Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Parfymer

565 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 23 juni 2016 - 12:27

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Hittade ingen parfymtråd :)

 

Vad kör ni på för parfymer ?

älskar parfymer och byter ganska ofta. Har runt 25st i skåpet.  Tröttnar fort på dom.

senaste köper är denna. Riktigt god och fräsch och är ganska billig faktiskt.

 

 

Bifogad fil(er)



#2

Postad 23 juni 2016 - 13:03

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
Köper billig skit på gekås som luktar gott :D

#3

Postad 23 juni 2016 - 13:32

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
En bra parfym tröttnar man inte på, har en bas på 5-6 parfymer för att kunna variera efter aktivitet och tid på dygnet. Parfymer blir även sämre med tiden och har hellre 30ml flaskor än 100-150ml flaskor stående. En parfym som aldrig sviker eller blir "out of fashion" är Acqua Di Gió av Armani.

Redigerat av lobo, 23 juni 2016 - 13:34.


#4

Postad 23 juni 2016 - 13:43

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

En bra parfym tröttnar man inte på, har en bas på 5-6 parfymer för att kunna variera efter aktivitet och tid på dygnet. Parfymer blir även sämre med tiden och har hellre 30ml flaskor än 100-150ml flaskor stående. En parfym som aldrig sviker eller blir "out of fashion" är Acqua Di Gió av Armani.


Nej tröttna var nog fel ord kanske . Men jag gillar variation.
Köper alltid 30ml flaskor om det finns.
Aqua di gio är min standard. Finns alltid hemma. Även Armani code summer.

#5

Postad 23 juni 2016 - 13:55

-SH-
  • -SH-
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

Har parfym på mig dagligen. Brukar ha 2-3 sorter hemma, en som används vardagar och till kvällar och helger. Just nu är det Paul Smith for Men dagtid och Ralph Lauren Polo Black på helger.



#6

Postad 23 juni 2016 - 14:15

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0

Gillar denna bl a.



#7

Postad 23 juni 2016 - 15:36

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Gillar denna bl a.


Ja den ska ju vara bra vad man kan läsa sig till. Har dock aldrig luktat på den.

#8

Postad 23 juni 2016 - 19:20

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0

Nej tröttna var nog fel ord kanske . Men jag gillar variation.
Köper alltid 30ml flaskor om det finns.
Aqua di gio är min standard. Finns alltid hemma. Även Armani code summer.

Aqua Di Gio gillar jag också, men har slutat med den. Den innehåller ju allt för mycket syntetiska aromstiska föreningar.
Kör lågdos Clinique Happy och lite Versace Eau Fraiche till vardags och några extra "duschar" av dessa till fest.

#9

Postad 23 juni 2016 - 19:26

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Aqua Di Gio gillar jag också, men har slutat med den. Den innehåller ju allt för mycket syntetiska aromstiska föreningar.
Kör lågdos Clinique Happy och lite Versace Eau Fraiche till vardags och några extra "duschar" av dessa till fest.


Jasså det visste jag inte ?
Clinique hoppy har jag också . Det är min vardagsparfym. Lätt och frisk och ganska diskret. Men absolut inget jag skulle använda på fest eller ute på restaurang typ.

#10

Postad 23 juni 2016 - 19:30

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

 


Är inte så ombytlig, gillar dessa.


Redigerat av Unregistereda299ec85, 23 juni 2016 - 19:30.


#11

Postad 23 juni 2016 - 20:45

FederalMano
  • FederalMano
  • Forumräv

  • 749 inlägg
  • 0
Zlatans parfym doftar väldigt gott !

#12

Postad 01 november 2018 - 04:15

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
Nu har det gått två år drygt sen tråden skrevs i och många nya parfymer har kommit.

Vad kör ni på idag?

Har själv precis beställt Armani code profumo. Den luktar galet gott. Funkar perfekt nu på hösten/vintern också.

Andra parfymer som jag ska köpa längre fram är
Invictus från paco rabanne
Dior sauvage
Versace Eros
D&G light blue

#13

Postad 01 november 2018 - 06:12

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Köpte dessa i somras, två väldigt olika mot varandra och i mitt tycke väldoftande.



#14

Postad 01 november 2018 - 06:59

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Köpte dessa i somras, två väldigt olika mot varandra och i mitt tycke väldoftande.

attachicon.gif3792BD0B-7250-4865-9CE8-91E445D467CA.jpeg

 

 

trevligt. Gillar du armani code så kommer du älska den jag nyss beställt, armani code profumo. Vanliga Code sitter ju inte i så länge, det gör Profumo.

 

Har aldrig testat en L´tomme faktiskt. många gillar ju dom så kanske får dra iväg och lukta på ett par :)



#15

Postad 01 november 2018 - 07:18

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 1

Den här är min senaste .

jean paul ultra male

 

Luktar fantastiskt gott.

En succé bland damerna .

 

Men jag ska köpa nån mer doft som passar vinter bättre.

 

Funderar på spice bomb extreme av Viktor & Rolf

 

Bifogad fil  IMG_20181101_071325.jpg   113,38K   1 Antal nerladdningar



#16

Postad 01 november 2018 - 07:31

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0

Denna är visst riktigt bra flanker på orginalet.

Jag följer jeremy.

Riktigt bra om man är intresserad av parfymer.

Han är precis på väg att starta sitt eget märke ocksp.

https://www.youtube....Jeremyfragrance

 

Bifogad fil  3614270157639-1.jpg   24,66K   0 Antal nerladdningarPå tal om Armani di gio.

 

 



#17

Postad 01 november 2018 - 11:32

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0

Jag kör Versace Eros till speciella tillfällen och James Bond 007 till vardags.



#18

Postad 01 november 2018 - 12:08

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 959 inlägg
  • 0
Ja, det är märkligt hur det jag gillar mest försvinner från marknaden tämligen fort. Här är favoriten jag hann köpa tre extra av just när de fasade ut.

https://www.fragrant...-2003--691.html

Bifogad fil(er)


Redigerat av PML73, 01 november 2018 - 12:09.


#19

Postad 01 november 2018 - 12:56

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
Är här folk som bara beställer parfym online? Hur tänker man isåfall?

Jag kör fortfarande på billig skit från Gekås, men får börja beställa den nu då dom inte har min favorit i lager längre 😒

#20

Postad 01 november 2018 - 13:00

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Jag har uselt luktsinne och känner inte skillnad på bra och dålig parfym. Därför köper jag på andras rekommendationer och efter bra recensioner.

Jag använder sällan parfym eftersom det inte är tillåtet på mitt jobb. En flaska varar flera år.

 

Nu har jag Dior Bleu.



#21

Postad 01 november 2018 - 14:08

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0

Jag ser en hel del tester på youtube.

Läser recensioner .

Men vist är det alltid lite av en chansning .

Dock går det ju att sälja i värsta fall



#22

Postad 01 november 2018 - 14:19

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0

Jag har uselt luktsinne och känner inte skillnad på bra och dålig parfym. Därför köper jag på andras rekommendationer och efter bra recensioner.
Jag använder sällan parfym eftersom det inte är tillåtet på mitt jobb. En flaska varar flera år.

Nu har jag Dior Bleu.

Jag har ett fantastiskt luktsinne; ett onormalt bra luktsinne, så pass bra att det ibland är en direkt belastning för mig som person. För det mesta är det bara av ondo eftersom folk generellt parfymerar sig lite mer än vad som kanske är tänkt, men allergi har jag inte.
Ibland är det av godo då min näsa upptäcker kemikaliedofter snabbare än andra om exvis utsugar skulle vara av osv...
Krogsvängar är en pina som lindras av ett antal stänkare, mest för att jag inte ids bry mig.

Hursom. Även på vårt jobb är det parfymfritt. Detta är uppriktigt skönt då jag är en av få som anser svett luktar "bättre" än för mycket parfym då svett är en "naturlig" doft som om än otrevlig dock är uthärdlig och tillvänjbar på ett annat sätt än parfym.

Så parfymera er med måtta, för min skull ;)

Redigerat av Unregistereda9666aa5, 01 november 2018 - 14:21.


#23

Postad 01 november 2018 - 14:38

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0

Svett,ja det luktar ju verkligen fräscht .

 

Dock ska ju vissa parfymer inte användas i tex kontorslandskap.

Och så klart inte överdoseras.

 

Men jag är bara glad när mina medarbetare bryr sig så pass att de använder parfym som luktar gott



#24

Postad 01 november 2018 - 15:08

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

trevligt. Gillar du armani code så kommer du älska den jag nyss beställt, armani code profumo. Vanliga Code sitter ju inte i så länge, det gör Profumo.
 
Har aldrig testat en L´tomme faktiskt. många gillar ju dom så kanske får dra iväg och lukta på ett par :)

Ah, får ta en sniff på den isf :)

Men att den jag har inte sitter i längr känner jag inte igen. Har jag inte varit i extremt skitiga miljöer under dagen så brukar en svag doft finnas kvar när jag kommer hem på kvällen. Frugan går lätt igång på vanliga Code :)

#25

Postad 01 november 2018 - 15:24

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0

Någon som testat denna ?

Carolina Herrera prive

 

Ska vist vara en riktigt bra parfym för höst/vinter.

Skinnjacka, jeans stil.

 

Denna manliga och exklusiva parfym är en rik doftkomposition av whiskey och kardemumma som med basnoter av läder skapar en starkt maskulin doftaura.

Doftfamilj – Läder

Toppnoter – Grapefrukt, Pomelo och Whiskey

Mellannoter – Lavendel, Salvia och Kardemumma

Basnoter – Läder, Tonkabönor och Trä

 

Bifogad fil  carolina-herrera-ch-men-prive-eau-de-toilette-for-men-100-ml___18.jpg   35,72K   4 Antal nerladdningar


Redigerat av moparman, 01 november 2018 - 15:27.


#26

Postad 01 november 2018 - 15:48

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Den här är min senaste .

jean paul ultra male

 

Luktar fantastiskt gott.

En succé bland damerna .

 

Men jag ska köpa nån mer doft som passar vinter bättre.

 

Funderar på spice bomb extreme av Viktor & Rolf

 

attachicon.gifIMG_20181101_071325.jpg

den där spice bomb ska ju vara ganska speciell och intensiv. vore kul att testa den

 

Denna är visst riktigt bra flanker på orginalet.

Jag följer jeremy.

Riktigt bra om man är intresserad av parfymer.

Han är precis på väg att starta sitt eget märke ocksp.

https://www.youtube....Jeremyfragrance

 

attachicon.gif3614270157639-1.jpgPå tal om Armani di gio.

 

ja Jeremy följer jag också, en skön typ det :)

 

Jag kör Versace Eros till speciella tillfällen och James Bond 007 till vardags.

Vad tycker du om Eros? 

 

Är här folk som bara beställer parfym online? Hur tänker man isåfall?

Jag kör fortfarande på billig skit från Gekås, men får börja beställa den nu då dom inte har min favorit i lager längre

jag beställer online men åker ofta till kicks och luktar innan så jag inte köper grisen i säcken. 

 

Jag har uselt luktsinne och känner inte skillnad på bra och dålig parfym. Därför köper jag på andras rekommendationer och efter bra recensioner.

Jag använder sällan parfym eftersom det inte är tillåtet på mitt jobb. En flaska varar flera år.

 

Nu har jag Dior Bleu.

 

 men känner du inte om du tycker en parfym luktar gott eller inte? 

 

Jag ser en hel del tester på youtube.

Läser recensioner .

Men vist är det alltid lite av en chansning .

Dock går det ju att sälja i värsta fall

sälja på tradera typ eller?  för mig känns det väldigt riskabelt att köpa parfym överhuvudtaget där med tanke på alla fejkflyskor som finns. Är den dessutom öppnad kan dom ju ha spätt ut med vatten.

 

Jag har ett fantastiskt luktsinne; ett onormalt bra luktsinne, så pass bra att det ibland är en direkt belastning för mig som person. För det mesta är det bara av ondo eftersom folk generellt parfymerar sig lite mer än vad som kanske är tänkt, men allergi har jag inte.
Ibland är det av godo då min näsa upptäcker kemikaliedofter snabbare än andra om exvis utsugar skulle vara av osv...
Krogsvängar är en pina som lindras av ett antal stänkare, mest för att jag inte ids bry mig.

Hursom. Även på vårt jobb är det parfymfritt. Detta är uppriktigt skönt då jag är en av få som anser svett luktar "bättre" än för mycket parfym då svett är en "naturlig" doft som om än otrevlig dock är uthärdlig och tillvänjbar på ett annat sätt än parfym.

Så parfymera er med måtta, för min skull ;)

ja en människa som luktar svett är ju verkligen superfräsh.

Att vara hel och ren samt lukta gott är ett bra tecken på att man klarar ta hand om sig själv och att man bryr sig om sig själv och sin omgivning.

 

Ah, får ta en sniff på den isf :)

Men att den jag har inte sitter i längr känner jag inte igen. Har jag inte varit i extremt skitiga miljöer under dagen så brukar en svag doft finnas kvar när jag kommer hem på kvällen. Frugan går lätt igång på vanliga Code :)

nja det kanske är en smaksak. Men kan tänka mig att din fru gillar den, den är grymt bra :)

 

Någon som testat denna ?

Carolina Herrera prive

 

Ska vist vara en riktigt bra parfym för höst/vinter.

Skinnjacka, jeans stil.

 

Denna manliga och exklusiva parfym är en rik doftkomposition av whiskey och kardemumma som med basnoter av läder skapar en starkt maskulin doftaura.

Doftfamilj – Läder

Toppnoter – Grapefrukt, Pomelo och Whiskey

Mellannoter – Lavendel, Salvia och Kardemumma

Basnoter – Läder, Tonkabönor och Trä

 

attachicon.gifcarolina-herrera-ch-men-prive-eau-de-toilette-for-men-100-ml___18.jpg

 

 

nej men jag är lite sugen på den, gillar parfymer med Läder och tobak och sånt som gör parfymen lite mer manligt.

 

Mercedes benz ska ha nån läderparfym som ska vara riktigt bra.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Någon som vet om en lista eller liknande där olika parfymer är kategoriserade efter just doftfamiljer ?

och även typ höstparfymer och kontorsparfymer och liknande. Så att det blir lättare att hitta parfymen man söker.  Jag har inte hittat någon sådan sida men det vore ju grymt om det fanns :)



#27

Postad 01 november 2018 - 16:51

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

Jag ser en hel del tester på youtube.

Läser recensioner .

Men vist är det alltid lite av en chansning .

Dock går det ju att sälja i värsta fall

 

men det blir ju ändå jävligt svårt för man vet ju inte hur parfymen reagerar med ens egna doft. men ja det går kanske att sälja när man köper lite finare grejer.

 

 

vad gäller svett så luktar det inte särskilt mycket såvida man inte är väldigt skitig eller så. men lättare dofter är väl att föredra om man jobbar i kontorslandskap. hellre ingen deo än överdrivet där man känner smaken av skiten. blä.



#28

Postad 01 november 2018 - 16:54

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0

Ett tag tänkte jag att det måste fasen gå att köpa Creed Aventus i EU billigare än i Sverige.

Letade länge men hittade bara en massa bluff.

Skulle nog inte chansa att köpa från Ebay eller Amazon om man inte är helt säker.

 

Men det visade sig tyvärr inte vara billigare i EU n



#29

Postad 01 november 2018 - 20:35

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0

ja en människa som luktar svett är ju verkligen superfräsh.

Att vara hel och ren samt lukta gott är ett bra tecken på att man klarar ta hand om sig själv och att man bryr sig om sig själv och sin omgivning.

 

Du tolkar som du vill :)

Men låt mig försöka förklara: Hel och ren och fräsch kan man vara utan parfym, eller med parfym. Så länge det inte doftar för mycket; det är den subtila tonen, som är det som är trevligt i parfymer - i mina ögon.

 

Går hellre bakom en något ofräsch man som luktar svett efter en hel arbetsdag än bakom en ofräsch man som luktar svett efter en hel arbetsdag och försökt dölja det med för mycket parfym - under förutsättning att hygienen är någorlunda normal. En riktigt ofräsch historia kan vara otrevligt hur man än vrider och vänder på det.

 

Sedan har jag för det inte sagt att svett luktar gott. Jag har sagt att svett luktar "bättre" än för mycket parfym. Notera "för mycket" i allt ;)

 

Håller dock med om det sista.



#30

Postad 01 november 2018 - 20:53

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Du tolkar som du vill :)

Men låt mig försöka förklara: Hel och ren och fräsch kan man vara utan parfym, eller med parfym. Så länge det inte doftar för mycket; det är den subtila tonen, som är det som är trevligt i parfymer - i mina ögon.

 

Går hellre bakom en något ofräsch man som luktar svett efter en hel arbetsdag än bakom en ofräsch man som luktar svett efter en hel arbetsdag och försökt dölja det med för mycket parfym - under förutsättning att hygienen är någorlunda normal. En riktigt ofräsch historia kan vara otrevligt hur man än vrider och vänder på det.

 

Sedan har jag för det inte sagt att svett luktar gott. Jag har sagt att svett luktar "bättre" än för mycket parfym. Notera "för mycket" i allt ;)

 

Håller dock med om det sista.

 

 

jag missförstod dig nog lite då. Förstod inte att du menade dom som försöker dölja svettlukten med parfym. Då håller jag med dig. Det är en äcklig upplevelse.

Parfym kräver en ren och osvettig kropp :)


Redigerat av andreassofus, 02 november 2018 - 13:46.


#31

Postad 02 november 2018 - 17:09

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

eftersom jag inte fick min Armani Code Profumo på posten idag så var jag iväg och köpte mig en Dolce&Gabbana The One så länge. 

Den luktar grymt gott. 

 

En ganska vanlig doft som många har (dock ej som one million) så den funkar nog ett tag till :)

Fick dessutom med 6st provdofter samt en nessesär från D&G värde 250kr på köpet.

 

Luktade också på den legendariska Dior Sauvage som alla avgudar men jag blev faktiskt lite besviken.

Luktade på ett tiotal idag och den kom på sistaplats typ. vet inte hur jag ska beskriva men vissa parfymer luktar lite surt/strävt som kattpiss typ. Denna hade lite av den doften.

Den luktade inte äckligt och jag skulle nog  kunna ha den på mig, men det är många jag vill köpa innan tror jag :)

Bifogad fil(er)



#32

Postad 02 november 2018 - 19:02

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 803 inlägg
  • 0

Hittade ingen parfymtråd :)

 

Vad kör ni på för parfymer ?

älskar parfymer och byter ganska ofta. Har runt 25st i skåpet.  Tröttnar fort på dom.

senaste köper är denna. Riktigt god och fräsch och är ganska billig faktiskt.

 

 

Den kör jag med ibland också. Sen Acqua di Gio är ju en favorit, har även en Hugo Man som jag brukar använda.

 

 

 

Sen en annan fråga, då denna tråd inte heter herrparfym.

Vet ni någon damparfym som luktar som nitrolacken på Gibson-gitarrer? Är typ lite hint av vanilj/marsipan eller liknande.

 

Satt en skönhet bredvid mig på ett evenemang som hade någon sådan parfym och grämer mig att jag inte frågade. 

Skulle inte ha något emot att en framtida flickvän skulle dofta lika gott som min Les Paul Standard. ;)


Redigerat av HenkeEdge, 13 september 2019 - 01:47.


#33

Postad 03 november 2018 - 06:59

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 959 inlägg
  • 0

Henke,

 

ja sådant är stökigt. Jag har en grymt svag punkt för YSL Yvressee tror jag den heter.  :wub:

 

http://www.coucousho...en&currency=GBP

 

Jag kan finna en kvinna bland tusental på en sekund när jag känner doften i en lokal. Den presenterades som Champagne när den kom men fick pga R(trademarks) byta namn, förståeligt.

 

Såg nu att min favvoherrparfym ligger en bra bit över alldeles för mycket pengar.

 

http://www.coucousho...ch=gucci&page=3  :(


Redigerat av PML73, 03 november 2018 - 07:01.


#34

Postad 03 november 2018 - 15:50

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0

Dags å hitta några som fortfarande tillverkas



#35

Postad 03 november 2018 - 16:22

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0

Eros luktar fantastiskt gott. Testa den!



#36

Postad 03 november 2018 - 16:32

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

  • 845 inlägg
  • 0
Har ni provat Versace Dylan Blue? Körde den under sommaren, riktigt bra

#37

Postad 03 november 2018 - 19:01

ultrasound
  • ultrasound
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Sauvage dior

Bifogad fil(er)



#38

Postad 03 november 2018 - 23:18

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Har ni provat Versace Dylan Blue? Körde den under sommaren, riktigt bra


Väldigt god parfym. Testade den nyss då jag hade ett sample av den. Men känns kanske lite för fräsch nu på hösten?

#39

Postad 06 november 2018 - 15:22

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

har fått hem denna nu. Detta är den godaste parfymen jag någonsin har haft på mig. 

Får jag ingen brud nu så får jag det aldrig ;)

 

Det bästa av allt nästan det är att den sitter i sjukt länge. 

tog ett "sprut" på armen för ca 20 timmar sen och har efter det jobbat i smutsig industri samt sovit och doften märks fortfarande tydligt på armen.

 

Denna rekommenderar jag skarpt till er som vill lukta gott nu till hösten och vintern. Enligt "experter" funkar den bra vid alla tillfällen också. Både inomhus och utomhus och både mer formellt och mer casual.  

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  284201.jpg   65,85K   2 Antal nerladdningar


#40

Postad 06 november 2018 - 16:28

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0

har fått hem denna nu. Detta är den godaste parfymen jag någonsin har haft på mig. 

Får jag ingen brud nu så får jag det aldrig ;)

 

Det bästa av allt nästan det är att den sitter i sjukt länge. 

tog ett "sprut" på armen för ca 20 timmar sen och har efter det jobbat i smutsig industri samt sovit och doften märks fortfarande tydligt på armen.

 

Denna rekommenderar jag skarpt till er som vill lukta gott nu till hösten och vintern. Enligt "experter" funkar den bra vid alla tillfällen också. Både inomhus och utomhus och både mer formellt och mer casual.  

Var köpte du ifrån ?



#41

Postad 06 november 2018 - 16:39

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 1

Var köpte du ifrån ?


Köpte från cocopanda.
Bra priser och ganska snabb frakt.
Finns dessutom en rabattkod där på 100kr vid köp över 499kr om man googlar lite 😊

#42

Postad 07 november 2018 - 16:04

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

råkade visst bli ett köp idag igen :D

Versace Blue dylan efter tips här uppe samt att jag provade ett sample och efter att ha kollat på ungefär 687 reviews på youtube.

 

mitt sample som jag fick på kicks luktade väldigt gott. däremot blev jag extremt förvånad när jag luktade och testade min köpta flaska, den luktar inte alls som samplet. väldigt stor skillnad faktiskt.

 

På youtube säger alla att dylan blue är en blandning mellan dior sauvage och acqua di gio profumo. det kände inte jag på mitt sample i alla fall. Men flaskan jag köpte var helt korrekt en blandning mellan dessa två. 

 

Vet inte vad dom gör med sample, om dom spär ut dom eller om det är fett eller vad det är.

 

Hur som helst blev jag positivt överraskad och den nyköpta parfymen är mycket bättre än samplet.

fick även 30% på flaskan på kicks då jag var medlem :)

Bifogad fil(er)



#43

Postad 08 november 2018 - 00:55

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0

Nice ..

Skulle du säga att det är en passande parfym för höst,vinter ?

 

Dag,kväll,arbete,party ?



#44

Postad 08 november 2018 - 01:20

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Den eneste jeg og frun tycker om er Ralph Lauren Polo typ. Dom blåa..

Dom kostar men det er dom jag alltid har haft.

#45

Postad 08 november 2018 - 02:33

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 1

Nice ..
Skulle du säga att det är en passande parfym för höst,vinter ?

Dag,kväll,arbete,party ?


Den passar absolut för höst och vinter. Men det är en mer casual parfym som passar bättre på jobb. Och dagtid ute på stan när man handlar eller äter lunch/fikar med kompisar och sånt.
Så det är det jag ska använda den till.

Min Armani code profumo har jag på kvällen och när jag är utomhus.
Min D&G the one är perfekt för inomhus på en dejt eller en stillsam middag.

#46

Postad 08 november 2018 - 11:04

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Jösses vad krångligt ni gör det. Jag har oftast två olika parfymer hemma och använder den som faller in för dagen. De jag tröttnat på slänger jag.

#47

Postad 08 november 2018 - 15:31

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 1

Jösses vad krångligt ni gör det. Jag har oftast två olika parfymer hemma och använder den som faller in för dagen. De jag tröttnat på slänger jag.

 

 

nej inte så krångligt faktiskt. parfymer reagerar olika beroende på värme och kyla. Därför är det jättedumt att ha en sommardoft på vintern till exempel, eller tvärtom. luktar helt enkelt inte gott av olika anledningar.

 

Det är också dumt att ha en parfym med dålig projektion utomhus då ingen kommer märka att du har parfym. tvärtom om du är inomhus i små lokaler eller om du ska mysa med en tjej i soffan, då vill du inte ha en parfym med extremt bra projektion för då kommer du bara kväva personerna/personen i din närhet.

 

Eller om du ska på jobbintervju tillexempel, då vill du ju inte komma med en sensuell och förförande parfym, det skulle sända konstiga signaler.

 

så det är mer än rimligt att ha olika parfymer för olika tillfällen istället för att bara köra på en och samma till allt. 

 

 

Din YSL L´homme till exempel är egentligen ganska unisex och inte speciellt maskulin i sin doft (luktar dock jäkligt gott) och den skulle kanske inte passa bäst om du ska på Hells angels årsmöte eller nåt sånt :P


Redigerat av andreassofus, 08 november 2018 - 16:02.


#48

Postad 08 november 2018 - 15:51

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 0

Riktiga män luktar diesel  :D


Redigerat av Buddypresley, 08 november 2018 - 15:59.


#49

Postad 08 november 2018 - 16:16

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 959 inlägg
  • 0
Andreas,

Intressant tanke där. Att anpassa sig efter behov. Finns säkert en milsvid psykologi och vetenskap gällande uppfattningar och projicering. Funderar kring baksidan av det myntet. Blir det inte så att ex jobbintervjuaren får en felaktig bild av dig då du anpassat dig för denne. Likaså gällande eventuell motorförening som får en doftbild av dig när du kanske är någon annan.

Jag verkar på max 2 varianter efter känslan för just den dagen. Oavsett vem jag ska träffa. Är säker på vem och vad jag är och ska vara. Ärlig mot mig själv, ärlig mot andra.

Funderat kring detta med anpassning och inställsamhet?

Redigerat av PML73, 08 november 2018 - 16:20.


#50

Postad 08 november 2018 - 16:51

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Andreas,

Intressant tanke där. Att anpassa sig efter behov. Finns säkert en milsvid psykologi och vetenskap gällande uppfattningar och projicering. Funderar kring baksidan av det myntet. Blir det inte så att ex jobbintervjuaren får en felaktig bild av dig då du anpassat dig för denne. Likaså gällande eventuell motorförening som får en doftbild av dig när du kanske är någon annan.

Jag verkar på max 2 varianter efter känslan för just den dagen. Oavsett vem jag ska träffa. Är säker på vem och vad jag är och ska vara. Ärlig mot mig själv, ärlig mot andra.

Funderat kring detta med anpassning och inställsamhet?

 

 

 

jag är inte säkert på att jag förstår vad du menar men hur ska jobbintervjuaren veta att du anpassat dig efter henne? 

 

jag menar inte att man ska låtsas vara någon annan än den man är, utan bara att det finns mer eller mindre lämpliga parfymer för jobb/kontorsmiljö till exempel. Sen ska du ju såklart hitta en passande inom den kategorin som känns bra just på dig.  Så att det skulle bli "falskt" håller jag inte med om.

 

Du kan såklart hitta en som är "dig själv" inom alla olika varianter av parfym utformade efter olika situationer.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.