Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vad för sorts sten skall man lägga under/ovanpå cd

151 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 06 februari 2003 - 16:13

matså
  • matså
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0
Ja för att ljudet skall bli bättre?

#2

Postad 06 februari 2003 - 17:05

Unregistered23ad15d6
  • Unregistered23ad15d6
  • Forumräv

  • 757 inlägg
  • 0
Jag har en fet bok ovanpå min cd.

#3

Postad 06 februari 2003 - 17:53

optimus
  • optimus
  • Forumräv

  • 811 inlägg
  • 0
Tror att det är [url="http://"http://www.shakti-innovations.com/audiovideo.htm"]dessa[/url] du syftar på?

#4

Postad 06 februari 2003 - 18:05

Unregisteredf4ea01ed
  • Unregisteredf4ea01ed
  • Lärjunge

  • 262 inlägg
  • 0
Jag skulle prova en som varken kostar något, syns eller repar apparaten som den befinner sig på.

NEJ alvarligt talat så överväger du väll inte att inhandla en sten som (genom magi?) gör ljudet?! bättre? och plånboken tunnare!

OM så är fallet så hoppas jag att du hittar vad du söker och sitter sedan nöjd med ditt köp och inte prackar på någon dina sten ideer.

nrowa: din bok kan jag dock försvara med att du tillför massa till din CDspelare som då behöver större kraft tillfört sig för att börja "vibrera". Böker har man ju i regel någon över och kostar altså inte några pengar att använda sig av.

MVH Kassören

#5

Postad 06 februari 2003 - 18:32

zvedberg
  • zvedberg
  • Beroende

  • 1 469 inlägg
  • 0
Ja nog måste det vara magi eller något. De påstod ju även att man skulle kunna trimma bilen genom att lägga en sten på motorns styrdator.[:)][:D][;)]

Det roliga med sådana här prylar är att tillverkarna aldrig kan ge någon förklaring till varför saker och ting skulle bli bättre. De skriver bara att stenen absorberar elektromagnetisk strålning o.s.v. Varför i hela världen skulle min bil få fler hästkrafter bara för det? Om man köper tillräckligt många stenar kanske man inte ens behöver tanka längre. Hurra, hurra, världens alla energiproblem är lösta!!![:D][:D][:D]

#6

Postad 06 februari 2003 - 18:42

Unregistered2ba2233b
  • Unregistered2ba2233b
  • Beroende

  • 1 379 inlägg
  • 0
Matså: försök att hitta en 80 kg tung marmorplatta som du ställer på golvet. ställ sedan din cdspelare på den med skilfing träspikes. Sen kan du bara lägga en 10kg tung ovanpå (om du inte har en topmatad cdpspelare vilket jag inte tror att du har) nu är alla vibrationer lösta.

#7

Postad 06 februari 2003 - 18:49

Unregistered9225c452
  • Unregistered9225c452
  • Veteran

  • 1 571 inlägg
  • 0
Har ni tänkt på att desto dyrare prylar man köper desto mer måste man tweaka dom!

#8

Postad 06 februari 2003 - 19:11

Unregistered2ba2233b
  • Unregistered2ba2233b
  • Beroende

  • 1 379 inlägg
  • 0
black: kan ju följa kurvan att desto mer kräsen blir man

#9

Postad 06 februari 2003 - 19:43

Gäst_nin_*
  • Gäst_nin_*
  • 0
Jag säger som jag brukar säga, har man inte testat så bör man inte avfärda det. Visst, jag tycker det verkar skumt, men jag har varit med om innan om saker som "borde inte" göra någon skillnad men gör det, så jag är tyst tills jag testar själv. Sedan så har jag vänner som jag litar på och dom har hört skillnaden. Själv så har jag inget jag kan lägga den/dom på.

#10

Postad 06 februari 2003 - 20:52

mikaels
  • mikaels
  • Beroende

  • 1 496 inlägg
  • 0
****, varför kommer aldrig jag på sådana här saker. Det slår nästan homeopati...

Cheezus, går folk verkligen på detta?

Och visst kan man avfärda vissa dumheter direkt utan att ha testat dem, detta är definitivt en av dem...

#11

Postad 06 februari 2003 - 21:13

Unregistered6533a91b
  • Unregistered6533a91b
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0
Matså>> Jag har ett gäng betongplattor hemma. Jag kan komma förbi med några till dig. De väger ju en hel del...[;)]

#12

Postad 06 februari 2003 - 21:27

zvedberg
  • zvedberg
  • Beroende

  • 1 469 inlägg
  • 0
Jag har svårt att sluta skratta åt den här prylen, Shakti-stenen alltså. Det blir roligare ju mer jag tänker på det. Det där med att trimma bilen är nog det allra bästa. Lägg en sten under huven så accelererar din bil snabbare. En sten är ju TUNG. Undrar hur hög den där effektökningen som de har uppmätt skulle vara. Det skriver de inte ett ord om. Uppväger effektökningen stenens vikt? Jag skulle vilja se den dragracingförare som kör med den här varianten av trim. Håller helt med dig mikaels. Sådana här saker kan man avfärda utan att prova. En sten för $230. [;)][;)][:D][:D][:D][:D]

#13

Postad 06 februari 2003 - 21:30

matså
  • matså
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0
Ja gör narr åt gamle matså[;)]. Jag är själv lite skeptisk till det. Fick tipset från Timbre från hififorum. Han skrev att man skulle kunna hitta stenar på ett stenhuggeri och de skall inte kosta så mycket. Han sa att ju enklare cdspelare desto mer hjälper tweaken. Så jag är skeptiskt men jag avfärdar inte det.

#14

Postad 06 februari 2003 - 21:33

matså
  • matså
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0
Så här skrev Timbre

"Sten under (direkt mot bottenplåten - gummifötter är ett elände), sten ovanpå eller både under och över. Jag menar inte Shaktistenar nu utan vanliga släta stenplattor. Marmor, granit eller diabas (bäst). Det handlar om att dämpa ut apparatlådan. Ju enklare CD-spelare, ju större förbättringar brukar finnas att hämta.
Man kan hitta passande restbitar för nästan ingenting på något stenhuggeri.
"
Jepp han skrev dom stenarna, var mest nyfiken om ni andra stenar på förslag.

#15

Postad 06 februari 2003 - 21:41

zvedberg
  • zvedberg
  • Beroende

  • 1 469 inlägg
  • 0
Nejdå, matså, missförstå mig rätt. Det är bara Shakti jag vill göra narr av.[;)] Att dämpa vibrationer med stenplattor kan säkert fungera (Shaktistenarna verkar ju utföra någon annan sorts magi). Ska bli roligt att höra ett utlåtande när du provat.

#16

Postad 06 februari 2003 - 21:44

Unregistered2ba2233b
  • Unregistered2ba2233b
  • Beroende

  • 1 379 inlägg
  • 0
Till alla er shaktiskeptiker: Utala er inte om något ni inte provat. NI framstår som rätt pantade.

Matså: En annan sak du kan göra är att, förutom lätta sten under och på spelaren, klä den med blymattor invändigt. ett par lager 4mm bly borde räcka. Ställer man sen stenar under och på spelaren. jaa.. då är det inte mycket mer man kan göra.

MVH Samuel Rönnqwist

#17

Postad 06 februari 2003 - 23:04

Unregisteredf4ea01ed
  • Unregisteredf4ea01ed
  • Lärjunge

  • 262 inlägg
  • 0
Förlåt mig Samuel men jag kan i så fall gärna framstå som pantad.

Vad är skilfing träspikes? Låter som något jag vill peta mina tänder med.

BLY ja nu så snackar vi ju i allafall om något som kan om man har svåra problem med instrålad HF eller RF hjälpa så att apparaten inte störs av dessa luftburna elakingar. Blymattorna borde ju också hjälpa till att minska eventuella vibrationer i apparaten pga tillförd massa.

NEJ jag vill verkligen INTE göra narr av någon matså det är bara så att jag inte vill att folk ska gå på sådana saker som bara kostar en massa pengar som de inte får någon valuta för. Visst kan man minska vibrationer genom att tillföra massa men för att få en apparat att vibrera så frenetiskt att det påverkar ljudet genom mikrofoni i komponenter eller på något annat vis så måste man verkligen spela SINNES-SJUKT-STARKT vilket de flesta såväl inspelningar som anläggningar INTE inbjuder till att göra. Timbre kan nog ha sina goda åsikter han också kan man få tro, det han skrev här som var förhålandevis bra var att det inte nödvändigtvis behövde vara shaktistenar utan det gick bra med vanlig sten. Men varför köpa något alls som man säket kan hitta ute någonstans typ 45*45 trädgårds/gat betongplattor som ligger och dräller lite här och var på vår planet (nu menar jag inte att man nödvändigtvis ska stjäla betong plattor).

Varför är gummifötter ett elände?

Mvh Kassören

#18

Postad 06 februari 2003 - 23:22

Unregistered3d3be0ea
  • Unregistered3d3be0ea
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by SamuelRönnqwist
Matså: försök att hitta en 80 kg tung marmorplatta som du ställer på golvet. ställ sedan din cdspelare på den med skilfing träspikes. Sen kan du bara lägga en 10kg tung ovanpå (om du inte har en topmatad cdpspelare vilket jag inte tror att du har) nu är alla vibrationer lösta.


Menar du allvar?

#19

Postad 06 februari 2003 - 23:24

Unregistered3d3be0ea
  • Unregistered3d3be0ea
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by SamuelRönnqwist
Till alla er shaktiskeptiker: Utala er inte om något ni inte provat. NI framstår som rätt pantade.

Matså: En annan sak du kan göra är att, förutom lätta sten under och på spelaren, klä den med blymattor invändigt. ett par lager 4mm bly borde räcka. Ställer man sen stenar under och på spelaren. jaa.. då är det inte mycket mer man kan göra.

MVH Samuel Rönnqwist


Menar du allvar?

#20

Postad 06 februari 2003 - 23:28

Gäst_nin_*
  • Gäst_nin_*
  • 0
kassören, Jag tycker inte någon är dum som testar detta. Visst, man ska såklart LÅNA en shakti sten istället för att köpa den, men vart är ditt problem? Vart står det att det DU säger är sant och lag? Låt folk testa, och är dom nöjda så bra för dom. Själv så är jag skeptisk, MEN jag avfördar inget utan att testa det själv. Hade jag gått efter vad LTS säger är en perfekt högtalarkabel så hade jag aldrig hört hur mycket bättre det kan bli.

#21

Postad 06 februari 2003 - 23:41

Unregistered3d3be0ea
  • Unregistered3d3be0ea
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by nin
kassören, Jag tycker inte någon är dum som testar detta. Visst, man ska såklart LÅNA en shakti sten istället för att köpa den, men vart är ditt problem? Vart står det att det DU säger är sant och lag? Låt folk testa, och är dom nöjda så bra för dom. Själv så är jag skeptisk, MEN jag avfördar inget utan att testa det själv. Hade jag gått efter vad LTS säger är en perfekt högtalarkabel så hade jag aldrig hört hur mycket bättre det kan bli.

nin: Är det jag som är LTS? Om så, när har jag uttalat mig om en perfekt högtalarkabel?

#22

Postad 06 februari 2003 - 23:41

Unregistered863dc400
  • Unregistered863dc400
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
ta inte råd av någon som har kablar för 250 papp rummet fullt av magiska stenar och inga pengar kvar att byta ut dom brummande slutstegen...

#23

Postad 06 februari 2003 - 23:47

Unregistered2ba2233b
  • Unregistered2ba2233b
  • Beroende

  • 1 379 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by Lautsprecher
quote:Originally posted by SamuelRönnqwist
Till alla er shaktiskeptiker: Utala er inte om något ni inte provat. NI framstår som rätt pantade.

Matså: En annan sak du kan göra är att, förutom lätta sten under och på spelaren, klä den med blymattor invändigt. ett par lager 4mm bly borde räcka. Ställer man sen stenar under och på spelaren. jaa.. då är det inte mycket mer man kan göra.

MVH Samuel Rönnqwist


Menar du allvar?


hack i skivan eller? Vinyl brukar vid kraftiga hack kunna haka upp sig.

så.. vad är det jag menar allvar med? Allt jag skriver är på blodigt allvar.
-----------------------------------
Förlåt mig Samuel men jag kan i så fall gärna framstå som pantad.

Vad är skilfing träspikes? Låter som något jag vill peta mina tänder med.

BLY ja nu så snackar vi ju i allafall om något som kan om man har svåra problem med instrålad HF eller RF hjälpa så att apparaten inte störs av dessa luftburna elakingar. Blymattorna borde ju också hjälpa till att minska eventuella vibrationer i apparaten pga tillförd massa.

NEJ jag vill verkligen INTE göra narr av någon matså det är bara så att jag inte vill att folk ska gå på sådana saker som bara kostar en massa pengar som de inte får någon valuta för. Visst kan man minska vibrationer genom att tillföra massa men för att få en apparat att vibrera så frenetiskt att det påverkar ljudet genom mikrofoni i komponenter eller på något annat vis så måste man verkligen spela SINNES-SJUKT-STARKT vilket de flesta såväl inspelningar som anläggningar INTE inbjuder till att göra. Timbre kan nog ha sina goda åsikter han också kan man få tro, det han skrev här som var förhålandevis bra var att det inte nödvändigtvis behövde vara shaktistenar utan det gick bra med vanlig sten. Men varför köpa något alls som man säket kan hitta ute någonstans typ 45*45 trädgårds/gat betongplattor som ligger och dräller lite här och var på vår planet (nu menar jag inte att man nödvändigtvis ska stjäla betong plattor).

Varför är gummifötter ett elände?

Mvh Kassören

---------------------------------------
Tjenare.
Skilfing tillverkar fjäderupphängda stereomöbler. De tillverkar även träspikes som jag fick möjligheten under ett besök i skövde att lyssna på.

Jag blev inbjuden till en referens kväll där apparatfötter skulle provas. Mjuka fötter tyckte jag inte lät speciellt bra. inte direkt någon skillnad heller. Men de hårda spikes som provades var: Soundcare, Black Dimond Racing cones och Skilfing träspikes.

Om jag inte mins helt fel så kostade Soundcare och Skilfing ganska lika och BDR konerna var nästan dubbelt så dyra.

Min slutsats från detta test var att Soundcare inte skulle få en plats i min anl medans skilfing och bdr skulle det.
MEN jag upplevde större förbättring med Skilfing än med BDR. Längre efterklang och stramare bas.

MVH Samuel Rönnqwist

#24

Postad 07 februari 2003 - 00:27

Andreas81a
  • Andreas81a
  • Forumräv

  • 620 inlägg
  • 0
för **** e ni verkligen allvarlig som tror de minsta lilla på den här hokuspokus stenen?!...möjligtvis e de som med mkt annat man inbillar sig att de blir bättre men va fan visst kan man avfärda vissa saker utan att ha prövat...skulle moses eller jesus eller vem de nu var ha delat nåt jedra hav...de e ju lika övernaturligt.....de värsta e att företaget tjänar säkert en ******** massa pengar på dom här stenarna dom hittade på fyllan i nåt stenbrott...

#25

Postad 07 februari 2003 - 00:42

zvedberg
  • zvedberg
  • Beroende

  • 1 469 inlägg
  • 0
Nej, men kanske ändå... Det finns ju hokuspokuskristaller som man kan använda till healing och sånt där. Då måste det ju fungera att lägga en sten på sin CD-spelare också.[;))]

#26

Postad 07 februari 2003 - 00:49

Unregistered3d3be0ea
  • Unregistered3d3be0ea
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
Ok, jag är omvänd. Hädanefter tror jag på allt! Magiska stenar, blyklädda vad det nu var.. UFO, tomten. Listan kan göras lång...

[;)]

#27

Postad 07 februari 2003 - 02:36

Unregistered2ba2233b
  • Unregistered2ba2233b
  • Beroende

  • 1 379 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by Andreas81a
för **** e ni verkligen allvarlig som tror de minsta lilla på den här hokuspokus stenen?!...möjligtvis e de som med mkt annat man inbillar sig att de blir bättre men va fan visst kan man avfärda vissa saker utan att ha prövat...skulle moses eller jesus eller vem de nu var ha delat nåt jedra hav...de e ju lika övernaturligt.....de värsta e att företaget tjänar säkert en ******** massa pengar på dom här stenarna dom hittade på fyllan i nåt stenbrott...


Tror du att kablar gör skillnad?

#28

Postad 07 februari 2003 - 06:26

Gäst_nin_*
  • Gäst_nin_*
  • 0
Lautsprecher, LTS = Ljudtekniska sällskapet.


Ja, man kan ju undra vilka som är "dårarna", dom som sticker huvudet under marken och säger att solen inte finns eller dom som testar att kolla upp i skyn.
Testa saker innan man häver ut sig saker, annars så kan vi lika gärna lägga ner detta formuet.


Linjedubblar, vad är det för trams? Det är ju fortfarnade samma upplösning, alltså inget är bättre eller hur? Eller så testar man och ser själv...

#29

Postad 07 februari 2003 - 11:10

Unregistered2ba2233b
  • Unregistered2ba2233b
  • Beroende

  • 1 379 inlägg
  • 0
Linjedubblare gör ingen skillnad, jag har jämfört och ser ingen skillnad. ###### skit. bara en hype..

#30

Postad 07 februari 2003 - 11:27

Unregistered3d3be0ea
  • Unregistered3d3be0ea
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by nin
Lautsprecher, LTS = Ljudtekniska sällskapet.



Sorry nin, blev lite ivrig där... [;)]

#31

Postad 07 februari 2003 - 12:13

mikaels
  • mikaels
  • Beroende

  • 1 496 inlägg
  • 0
quote:Linjedubblar, vad är det för trams? Det är ju fortfarnade samma upplösning, alltså inget är bättre eller hur?
Nu skall vi väl ändå skilja på olika saker här. En linjedubblare ser ju till att deinterlaca bilden för att kunna återge den ursprungliga upplösningen (som annars skulle gått förlorad). En bra kabel har stabilare kontakter, bly eller asfaltsmatta stabiliserar ett skakigt chassi etc etc, så vissa tweaks kan man ju logiskt förstå att och hur de fungerar (även om man kan tvista om hur mycket förbätreing de ger) men dessa magiska stenar är en helt annan division:

Through an energy conversion, inductive coupling process, the "antenna-like" circuits within SHAKTI attract and then resistively convert EMI to non-interfering heat. This increases horsepower and speeds up 0 to 60 times in automotive engines and improves resolution in high definition audio/video systems.

Upp till 60 gånger mer hästkrafter och hastighet genom att resistivt konvertera via induktiv koppling den elektromagnetiska interferensen till icke-interfererande värme, och samtidigt förbättra performance i hifisystemet. Give me a break [;)]. Ordvalet låter som vilket get-rich-quick scheme som helst, man säljer kristaller med samma argument.

Vissa tweaks kan man direkt tycka att de är värda att pröva (som de jag nämner ovan), vissa kan man vara lite skeptisk till men ändå kanske vilja prova (t ex lägga alltför mycket pengar på esoteriska kablar), och vissa är rent blaj. Detta är definitivt den tredje typen, vill ni nödvändigtvis bränna hundratals dollar på 'snake oil' så kan ni ge dem till mig istället, så kommer jag över och gör lite kristallhealing med reiki över era anläggningar [;)]. Jag lovar att det gör minst lika stor effekt som dessa magiska stenar.

#32

Postad 07 februari 2003 - 12:45

matså
  • matså
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0
Andreas81a: Det var vår Gudfader som delade havet, och det är sanningen. Det står ju i biblen.

#33

Postad 07 februari 2003 - 12:54

zvedberg
  • zvedberg
  • Beroende

  • 1 469 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by mikaels
Upp till 60 gånger mer hästkrafter och hastighet genom att resistivt konvertera via induktiv koppling den elektromagnetiska interferensen till icke-interfererande värme, och samtidigt förbättra performance i hifisystemet. Give me a break [;)]. Ordvalet låter som vilket get-rich-quick scheme som helst, man säljer kristaller med samma argument.

Nu står det ju inte att man får 60 gånger mer hästkrafter. "0 to 60 times" syftar på accelerationstiden från 0 till 60 mph vilket motsvarar 0 till 100 km/h. Däremot finner jag det föga sannolikt att min bil skulle accelerera snabbare för att jag lägger en tung sten under huven.

#34

Postad 07 februari 2003 - 13:08

Unregistered2ba2233b
  • Unregistered2ba2233b
  • Beroende

  • 1 379 inlägg
  • 0
*gäsp*

Matså: funderar du på att tweaka eller?

#35

Postad 07 februari 2003 - 14:21

Andreas81a
  • Andreas81a
  • Forumräv

  • 620 inlägg
  • 0
vilken diskution..nån undrade om jag trodde kablar gjorde skillnad...vet faktiskt inte...tror väl att de gör de men ska testa på söndag faktiskt så då vet jag...men de e ju skillnad på att förbättra kvaliten på grejer som att köpa en dyrare kablar med mer tajta kontakter etc jämfört med nån jedra hokus pokus ju.....hoppsan glömde attt gud oxå fanns..grr dumma mig

#36

Postad 07 februari 2003 - 14:33

Unregistered2ba2233b
  • Unregistered2ba2233b
  • Beroende

  • 1 379 inlägg
  • 0
Andreas: ifall man pratar dom du gör så är ju kablar magi med. det är ju bara koppar eller silver.

#37

Postad 07 februari 2003 - 14:39

matså
  • matså
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0
Samuel, kanske i framtiden. Just nu har jag andra saker som måste komma före. Var mest intresserad av vad ni tyckte. Men intresset finns. Hörrdu Samuel sover du dåligt om nätterna??

#38

Postad 07 februari 2003 - 15:01

Andreas81a
  • Andreas81a
  • Forumräv

  • 620 inlägg
  • 0
Det e de väl inte alls de samuel...med kablar e de ju vetenskapligt bevisat bla at tju tjockare kabel ju bättre leder den ström och ju renare ju bättre osv..med den där jedra magi saken e de verkligen inget vetenskapligt bevisat.....

#39

Postad 07 februari 2003 - 19:05

Unregistered2ba2233b
  • Unregistered2ba2233b
  • Beroende

  • 1 379 inlägg
  • 0
Matså: jag sover inte alls

#40

Postad 07 februari 2003 - 22:09

matså
  • matså
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0
Det stod *Gäsp* på ditt näst ditt näst senaste inlägg[;)]

#41

Postad 07 februari 2003 - 22:14

Unregistered924b22fc
  • Unregistered924b22fc
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Ok att det kanske blir bättre om man får bort vibrationer osv i cd spelaren kan jag gå med på. Men den där jädra magi stenen. Det skulle ju vara mer trovärdigt om dom inte försökte inbilla folk att dom kan öka prestandan på bilen genom att lägga en massa stenar i motorn. Det är ju ugefär lika trovärdigt som att man mår bättre av virvlat vatten.

#42

Postad 07 februari 2003 - 22:35

zvedberg
  • zvedberg
  • Beroende

  • 1 469 inlägg
  • 0
Huuu, det här blir bara värre och värre. Ska man lägga dom i motorn nu också? Det kan inte vara bra![;)]

#43

Postad 07 februari 2003 - 22:41

Unregistered924b22fc
  • Unregistered924b22fc
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Ja på hemsidan för den där magiska stenen skriver dom att om man placerar dom på typ lite olika ställen tex databoxen eller vafasen det heter. Så optimeras bränsleinsprutning osv och bilen blir mycket bättre. Bra Va!!!

#44

Postad 07 februari 2003 - 22:54

Gäst_nin_*
  • Gäst_nin_*
  • 0
Nu skall vi väl ändå skilja på olika saker här. En linjedubblare ser ju till att deinterlaca bilden för att kunna återge den ursprungliga upplösningen (som annars skulle gått förlorad).


Upplösningen ÄR densamma hur du än linjedubblar den. Du kan inte ändra på ORIGINAL upplösningen. Har du en bild på 640x480 så även om du ändrar om bilden till 1024x768 så är det fortfarande upplösningen 640x480.

#45

Postad 07 februari 2003 - 23:06

zvedberg
  • zvedberg
  • Beroende

  • 1 469 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by ElPerko
Ja på hemsidan för den där magiska stenen skriver dom att om man placerar dom på typ lite olika ställen tex databoxen eller vafasen det heter. Så optimeras bränsleinsprutning osv och bilen blir mycket bättre. Bra Va!!!
Jo jag har läst det, men databoxen sitter inte i motorn. Den sitter strax bredvid. Det var så jag menade. Idiotiskt verkar det i vilket fall som helst. Lägg ett par cementplattor i bagageutrymmet också så blir det åka av![;)]

quote:Originally posted by nin
Upplösningen ÄR densamma hur du än linjedubblar den. Du kan inte ändra på ORIGINAL upplösningen. Har du en bild på 640x480 så även om du ändrar om bilden till 1024x768 så är det fortfarande upplösningen 640x480.
Det är ju inte riktigt sant. Man kan ju beräkna med hjälp av interpolering hur de "extra" pixlarna borde ha sett ut på ett ungefär om de hade funnits där. Det blir inte samma sak om man i ett bildredigeringsprogram använder resize (förstorar utan att interpolera) som om man använder resample (förstorar med interpolering).

#46

Postad 07 februari 2003 - 23:40

Unregistered5e22afb9
  • Unregistered5e22afb9
  • Lärjunge

  • 334 inlägg
  • 0
Just nu verkar vi vara ganska långt från själv kärnämnet. Nu är det linjedubblare och stenar till bilen som gäller!?

Att lägga en tung sten på cd-spelaren borde rimligtvis vara en vettig idé. Alla onödiga resonanser och vibrationer som man kan ta bort, är väl ändå ganska trevligt...

Man behöver nog inte köpa några märkes stenar. Det går lika bra med betonglattor eller dyligt.[;)]

#47

Postad 08 februari 2003 - 00:19

Gäst_nin_*
  • Gäst_nin_*
  • 0
zvedberg, Upplösningen är den samma hur du än gör. För annars så kan du få DVD upplösning från VHS och så funkar det inte.

#48

Postad 08 februari 2003 - 00:33

Unregistered924b22fc
  • Unregistered924b22fc
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
zvedberg: ok jag viker mig, jag är inte direkt kunnig på bilar så allt under huven är motor för mig [;)]

#49

Postad 08 februari 2003 - 00:54

Unregistered2ba2233b
  • Unregistered2ba2233b
  • Beroende

  • 1 379 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by matså
Det stod *Gäsp* på ditt näst ditt näst senaste inlägg[;)]


jag gick och la mig kl 0600 klev upp kl 0930. [xx(]

blir roligt att höra vad du tycker när du provar. jag funderar själv på att försöka skaffa mig en stor sten som allt ryms på.. men jag har inte löst hur jag ska orka få in den i huset. iof så borde den få väga mot 350 kg ifall man är två som lyfter den med remmar. men det verkar ju lite bökigt. ;)

#50

Postad 08 februari 2003 - 01:30

matså
  • matså
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0
Ta det lugnt med din rygg då Samuel.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.