Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Någon annan med samsung tv som har detta problem

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 22 maj 2020 - 16:41

Antonsoder86
  • Antonsoder86
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Har en tv som är runt 1 år gammal som börjat låta mer och mer. Antagligen från den tunna plast som är bakpå tv som blir varm eller så. Funderat om det beror på att den är extremt känslig för luft men inte blivit klok på det. Kan i princip inte titta på tvn. Enda jag kan göra är att överrösta med soundbaren. Är ett klickande ljud typ. Märkt att plasten bak på tvn är extremt tunn och låter vid att man rör den det minsta. Har ett ärende igång med Samsung kring detta. Både på Elgiganten och Media Markt så tyckte dem att det absolut inte skall vara sådär. Aldrig hört på alla de skärmar jag haft genom åren. Även om denna är störst. Ni som har Samsung tv (Min är 75 tum) . Har ni hört detta klickande ljud? Jag mutade för att det skulle höras tydligare. Det är alltså inte så att jag skriver på ett tangentbord eller något i bakgrunden.

 

https://www.dropbox....FED788.MOV?dl=0

 

https://www.dropbox....F88F35.MOV?dl=0


Redigerat av Antonsoder86, 22 maj 2020 - 16:42.


#2

Postad 22 maj 2020 - 20:23

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0
Har aldrig hört ett knyst från min. 75Q9FN.

#3

Postad 23 maj 2020 - 10:36

Antonsoder86
  • Antonsoder86
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Okej, är nog mer en premiummodell än min då. Hittade att fler har detta problem och att Samsung inte lyckats lösa detta. Kanske man måste kämpa igenom en reklamation då. Filmen nedan verkar vara samma. Går ju inte ens titta. Dålig byggkvalite helt enkelt. Ibland håller den på konstant och ibland mindre. Försökt hitta något mönster men hittar inget.

https://m.youtube.co...h?v=w0HVoDzyAUQ

#4

Postad 25 maj 2020 - 19:16

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0
Hade en samsung av mellanklass för 1.5år sen och den knäppte som fan. Märkte att det blev riktigt mycket när man körde HDR material.

Stog inte ut med det och lämnade tillbaka efter ett par dagar och bytte märke.

Redigerat av Turbo-Danne, 25 maj 2020 - 19:16.


#5

Postad 26 maj 2020 - 06:29

Antonsoder86
  • Antonsoder86
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Skönt att höra att någon annan suttigt i samma båt. Jag har väldigt konstig situation nu. Tvn knäpper som tusan och jag tittar på min gamla 32:a. Samsung vägrar komma och ens rätta till felet medan Elgiganten som jag köpt tvn av där säger 4 stycken att det där är inte normalt. På Samsung får jag bara prata med kundservicen som inte har koll alls. Helt sjukt dålig kundservice så jag rekommenderar ingen samsung.

Någon som har koll vad man kan göra här? Tvn är 1 år gammal. Har nog sjutton blivit värre. Tvn är under garanti men vad hjälper det när de vägrar svara. Antagligen kan de inte lösa det på grund av dålig byggkvalite.

Denna tråd på samsung finns om problemet där folk bytt tv 3-4 gånger utan lösning. Så jag har fått på papper att jag gör reklamation i alla fall.

https://eu.community...oth/td-p/426860

#6

Postad 26 maj 2020 - 07:15

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Nej varken på min eller polarens TV i Q serien, blir troligen spänningar i ramen, kanske är billig plast i vissa modeller, har själv en 8005 sedan 4 år. Jag vet en bekant som haft liknande problem, visade sig vara digitalboxen och en dålig hdmi kabel som skapade strömförande knaster då kontakten glappade. Han bytte iaf HDMI kabel och problemet löste sig.

#7

Postad 26 maj 2020 - 08:00

Antonsoder86
  • Antonsoder86
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Provat allt sånt. Kört utan kablar, olika uttag. Ändrat ventilation i rummet. (Vilket jag trodde påverkade men visade sig inte spela roll) Finns ganska många även med dyrare modeller. Jag har en https://www.prisjakt...t.php?p=4766544 . Han på elgiganten kallade det till och med ett känt problem och undrade varför de inte kommit hem och löst det på något sätt. Väldigt udda att jag alltså skall få hjälp av Elgiganten mot Samsung och att Elgiganten hoppas kunna hjälpa mig. Är ju där jag köpt tvn. Skumt.

 

Fick till och med prata med konsumentverket kring detta. Elgiganten refererar till Samsung och Samsung skickar mig bara från ställe till ställe men det vart i alla fall fart på dem nu när jag gett dem 2 veckor att göra något. De vägrar till och med skicka ut någon. Om de tycker detta är normalt tycker jag nog inte ens de skall göra tv-apparater ärligt talat. Går ju inte ens att titta på tvn då detta ljud låter konstant. Knappt ens med hörlurar går det. Ännu inget svar kring om de tycker detta är normalt. Vilket typ är vad jag väntar på. Kan man på något sätt ta in en oberoende expert om man skall anmäla detta? Vilka är de menar jag? Att Samsungs tekniker kan säga saker är väl ingen överraskning då de ju knappast är oberoende.


Redigerat av Antonsoder86, 27 maj 2020 - 08:14.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.