Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#2401

Postad 17 mars 2012 - 15:46

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

  • 887 inlägg
  • 0

Com Hem utnämnd till årets Fair Shop:
"Com Hem har gett kunderna på fairshopping.se snabb och korrekt hjälp med inlyssnande och personligt tonläge – oberoende av vem i teamet som svarat. Att Com Hem byggt en kultur för kundservice i sociala medier har gett dem utmärkelsen 2011 års Fair Shop.”
http://www.comhemblo...rets-fair-shop/
:o


FVITT (Föreningen Vettiga Internetanvändare och Tv Tittare) har gett Fair Shop två utnämningar 2011. De får priset som mest lättlurade och mest blåögda. FVI ser fram mot att representanter för Fair Shop hör av sig med ett tacktal i t.ex. denna tråd.

#2402

Postad 17 mars 2012 - 18:35

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0
Samma svt 2 problem här.

#2403

Postad 18 mars 2012 - 10:42

xrs99
  • xrs99
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Fick svar att de ha tekniska problem med SVT2 HD och att de därför sänder ut SD-varianten på den kanalen istället.

#2404

Postad 18 mars 2012 - 11:32

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Fick svar att de ha tekniska problem med SVT2 HD och att de därför sänder ut SD-varianten på den kanalen istället.

Fast vissa boxar t ex Humax CXHD-5000C och Samsung DCB-B260Z ger nu svart bild på kanalplats 86.
Dock har jag SVT2 i SD på kanalplats 86 i min Humax HDPVR-1000C.
Märkligt att det blir olika resultat på olika boxar...
Skulle vara vänligt av ComHem att lämna en prognos för felavhjälpning och för en gång skull meddela kunderna under "driftstörning" på hemsidan.
Undrar just hur många kunder som senaste dygnet bytt antennkabel och startat om sina boxar som ju brukar vara supportens standardförslag när något inte fungerar. :mellow:

#2405

Postad 18 mars 2012 - 11:42

xrs99
  • xrs99
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0

Skulle vara vänligt av ComHem att lämna en prognos för felavhjälpning och för en gång skull meddela kunderna under "driftstörning" på hemsidan.
Undrar just hur många kunder som senaste dygnet bytt antennkabel och startat om sina boxar som ju brukar vara supportens standardförslag när något inte fungerar. :mellow:


De kan ju inte ha förväntat sig att det skulle vara snabbt avhjälpt då de gör sig omaket att flytta SD-varianten till 86:an. Men steget från det till att självmant lägga ut info till kunderna verkar stort. Hade det inte blivit svart i rutan för vissa så antar jag att CH hoppades att detta skulle gå obemärkt förbi.

#2406

Postad 18 mars 2012 - 16:28

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0
varför får jag inte bild på Canal+ Hits HD ? får vissa dagar bild andra inte och det har inget med dålig signal får perfekt signal men det e förjämnan de e bara svart bild på kanalen!!!!

#2407

Postad 18 mars 2012 - 16:36

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

varför får jag inte bild på Canal+ Hits HD ? får vissa dagar bild andra inte och det har inget med dålig signal får perfekt signal men det e förjämnan de e bara svart bild på kanalen!!!!

Canal+ Hits HD sänder inte lördag/söndag. Förmodar att man behöver bandbredden för sport under helgerna. Har iaf ingen annan förklaring.
På övriga tider ska kanalen fungera:
http://www.canalplus.se/schedule

#2408

Postad 18 mars 2012 - 17:53

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Canal+ Hits HD sänder inte lördag/söndag. Förmodar att man behöver bandbredden för sport under helgerna. Har iaf ingen annan förklaring.
På övriga tider ska kanalen fungera:
http://www.canalplus.se/schedule


typiskt varför kan de inte bara dumpa SD kanalerna helt bara ha c+ first kvar som SD och ha allt som HD för dem som har tex comhem och eller canal digital

#2409

Postad 19 mars 2012 - 13:51

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0
Här kan man anmäla sig till kundpanelen (Com-panelen kallad):
http://www.comhem.se...04/-/index.html
Jag skickade just iväg en anmälan - kan vara kul att se hur det fungerar. Com-panelen ska ju vara det forum där tittarna kan uttrycka sina åsikter och behov. Fast det verkar vara ganska styrda enkäter som skickas ut så svaren blir kanske inte bättre än frågorna. Återkommer.

#2410

Postad 19 mars 2012 - 19:14

xrs99
  • xrs99
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Problemen med SVT2 HD verkar ha blivit fixade idag.

#2411

Postad 20 mars 2012 - 12:42

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

  • 890 inlägg
  • 0

Problemen med SVT2 HD verkar ha blivit fixade idag.


Förvisso! Tyvärr fortsätter man sända uppskalade dussinprogram. Efter några år på nacken är skillnaden mellan SVT:s HD kanaler och SD kanaler lika liten som i början.

/Mats K

#2412

Postad 20 mars 2012 - 16:26

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0
Hej!
Vi ser att ni användare hjälper och besvarar varandra i många av de frågeställningar som dyker upp här i tråden, vilket givetvis glädjer oss. Detta kan i vissa fall medföra att vårt svar uteblir och vi ber om ursäkt om det är så att ni uppfattat det som om vi varit inaktiv, men självklart är det så att vi kontinuerligt följer de inlägg som publiceras här på forumet.

Det är också kul att se vilken aktivitet det är i tråden, vilket vi vill ägna ett stort tack till er användare som ser till att diskussionerna fortlöper samt håller en hög nivå.

Vi försöker givetvis vara så snabba som möjligt med att besvara inlägg, men ibland är det svårt att vara snabbare än er. Vi tar alltid till oss av er feedback och hoppas på ett fortsatt gott samarbete!


Med Vänlig Hälsning
Patrick Norberg
Kundservice

#2413

Postad 21 mars 2012 - 16:00

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

  • 1 226 inlägg
  • 0
På kanalplats 2 har jag SVT2 (SD) med Dolby Digital ljud och PCM 2.0 men
på kanalplats 86 har jag SVT2HD med bara PCM 2.0 ljud, skall det vara så?
De senaste dagarna har Dolby Digital ljudet hackat, just imorse på just SVT2HD men
nu verkar Dolby Digital spåret försvunnit helt där.
Har Humax HDPVR, bor i Sollentuna och driftinformation visar inga störningar.

#2414

Postad 21 mars 2012 - 16:21

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

På kanalplats 2 har jag SVT2 (SD) med Dolby Digital ljud och PCM 2.0 men
på kanalplats 86 har jag SVT2HD med bara PCM 2.0 ljud, skall det vara så?
De senaste dagarna har Dolby Digital ljudet hackat, just imorse på just SVT2HD men
nu verkar Dolby Digital spåret försvunnit helt där.
Har Humax HDPVR, bor i Sollentuna och driftinformation visar inga störningar.

Jag har också Humax HDPVR-1000C. Kollade nyss (kl 16:15):
På kanal 1 & 66 SVT1 är det DD 2.0
På kanal 2 SVT2 är det DD 2.0
På kanal 86 är det PCM 2.0
Det är möjligt att det fortf är problem med ljudet på SVT2 HD efter helgen då ju kanalen bara sändes i SD även på kanalplats 86.

#2415

Postad 21 mars 2012 - 16:24

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

  • 1 226 inlägg
  • 0

Jag har också Humax HDPVR-1000C. Kollade nyss (kl 16:15):
På kanal 1 & 66 SVT1 är det DD 2.0
På kanal 2 SVT2 är det DD 2.0
På kanal 86 är det PCM 2.0
Det är möjligt att det fortf är problem med ljudet på SVT2 HD efter helgen då ju kanalen bara sändes i SD även på kanalplats 86.

Ok, "bra" då är det inte bara för mig. Var bor du?

#2416

Postad 21 mars 2012 - 16:47

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Ok, "bra" då är det inte bara för mig. Var bor du?

Traneberg, Sthlm (fd UPC, nätnr 41001).

#2417

Postad 21 mars 2012 - 17:01

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Jag har också Humax HDPVR-1000C. Kollade nyss (kl 16:15):
På kanal 1 & 66 SVT1 är det DD 2.0
På kanal 2 SVT2 är det DD 2.0
På kanal 86 är det PCM 2.0
Det är möjligt att det fortf är problem med ljudet på SVT2 HD efter helgen då ju kanalen bara sändes i SD även på kanalplats 86.

Ok, "bra" då är det inte bara för mig. Var bor du?

Traneberg, Sthlm (fd UPC, nätnr 41001).


Felsökning pågår och vi arbetar för att lösa ljudproblemet på SVT2 HD.

Med Vänlig Hälsning
Patrick Norberg
Kundservice

#2418

Postad 22 mars 2012 - 19:17

Viz
  • Viz
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
Hej Com Hem!

Varför stämmer aldrig EPGn på Comedy Central? den har nog inte stämmt sedan jag beställde kanalen för ca 1 år sedan. Börjar dock bli problematiskt då man vill spela in serier, då spelar den in heeelt åt helve....

Vet ni om felet ?

#2419

Postad 23 mars 2012 - 10:31

Mr_Cable
  • Mr_Cable
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

Hej Com Hem!

Varför stämmer aldrig EPGn på Comedy Central? den har nog inte stämmt sedan jag beställde kanalen för ca 1 år sedan. Börjar dock bli problematiskt då man vill spela in serier, då spelar den in heeelt åt helve....

Vet ni om felet ?


Hej Viz och andra,

Comedy Central gjorde en mycket sen ändring i sin tablå men kommunicerade den inte på rätt sätt. Därför kom den inte in i våra system. Vår tablåleverantör har gjort manuella uppdateringar av tablån för 22/3 och 23/3 och jobbar på att tablån framåt ska vara korrekt.

Vi beklagar det besvär detta orsakar våra kunder!

Com Hem AB
Per Geijer

#2420

Postad 26 mars 2012 - 17:39

Unregisteredad8d67ff
  • Unregisteredad8d67ff
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
nog borde ni ta in kanal 5 HD i utbudet .jag vet att ni säger att den kanalen ni tar in ska visa mycket i HD men svt eller tv3 är knappast kända för att visa många program i HD ändå har ni tagit in dom HD kanalerna i utbudet

#2421

Postad 26 mars 2012 - 17:56

Unregisteredad8d67ff
  • Unregisteredad8d67ff
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Varför har ni bara en film kanal i HD i viasat film HD
viasat film har ju 5 HD kanaler
ni hade ju kunnat ha alla 5 HD kanaler i viasat film HD
det paketet borde ju vara ett renodlat HD film paket
eftersom det finns ett paket som heter viasat film .där är det bara film kanaler med standard upplösning
det gäller kanalerna
viasat film HD
viasat film HD family
viasat film HD action
viasat film HD nordic
viasat film HD drama
den ända kanalen som inte finns i HD är classic
annars är det identiskt
www.viasatfilm.se

#2422

Postad 26 mars 2012 - 18:45

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0
ComHem har inte heller tillgång till Viasats Xtra-kanaler för NHL och fotboll. Inte heller de fem nya Xtra F1-kanalerna i Viasat Motor. Dessutom saknar ComHem Viasat Motor HD.
Skulle tro att Xtra-kanalerna är förbehållna Viasats satellitkunder.
Viasat Motor HD anser ComHem själva att kunderna inte ska ha eftersom vi redan fått Viasat Motor i SD. Därutöver finns "inget intresse"...
När det gäller de nya HD-kanalerna i Viasat Film kan man undra om ComHem över huvud taget markerat intresse hos Viasat.
Kan vi få ett svar - "behöver" vi kunder inte dessa HD-kanaler eftersom vi redan har motsv SD-kanal? Eller pågår kanske "förhandlingar" med Viasat?
Det är väldigt tyst om nyheter i utbudet hos ComHem för närvarande. Ska vi glädja oss åt Tv Com Hem och TV4 News hela året eller kan vi hoppas på något mera?
Kanal 5 HD vore väl ett minimum - gärna med möjlighet till val i Medium 8 Favoriter till skillnad från TV3 HD.

#2423

Postad 26 mars 2012 - 19:52

Viz
  • Viz
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

Felsökning pågår och vi arbetar för att lösa ljudproblemet på SVT2 HD.

Med Vänlig Hälsning
Patrick Norberg
Kundservice


Tack för svaret!

Sitter och tittar nu på Comedy Central, och precis som förut stämmer inte EPGn , den är heeeelt ute och cyklar :)

Redigerat av Viz, 26 mars 2012 - 19:53.


#2424

Postad 27 mars 2012 - 21:19

Adebisi_6
  • Adebisi_6
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0
Kanske dum fråga. Men kan jag säga upp mitt bredbandsabonnemang, men behålla (IP-)telefonin??

#2425

Postad 28 mars 2012 - 08:59

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0
Ja, det kan du såvida du använder telefoni från Comhem. Tänk på att har du TV, Bredband och Telefoni så betalar du bara månadskostad för de två dyraste.

#2426

Postad 28 mars 2012 - 09:50

Adebisi_6
  • Adebisi_6
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0

Ja, det kan du såvida du använder telefoni från Comhem. Tänk på att har du TV, Bredband och Telefoni så betalar du bara månadskostad för de två dyraste.


Just det. Stort tack!

#2427

Postad 28 mars 2012 - 17:49

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
de va inget........ :)

Redigerat av Stagger Lee, 28 mars 2012 - 18:08.


#2428

Postad 29 mars 2012 - 10:54

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

de va inget........ :)


Bättre du kommer till jobbet och gör lite nytta! ;)

Redigerat av TomasL, 29 mars 2012 - 10:55.


#2429

Postad 29 mars 2012 - 12:25

xrs99
  • xrs99
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Äntligen så tar Konsumentverket tag i oskicket med kortavgifter. Comhem är bland de bolag vars marknadsföring strider mot prisinformationslagen då de inte inkluderar koravgiften i de annonserade priserna, enligt dem.

http://www.dn.se/eko...bolag-laxas-upp

#2430

Postad 29 mars 2012 - 14:57

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Äntligen så tar Konsumentverket tag i oskicket med kortavgifter. Comhem är bland de bolag vars marknadsföring strider mot prisinformationslagen då de inte inkluderar koravgiften i de annonserade priserna, enligt dem.

http://www.dn.se/eko...bolag-laxas-upp

Mycket bra,hoppas vi får det som i övriga nordiska länder, allt är inkluderat och inget separat gömd "kortavgift" dom kan höja årligen som comhems strategi är... nu kommer folk verkligen se.Sedan hoppas man väl någon skulle granska vad den verkliga "korthanterings" kostnaden är,inte tusan kostar den 100 tals miljoner årligen ,detta är det största bedrägeriet.Där är comhem som vanligt i topp när det gäller o mygla fram o tillbaka,när man gått från att ha kortavgift till att ta bort den till att lägga in den igen och sakta höja den år för år.
http://www.aftonblad...icle14602531.ab

Redigerat av Unregistered40562de1, 29 mars 2012 - 19:19.


#2431

Postad 30 mars 2012 - 05:58

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0
Är det någon som har erfarenhet av ComHems kanalomläggning?
http://www.comhem.se...brev%20marsslut
Arbetet påbörjades för några månader sedan så några har väl fått sina kanalplatser och frekvenser ändrade.
Jag läste detta och blev fundersam:

"I samband med kanalomläggningen flyttar vi tv-kanaler till andra frekvenser. De nya frekvenserna ligger i närheten av frekvenser som används av andra företag och myndigheter. Det gör att om du använder en antennkabel av sämre kvalitet kommer dessa frekvenser att störa ut varandra och medföra störningar på dina tv-kanaler. Upplever du detta problem efter kanalomläggningen går det vanligtvis att lösa genom att byta till en dubbelskärmad antennkabel. Kvarstår störningen efter att du provat med en dubbelskärmad antennkabel kontaktar du vår tekniska support."

Låter iofs oroväckande men det är kanske en brasklapp bara från ComHem? Antennkabeln är ju boven som ComHem först misstänker om man har problem med bild och ljud. :)
Men om man gör förändringar som försämrar för kunderna så är det väl lämpligt att ComHem tillhandahåller en annan antennkabel än den som kom med boxen?
Inte ska man väl kräva att kunderna själva ger sig ut och skaffar en "dubbelskärmad antennkabel" när ComHem annars alltid vill att man använder den "godkända" antennkabel som skickats ut med digitalboxen?

#2432

Postad 01 april 2012 - 12:37

Unregistered4c791a50
  • Unregistered4c791a50
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Någon som vet om det finns en aktuell lista över muxarna i Comhems nät - så man vet när man kan spela in flera program?

#2433

Postad 01 april 2012 - 12:53

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Någon som vet om det finns en aktuell lista över muxarna i Comhems nät - så man vet när man kan spela in flera program?

Frekvenserna är olika i olika delar av landet (olika nätnummer) så det går inte att göra en lista som gäller för hela landet. Dessutom befinner sig ComHem mitt uppe i en kanalomläggning som berör både digital-tv och analog-tv:
http://www.comhem.se...98/-/index.html
Så kolla först om du redan "blivit omlagd" eller om det snart är förestående i ditt område.
Sedan får du sätta dig ned och stega med fjärrkontrollen och kolla på kanalinformationen vilken frekvens kanalen ligger på. Det blir en lista som man med fördel kan lägga på en dator så den lätt kan uppdateras. För det händer saker hela tiden - inte bara i samband med generella kanalomläggningar.

#2434

Postad 03 april 2012 - 09:25

rob08
  • rob08
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Vad är status på nya HD-kanaler egentligen?

Nu har Formel 1 satt igång och Viasat Motor HD finns fortfarande inte. Jag kommer ihåg att man hoppades redan inför förra säsongen att det skulle starta.

Viasat fick NHL-avtalet den här säsongen (tidigare sändes det i ESPN America HD) men nu sänds det i Viasat Hockey i SD. Kommer en Viasat Hockey kanal komma i HD?

Kanal 5 HD?
TV6 HD?

#2435

Postad 03 april 2012 - 13:32

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0
Är det någon mera än jag som har fått problem med ljudsync på TV2HD?
Började för någon vecka sedan. TV2SD fungerar fint.

#2436

Postad 03 april 2012 - 13:39

squiz
  • squiz
  • Forumräv

  • 595 inlägg
  • 0

Är det någon mera än jag som har fått problem med ljudsync på TV2HD?
Började för någon vecka sedan. TV2SD fungerar fint.

Jepp! Noterade det för någon dag sedan.

#2437

Postad 03 april 2012 - 14:00

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Är det någon mera än jag som har fått problem med ljudsync på TV2HD?
Började för någon vecka sedan. TV2SD fungerar fint.

Tror att problemen hänger kvar sedan några veckor. Man sände ju i SD även på kanalplats 86 för ett par veckor sedan och ljudet i PCM 2.0.

#2438

Postad 03 april 2012 - 15:11

bdmtrfngr
  • bdmtrfngr
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Vad är status på nya HD-kanaler egentligen?

Nu har Formel 1 satt igång och Viasat Motor HD finns fortfarande inte. Jag kommer ihåg att man hoppades redan inför förra säsongen att det skulle starta.

Viasat fick NHL-avtalet den här säsongen (tidigare sändes det i ESPN America HD) men nu sänds det i Viasat Hockey i SD. Kommer en Viasat Hockey kanal komma i HD?

Kanal 5 HD?
TV6 HD?


Det är väl bara någon kanal som sänder gamla serier som Com Hem tänker lansera. Tror det var TNT7...

F1 kan man se i SD.
Finns inget tillräckligt intresse för Viasat Motor HD enligt dom som bestämmer.


Tur att vi har TV Com Hem!

#2439

Postad 03 april 2012 - 16:26

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Det är väl bara någon kanal som sänder gamla serier som Com Hem tänker lansera. Tror det var TNT7...

F1 kan man se i SD.
Finns inget tillräckligt intresse för Viasat Motor HD enligt dom som bestämmer.


Tur att vi har TV Com Hem!

Japp kostar det pengar kommer det inte till comhem.

#2440

Postad 04 april 2012 - 05:54

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0
En artikel på e24 som väl bara bekräftar det vi vet och brukar skriva om här:
http://www.e24.se/an...arg_3361525.e24
Personligen tror jag att det är öppna, operatörsoberoende nät som kommer att öppna upp konkurrensen när det gäller tv, bredband och telefoni i flerfamiljshus. Fast utbyggnaden sker bara långsamt och gäller oftast helt nybyggda hus där man har möjlighet att dra in ett öppet nät från början.

"Men frågan är hur länge bolagets ägare kan fortsätta tälja guld med kniv.
Branschgränserna suddas ut alltmer. Både Telia och det Telenorägda Bredbandsbolaget utmanar via bredband. Telia har här hittat ett närmast unikt läge som uppstickare på den svenska marknaden.
Både Hyresgästföreningen och Fastighetsägarna arbetar dessutom för att det ska finnas betydligt fler så kallade öppna nät för bredband och tv. Därmed kan flera olika leverantörer slåss om kunderna.
...
Redan i dag har många kunder i så kallade Comhem-hus betydligt större möjligheter att byta till en annan leverantör, som Telia eller Bredbandsbolaget, än vad de är medvetna om.
Konsumenter är visserligen ofta trögrörliga, framför allt när de är inlåsta i långa avtal. Men Comhem verkar minst lika dominant i sin marknadsföring som på själva marknaden."

#2441

Postad 04 april 2012 - 09:09

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0
I vår föreningen har det varit kalla handen så fort jag har tagit upp möjligheten att dra in fiber med en lösning där varje hushåll själv kan välja leverantör. Som argument har dom du kan ju alltid välja ADSL. Eller hur, full koll på tekniken där.

#2442

Postad 04 april 2012 - 15:46

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 817 inlägg
  • 1

Grattis ComHem


Nu är vinstmarginal 46 %


Känns som ni kunder betalar för mycket … :D


#2443

Postad 04 april 2012 - 16:25

efditac
  • efditac
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
För 50 år sedan ansågs 15% vinst vara på gränsen till ocker..
https://lagen.nu/1962:700#K9P5

#2444

Postad 04 april 2012 - 17:56

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

För 50 år sedan ansågs 15% vinst vara på gränsen till ocker..
https://lagen.nu/1962:700#K9P5

Undrar vilken situation som bäst beskriver oss kunder hos ComHem:
"...trångmål, oförstånd, lättsinne eller beroende ställning..." ?
Kanske "beroende ställning" eftersom vi oftast är kollektivanslutna till ComHem genom fastighetsägarens avtal (ofta förenat med parabolförbud och motstånd mot att dra in också annat nät i huset t ex BBB).
Grundproblemet ligger naturligtvis i att man som boende i flerfamiljshus inte själv kan fatta beslut om vilket nät som ska finnas för tv, bredband och telefoni lika lite som man kan påverka fastighetsägarens val av sophämtare eller leverantör av vatten, värme och avlopp t ex.

Redigerat av Unregistered558ade6e, 06 april 2012 - 13:20.


#2445

Postad 04 april 2012 - 17:58

bollman1
  • bollman1
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 1
Blir så förbannad, man läser om ComHems vinster men dom kan inte ta in en kanal som Viasat Motor HD, eftersom det inte finns intresse säger man, och då blir det väl för dyrt för ComHem. Finns ett enormt intresse för denna kanal och andra HD-kanaler, bara att läsa i detta forum. Alla vill väl ha den bästa kvalité man kan få bildmässigt och ljudmässigt, har väl inte en HD-TV för att titta på SD-kanaler.
Skärp er ComHem och lyssna på vad vi abbonenter vill ha. Ni har råd att ge oss fler HD-kanaler.

#2446

Postad 04 april 2012 - 18:26

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Blir så förbannad, man läser om ComHems vinster men dom kan inte ta in en kanal som Viasat Motor HD, eftersom det inte finns intresse säger man, och då blir det väl för dyrt för ComHem. Finns ett enormt intresse för denna kanal och andra HD-kanaler, bara att läsa i detta forum. Alla vill väl ha den bästa kvalité man kan få bildmässigt och ljudmässigt, har väl inte en HD-TV för att titta på SD-kanaler.
Skärp er ComHem och lyssna på vad vi abbonenter vill ha. Ni har råd att ge oss fler HD-kanaler.

ComHem har tidigare svarat att vi som är aktiva här inte är representativa för ComHems kunder. ComHem har ju 1,8 milj anslutna hushåll varav majoriteten bara har analogt grundutbud. Ska vi vänta på att alla dessa skaffar digital-tv får vi nog vänta till dödagar innan det blir fråga om nya HD-kanaler.
En sak som irriterar mig är att ComHem tar samma pris för Viasat Sport HD-paketet som Telia dvs 288 kr/månad med den skillnaden att Telia förutom Viasat Fotboll HD och Viasat Premier League HD också ger kunderna Viasat Motor HD till detta pris!
Detta tycker jag är typiskt för ComHem: Man tar betalt för en kanal som man sedan inte vill ge kunderna med motiveringen att det inte finns något "intresse". Kan vi inte få avgöra själva om vi är intresserade?

#2447

Postad 04 april 2012 - 21:09

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0
ja kommentarer överflödiga gällande comhems vinsthysteri på vår bekostnad.Intressant o läsa kommentarerna till denna artikeln det speglar väl vad vi alla tycker idagsläget

http://www.dagensmed...icle3451032.ece

#2448

Postad 04 april 2012 - 22:18

xxxx
  • xxxx
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0
Det är väldigt irriterande att efter en rejäl (andra på raden) prishöjning av Viasat's Film "HD" paket inte erbjuda sina kunder filmkanalerna i HD format som det är tänkt av Viasat. Det är rena maffiametoder av Comhem, otrolig arrogans och ointresse gentemot sina kunder.

Och att fortfarande inte erbjuda MTV HD och Kanal 5HD är en skandal.

Funderar starkt på att byta till Telia FiberLAN.

Det är skamligt hur Comhem agerar, med tanke på att de tar ju betalt rejält och binder folk fast till sina avtal.

Redigerat av xxxx, 04 april 2012 - 22:18.


#2449

Postad 05 april 2012 - 06:25

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Tror att problemen hänger kvar sedan några veckor. Man sände ju i SD även på kanalplats 86 för ett par veckor sedan och ljudet i PCM 2.0.

Ingen som hört något ifrån Comhem när dom tänkt att fixa ljudsync-problemet?

#2450

Postad 05 april 2012 - 10:38

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0
"Boxer bjuder svenska folket på betal-tv under perioden 6-20 april. Under den perioden kan alla som ser på tv via en vanlig antenn gratis se nästan 50 kanaler, varav 37 är betal-tv-kanaler som frivisas av Boxer. Det enda som krävs för att se alla kanaler är en tv-apparat och en tv-antenn. Något programkort eller abonnemang behövs inte."

Något för ComHem att ta efter? Man har ju en enorm potential eftersom över en miljon ComHem-hushåll inte är digital-tv-abonnenter!
Hur ska alla de som bara har analogt grundutbud annars kunna upptäcka den digitala tv-världen tänker ComHem? Inte kan man väl hoppas på att Judit & Judit ska ordna detta på egen hand? :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.