma funktioner och listor

Tidal är rena skämtet när det gäller funktioner

Det saknas app för mac och pc och deras webbplayer är värdelös
Det finns inte en enda ordentlig topplista och det fungerar inte att spara artister och annat 

Konstigt att man inte bara använt sig av Wimp som var perfekt
Man når inte en upp till anklarna på Spotify
Bara hoppas att Spotify börjar med HiFi (Flac eller ALAC) eller att Tidal fattar att de är helt fel på det



#2

Postad 06 april 2015 - 08:23

Tomas_uppsala
  • Tomas_uppsala
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0

Du behöver inte lägga om för testa Tidal!!! Har du Wimp så fungerar wimps lösenord och användarnamn i Tidals webbbaserade läsare.... Dock suger Tidal fett för pcmodellen (läs chromebaserade) plattform



#3

Postad 06 april 2015 - 08:49

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 4
Tidal borde bojkottas, ett gäng miljardärer som tycker att de tjänar för lite.

#4

Postad 06 april 2015 - 09:31

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Utmärkt artikel om spektaklet. http://gawker.com/th...kers-1694627052


Eller denna: http://www.newrepubl...-has-many-flaws



#5

Postad 06 april 2015 - 13:40

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Tidal borde bojkottas, ett gäng miljardärer som tycker att de tjänar för lite.

 

Till skillnad från Spotify där skivbolagen tjänar alla pengarna och artiserna får småsmulor.

 

Tidal är galet mycket bättre för artisterna. Spotify är bara ett sätt för skivbolagen att lura artisterna på ännu mer pengar.


Redigerat av Unregistereddc471864, 06 april 2015 - 13:42.


#6

Postad 06 april 2015 - 13:55

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

Testar en gratismånad nu... men ser inga fördelar för mig själv jämfört med Spotify än iaf... förutom att det ligger musikvideos också... men deom gånger jag/vi kollar musikvideor, är det oftast ytube, DVD/BD...



#7

Postad 06 april 2015 - 13:57

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Det som jag känner är tråkigt är om musiken jag lyssnar på skulle bli utspridd över olika tjänster, då kommer vi backa 15 år i tiden igen och börja tanka hem allt. Räcker med ps+, HBO, netflix, viaplay och spotify. Kan inte ha fler abbonemang nu. Kommer nog skrota hbo och viaplay.

#8

Postad 06 april 2015 - 13:57

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 1
Ja en sak är säker iaf, dom kommer inte få en enda spänn från mig.

#9

Postad 06 april 2015 - 14:02

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

Mycket negativt mot Tidal här, jag tycker det låter klart bättre än Spotify . . . .dock har spotify bättre mjukvara men spelar inte så stor roll för mig då jag använder Meridians mjukvara för Tidal.



#10

Postad 06 april 2015 - 15:44

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 1

Till skillnad från Spotify där skivbolagen tjänar alla pengarna och artiserna får småsmulor.
 
Tidal är galet mycket bättre för artisterna. Spotify är bara ett sätt för skivbolagen att lura artisterna på ännu mer pengar.


Det är nästan alltid ett skivbolag som tar den stora risken och kostnaden innan en artist eventuellt slår igenom.
Ska de fortsätta ha råd med det behöver de tjäna pengar.

Det är nästan bara stora etablerade artister som gnäller på Spotify.

#11

Postad 06 april 2015 - 16:09

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 1

Till skillnad från Spotify där skivbolagen tjänar alla pengarna och artiserna får småsmulor.

 

Tidal är galet mycket bättre för artisterna. Spotify är bara ett sätt för skivbolagen att lura artisterna på ännu mer pengar.

Och du tror att TIdal kommer vara annorlunda? Titta vilka som promotar tjänsten, ingen fattig musiker direkt. De rikta artisterna kommer fortsätta vara rika men vill nu ha en egen tjänst för att plocka mer pengar. De musiker som tjänar lite kommer att göra det i fortsättningen också.

 

Det finns en stor och viktig skillnad också som många artister inte gillar. Förr fick man ett förskott baserat på hur många skivor bolagen räknade med att de skulle sälja, sedan en komplettering baserat på sålda skivor. Detta gäller framförallt kända artister. Numera får de baserat på många många gånger någon fakiskt lyssnat på deras låt och det genererar mindre pengar, antagligen för att folk lyssnar på andra sätt idag än förr. Numera lyssnar inte igenom en hel skiva på samma sätt. Och stora artister gillar inte det. De vill ha en stor bit av kakan direkt.

 

De 16 artister som gick in i Tidal äger 3 % var av tjänsten. Det är 48 %, så andra artister hur mycket kommer de kunna äga och få ta del av vinsten? Plus att om deras musik skall ligga exklusivt på Tidal måste bolagen gå med på detta, det är får musiker som kan kontrollera sin egen musik.

 

Nej i slutändan kommer de rika artisterna bli ännu rikare via Tidal och de små artisterna kommer inte tjäna mer pengar och konsumenterna kommer vara förlorarna med flera tjänster som man behöver köpa.



#12

Postad 06 april 2015 - 16:24

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

Men det är synd om dessa artister, dom behöver mer stålar ;)

https://www.youtube....h?v=kEsJqtiU-2A

 

 

Skämt o sido är inte bolagen några välgörare heller



#13

Postad 09 april 2015 - 08:38

Unregisteredcb5da08f
  • Unregisteredcb5da08f
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Men om man inte ska köra Tidal (eftersom folk tycker det är dåligt), och Wimp kommer försvinna och man vill ha Flac/losseless kvallité på musiken, vad ska man få köra med för musikstreaming tjänst? 



#14

Postad 09 april 2015 - 08:43

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 0

Men om man inte ska köra Tidal (eftersom folk tycker det är dåligt), och Wimp kommer försvinna och man vill ha Flac/losseless kvallité på musiken, vad ska man få köra med för musikstreaming tjänst? 

Finns nåt lossless som heter Deezer elite. Skulle inte bli förvånad om Spotify kommer med nåt nytt också...



#15

Postad 09 april 2015 - 08:43

Silverfisken
  • Silverfisken
  • Forumräv

  • 588 inlägg
  • 0

Tidal kommer inte få en spänn av mig. Jag håller mig till Spotify där jag kan hitta okänd och känd musik och ha den vart jag vill. Man blir lite besviken på så här stora artister Madonna, Jay-Z, (och såklart hans fru), daftpunk osv, för att de väljer att gå in i en sådan här pakt. De har det ju ganska bra ställt alla dessa. Så visst Jay-Z kom på nåt, och hans kompisar vill vara med på det. Så de kommer väl tjäna en hacka. Hoppas då att de ger tillbaka till musik community - om det kanske det som är planen. Det enda jag gillar är namnet Tidal som är smart.



#16

Postad 16 april 2015 - 18:54

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 0
Jay Z har nu sparkat alla Tidalanställda i Sverige.

#17

Postad 16 april 2015 - 20:21

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Jay Z har nu sparkat alla Tidalanställda i Sverige.

Ja, jag läste det nu också
http://www.aftonblad...icle20639301.ab

Samma här. Inte en krona till skiten



#18

Postad 16 april 2015 - 20:31

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Men om man inte ska köra Tidal (eftersom folk tycker det är dåligt), och Wimp kommer försvinna och man vill ha Flac/losseless kvallité på musiken, vad ska man få köra med för musikstreaming tjänst? 

Helt ärligt, så hör man inte skillnad på all musik, när det gäller kvalitén

Den musik jag hör skillnad på och/eller som jag vill ha i högsta kvalité. Den köper jag
CD, Flac, HD eller i bästa fall Vinyl

Spotify använder jag för skvalmusik i mina sonossystem eller mobilen



#19

Postad 23 april 2015 - 15:22

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 3

Flopp...

http://www.va.se/nyh...-floppar-i-usa/



#20

Postad 23 april 2015 - 15:34

Mr Floyd Pink
  • Mr Floyd Pink
  • Forumräv

  • 831 inlägg
  • 0

Ha ha! Ja, vad ska man säga? "Högmod går före fall"

 

Synd bara att dessa snorrika idioter ska behöva förstöra något som verkade så lovande! :angry:



#21

Postad 24 april 2015 - 09:29

Unregistered547f108a
  • Unregistered547f108a
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0

Hade jag haft riktigt gott om pengar hade jag nog köpt på mej all min musik på CD/LP, men det håller inte ekonomiskt för min del om det ska ersätta mitt enorma Spotify bibliotek, samt att det inte alls är lika smidigt.

 

Jag har kört med Spotify i många år nu och gick i tankarna att byta över till wimp HIFI när jag fick höra om det, men har avvaktat då jag inte haft några riktigt bra hörtalare fram till nu. Kan förstå om det inte är någon skillnad i ett par mobilhörlurar men hur är det med skillnaden på ljudkvaliteten (spotify-premium/TIDALHIFI) i ett par ordentliga hi-end högtalare?  



#22

Postad 24 april 2015 - 09:43

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

Hade jag haft riktigt gott om pengar hade jag nog köpt på mej all min musik på CD/LP, men det håller inte ekonomiskt för min del om det ska ersätta mitt enorma Spotify bibliotek, samt att det inte alls är lika smidigt.

 

Jag har kört med Spotify i många år nu och gick i tankarna att byta över till wimp HIFI när jag fick höra om det, men har avvaktat då jag inte haft några riktigt bra hörtalare fram till nu. Kan förstå om det inte är någon skillnad i ett par mobilhörlurar men hur är det med skillnaden på ljudkvaliteten (spotify-premium/TIDALHIFI) i ett par ordentliga hi-end högtalare?  

För att svara lite kort säger jag såhär . . .hör du skillnad på CD vs Spotify kommer du höra skillnad på TIDAL vs Spotify

 

Jag kan i mina tre system inte höra skillnad på CD, CD rippad i FLAC/WAW eller TIDAL . . . . kanske möjligtvis att rippad WAW låter bättre än TIDAL men kan mer vara inbillning, o är det skillnad är den EXTREMT liten 



#23

Postad 24 april 2015 - 09:59

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 0

 Kan förstå om det inte är någon skillnad i ett par mobilhörlurar men hur är det med skillnaden på ljudkvaliteten (spotify-premium/TIDALHIFI) i ett par ordentliga hi-end högtalare?  

Jag litar inte på att Tidal skickar ut opåverkad musiksignal därför är det bättre tycker jag att jämföra CD mot Spotify. Jag har svårt att höra skillnad mellan CD och Spotify och i och med detta så kan då inte Tidal låta bättre för min del. Det gäller bara att jämföra samma version av CD och motsvarande på Spotify.



#24

Postad 24 april 2015 - 12:01

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Har funderat på det här i några veckor och undrar ifall det är samma loudness-masters på Tidal som på Spotify? Om så ser jag inte poäng att byta, eftersom det stora problemet fortfarande ligger kvar.

 

F.ö. så tycker jag att Spotifys mjukvara till Windows numer är helt värdo.


Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 24 april 2015 - 12:31.


#25

Postad 24 april 2015 - 13:00

Unregistered547f108a
  • Unregistered547f108a
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0

Kommer nog hålla mej till Spotify tills utvecklingen kommit lite längre. Spotify kommer säkert presentera någon HIFI version med bättre ljudkvalitet fram över dom med.



#26

Postad 27 april 2015 - 15:05

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Har påbörjat min gratismånad och jag blev ganska snabbt besviken av ett par skäl.

 

1. Endast webbspelaren är mitt alternativ, som dessutom är ännu trögare än Spotify.

2. Det går bara att få förlustfri strömmining i Google Chrome. Jag använder Waterfox.

3. Det tycks vara samma sönderkomprimerade masters som på Spotify. Alltså är det helt meningslöst att betala mer för strömmning i FLAC.

 

Så jag håller mig till Spotify ett tag till. Där får man åtminstone vad man betalar för. Söker man på t.ex. Take On Me av a-Ha kommer samma massakermaster upp som på Spotify.

http://www.tidal.com/track/391687

Snacka om viktigt att prioritera FLAC framför OGG i detta fall. :rolleyes:


Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 27 april 2015 - 15:08.


#27

Postad 27 april 2015 - 15:22

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

Har påbörjat min gratismånad och jag blev ganska snabbt besviken av ett par skäl.

 

1. Endast webbspelaren är mitt alternativ, som dessutom är ännu trögare än Spotify.

2. Det går bara att få förlustfri strömmining i Google Chrome. Jag använder Waterfox.

3. Det tycks vara samma sönderkomprimerade masters som på Spotify. Alltså är det helt meningslöst att betala mer för strömmning i FLAC.

 

Så jag håller mig till Spotify ett tag till. Där får man åtminstone vad man betalar för. Söker man på t.ex. Take On Me av a-Ha kommer samma massakermaster upp som på Spotify.

http://www.tidal.com/track/391687

Snacka om viktigt att prioritera FLAC framför OGG i detta fall. :rolleyes:

 

Skaffade med en gratismånad... men ska gå ur direkt... vet inte om jag fick till det rätt, så inte dom drar pengar snart bara... :unsure: 



#28

Postad 27 april 2015 - 15:34

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Jag tror att de drar två dollar för att säkerställa att kontot är riktigt, men man bör få tillbaka dem.

 

EDIT: Provade Tidal i Google Chrome och lyssnade på Brothers in Arms av Dire Straits. Det är remastern från 1996. Originalet, från 1985, har jag rippat till Spotify i mp3 (320kbps) och den låter mycket bättre. Ett utmärkt exempel på att ett bättre format inte per automatik innebär bättre ljud, då mastern spelar mycket större roll (ffa i dessa sammanhang). Betalar hellre för Spotify Unlimited, eller i värsta fall Premium.


Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 27 april 2015 - 15:48.


#29

Postad 27 april 2015 - 18:09

tuna74
  • tuna74
  • Forumräv

  • 568 inlägg
  • 0

Tidal borde bojkottas, ett gäng miljardärer som tycker att de tjänar för lite.

 

Du tror inte att Spotifys största ägare också är miljardärer?



#30

Postad 28 april 2015 - 09:12

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Det är möjigt, men de gör ingen vinst på Spotify i dagsläget. Så de har ingen ursäkt att höja priset med 100% över konkurrenterna och förhindra att musiken spelas i andra sammanhang. Uppenbart att artisterna som är med i detta jippo inte bryr sig om musiken utan ser sig om entrepenörer som är ute efter att tjäna pengar i första hand och det räcker uppenbarligen inte med att redan vara dollarmiljadär. Så det är nog mest dubbelmoral som ger den beska eftersmaken tillskillnad från att vi alla vet vad investmentbolagen redan är ute efter.



#31

Postad 28 april 2015 - 09:53

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 1

Ja fy tusan, det skriker ju bara bojkott om Tidal. Vidrig idé att knyta artister exklusivt till sig.



#32

Postad 28 april 2015 - 10:20

Unregistered1384
  • Unregistered1384
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 1

Nä, Tidal var inget för mig heller. Tråkiga mainstream artister som äger bolaget.

Fast det som fick bägaren att rinna över var att de kickade all svensk personal.



#33

Postad 28 april 2015 - 12:20

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 1

Det som fick min bägare att rinna över är att man tvingas betala mer för samma sunk-masters som på Spotify. 50 kr i månaden är det värt tycker jag, aldrig i livet 200 kr. ;)

Men jag avslutade min gratismånad på första dagen. Idén är bra men i dagsläget så oerhört dåligt och poänglöst utfört.


Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 28 april 2015 - 13:55.


#34

Postad 04 juni 2015 - 13:17

Mr Floyd Pink
  • Mr Floyd Pink
  • Forumräv

  • 831 inlägg
  • 0
Tidal har en ny Desktopapp beta till Pc o Mac, om någon fortfarande är intresserad att köra Tidal förstås! :-/

#35

Postad 04 juni 2015 - 13:50

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

Är desktop appen nått bra, eller är Web playern bättre?  . . .bara testat Web spelaren lite för Meridians TIDAL ligger nere sen igår kväll



#36

Postad 04 juni 2015 - 14:16

Mr Floyd Pink
  • Mr Floyd Pink
  • Forumräv

  • 831 inlägg
  • 0

Är desktop appen nått bra, eller är Web playern bättre?  . . .bara testat Web spelaren lite för Meridians TIDAL ligger nere sen igår kväll

Jag bara testade en liten stund. Ljudet va bra och inga större dropouts heller. Funktionsmässigt va det en klar förbättring gentemot Wimp och Tidals förra app. Dock ingen Eq än, vad jag kunde se. Använder aldrig Eq själv men om någon annan undrar. Överlag betydligt trevligare än tidigare! :-)

#37

Postad 23 februari 2016 - 22:14

Unregistered867b1984
  • Unregistered867b1984
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 1
Tycker TIDAL är fruktansvärt överskattat. Dålig möjlighet till streamingmetoder av musiken. Dålig webplayer, och blir faktiskt fundersam om de överhuvudtaget skickar musiken i losless...

#38

Postad 04 april 2016 - 19:20

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

  • 1 030 inlägg
  • 0

Då jag skaffat Heos så blev jag sugen på att testa Tidal just för att det finns integrerat i Heos appen samt att ljudkvalitén ska vara bättre.

Setat och testat och jämfört Tidal HiFi vs Spotify nu i två timmar, spelat uteslutande mina "favorit" låtar samt vissa låtar som jag anser borde vara avslöjande när det gäller ljudet. Jag kunde inte höra någon skillnad och anser att Spotify är före Tidal när det gäller funktioner/gränssnitt. 

Avslutat min gratisperiod, kanske testar det igen om ett halvår eller så och ser om det blivit bättre och om jag kan höra någon skillnad när det gäller ljudkvalitén då.

Lite besviken över att jag inte hörde någon skillnad, hade liksom hoppats på att det skulle vara väl investerade 100:- extra per månad. 



#39

Postad 04 april 2016 - 19:40

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Tidal är skräp imo.

#40

Postad 06 april 2016 - 22:21

ninecats
  • ninecats
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Vet inte om det är mitt sinne som styr/vill annat, men jag upplevde Wimp mer upplöst i ljudet på sina ställen. Tidal låter som spotify exakt.

Sedan gör det inte saken bättre att de skivor som ligger uppe ofta är sönderkomprimerade remasters.

#41

Postad 07 april 2016 - 10:15

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 0

Då jag skaffat Heos så blev jag sugen på att testa Tidal just för att det finns integrerat i Heos appen samt att ljudkvalitén ska vara bättre.

Setat och testat och jämfört Tidal HiFi vs Spotify nu i två timmar, spelat uteslutande mina "favorit" låtar samt vissa låtar som jag anser borde vara avslöjande när det gäller ljudet. Jag kunde inte höra någon skillnad och anser att Spotify är före Tidal när det gäller funktioner/gränssnitt. 

Avslutat min gratisperiod, kanske testar det igen om ett halvår eller så och ser om det blivit bättre och om jag kan höra någon skillnad när det gäller ljudkvalitén då.

 

Jag tänkte så här jag. Hör man ingen skillnad mellan Spotify och CD så är det ingen idé att testa Tidal.



#42

Postad 07 april 2016 - 10:51

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 1

Tidal skriver om deras framgångar med Kanye West album. :lol:  :lol:  :lol: Känns lite fake. :D  :D  :D

 

Enligt Tidal själva var albumet oerhört populärt på tjänsten. Bolaget skriver att det streamades hela 250 miljoner gånger bara de första 10 dagarna det låg uppe. Då ska man ha i åtanke att Tidal enbart har 3 miljoner användare, vilket betyder att varje användare måste ha lyssnat på albument 83 gånger var på 10 dagar. Alltså 8 gånger om dagen. 

 

http://www.va.se/nyh...01/kanye-tidal/
 



#43

Postad 25 maj 2016 - 21:52

Alban
  • Alban
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0

Jag har några frågor om Tidal:

Jag har Spotify idag och funderar på att byta till Tidal bara pga Hifi-ljudet. Men jag jobbar med musik och skickar listor och länkar och så från Spotify en del. Går det att lösa på något vänster - kan man konvertera länkar mellan systemen eller så?

Sen undrar jag om det finns offline-läge som i Spotify, samt om AirPlay och Chromecast och länkningen till olika system fungerar fint även i Tidal?



#44

Postad 11 juli 2016 - 01:22

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Någon som hört något om när MQA blir tillgängligt på TIDAL. 

Har varit prat om det ett tag nu.. Om det blir något utav det behöver jag en DAC som stödjer MQA.

DSD tåget har jag släppt då det inte finns mycket nytt material sen 2012... :blush:



#45

Postad 05 januari 2017 - 19:24

Jacke89
  • Jacke89
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Tidal stöder nu MQA!

 

http://tidal.com/se/masters



#46

Postad 05 januari 2017 - 19:30

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Yes !

Ska bli riktigt intressant! Då vare dags att byta DAC.. igen !



#47

Postad 05 januari 2017 - 19:43

Jacke89
  • Jacke89
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Yes !

Ska bli riktigt intressant! Då vare dags att byta DAC.. igen !

 

Vad händer om DAC:en inte har stöd för MQA?



#48

Postad 05 januari 2017 - 20:05

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

Är det verkligen MQA filer...det står "i samarbete med MQA o filer i 96Khz/24bit"

 

Jag har inte MQA i mitt system men kan spela upp dessa "masters" skivor utan problem



#49

Postad 05 januari 2017 - 20:09

Jacke89
  • Jacke89
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Är det verkligen MQA filer...det står "i samarbete med MQA o filer i 96Khz/24bit"

 

Jag har inte MQA i mitt system men kan spela upp dessa "masters" skivor utan problem

 

Samma här, tror inte min DAC stödjer MQA, men kan se att det står 96 khz eller 88 khz i förstärkaren när jag spelar


Redigerat av Jacke89, 05 januari 2017 - 20:11.


#50

Postad 05 januari 2017 - 20:27

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Vad händer om DAC:en inte har stöd för MQA?

 

Det fungerar med vilken DAC som helst.

Lånade hem en DAC med MQA stöd för ett tag sen. När man spelade MQA filer så visade displayen MQA.

Skulle vara intressant att se om det blir detsamma via TIDAL.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.