Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Prisjakt har fått ny design

446 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

#51

Postad 05 september 2012 - 15:53

JoppeJ
  • JoppeJ
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 4
Ja, det här var ju inte bra alls.

Vad hände med upp-/nedpilen och summan av prisändringen på mina bevakningar på startsidan?! En pyttegraf som visar ett förlopp...är väl ok men varför TA BORT det ovannämnda??

Skulle ordna efter pristrend på mina bevakningar och hela listan blev tom!

Var det någon som tänkte: "less is more!" och alla andra stämde in och gjorde en utmärkt sida till en sörja av beige: t och alldeles för stora rutor (boxes).
Detta är under all kritik och här slutar även mitt tålamod och min blida syn på Er förbättringsvilja. Det här har gått för fort och jag läser att en överlägsen majoritet ställer sig kritiska till denna "förbättring"?

Var finns "Finns i listor"?

Kanske låta användaren köra en slags Classic-mode?

Redigerat av JoppeJ, 05 september 2012 - 15:56.


#52

Postad 05 september 2012 - 15:56

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Håller med de som tycker sidan är slö. Den gamla kunde bli lite slö när man exempelvis gjorde förändringar i filtret och tryckte "Visa produkterna", om man letade TV eller liknande med många produkter, men den nya är ännu slöare. Har ni satt en timer på när man klickar på en produkt i en vanlig produktsöklista, så att den expanderar och visar typ tre billigaste affärer och lite statistik, eller är den bara så slö?


Vi behöver lite mer info. Är det så att du klickar på raden, sidan tar lång tid på sig att ladda produktsidan, och precis innan omladdning laddas popupen in. Berätta lite mer hur du menar.

#53

Postad 05 september 2012 - 16:00

KennyStarfighter
  • KennyStarfighter
  • Användare

  • 190 inlägg
  • 8

En idé när ni tar fram en så här radikalt ny design är att visa utkast under processen och/eller ha en instans av utvecklingen där användare här på forumet kan gå in och kolla och ge feedback.

hahaha det har man gjort, och där fick man enorm kritik just för luftigheten som många gnällt på. och dessvärre tycker jag det är trist att man inte lyssnat... sidan har sådna bra funktioner som man som användare vill åt, och jag skulle till och med vara beredd att betala för vissa. Fast som det är nu.. nej.

För att vara lite ofin så känns rekryteringen om en "chefsutvecklare" (eller va det nu var man annonserade om för ett tag sedan vara ett misslyckande)...

#54

Postad 05 september 2012 - 16:05

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

En idé när ni tar fram en så här radikalt ny design är att visa utkast under processen och/eller ha en instans av utvecklingen där användare här på forumet kan gå in och kolla och ge feedback.


Under utvecklingen har vi självklart tagit input av olika källor. Vår användarpanel har gett oss mycket kommentarer. Vi har även fått mycket feedback från olika användare då siten funnits tillgänglig för preview under några veckors tid. Om du vill vara med och påverka framöver så låt oss veta så lägger vi in dig i vår användarpanel. Självklart kan vi bli ännu bättre på att ta in feedback så vi är tacksamma för alla era kommentarer!

#55

Postad 05 september 2012 - 16:09

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 4
Snälla, jag vill se vad som har hänt med mina prisbevakningar, inte bara det nya priset! :)

#56

Postad 05 september 2012 - 16:12

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Ja, det här var ju inte bra alls.

Vad hände med upp-/nedpilen och summan av prisändringen på mina bevakningar på startsidan?! En pyttegraf som visar ett förlopp...är väl ok men varför TA BORT det ovannämnda??

Skulle ordna efter pristrend på mina bevakningar och hela listan blev tom!

Var det någon som tänkte: "less is more!" och alla andra stämde in och gjorde en utmärkt sida till en sörja av beige: t och alldeles för stora rutor (boxes).
Detta är under all kritik och här slutar även mitt tålamod och min blida syn på Er förbättringsvilja. Det här har gått för fort och jag läser att en överlägsen majoritet ställer sig kritiska till denna "förbättring"?

Var finns "Finns i listor"?

Kanske låta användaren köra en slags Classic-mode?


Tack för din input. Vi lägger in önskemål om upp- och nedpilarna. Prisbevakningar funkar inte just nu. Vi har utvecklare som arbetar på att lösa problemen. "Finns i listor" ligger numera under fliken "Relaterade".

#57

Postad 05 september 2012 - 16:15

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 4
Och jag förstår att sidan är ombyggd för att attrahera nya användare, och personer som bara är inne för att leta upp ett pris på en vara, men som (mer än) daglig användare hade jag önskat att få med lite mer information på min skärm. Som det är nu blir det lite för mycket scrollande.

#58

Postad 05 september 2012 - 16:17

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

  • 1 766 inlägg
  • 2
Jag tycker den nya designen har potential, men just nu håller jag med majoriteten i den här tråden att mycket känns rörigt och att det är lite väl luftigt med alldeles för mycket dödyta runtomkring. Det kanske ser bra och överskådligt ut på en surfplatta, men på min 21.5-tums Imac passar det inte alls och att behöva scrolla på huvudsidan bara för allt är så stort och luftigt... Nej tack.

Jag trodde faktiskt först att jag hade kommit in på en nydesignad mobilversion av Prisjakt när jag surfade in på sidan.

Redigerat av Unregisteredcc23e210, 05 september 2012 - 16:19.


#59

Postad 05 september 2012 - 16:23

RichardHhejohå
  • RichardHhejohå
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Jättebra jobbat! Är väldigt nöjd än så länge och dessutom mycket kvickare! =)

#60

Postad 05 september 2012 - 16:28

ganksta1
  • ganksta1
  • Forumräv

  • 551 inlägg
  • 7
Katastrof. Allt är för stort och man får ingen överblick gentemot innan.

tycker även ni använder färg på ett sämre sätt. Det är för lite färg som utskiljer områden från varandra.

För mig har alltid Prisjakts utseende vart den största anledning till att jag använder Prisjakt och inte Pricerunner. Detta utseende gör er mer lika Pricerunner och det är väldigt negativt i min mening.

Samma sak som gör att jag använder Inet.se vid Datorkomponent köp gentemot andra konkurrenter. Deras sida är överlägset mest lätt navigerad och har väldigt bra översikt.

Redigerat av ganksta1, 05 september 2012 - 16:32.


#61

Postad 05 september 2012 - 16:35

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlägg
  • 0
Hur väljer man kategori på "Dagens ändrade lägstapriser" nu? Sen håller jag med att allt är för stort. Känns optimerat för telefoner och surfplattor och inte en vanlig skärm.

Redigerat av altair4, 05 september 2012 - 16:35.


#62

Postad 05 september 2012 - 16:50

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Och jag förstår att sidan är ombyggd för att attrahera nya användare, och personer som bara är inne för att leta upp ett pris på en vara, men som (mer än) daglig användare hade jag önskat att få med lite mer information på min skärm. Som det är nu blir det lite för mycket scrollande.


Det stämmer att vi byggt om den för att attrahera nya användare. Samtidigt är det viktigt för oss att behålla de gamla användarna och där tror jag att en responsiv layout kan vara en bra lösning framöver. Prisjakt används i fler och fler länder, inte bara i Sverige. Vi kommer att lansera nya siter i flertalet länder inom de närmsta åren och då är det viktigt att ha en modern och lättanvänd site (därav det luftiga intrycket). Vi fortsätter vårt arbete för att ha så många priser som möjligt för att ge er en så bra bild om möjligt av vad som finns på marknaden. Tusen tack för alla era kommentarer!

#63

Postad 05 september 2012 - 16:55

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Hur väljer man kategori på "Dagens ändrade lägstapriser" nu? Sen håller jag med att allt är för stort. Känns optimerat för telefoner och surfplattor och inte en vanlig skärm.


Om jag förstår dig rätt så fins det ett fält ovanför som heter "Kategorier" där kan du söka och få upp förslag på kategorier.

#64

Postad 05 september 2012 - 16:57

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Tycker designen är bra, mindre plottrig än den gamla men så använder jag bara prisjakt för att kolla in en vara i gången. Jag hoppas att kategorierna stannar på samma ställe nu och inte flyttas runt som i en tredjeklassens matbutik

#65

Postad 05 september 2012 - 16:57

driver x
  • driver x
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 3
Är första april idag?

Nä ni gör om gör rätt.

Allt är för stort, för mycket luft, ser ingen logik över hur alla rutor är placerade, tex borde inte min svarade svarade i tråden X ligga nära senast i forumet, allt känns bara ut kastat där det finns plats.

Och säga att vi gjort så här för enklare navigering på surfplattor, jaha ska vi alla pc användare behöva lida för det? gör då två varianter av hemsidan.

Edit: testade sidan på min surfplatta precis. resultat segt och känns för stort där med.

Redigerat av driver x, 05 september 2012 - 17:19.


#66

Postad 05 september 2012 - 17:00

nipronz
  • nipronz
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Filter laggar väldigt mycket, hänger inte alls med när man scrollar.

Högerställt filter
Firefox 15.0
i7 2600K @4.6 GHz

Om jag förstår dig rätt så fins det ett fält ovanför som heter "Kategorier" där kan du söka och få upp förslag på kategorier.

Testade att söka på 'Datorkomponenter'

Postad bild

Redigerat av nipronz, 05 september 2012 - 17:32.


#67

Postad 05 september 2012 - 17:02

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Filter laggar väldigt mycket, hänger inte alls med när man scrollar.

Högerställt filter
Firefox 5.0
i7 2600K @4.6 GHz


Vi arbetar på det. Tack för din input.

#68

Postad 05 september 2012 - 17:06

damst
  • damst
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 5
Skulle vara intressant att hör idéen bakom alla öppna ytor osv. då det verkar vara det som får mest kritik. Verkar ju lite dumt att det skulle vara för plattor/smartphones när det redan finns en Prisjakt-app.

#69

Postad 05 september 2012 - 17:20

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 7
Att bara få se de fem senaste inläggen är även det en rejält stor försämring. Glöm inte bort att många använder prisjakt som en startsida för minhembio.
Jag vet att man ska vara väldigt försiktig med att vara kritisk i början, då man ofta tycker det blir bättre och bättre, men i det här fallet tycker jag helt enkelt att man har förlorat för mycket information, utan att vinna sådär jättemycket annat.

#70

Postad 05 september 2012 - 17:24

bobbyewing
  • bobbyewing
  • Lärjunge

  • 302 inlägg
  • 0

Att bara få se de fem senaste inläggen är även det en rejält stor försämring. Glöm inte bort att många använder prisjakt som en startsida för minhembio.
Jag vet att man ska vara väldigt försiktig med att vara kritisk i början, då man ofta tycker det blir bättre och bättre, men i det här fallet tycker jag helt enkelt att man har förlorat för mycket information, utan att vinna sådär jättemycket annat.

Håller helt med.

#71

Postad 05 september 2012 - 17:29

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlägg
  • 2

Om jag förstår dig rätt så fins det ett fält ovanför som heter "Kategorier" där kan du söka och få upp förslag på kategorier.


Söka ja, men inte klicka direkt som tidigare. Lägg upp en lista på kategorier som man kan välja bland så blir det mycket trevligare igen. Sätt även att den som standard ska sortera efter "Procentuell prisförändring" som det var tidigare också.

Redigerat av altair4, 05 september 2012 - 17:30.


#72

Postad 05 september 2012 - 17:34

nipronz
  • nipronz
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 1

Söka ja, men inte klicka direkt som tidigare. Lägg upp en lista på kategorier som man kan välja bland så blir det mycket trevligare igen. Sätt även att den som standard ska sortera efter "Procentuell prisförändring" som det var tidigare också.

Precis, tar ju ändå lika mycket plats som tidigare...

Ni får gärna fixa "expanderad vy" också, så att den inte är så här värdelös: https://www.prisjakt...=v217#prodlista

#73

Postad 05 september 2012 - 17:35

fgblomqvist
  • fgblomqvist
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Hemsidan är snygg, men som alla säger, på tok för stola element och för seg, trots att man kör Firefox 16. (hehe nipronz om jag var dig skulle jag inte klaga förrän jag uppdaterat webläsaren då du sitter på en himla gammal version ;) )

Så om ni bara kör någon batch resizer på allting till typ 60-70% av sizen och sedan gör designen lite mera anpassad för full hd (breda skärmar) så ska ni se att kritken vänder ;)

#74

Postad 05 september 2012 - 17:39

Miradjii
  • Miradjii
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 1
Sidan är ofantligt slö när man försöker filtrera produkter, onödigt mycket tomt utrymme mellan produkterna och vad hände med miniatyrbilderna man kunde se förut när man höll ovanför en produkt?

#75

Postad 05 september 2012 - 17:47

qazqaz
  • qazqaz
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hjälp vad är det för fel på min dator?! är första känslan. Bara en massa gigantiska ikoner och luft över allt.

Ser barnsligt ut. Möjligen bra för nya användare men...

Kan ni börja med att få ordning på "bredden", att köra på 2560x1600 och prisjakt ser ju fullständigt patetiskt ut!

Sedan, fast jag är inloggad var jag tvungen att logga in igen (?) för att skriva detta. Osäker på att det har med denna förändring att göra men framstår som klumpigt.

#76

Postad 05 september 2012 - 17:48

Zpiritual
  • Zpiritual
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 2
När man är inte är på startsidan så går det inte byta kategori utan massa extra sidhoppande. Väldigt knöligt att inte komma åt kategorierna längst upp som tidigare.

Och som sagt, väldigt mycket luft och sånt. Grymt störande att bra sidor förstörs för att de ska fungera för de 0.1% som går in på sidan via en surfplatta.

#77

Postad 05 september 2012 - 18:06

timofej
  • timofej
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 5
Har inte läst alla svar. Framför bara egna synpunkter.

Sämre:

1. Ikoner istället för listor på framsidan och de följande sidorna. Förut kunde man direkt se vilken kategori man ska välja när man såg underkategorierna. Nu måste man föra över musen över varje ikon för att se vad kategorin innehåller. Det är mest irriterande förändring.

2. För mycket luft mellan raderna gör att man ser mindre i långa listor = mer skrollning.

3. När man väl tittar på en vara finns det av någon anledning en vertikal linje till vänster från "Pris"-kolumnen. Linjen delar skärmen i två vertikala delar. Varför?

4. De horisontella linjerna är för svaga. Varför inte behålla det gamla sättet att separera raderna (= varanan rad med olika toning)?

5. Det hela känns att ni förändrar något för förändringens skull, inte för att förbättra användarvänlighet.

Bättre

1. Äntligen har slutat raderna med varorna att expandera när man för över musen över dem. Det var otroligt irriterande!

#78

Postad 05 september 2012 - 18:36

HerrNiIsson
  • HerrNiIsson
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Mycket snyggare än gamla, gillar den nya designen mycket mer!

#79

Postad 05 september 2012 - 18:37

reeseth
  • reeseth
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 1
Först trodde jag datorn jag satt på hade fel upplösning. Men sedan förstod jag att det var ny design. Kanske en vanesak. Men det ÄR svårt att överblicka. Jag kan tänka mig att det är bättre på 10" plattan men absolut inte vid datorn... tyvärr.

#80

Postad 05 september 2012 - 18:40

samuels3
  • samuels3
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Riktigt bra med en centrerad sida, tröttsamt att den alltid var vänsterställd förut.

#81

Postad 05 september 2012 - 18:44

Desplow
  • Desplow
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 5
Usch usch usch :(

Jag vill bara zoom ut men inte ens det hjälper på min helt vanligt upplösta skärm. Det är otroligt segt att behöva vänta på alla kategorier istället för att se dem direkt. Otroligt mycket luft överallt, man tror lätt att man råkat ställa om upplösningen till 640×480.

Jag kom för att kolla prisutvecklingen på SSD men jag skippar det, för frusrerande :mellow:

#82

Postad 05 september 2012 - 18:48

jonasbonde
  • jonasbonde
  • Master of Who?

  • 1 832 inlägg
  • 0
Kunde inte låta bli att skriva lite mer om tankarna bakom den nya versionen.

När vi gjorde genomgången av gamla designen hitta vi massor av sidor som var copy&pastade. Samma funktion såg helt olika ut på olika delar av Prisjakt. Flera olika css:er massor av olika Javascript bibliotek. För att kunna utveckla Prisjakt vidare hyfsat enkelt bestämde vi oss för att göra en ny Design där vi standardisera och likforma funktioner.
Eftersom vi samtidigt håller på att lansera Prisjakt i fler länder som t.ex England ( http://www.pricespy.co.uk) ville vi göra sidan mer lämplig att använda med surfplatta och få en modernare "look". Enligt många (och mig!) så var vår gamla look & feel "2008" och vi vill verkligen att Prisjakt skall upplevas som modernt och bra av nya användare.
Sen om man skall vara ärlig så piska pricerunner skiten ur oss på senaste Internetworld topp 100 pga en nyare design, hur patetiskt det en låter så blev vi riktigt knäckta av det och lovade att vi inte skall låta dom besegra oss en gång till pga av en gammal design.

Alla de ovannämnda orsakerna gjorde att vi börja med att designa Prisjakt V7, jag hoppas det ger lite förståelse till vårt val att göra en ny version :rolleyes:

#83

Postad 05 september 2012 - 18:53

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 6

Alla de ovannämnda orsakerna gjorde att vi börja med att designa Prisjakt V7, jag hoppas det ger lite förståelse till vårt val att göra en ny version :rolleyes:

Öh, inte med det här resultatet...

#84

Postad 05 september 2012 - 18:54

damst
  • damst
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 6

Kunde inte låta bli att skriva lite mer om tankarna bakom den nya versionen.

När vi gjorde genomgången av gamla designen hitta vi massor av sidor som var copy&pastade. Samma funktion såg helt olika ut på olika delar av Prisjakt. Flera olika css:er massor av olika Javascript bibliotek. För att kunna utveckla Prisjakt vidare hyfsat enkelt bestämde vi oss för att göra en ny Design där vi standardisera och likforma funktioner.
Eftersom vi samtidigt håller på att lansera Prisjakt i fler länder som t.ex England ( http://www.pricespy.co.uk) ville vi göra sidan mer lämplig att använda med surfplatta och få en modernare "look". Enligt många (och mig!) så var vår gamla look & feel "2008" och vi vill verkligen att Prisjakt skall upplevas som modernt och bra av nya användare.
Sen om man skall vara ärlig så piska pricerunner skiten ur oss på senaste Internetworld topp 100 pga en nyare design, hur patetiskt det en låter så blev vi riktigt knäckta av det och lovade att vi inte skall låta dom besegra oss en gång till pga av en gammal design.

Alla de ovannämnda orsakerna gjorde att vi börja med att designa Prisjakt V7, jag hoppas det ger lite förståelse till vårt val att göra en ny version :rolleyes:


Jag är själv webbutvecklare och kan förstår en del av vad du säger, men samtidigt inte alls en annan.

Att anpassa en sida för surfplattor på det sätt ni gjort här är helt galet fel. En anpassning för en typ av enhet ska absolut inte påverka för visningen på en annan. Det är helt fel tänk. Det känns ju än mer omodernt tyvärr. Att få upp en sida som känns mer passande för upplösningen 640x480 på en PC känns snarare pre 2000.

Min/packs av css/js kan jag förstå, för det kan vara ett rent **** med en massa utspritt.

Redigerat av damst, 05 september 2012 - 18:57.


#85

Postad 05 september 2012 - 18:55

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 6
Huruvida "gammalt" ett gui än må vara på pappret är mindre viktigt än hur det är att använda och hur trivsamt det är för både ögon och annat. Att bara göra nåt "nytt" bara för sakens skull, hur god tanken än må vara är inte särskilt lyckat imo.

Nu säger jag inte att det nya suger eller så, men jag hoppas inte det som faktiskt var BRA med den gamla siten går förlorat. Ibland måste man faktiskt inse att man bör våga behålla sin egen identitet och inte bara göra som alla andra.

Min och de flesta andras synpunkter här har alla berört att det nya guit verkar ha anpassats för just surplattor eller appar. Vilket såklart är lyckat för surplattor, men klart sämre för de av oss som mestadels använder en vanlig dator.

Isåfall borde ni gjort helt separata guin för respektive område.

Redigerat av masse70, 05 september 2012 - 18:59.


#86

Postad 05 september 2012 - 19:06

driver x
  • driver x
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 4

Att anpassa en sida för surfplattor på det sätt ni gjort här är helt galet fel. En anpassning för en typ av enhet ska absolut inte påverka för visningen på en annan. Det är helt fel tänk. Det känns ju än mer omodernt tyvärr. Att få upp en sida som känns mer passande för upplösningen 640x480 på en PC känns snarare pre 2000.


Kunde inte ha skrivit det bättre själv, finns många siter idag med en pc sida och en mobil anpassad sida, erat hopkok är fail och åter fail.

#87

Postad 05 september 2012 - 19:07

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlägg
  • 0
Skulle fungera utmärkt om man helt enkelt kunde minimera bort den övre delen av Prisjakt och enbart visa delen längst ned som man kommer till då man klickar på Meny-knappen. Eller åtminstone om man kan flytta den högst upp på sidan.

Redigerat av altair4, 05 september 2012 - 19:08.


#88

Postad 05 september 2012 - 19:22

freddep72
  • freddep72
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

http://www.youtube.com/watch?v=p1JJkMD1hE4

NEJ!

Nu ser man färre av sina prisbevakningar, och de är så utbredda på sidan så det blir svårare att få överblick, sitter på 1920x1200. Vill ha tillbaka den i högermenyn

Ja, och så får man inte dem i senast prisändrad ordning.... rörigt blir det..

#89

Postad 05 september 2012 - 19:33

jonasbonde
  • jonasbonde
  • Master of Who?

  • 1 832 inlägg
  • 0
För er som har varit med ett tag, kolla reaktionerna när vi släppte gamla versionen 2008:
https://www.minhembi...howtopic=210774 (v6 var samma design som v5)

V4:
http://web.archive.o...ww.prisjakt.nu/

#90

Postad 05 september 2012 - 19:51

janders
  • janders
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Den ena av mina två skärmar kör jag i porträtt-läge (1200x1600). Där kör jag Firefox i maximerat fönster. Prisjakt blir helt knas där. Lika illa är det i Chrome.

Inte nog med att det är mest luft på de flesta sidorna, vill man läsa vad som står på sidan tvingtas man hela tiden änvända den scroll-bar som finns längst ner för att scrolla ut till höger sida.
Inte ens "min sida" kan se hela sidbredden på, utan tvingas scrolla ut åt höger.

På min 1920x1200-skärm (ej porträtt-läge) behöver jag faktiskt inte hela tiden scrolla åt sidan för att använda Prisjakt. Alltid något.

Designen känns alldeles alldeles för luftig. Den utnyttjar skärmytan mycket dåligt. Att därtill tvingas scrolla i sidled gör att man blir extra irriterad...

Det positiva i designen är att den känns renare och förenklad.
Varför inte ha ett valbart kompakt-läge?

Redigerat av janders, 06 september 2012 - 20:17.


#91

Postad 05 september 2012 - 19:51

nipronz
  • nipronz
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0

Hemsidan är snygg, men som alla säger, på tok för stola element och för seg, trots att man kör Firefox 16. (hehe nipronz om jag var dig skulle jag inte klaga förrän jag uppdaterat webläsaren då du sitter på en himla gammal version ;) )


Senaste versionen på kanalen 'release' är väl 15? Du kanske kör beta?

#92

Postad 05 september 2012 - 19:53

Panoptikon
  • Panoptikon
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 3
Intressant att läsa om motivationen. Jag kan tänka mig att det var frustrerande när Pricerunner (som i alla fall jag själv tycker känns väldigt omodern rent funktionellt) vann i det där lokala jippot. Jag minns att de flestaansåg det helt omotiverat att dom valdes som bästa prisjämförelsesajt där.

Det som gör att Prisjakt känns/kändes som den bästa prisjämföraren i världen var främst de överlägsna funktionerna och överskådligheten. Konkurrenterna har mest känts som röriga "web1.0" sidor och alltför urvattnade. Snälla, arbeta vidare på de kvaliteter som ni varit överlägsna på istället för ett funktionslöst och glest resultat för att få samma design som konkurrenterna. Jag tror det inte bara är svenskar som känner att en mer tight/kompakt och färgmässigt kontrastrik design kan kännas mer proffsig.

Ambitionen att göra Prisjakt mer modifierbar känns annars intressant och som ett steg framåt. Hoppas att det blir ett bra resultat i slutändan och att ni den kritik som ändå finns som konstruktiv och till och med inspirerande, något man 'stolt' kan hänvisa till om någon på ett internationellt forum undrar vad som är bäst att köpa. Go for it! :)

#93

Postad 05 september 2012 - 19:55

Unregistered3a29f2ae
  • Unregistered3a29f2ae
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 3
Alltså varför så stora ikoner och luft mellan allt?

Istället för förstorningsglas eller vadå? Gör istället en "prisjakt.nu/magnify" eller liknande för dem som har okulära besvär.

#94

Postad 05 september 2012 - 20:04

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 4
Om ni tycker detta är "en enkel och användarvänlig prisjämförelsesajt" som det är tänkt att vara så lycka till nya samarbetet med facebook. Tackar för mig och går över till pricerunner som är skärp i jämförelse men ändå sjukt mycket enklare att använda, tråkigt.

Redigerat av Auxvoice, 05 september 2012 - 20:58.


#95

Postad 05 september 2012 - 20:16

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Mina bevakningar ska nu funka mycket bättre.

#96

Postad 05 september 2012 - 20:30

Johan_ek89
  • Johan_ek89
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 1
Som tidigare personer kommenterat så är kontrasten mellan alla färger extremt jobbiga.
Man ser knappt skillnaden mellan butikerna då de är så glest avskilda.

Fungerar nog bra på IPS paneler men inte TN. För här ser man dem knappt.

Redigerat av Johan_ek89, 05 september 2012 - 21:52.


#97

Postad 05 september 2012 - 20:39

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 1

Om ni tycker detta är "en enkel och användarvänlig prisjämförelsesajt" som det är tänkt att vara så lycka till nya samarbetet med facebook. Tackar för mig och går över till pricerunner.

*Vink*

#98

Postad 05 september 2012 - 20:41

driver x
  • driver x
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 4

För er som har varit med ett tag, kolla reaktionerna när vi släppte gamla versionen 2008:
https://www.minhembi...howtopic=210774 (v6 var samma design som v5)

V4:
http://web.archive.o...ww.prisjakt.nu/


Det är ju självklart det blir protester när ändringar genomförs, men att gömma sig bakom det är nog att blunda för problemet, och klart att ni förberett er för Brace For Shit Storm och slår döv örat till nu i början.

Men det löser ju inga problem, då kritiken är näst intill enstämmig "För Stort" så är det ju inget random gnäll, och som många skrivit tidigare man kan inte basera en site för mobila enheter om man inte har en standard lösning för desktop surfarna.

Redigerat av driver x, 05 september 2012 - 20:46.


#99

Postad 05 september 2012 - 20:56

uzzi
  • uzzi
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 8
Känns som en rent tabletanpassad sida nu, trist för oss som sitter på full hd upplösning. Ikoner etc är LÖJLIGT stora! Tycker inte man ska behöva zooma ner sidan för att anpassa den.

Varför ligger menyn i botten!? Om jag söker något genom den menyn får jag alltså skrolla ( alt behöva klicka på en liten länk) ner varje gång jag ska klicka på något annat. Ologiskt.

Vill INTE behöva skrolla ner på en 24" / 27" för att komma åt det jag vill. Dessa gigantiska ikoner är heller inget jag behöver då jag mycket hellre använder textmenyn som nu ligger i botten.

Förstår att ni försöker anpassa siten till tableter, men detta känns rätt fånigt. Kan köpa läget om vi kan editera menyer etc och dra runt "ramarna" dit vi själva vill ha dom. Men som det ser ut nu så har jag personligen hellre den gamla designen mest pga att den var betydligt mer lättöverskådlig.

Edit: Har nu testat på iPaden med. Tror ni på allvar att folk ser så dåligt? Är löjligt svårt att få en överblick över sidan. Spec i landskapsläge. Dra ner ikonerna 100% i storlek.

Hade lite problem i chrome med att sidan inte anpassar sig när man byter från landskap till stående. Måste ladda om sidan för att den ska "passa" skärmen.

Om jag klickar på en av dom GIGANTISKA ikonerna (som är en länk) får jag nu upp en LITEN meny med alla alternativ... där jag nu ska träffa rätt... och får sådeles klicka på ikonen en gång till för att komma vidare till en ny underkategori? Detta gör att man ska dubbelklicka. Dock är dubbelklick på iPaden samma sak som att zooma in. Detta gör att man måste vänta på menyn, sen klicka på ikonen en gång till. Detta stör mig något enormt!

Om det nu inte finns en undermeny så får jag även där vänta en stund, konstatera att det inte händer något och klicka på ikonen en gång till. Designmiss! Gör om gör rätt!

Vid surf på iPaden upplever jag sidan som slöare än innan. Även inzoomning / utzoomning flyter dåligt här. (iPad 3 - Chrome)

Redigerat av uzzi, 05 september 2012 - 21:37.


#100

Postad 05 september 2012 - 21:07

Unregistered8498620a
  • Unregistered8498620a
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Eftersom jag verkligen ogillar centrerade sidor så hoppas jag att Prisjakt kommer få en inställning där man kan ändra till vänsterställd om man så önskar (precis som Sweclockers gjorde).

Annars har jag inga större klagomål än så länge. Tycker det ser cleant ut. Har inte märkt några problem med hastigheten. Mycket luft blir det så skulle kanske inte skada om sidan var lite bredare, men det är inget som jag stör mig speciellt mycket på (om jag kan vänsterställa sidan).



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.