Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Regas skivspelare

1273 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
Rega P2 (Skivspelare) 1 8,17 (5) Inga priser
Rega P9 (Skivspelare) 2 (0) Inga priser
Rega P7 (Skivspelare) 1 8,33 (2) Inga priser
Rega P5 (Skivspelare) 1 7,5 (1) Inga priser
Rega Planar 3 (Skivspelare) 9 8,2 (14) 6 989:-
Rega P1 (Skivspelare) 1 8,33 (17) Inga priser
Rega P3-24 (Skivspelare) 1 8,75 (7) Inga priser
Rega RP1 (Skivspelare) 7 7,72 (17) Inga priser
Rega RP3 (Skivspelare) 5 8,4 (4) Inga priser
Rega RP6 (Skivspelare) 9 (0) 16 990:-
Rega RP8 (Skivspelare) 7 7,5 (1) 27 990:-
Rega Planar 2 (2016) (Skivspelare) 9 8,08 (12) 6 490:-
4 relaterade trÄdar

#1251

Postad 05 februari 2019 - 14:19

emanuelmakhoul
  • emanuelmakhoul
  • AnvĂ€ndare

  • 110 inlĂ€gg
  • 0

StÀderskan gick för hÄrt Ät min spelare och har lyckats fÄ nÄlen pÄ min Rega Exact att peka Ät fel hÄll. Vad Àr mina options? SlÀnga och köpa nytt? Reparera?

 

attachicon.gifIMG_2193.jpeg

 

Video pĂ„ Youtube: https://youtu.be/Mz0aNz5izLo

Digitalbild (generalagent för Rega i Sverige) har ett utbytesprogram pĂ„ pĂ„ hela pickupen. DĂ„ byter de nĂ„l och sĂ€ljer den igen och du fĂ„r köpa en ny pickup för billigare pengar. Kolla med din Ă„terförsĂ€ljare eller maila direkt till de mycket trevliga personerna pĂ„ digitalbild via [email protected]



#1252

Postad 05 februari 2019 - 17:19

GyroSE
  • GyroSE
  • Beroende

  • 1 081 inlĂ€gg
  • 0

Digitalbild (generalagent för Rega i Sverige) har ett utbytesprogram pĂ„ pĂ„ hela pickupen. DĂ„ byter de nĂ„l och sĂ€ljer den igen och du fĂ„r köpa en ny pickup för billigare pengar. Kolla med din Ă„terförsĂ€ljare eller maila direkt till de mycket trevliga personerna pĂ„ digitalbild via [email protected].


SpÀnnande. Visste inte att Rega hade ett inbytesprogram men det verkar vara sÄ. Man fÄr betala 3375 kr för en ny Exact om man skickar in sin gamla i inbyte.

#1253

Postad 16 mars 2019 - 11:03

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlĂ€gg
  • 0

SpÀnnande. Visste inte att Rega hade ett inbytesprogram men det verkar vara sÄ. Man fÄr betala 3375 kr för en ny Exact om man skickar in sin gamla i inbyte.

Visst Àr det trevligt att spara ungefÀr 1000kr. Men det lÀr ju vara en Ànnu trevligare deal för handlaren. :) Undrar vad de "ÄtgÀrdade" gÄr pÄ?

#1254

Postad 17 mars 2019 - 08:12

GyroSE
  • GyroSE
  • Beroende

  • 1 081 inlĂ€gg
  • 0
Har svÄrt att tÀnka mig att sjÀlva nÄlbytet sker hos distributören- de lÀr ha ett lager nya pickuper liggande och de gamla skickas tillbaka till fabriken dÀr nÄlbytet sker. Troligen gör man dÀr en s.k. retip liknande den som görs nÀr man renoverar en MC pickup- man byter ut delar av eller hela innanmÀtet dÄ Regas MM pickuper inte har samma möjligheter till enkelt byte av nÄlen som t.ex. Ortofon 2M- serien har.

Redigerat av GyroSE, 17 mars 2019 - 08:14.


#1255

Postad 18 mars 2019 - 14:32

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlĂ€gg
  • 0

Regas skivspelare kan nog bĂ€ra upp vĂ€ldigt bra puppor, speciellt frĂ„n P3-serien och uppĂ„t eftersom hur tonarmen Ă€r gjuten. Har haft Goldring 2200 samt Ortofon 2M Blue och nu, Dynavector 10x5. 

 

Har gillat Ortofon Blue vÀldigt mycket, runt och snÀllt samt fylligt ljud. Men givetvis sticker Dynavector ifrÄn, men Ä andra sidan kostar den lite mer. Skall nog snart börja kolla pÄ ny puppa, men det fÄr bli en framtida historia.



#1256

Postad 18 mars 2019 - 16:03

GyroSE
  • GyroSE
  • Beroende

  • 1 081 inlĂ€gg
  • 0

Regas skivspelare kan nog bĂ€ra upp vĂ€ldigt bra puppor, speciellt frĂ„n P3-serien och uppĂ„t eftersom hur tonarmen Ă€r gjuten. Har haft Goldring 2200 samt Ortofon 2M Blue och nu, Dynavector 10x5. 
 
Har gillat Ortofon Blue vÀldigt mycket, runt och snÀllt samt fylligt ljud. Men givetvis sticker Dynavector ifrÄn, men Ä andra sidan kostar den lite mer. Skall nog snart börja kolla pÄ ny puppa, men det fÄr bli en framtida historia.


Finns mer att hÀmta ur din Dynavector med annan skivspelare- ett kliv upp dÀr och det kommer göra underverk. Kan absolut vara vÀrt att kika pÄ bÀttre spelare innan du byter pickis.

Tror inte sjÀlva gjutningen av tonarmen Àr det som ensamt fÀller avgörandet, jÀmför gÀrna Regas tonarmar med SME och deras 309/IV/V- armar- bÄda tillverkarna kör med samma typ av utformning pÄ sjÀlva armen genom sina respektive modellprogram. Det Àr snarare materialval, val av tonarmskabel, val av lager och inre dÀmpning som Àr de vÀsentliga punkterna i sammanhanget och som avgör hur slutresultatet blir ljudmÀssigt.

Redigerat av GyroSE, 19 mars 2019 - 08:52.


#1257

Postad 24 april 2019 - 20:46

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlĂ€gg
  • 0

Har nÄgon skaffat/hört Rega P8 med annan puppa Àn Regas dyrare? Jag Àr mer intresserad av verket, och vad det eventuellt skulle kunna bidra med?

 

Alla jag lĂ€ser om skaffar automatiskt Regas puppa Ania eller Ă€nnu dyrare, samtidigt som de byter svarv till en Rega Plantar 8. 

 

Det vore bara spĂ€nnande att fĂ„ höra lite mer om sjĂ€lva verket bakom Rega P8. Om en Ania skulle lĂ„ta likvĂ€rdigt pĂ„ en Rega P3-24 sĂ„ försvinner lite av "att vilja ha behovet liksom". 


Redigerat av Glidtassen, 24 april 2019 - 20:53.


#1258

Postad 25 april 2019 - 18:35

fristil
  • fristil
  • MĂ€stare

  • 3 270 inlĂ€gg
  • 0
Tror du ska börja kolla pÄ en uppgradering av armen, lite av vad man lÀst sÄ Àr det ett rega problem att man anvÀnt mkt billigt kablage i tonarmen, kan ha blivit bÀttre nu i 330 och 880 serien, men 250 och 300 Àr det dÄligt, kan rÀcka med att du uppgraderar till en OL Onyx sÄ fÄr du mkt bÀttre ljud. Sök pÄ Origin Live Rega

#1259

Postad 26 april 2019 - 14:50

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlĂ€gg
  • 0

Tonarmen blir kvar. 

 

Men jag övervÀger fortfarande en ny Rega, kanske blir en Planar 8 nÀr jag köpt min lÀgenhet?

 

Men vad jag har bestĂ€llt, mest som ett roligt tweak Ă€r en separat nĂ€tdel frĂ„n Swagman PSU för Regas PSU. Den nĂ€tdel som följer med Regas PSU Ă€r inte trevlig, en liten plastklump som sĂ€kerligen strĂ„lar störningar i grendosan. 

 

Detta handlar mest om att jag vill bli kvitt ytterligare en billig trafo som sitter i nÀrheten av stereon, och jag tror inte denna kommer göra underverk - men mÄste bara testa :)

 

Denna nÀtdel frÄn Swagman kan man ansluta jordad IEC C13

 

BerĂ€knad leverans, ca: 2 veckor. 


Redigerat av Glidtassen, 26 april 2019 - 14:56.


#1260

Postad 27 april 2019 - 10:42

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlĂ€gg
  • 0
Att den interna kabelsnutten i sig skulle pÄverka ljudet Àr knappast troligt. DÀremot kan regas montörer fan inte löda. Min ena phonokontakt var kallödd vid leverans. Det lÀmnar ju förstÄs frÄgor kring hur bra koll man har pÄ övriga tillverknings / monteringsmoment. Nu lÄter ju Rega bevisligen bra och det Àr ju som man sÀger "the proof of the pudding...".
Annars Àr det en mycket intressan frÄgestÀllning vad som pÄverkar hur.
Finns ett allt ökande antal Youtubers med en befriande pragmatisk instÀllning. Man provar helt enkelt, och har inga problem om en billigare lösning piskar ens egna mycket dyrare apparater.
Vad gÀller vinyl finns det framför allt en hÀrlig Kines (tror jag) som Àr vÀldigt intressant. Lite svÄr engelska bara. Sök tex. Shiit Mani sÄ hittar du honom.

#1261

Postad 27 april 2019 - 22:01

GyroSE
  • GyroSE
  • Beroende

  • 1 081 inlĂ€gg
  • 0

Att den interna kabelsnutten i sig skulle pÄverka ljudet Àr knappast troligt. DÀremot kan regas montörer fan inte löda. Min ena phonokontakt var kallödd vid leverans. Det lÀmnar ju förstÄs frÄgor kring hur bra koll man har pÄ övriga tillverknings / monteringsmoment. Nu lÄter ju Rega bevisligen bra och det Àr ju som man sÀger "the proof of the pudding...".
Annars Àr det en mycket intressan frÄgestÀllning vad som pÄverkar hur.
Finns ett allt ökande antal Youtubers med en befriande pragmatisk instÀllning. Man provar helt enkelt, och har inga problem om en billigare lösning piskar ens egna mycket dyrare apparater.
Vad gÀller vinyl finns det framför allt en hÀrlig Kines (tror jag) som Àr vÀldigt intressant. Lite svÄr engelska bara. Sök tex. Shiit Mani sÄ hittar du honom.

Om du menar den interna kabeln i tonarmen sÄ pÄverkar den ljudÄtergivningen, olika materialval pÄ/i tonarmskabeln ger olika resultat ljudmÀssigt.

Redigerat av GyroSE, 27 april 2019 - 22:10.


#1262

Postad 27 april 2019 - 22:20

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlĂ€gg
  • 0

Om du menar den interna kabeln i tonarmen sÄ pÄverkar den ljudÄtergivningen, olika materialval pÄ/i tonarmskabeln ger olika resultat ljudmÀssigt.

I den mÄn nÄgon som helst skillnad skulle finnas sÄ definieras den knappast i tydliga skillnader mellan olika metaller. Skulle verkligen vara intressant med ett jÀmförande test.

#1263

Postad 27 april 2019 - 22:21

GyroSE
  • GyroSE
  • Beroende

  • 1 081 inlĂ€gg
  • 0

I den mÄn nÄgon som helst skillnad skulle finnas sÄ definieras den knappast i tydliga skillnader mellan olika metaller. Skulle verkligen vara intressant med ett jÀmförande test.

Har du testat sjÀlv? Jag har gjort den nÀr jag bytte kabel inuti i min SME IV dÄ jag gick frÄn koppar- till silverkabel.

Redigerat av GyroSE, 27 april 2019 - 22:23.


#1264

Postad 27 april 2019 - 22:27

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlĂ€gg
  • 0

Har du testat sjÀlv? Jag har gjort den nÀr jag bytte kabel inuti i min SME IV dÄ jag gick frÄn koppar- till silverkabel.

Och kablarna var i övrigt lika i konstruktion?

#1265

Postad 27 april 2019 - 22:32

GyroSE
  • GyroSE
  • Beroende

  • 1 081 inlĂ€gg
  • 0

Och kablarna var i övrigt lika i konstruktion?

BÄda Van den Hul sÄ ja snarlika i konstruktion.

#1266

Postad 28 maj 2019 - 17:41

Beagle five
  • Beagle five
  • MĂ€stare

  • 2 523 inlĂ€gg
  • 0

köpte igÄr min första riktiga skivspelare, nÄgot jag vÀntat i Äratal pÄ och samlat pÄ mig MASSOR med LP skivor för just denna dag.

En REGA P1 PLUS blev det och var vĂ€ldigt tveksam till inbyggd RIAA men första tonerna ur högtalarna, innan jag ens höjt volymen, visade att jag skulle bli nöjd. 

Är hörselskadad sĂ„ viktigt att karaktĂ€ren pĂ„ ljudet passar mina öron, nu susar det som bara den i öronen idag men det Ă€r för att jag lyssnade sĂ„ lĂ€nge och högt just pga att karaktĂ€ren passade utmĂ€rkt för mig, i varje fall pĂ„ mina billigare högtalare.

Och vilket ljud!! wow! transporterades direkt till 80-talet igen dÄ man satt och lyssnade i timmar pÄ alphaville och andra underbara skivor som inte förrÀn nu fÄr tillbaka sin karaktÀr och rymd!

 

Men första riktiga hakslĂ€ppet kom nĂ€r jag startade CHESS och Anthem med Herr Körberg! WOOOW!!! 

Plötsligt Ă€r man medveten om munnen och stĂ€mbanden och allt han gör nĂ€r han sjunger för att fĂ„ fram ljuden liksom! otroligt! aldrig uppmĂ€rksammat det förrut! Och det blir sĂ„ himla kĂ€nslomĂ€ssigt om den som sjunger lyckas sjunga med kĂ€nsla! 

Och rymden och kĂ€nslan av rummet/lokalen dom befinner sig i... inget format ger denna kĂ€nsla! 

Helt golvad! 

Och alla reagerade pĂ„ hur annorlunda det lĂ„ter jĂ€mfört med det vi Ă€r vana vid idag, samtidigt Ă€r det samma lĂ„tar och musik men nĂ„got Ă€r bara sĂ„ mycket bĂ€ttre! 

Lyssnar ju pĂ„ nĂ€stan enbart CD och tidal och tidal master senaste Ă„ret och blivit himla bortskĂ€md och trodde att en riktig LP spelare skulle vara bra men inte sĂ„hĂ€r bra! 

Blir till att börja leta upp allt till LP nu istÀllet!

 

Roliga Àr dock att jag sedan kopplade in den till min riktiga stereo setup med NAD 320 och b&w 683:or och upplever att det lÀt bÀttre pÄ mina gamla Dynavoice m65:or med denons lilla mÀsterverk till stÀrkare ( kommer inte ihÄg namnet nu men den som spöade en dyr LINN i den gamla berömda trÄden ).

SĂ„ sjĂ€lvklart kopplade jag tillbaka den dit och lĂ€t den spela dĂ€r hela kvĂ€llen, fantastisk spelglĂ€dje och kĂ€nsla över ljudet! och vad tyst den Ă€r! 

LÀt underbart pÄ 683:orna ocksÄ men inte lika varmt och involverande och för första gÄngen med den setupen sÄ mÀrkte jag nog av att stÀrkaren Àr för svag för dom tungdrivna 683:orna, sÄ blir till att köpa NAD c375 tror jag nu.

 

Men rackarns vad jag har blivit biten av vinyl nu! Helt underbart! 

Roliga Ă€r att det lĂ„ter sĂ„ pass mycket bĂ€ttre att det Ă€r ingen idĂ© att göra nĂ„gra jĂ€mförelser heller. 

 

SĂ„ om nĂ„gon hĂ€r funderar pĂ„ att köpa en Rega P1 plus, KÖP!!!



#1267

Postad 28 maj 2019 - 19:09

GyroSE
  • GyroSE
  • Beroende

  • 1 081 inlĂ€gg
  • 0

köpte igÄr min första riktiga skivspelare, nÄgot jag vÀntat i Äratal pÄ och samlat pÄ mig MASSOR med LP skivor för just denna dag.

En REGA P1 PLUS blev det och var vĂ€ldigt tveksam till inbyggd RIAA men första tonerna ur högtalarna, innan jag ens höjt volymen, visade att jag skulle bli nöjd. 

Är hörselskadad sĂ„ viktigt att karaktĂ€ren pĂ„ ljudet passar mina öron, nu susar det som bara den i öronen idag men det Ă€r för att jag lyssnade sĂ„ lĂ€nge och högt just pga att karaktĂ€ren passade utmĂ€rkt för mig, i varje fall pĂ„ mina billigare högtalare.

Och vilket ljud!! wow! transporterades direkt till 80-talet igen dÄ man satt och lyssnade i timmar pÄ alphaville och andra underbara skivor som inte förrÀn nu fÄr tillbaka sin karaktÀr och rymd!

 

Men första riktiga hakslĂ€ppet kom nĂ€r jag startade CHESS och Anthem med Herr Körberg! WOOOW!!! 

Plötsligt Ă€r man medveten om munnen och stĂ€mbanden och allt han gör nĂ€r han sjunger för att fĂ„ fram ljuden liksom! otroligt! aldrig uppmĂ€rksammat det förrut! Och det blir sĂ„ himla kĂ€nslomĂ€ssigt om den som sjunger lyckas sjunga med kĂ€nsla! 

Och rymden och kĂ€nslan av rummet/lokalen dom befinner sig i... inget format ger denna kĂ€nsla! 

Helt golvad! 

Och alla reagerade pĂ„ hur annorlunda det lĂ„ter jĂ€mfört med det vi Ă€r vana vid idag, samtidigt Ă€r det samma lĂ„tar och musik men nĂ„got Ă€r bara sĂ„ mycket bĂ€ttre! 

Lyssnar ju pĂ„ nĂ€stan enbart CD och tidal och tidal master senaste Ă„ret och blivit himla bortskĂ€md och trodde att en riktig LP spelare skulle vara bra men inte sĂ„hĂ€r bra! 

Blir till att börja leta upp allt till LP nu istÀllet!

 

Roliga Àr dock att jag sedan kopplade in den till min riktiga stereo setup med NAD 320 och b&w 683:or och upplever att det lÀt bÀttre pÄ mina gamla Dynavoice m65:or med denons lilla mÀsterverk till stÀrkare ( kommer inte ihÄg namnet nu men den som spöade en dyr LINN i den gamla berömda trÄden ).

SĂ„ sjĂ€lvklart kopplade jag tillbaka den dit och lĂ€t den spela dĂ€r hela kvĂ€llen, fantastisk spelglĂ€dje och kĂ€nsla över ljudet! och vad tyst den Ă€r! 

LÀt underbart pÄ 683:orna ocksÄ men inte lika varmt och involverande och för första gÄngen med den setupen sÄ mÀrkte jag nog av att stÀrkaren Àr för svag för dom tungdrivna 683:orna, sÄ blir till att köpa NAD c375 tror jag nu.

 

Men rackarns vad jag har blivit biten av vinyl nu! Helt underbart! 

Roliga Ă€r att det lĂ„ter sĂ„ pass mycket bĂ€ttre att det Ă€r ingen idĂ© att göra nĂ„gra jĂ€mförelser heller. 

 

SĂ„ om nĂ„gon hĂ€r funderar pĂ„ att köpa en Rega P1 plus, KÖP!!!

 

Kul att höra att det blev sĂ„ lyckat. Grattis till ett bra köp- nu fĂ„r du gĂ„ all in nĂ€r det gĂ€ller skivinköp framöver.  ;)



#1268

Postad 29 maj 2019 - 05:04

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlĂ€gg
  • 0

Roligt Beagle Five att du Àr nöjd.

 

Jag har en Hegel H160 med en riktigt bra inbyggd dac. Jag har kört mycket FLAC, men inser emellertid att jag tröttnar fort.

 

Min Rega P3-24 har jag haft sedan 2011, och den anvÀnder jag varje dag.

 

Jag har kört flera mods: uppgraderat RIAA med separat nÀtdel (HEED) bytt subplatta pÄ Regan, korrigerat VTA pÄ tonarmen + bÀttre nÀtdel till Regas PSU.

Inte alltid; men oftast sÄ föredrar jag ljudet frÄn min Rega framför FLAC/digitalt.

 

Vad som sedan ger vinylljudet sin individuella sÀrprÀgel har jag lÀst om i över 10 Är, och blir inte klokare pÄ det. Varför lÄter det oftast bÀttre, don't know - It just does. Musiken fÄr en större nÀrvaro, samtidigt som ljudbilden kÀnns mer behaglig att lyssna till. Hos mig fÄr musiken ett mer naturlig flyt.

 

Det rituella, och estetiska har sin omedelbara charm - men Àr inte avhÀngigt för musikÄtergivningen. LÄter vinyl annorlunda Àr digitalt, svar ja! Det kanske inte passar alla, och digitala kÀllor har sina tekniska överlÀgsna fördelar - men trots det ger vinylen lite mer "kött pÄ benen" vid musiklyssning.


Redigerat av Glidtassen, 31 maj 2019 - 11:51.


#1269

Postad 16 juni 2019 - 10:43

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlĂ€gg
  • 0

Regas skivspelare kan nog bĂ€ra upp vĂ€ldigt bra puppor, speciellt frĂ„n P3-serien och uppĂ„t eftersom hur tonarmen Ă€r gjuten. Har haft Goldring 2200 samt Ortofon 2M Blue och nu, Dynavector 10x5. 

 

Har gillat Ortofon Blue vÀldigt mycket, runt och snÀllt samt fylligt ljud. Men givetvis sticker Dynavector ifrÄn, men Ä andra sidan kostar den lite mer. Skall nog snart börja kolla pÄ ny puppa, men det fÄr bli en framtida historia.

Jag körde original nÄlen pÄ min Rp3 (Elys 2) innan jag uppgraderade till Goldring 2300, jag har Àven bytt ut stora plast drevet under glastallriken till aluminium, sedan har jag en vibrations platta i trÀ och en RIA frÄn Lejonclou.

Är extremt nöjd med ljudet, jag hade alla uppgraderingar före jag bytte nĂ„len och bytet till Goldring nĂ„len gjorde nog den största skillnaden, jag har haft tankar att byta vinylspelare men kommer nog behĂ„lla de jag har nu.



#1270

Postad 13 augusti 2019 - 10:06

Unregistered80f307b4
  • Unregistered80f307b4
  • Wannabe

  • 31 inlĂ€gg
  • 0

Jag körde original nÄlen pÄ min Rp3 (Elys 2) innan jag uppgraderade till Goldring 2300, jag har Àven bytt ut stora plast drevet under glastallriken till aluminium, sedan har jag en vibrations platta i trÀ och en RIA frÄn Lejonclou.

Är extremt nöjd med ljudet, jag hade alla uppgraderingar före jag bytte nĂ„len och bytet till Goldring nĂ„len gjorde nog den största skillnaden, jag har haft tankar att byta vinylspelare men kommer nog behĂ„lla de jag har nu.

 

Intressant, har tĂ€nkt införskaffa mig en Rega P3 med Exact PU, men hur tycker du att Lejonklou riaat fungerar ihop med Rega? 
Hört gott om det, men mest att det parats med olika Linn produkter samt Project.



#1271

Postad 13 augusti 2019 - 20:16

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlĂ€gg
  • 0

Rega P3 Ă€r en riktigt fin spelare. 

 

Men att byta ut den billiga nĂ€tdelen till PSU:n Ă€r att rekommendera. Jag kör Swagman, och sedan jag köpte den sĂ„ har jag sluppit strömspikarna vid av/pĂ„slag av skivspelaren via PSU:N. 

 

Jag har Ă€ven bytt extern nĂ€tdel till mitt RIAA frĂ„n HEED. Det hĂ€nder att jag kan hĂ€nföras av rent digitalt ljud i FLAC, men sĂ€llan blir musiken lika personlig som med min Rega P3. 

 

Jag har spelat in min Ortofon 2M Bronze, och ett mer prisvĂ€rt alternativ till Dynavector 10x5 som jag menar har blivit pĂ„ tok för dyr. Jag saknar ingenting med 2M Bronze, och denna ger mer definition Ă€n 2M Blue. 



#1272

Postad 14 augusti 2019 - 07:26

Unregistered80f307b4
  • Unregistered80f307b4
  • Wannabe

  • 31 inlĂ€gg
  • 0

Rega P3 Ă€r en riktigt fin spelare. 

 

Men att byta ut den billiga nĂ€tdelen till PSU:n Ă€r att rekommendera. Jag kör Swagman, och sedan jag köpte den sĂ„ har jag sluppit strömspikarna vid av/pĂ„slag av skivspelaren via PSU:N. 

 

Jag har Ă€ven bytt extern nĂ€tdel till mitt RIAA frĂ„n HEED. Det hĂ€nder att jag kan hĂ€nföras av rent digitalt ljud i FLAC, men sĂ€llan blir musiken lika personlig som med min Rega P3. 

 

Jag har spelat in min Ortofon 2M Bronze, och ett mer prisvĂ€rt alternativ till Dynavector 10x5 som jag menar har blivit pĂ„ tok för dyr. Jag saknar ingenting med 2M Bronze, och denna ger mer definition Ă€n 2M Blue. 

 

Kul! 

Okej, för mig som Ă€r sĂ„ oerhört icke-kunnig nĂ€r det kommer till tekniska bitar sĂ„ lĂ„ter det krĂ„ngligt, men det kanske det inte alls Ă€r? Haha. 

 

LĂ„ter som att du har en skön rigg dĂ€r hemma dĂ„ du. 



#1273

Postad 14 augusti 2019 - 13:31

GyroSE
  • GyroSE
  • Beroende

  • 1 081 inlĂ€gg
  • 0

 

Jag har spelat in min Ortofon 2M Bronze, och ett mer prisvĂ€rt alternativ till Dynavector 10x5 som jag menar har blivit pĂ„ tok för dyr. Jag saknar ingenting med 2M Bronze, och denna ger mer definition Ă€n 2M Blue. 

 

Allt Àr som bekant relativt inom hifi- hobbyn- jag kan i stÀllet tycka att Dynavector 10x5 Àr en ganska prisvÀrd MC- pickis dÄ man fÄr otroligt mycket vÀlljud sett till investerade pengar. Kruxet Àr dock att konkurrensen Àr mördande i just den prisklassen med finfina utmanare som exempelvis Benz Micro Ace, Hana SL och Ortofon Quintet Bronze. Det Àr i prisklassen runt 6.000-7.000 kr som MC- pickuperna börjar bli riktigt bra. Dynavector 10x5:s fina prestanda och omdömen har sÀkerligen drivit upp priset till den nivÄn dÀr det ligger idag.


Redigerat av GyroSE, 14 augusti 2019 - 13:42.


#1274

Postad 12 september 2019 - 21:54

Cowboy109
  • Cowboy109
  • Wannabe

  • 26 inlĂ€gg
  • 0

Nytt flaggskepp P10! Ny tonarm RB3000. En stilig spelare, med den vita keramiska tallriken. Även en ny version av Apheta pickupen Ă€r slĂ€ppt, Apheta 3.

pl10-gallery-2.jpg

 

pl10-gallery-1.jpg





0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.