Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG OLED 55EC930V

476 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#401

Postad 14 maj 2015 - 11:01

maxfli
  • maxfli
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Är det någon som har tittat på SVT Play via webbläsaren. Testade och var tvungen att köra html5 och då kunde man inte få helskärm. Har någon en bra lösning på detta.



#402

Postad 14 maj 2015 - 17:50

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 1

Är det någon som har tittat på SVT Play via webbläsaren. Testade och var tvungen att köra html5 och då kunde man inte få helskärm. Har någon en bra lösning på detta.

 

Köp en chromecast eller apple tv :)



#403

Postad 14 maj 2015 - 18:21

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Troligtvis är det datorn som gör att du inte får helbild. Men för säkerhets skull kollar du så att inte teven överscannar eller vad det heter.



#404

Postad 15 maj 2015 - 08:06

maxfli
  • maxfli
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Det är webbläsaren i tv´n som jag använder. Är det ingen som har en sådan här tv som kan prova.



#405

Postad 18 maj 2015 - 10:01

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

  • 938 inlägg
  • 0

Det är webbläsaren i tv´n som jag använder. Är det ingen som har en sådan här tv som kan prova.

Jag gav upp på TVns "smarta" funktioner ganska snart efter att jag köpte den. Att ha en dator med Kodi kopplad till den med fjärrkontroll var så otroligt mycket bättre. Just det du undrar över var spiken i kistan för mig vad gällde det smarta i denna TV. Jag lyckades inte heller få fullskärm med SVT Play och möttes av tystnad när jag frågade i andra forum.


Redigerat av trixeo, 18 maj 2015 - 10:01.


#406

Postad 18 maj 2015 - 13:56

DonRon
  • DonRon
  • Lärjunge

  • 289 inlägg
  • 0

Någon annan som upplever en "blurrig" bild under mörka scener vid filmtittande?



#407

Postad 18 maj 2015 - 14:28

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Jag lyckades inte heller få fullskärm med SVT Play o

 

 

Lyckades inte heller med det..


Någon annan som upplever en "blurrig" bild under mörka scener vid filmtittande?

 

Har du slagit av allt skit.."bildförbättring"


Redigerat av mcmike, 18 maj 2015 - 14:29.


#408

Postad 22 maj 2015 - 13:08

BooliBoo
  • BooliBoo
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

Hur fungerar det med rörelser på denna tv, dvs hinner panelen uppdateras när ni kollar på fotboll eller om ni spelar tvspel och vänder er om snabbt så det inte blir ghosting?

 

Har ni några referens filmer på snabbt film matrial som man kan ta med och koppla in för att se själv hur det ser ut?

Nu har ju både elgiganten, siba och mediamarkt öppet köp så man kan ju ta hem och testa men vill helst veta så man slipper krångel. Allt matrial de själva visar upp går i slowmotion med mycket färger och svärta och visst är det också fint men vill veta hur det fungerar med snabba rörelser.

 

Har varit väldigt sugen på denna tv nu ett bra tag och funderar på om man ska slå till.  :(



#409

Postad 22 maj 2015 - 17:31

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

  • 938 inlägg
  • 0

Hur fungerar det med rörelser på denna tv, dvs hinner panelen uppdateras när ni kollar på fotboll eller om ni spelar tvspel och vänder er om snabbt så det inte blir ghosting?

 

Har ni några referens filmer på snabbt film matrial som man kan ta med och koppla in för att se själv hur det ser ut?

Nu har ju både elgiganten, siba och mediamarkt öppet köp så man kan ju ta hem och testa men vill helst veta så man slipper krångel. Allt matrial de själva visar upp går i slowmotion med mycket färger och svärta och visst är det också fint men vill veta hur det fungerar med snabba rörelser.

 

Har varit väldigt sugen på denna tv nu ett bra tag och funderar på om man ska slå till.  :(

"Problemet" med denna OLED är nog det motsatta, pixlarna slocknar mycket snabbt (när de ska göra det) så att man isället kan uppleva att det blir för lite flyt och istället hackar. 24 bilder per sekund som det är i en spelfilm räcker egentligen inte till för att fylla ut mellanrummen. När man tex är på bio så är det ju också 24 bilder per sekund men vår näthinna i ögat hinner inte uppfatta att det blir ett bildbyte pga "inbränning" i ögat. Ser man på denna "lilla" tv och inte sitter tillräckligt nära/inte mörkt nog i rummet blir det ingen inbränning på ögat och vi uppfattar då att det hackar regelbundet mellan bildbytena.

 

Om du vill testa på en tv så ta med något material som panorerar eller flyger över något som är nära och stort i bilden.



#410

Postad 22 maj 2015 - 19:39

BooliBoo
  • BooliBoo
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

"Problemet" med denna OLED är nog det motsatta, pixlarna slocknar mycket snabbt (när de ska göra det) så att man isället kan uppleva att det blir för lite flyt och istället hackar. 24 bilder per sekund som det är i en spelfilm räcker egentligen inte till för att fylla ut mellanrummen. När man tex är på bio så är det ju också 24 bilder per sekund men vår näthinna i ögat hinner inte uppfatta att det blir ett bildbyte pga "inbränning" i ögat. Ser man på denna "lilla" tv och inte sitter tillräckligt nära/inte mörkt nog i rummet blir det ingen inbränning på ögat och vi uppfattar då att det hackar regelbundet mellan bildbytena.

 

Om du vill testa på en tv så ta med något material som panorerar eller flyger över något som är nära och stort i bilden.

 

Tackar för det snabba svaret.

 

Aha det är ju inte heller bra att man uppfattar det som att det hackar. Har du tips på någon film eller scen som visar detta väldigt bra? Nu flyter de flesta spel på i kanske 30fps men märks det även då eller är det bara när man kommer ner i 24fps?



#411

Postad 25 juni 2015 - 09:12

Nouser
  • Nouser
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Fick en ny uppdatering på tv:n igår, tycker gränssnittet blev en hel del rappare



#412

Postad 25 juni 2015 - 10:35

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0
Jag märker ingen skillnad, precis som vid alla andra uppdateringar. Jag tycker det är lite naivt att tro att LG sätter resurser till att försöka förbättra en "gammal" modell.
De uppdateringar som kommer ibland är sannolikt endast till för smartinnehållet.

#413

Postad 25 juni 2015 - 17:53

Unregistered2fdb2834
  • Unregistered2fdb2834
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0

Hur tror ni hållbarheten är över tid när det gäller OLED TVs?

 

Jag har nämligen lyckats hitta en EC9300 helt utan tint (!) men enda grejen med den är att den är körd i typ 1000 timmar. Hållbarheten för ljusstyrkan bör väl ligga på runt 10 000 timmar har jag för mig?



#414

Postad 25 juni 2015 - 18:25

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 2

Som väntat då, problemen med tint har väl rapporterats avta med tiden har jag för mig :rolleyes:



#415

Postad 25 juni 2015 - 18:37

Unregistered2fdb2834
  • Unregistered2fdb2834
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 1

Det är möjligt, för på den TVn som hade körts i nästan 1000 timmar fanns ingen tint. Å andra sidan har man ingen lust att chansa... Tinten varierar ju från exemplar till exemplar så det är klart det inte är omöjligt att det finns exemplar helt utan tint. Jag har i alla fall blivit erbjuden att byta till den TVn utan tint om exemplaret jag köper har för mycket tint. Funderar starkt på att testa detta. Det värsta som kan hända är ju att jag i så fall byter till demo-TVn, med enda nackdelen att den gått sådär 1000 timmar. Borde väl inte vara något problem eller? Dessa TV ska väl hålla i typ 5-10 år?


Redigerat av Unregistered2fdb2834, 25 juni 2015 - 18:37.


#416

Postad 27 juni 2015 - 16:56

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

  • 1 819 inlägg
  • 1

Någon som vågar sia om när de nya modellerna kommer?

Funderar på denna som tv i sovrummet annars. Den är tyvärr för liten för vardagsrummet. Har för mig det fanns ett specialväggfäste om jag inte minns fel.



#417

Postad 27 juni 2015 - 17:10

Brother Spartacus
  • Brother Spartacus
  • Användare

  • 191 inlägg
  • 0

Funderar på att ge denna TV en chans till. Den bräcker ju trots allt allting i LED-väg som finns ute idag.

 

Vilken butik skulle ni beställt ifrån om värderar öppet köp och service/garantier högt?

 

Öppet köp är ju också viktigt när det gäller denna TV eftersom det varierar så mycket med tint från exemplar till exemplar...

 

Hembiobutiken verkar väldigt sympatiska men de har så klart inget öppet köp om man provar varan hemma.

Hur är det med Media Markt eller Netonnet då, rent servicemässigt? Om något skulle gå snett, är deras försäkringar bra?


Redigerat av Brother Spartacus, 27 juni 2015 - 17:20.


#418

Postad 28 juni 2015 - 07:34

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

 

Öppet köp är ju också viktigt när det gäller denna TV eftersom det varierar så mycket med tint från exemplar till exemplar...

 

 

Får nog rekommendera EG i den frågan,30dgr du du på dig :)


Redigerat av mcmike, 28 juni 2015 - 07:40.


#419

Postad 28 juni 2015 - 11:46

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 1
Öppet köp med fri prövorätt har man enligt lag numera vid all internethandel. Man får alltså prova produkten och ändå ha ångerrätten kvar. Det är ett nytt tillägg till konsumentköplagen och har funnits i ca ett år enligt råd och rön.
Dock är handeln inte oväntat negativa till detta och många bråkar säkerligen om man skulle vilja byta.
Därför är nog exempelvis EG eller MM säkrast.

#420

Postad 28 juni 2015 - 12:38

Brother Spartacus
  • Brother Spartacus
  • Användare

  • 191 inlägg
  • 0

Tack Legion och Mcmike.

 

En annan sak jag undrar över:

 

När jag handlade på Elgiganten för ett tag sedan ville jag nyttja mitt öppet köp. Då kunde Elgiganten skicka leveransfirma för att plocka upp TVn hos mig (till ett pris naturligtvis). Är detta legio även bland internethandlare som Media Markt, Hembiobutiken och Netonnet? Tyckte det var grymt smidigt och helt klart värt pengarna att kunna betala en peng för att få TVn upphämtad.  


Redigerat av Brother Spartacus, 28 juni 2015 - 12:41.


#421

Postad 28 juni 2015 - 21:32

Brother Spartacus
  • Brother Spartacus
  • Användare

  • 191 inlägg
  • 0

Damn, Elgiganten säljer inte längre denna TV i webshoppen. Kanske har med att göra att de fått så många ångrade köp pga. panellotteriet? Det står på Pricerunner att den ska komma upp igen men på Elgigantens hemsida står det "Säljs bara i butik" typ.


Redigerat av Brother Spartacus, 28 juni 2015 - 21:33.


#422

Postad 28 juni 2015 - 22:05

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 1

Annars vänta till sep och köp denna istället, som hittat  :D

 

http://www.elgigante...led-tv-55eg960v



#423

Postad 29 juni 2015 - 13:21

Unregistered2df24d9e
  • Unregistered2df24d9e
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 1

Annars vänta till sep och köp denna istället, som hittat :D

http://www.elgigante...led-tv-55eg960v



Den är ju bananformad.

#424

Postad 29 juni 2015 - 13:42

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 1

Den är ju bananformad.

Detta är en modellspecifik tråd, det finns säkert andra som bättre passar dina omogna inlägg :blink:



#425

Postad 29 juni 2015 - 14:17

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

  • 938 inlägg
  • 1

Köpte och monterade det modellspecifika väggfästet LG OSW100F Wall Mount på Proshop, kan säga att jag tycker det är värdelöst! Följde monteringsanvisningarna som medföljde och stötte på patrull på en gång då de klistrat över en märkning på boxen som skulle användas för uppmärkning av borrhåll på väggen. Detta gick ju såklart att lösa genom att försiktigt ta bort produktkoden på förpackningen. Resultatet blev ändå fel (kanske pga av att jag tydde monteringsanvisningen fel). Hängde upp tvn med det övre fästet och markerade sedan själv på väggen var magneterna skulle fästa. Ja, du läste rätt, magneter. Om jag nu efter att ha monterat den korrekt tål tvn knappt att vidöras med en fiberduk innan den åker på sne eftersom det övre fästets konstruktion är konstruerat för att man ska kunna rätta till eventuell felmontering horisontalt. Låsningspinnen låser nämligen inte mer än att det inte går att lyfta av tvn med denna monterad. Betyg 2/5.

 

Ska nu köpa Skypekameran LG AN-VC500 enbart för jag vill ha funktionen som ökar kontrast på bilden vid dagsljus, får se om det funkar då jag inte hittar dokumentation om detta någonstans.

 

EDIT: Jag som inte kollat upp ordentligt, den har ju redan inbyggd sensor som LG kallar Intelligent sensor - sitter vid LG-loggan. Man måste slå på Energy Saving Auto för att den ska fungera.


Redigerat av trixeo, 29 juni 2015 - 19:16.


#426

Postad 29 juni 2015 - 17:13

maxfli
  • maxfli
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Att så många kan kommentera denna tv. Har ni en själva ? Jag har en och kan bara säga "wow". Man vill bara slå på tv´n och titta på vilket HD program som helst bara för att få se den fantastiska bilden. Hade tidigare en Samsung plasma PS51F8505 som inte kom i närheten av denna bild oavsett hur mycket man jobbade med kalibreringen dessutom blev den reparerad tre ggr på mindre än två år så Samsung tog tillbaks den. Ville bara få detta sagt :) . 



#427

Postad 29 juni 2015 - 20:46

Brother Spartacus
  • Brother Spartacus
  • Användare

  • 191 inlägg
  • 0

Att så många kan kommentera denna tv. Har ni en själva ? Jag har en och kan bara säga "wow". Man vill bara slå på tv´n och titta på vilket HD program som helst bara för att få se den fantastiska bilden. Hade tidigare en Samsung plasma PS51F8505 som inte kom i närheten av denna bild oavsett hur mycket man jobbade med kalibreringen dessutom blev den reparerad tre ggr på mindre än två år så Samsung tog tillbaks den. Ville bara få detta sagt :) . 

 

Jag hade denna TV förut men lackade ur pga. detta: http://www.ljudochbi...s/P9092324r.jpg

Väldigt synligt i allt möjligt material. Nu är jag dock lite sugen på att beställa TVn igen då det inte finns något bättre just nu i 1080p (vill inte betala extra för onödig 4k till en 55"). Har läst om vissa som bytt panel 3-4 gånger på LG 55 EC930V och till slut fått ett exemplar med lite tint ute i kanterna bara. Det vore drömmen för mig för bilden är suverän i övrigt. Skulle dock aldrig kunna leva med en uniformitet som den på bilden från recensionen i Ljud och bild.


Redigerat av Brother Spartacus, 29 juni 2015 - 20:47.


#428

Postad 29 juni 2015 - 23:51

Unregistered2fdb2834
  • Unregistered2fdb2834
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0

LG 960V har episk tint den med:

 

http://i.ytimg.com/v...xresdefault.jpg



#429

Postad 30 juni 2015 - 02:27

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Aldrig att jag köper en Oled med tint. Det måste de fixa först.



#430

Postad 30 juni 2015 - 05:01

Unregistered2fdb2834
  • Unregistered2fdb2834
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0

t


Redigerat av Unregistered2fdb2834, 06 juli 2015 - 20:19.


#431

Postad 02 juli 2015 - 14:50

Unregistered2fdb2834
  • Unregistered2fdb2834
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0

d


Redigerat av Unregistered2fdb2834, 06 juli 2015 - 20:19.


#432

Postad 02 juli 2015 - 22:15

Prism
  • Prism
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Zimoy, det går tyvärr inte att se bilderna om man inte loggar in på avforum.

#433

Postad 03 juli 2015 - 06:30

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

 TVn är grym i övrigt måste jag säga!

 

 

Tja, finna inget som slår den på marknaden bildmässigt just nu. Kul att du blev nöjd denna gång :)



#434

Postad 03 juli 2015 - 09:01

Unregistered2fdb2834
  • Unregistered2fdb2834
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0

q


Redigerat av Unregistered2fdb2834, 06 juli 2015 - 20:19.


#435

Postad 13 juli 2015 - 19:12

DoctorPepper
  • DoctorPepper
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Köpte och monterade det modellspecifika väggfästet LG OSW100F Wall Mount på Proshop, kan säga att jag tycker det är värdelöst! Följde monteringsanvisningarna som medföljde och stötte på patrull på en gång då de klistrat över en märkning på boxen som skulle användas för uppmärkning av borrhåll på väggen. Detta gick ju såklart att lösa genom att försiktigt ta bort produktkoden på förpackningen. Resultatet blev ändå fel (kanske pga av att jag tydde monteringsanvisningen fel). Hängde upp tvn med det övre fästet och markerade sedan själv på väggen var magneterna skulle fästa. Ja, du läste rätt, magneter. Om jag nu efter att ha monterat den korrekt tål tvn knappt att vidöras med en fiberduk innan den åker på sne eftersom det övre fästets konstruktion är konstruerat för att man ska kunna rätta till eventuell felmontering horisontalt. Låsningspinnen låser nämligen inte mer än att det inte går att lyfta av tvn med denna monterad. Betyg 2/5.

 

Ska nu köpa Skypekameran LG AN-VC500 enbart för jag vill ha funktionen som ökar kontrast på bilden vid dagsljus, får se om det funkar då jag inte hittar dokumentation om detta någonstans.

 

EDIT: Jag som inte kollat upp ordentligt, den har ju redan inbyggd sensor som LG kallar Intelligent sensor - sitter vid LG-loggan. Man måste slå på Energy Saving Auto för att den ska fungera.

 

Ajdå det var tråkigt att höra. Det verkade ju så smidigt och väldigt slimmat. Vad ska man då ha för fäste tro?



#436

Postad 14 juli 2015 - 10:19

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

  • 938 inlägg
  • 0

Ajdå det var tråkigt att höra. Det verkade ju så smidigt och väldigt slimmat. Vad ska man då ha för fäste tro?

Tror tyvärr inte det finns något alternativ om man inte bygger ett eget. Jag har nu börjat vänja mig med fästet, blir ju inte särskilt ofta jag torkar av tvn och då använder jag vattenpass för att få den rätt.



#437

Postad 14 juli 2015 - 17:34

DoctorPepper
  • DoctorPepper
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Tror tyvärr inte det finns något alternativ om man inte bygger ett eget. Jag har nu börjat vänja mig med fästet, blir ju inte särskilt ofta jag torkar av tvn och då använder jag vattenpass för att få den rätt.

Okej, det känns ändå ganska värt det för att få upp teven snyggt på väggen?

Blir nog ett köp av det fästet...



#438

Postad 15 juli 2015 - 15:54

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

  • 938 inlägg
  • 0

Okej, det känns ändå ganska värt det för att få upp teven snyggt på väggen?

Blir nog ett köp av det fästet...

Ja, snyggt blir det =) Berätta gärna om hur det går med uppsättningen och om du får kartongen att fungera som instrument som det är tänkt ;)



#439

Postad 23 juli 2015 - 13:10

Samsonetti30
  • Samsonetti30
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Sjukt sugen på denna TV trots överhängande risk för tint. Men, för att ställa en snudd på omöjlig fråga: Är det rätt läge att köpa den nu när den har kostat ca 20000 kr i snart nio månader? Kommer det en rejäl prissänkning nu när 4K-varianten kommit? Är det sannolikt att den blir väsentligt billigare på Black Friday eller till mellandagsrean?

 

Förstår att det inte finns något givet svar men vad tror ni?



#440

Postad 23 juli 2015 - 14:55

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

När du vet att det är tint så kommer du aldrig kunna se förbi det. Oled-tekniken visar att den inte är mogen än, precis som plasma i början. 



#441

Postad 24 juli 2015 - 01:12

Unregistered2df24d9e
  • Unregistered2df24d9e
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0

Sjukt sugen på denna TV trots överhängande risk för tint. Men, för att ställa en snudd på omöjlig fråga: Är det rätt läge att köpa den nu när den har kostat ca 20000 kr i snart nio månader? Kommer det en rejäl prissänkning nu när 4K-varianten kommit? Är det sannolikt att den blir väsentligt billigare på Black Friday eller till mellandagsrean?

Förstår att det inte finns något givet svar men vad tror ni?



Mellandagsrean brukar inte vara något att räkna med. Så mitt tips är att inte bry dig om den. Personligen GISSAR jag på att den inte kommer reas ut. Så om du vill ha en OLED så slå till nu innan de överprisatta 4k apparaterna kommer och den vanliga full HD tar slut. Det finns ju många butiker som har prisgaranti i typ två månader också.

#442

Postad 24 juli 2015 - 08:07

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Slut lär de ju inte ta eftersom EG910 kommer. Möjligt att den modellen petar ner priset lite på de gamla modellerna.

#443

Postad 24 juli 2015 - 17:45

Ecis
  • Ecis
  • Lärjunge

  • 447 inlägg
  • 0

När du vet att det är tint så kommer du aldrig kunna se förbi det. Oled-tekniken visar att den inte är mogen än, precis som plasma i början.

Jag har modellen och om du ex.vis brukar titta när din macmini startar upp med Apples vita uppstartsbild kommer du se en svag tint. I normalt TV tittande ser du det aldrig.
Om det nu var ett så stort problem varför visar alla seriösa tester att bilden är bland det bästa de sett, bara slagen av OLED 4K?
Är grymt nöjd och har aldrig besvärats av tint.
Tveka inte, köp OLED och du får den bästa bilden som går att få.

#444

Postad 24 juli 2015 - 19:23

Unregistered2fdb2834
  • Unregistered2fdb2834
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
Jag skulle säga vänta tills man har fått ordning på tinten. Det stör mer än vad man tror, åtminstone om man är det minsta kräsen och ställer lika höga krav på uniformitet som svärta. Det är sant att OLED har den bästa bild man kan få för tillfället, men i snöfyllda scener eller svartvitt material kommer det bli rosa och grönt. För mig störde det för mycket och jag lämnade tillbaka min 930v. Alla ex. Jag har sett i butiker har haft samma problem. Såg en 65" oled som visade lila blaffor på snö över stora delar av bilden i Interstellar, det kröp under skinnet att se det. Det här borde inte accepteras och det är skrämmande att recensionerna av 930v kan visa bilder där man tydligt ser tinten men de tar inte upp tinten som en nackdel utan hänger upp sig på icke-problem som långsamma menyer. Korruption much?

Redigerat av Unregistered2fdb2834, 24 juli 2015 - 19:24.


#445

Postad 26 juli 2015 - 21:05

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Hur upplever ni pixeltätheten? Jag har tyckt att det varit ett problem på de apparater jag sett i butik, men perceptionen av detta kanske påverkas av den konstiga belysningen i butikerna?

#446

Postad 27 juli 2015 - 00:48

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Olika tillverkare har väl olika avstånd mellan pixlarna antar jag. Något problem har jag inte tyckt att det är på en full-hd. Men ju större en teve är, ju större risk är det att man upptäcker ett pixelmönster.



#447

Postad 27 juli 2015 - 12:25

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Dom lg 55" oled jag sett har alla haft synligt rutnät på avstånd <2m. Och längre bort än så vill jag inte hamna från en 55tummare. Kan detta bero på belysningen?

#448

Postad 27 juli 2015 - 17:06

DoctorPepper
  • DoctorPepper
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Ja, snyggt blir det =) Berätta gärna om hur det går med uppsättningen och om du får kartongen att fungera som instrument som det är tänkt ;)

 

Jag ringde LG för att jag tyckte att det dröjt lite väl länge med leveransen av mitt fäste.

Det visade sig att dom inte hade några på lager men dom hade ändå tagit emot min beställning och dragit pengar.

 

Jag bad dom makulera ordern och sätta tillbaka pengarna.

 

Verkar inte finnas någon annan som har detta under tusenlappen och det verkar vara rejält överpris.



#449

Postad 27 juli 2015 - 20:21

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Dom lg 55" oled jag sett har alla haft synligt rutnät på avstånd <2m. Och längre bort än så vill jag inte hamna från en 55tummare. Kan detta bero på belysningen?

Nej. Ljuset som kommer från själva tevens skärm är den som gör att du upptäcker rutmönster.



#450

Postad 28 juli 2015 - 09:33

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Jo, så långt är jag med. Men ,kanske kanske, tänkte jag att det förvärrades av stark belysning och att i svagare belysning, typ hemmamiljö så går ljuset från pixlarna mer in i varandra om ni förstår vad jag menar?

Men bara jag som lagt märke till detta? Så bra ser jag inte



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.