Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hur många vänner har ni ?

111 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 24 september 2009 - 13:50

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

  • 834 inlägg
  • 0
Detta är ingen tävling på någotvis.
Jag är bara nyfiken, mest för egen del. På TV ser man ofta gäng hänga och umgås med både fester och annat. De är hur många som helst och det ser grymt trevligt ut.
Men hur är verkligheten egentligen ?
Jag känner många, men umgås med relativt få. Regelbundet kanske vi har 4-5 stycken. De andra mer sällan (fester, födelsedagar). Resten känner man som sagt bara, men ingen man umgås med.

Hur ser det ut för er del ? Har ni en jättekrets ni umgås i regelbundet och mer spontant ? Inte bara vid speciella tillfällen...

#2

Postad 26 september 2009 - 23:01

Manks
  • Manks
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Jag pluggar till sjuksköterska, tjejen är sjuksköterska.

Träffar ju fan patienter/arbetskamrater 24/7 plus att man jobbar lördagkvällar, söndagmornar etc.

Jag har 3-4 riktigt nära vänner (flickvännen räknas in i dem)
sen ahr jag nog 5-6 riktigt bra vänner som jag umgås med, inte jättefrekvent, men vi känner varandra, kan varandra, respekterar varandra etc... Vi har någon djupare form av gemenbskap. Sen har jag väl 20-30 vänner som är mer bekanta, träffar på ute, snackar lite skit om man möter dem på stan, men som man igentligen inte känner jätteväl, vet avd de tycker och tänker, vet hur de mår på riktigt och så...

Förrut försökte jag umgås med alla alltid, men nu är jag mer nöjd. Ytterst sällan jag känner ett tvång att hänga med folk för att upprätthålla sociala relationer

#3

Postad 28 september 2009 - 09:16

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

  • 834 inlägg
  • 0

Förrut försökte jag umgås med alla alltid, men nu är jag mer nöjd. Ytterst sällan jag känner ett tvång att hänga med folk för att upprätthålla sociala relationer


Känner precis som du ! Därför lite nyfiken på hur andra tänker i denna frågan.
En kväll hemma med enbart sambon och sonen är hur mysigt som helst och uppskattas av mig för man behöver inte anstränga sig på samma sätt som när man umgås med andra. Man kan bara vara och finnas där.

#4

Postad 28 september 2009 - 09:18

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 414 inlägg
  • 1
5 vänner: 4 väggar och en TV.

#5

Postad 28 september 2009 - 09:24

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0
Har väll 4st "Ritktiga" vänner som jag känner mig ganska så "tajt" med, sedan en massa "ströfolk" runt om...

#6

Postad 28 september 2009 - 09:31

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

  • 1 220 inlägg
  • 0
Ett fåtal RIKTIGT bra vänner, 2-3st sen alldagliga vänner som man kan festa med mm ca 10-15st ... men om du tänker på dessa gäng som umgås på tv så tror jag att det förekommer i verkligheten också men att folk inte är lika tajta. Men tycker att ju äldre man blir desto mer föredrar man kvalité framför kvantitet. Har inte lust att ödsla min tid på relationer som inte ger något, bättre vårda dom bra man har istället.

#7

Postad 28 september 2009 - 13:07

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

  • 834 inlägg
  • 1
Det är sant som du säger Big_Hobbit.
Tyvärr kan jag känna att tiden inte riktigt räcker till. Jag ringer för sällan till dem, men å andra sidan ringer de inte så ofta till mig. Men egentligen kan man inte skylla på tid. Det är en prioriteringsfråga som allt annat..
Men de som är riktigt tajta vet man ändå alltid var man har. De finns där direkt om man skulle behöva dem.

#8

Postad 28 september 2009 - 13:58

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

  • 2 268 inlägg
  • 1
Jag ställer mig i ledet och tycker att det är som ni skriver! Men kan tillägga att jag har två grupper eller gäng med vänner som jag umgås med om ni förstår vad jag menar. Som ett gäng känner man från tiden i skolan och ett annat som man känner från ett annat håll. Då alla är ihop är typ endast när man själv har fest eller dylikt.
Fast min bästa och närmsta vän är endå min sambo som jag i stort sätt kan göra vad som helst med B)

Edit: Oj! Nu märkte jag att jag var i 30+ delen, är inte riktigt där ännu, är "bara" 28 :lol:

Redigerat av Unregisteredda254153, 28 september 2009 - 13:59.


#9

Postad 28 september 2009 - 14:46

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0
:lol: Haha, såg inte jag heller...

Då plattsar jag inte heller in då.... B)

#10

Postad 28 september 2009 - 15:20

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Fler än vad man har tid/ork med?

Vilket får till följd att personer går fram att vara "A-vänner" till "B-vänner" (vi kallar dem så) och i vissa fall C-vänner... :lol:

Rätt tragiskt, fortsätter det i den här takten måste man som pensionär skaffa 50 A-vänner för att...ähm..ha 0 vänner. B)

#11

Postad 28 september 2009 - 15:47

Slater
  • Slater
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
Har ca 20-25 vänner som jag umgås mycket med. Några mer än andra, några nyare vänner några äldre. Ibland träffas vi ett stort gäng och vissa av vännerna träffar jag oftast själv bara. Känns lite märkligt att jag har en så stor vänskapskrets och träffar mycket nya människor hela tiden, men förblir singel haha, hmm.

#12

Postad 28 september 2009 - 15:53

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

  • 1 220 inlägg
  • 0

Har ca 20-25 vänner som jag umgås mycket med. Några mer än andra, några nyare vänner några äldre. Ibland träffas vi ett stort gäng och vissa av vännerna träffar jag oftast själv bara. Känns lite märkligt att jag har en så stor vänskapskrets och träffar mycket nya människor hela tiden, men förblir singel haha, hmm.


Det där var rätt intressant, du verkar ha fler vänner än snittet här och du är singel samtidigt som många nämnt sin fru/sambo/registrerade partner som sin bästa vän. Där måste ju finnas ett klart samband och det är när man skaffar partner vilket leder till familj så minskar ens behov av umgänge samtidigt som ens "lediga" tid beskärs. Detta är väll egentligen en gammal sanning men den blev så bekräftad med dessa inlägg.

#13

Postad 28 september 2009 - 15:55

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
20-30 Nära vänner jag socialt umgås med och håller kontakten med ofta.

Kanske 200 andra ytliga som jag inte räknar med som vänner då vänner är sin umgängeskrets och inte sin kontakt-lista.

Men tja de räcker gott o väl för mig B)

#14

Postad 28 september 2009 - 16:09

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Efter en rejäl uppstädning bland "vännerna" för en 5-6år sedan så har jag väl nu 5st vänner som jag har en bra realtion med och som man kan prata om nästan vad som helst och inte behöver känna att man måste leva upp till något, förutom att vara en god vän då B) . Tyvärr bor 2 av dem utomlands vilket är väldigt tråkigt tycker jag, desto roligare när man ses iofs.

Har väl några fler kompisar som man kan hänga med ibland som är sköna men man kanske inte har den där djupa relationen.....

Jag var sjukt social förr om åren men numer är jag inte så social längre, i alla fall inte lika ofta.

Tycker också det är bättre med få nära vänner än men många "kompisar" eller vad man skall säga.

Redigerat av genstruktur, 28 september 2009 - 16:15.


#15

Postad 29 september 2009 - 08:04

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

  • 2 268 inlägg
  • 0
Sen har vi ju även detta :)

Bifogad fil  v_n.jpg   42,28K   12 Antal nerladdningar

#16

Postad 29 september 2009 - 08:14

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 1
Själv har jag 3st riktigt nära och kära vänner:

Datorn
Vardagsrums-tvn
Sovrums-tvn

:)

#17

Postad 29 september 2009 - 18:50

greenlock
  • greenlock
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Min trappa går väl lite så här efter hur mycket jag umgås med folk/vill umgås med folk:

Frugan mest varje dag såklart.
Nära kompisar, två andra par mest. Middagar när man orkar, annars en drink eller fika. Blir väl nån gång i veckan som mest.
Spelkompisar 4-8st, blir lite öl här också. Nån gång i veckan.
Diverse kompisar som man kännt hur länge som helst och nyare kompisar. Några gånger i månaden blir den här gruppen servad :rolleyes:

De flesta i sista gruppen är riktigt bra kompisar egentligen, annars skulle jag inte umgås med dem alls, men det är sånna som det sällan blir av att man träffas om inte någon annan drar igång det.

#18

Postad 29 september 2009 - 19:07

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

  • 1 812 inlägg
  • 0
Ganska intressant fråga för oss 30+. Enligt Facebook har jag 174 vänner :rolleyes:

Men efter att ha flyttat runt mycket den senaste tiden och även lämnat förhållanden, så ser även skaran av vänner annorlunda ut. Man märker snabbt vilka som är riktiga vänner och vilka som är "hangarounds".

#19

Postad 24 oktober 2009 - 10:16

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

  • 3 928 inlägg
  • 0
Har väl en 4-5 st som man umgås med ibland och som är närmast. Sen några fler som är lite mer ute i terrängen och som man ser väldigt sällan. Men jag menar, man jobbar med människor och träffar en skock av dom varje dag. Det fyller mitt behov. Jag tycker det är skönt att komma hem och umgås med tvn, stereon och datorn. Här hemma har jag ju dessutom dottern då.
Och jag är singel.

#20

Postad 20 december 2009 - 13:31

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 1
lite små lustig tråd ;) Vänner har jag men umgås inte med någon igentligen, finns INGEN tid till det. Har en kompis som vi brukar hjälpa varandra med på att ordna lite saker i våra hus, hjälp med att bära gips plattor etc. men umgås inte med någon på min fritid. Jobbar borta hela veckor och är bara hemma på helgen så den finns ingen tid till någon quality time för vänner.

#21

Postad 24 december 2009 - 11:34

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
2vänner som jag verkligen umgås med mycket ( flera gånger i veckan, oftast vi alla 3 tillsammans )
20styckna som klassen som man umgås i skolan med och ibland brukar det bli att en tjej eller kille i klassen hänger med hem.

Sen har man väl typ 70-100styckna som man känner ytligt, inga man umgås med men man kanske möts på stan och sen går man tillsammans och lirar lite fotboll.

Sen har man ju släktingar(kusiner,kusinbarn) också som man umgås med men inte så värst mycket.

Gioacchino
Jag brukar umgås som jag nämnde tidigare i små gäng 5-10styckna ( dock så super vi inte tillsammans) så för mig finns det, men det är inte riktigt lika "välpolerat" som man ser i alla dem där serierna på tven.

Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 24 december 2009 - 11:37.


#22

Postad 24 december 2009 - 12:03

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0

2vänner som jag verkligen umgås med mycket ( flera gånger i veckan, oftast vi alla 3 tillsammans )
20styckna som klassen som man umgås i skolan med och ibland brukar det bli att en tjej eller kille i klassen hänger med hem.

Sen har man väl typ 70-100styckna som man känner ytligt, inga man umgås med men man kanske möts på stan och sen går man tillsammans och lirar lite fotboll.

Sen har man ju släktingar(kusiner,kusinbarn) också som man umgås med men inte så värst mycket.

Gioacchino
Jag brukar umgås som jag nämnde tidigare i små gäng 5-10styckna ( dock så super vi inte tillsammans) så för mig finns det, men det är inte riktigt lika "välpolerat" som man ser i alla dem där serierna på tven.


Inte visste jag att du var 30+ och fortfarande går i skolan :huh:

#23

Postad 24 december 2009 - 12:16

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0
Kan enkelt konstatera att jag blivit mer selektiv med "åldern" (kvalar in här med sedan 6 månader tillbaka, lol). Livet är för kort för att slösas bort på relationer som inte ger någonting utan bara hålls igång "för det alltid varit så".

Min bästa vän skulle jag säga är min fru, ett förhållande funkar bäst enligt mig om man inte "bara älskar varandra" utan även ser varandra som bästa vänner.

Givetvis omger jag (och min fru) av en social sfär, där det finns både bekanta och riktigt nära vänner. Jag tycker att tiden och livets gång visar vilka som de riktigt nära vännerna inom den sociala sfären man umgås i. De riktigt när vänner jag (vi) har vill jag känna att jag kan ge den tid till som behövs, marginal "vänner" anser jag mig inte ha tid för.

Allt för många är fortfarande fast i "högstadie" mentaliteten när det gäller kvantitet för kvalitet när det gäller vänner, lol (Ta min sista mening med en nypa salt, jag vet att den är ngt raljerande, lol).

God Jul!

#24

Postad 24 december 2009 - 12:25

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0

Inte visste jag att du var 30+ och fortfarande går i skolan :huh:


15 gånger 2 = 30 :D

Jag trodde man kunde skriva vettiga inlägg när man var 30+ men det fick jag reda på att det finns dem som inte kan det.
(och det är för den delen inte konstigt att gå i skolan när man är 30år)

#25

Postad 24 december 2009 - 12:36

holetaker
  • holetaker
  • Lärjunge

  • 342 inlägg
  • 0
Efter att några av mina tidigare "Bästa vänner" brutit förtroendet så har jag ingen idag som jag är riktigt tajt med. Ingen som man delar det innersta med. Däremot har jag gott om vänner som man har kontakt med på en veckobasis. Dvs att man hörs och kollar läget nån gång i veckan. Umgås ibland och tar en fika.
Säg att det är 4-5 i den närmaste kretsen och sen har jag ett 20-tal runtomkring.
Men som nån sa tidigare, så ser livet ut så att man inte har tid riktigt. Jag jobbar mycket på veckorna, har dottern varannan vecka och har ett extrajobb varannan helg. Så tid att umgås finns inte riktigt. Därför är sms, facebook och telefonsamtal dom största delarna i mitt sällskapsliv.
Men jag är nöjd ändå :huh:

#26

Postad 30 augusti 2010 - 21:13

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

  • 5 090 inlägg
  • 0
Jag har aldrig haft särskilt mycket vänner. Kanske 10 stycken totalt i mitt liv. Till vänner räknar jag inte släkt, och de ska vara väldigt nära och ställa upp för en för att räknas som vän. Annars placeras de i min bekantskapskrets.

Och det tråkiga är att just nu har jag nog bara en kvar på hemmaplan. Alla andra har flyttat, eller så har jag flyttat, vilket gör att jag inte umgås med så mycket vänner längre. Jobbet och afterwork räknas inte för mig. Det är ganska tråkigt när vänner flyttar. Det märks ju mest när det blir helg och jag känner för att hitta på något. Någon annan som befinner sig i en liknande situation? Kanske blir så när man bli äldre.

Min sambo däremot har en hel drös, så jag snyltar lite på dem. :)

#27

Postad 01 september 2010 - 16:03

Unregistered1552
  • Unregistered1552
  • Beroende

  • 1 156 inlägg
  • 0

Jag har aldrig haft särskilt mycket vänner. Kanske 10 stycken totalt i mitt liv. Till vänner räknar jag inte släkt, och de ska vara väldigt nära och ställa upp för en för att räknas som vän. Annars placeras de i min bekantskapskrets.

Och det tråkiga är att just nu har jag nog bara en kvar på hemmaplan. Alla andra har flyttat, eller så har jag flyttat, vilket gör att jag inte umgås med så mycket vänner längre. Jobbet och afterwork räknas inte för mig. Det är ganska tråkigt när vänner flyttar. Det märks ju mest när det blir helg och jag känner för att hitta på något. Någon annan som befinner sig i en liknande situation? Kanske blir så när man bli äldre.

Min sambo däremot har en hel drös, så jag snyltar lite på dem. :blush:


Må bara vara 25, men jag befinner mig i exakt samma situation. Alla har flyttat eller övergivit en, har en mycket nära vän kvar, annars inga. Sen gick sambon precis ifrån mig, så ingen snyltning där heller :(

#28

Postad 07 september 2010 - 21:11

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

  • 5 090 inlägg
  • 0

Må bara vara 25, men jag befinner mig i exakt samma situation. Alla har flyttat eller övergivit en, har en mycket nära vän kvar, annars inga. Sen gick sambon precis ifrån mig, så ingen snyltning där heller :)

Ja, så där är det i livet. Det går upp och ner. Känner du dig ensam finns det säkert mycket föreningsaktiviteter du kan engagera dig i. :)

Eller så kan du göra som alla andra här: köp en dyr stereo som du aldrig lyssnar på för du sitter här och skriver om den istället. :D

#29

Postad 28 september 2010 - 18:52

jarre008
  • jarre008
  • Beroende

  • 1 166 inlägg
  • 0

Sen har vi ju även detta :(

Bifogad fil  v_n.jpg   42,28K   12 Antal nerladdningar

+1

#30

Postad 24 oktober 2010 - 15:05

juan
  • juan
  • Forumräv

  • 823 inlägg
  • 0
en fru och 2 barn som aldrig sviker. sedan 3-4 polare. kanske bara en riktig vän av dem. Men va fan jag e 40 år, känns som jag inte behöver någon bästis, den tiden är förbi.

#31

Postad 24 oktober 2010 - 21:13

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

köp en dyr stereo som du aldrig lyssnar på för du sitter här och skriver om den istället. :)


Klockren :)

en fru och 2 barn som aldrig sviker. sedan 3-4 polare. kanske bara en riktig vän av dem. Men va fan jag e 40 år, känns som jag inte behöver någon bästis, den tiden är förbi.



Ja hur har folk tid till allt? Fru och barn räcker gott o väl, annan tid behöver man lägga på sig själv.. i mitt fall ialla fall.

#32

Postad 12 februari 2011 - 02:36

Xicaxo
  • Xicaxo
  • Beroende

  • 1 057 inlägg
  • 0

Klockren :D

nej, denna är KLOCKREN

... jag har många "vänner"..men bara 1st "riktig" vän... om ni undrar.. men jag har 2 barn, hund och sambo.. B)

Redigerat av Xicaxo, 12 februari 2011 - 02:39.


#33

Postad 12 februari 2011 - 13:33

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Jag har inga vänner.

#34

Postad 12 februari 2011 - 13:46

hdx
  • hdx
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
Jag har 2 riktiga vänner, skiten är bara att dom bor i Holland :D

#35

Postad 18 februari 2011 - 19:44

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • Forumräv

  • 576 inlägg
  • 0

Jag har inga vänner.


På riktigt? Vi kan bli vänner här på forumet iaf ;)

Själv hade jag ganska mycket vänner förr, nu har jag 2 riktigt bra + några som man ser då och då. Jag har blivit mer och mer asocial med åren.
Min flickvän tycker att jag borde ge mig ut mer och träffa nytt folk, men jag vet inte..

#36

Postad 19 februari 2011 - 10:43

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0
32 år och har inte en vän, alla är döda eller försvunna. Känns en aning deprimerande, men vad ska man göra. Får väl vara nöjd som lever..

#37

Postad 19 februari 2011 - 10:51

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

32 år och har inte en vän, alla är döda eller försvunna. Känns en aning deprimerande, men vad ska man göra. Får väl vara nöjd som lever..


döda eller försvunna?!? Och 32 år?! Verkar inte helt normalt.

---

För mig är vänner nästan lika viktigt som familj. Jag har många bra vänner som jag träffar/pratar med ofta.
Riktigt bra vänner har jag 3st.
Men så gillar jag att umgås och är grymt social också.
Inte sagt att man måste ha vänner för att ha ett bättre liv men för MIG är det så.

Redigerat av BrittBastard, 19 februari 2011 - 10:53.


#38

Postad 19 februari 2011 - 11:25

bananbåt
  • bananbåt
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Ju äldre man blir och ju mer man går igenom så lär man sig vilka som är riktiga vänner och dem växer sannerligen inte på träd! Kvalitet före kvanitet gäller när det gäller vänner!

#39

Postad 19 februari 2011 - 15:18

Franzjäger
  • Franzjäger
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0

Ju äldre man blir och ju mer man går igenom så lär man sig vilka som är riktiga vänner och dem växer sannerligen inte på träd! Kvalitet före kvanitet gäller när det gäller vänner!


Så sant!

Jag är ganska nyligen fyllda 36 år och har turen att ha en hel hög väldigt nära vänner. Jag står dem faktiskt lika nära som min familj och vet att de finns där i vått och torrt. Drabbades för några år sedan av en stor tragedi och där sållades verkligen de riktiga vännerna ut. Glädjande nog försvann bara ett par stycken och de personerna saknar jag inte heller.

Jag blir nästan tårögd när jag tänker på vilka bra vänner jag har! När det gäller riktiga vänner är jag fan den rikaste människan i hela världen!

Något jag har tänkt på är vilka roliga, trevliga, intressanta och kunniga människor det finns på detta forum. Känns som att många av oss skulle kunna bli riktigt bra vänner i det verkliga livet.

Önskar alla sköna lirare en riktigt bra helg! :)

#40

Postad 19 februari 2011 - 15:31

Unregistered1272
  • Unregistered1272
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0
I och med att jag gör allt med sambon och vi nästan alltid har roligt så glider jag lätt ifrån vännerna. Men det kan bero på att de dras åt deras utbidlningar och håll men vi strävar efter att ses i alla fall en gång i veckan. Många vänner? Jag ser nog inte att jag har många vänner men många ser nog att de är vänner med mig(facebook och all skit som är idag). Jag har dock svårt för folk som ljuger och byter personlighet med vädret och därmed blir närmaste vännerna väldigt få. Fem kanske som verkligen är bra vänner som jag skulle trust my life with.

#41

Postad 19 februari 2011 - 16:46

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Något jag har tänkt på är vilka roliga, trevliga, intressanta och kunniga människor det finns på detta forum. Känns som att många av oss skulle kunna bli riktigt bra vänner i det verkliga livet.

Önskar alla sköna lirare en riktigt bra helg! :)


Bra tänkt och tack detsamma!

#42

Postad 22 februari 2011 - 11:17

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

  • 923 inlägg
  • 0
Man behöver inga vänner om man älskar sig själv.

#43

Postad 22 februari 2011 - 14:01

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Man behöver inga vänner om man älskar sig själv.

Citat från en kung för en kung ;)

Arnars kan ju en tumregel för "en bra vän" vara om man kan bjuda in sig själv hos denne på middag utan att det ses som ett problem..

Mi casa es su casa, liksom...

Brukar vara svårt att få såna vänner på jobbet.. beroende på vad man jobbar med förståss. Det är lättare att skaffa sådanna vänner på skola/universistet och liknande känns det som.

Arnars brukar det ju vara vänners vänner som man blir bundis med.

#44

Postad 22 februari 2011 - 14:15

Unregistered37f22742
  • Unregistered37f22742
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Alla mina vänner har flyttat till stockholm 50 mil bort. En återstår i staden, sen har jag ju min sambo också, så kan inte klaga.
Å andra sidan, jag kan utan problem åka till mina vänner i stockholm och oanmäld vandra in i deras lägenheter utan att det känns konstigt, så relationerna är goda ändå^^

En riktig vän för mig är någon man kan vara ifrån i flera år, träffas av en slump och det känns som om man träffades senast igår. Väldigt härlig känsla

EDIT: Såg inte att det var i 30+ delen, måste erkänna min ringa ålder på 21 år, jag har dock lämnat mitt svar och min åsikt...låter den ligga kvar ^^

Redigerat av Unregistered37f22742, 22 februari 2011 - 14:36.


#45

Postad 25 februari 2011 - 14:21

Unregistered24ff7f2e
  • Unregistered24ff7f2e
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0

Fler än vad man har tid/ork med?

Vilket får till följd att personer går fram att vara "A-vänner" till "B-vänner" (vi kallar dem så) och i vissa fall C-vänner... :(

Rätt tragiskt, fortsätter det i den här takten måste man som pensionär skaffa 50 A-vänner för att...ähm..ha 0 vänner. ;)


Känner samma sak.. :S Tyvärr, det jäkliga är att man känner att, fan, borde sticka och hälsa på dom där, dom där, dom där, dom där och dom där..osv. Blir mest att vi alla ses på större fester osv och sen har man en handfull man umgås mer med nån gång i veckan, hjälper ju inte att folk sprids över landet som löv i vinden heller :lol: j*vla sätt och hålla på å flytta! Tur det finns telefoner och MSN osv i alla fall.

Jobb och familj har en förmåga att verkligen äta upp tid och energi.

#46

Postad 27 februari 2011 - 22:51

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0
Jag har 3 st vänner, sedan ett helt drös med "Njae!" folk.

Men, först kommer frugan som jag vackert kan säga är min bästa kompis! :(



Tyvärr så har man inte så mycket tid över för resten efter familjen, men de som man håller kontakten med blir det ibland "Hörru, nu var det 9 månader sedan vi träffades, ska vi inte fixa lite grillfest igen?" iom barn och jobb och allt...

Ytliga kontakter tycker jag visst, de finns, men de är inte folk som jag slösar tid på framför familj, riktiga vänner som vart genom vått och torrt!

Dock, för mig, är min familj viktigast, syrror och brorsor, sedan frugan (ojoj, säg inget!), sedan kamrater som fungerar likadant, dvs, man kanske inte alltid kan umgås så ofta, p.g.a. jobb osv..

Redigerat av Unregistered8c5802be, 27 februari 2011 - 22:51.


#47

Postad 28 februari 2011 - 22:29

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

  • 923 inlägg
  • 1
Vänner är som kalsonger.

#48

Postad 01 mars 2011 - 00:11

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0
Favoriterna slutar tillverkas åt **** för tidigt?

#49

Postad 01 mars 2011 - 12:27

Unregistered1322
  • Unregistered1322
  • Forumräv

  • 510 inlägg
  • 0

Man behöver inga vänner om man älskar sig själv.

Ingen flickvän heller.

#50

Postad 03 mars 2011 - 22:18

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0

Ingen flickvän heller.


Högerhanden blir trött då ju.... :)

hihi!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.