Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kommentarer till Cinema HQ Byggbilder av Thomas_S

327 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#251

Postad 15 december 2018 - 11:06

ncc1701e
  • ncc1701e
  • Forumräv

  • 502 inlägg
  • 0

Aha, spännande. Vad är det som gör att du inte är nöjd med S2:orna ? Vad kommer MP150 ger dig mer ? Har själv S2 och är ganska nöjd, så jag undrar lite mest. Atmos spelar väl mest från 100hz och uppåt. Men uppgraderingsdjävulen sitter ju alltid på ens axel. 



#252

Postad 15 december 2018 - 23:04

Thomas_S
  • Thomas_S
  • Swiftly AB

  • 74 inlägg
  • 0

Aha, spännande. Vad är det som gör att du inte är nöjd med S2:orna ? Vad kommer MP150 ger dig mer ? Har själv S2 och är ganska nöjd, så jag undrar lite mest. Atmos spelar väl mest från 100hz och uppåt. Men uppgraderingsdjävulen sitter ju alltid på ens axel.


Nu ska jag inte säga att jag är missnöjd med S2:orna men precis som du säger så hägrar ju uppgraderingsdjävulen... Tanken är att matcha övriga högtalare bättre, MP150 spelar inte djupare men mer konarea och högre känslighet än S2. Hoppas på samma lyft som IW-950 gjorde för surroundkanalerna.

#253

Postad 16 december 2018 - 12:16

ncc1701e
  • ncc1701e
  • Forumräv

  • 502 inlägg
  • 0

Aha oki,  Ja de har ju en lite lutning oxå, så kan nog blir kanon. Du får återkomma med resultatet vad du tyckte det gav (inte alls avis) :P 
Ja du byte ju ut dina S5 emot IW-950, de ser ju trevliga ut. Dock bor man i lgh just, så kan direkt inte såga upp väggen. 
Men du saknar inte Dipol funktionen som S5 hade ?  



#254

Postad 16 december 2018 - 20:21

Joppe Apa
  • Joppe Apa
  • Användare

  • 165 inlägg
  • 0

MP150 ska sitta i taket och ersätta S2:orna faktiskt som just nu är svagast länken bland högtalarna. Galet nöjd med IW-950 som surrar så jag fortsätter på M&K spåret.


Makes sense. Då förväntar jag mig inget sämre än tre S300 som LCR vad det lider...

#255

Postad 16 december 2018 - 21:31

Thomas_S
  • Thomas_S
  • Swiftly AB

  • 74 inlägg
  • 0

Aha oki,  Ja de har ju en lite lutning oxå, så kan nog blir kanon. Du får återkomma med resultatet vad du tyckte det gav (inte alls avis) :P 
Ja du byte ju ut dina S5 emot IW-950, de ser ju trevliga ut. Dock bor man i lgh just, så kan direkt inte såga upp väggen. 
Men du saknar inte Dipol funktionen som S5 hade ?  

Har höga förväntningar, just 150-serien rekommenderas till Atmos så jag tror inte jag blir besviken.. 950-serien finns i on-wall utförande också fast de blir förstås klumpigare än dina S5.

 

Nope, faktiskt inte. Testade en hel del med och utan dipol-/tripol funktionen både på Surr och Surr Back men tyckte inte det gjorde någon direkt skillnad i mitt rum. Gillade direktverkan bättre så jag körde direktstrålande Sido surr med mina S5. IW-950 har ganska bred spridningsvinkel så de funkar fint till just Surround tycker jag. Har alltid gillat M&K men XTZ var mer överkomlig prismässigt i början när man måste köpa alla högtalare på en gång :-)  

 

Makes sense. Då förväntar jag mig inget sämre än tre S300 som LCR vad det lider...

Tanken har slagit mig...



#256

Postad 17 december 2018 - 14:40

ncc1701e
  • ncc1701e
  • Forumräv

  • 502 inlägg
  • 0

Ja, hade varit roligt att lyssna på M&K, då man har XTZ idag, man vill ju alltid uppgradera :-)

Väntar med spänning tills du har monterat dina nya Atmos :) Är det RMB steget som skall driva skönheterna ?



#257

Postad 17 december 2018 - 20:49

ncc1701e
  • ncc1701e
  • Forumräv

  • 502 inlägg
  • 0

Har höga förväntningar, just 150-serien rekommenderas till Atmos så jag tror inte jag blir besviken.. 950-serien finns i on-wall utförande också fast de blir förstås klumpigare än dina S5.

 

Nope, faktiskt inte. Testade en hel del med och utan dipol-/tripol funktionen både på Surr och Surr Back men tyckte inte det gjorde någon direkt skillnad i mitt rum. Gillade direktverkan bättre så jag körde direktstrålande Sido surr med mina S5. IW-950 har ganska bred spridningsvinkel så de funkar fint till just Surround tycker jag. Har alltid gillat M&K men XTZ var mer överkomlig prismässigt i början när man måste köpa alla högtalare på en gång :-)  

 

Tanken har slagit mig...

Tittade på M&K MP950 , den är både smalare och mindre djupt än S5, fast den är lite längre dock .
MP950 = W 17,5 D 10 cm H 50
S5        = W  20.3 D 22,5  H  28,2

De där 10 cm på djupet hade ju varit skönt att bli av med

 

Ps. Varför väljer du inte att använda dina MP-150 som surrar och IW-950 som atmos, eller skulle du så här i efterhand velat ha IW-150 som surrar ?


Redigerat av ncc1701e, 17 december 2018 - 21:14.


#258

Postad 17 december 2018 - 22:05

Thomas_S
  • Thomas_S
  • Swiftly AB

  • 74 inlägg
  • 0

Tittade på M&K MP950 , den är både smalare och mindre djupt än S5, fast den är lite längre dock .
MP950 = W 17,5 D 10 cm H 50
S5        = W  20.3 D 22,5  H  28,2
De där 10 cm på djupet hade ju varit skönt att bli av med
 
Ps. Varför väljer du inte att använda dina MP-150 som surrar och IW-950 som atmos, eller skulle du så här i efterhand velat ha IW-150 som surrar ?


Ja, man sparar ju lite utrymme utan elementen på sidorna. Bara att slå till :-)

Två skäl, dels är IW-950 för långa för att få plats i mina specialbyggda fack på låga sidan av taket dels ska 150 serien vara bättre för Atmos. Inte omöjligt att byta surrarna till IW-150 senare heller men det ligger långt ned i prio, då kommer nog s300 som LCR först som Joppe var inne på :-) Allra först hoppas jag dock hitta en preamp med Dirac i överkomlig prisklass.

#259

Postad 17 december 2018 - 22:43

ncc1701e
  • ncc1701e
  • Forumräv

  • 502 inlägg
  • 0

Ja, man sparar ju lite utrymme utan elementen på sidorna. Bara att slå till :-)

Två skäl, dels är IW-950 för långa för att få plats i mina specialbyggda fack på låga sidan av taket dels ska 150 serien vara bättre för Atmos. Inte omöjligt att byta surrarna till IW-150 senare heller men det ligger långt ned i prio, då kommer nog s300 som LCR först som Joppe var inne på :-) Allra först hoppas jag dock hitta en preamp med Dirac i överkomlig prisklass.

Aha oki, tack för svaret. Ja kostar att ligga på top :) Grym bio du har,, din verklighet , min dröm.

 


Redigerat av ncc1701e, 23 december 2018 - 15:40.


#260

Postad 24 december 2018 - 11:58

hellreänbra
  • hellreänbra
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0
God jul Thomas.
Vilken fin ROTEL-gran du har, med diodbelysning och allt. Och inte barrar den heller.


#261

Postad 24 december 2018 - 12:09

FinnSmirre
  • FinnSmirre
  • Användare

  • 116 inlägg
  • 0
Riktigt nice setup! Har själv en Rotel 1585, blev sjukt paff över hur tung den är när man skulle ställa den på plats! :P

#262

Postad 24 december 2018 - 13:15

Monster944
  • Monster944
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
grymt bygge..

#263

Postad 07 januari 2019 - 22:35

Thomas_S
  • Thomas_S
  • Swiftly AB

  • 74 inlägg
  • 0
Stort tack alla! Rotelgran är aldrig fel :-)

#264

Postad 08 januari 2019 - 09:56

ncc1701e
  • ncc1701e
  • Forumräv

  • 502 inlägg
  • 0
Hur lyder din upplevelse mellan S2 och MP150, grymt nyfiken.


#265

Postad 08 januari 2019 - 11:41

Joppe Apa
  • Joppe Apa
  • Användare

  • 165 inlägg
  • 0
Jädrar i min låda vad bra detta blir. Är faktiskt lite chockad över att "Hemmabio-tidningen" inte hört av sig än.

#266

Postad 09 januari 2019 - 20:02

Thomas_S
  • Thomas_S
  • Swiftly AB

  • 74 inlägg
  • 0

Hur lyder din upplevelse mellan S2 och MP150, grymt nyfiken.

Stor skillnad, iallafall i mitt rum :-). Blev inte lika överraskad som när jag bytte ut surroundkanalerna men jag upplever en mycket fylligare och heltäckande ljudbild från Atmoskanalerna, dock är det ju också en avsevärd skillnad i pris på S2 och MP150 så det är ju inte en helt rättvis jämförelse. Kollade mina Atmosreferenser, Deadpool (counting bullets, 3) och Suicide Squad (kapitlet där alla skurkar presenteras, vad det nu heter..) samt Mad Max Fury Road (där jag blev sittande och såg ut hela filmen), blir inte förvånad om jag även ser om Mission:Impossible Fallout i helgen trots att jag nyligen sett den. Även den har ett ljudspår som verkligen levererar i bion.   

 

Jädrar i min låda vad bra detta blir. Är faktiskt lite chockad över att "Hemmabio-tidningen" inte hört av sig än.

Tack! 



#267

Postad 01 februari 2019 - 15:47

ncc1701e
  • ncc1701e
  • Forumräv

  • 502 inlägg
  • 0

Dirac-uppgraderingen till NAD-maskinerna är inte klar än, va? Hittar inget om det. M17 känns annars som att den skulle bli en grym maskin. Har förstås också tittat på Emotiva, men uppgraderingen till XMC-1 har ju dröjt evigheter. RMC-1 kommer nog bli fantastisk, och är ovanligt snygg för att vara från Emotiva. Så nära en Trinnovmaskin man kan komma som dödlig, skulle jag tro. Men priset där lär hamna runt 55.000. Så för tillfället är jag mest inne på Arcam FMJ AVR390

https://www.hembiobu...-emotiva-rmc-1/   jisses 70k ..
Skall man köpa den, så får man nog gå via tyskland :) 


Redigerat av ncc1701e, 01 februari 2019 - 17:06.


#268

Postad 01 februari 2019 - 23:05

Thomas_S
  • Thomas_S
  • Swiftly AB

  • 74 inlägg
  • 0

https://www.hembiobu...-emotiva-rmc-1/   jisses 70k ..
Skall man köpa den, så får man nog gå via tyskland :)

Ja, den kostar en slant. Alldeles för mkt buggar för min smak än så länge och Dirac saknas ju också. Kanske om ett år :-)

#269

Postad 02 februari 2019 - 10:14

ncc1701e
  • ncc1701e
  • Forumräv

  • 502 inlägg
  • 0

Ja, den kostar en slant. Alldeles för mkt buggar för min smak än så länge och Dirac saknas ju också. Kanske om ett år :-)

Ja tyvärr, synd att man inte hade 40% discount som en del har i staterna. Jo, den verkar ha massor med buggar just nu. Trist med en sådan dyr leksak. Absolut, blir ev köp när den har mognat till och att de har fått ordning på sakerna. Var ju på tal att atmos skulle öka stödet för hemmaanvändare till 11.x.8. Men gäller ju även att filmer kommer stödja detta och inte köra med "pinned" 7.x.4" som idag. Finns nog väldigt få ATMOS filmer i nativ format "mer än 7.x.4" för ute på UHD.



#270

Postad 02 februari 2019 - 21:04

Thomas_S
  • Thomas_S
  • Swiftly AB

  • 74 inlägg
  • 0

Ja tyvärr, synd att man inte hade 40% discount som en del har i staterna. Jo, den verkar ha massor med buggar just nu. Trist med en sådan dyr leksak. Absolut, blir ev köp när den har mognat till och att de har fått ordning på sakerna. Var ju på tal att atmos skulle öka stödet för hemmaanvändare till 11.x.8. Men gäller ju även att filmer kommer stödja detta och inte köra med "pinned" 7.x.4" som idag. Finns nog väldigt få ATMOS filmer i nativ format "mer än 7.x.4" för ute på UHD.


Håller helt med dig. Tycker det är väldigt svårt att få något grepp vilka filmer som är ”pinned 7.x.4”, på de flesta filmer står det ju bara ”Atmos” och endast ett fåtal skriver ut ”7.1.4”. Hursomhelst så kan ju en bra processor upmixa till fler kanaler medan vi väntar på native :-). Min Yamaha klarar ju 7.1.4 och låter inte på något vis dåligt så om jag byter vill jag gärna framtidssäkra med möjlighet till fler kanaler. Just nu verkar man ju tyvärr få gå upp ett antal prisklasser för att hitta ett stabilt alternativ..

#271

Postad 02 februari 2019 - 21:18

ncc1701e
  • ncc1701e
  • Forumräv

  • 502 inlägg
  • 0

Sker ingen upmix på nativ atmos eller pinned  7.x.4  tyvärr. Om du nu inte tänker på trino... vad den nu heter. Den kan nog göra att, men inte RMC-1 eller någon annan. Finns det ingen wide i metadata, ja, då blir det ingen wide, eller FM eller vad man nu kan tänka sig ha för extra högtalare.
Ja, står inget på DVD vad det nu är, men vad jag har läst, så sabbar iaf Disney sina rls med att göra om EQ på spec basen "för att passa hemma användaren" , trist =( 


Redigerat av ncc1701e, 02 februari 2019 - 21:40.


#272

Postad 02 februari 2019 - 22:58

Thomas_S
  • Thomas_S
  • Swiftly AB

  • 74 inlägg
  • 0

Sker ingen upmix på nativ atmos eller pinned  7.x.4  tyvärr. Om du nu inte tänker på trino... vad den nu heter. Den kan nog göra att, men inte RMC-1 eller någon annan. Finns det ingen wide i metadata, ja, då blir det ingen wide, eller FM eller vad man nu kan tänka sig ha för extra högtalare.
Ja, står inget på DVD vad det nu är, men vad jag har läst, så sabbar iaf Disney sina rls med att göra om EQ på spec basen "för att passa hemma användaren" , trist =(


Jag tänker på Trinnov eller liknande sex-siffrig-kostnad processor :-) Det måste ju dock vara simulerad information utifrån det bästa processorn kan åstadkomma med de högtalare som finns tillgängliga om inte metadata finns i ljudspåret. Har även läst att RMC-1 senare ska kunna upmixa 16+ kanaler men det lär väl bli mycket senare då..

#273

Postad 02 februari 2019 - 23:16

ncc1701e
  • ncc1701e
  • Forumräv

  • 502 inlägg
  • 0

Ja, vi får väl se vad som kommer. Tror nog inte Marantz och de andra kommer att missa fighten ang mer kanaler. Kanske kommer "bättre" alternativa under 2019, som fungerar när det släpps : ) 



#274

Postad 16 mars 2019 - 12:31

Joppe Apa
  • Joppe Apa
  • Användare

  • 165 inlägg
  • 0
Say what! Vad har du köpt för processor? Nu blev jag väldigt nyfiken!

#275

Postad 17 mars 2019 - 22:55

ncc1701e
  • ncc1701e
  • Forumräv

  • 502 inlägg
  • 0
Storm Audio ISP 3D.16 Elite .. nästan gratis :) Snyggt.

#276

Postad 17 mars 2019 - 22:56

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 944 inlägg
  • 0
Det där kommer bli skitbra!
Den där maskinen kan ju typ allt o när sedan Dirac släpper mjukvarubaserade tilläggsmoduler då kan det blir riktigt kul!
*avis*

#277

Postad 18 mars 2019 - 09:36

Sintei
  • Sintei
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0
Snygg kabeldragning!

#278

Postad 18 mars 2019 - 11:13

Joppe Apa
  • Joppe Apa
  • Användare

  • 165 inlägg
  • 0
Sällan sett något som ger ett så grymt ha-begär. Vilket rack, alltså! Snygg ordning på kablaget har du fått också, guldstjärna!

#279

Postad 18 mars 2019 - 17:17

Joppe Apa
  • Joppe Apa
  • Användare

  • 165 inlägg
  • 0

Det där kommer bli skitbra!
Den där maskinen kan ju typ allt o när sedan Dirac släpper mjukvarubaserade tilläggsmoduler då kan det blir riktigt kul!
*avis*


Vad är det för moduler, Johan? För visst är väl Dirac live inkl bass management i full funktion på Stormen?

#280

Postad 18 mars 2019 - 18:19

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 944 inlägg
  • 0

Vad är det för moduler, Johan? För visst är väl Dirac live inkl bass management i full funktion på Stormen?

Stormen fungerar väl som alla andra receivers med Dirac (vet ej var BM ligger dock)

I och med Dirac 2,0 så kommer dom släppa tilläggsmoduler, ryktet går om att den första modulen blir stöd för flera subs.

 

Så om en hårdvara klarar av att hantera flera subs då kan man alltså sprida ut dom i rummet o låta Dirac sköta integrationen.

Eller tex lägga till IB som går lägre än dom vanliga subsen.

 

Stöd för fler kanaler kommer nog också skulle jag tro.



#281

Postad 18 mars 2019 - 18:47

Joppe Apa
  • Joppe Apa
  • Användare

  • 165 inlägg
  • 0

Stormen fungerar väl som alla andra receivers med Dirac (vet ej var BM ligger dock)
I och med Dirac 2,0 så kommer dom släppa tilläggsmoduler, ryktet går om att den första modulen blir stöd för flera subs.
 
Så om en hårdvara klarar av att hantera flera subs då kan man alltså sprida ut dom i rummet o låta Dirac sköta integrationen.
Eller tex lägga till IB som går lägre än dom vanliga subsen.
 
Stöd för fler kanaler kommer nog också skulle jag tro.


Jag trodde faktiskt att Dirac redan hade stöd för flera subbar. Vad klarar det idag? 7.1, alltså inga Atmoskanaler? Då måste man fortfarande hantera subbarna vi Mini-DSP eller motsv alltså.

Vet du när det ska lanseras? Det är väldigt svårt att få en heltäckande bild av Diracs möjligheter/begränsningar om man inte lusläser en massa forum. Är det någon skillnad på hur Dirac Live arbetar i billigare processorer jf den här typen av processorer?

#282

Postad 18 mars 2019 - 19:46

Thomas_S
  • Thomas_S
  • Swiftly AB

  • 74 inlägg
  • 0

Stort tack allihopa!

 

Har knappt hunnit mer än montera den men BM inställningarna görs före Dirac, huruvida Dirac sen bryr sig om inställningarna vid kalibrering har jag inte hunnit konstatera :-). Den klarar att koda av Atmos 9.1.6 även om det inte finns så mkt material ännu som disktuerats lite tidigare i tråden. Det går också att ansluta hur många subbar man vill (om uttagen räcker till) men manualen rekommenderar att man först kompenserar för rumsnoder och sen grupperar alla subs i processorn innan man kör Dirac.

 

Själv har jag skippat MiniDSP:n men lagt in samma inställningar för level/delay/faskorrigering som jag hade tidigare och som ger den jämnaste kurvan (då kör jag mina fyra basar uppdelat på två kanaler yttre par/inre par), finns säker massor av förbättringspotential men jag provar mig fram och lär mig :-) 

 

Vågar inte uttala mig om Dirac ännu men det blev en klar skillnad i ljud jmfr med Yamahan, klarare, renare och betydligt mer tryck. Då körde jag ändå med Rotel stegen sen tidigare och Yamahan ska vad jag kunnat läsa mig till lämna tillräcklig nivå på pre-out. 

 

Återkommer, hoppas få lite kvalitetstid med Dirac i helgen!  



#283

Postad 18 mars 2019 - 21:22

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 944 inlägg
  • 0

Jag trodde faktiskt att Dirac redan hade stöd för flera subbar. Vad klarar det idag? 7.1, alltså inga Atmoskanaler? Då måste man fortfarande hantera subbarna vi Mini-DSP eller motsv alltså.

Vet du när det ska lanseras? Det är väldigt svårt att få en heltäckande bild av Diracs möjligheter/begränsningar om man inte lusläser en massa forum. Är det någon skillnad på hur Dirac Live arbetar i billigare processorer jf den här typen av processorer?

Tyvärr har Dirac bara stöd för 1 sub, än så länge men har inte ens receiver +2 sub utgångar då kan man inte dra nytta av modulerna.

Ev kan man kanske routa om oanvända kanaler.

Så idag klarar Dirac 7.1.4 som mest.

 

Skillnaderna är relativt små då det är mjukvaran som är själva grejen.

Men tex Arcam tvingar användaren att använda samma delning på alla kanaler, vilket totalförstör Dirac då BM inte är aktiv vid svepning.

Nad förstör bara "lite" med att BM inte är igång för där får man fria val gällande delning.

Blir lite trial and error dock innan man hittar rätt.

Om Stormen låter svepet gå via BM så är det Perfekt o det hörs direkt när man sveper för suben ska vara med på varenda kanal!


Redigerat av johan b-lund, 18 mars 2019 - 21:24.


#284

Postad 19 mars 2019 - 07:35

Hellpe
  • Hellpe
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Snyggt jobbat, känns bra i kroppen när det blir ordning på kablar osv.

#285

Postad 21 mars 2019 - 13:55

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 944 inlägg
  • 0

Vad är det för moduler, Johan? För visst är väl Dirac live inkl bass management i full funktion på Stormen?

https://www.avnirvan...f5e8d-224893845



#286

Postad 26 mars 2019 - 20:58

Thomas_S
  • Thomas_S
  • Swiftly AB

  • 74 inlägg
  • 0

Tyvärr har Dirac bara stöd för 1 sub, än så länge men har inte ens receiver +2 sub utgångar då kan man inte dra nytta av modulerna.

Ev kan man kanske routa om oanvända kanaler.

Så idag klarar Dirac 7.1.4 som mest.

 

Skillnaderna är relativt små då det är mjukvaran som är själva grejen.

Men tex Arcam tvingar användaren att använda samma delning på alla kanaler, vilket totalförstör Dirac då BM inte är aktiv vid svepning.

Nad förstör bara "lite" med att BM inte är igång för där får man fria val gällande delning.

Blir lite trial and error dock innan man hittar rätt.

Om Stormen låter svepet gå via BM så är det Perfekt o det hörs direkt när man sveper för suben ska vara med på varenda kanal!

Haft mer än fullt upp och skäms lite för att inte ha hunnit prioritera nya processorn. Skapligt säker på att suben inte var med på alla kanaler när jag körde svep, dock har jag inte provat alla inställningar i BM ännu men det verkar mer handla om att man kan skicka sub/LFE signal till valfri högtalare (Large with sub/LFE). Delning ställs in individuellt per kanal. Återkommer :-)

 

Snyggt jobbat, känns bra i kroppen när det blir ordning på kablar osv.

Tack! Ja, finns ju mer att göra om man vill vad gäller kabeldragning men sover klart bättre nuförtiden.



#287

Postad 18 april 2019 - 20:50

DialSquare
  • DialSquare
  • Användare

  • 116 inlägg
  • 0
Finner knappt ord! Vilken fantastisk bio! Referens i dess sanna mening... Bockar och bugar.

#288

Postad 19 april 2019 - 21:30

Thomas_S
  • Thomas_S
  • Swiftly AB

  • 74 inlägg
  • 0

Finner knappt ord! Vilken fantastisk bio! Referens i dess sanna mening... Bockar och bugar.


Tack snälla! Kul att du gillar bion!

#289

Postad 12 juni 2019 - 20:07

ncc1701e
  • ncc1701e
  • Forumräv

  • 502 inlägg
  • 0

Fick du problem med delay ?


Redigerat av ncc1701e, 12 juni 2019 - 20:49.


#290

Postad 13 juni 2019 - 09:26

Unregistered34276d92
  • Unregistered34276d92
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Fin setup!!. Har själv den mindre varianten ISP-16 versionen. Mycket bra processor. Senaste beta updaten ska det gå att importera REW till EQn.

#291

Postad 13 juni 2019 - 11:02

HögstaÄnden
  • HögstaÄnden
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Supertrevligt!

#292

Postad 13 juni 2019 - 18:46

Thomas_S
  • Thomas_S
  • Swiftly AB

  • 74 inlägg
  • 0

Fick du problem med delay ?


Nej inga problem, har faktiskt lagt in ett delay på några ms extra för skakarna och tycker de är väl synkade med subbarna nu.

#293

Postad 13 juni 2019 - 18:52

Thomas_S
  • Thomas_S
  • Swiftly AB

  • 74 inlägg
  • 0

Fin setup!!. Har själv den mindre varianten ISP-16 versionen. Mycket bra processor. Senaste beta updaten ska det gå att importera REW till EQn.

 
Tack! Ja, Stormen är grym! mkt nytt på EQ fronten i senaste releasen.

 

Supertrevligt!

Thanx!

#294

Postad 16 juni 2019 - 22:40

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

  • 733 inlägg
  • 0
Otroligt detaljerat och vackert. Vilket jobb du har lagt ner. Imponerande! Kan inte bli annat än full pott.

#295

Postad 29 juni 2019 - 15:31

Thomas_S
  • Thomas_S
  • Swiftly AB

  • 74 inlägg
  • 0

Otroligt detaljerat och vackert. Vilket jobb du har lagt ner. Imponerande! Kan inte bli annat än full pott.


Stort tack, kul att du gillar resultatet!

#296

Postad 30 juni 2019 - 15:45

PERSSA
  • PERSSA
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0
Ditt biorum är ett av dom vackraste jag sett …….

#297

Postad 25 juli 2019 - 08:59

Thomas_S
  • Thomas_S
  • Swiftly AB

  • 74 inlägg
  • 0

Ditt biorum är ett av dom vackraste jag sett …….

Tack så mycket! Din bio är också riktigt fin med ett fantastiskt "för-rum"  :)



#298

Postad 17 oktober 2019 - 21:39

Joppe Apa
  • Joppe Apa
  • Användare

  • 165 inlägg
  • 0
Ooh, MK300! Plötsligt händer det. Du måste berätta hur det låter!

#299

Postad 18 oktober 2019 - 13:01

TLA
  • TLA
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Dubbel wow!

#300

Postad 18 oktober 2019 - 14:21

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0
grymmt, man önskar man hade ett rum tillägnat åt just detta, man får väl skaffa hus :)

Men ska inte centern vändas så diskanterna är upp, blir ju lite mer symmetriskt då :) (en petitess jag vet, men vadå, de ska ju vara perfekt)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.