Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Slow cooker

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Crock-Pot Slow Cooker Sauté 5,7L (Slow Cooker) 2 (0) Inga priser
Crockpot Slowcooker 5,7L (Slow Cooker) 6 8 (5) 1 295:-
Crockpot Slow Cooker 4,7L (Slow Cooker) 1 (0) Inga priser
Cuisinart PSC650E (Slow Cooker) 1 (0) Inga priser
Crockpot Countdown Slow Cooker 4,7L (Slow Cooker) 5 7 (5) 895:-

#1

Postad 22 februari 2014 - 23:28

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

  • 1 322 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa en slow cooker och tänkte höra om någon här har en sån och kan uttala sig positivt eller negativt om såna och vad man ska tänka på.

Det låter ju bra, stoppa i allt på morgonen och kom hem till färdiglagad mat, men så bra lär det ju inte vara.

Så, vad tycker ni och vad lagar ni i den?

Redigerat av qahwa, 22 februari 2014 - 23:33.


#2

Postad 13 mars 2014 - 19:41

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

  • 666 inlägg
  • 0
Hej!

Har en 5,7L crock-pot slowcooker saute, och jag tycker den är kanon.

Jag skulle inte köpa en mindre, då det fyller på rätt snabbt när man vill göra gryta med gott om rotfrukter.

Nyttjar den precis som du säger, gör ordning allt på kvällen och sätt själva grytinsatsen i kylen, sen på morgonen slänger man i den i värmedelen och när man kommer hem är grytan klar.

Saker som chili och köttfärsås blir suveränt bra i den, samt det är supersmidigt att göra pulled pork/chicken. Finns massor med amerikanska recept då det är väldigt vanligt med chock-pots där.

Själv köpte vi vår i England (amazon.co.uk, fanns inte i Sverige då) och bytte bara sladden. Vill minnas att det var en bit under halva priset mot när bagaren & kocken väl tog in dem (har inte kollat sen).

Det går även bra att göra lasagne eller dylikt i den, men svårare att få rätt tuggmotstånd i pastan, blir ju lätt överkokt.

Det som kan vara lite svårt att få rätt mängd vätska, då nästan allt avger mer vätska än vad man tror, men det går ju alltid att reda lite innan servering.

Vill du veta något mer så fråga på, ska försöka hålla koll på tråden.

#3

Postad 16 mars 2014 - 23:47

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

  • 1 322 inlägg
  • 0
Tack för svaret.

Hur är det med t.ex. chil och köttfärssås, försteker man köttet/köttfärsen innan man har ner det i grytan?
Isåfall, gör du det kvällen innan också?

#4

Postad 17 mars 2014 - 12:46

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

  • 666 inlägg
  • 0
Köttfärs har vi gjort både och, jag tycker det blir bättre om man bryner, min fru tycker det kvittar.

När jag gör saker med kött brukar jag inte bryna, tycker inte det behövs - funkar bra i tex chili.

Har även gjort saker med fryst kyckling, lägger i frysta filéer och lagar som vanligt.

#5

Postad 18 mars 2014 - 09:01

-SH-
  • -SH-
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0
Har tittat lite på Nordic Cooker, tycker den ser bra ut och man får tillgång till en hel del recept som påstås vara anpassade för "svenska" förhållanden. Att den sedan är svenskutvecklad känns som en liten bonus.

Någon med erfarenheter av denna? Eller som aktivt valt bort den till förmån för en annan modell? Varför isf?

#6

Postad 18 mars 2014 - 14:26

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

  • 666 inlägg
  • 0
Funktion är ju identisk med Crock Pot, vill man vara elak har de helt enkelt kopierat konceptet.

Ser inget som är bättre med den, men heller inget stort som är sämre. Att ha "kontrolldosan" separat från grytan känns mest bökigt i mitt tycke då man ska plocka in och ut från skåp är det alltid smidigt med så lite lösa/hängande delar som möjligt. Den är dock mindre än de största crockpotmodellerna (5 mot 5,7l), vilket i mitt tycke är en nackdel.

Själv köpte vi en: http://www.amazon.co...e/dp/B000WZQCVY

Nu verkar det dessutom som de skickas gratis (vi fick några kompisar att ta med den från England). Som sagt, Nordic Cooker är säkert helt okej, men jag förstår inte varför man ska betala nästan tre gånger så mycket för samma sak.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.