Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PSN+ (Playstation Plus)

3849 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 17 juni 2010 - 11:09

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0
Postad bild

Hi Everyone, you may have heard in all the E3 hype that we are launching a new premium subscription service called PlayStation Plus in just a weeks time, so I just wanted to give you all a quick heads up on what you can expect to get from this great new service so you have all the info before launch on the 29th June.

The first thing to note is that PlayStation Network is still free to join and all the current features will remain free. PlayStation Plus will be offering you a service above and beyond this, including loads of content and exclusive, member-only, PSN features.

From 29th June you’ll be able to purchase a 1 year or 90-day membership from PlayStation Store and instantly get your hands on the following premium features. Plus, if you sign up for a 1 year membership between 29th June and 3rd August, we’ll also throw in a free downloadable copy of the award winning LittleBigPlanet.

Games:
As a member you can expect to get your hands on at least four games a month at no extra charge. Each month there will be a selection of one PSN game, two minis and one PS one classics available on PlayStation Store for you to download. You also get premium avatars and dynamic themes each month, many of which are exclusive to members.

Talking of exclusive, there will also be discounts available on loads of PlayStation Store content, just for members, so make the most of them as these will change each month as well.

Finally, wherever possible we’ll be making sure that members are included in some selected demos and beta trials before they go live to the public so you can be the one to tell all your mates about the next big game they ‘must’ get.

Just the games, avatars and themes alone are worth at least £200* per year, so even before the other benefits, this service is great value for money

Full Game Trial:
This premium feature gives you the chance to try PSN and Blu-ray disc titles before you buy them in a whole new way. We are not talking normal demos of selected parts of a game here. With Full Game Trial, you can download the full game and play it as if you owned it for approximately one hour, depending on the game, before you decide if you want to buy it or not. So you can check out the online modes, play against friends or anything else you’d normally do with a game.

The other great thing is that your progress and trophies from the trial will all be unlocked if you buy the game so no need to go back and start again.

Automatic Download:
We wanted to offer members the speediest service possible so sign up and you can set your PS3 to automatically receive the latest game updates for all the games you play, PS3 system software updates and even have game demos sent directly to your PS3 without lifting a finger.

Just set the time you want to receive them and your PS3 will automatically wake up and download everything, ready for when you next want to play. No more waiting to play your favourite game because there is a new patch or having to remember when the latest system software is launching, let your PS3 do the work.

Details of this great new service, including a list of content available for the first 2 months will be on playstationplus.com between now and the 29th, but don’t forget to get on the Store and sign up before the 3rd August to get the added bonus of a free copy of LittleBigPlanet.

It would be great to hear what you guys think of this new service and I’ll be back one here on Wednesday morning to try and answer any questions you have.

Vad kostar ett PlayStation Plus-medlemskap?
Medlemskap i PlayStation Plus kostar 480 SEK för ett år och 145 SEK för 90 dagar.

Sådär, en tråd med rätt namn och någon sorts sammanfattning av informationen från den med knasig trådskapare, bättre nu Jocke? :blush:

Om den här tråden blir överflödig med tanke på den tidigare så lås/ta bort den.

Redigerat av Unregisteredbdbbb6aa, 17 juni 2010 - 11:22.


#2

Postad 17 juni 2010 - 11:13

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0
Ta bort den andra tråden istället :blush: Den här har ju relevant innehåll och rätt topic.

#3

Postad 17 juni 2010 - 11:23

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
Pressrelease

#4

Postad 17 juni 2010 - 11:25

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

  • 1 482 inlägg
  • 0
Trevligt :blush:
( ..att man är en sån surgubbe så man tvingar folk att skapa trådar åt sig :) :o )

Svenska infon:
http://se.playstatio...laystationplus/

För min egen del så är PSN tillräckligt bra i dagsläget så jag avstår PSN+.

Men kommer det något annat fint erbjudande liknande LBP någon gång så kanske man slår till :D

Testa spel:

Testa fullständiga spel

Testa utvalda PlayStation Network- och Blu-ray Disc-spel innan du köper dem.


Den här förstklassiga funktionen för PlayStation Plus-medlemmar ger dig mycket mer än bara befintliga demoversioner på PlayStation Store. Med möjligheten att testa fullständiga spel kan du hämta hela spelet och spela det som om det vore den fullständiga versionen i en timme, och sedan bestämma dig för om du vill köpa det. Du kan alltså kolla in onlinelägena, spela mot dina vänner och allt annat du kan göra i spelet i en hel timme, och sedan bestämma dig om du vill köpa det.

Du kan hämta två spel i månaden och testa dem, och upplåsta trophies kommer automatiskt att läggas till så att du inte behöver börja om från början.


Redigerat av JockeJ, 17 juni 2010 - 11:27.


#5

Postad 17 juni 2010 - 11:52

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0
Tycker att det är bra att detta kommer, så länge inte det nuvarande gratis-PSN blir negativt påverkat. :blush:

Förstår inte folk som är så rädda för att betala för tjänster, gratis är kul men sällan eller aldrig bäst.

Som bekant så är X.lådan en bättre onlinemaskin, men med detta så finns det ju en klar chans att det blir ändring på det.

#6

Postad 17 juni 2010 - 12:12

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Tycker att det är bra att detta kommer, så länge inte det nuvarande gratis-PSN blir negativt påverkat. :blush:

Förstår inte folk som är så rädda för att betala för tjänster, gratis är kul men sällan eller aldrig bäst.

Som bekant så är X.lådan en bättre onlinemaskin, men med detta så finns det ju en klar chans att det blir ändring på det.


+1

#7

Postad 17 juni 2010 - 13:49

h_z
  • h_z
  • Beroende

  • 1 112 inlägg
  • 0

Tycker att det är bra att detta kommer, så länge inte det nuvarande gratis-PSN blir negativt påverkat. :blush:

Förstår inte folk som är så rädda för att betala för tjänster, gratis är kul men sällan eller aldrig bäst.

Som bekant så är X.lådan en bättre onlinemaskin, men med detta så finns det ju en klar chans att det blir ändring på det.

Dedikerade servrar FTW!
Det skulle hjälpa oss att spela mindra lagfritt kan man tro...

#8

Postad 17 juni 2010 - 14:06

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Dedikerade servrar FTW!
Det skulle hjälpa oss att spela mindra lagfritt kan man tro...


Är detta verkligen något bra? Borde man inte sträva efter att spela MER laggfritt? :blush:

#9

Postad 17 juni 2010 - 14:17

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

  • 1 272 inlägg
  • 0

Dedikerade servrar FTW!
Det skulle hjälpa oss att spela mindra lagfritt kan man tro...


Dedikerade servrar har väl funnits sen länge på PSN? På PSN är det upp till varje spel hur de vill göra. Warhawk bl.a. har dedikerade servrar.

#10

Postad 17 juni 2010 - 14:48

h_z
  • h_z
  • Beroende

  • 1 112 inlägg
  • 0

Är detta verkligen något bra? Borde man inte sträva efter att spela MER laggfritt? :blush:

Hahaha! Typo!

Dedikerade servrar har väl funnits sen länge på PSN? På PSN är det upp till varje spel hur de vill göra. Warhawk bl.a. har dedikerade servrar.

Jo, på Sonys "egna" titlar, typ Warhawk.
Inte på tex MW2 som det är rätt många som spelar. Och som verkligen lider av allt lagg.

#11

Postad 17 juni 2010 - 15:09

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Dedikerade servrar saknas på 360 trots att alla som velat spela online har fått betala för det från dag 1.

#12

Postad 17 juni 2010 - 19:54

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

  • 1 272 inlägg
  • 0

Jo, på Sonys "egna" titlar, typ Warhawk.
Inte på tex MW2 som det är rätt många som spelar. Och som verkligen lider av allt lagg.


MW2 är ju peer2peer för att det är samma lösning på 360:n och PS3:an, och det blev det för att Xbox Live inte tillåter dedikerade servrar.

#13

Postad 19 juni 2010 - 16:13

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Om det inte vore för att jag redan betalar för XBOX Live så skulle jag kunna tänka mig att pytna för det här. Jag vet inte om det är avgiften eller något annat, men XBL är bättre än PSN i precis allt. Om avgiften kan göra PSN bättre så har jag bara gott att säga om det.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 19 juni 2010 - 16:13.


#14

Postad 19 juni 2010 - 16:35

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Dedikerade servrar saknas på 360 trots att alla som velat spela online har fått betala för det från dag 1.


Varför trots? ett P2P kan vara bättre än dedikerade servrar. Allt beror på hur spelen är gjorda.

Fördelen, eller nackdelen, är ju att alla 360 spel delar exakt samma grund. På Ps3 är det mixed bag upp till utvecklaren. Kan bli bättre kanske eller kan bli sämre kanske.

Så länge Sony håller spelandet gratis, och folk som köpt spel behandlas lika när de spelar oavsett, så är jag inte kritiskt till detta.

Demos, lite godis och lite förhandstur till saker som Beta får man gärna ta lite pengar för.

Risken finns ju dock att mer content kanske blir exklusivt och en del content är av sån skillnad att det blir en orättvisa. Risk också för att de skulle släppa Firmware funktion till guld (Rykte).

Tiden för säga men som det ser ut idag så why not?

#15

Postad 19 juni 2010 - 17:01

erlander
  • erlander
  • Forumräv

  • 551 inlägg
  • 0
Tur att de inte tänker ta betalt för spelandet online som M$ gjort. Hade jag aldrig kunnat tänka mig göra. Betalar redan till min isp för att få bruka internet och tänker inte betala ännu en gång för att få spela. Idiotiskt. Ren principsak

#16

Postad 19 juni 2010 - 17:06

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Varför trots?

Det var snack om dedikerade servrar för att förbättra online, poängen var att bara för att man betalar för PSN är chansen till dedikerade servrar inte större - vilket live är ett bra exempel på.

Förövrigt tror jag aldrig jag sett någonstans att P2P ska vara bättre än dedikerade servrar, förutom för producenten då.

#17

Postad 19 juni 2010 - 17:24

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Det var snack om dedikerade servrar för att förbättra online, poängen var att bara för att man betalar för PSN är chansen till dedikerade servrar inte större - vilket live är ett bra exempel på.

Förövrigt tror jag aldrig jag sett någonstans att P2P ska vara bättre än dedikerade servrar, förutom för producenten då.


Finns exempel på PC. Allt beror på hur väl utrustade ett företag är om man kör dedikerade. En belastning kan slå på hela systemet vilket kan leda till att hela tjänsten ligger nere. P2P så drabbar sån belastning inte systemet utan bara de peers som lirar. Nog därför många går över till P2P, just för att inte stå där med byxorna nere när det blir tjockt med trafik. Ett system med P2P blir inte lika begränsat på höjden så att säga.

Sen kan man ju alltid låta spelarna själva köra servrar. Hade inte varit främmande för detta. Tänk dig ett nätverk likt Foldig@Home där du via ett program från sony eller ms låter din dator användas som dedikerad server när det behövs.

* Dock inte sagt att P2P är att föredra. Allt är upp till mjukvara, en del P2P kan funka riktigt bra. ett exempel på dåligt är Demigods som flera veckor efter lanseringen fortfarande hade problem i protokollet för P2P. Vi meckade portar och brandväggar i timmar för att kunna lira skiten.

Safe to say är ändå att P2P hos MS knappast har kantats med problem mer än PSN över lag.

Redigerat av PalmiNio, 19 juni 2010 - 17:27.


#18

Postad 19 juni 2010 - 17:38

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Största aggen mot P2P är host-fördel i competetive multiplayer. Coop-spel har i regel inga sådana problem.

Att låta användare köra egna dedikerade servrar fungerade riktigt bra i Warhawk, något som tyvärr verkade stanna där. Fler borde ta efter helt klart.

#19

Postad 20 juni 2010 - 13:02

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0
Dedikerade sevrar ftw... det vet vi alla som spelat mycket online på PC... det är ju 100ggr bättre än p2p!
Lägga till Favoritservrar, bra ping på dom servrar man vill spela på, ha egna klanservrar där man kan restrikta vapen etc, många hade nog velat ha server med noobtubes låst tex B) , ha admins på server, där man kan kicka, banna spelförstörare, ändra kartor, lägga till mapcycle, ha bara dom kartor man gillar...
Tänk om allt detta hade funnits på alla spel till konsoll... då hade jag slopat spela på PC totalt...

Den som inte håller med om detta, har inte upplevt det heller ;)


Ontopic... jag ska iaf testa PSN+ ett par månader i början... är för nyfiken för att låta bli! :P

Edit: 1 inlägg kvar till 1000 inlägg! ;)

Redigerat av Garrett, 20 juni 2010 - 13:05.


#20

Postad 24 juni 2010 - 00:53

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
PlayStation Plus Explained

Month 1: June 29th – August 3rd
Intro offer: LBP (standard edition)
PSN PS3: Wipeout HD
minis: Field Runners, Age of Zombies
PSone: Destruction Derby
Full Game Trial: Shatter, Savage Moon
Discounts: LBP God of War Pack – 50%, LBP: LocoRoco costume pack – 50%, Gravity Crash – 20%, Fat Princess DLC – 20%
Premium Game Element: KillZone 2: Steel & Titanium DLC
Push demo: ModNation Racers, Heavy Rain
Dynamic Themes: LBP Theme, SCEE produced: PlayStation “Game Is Just The Start” Dynamic Theme
2 x Fat Princess Premium Avatars

Month 2: August 4th – September 1st
PSN PS3: Zen Pinball
minis: Blast-Off, Alien Zombie Death
PSone: Medievil
Full Game Trial: inFamous, Mushroom Wars
Discounts: Zen Pinball Earth Defence Table – 20%, Warhawk Triple Combo Pack – 50%, Super Stardust HD – 20%, WipeOutHD Fury – 20%
Premium Game Elements: Motorstorm Pacific Rift: Adrenaline Pack
Push Demo: Flower, Pixel Junk Shooter
Themes: “SCEE produced: PlayStation Plus Dynamic Theme, Heavy Rain Crime Scene Theme
2 x Heavy Rain Avatars (Bird and Butterfly)



Ett års pren = 480:-
3 månader = 145:-


#21

Postad 24 juni 2010 - 07:33

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

PlayStation Plus Explained

Month 1: June 29th – August 3rd
Intro offer: LBP (standard edition)
PSN PS3: Wipeout HD
minis: Field Runners, Age of Zombies
PSone: Destruction Derby

Full Game Trial: Shatter, Savage Moon
Discounts: LBP God of War Pack – 50%, LBP: LocoRoco costume pack – 50%, Gravity Crash – 20%, Fat Princess DLC – 20%
Premium Game Element: KillZone 2: Steel & Titanium DLC
Push demo: ModNation Racers, Heavy Rain
Dynamic Themes: LBP Theme, SCEE produced: PlayStation “Game Is Just The Start” Dynamic Theme
2 x Fat Princess Premium Avatars

Month 2: August 4th – September 1st
PSN PS3: Zen Pinball
minis: Blast-Off, Alien Zombie Death
PSone: Medievil

Full Game Trial: inFamous, Mushroom Wars
Discounts: Zen Pinball Earth Defence Table – 20%, Warhawk Triple Combo Pack – 50%, Super Stardust HD – 20%, WipeOutHD Fury – 20%
Premium Game Elements: Motorstorm Pacific Rift: Adrenaline Pack
Push Demo: Flower, Pixel Junk Shooter
Themes: “SCEE produced: PlayStation Plus Dynamic Theme, Heavy Rain Crime Scene Theme
2 x Heavy Rain Avatars (Bird and Butterfly)



Ett års pren = 480:-
3 månader = 145:-


Så om jag tecknar ett år PSN+ så FÅR jag det fetmarkerade? Även om jag efter det året inte vill ha PSN+ längre? Eller gäller det endast under tiden som jag har Plus? :)

#22

Postad 24 juni 2010 - 07:43

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Så om jag tecknar ett år PSN+ så FÅR jag det fetmarkerade? Även om jag efter det året inte vill ha PSN+ längre? Eller gäller det endast under tiden som jag har Plus? :)


Du har dom endast så länge du är medlem.

The 4 games you can download each month are yours to keep for as long as you are a member.



#23

Postad 24 juni 2010 - 08:12

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0
Det är därför jag är skeptisk till PSN+, betala pengar för att hyra spel, som sedan man inte har tillgång till om man inte förnyar prenumerationen direkt, skulle jag vänta ett par månader med att förnya så får jag inte tillgång till de spelen jag redan fått osv.

Plus att jag redan har Wipeout HD :)

#24

Postad 24 juni 2010 - 08:20

Unregistered33c38b9d
  • Unregistered33c38b9d
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0
Edit

Redigerat av Unregistered33c38b9d, 24 juni 2010 - 08:21.


#25

Postad 24 juni 2010 - 08:28

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Det är därför jag är skeptisk till PSN+, betala pengar för att hyra spel, som sedan man inte har tillgång till om man inte förnyar prenumerationen direkt, skulle jag vänta ett par månader med att förnya så får jag inte tillgång till de spelen jag redan fått osv.

Plus att jag redan har Wipeout HD :)


Är beredd att hålla med dig, men jag kommer nog prenumerera ändå. Dock enbart för tillgång till betas och liknande.

#26

Postad 24 juni 2010 - 08:54

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

  • 1 482 inlägg
  • 0
...........

Så om jag tecknar ett år PSN+ så FÅR jag det fetmarkerade? Även om jag efter det året inte vill ha PSN+ längre? Eller gäller det endast under tiden som jag har Plus? :)

LBP får du behålla även efter medlemskapet gått ut.
Det kanske du visste, men det var fetmarkerat det också.

Redigerat av JockeJ, 24 juni 2010 - 09:37.


#27

Postad 24 juni 2010 - 10:53

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Alla som prenumererar på PSN+ kommer att få ett + efter sitt namn...

Som det ser ut nu finns det ingen anledning för mig att prenumerera på denna tjänst. De spel man "får" har jag redan eller är inte intresserad av. Rabatterna på Store är på prylar jag endera har eller är inte intresserad av. Full Game Trials verkar bli relativt begränsat när det gäller vilka spel man får testa - Shatter och inFamous är riktigt bra spel... men de är gamla och utspelade.

Autodownload av demos och uppdateringar skulle vara lite soft, men det är sällan jag spelar demos nu för tiden. Sen är det inte så många olika spel jag kör så autopatchning är inte så nödvändigt.

#28

Postad 24 juni 2010 - 11:02

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

...........


LBP får du behålla även efter medlemskapet gått ut.
Det kanske du visste, men det var fetmarkerat det också.


Nej jag fattade inte det, men det var bra att någon gjorde det! :)

#29

Postad 24 juni 2010 - 11:17

Orbitaliztic
  • Orbitaliztic
  • Forumräv

  • 539 inlägg
  • 0
Det här låter ju riktigt spännande! Kan lätt tänka mig att betala litegrann för en bättre tjänst. Tror dock att det här kommer påverka "vanliga" PSN negativt på lite sikt. Det lär ju t.ex. inte vara så att de släpper demos tidigare på PSN+, de kommer bara komma senare än de skulle ha gjort till PSN, om ni förstår vad jag menar.

Är rädd att innehållet i PSN kommer vattnas ur något. Visst, det ska vara kvar exakt som det är idag, men hur de gör med nytt innehåll säger de inget om.

#30

Postad 24 juni 2010 - 11:37

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

  • 1 134 inlägg
  • 0
Som det ser ut idag så tror jag inte att PSN+ blir någon hit. Det kommer Sony att inse, och sakta men säkert börja fundera över hur de ska kunna ta betalt för mer intressanta, men också grundläggande, tjänster. I förlängningen tror jag att de siktar på att ta betalt för PSN oavsett plustecken eller ej. Det är bara lite svårt för dem att motivera att börja ta betalt over night.

Alltså, i längden kommer onlinespelande kosta lite. Det KAN ju iofs dröja ända till nästa generation konsoler.

Personligen tycker jag att det skulle vara en trist utveckling. Jag ser hellre att de låter infrastrukturskostnaden ingå i PS3-kostnaden (och i spelkostnaden), och att de istället erbjuder tjänsteprodukter som de kan tjäna pengar på. Sälj musik och film över nätet, tex. Sälj fler hela spel över PSN. Erbjud Internet TV- och musiktjänster.

#31

Postad 24 juni 2010 - 11:49

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

  • 1 272 inlägg
  • 0

Alltså, i längden kommer onlinespelande kosta lite. Det KAN ju iofs dröja ända till nästa generation konsoler.


Jag tror inte de kommer börja ta betalt för onlinespelandet i sig. Däremot tror jag de kommer börja differentiera det genom att införa funktioner inom onlinespelandet som du bara kan få om du är plusmedlem. Som ett exempel skulle de kunna se till att man inte kan låsa upp alla vapen och karaktärer i ett FPS om du inte är + medlem. Det kommer säkert komma rankingar och tävlingar inom spelen också som endast + medlemmar har tillgång till.

Redigerat av SirIdot, 24 juni 2010 - 11:51.


#32

Postad 24 juni 2010 - 12:16

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

  • 1 134 inlägg
  • 0

Jag tror inte de kommer börja ta betalt för onlinespelandet i sig. Däremot tror jag de kommer börja differentiera det genom att införa funktioner inom onlinespelandet som du bara kan få om du är plusmedlem. Som ett exempel skulle de kunna se till att man inte kan låsa upp alla vapen och karaktärer i ett FPS om du inte är + medlem. Det kommer säkert komma rankingar och tävlingar inom spelen också som endast + medlemmar har tillgång till.


Kanske, men i sådant fall måste Sony ge en del av pluspengarna till spelutvecklarna. Det är en möjlig väg iofs. Fast det är väl inget som hindrar en spelutvecklare att ta betalt för online idag, själv? Om det inte är förbjudet i avtal med Sony? Jag vet inte...

#33

Postad 27 juni 2010 - 20:29

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Då har lite info om vad kommande plus kan bjuda på.

Free Games:
Introduction Offer: Little Big Planet (standard edition)
PS3 PSN Download: Wipeout HD
Playstation Minis Download: Field Runners, Age of Zombies
PSone Download: Destruction Derby

Free DLC:
Premium Game Element: KillZone 2: Steel & Titanium DLC

Full Game Trials:
Shatter
Savage Moon

Demo Content:
ModNation Racers
Heavy Rain

Themes and Avatars:
Themes: Little Big Planet Theme
Sony“Game Is Just The Start” Dynamic Theme
2 x Fat Princess Premium Avatars

Discounts:
Little Big Planet God of War Pack – 50% off
LBP: LocoRoco costume pack – 50% off
Gravity Crash – 20% off
Fat Princess Downloadable Content – 20% off


Inte helt illa faktiskt. Kan man ladda ner LBP? eller hur ligger det till?

#34

Postad 27 juni 2010 - 22:51

Pip
  • Pip
  • Veteran

  • 1 792 inlägg
  • 0
I nuläget så finns inte LBP på PSN Storen.

Men spelet kommer nog ploppa upp till helgen.

#35

Postad 28 juni 2010 - 00:04

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0
Jag tror jag kommer att göra ett försök på ett års medlemskap och se om det är nått att hänga i julgranen :P

#36

Postad 28 juni 2010 - 14:39

whopp
  • whopp
  • Lärjunge

  • 450 inlägg
  • 0

Det är därför jag är skeptisk till PSN+, betala pengar för att hyra spel, som sedan man inte har tillgång till om man inte förnyar prenumerationen direkt, skulle jag vänta ett par månader med att förnya så får jag inte tillgång till de spelen jag redan fått osv.

Plus att jag redan har Wipeout HD :)

Håller med, hade man fått spara spelen så sure, nu så vettefan.

Sen just samma sak angående wipeout HD... Borde finnas flera spel per månad, så man har lite alternativ om man nu redan köpt på sig en del...

#37

Postad 29 juni 2010 - 19:05

Gavva
  • Gavva
  • Forumräv

  • 598 inlägg
  • 0
Köpte ett års plus nu. För hoppas att det kommer fina betor mm under året :)

#38

Postad 29 juni 2010 - 19:51

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Köpte precis ett års plus och tycker det verkar riktigt bra. För 40:- i månaden tycker jag att man får väldigt mycket speciellt om man som jag har ett psp, då är mini spelen samt ps one spelen bra.

#39

Postad 30 juni 2010 - 14:18

Unregisteredc102d9f9
  • Unregisteredc102d9f9
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Köpt Playstation plus. Age of Zombies var faktikskt riktigt kul :huh: Svårt men kul. Wipeout HD var inte så farligt heller. Ska testa PS classicern snart, få se om den är rolig.

#40

Postad 30 juni 2010 - 14:22

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

För hoppas att det kommer fina betor mm under året :huh:

Killzone 3 MP beta, all we need. B)

#41

Postad 30 juni 2010 - 15:01

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Killzone 3 MP beta, all we need. :huh:


Instämmer!

#42

Postad 01 juli 2010 - 17:27

Unregistered73199dd3
  • Unregistered73199dd3
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0

Instämmer!


+1

sen skulle de ju vara kul att få en förhandstest ¨på GT5 men de e bara en önskan av stor kaliber från mej!!

#43

Postad 01 juli 2010 - 18:31

xdusty
  • xdusty
  • Lärjunge

  • 310 inlägg
  • 0
Postad bild

#44

Postad 01 juli 2010 - 18:58

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

  • 1 134 inlägg
  • 0
:unsure:

Sådär är det med ju det mesta. Folk tror att saker som ingår i betaltjänster är gratis. Du kanske får en provträning tillsammans med din tidningsprenumeration. Gratis? PSN utan plus är ju också gratis anser somliga, trots att vi rimligtvis kan gissa att en del av spelens licenspengar står för finansieringen.

#45

Postad 02 juli 2010 - 12:19

MattEng76
  • MattEng76
  • Användare

  • 225 inlägg
  • 0
40 spänn = en pizza mindre i månaden (dock är ju pizzan oftast dyrare) ....och det kan man ju lätt avvara. Visst mycket skit får man som man troligen bara laddar ner och lägger på hög utan att spela, men finns ju alltid någon som i familjen som tycker det är roligt om det nu inte passar en själv.

När man räknat ihop sitt första år lär man ju ändå ha vunnit på det, om inte för alla avatarer, teman, dlc, så för rabatterna eller för att man fått köra betatester på skojiga spel innan de kommit ut. Att sedan ha 12 nya psn spel 24 minis och 12 psOne spel skadar ju inte, även om man inte äger dem utan medlemskapet. Med tanke på att fler förbättringar kommer göras på plus-kontot framöver i framtiden så lär man nog vara medlem där många år, dvs om nu priset inte höjs.


För min del ser det sådär ut, äger inte wipeout, men har nästa månads zen pinball. Kommer nog vara lite lotteri, men för egen del är det så billigt så varför inte. Om man är vuxen så är priset inget att klaga över iallafall, kanske värre för de som inte arbetar.

#46

Postad 03 augusti 2010 - 17:22

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Here’s what will be available to Plus members from Aug 4th – Aug 31st
PSN: Zen Pinball
minis: Blast-Off
Alien Zombie Death
PSOne Classic: Medievil
Full Game Trial: Infamous
Mushroom Wars
Exclusive Discounts: Zen Pinball Earth Defense Table – 20%
Warhawk Triple Combo Pack – 50%
GT Club PS3/PSN – 50%
WipeOut HD Fury – 20%
DLC: MotorStorm Pacific Rift: Adrenaline Pack
Automatic download demo: Pixel Junk Shooter
Mafia 2
Dynamic themes: Exclusive PlayStation Plus Theme
Exclusive ‘Clock’ Theme
Premium avatars: Heavy Rain characters x 2
And here is what you can expect to see from the 1st Sept – 30th Sept
PSN: Sam and Max: Devil’s Playground (entire season)
minis: Vector Tower Defense
Echoes
PSOne Classic: Oddworld: Abe’s Oddysee
Full Game Trial: Warhawk (with exclusive 50% discount for Plus members on purchase)
Inferno Pool
Exclusive Discounts: LBP: Ico and Shadow of Colossus costume pack – 50%
Metal Gear Solid (PSOne) – 50%
Warhawk – 20%
Pixel Junk Shooter – 20%
DLC: Exclusive UFC Undisputed 2010 DLC
Dynamic themes: Exclusive PlayStation Move theme
Exclusive ‘Fish Tank’ theme
Premium avatars: Eye Pet Blue Goalie Avatar
Eye Pet DJ Avatar

Fortfarande inte lockande för min del att köpa denna tjänst.

Lite kefft planerat är det också, i Augusti har du rabatt på Warhawk triple combo DLC... månaden efter har du full gam test på Warhawk. Vore smartare att köra det tvärtom.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 03 augusti 2010 - 17:23.


#47

Postad 04 augusti 2010 - 06:36

xdusty
  • xdusty
  • Lärjunge

  • 310 inlägg
  • 0
Är inte heller lockat till att köpa plus, hade det varit som USA så hade det nog varit mera lockande.

#48

Postad 04 augusti 2010 - 10:36

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Ja jänkarna får testa Red Faction Guerilla denna månad. Kul att tredjepart är med på banan iaf.


Postad bild

#49

Postad 04 augusti 2010 - 21:49

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

  • 779 inlägg
  • 0
Jag köpte en 3-månaders prenumeration på PSN+ när det kom ut för att testa. Medan de verkar uppdatera Plus-materialet varje vecka på amerikanska PSN så har vi i stort sett inte fått något här. Det fanns en del saker man kunde tanka gratis eller få rabatt på första veckan, och sen har de inte uppdaterat det nåt mer sen dess. Kommer de även i fortsättningen att uppdatera endast en gång i månaden eller? Såhär långt har det inte varit värt pengarna iaf.

Redigerat av Unregistered5f833d6c, 04 augusti 2010 - 21:50.


#50

Postad 04 augusti 2010 - 23:13

MattEng76
  • MattEng76
  • Användare

  • 225 inlägg
  • 0
Enligt deras officiella playstation blog så kommer även vi inom EU-sfären få extramaterial utöver det som annonserats nu senast. För övrigt så kommer de enbart uppdatera plus-materialet i USA varannan vecka nu, så kanske blir något liknande för oss då.

Måste ju sägas att det varit värt det hitills, även om man nu har något spel sedan tidigare så är det nöje man får från övriga delar värt den ynkliga kostnaden på 40 kronor per månad. För dessa kronor får man även från ett mini minst ett par timmars spelnöje jämfört med annat som kostar 40 kronor som ex en hyrfilm, en pizza eller en halv grogg ute på krogen.

Redigerat av MattEng76, 04 augusti 2010 - 23:19.




1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.