Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kemikalieskatt slår stenhårt på konsoler

188 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 27 juni 2017 - 10:16

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 249 inlägg
  • 0

Enbart i Sverige, så det här lär väl få tillverkarna att tänka om!!!!!!

 

/sarkasmen dryper ifrån mig just nu/ :P

 

Tur att de inte satte skatten högre, vilket jag trodde, men iaf.

Och skulle tillverkarna ta till sig, så skulle skatten bestå under annat namn. :)



#102

Postad 27 juni 2017 - 10:39

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

  • 481 inlägg
  • 0

Jag läste att Nintendo Switch väger under 1KG, någon som kan bekräfta om Switch konsolen får en ökning med skatten?



#103

Postad 27 juni 2017 - 11:53

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Är det inte moms på skatten också? 400kr extra på tre kilo istället för 320?

#104

Postad 27 juni 2017 - 12:01

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

  • 481 inlägg
  • 0

Är det inte moms på skatten också? 400kr extra på tre kilo istället för 320?

Menar du ytterligare moms än den som redan existerar på 25%?



#105

Postad 27 juni 2017 - 12:17

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
När jag läste sist så förstod jag det som det, MEN jag verkar ju ha läst felaktigt information på paketvikten och varuvikten, så ta det med en nypa salt och som en fråga innan du köper det så att säga :)

#106

Postad 27 juni 2017 - 12:21

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Nu tar jag med källa: http://pcforalla.idg...emikalieskatten

Enligt PC för Alla så ska moms betalas på skatten, vilket innebär 400 kr för en produkt inom ex spelvärlden, som blir maxbeskattad.

#107

Postad 27 juni 2017 - 12:42

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

Att ha moms på en skatt måste vara rätt unikt för Sverige . . . .vad skall alla dessa pengar gå till egentligen? Får staten göra vad dom vill med dom eller skall dom gå till nått specifikt, det måste bli en jäkla massa pengar på ett år



#108

Postad 27 juni 2017 - 12:52

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Pengarna borde gå till miljön i samhället, men jag undrar hur transparent det egentligen är med dessa skatter, lär väl inte gå att se vart pengarna kommer ifrån och vad dom ska gå till, bara det att börsen växer så staten kan slösa mer pengar på annat skit för att kunna finanisiera sina politiska budskap.



#109

Postad 27 juni 2017 - 13:04

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

  • 481 inlägg
  • 0

Men ni tror väl inte att till exempel en Switch konsol kommer kosta 400 kr extra?

 

http://spela.aftonbl...mikalieskatten/



#110

Postad 27 juni 2017 - 13:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Jag läste att Nintendo Switch väger under 1KG, någon som kan bekräfta om Switch konsolen får en ökning med skatten?

 

Kolla mitt räkneexempel på förra sidan så får du svaret.



#111

Postad 27 juni 2017 - 13:24

ZooN_86
  • ZooN_86
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0
Kan inte svära på det men jag har för mig att jag läst i en artikel att skatten ska gå till att ta hand om det farliga avfallet som blir från produkterna som beskattas.

Jag kan tycka att man lägger pengarna i fel ände. Man borde istället sätta strängare krav på tillverkningen, förbjud alla farliga ämnen som ska beskattas i produkterna efter ett visst datum. Då hade nog tillverkarna fått fart..

#112

Postad 27 juni 2017 - 13:28

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

  • 481 inlägg
  • 0

Kolla mitt räkneexempel på förra sidan så får du svaret.

Det har jag redan gjort. Jag ställde en fråga angående en specifik produkt eftersom jag fortfarande inte förstår konceptet, vad menas med att de ta moms på skatten också? En Switch som väger ungefär 400g får en prisökning på ca 48 kr och med momsen på det borde det bli runt 75 kr extra i ökning för en Switch konsol eller har jag missat något?



#113

Postad 27 juni 2017 - 14:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Det har jag redan gjort.

 

Jamendåså, du kan härleda svaret på båda dina frågor (kommer den få en prisökning och kommer den kosta 400 kr extra) därifrån.

 

Vilket du ju nu verkar ha gjort i och med ditt senaste räkneexempel.



#114

Postad 27 juni 2017 - 14:30

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

  • 481 inlägg
  • 0

Jamendåså, du kan härleda svaret på båda dina frågor (kommer den få en prisökning och kommer den kosta 400 kr extra) därifrån.

 

Vilket du ju nu verkar ha gjort i och med ditt senaste räkneexempel.

Det vore enklare med en bekräftelse eller en andra åsikt istället för kritik mot sättet jag uttrycker eller lägger upp det på, särskilt då jag bara spekulerar :)



#115

Postad 27 juni 2017 - 14:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Det vore enklare med en bekräftelse eller en andra åsikt istället för kritik mot sättet jag uttrycker eller lägger upp det på, särskilt då jag bara spekulerar :)

 

Du frågade om den skulle kosta 400 kr mer och jag bad dig läsa svaret jag hade gett på förra sidan, som jag antog att du hade missat. Varför jag antog det är att jag utgår från att man förstår om man läser det räkneexemplet att den inte kommer kosta 400 kr mer. Ditt första inlägg antydde också att du trodde att elektronik som väger under 1 Kg inte ska få någon skatt, men från räkneexemplet framgår det ju med största tydlighet att så inte är fallet. Så jag tycker inte det är konstigt att jag trodde att du hade missat inlägget, då båda svaren borde ha varit givna i så fall. Vilket du ju också verkar ha fattat nu sedan så det blir ännu märkligare.

 

Nu när jag har hjälpt dig att lista ut svaret så får jag väl be om ursäkt för att jag tog mig tid att göra det då. Det var ingen annan som svarade dig, men jag ska undvika att svara på frågor från dig i fortsättningen.

 

Edit: Jag har för övrigt inte riktat kritik någonstans mot hur du uttryckt dig. Det är tvärtom. Jag tror du läser mina inlägg med helt fel ton. Och vadå "andra åsikt"? Jag har gett dig svaret från skatteverket. Vi behöver inte hålla på med åsikter.


Redigerat av Zoiler, 27 juni 2017 - 14:49.


#116

Postad 27 juni 2017 - 14:40

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Kontakta skatteverket så får ni rimligtvis rätt svar angående detta



#117

Postad 27 juni 2017 - 14:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Kontakta skatteverket så får ni rimligtvis rätt svar angående detta

 

Mitt inlägg är taget från deras egen hemsida.



#118

Postad 27 juni 2017 - 14:51

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0

Så länge den här skatten stannar så köper jag mina nya konsoler från EU. Man gjorde ju en fin vinst på det innan. Hoppas många börjar köpa gråimport istället nu.



#119

Postad 27 juni 2017 - 14:56

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

  • 481 inlägg
  • 0

Du frågade om den skulle kosta 400 kr mer och jag bad dig läsa svaret jag hade gett på förra sidan, som jag antog att du hade missat. Varför jag antog det är att jag utgår från att man förstår om man läser det räkneexemplet att den inte kommer kosta 400 kr mer. Ditt första inlägg antydde också att du trodde att elektronik som väger under 1 Kg inte ska få någon skatt, men från räkneexemplet framgår det ju med största tydlighet att så inte är fallet. Så jag tycker inte det är konstigt att jag trodde att du hade missat inlägget, då båda svaren borde ha varit givna i så fall. Vilket du ju också verkar ha fattat nu sedan så det blir ännu märkligare.

 

Nu när jag har hjälpt dig att lista ut svaret så får jag väl be om ursäkt för att jag tog mig tid att göra det då. Det var ingen annan som svarade dig, men jag ska undvika att svara på frågor från dig i fortsättningen.

 

Edit: Jag har för övrigt inte riktat kritik någonstans mot hur du uttryckt dig. Det är tvärtom. Jag tror du läser mina inlägg med helt fel ton. Och vadå "andra åsikt"? Jag har gett dig svaret från skatteverket. Vi behöver inte hålla på med åsikter.

Brukar du alltid vara så här känslig? Att du ska behöva undvika mig och så är inte nödvändigt, det vet du.

 

Jag tackar för svaret, du gjorde det tydligare för mig nu  :D



#120

Postad 27 juni 2017 - 15:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Brukar du alltid vara så här känslig? Att du ska behöva undvika mig och så är inte nödvändigt, det vet du.

 

Jag är uppväxt med att folk tackar en när man hjälper till, inte att de påpekar spydigt vilket sätt man ska hjälpa till på. Jag ber dig läsa ett inlägg jag redan har postat och du tar det som kritik, vem är det som är känslig då?

 

Jag tycker mest det är roligt att du postar ett inlägg 11:39, får ingen hjälp. Postar ett inlägg till, ingen hjälp. Jag hjälper till så fort jag ser vad du har skrivit och du tar det som att jag riktar någon slags kritik. En lärare kan hjälpa till genom att bara säga svaret, men ett bättre svar är om eleven själv får komma fram till svaret.


Redigerat av Zoiler, 27 juni 2017 - 15:19.


#121

Postad 27 juni 2017 - 15:55

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

  • 481 inlägg
  • 0

Jag är uppväxt med att folk tackar en när man hjälper till, inte att de påpekar spydigt vilket sätt man ska hjälpa till på. Jag ber dig läsa ett inlägg jag redan har postat och du tar det som kritik, vem är det som är känslig då?
 
Jag tycker mest det är roligt att du postar ett inlägg 11:39, får ingen hjälp. Postar ett inlägg till, ingen hjälp. Jag hjälper till så fort jag ser vad du har skrivit och du tar det som att jag riktar någon slags kritik. En lärare kan hjälpa till genom att bara säga svaret, men ett bättre svar är om eleven själv får komma fram till svaret.


Okej, men jag ville inte ha en lärare utan jag ville bara ha en snabb bekräftelse på att jag hade tänkt rätt. Sättet du hänvisade till din uträkning men undvek att bara svara på min fråga tyckte jag kändes aningen nedlåtande vilket förstärktes av din liknelse med en lärar-elev-situation. Jag har inte bett dig att gissa vad jag kan och inte eller att du skulle bedöma hur jag bäst ska lära mig det här. Jag tycker bara att sättet du bemöter en ibland orsakar missförstånd och onödiga diskussioner om annat än ämnet man faktiskt vill prata om, precis som just nu.

#122

Postad 27 juni 2017 - 15:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Verkar som att vi får fortsätta i PM.



#123

Postad 27 juni 2017 - 16:23

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Från Skatteverket: "Det finns möjlighet att göra avdrag på skatten om varan inte innehåller vissa listade grupper av flamskyddsmedel. Avdraget är 50 procent alternativt 90 procent av skattebeloppet beroende på vilken grupp av flamskyddsmedel som varan inte innehåller."

Låter som en byråkratisk mardröm.

#124

Postad 27 juni 2017 - 17:11

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0
Undrar hur länge det dröjer innan regeringen Löfven lägger på moms på inkomstskatter?:)

#125

Postad 27 juni 2017 - 17:12

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

Från Skatteverket: "Det finns möjlighet att göra avdrag på skatten om varan inte innehåller vissa listade grupper av flamskyddsmedel. Avdraget är 50 procent alternativt 90 procent av skattebeloppet beroende på vilken grupp av flamskyddsmedel som varan inte innehåller."

Låter som en byråkratisk mardröm.

 

Det där låter ju helt vansinnigt. . .man beskattar ALLT o så får kunden försöka lista ut om produkten ens innehåller medel som skatten berör o själv söka avdrag...

 

Känns byråkratiskt galet. . . .

 

Vem o hur bestäms varans vikt egentligen?? Köper man som exempel en konsol så finns ju denna i flera olika "paket" med mer eller mindre tillbehör, skall allt vägas...helt galet krångligt i så fall

 

Wn butik som har tusentals varor där alla skall prishöjas i olika grad efter vikt kommer få ett rent helsike med detta



#126

Postad 27 juni 2017 - 17:37

Chamber
  • Chamber
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0
Hur är det med garanti om man beställer från Amazon DE då? Har dock sällan haft några problem med konsoler trots alla man ägt, inte som med Tv-apparater där jag aldrig hade köpt utan öppet köp i 30 dagar.

Redigerat av Chamber, 27 juni 2017 - 17:37.


#127

Postad 27 juni 2017 - 20:03

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Du får skeppa till Tyskland så räkna på dyrare frakt

#128

Postad 29 juni 2017 - 11:25

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

”Vi kommer vara tvungna att höja priset på många produkter. Priset på exempelvis TV-apparater kommer att höjas med upp till cirka 400 kr. En dator med bildskärm kan komma att bli cirka 800 kr dyrare” skriver Nora Ay, PR-chef på Netonnet

 

http://www.aftonblad...ik-och-vitvaror



#129

Postad 29 juni 2017 - 11:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Syftet med den viktbaserade skatten är att minska mängden farliga flamskyddsmedel i elektronik och vitvaror, genom att förmå konsumenter att välja mer miljövänliga produkter.

 

 

Hmm, hoppas det finns en mer miljövänlig Xbox One X att köpa sen så jag kan vara en tillmötesgående medborgare.

 

Eller menar de att jag måste avstå konsoler tills MS gör en sådan annars straffas jag med böter?



#130

Postad 29 juni 2017 - 11:47

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0

Resultatet kommer, mest troligt, att bli att folk handlar mer elektronik utomlands. Det enda den där skatten innebär är en minskning för företagens försäljning i sverige ( kanske ). Är väl bra för naturen att införa en sådan sak, men om bara lilla Sverige gör det är den rätt tandlös mot tillverkarna är jag rädd :( 



#131

Postad 29 juni 2017 - 12:02

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 1

 

 

Eller menar de att jag måste avstå konsoler tills MS gör en sådan annars straffas jag med böter?

Nej, du skall handla som vanligt så att skatterna ramlar in ;)



#132

Postad 29 juni 2017 - 12:04

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0

Både detta och flygskatt beror ju på den feghet som gör att de inte vågar beskatta något som verkligen skulle göra skillnad för miljön, till exempel en köttskatt. Boende i södra Sverige kommer att flyga ännu mer från Kastrup (som redan är vida överlägsen alla svenska flygplatser) och teknikintresserade kommer att handla ännu mer på nätet. Plakatpolitik.



#133

Postad 29 juni 2017 - 12:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Är väl bra för naturen att införa en sådan sak, men om bara lilla Sverige gör det är den rätt tandlös mot tillverkarna är jag rädd :(

 

Det står att Sverige bara är 3 % av försäljningen i EU på Aftonbladet. Så ganska betydelselöst om de inte gör det i hela EU som sagt.



#134

Postad 29 juni 2017 - 12:19

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 3

Både detta och flygskatt beror ju på den feghet som gör att de inte vågar beskatta något som verkligen skulle göra skillnad för miljön, till exempel en köttskatt. Boende i södra Sverige kommer att flyga ännu mer från Kastrup (som redan är vida överlägsen alla svenska flygplatser) och teknikintresserade kommer att handla ännu mer på nätet. Plakatpolitik.

Syftet med skatten är att dra in mer pengar. På plakatet står det miljö.



#135

Postad 30 juni 2017 - 10:42

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Resultatet kommer, mest troligt, att bli att folk handlar mer elektronik utomlands.

Mest troligt är att försäljningen i Sverige inte påverkas nämnvärt för att gemene man inte bryr sig så mycket om att kostnaden för en tv höjs med 400 kronor och tycker att det är för mycket jobb att beställa något utomlands. Bara riktiga nördar som vi här som kommer att bry oss.



#136

Postad 30 juni 2017 - 10:50

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Mest troligt är att försäljningen i Sverige inte påverkas nämnvärt för att gemene man inte bryr sig så mycket om att kostnaden för en tv höjs med 400 kronor och tycker att det är för mycket jobb att beställa något utomlands.

Ja, ungefär som när en bag-in-box höjs med 5 kr för "folkhälsans" skull.



#137

Postad 01 juli 2017 - 11:13

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Det är t.o.m. energiskatt på egenproducerad solenergi, men där tror jag att det kommer att ske en ändring snart. Vet inte om det klubbats igenom, men här är propositionen. Jag tror denna kemikalieskatt kommer att revideras. Branchen kommer att klaga när byrokratin blir för dyr.


Redigerat av Unregisterede32cf070, 01 juli 2017 - 11:22.


#138

Postad 03 juli 2017 - 13:48

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Är det nån som sett om nåt blivit dyrare än? Apple-TV har samma pris sen förut likaså chromecast och Telias TV-boxar



#139

Postad 03 juli 2017 - 14:15

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0

Är det nån som sett om nåt blivit dyrare än? Apple-TV har samma pris sen förut likaså chromecast och Telias TV-boxar

Har noterat samma sak. Jag har försökt läsa på om vad som egentligen gäller, men blir mest förvirrad. Är det så att skatten automatiskt läggs på allt, att den inte läggs på saker som redan finns i "butikslager", eller är det så att den bara gäller för nyintroducerade varor?



#140

Postad 03 juli 2017 - 14:33

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

dom kan ju inte ta betalt extra för varor de redan hade på lager innan skatten infördes. men visst, hur bra kolla på detta kan kunden ha, och hur ärliga är företagen



#141

Postad 03 juli 2017 - 14:58

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0

dom kan ju inte ta betalt extra för varor de redan hade på lager innan skatten infördes. men visst, hur bra kolla på detta kan kunden ha, och hur ärliga är företagen

Nja, varför skulle man inte kunna det? Det beror ju på i vilket skede skatten läggs på, och vem som betalar den. Jämnför t.ex. med moms, där en förändring hade slagit på allt direkt. 



#142

Postad 03 juli 2017 - 15:14

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

jo, kan kan man kanske?, men frågan är om de bör göra det enligt nya lagen, eller måste, eller får välja, eller nåt annat som styr, de vet vi ju inte, jag vet inte i alla fall.

 

Dock om alla fick lägga på skatten om de ville redan nu, så borde den vara pålagd på väldigt många varor nu tycker man.

 

men vi kan ju bara gissa, jag hoppas i alla fall att pålägget inte göra på länge, :)



#143

Postad 03 juli 2017 - 15:16

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Om jag har förstått det hela rätt så appliceras även kemikalieskatten på begagnade varor som säljs av företag (borde i så fall inkludera bland annat Myrorna). Eftersom produktionen redan har skett och den har använts så är skatten i det fallet helt menlös, även om den redan från första början har stora brister.


Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 03 juli 2017 - 15:17.


#144

Postad 03 juli 2017 - 15:17

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

sen kan de ju vara en fördel att inte lägga på den än (om det nu kan styras av företaget lite), för om alla andra lägger på skatten, och företaget i fråga behåller samma pris, gissa vart de flesta handlar ifrån då :) bara en tanke



#145

Postad 03 juli 2017 - 15:26

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Vill man förespråka hållbar utveckling är ju förlsaget som sådant kontraproduktivt. Par example...

 

Myrorna får in en stereoförstärkare med några år på nacken men som fungerar utmärkt. Prislappen hamnar på 500 kr vilket är helt klart överkomligt.

Lägg sedan till kemikalieskatten och vi hamnar då nära 900 kr (då förstärkaren garanterat väger mer än 3Kg). Många skulle nog överväga att köpa en ny stärkare då istället och resultatet blir att vi istället konsumerar mer när målet bör vara att vi ska konsumera mindre...



#146

Postad 03 juli 2017 - 16:00

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0

Vill man förespråka hållbar utveckling är ju förlsaget som sådant kontraproduktivt. Par example...
 
Myrorna får in en stereoförstärkare med några år på nacken men som fungerar utmärkt. Prislappen hamnar på 500 kr vilket är helt klart överkomligt.
Lägg sedan till kemikalieskatten och vi hamnar då nära 900 kr (då förstärkaren garanterat väger mer än 3Kg). Många skulle nog överväga att köpa en ny stärkare då istället och resultatet blir att vi istället konsumerar mer när målet bör vara att vi ska konsumera mindre...

Gäller det även beg.marknaden. Trodde det var nya produkter.

#147

Postad 03 juli 2017 - 16:13

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Tror folk verkligen på allvar att sådana här skatter används för att minska konsumtion? Vi har redan 25% skatt på all elektronik sedan 91 och det hindrar ju inte varje pellejöns från att ta ett smslån...



#148

Postad 03 juli 2017 - 16:24

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0
Generellt verkar skatten inte slå mot begagnathandeln, även om vissa sidor verkar hävda det.

https://www.riksdage...tronik_H4121579

"Således beskattas försäljning av begagnade elektronikprodukter normalt inte."

#149

Postad 04 juli 2017 - 07:53

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Frågan är nu hur man skall veta vilka varor som belagts med kemikalieskatt.



#150

Postad 04 juli 2017 - 08:30

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Alla nya elektronikprodukter ska ju vara det, men för att se om man kan komma undan så kolla alltid prisjakt. Där går det nu att se viss skillnad på ex en pspro upplever jag.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.