Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nokia Lumia 800 lanserad

1395 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia Lumia 800 512MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 8,46 (127) Inga priser
1 relaterade trådar

#51

Postad 23 november 2011 - 03:10

gosh
  • gosh
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0

Rykten säger dessutom att Lumia 800 baseras på en av Compals egna konstruktioner. Det kunde i så fall förklara en hel del av N9ans bättre specar.

WP har väl en hel del krav på hårdvaran? Inte bara att stoppa in det bästa som finns och tillgå då operativet inte kan köra på det isåfall


Dessutom förstår jag varför Nokia alls brydde sig om att släppa sin N9.

Handlar väl om att sälja mobiler, jag skulle mycket väl kunna tänka mig och köpa en n9. Innan WP får samma kernel som Windows 8 finns det inte en chans och köpa den. WP har fortfarande förmycket begränsningar jämfört med resten. Enligt mig var uppdateringen tråkigt nog långt ifrån tillräcklig och det tycker jag var lite svagt av ett så stort bolag som Microsoft

Snarare tror jag Nokia kommer släppa på n9 på marknader som de tänkt reservera för lumia 800 då det verkar kritiskt om den kommer sälja

Redigerat av gosh, 23 november 2011 - 03:12.


#52

Postad 23 november 2011 - 09:47

Centimeter
  • Centimeter
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0

Snarare tror jag Nokia kommer släppa på n9 på marknader som de tänkt reservera för lumia 800 då det verkar kritiskt om den kommer sälja


Ja det har de väl redan gjort i och med USA? Jag läste någonstans att den inte skulle ta sig dit, men det ändrade sig dessbättre.

#53

Postad 23 november 2011 - 12:27

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

  • 2 644 inlägg
  • 0

Nu spår analytiker att Nokia bara kommer sälja 500k av 4M tillverkade Lumia 800 i år.
http://it-gator.com/...-to-disappoint/

Nåja, det positiva med detta för den som väntar är att låga försäljningssiffror i de första länderna borde öppna för en tidigare lansering i de efterföljande.

Det kanske inte är någon nyhet för andra än mig, men tydligen tillverkar Taiwanesiska Compal mönsterkorten. Rykten säger dessutom att Lumia 800 baseras på en av Compals egna konstruktioner. Det kunde i så fall förklara en hel del av N9ans bättre specar. Dessutom förstår jag varför Nokia alls brydde sig om att släppa sin N9. De var tvungna för att inte stå där med såväl komponentlager som stillastående produktionslinor. Kontentan av detta, för att fortsätta på Nokias formulering, blir att "den första riktiga windowsmobilen" är en Compal med MicrosoftOS, Carl Zeiss optik och, dra på trissor, snygg Nokia plast och några attraktiva Nokia appar.

Sak samma. Hade bara Officepaketet klarat av lösenorsskyddade dokument så hade jag ändå beställt en från Tyskland vid det här laget.


Finns nya uppgifter på Di, som kom just nu, att Lumia- försäljningen går ricktigt bra.

#54

Postad 23 november 2011 - 14:53

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

  • 941 inlägg
  • 0

Finns nya uppgifter på Di, som kom just nu, att Lumia- försäljningen går ricktigt bra.

http://uk.reuters.co...E7AM0OM20111123 UK är ju en av de sex marknader den lanserats på.

#55

Postad 23 november 2011 - 15:14

Centimeter
  • Centimeter
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0

http://uk.reuters.co...E7AM0OM20111123 UK är ju en av de sex marknader den lanserats på.

"Lumia 800 sales in the U.K. are off to an excellent start," Nokia said in a statement. "Based on earliest data the sales start of the Lumia 800 is the best ever first week of Nokia smartphone sales in the U.K. in recent history."

"Best ever .. in recent history"
De två uttrycken lirar inget vidare ihop.
Om inte Nokia är helt skamlösa så borde det i och för sig innebära att Lumia 800 sålt mer än N9.
Siffror kan övertyga, inte svammel som detta.

#56

Postad 23 november 2011 - 18:30

Zetor
  • Zetor
  • Användare

  • 165 inlägg
  • 0

Om inte Nokia är helt skamlösa så borde det i och för sig innebära att Lumia 800 sålt mer än N9.


Det stämmer säkert.. eftersom N9 inte ens lanserats i UK. (och inte i USA heller för den delen. T.ex. expansys säljer N9 i USA, men de tar in den själva. Nokia har inte lanserat N9 i USA)

#57

Postad 23 november 2011 - 18:33

gosh
  • gosh
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0
Har inte de som köpt en Nokia lumia 800 i UK också fått en xbox?

#58

Postad 23 november 2011 - 18:40

Zetor
  • Zetor
  • Användare

  • 165 inlägg
  • 0

Har inte de som köpt en Nokia lumia 800 i UK också fått en xbox?


Orange UK har ebjudit en Xbox för existerande kunder som förnyat kontraktet och uppgraderat till en Lumia.

http://shop.orange.c...sting-customers

#59

Postad 23 november 2011 - 23:23

Centimeter
  • Centimeter
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0

Det stämmer säkert.. eftersom N9 inte ens lanserats i UK. (och inte i USA heller för den delen. T.ex. expansys säljer N9 i USA, men de tar in den själva. Nokia har inte lanserat N9 i USA)


Ja det tycks du ha rätt i. Den säljs på Amazon i bägge länderna och det saknas då rakt inte lokala siter som recenserar N9, men släppt av Nokia är den inte. På Nokias US site är istället Lumia 710 det första som man möts av.

#60

Postad 24 november 2011 - 10:06

calan
  • calan
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Vore ju fullständig katastrof om den inte sålde mer än N9. Hoppas den hamnar hyffsat i rankningen och att försäljningen håller i sig lite.

#61

Postad 24 november 2011 - 14:59

dp79.com
  • dp79.com
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Beställde precis en från NetOnNet, hade tidigare en bokning på Samsung Omnia W men även den blev försenad så när Nokian fanns i lager så blev bytet enkelt. Förhoppningsvis kan man nu testa sin första app på Nokian till helgen :-)

#62

Postad 24 november 2011 - 17:05

Centimeter
  • Centimeter
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0

Beställde precis en från NetOnNet, hade tidigare en bokning på Samsung Omnia W men även den blev försenad så när Nokian fanns i lager så blev bytet enkelt. Förhoppningsvis kan man nu testa sin första app på Nokian till helgen :-)

Netonnet säljer en olåst mobil från T-mobile,
Följ länken uppe i hörnet i rutan med rubriken "Kom igång med din mobiltelefon" så får du se.

Den kan du köpa från Amazon.de.
http://www.amazon.de...22150116&sr=8-2
(olåst = ohne vertrag)
http://www.t-mobile....21195-_,00.html

Jag beställde en själv en sådan från amazon.de och fick ge 432 Euro inklusive frakt dvs. 4000:-
Du får väl punga ut med närmare 6000:-?
Amazon.de har just nu 13st kvar i lager.

Du gör som du vill, det här är tänkt som ett tips i all välmening. :)

#63

Postad 24 november 2011 - 19:41

dp79.com
  • dp79.com
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0

Netonnet säljer en olåst mobil från T-mobile,
Följ länken uppe i hörnet i rutan med rubriken "Kom igång med din mobiltelefon" så får du se.

Den kan du köpa från Amazon.de.
http://www.amazon.de...22150116&sr=8-2
(olåst = ohne vertrag)
http://www.t-mobile....21195-_,00.html

Jag beställde en själv en sådan från amazon.de och fick ge 432 Euro inklusive frakt dvs. 4000:-
Du får väl punga ut med närmare 6000:-?
Amazon.de har just nu 13st kvar i lager.

Du gör som du vill, det här är tänkt som ett tips i all välmening. :)

Aha, ok. Köper via företag så moms, returer mm är parametrar som räknas in också. Ville gärna ha en till helgen också.
Har du fått din via Amazon än? Intryck av telefonen?

#64

Postad 24 november 2011 - 21:50

Centimeter
  • Centimeter
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0

Aha, ok. Köper via företag så moms, returer mm är parametrar som räknas in också. Ville gärna ha en till helgen också.
Har du fått din via Amazon än? Intryck av telefonen?


Nä jag får allt somna utan nalle om kvällarna till någon gång i nästa vecka. Det gick bara att välja snikfrakt av någon anledning.
Det tycks ha brutit ut någon litet priskrig bland Amazons leverantörerna av windowstelefoner. Nu kostar T-mobile Lumia 800 ytterligare 10 Euro mindre och Samsung Omnia 7 I8700 16GB är sänkt med 30 Euro till 310 Euro. Obrandade Lumia finns tillgänglig på måndag, kanske är det därför.

Edit,
Köpet går via och garanteras av Amazon, men hanteras av partners. Av dessa tycks det bara vara CW-moblie som skickar mobiler till Sverige och då får man ge det jag gav.
Sedan vill jag varna för att låta Amazon fakturera i svenska kronor. Den kurs de erbjöd hade kostat mig nära 200 SEK mer.

Redigerat av Centimeter, 24 november 2011 - 22:20.


#65

Postad 26 november 2011 - 12:45

niklaslarsson
  • niklaslarsson
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Jag beställde en nokia lumia 800 från netonnet
http://www.netonnet....00/164796.5765/

Haft den i två dagar nu. Riktigt jäkla nöjd hittils.
Har dock inte fått till mms. Jag har halebop/telia, nån som har koll på hur man får till det?
Har testat det mesta som står på deras hemsida.

#66

Postad 27 november 2011 - 21:12

Mahk
  • Mahk
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Testa ladda ner appen "Network Setup"

Mer info:
http://wmpoweruser.c...r-lumia-owners/

#67

Postad 30 november 2011 - 08:49

niklaslarsson
  • niklaslarsson
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Hmm, hittar den inte på marketplace. Har mailat Nokia får se vad dom säger.

#68

Postad 02 december 2011 - 20:00

dp79.com
  • dp79.com
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Har nu kört en vecka med Nokia Lumiia 800 och måste säga att den slår mina förväntningar
Telefonen:
+Välbyggd
+Bra ljud
+Snabb WiFi-upppkoppling
+Helt okej kamera, både snabbhet och kvalitet.

-Svårt att få ut simkort
-Lite halvdryg lucka för micro-usb

Mjukvara (WP 7.5 med Nokia-applikationer)
+Nyskapande gränssnitt - avskalat och härligt
+Snabbt och bra känsla i scroll mm.
+Spotify-appen är riktigt nice, speciellt med styrning i "låst läge"
+Nokias GPS-mjukvara fungerar riktigt bra
+Otroligt smidig kontaktintegration och smart "merge" från msn, google, linkedin, twitter, facebook och outlook
+Bra "agenda-kalendar" som kör merge från outlook, google cal osv

-Mailklienten följer det stilrena gränssnittet vilket inte känns helt rätt, inte överskådligt
-App-utbudet fortfarande magert
-Webbläsaren har svårt för en del sidor, t ex di.se
-Värdelös månadskalender då teckensnittet är på tok för litet

Förutom Nokias byggkvalitet så måste cred ges till Microsoft. Ska bli väldigt intressant att se vad version 8 har att erbjuda och helt klart kommer Microsoft att bli att räkna med när det gäller OS till mobiltelefoner. I nuläget hade jag inte kunnat gå tillbaka till Android-träsket med reboots, seghet, frysningar och allmänt mycket strul något som jag helt än så länge sluppit med WP 7.5 och Nokia.

Slutbetyg: Solklart köp!

#69

Postad 07 december 2011 - 23:49

Centimeter
  • Centimeter
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0

Hmm, hittar den inte på marketplace. Har mailat Nokia får se vad dom säger.

Här har du orsaken till det:
http://www.wpcentral...ntervened-nokia
Du har inte lyckats få till MMS ändå?

I övrigt är telefonen tokbra. Jag får väl återkomma med en recension senare.

#70

Postad 11 december 2011 - 17:26

TMY
  • TMY
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Sökt med ljus och lykta på nätet, men jag får inte heller igång mms-funktionen på min Lumia 800. Jag kör också Halebop. Deras kundtjänst kunde inte hjälpa mig..

Någon som vet hur man gör? Vore mycket tacksam.

#71

Postad 13 december 2011 - 23:51

Centimeter
  • Centimeter
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0
Nu har jag betygsatt Lumia 800.
Det blev inget vidare betyg om jag ska vara ärlig. Ni andra får väl försöka balansera ut min sågning efter tycke och smak. Det är Microsoft som drar ner betyget och Nokia som ser till att det trots allt blev mer än två stjärnor. Tyvärr så är jag övertygad om att dess tillkortakommanden är avsiktliga och inte kommer korrigeras.


För den som vill göra sin röst hörd angående WP finns följande microsoftsida:
http://windowsphone....ion-/filter/top
Jag själv förordar:
- Support Bluetooth file transfer
- Enable USB storage
- Password protected office documents

För att citera min egen slutkläm:

Windows Phone är ett flaskskepp. Ett snyggt och imponerande hantverk som man gärna håller i handen. Men flaskhalsen är trång och i den sitter en fastlimmad kork som det står Zune på. Den enda vettiga vägen ut för dokument är via mejl, eller ska vi kalla det för flaskpost?



#72

Postad 14 december 2011 - 09:05

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0
Här en lite mer positiv recension från idg som tyckte den var grym.

http://www.idg.se/2....ulltraff-i-test

#73

Postad 14 december 2011 - 10:32

Centimeter
  • Centimeter
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0
Telefonen är grym i sig. Tyvärr så nämner IDG inte ens dess tillkortakommanden vad gäller Bluetooth, vilket visar bristen på djuplodande tester.
Jag tänker ha kvar min telefon, men protesterar man inte så händer inget.
Tyvärr så hävdar jag att denna telefons begränsningar är högst avsiktliga från Microsofts sida.

#74

Postad 14 december 2011 - 10:34

dp79.com
  • dp79.com
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0

Nu har jag betygsatt Lumia 800.
Det blev inget vidare betyg om jag ska vara ärlig. Ni andra får väl försöka balansera ut min sågning efter tycke och smak. Det är Microsoft som drar ner betyget och Nokia som ser till att det trots allt blev mer än två stjärnor. Tyvärr så är jag övertygad om att dess tillkortakommanden är avsiktliga och inte kommer korrigeras.



För den som vill göra sin röst hörd angående WP finns följande microsoftsida:
http://windowsphone....ion-/filter/top
Jag själv förordar:
- Support Bluetooth file transfer
- Enable USB storage
- Password protected office documents

För att citera min egen slutkläm:

Windows Phone är ett flaskskepp. Ett snyggt och imponerande hantverk som man gärna håller i handen. Men flaskhalsen är trång och i den sitter en fastlimmad kork som det står Zune på. Den enda vettiga vägen ut för dokument är via mejl, eller ska vi kalla det för flaskpost?



Personligen så "syncar" jag aldrig telefonen via usb men är det något man gör dagligen så är det helt klart drygt att gå via Zune. Men att den enskilda featuren drar ner betyget så mycket förstår jag inte.
Personligen så kör jag alltid Dropbox eller Google documents för filer och då sker ju det automatiskt så att säga.
När det gäller ringsignaler så laddade jag ner en gratis app där man kunde söka på musiklåtar och få som ringsignal gratis. Funkade perfekt.

#75

Postad 14 december 2011 - 10:56

TMY
  • TMY
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Har fortfarande inte fått till mms i min lumia.
Jag hittar inte var man ska skriva in det som halebop kallar för Meddelandeserver adress: http://mmss/

Har ringt till Nokias kundtjänst och sagt att jag bara hittar APN, proxy, port, namn och lösen, men de säger att man ska kunna välja avancerade inställningar. Hittar inte det heller?!

#76

Postad 14 december 2011 - 13:25

Unregisteredf3125ee8
  • Unregisteredf3125ee8
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

Nu har jag betygsatt Lumia 800.
Det blev inget vidare betyg om jag ska vara ärlig. Ni andra får väl försöka balansera ut min sågning efter tycke och smak. Det är Microsoft som drar ner betyget och Nokia som ser till att det trots allt blev mer än två stjärnor. Tyvärr så är jag övertygad om att dess tillkortakommanden är avsiktliga och inte kommer korrigeras.



För den som vill göra sin röst hörd angående WP finns följande microsoftsida:
http://windowsphone....ion-/filter/top
Jag själv förordar:
- Support Bluetooth file transfer
- Enable USB storage
- Password protected office documents

För att citera min egen slutkläm:

Windows Phone är ett flaskskepp. Ett snyggt och imponerande hantverk som man gärna håller i handen. Men flaskhalsen är trång och i den sitter en fastlimmad kork som det står Zune på. Den enda vettiga vägen ut för dokument är via mejl, eller ska vi kalla det för flaskpost?


Vadå "köp inte" ?
ska jag inte köpa för att DU tycker något är negativt? Visst, jag gillar inte heller att jag måste installera Zune i datorn för att föra över filer, jag vill också kunna använda direktöverföring som en extern hårddisk.
Men att skriva "köp inte" på grund av mesta dels Zune är och ta i, läste du inte på innan du köpte telefonen att du var tvungen och använda dig av Zune?

Sen måste jag verkligen ifrågasätta typer som du som har testat en produkt en kort stund och ger sen betyg efter det lilla testet, t.ex. N9an. Jag säger inte att telefonen är dålig eller något sånt, utan snarare, ska vi alla springa runt i butikerna, testa snabbt och sen logga in på prisjakt och ge våra korta erfarenheter av dessa produkter?

#77

Postad 14 december 2011 - 15:12

Centimeter
  • Centimeter
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0

Personligen så "syncar" jag aldrig telefonen via usb men är det något man gör dagligen så är det helt klart drygt att gå via Zune. Men att den enskilda featuren drar ner betyget så mycket förstår jag inte.
Personligen så kör jag alltid Dropbox eller Google documents för filer och då sker ju det automatiskt så att säga.
När det gäller ringsignaler så laddade jag ner en gratis app där man kunde söka på musiklåtar och få som ringsignal gratis. Funkade perfekt.

Jag har inte baserat mitt omdöme enbart på Zune utan även på Bluetoothbristerna och den allmänna inlåsningen.

En telefon som inte klarar att via Bluetooth kommunicera med andra på gängse sätt är underkänd i mina ögon. Det är en funktion som jag använt ofta. Det vore en sak om det var en budgetnalle, då kunde jag låta saken bero.
Nu handlar det istället om en ny telefon i nära nog premiumklass som inte klarar det som budgettelefonerna sedan länge är kapabla till. Jag tänker inte stå där inför mina vänner eller kollegor och låtsas att Skydrive i alla lägen är smidigare och mer universellt än Bluetooth. "Jo jag vet att vi är utomlands och att det blir svindyrt, men visst är det häftigt med moln..." :mellow:

En smartphone som inte förmår att kommunicera med en dator utan en särskild mjukvara är patetisk så som jag ser det.
När det sedan handlar om att en Windowstelefon inte kan föra över filer till en Windowsdator utan en tung mjukvara, då går skam på torra land. Googles Android har inga som helst problem med detta. Vi diskuterar mobiltelefoner, små portabla kommunikationsapparater som man vill ska kunna prata med vad som helst, var som helst. Inte bara med den Zune-installerade datorn hemma.

Många kommer sannolikt att avstå från att köpa en Windows Phone på grund av dessa tillkortakommanden. Jag har redan läst inlägg från användare som lämnat tillbaka sina telefoner och andra som avstått köp. Själv så gillar jag verkligen Windows Phone i övrigt och Lumia 800 är fantastisk, men det betyder inte att jag tänker låta mig förvandlas till en Fan-boy som inte erkänner vidden av de brister jag ser. Ska WP accepteras av folk som inte har fönsterglas i bågarna så får de nog ta och putsa rutorna en gång till.

Följer ni länken i mitt föregående inlägg så kan ni se följande topplista över användarönskade funktioner:
- Arabic language support
- Persian language support
- Enable all (bing)features for non US-countries
- Device backup
- Enable USB storage
- Custom sounds for SMS, MMS, Email, Notifications etc
- Support Bluetooth file transfer
- Screenshot support
- Allow a simple flick upward to close applications in the multitasking view
- Skype integration

Där finns en annan flik också, "Accepted ideas", där under kan man läsa följande:
- No ideas found

Sen finns det en som heter "Closed Ideas". Där hamnar till slut förslagen med antingen ett "Declined" eller ett "Completed". Alla utom en post är märkta med completed. Det bevisar det vi redan vet, att Microsoft kan bara de vill.

#78

Postad 14 december 2011 - 18:33

Zetor
  • Zetor
  • Användare

  • 165 inlägg
  • 0

Tyvärr så är jag övertygad om att dess tillkortakommanden är avsiktliga och inte kommer korrigeras.


Varför är du övertygad om det? WP7 är ju bara ett år gammalt, och MS har ju sagt att de skyndar långsamt. Ingen idé att på en gång läggat ill en massa egenskaper som fungerar halvbra, utan istället köra in nya egenskaper långsammare och se till att de fungerar ordentligt. Lite som Apple gjort med iPhone. Och de börjar med de egenskaperna som är viktiga för majoriteten (ha haft "smartphon"e över 4 år, och använt mig av Bluetooth-transfer kanske 5 gånger). USB-storage är lite viktigare.

Första versionen 7.0 saknade en massa egenskaper, t.o.m copy-paste. Nodo fixade en del på våren, Mango en större del på hösten. Nästa år har vi Tango och Apollo med nya egenskaper. Och Nokia har ju ganska fritt att modifiera OSet, så de kanske lägger till det själva. Deras egna modifieringar kommer synas först i Apollo.

#79

Postad 14 december 2011 - 21:51

-SH-
  • -SH-
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

För den som vill göra sin röst hörd angående WP finns följande microsoftsida:
http://windowsphone....ion-/filter/top
Jag själv förordar:
- Support Bluetooth file transfer
- Enable USB storage
- Password protected office documents

För att citera min egen slutkläm:

Windows Phone är ett flaskskepp. Ett snyggt och imponerande hantverk som man gärna håller i handen. Men flaskhalsen är trång och i den sitter en fastlimmad kork som det står Zune på. Den enda vettiga vägen ut för dokument är via mejl, eller ska vi kalla det för flaskpost?

Fast det kan ju knappast ha kommit som en överraskning att den inte hade filöverföring via BT eller masslagring via USB... Ditt omdöme känns till viss del lika seriöst som de som drar ner betyget på Iphone för att den har för liten skärm eller liknande. Vissa funktioner (eller avsaknaden av dito) är en del av paketet och visst kan man dra av lite för något som "borde" finnas men det är en annan sak att avråda från köp...

#80

Postad 14 december 2011 - 22:39

Centimeter
  • Centimeter
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0
Dess tillkortakommanden vad gäller Bluetooth kom som en fullständig överraskning. På samma sätt hade jag blivit förvånad om WP inte ens kunnat återge polyfoniska ringsignaler. Det ingår i den lägstanivå som jag anser att branchen definierat per de facto. Så lätt är det inte heller att hitta denna information på Microsofts hemsida. Jag kan inte på något sätt relatera till din liknelse vid att klaga på något så uppenbart som skärmstorlek.

Nu behåller jag ändå telefonen och fortsätter att hoppas. Varje gång som mitt Word 2010 laddas så tittar jag drömmande på den lilla blänkaren som ansågs så fantastisk och viktig att den dyker upp på splash screenen.
"Läser in tillägg
Send to Bluetooth"
Inte illa, tänkte jag i början, nu ska jag bara ha en telefon med Office på...
Det är så smidigt i Word. Klicka tillägg->Bluetooth->telefonens namn...
"Det gick inte att hitta FTP-tjänsten på målenheten"

#81

Postad 16 december 2011 - 13:31

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Går väl att använda skydrive så att skicka dokument känns lite dumt.

#82

Postad 19 december 2011 - 15:12

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0
- Arabic language support (ointressant för de flesta)
- Persian language support (ointressant för de flesta)
- Enable all (bing)features for non US-countries (ointressant för de flesta finns bättre alternativ)
- Device backup (här kan dom ju behöva göra ngt)
- Enable USB storage (går väl att lösa med tex usb storage enabler)
- Custom sounds for SMS, MMS, Email, Notifications etc (ointressant för många men förstår till viss del denna)
- Support Bluetooth file transfer (aldrig använt, finns bättre snabbare metoder wifi, ftp etc men borde förvisso finnas)
- Screenshot support (ointressant men också en enkel feature som borde finnas)
- Allow a simple flick upward to close applications in the multitasking view (vanesak gissar jag)
- Skype integration (ointressant men bör ju gå att lösa)

Det var mina åsikter om dom punkterna.

#83

Postad 19 december 2011 - 19:56

trollett
  • trollett
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Är NFC någonting som kan läggas till av Nokia i en mjukvaruuppdatering, eller är den funktionen körd på Lumia 800?

#84

Postad 22 december 2011 - 09:56

Centimeter
  • Centimeter
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0
Det kanske är gammal skåpmat för många, men knappar man in ##634# så får man tillgång till en HW-diagnosapp som sedan förblir tillgänglig via applistan.

#85

Postad 23 december 2011 - 19:41

-SH-
  • -SH-
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0
Lanseras i Sverige mot slutet av januari enligt Nokia Sverige. :)

#86

Postad 23 december 2011 - 21:19

Crockett
  • Crockett
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0

Lanseras i Sverige mot slutet av januari enligt Nokia Sverige. :)


Källa på det? :)

#87

Postad 24 december 2011 - 10:59

-SH-
  • -SH-
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

Källa på det? :)


Kontaktade Nokia via webben o frågade:

"Hej,

Tack för att du har kontaktat Nokia Care kundsupport.

Nokia Lumia 800 är planerad att släppas i Sverige i slutet av Januari 2012.

God jul!

Om det finns något annat jag kan hjälpa dig med, så är du hjärtligt välkommen att kontakta mig igen.

Med vänliga hälsningar,
Kristofer
Nokia Care"


Svårare än så var det inte...

#88

Postad 24 december 2011 - 14:02

Unregistered4228b38e
  • Unregistered4228b38e
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Undrar vad riktpriset blir. Har varit sugen på att köpa en från Tyskland, men kommer nog avvakta några veckor till för att se vad den landar på här.

#89

Postad 24 december 2011 - 23:12

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0
Satt i dag och fippla med brors LG E900 Optimus och en har ju samma operativ som Nokia. Och jag kan bara säga att Android släng sig i väggen min nästa tel blir en Nokia med Win det finns inte på kartan att det skulle bli någe annat. Telefon med Android blir det inte igen så länge det är så mycket som strular med det, och man skall inte behöva så mycket processor kraft och ram minne för att få en fungerande tel som ändå suger ut all minne ur den. Jag vart i alla fall såld på Mango. Sen tror jag Nokia gjorde helt rätt i att inte göra någon Android lur alls.

Redigerat av Unregistered9d8a0d93, 24 december 2011 - 23:15.


#90

Postad 01 januari 2012 - 21:36

Centimeter
  • Centimeter
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0
Hoppla, där begick min Lumia självmord.
Runt halva batterikapaciteten kvar, den kopplade upp ett samtal och brickade sig själv... <_<
Här har ni något att prova om ni hamnar i samma sits:
http://www.markwilso...00-had-died.htm
Hittills har det inte funkat för mig.

Den hoppade igång igen efter att jag upprepade gånger i följd tryckt in powerknappen under dryga tio sekunder.

Redigerat av Centimeter, 01 januari 2012 - 22:19.


#91

Postad 02 januari 2012 - 11:16

CristianCson
  • CristianCson
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
23 Januari är det officiella lanseringsdatumet från Nokia http://windows-phone...php?extend.70.1

#92

Postad 02 januari 2012 - 12:02

Unregistered11dd1ec2
  • Unregistered11dd1ec2
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0
Skönt o veta datum,3veckor står jag ut :)
Jag står i valet och kvalet om jag ska förlänga mitt abonnemang eller köpa den löst.
4500 inkl moms skulle tre ta för den.

#93

Postad 04 januari 2012 - 11:58

depeo
  • depeo
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
De verkar ju ha ganska bra pris om man tar deras 3Surf Max, vilket jag nog hade tagit ändå, då det är bra med mycket datatrafik, men känns nog ändå bättre att ha det betalt direkt och inte ha bindningstid. :wacko:

Skönt o veta datum,3veckor står jag ut :)
Jag står i valet och kvalet om jag ska förlänga mitt abonnemang eller köpa den löst.
4500 inkl moms skulle tre ta för den.



#94

Postad 04 januari 2012 - 15:53

Unregistered11dd1ec2
  • Unregistered11dd1ec2
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0
Jo det blev 3surf max med 18 månaders och till det 3 vänner 49..så kom undan otippat billigt.

#95

Postad 05 januari 2012 - 16:15

kastebo
  • kastebo
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Hade tidigare problem med att min lumia 800 inte kunde skicka mms. Fanns tidigare en app ifrån nokia om man sökte på market (Network setup/Nätverkskonfiguration) som löste detta men den har plockats bort pga som jag förstått den kan gör att man kan komma runt operatörslåsningar.

Den verkar dock ligga kvar i market för jag lyckades ladda ner den genom att surfa till (OBS! Länken verkar bara fungera ifall man öppnar länken i telefonen)
zune://navigate?phoneAppID=b95840dc-a542-42a6-bee4-7d1a12f62d2c

Det finns även en workaround för att tillfälligt kunna skicka och ta emot mms men den medförde för mig att datatrafik inte fungerade.
Settings -> Mobile network -> edit apn
Ändra nedanstående inställningarna och spara.
proxy server/URL: mmsproxy.tre.se
Proxy port: 8799

Jag har tre som operatör.

Hoppas det kan hjälpa någon :)

Redigerat av kastebo, 05 januari 2012 - 22:59.


#96

Postad 05 januari 2012 - 21:54

Centimeter
  • Centimeter
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0
Din länk funkar tyvärr inte i min nalle.

Jag har läst folk skriva att de utan problem fått MMS att fungera med Telia, men inte datatrafik.
För mig är det tvärtom.
För surf:
APN= online.telia.se
Det räcker.

Men MMS har jag gått bet på.

Nåja, det innebär främst att jag slipper se hur andra dricker öl eller äter glass... ;)

#97

Postad 05 januari 2012 - 22:57

kastebo
  • kastebo
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Beror troligen på att länken är fel :) Länken länkar fel. Texten är rätt men hrefen fel.
Prova att kopiera texten och klistra in i webbläsaren istället.
zune://navigate?phoneAppID=b95840dc-a542-42a6-bee4-7d1a12f62d2c

Redigerat av kastebo, 06 januari 2012 - 00:07.


#98

Postad 05 januari 2012 - 23:04

kastebo
  • kastebo
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Om suft inte fungerar ska man uppdatera samma inställningarna som ovan.
Enligt denna sidan beroende på operatör.

#99

Postad 10 januari 2012 - 09:24

oolsson
  • oolsson
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Nu har även Halebop fått in denna mobil, och om jag förlänger mitt abonnemang Halebop Vänner Bas (det billigaste dom har, kostar 109 kr i mån och har 3000 fria sms, 0 kr/min inom halehop, 0.5 gb surf) i 12 månader så får man köpa mobilen för 3995 kr, helt utan förhöjd månadsavgift. Blir en beställning lite senare.

Redigerat av oolsson, 10 januari 2012 - 11:17.


#100

Postad 10 januari 2012 - 21:45

Unregistered083cfc4d
  • Unregistered083cfc4d
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Jag vet väldigt lite om mobiltelefoner etc... men varför skulle någon köpa Lumia 710 eller Lumia 800 när alla vet det finns en Lumia 900 därute med bättre spec. ?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.