Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vad spelar du just nu?

2509 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 januari 2025 - 21:48

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 251 inlägg
  • 0
Hittade igen till huvudspåret i morrowind. Dock noll minne av att jag gjort detta tidigare. Ett jäkla klur med profetiorna vad man ska göra härnäst.

Postad 05 februari 2025 - 17:28

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2 473 inlägg
  • 0
Bluejeweled; en totalt idiotisk men väldigt rolig mod av det gamla pusselspelet Bejeweled 3. Mer blått. Fler kedjereaktioner. Mer nonsens.

Underhållningsvärdet håller visserligen bara i några minuter, men om man slet sitt hår över det stressiga lugnet i Bejeweled-spelen så är det en välkommen revansch.

Volymvarning är på sin plats!

https://brandonhare.....io/bluejeweled

Redigerat av Zacabeb, 05 februari 2025 - 17:29.

Postad 09 februari 2025 - 01:51

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 055 inlägg
  • 0
Fortsätter på Kings Quest Xbox.

XBox. Fullsize

Redigerat av PML73, 09 februari 2025 - 01:53.

Postad 09 februari 2025 - 15:58

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 251 inlägg
  • 0

Ger upp Morrowind nu. Less på att försöka lura mig att skiten är bra. Stå och hamra på en generisk fiende i trekvart när man är level 100 och topplevlad. Det är ingen utmaning bara ta en öl och hamra på medan du självläker dig blir redigt tröttsamt. Ingen del av gameplay är egentligen särskilt bra. Äventyrslustan är det enda som gjort det gått att genomlida så här långt men har inte tagit mig igenom storyn fullt ut i vare sig morrowind, tribunal eller bloodmoon. Inte topprankad i något gille heller. Mage guild räknar jag inte då jag tog genvägen till arch mage.

Skyrim VR är nog det som bör satsas på som entryporten för nya spelare. Det var faktiskt klart bättre än när det genomspelades första gången. Mina minnen av Morrowind drogs totalt i smutsen av den här halva genomspelningen trots modfixarna.

Postad 06 mars 2025 - 17:47

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2 473 inlägg
  • 1

Efter att ha fått ordning på min OSSC Pro och hittat en bra kombination av skalningsfilter plöjer jag igenom mina gamla PS- och PS2-spel igen.

Först ut har varit de fyra första Need for Speed-spelen. Kul att spela igenom de igen från början, men hur kunde jag någonsin klara av att spela dem när de faller till 5 fps om man har ett par motståndare i närheten? NFS II i synnerhet är sadistiskt orättvist när märklig fysik, banor med orimlig terräng och låg bildhastighet förvandlar upplevelsen till en demonbesatt diaprojektor. :wacko:

Postad 10 mars 2025 - 14:45

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2 247 inlägg
  • 0

Sålde min PS5 samt en begagnad PS3 som jag satt en SSD i. Jag behöll min Series X, men börjar känna mig för gammal för gaming - fyllda 49 år. 

Annars har jag kört mkt av Arkanes spel genom åren. För mkt på prenumerationstjänsterna både hos PS5 samt XBOX finns ändå på föregående generations konsol - släpps inte mkt nytt som triggar mig. 

Jag är bara 48 bast och så det måste vara därför gaming fortfarande känns fräscht (även om frugan tycker det är i äldsta laget men det hade hon tyckt för 25 år sedan också). Handlade XCOM 2 DLC på rea och det är lika kul som alltid. Tyvärr tenderar det att krascha på series X emellanåt vilket frustrerar men annars är det både underhållande och spännande!

Postad 11 mars 2025 - 06:51

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 843 inlägg
  • 0

Som fan av Kingdom Come Deliverance (KCD) som jag lirade på PS4 när det kom så har man ju hållit på att lirat KCD2 som kom i februari, fast kör det på PC/steam nu.

Kan verkligen rekommendera denna spelserie om någon har missat detta helt fantastiska medeltida 1400-tals Bohemia lir. Rätt verklighetstroget (städer/byar och lorder har riktiga namn/har funnits) mycket historia och inte några drakar eller sådant. Sen ettan och tvåan hänger ju ihop helt i storyn där tvåan fortsätter där ettan slutar. Så hoppa ej över första spelet bara för att det är något år gammalt men går ej att portera över någon save-fil. Så man kan ju lita dessa på olika plattformar.

Hur som helst är klar med mainstoryn och måste medge att jag har sjuk jäkla abstinens där jag finner mig köra spelet och typ bara njuter av miljöerna och fightas med random banditer som dyker upp etc. Lite sidequests har man väl kvar men väntar nog in DLC som skall komma istället för att sopa hel rent där.

Postad 11 mars 2025 - 09:41

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 683 inlägg
  • 0

Spelar "Beyond the Ice Palace 2", uppföljaren till det klassiska C64 spelet.

Även om det finns lite utforskande efter hemligheter, och man kan gå tillbaks till tidigare platser, så är det inte ett metroidvania, utan mer linjärt.

Och inget souls-like trams.

https://www.youtube....h?v=_sGABGg_xOI

Postad 15 mars 2025 - 11:16

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 055 inlägg
  • 0

Spelade ut Xbox One Kings Quest(ink alla xtrauppdrag) för någon helg sedan. 

Rekommenderas varmt som alternativ till alla shoot´em´upspel där ute. En lagom och varm historia med lite skratt och klurigheter.

5 av 5 skäggiga kungar.

Postad 15 mars 2025 - 11:49

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 251 inlägg
  • 0
Är det gamla skolans klurigheter med totalt ologiska pussel där man måste prova allt :)

Misstänker det är därför vi nu har autoresolvande pussel istället där de pekar med laserpekare på lösningen :D

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Cruentuz
    2025-03-21 19:17:52
  • Baslåda nr 2 klar för spckael och färg
    Anton
    2025-03-20 18:36:39
  • Tyg till biosoffan
    Globe
    2025-03-18 21:14:27
  • Akustik i taket
    Globe
    2025-03-18 21:11:35
  • Fin justering av höjd
    Globe
    2025-03-18 21:05:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.