Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

VU+ Satellitmottagare

3303 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Vu+ Duo (Digitalboxar) 3 8,71 (16) Inga priser
Vu+ Solo (Digitalboxar) 2 8 (2) Inga priser
Vu+ Uno (Digitalboxar) 2 7,5 (1) Inga priser
Vu+ Uno C/T (Digitalboxar) Rapporterad 1 (0) Inga priser
Vu+ Ultimo (Digitalboxar) 2 6 (1) Inga priser
GigaBlue Quad HD 2xS2 (Digitalboxar) 1 (0) 3 990:-
Vu+ Solo2 (Digitalboxar) 3 8,89 (18) Inga priser
Vu+ Duo2 (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
Vu+ Duo2 2xS2 (Digitalboxar) 2 8,86 (6) Inga priser
Vu+ Zero (Digitalboxar) 4 8 (2) 453:-
Vu+ Solo SE V2 2xS2 (Digitalboxar) 4 7 (1) Inga priser
Vu+ Solo 4K 2xS2 (Digitalboxar) 3 7,5 (1) Inga priser
Vu+ Duo 4K (Digitalboxar) 1 (0) 4 318:-
7 relaterade trådar

#3051

Postad 16 september 2016 - 00:15

Priskvark
  • Priskvark
  • Användare

  • 125 inlägg
  • 1

Vet mycket väl hur det fungerar.

.

.

.

Här har du OpenPLi's svar på CI+ support http://forums.openpl...ull-ci-support/

Anledningen att det funkar med CA modul med OpenPLi beror på att man isf inte har aktiverat CI+ även om själva modulen stöder det.

 

Jag ville bara tacka för att du fortsätter att informera om boxarnas mer tekniska detaljerna och hur t.ex. kryptering och annat fungerar. Det blir en bra bas att utgå från och som man kan Googla vidare på om man är intresserad.

 

De som upplever det som lite nördigt kan ju hoppa över delar eller hela inlägg men för oss som inte hinner hålla koll på all teknik är det rätt intressant och ibland rentav nödvändigt att få en sammanfattning med termer, förkortningar och referenser. Hoppas du delar med dig av din kunskap även framöver!



#3052

Postad 22 september 2016 - 09:42

Unregistered220d6a49
  • Unregistered220d6a49
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

Hej,

 

Jag har en Vu+ solo2 med BlackHole image installerad.

Kan man fixa streaming från den till en Androidplatta i hemmanätverket och dessutom styra den (kanalval etc.) ?

Edit: det kanske är openwebif man skall lägga in i burken?


Redigerat av Unregistered220d6a49, 22 september 2016 - 09:48.


#3053

Postad 22 september 2016 - 15:00

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Webif finns redan där som standard.

Dreamdroid rekomenderar jag för Android telefon/platta.



#3054

Postad 06 oktober 2016 - 20:18

Unregistered5ef354db
  • Unregistered5ef354db
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

Ännu en ny image ( IPab. TV) för vu+solo2 född, september 2016. Hör till familjen OPENATV och verkar trevlig och stabil.


Redigerat av Unregistered5ef354db, 06 oktober 2016 - 20:20.


#3055

Postad 06 oktober 2016 - 20:24

ricki75
  • ricki75
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0
Kan du vara lite mer specifik tack.

#3056

Postad 06 oktober 2016 - 21:02

Unregistered5ef354db
  • Unregistered5ef354db
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

Support WWW.IPab.tv. Och går du till sidan 53 i denna vu+satellitmottagare tråd så hittar du 32 andra möjliga images att leka med. Jag håller mig till den sida (53) där jag en gång började med att informera om nya images.



#3057

Postad 06 oktober 2016 - 21:51

ricki75
  • ricki75
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Vet du vilken som är den senaste PERSIAN EMPIRE??



#3058

Postad 07 oktober 2016 - 08:38

Unregistered5ef354db
  • Unregistered5ef354db
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

Amerikanarna och NATOs ständigt krigiska hotbilder har lett till en skärpning av säkerhetsläget i iran som i sin tur lett till att teamet valt att ligga lågt. Av det skälet har jag inte sett någon aktivitet sedan hösten 2014.

 

Senaste imageuppdateringen jag har är från 2014-09-16.



#3059

Postad 07 oktober 2016 - 14:31

Unregistered5ef354db
  • Unregistered5ef354db
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

Från en klarblå himmel så ramlar ännu en ny image ned. OPEN8EIGHT. Support openeight.de eller octagon-forum.eu



#3060

Postad 10 oktober 2016 - 20:14

Unregistered17390b48
  • Unregistered17390b48
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0

Jag har problem med att min box inte fungerar. Det lyser en röd lampa i displayen och den vägrar att starta. Jag har bytt kondensator C807 men det hjälpte inte denna gången, den röda lampan lyser fortfarande. Finns det någon som vet vad det kan var för fel? Kan det vara någon annan kondensator? Vore mycket tacksam för hjälp.



#3061

Postad 10 oktober 2016 - 21:39

rejsbo
  • rejsbo
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0

Från en klarblå himmel så ramlar ännu en ny image ned. OPEN8EIGHT. Support openeight.de eller octagon-forum.eu

Har du testat den?



#3062

Postad 11 oktober 2016 - 07:53

bo_j
  • bo_j
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Jag har problem med att min box inte fungerar. Det lyser en röd lampa i displayen och den vägrar att starta. Jag har bytt kondensator C807 men det hjälpte inte denna gången, den röda lampan lyser fortfarande. Finns det någon som vet vad det kan var för fel? Kan det vara någon annan kondensator? Vore mycket tacksam för hjälp.

 

Jag har nyss bytt C848 i min. Symtomen var att mottagningen på HD-kanaler blev sämre och sämre, vissa kanaler hade börjat försvinna helt pga dålig signalstyrka. Med nybytt kondensator fick jag den röda lampan vid första uppstarten. Efter några kraftcyklingar hoppade allt igång igen. C807 är bytt sen tidigare.



#3063

Postad 11 oktober 2016 - 17:59

Unregistered5ef354db
  • Unregistered5ef354db
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

Hej igen rejsbo! Det var ett tag sedan. O ja, jag testar alla. Det jag kan säga är att den tillför inget nytt. Den är som många andra, men kan innnehålla vissa "utökningar, skins" som det är efter tycke och smak att lägga in. Jag har inte tid att gå in i detalj och redogöra för skillnaderna mellan de olika imagen som dyker upp utan nöjer mig med att berätta vad som kommer sedan får var och en välja om de vill testa dom. Generellt kan man säga att skillnaderna är marginella t. ex finns KODI inbyggt eller om man är ute efter ett speciellt skins så är det väl inom dessa områden det kan finns vissa skillnader. i övrigt så är de ganska lika OPENPLI som alltid är min hemmabas.



#3064

Postad 12 oktober 2016 - 20:26

Unregistered17390b48
  • Unregistered17390b48
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0

Jag har nyss bytt C848 i min. Symtomen var att mottagningen på HD-kanaler blev sämre och sämre, vissa kanaler hade börjat försvinna helt pga dålig signalstyrka. Med nybytt kondensator fick jag den röda lampan vid första uppstarten. Efter några kraftcyklingar hoppade allt igång igen. C807 är bytt sen tidigare.

 

Tack för tipset.

Jag har fått igång mottagaren nu. Felet var 2 kondingar som har med 5v matningen att göra. Se bilderna. Men jag har även problem med att det pixlar och att vissa kanaler har försvunnit. Kanske borde byta C848 oxå. Är C848 samma kodning som C807?

 

Bifogad fil(er)


Redigerat av Unregistered17390b48, 12 oktober 2016 - 20:27.


#3065

Postad 12 oktober 2016 - 20:58

bo_j
  • bo_j
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Nej, C848 är större än C807; 1000 mikroFarad/10V. För att komma åt att byta måste man löda på undersidan av kortet. C807 kunde man komma åt genom att klippa trådarna.



#3066

Postad 13 oktober 2016 - 03:30

rejsbo
  • rejsbo
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0

Hej igen rejsbo! Det var ett tag sedan. O ja, jag testar alla. Det jag kan säga är att den tillför inget nytt. Den är som många andra, men kan innnehålla vissa "utökningar, skins" som det är efter tycke och smak att lägga in. Jag har inte tid att gå in i detalj och redogöra för skillnaderna mellan de olika imagen som dyker upp utan nöjer mig med att berätta vad som kommer sedan får var och en välja om de vill testa dom. Generellt kan man säga att skillnaderna är marginella t. ex finns KODI inbyggt eller om man är ute efter ett speciellt skins så är det väl inom dessa områden det kan finns vissa skillnader. i övrigt så är de ganska lika OPENPLI som alltid är min hemmabas.

Tjena.

Kom just hem från en nattkörning, så min kommentar har dröjt lite.

Jo, de flesta image är ju rätt lika, så jag har testat en hel del.

Jag har fastnat för Openspa.

Jag tycker att den har den bästa EPG:n...

jag tycker dock att den laggar lite, med kanallistor och sånt, men det är nog lika i de flesta image.

Nu när man har fattat lite hur dessa boxar fungerar, så är det ju enklare att ställa in, så som man vill ha dom...

Ska kanske testa Openpli igen..... :)



#3067

Postad 22 oktober 2016 - 17:34

Unregistered1e2f12b7
  • Unregistered1e2f12b7
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

Tack för tipset.

Jag har fått igång mottagaren nu. Felet var 2 kondingar som har med 5v matningen att göra. Se bilderna. Men jag har även problem med att det pixlar och att vissa kanaler har försvunnit. Kanske borde byta C848 oxå. Är C848 samma kodning som C807?

Exakt samma har hänt på en av mina boxar för 2 veckor sedan, 2 kondensatorer på nätdelen hade svällt. Gick inte att söka nya kanaler, ibland spelade den inte in, ibland startade den om, till sist startade den inte alls. Nu fungerar den som den skall igen.
Min andra box som jag har i sovrummet började i förrgår att endast lysa med röd lampa.
Otroligt att livslängden på kondensatorer är så pass exakt. Var ju samma när första rundan för några år sedan när man fick byta första.



#3068

Postad 24 oktober 2016 - 16:48

Unregistered5ef354db
  • Unregistered5ef354db
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

Icke förvånande då porten till PLI numera är öppen så kommer härmed ytterligare en image som bygger på denna. TSimage lanseras, kanske lite för hastat, då det finns vissa saker som inte fungerar som konstruktören tänkt, ännu. Alltså inget för nybörjaren, men då jag en gång börjat med att informera om nya images så redovisar jag att den finns. Då alla bygger på samma grunder så kanske det inte längre är någon vits med att berätta om alla nya varianter som kommer, så vi får väl se om jag tycker det är någon mening med att förmedla dessa nyheter i framtiden.



#3069

Postad 29 oktober 2016 - 16:54

Unregistered5ef354db
  • Unregistered5ef354db
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

För er som kör openatv image så finns ett (som jag tycker) väldigt snyggt skinn att lägg in. Hobbit32 heter det och man får själv leta upp och lägga in det. Finns som IPK fil och läggs alltså in i TEMP mappen. Från början var det ämnat för INDB4 image men har anpassats till openatv.

 

För de som är nya och inte följt med i mina inlägg tidigare så är det VU+ boxar jag har och allt jag skriver om här är alltså sådant som är anpassat för dessa boxar. Detta betyder att images och t. ex skins är testade av mig på vu+ boxar men kan naturligtvis fungera på andra typer av boxar.


Redigerat av Unregistered5ef354db, 29 oktober 2016 - 19:56.


#3070

Postad 08 november 2016 - 13:11

rejsbo
  • rejsbo
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0

Jag fick ett erbjudande från Canal digital.

En smartbox, helt gratis....

Kan den vara något att ha?

Det är denna box.

Nån mer som har fått detta erbjudande?

 

http://simtel.se/pro...-1-tb-harddisk/



#3071

Postad 08 november 2016 - 16:54

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0

Jag fick ett erbjudande från Canal digital.

En smartbox, helt gratis....

Kan den vara något att ha?

Det är denna box.

Nån mer som har fått detta erbjudande?

 

http://simtel.se/pro...-1-tb-harddisk/

Den är faktiskt bra. Snabb och rapp ... 

Den enda nackdelen är väl att den inte kan ta in valfria satelliter, sen kommer man inte åt den via datorn.



#3072

Postad 13 november 2016 - 05:04

Unregistered1e2f12b7
  • Unregistered1e2f12b7
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

Behöver lite råd av er här inne.

Mina Vu+ Duo-mottagare har börjat ge upp i princip samtidigt. För några år sedan var det nån kondensator på moderkortet som man fick byta, nu denna gången några på nätdelen. Tycker att de har blivit slöare vid kanalbyte, ibland får man starta om dem några ggr innan de går igång också.
Hursomhelst så känns det som om det börjar bli dags för i alla fall en ny box som skall användas i vardagsrummet, sen kan de gamla vara streamingboxar från vardagsrum till sovrum etc tills de dör helt och hållet.
Att det kommer att bli en Vu+ mottagare är nästintill garanterat, om ingen kan övertyga mig att det finns någon ännu stabilare och mer prisvärd box.
Jag tittar aldrig på något när det sänds utan spelar in allt som jag har nåt intresse för, så många tuners är viktigare än hög upplösning.
Har ingen 4K-tv och kommer inte köpa det heller närmsta 5 åren.
Frågan är då; ska jag satsa på en Duo2 eller Solo 4K? Är Solo 4K värd 1000:- mer om man bortser från 4K? Begriper mig inte på det här med mips/Arm hur mycket snabbare olika typer av processorer är, om man har nån nytta av 4GB flashminne istället för 1GB. Nackdel på Solo är ju att det endast går att ha 2,5" hdd, de är ju ganska mycket dyrare än 3,5" vilket jag redan har en ny 2TB i min nuvarande Duo.

Vänligen
Brusquini



#3073

Postad 13 november 2016 - 08:58

vanos
  • vanos
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0

är inte heller så insatt i allt detta nya. men har haft flera vu boxar med diverse reperationer.men min duo2 känns som den går i en högre division inga problem där inte.Så jag skulle nog köpa en duo 2 om jag skulle köpa idag



#3074

Postad 13 november 2016 - 09:37

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

  • 421 inlägg
  • 0

Annars är Solo2 också ett bra alternativ, men ska du ha 3.5" hdd så går det ju inte. Behöver du verkligen 2TB hdd?

Jag har 320 GB i mina boxar och det räcker mer än väl tycker jag.



#3075

Postad 14 november 2016 - 02:42

Unregistered1e2f12b7
  • Unregistered1e2f12b7
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

Tackar för värdefulla råd.

Duo2 har jag sneglat på sedan den kom, men inte kunnat försvara inköp av då de andra boxarna fungerat, men när man inte vet från dag till dag om de man har ens startar så...
Behov av 2 TB vet jag inte om det är tvunget, men jag har ganska nyligen köpt en sådann och stoppat i den mottagare jag har idag, så det hade ju sparat runt en tusenlapp att inte behöva köpa ytterligare en till endast för att det inte fungerar med 3,5".
Sen är det ju som jag skrev tidigare, jag spelar in ALLT jag ev skulle vilja se, jag sätter mig aldrig ner när det sänds utan tittar när jag har tid, det kan ta en vecka ibland mellan gångerna och då kan jag ha 30-40 program sparade. 80% av inspelat raderas redan efter 2 min snabbkoll, men de andra programmen vill jag se. 40 program *4gb = 160GB, så det borde ju räcka med 320GB, men skulle jag då inte hinna gå igenom den gången utan vilja vänta ytterligare en vecka så är det ju ganska bekvämt med ytterligare 1,5 TB =). Förvisso går det antagligen att spela in på en extern hdd, så det hade ju löst den biten.
Känns ju som Solo2 är lite mer framtid, men får nog fundera ytterligare en runda. 1000:- är mycket pengar att bara spendera utan anledning.



#3076

Postad 29 november 2016 - 22:26

HeRmAN
  • HeRmAN
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0

Jag har nyss bytt C848 i min. Symtomen var att mottagningen på HD-kanaler blev sämre och sämre, vissa kanaler hade börjat försvinna helt pga dålig signalstyrka. Med nybytt kondensator fick jag den röda lampan vid första uppstarten. Efter några kraftcyklingar hoppade allt igång igen. C807 är bytt sen tidigare.

Intressant iakttagelse, skönt att veta att jag inte är ensam och att det troligen finns en lösning.
​För flera månader sedan har det börjat komma lite "trasmatta" ibland på vissa kanaler och då speciellt HD kanaler.
​Så i somras köptes en ny switch och 2 nya dual LNBer in då tidens tand hade tuggat på de gamla så locken trillat av samt att brusfaktorn blivit mycket lägre på modernare LNBer.  Astra och Hotbird för köra vidare med de gamla då jag ändå inte tittar på något där nu för tiden.
Då det blev mycket bättre direkt tog jag för givet att jag löst problemet och blev inte glad när "trasmattan" kommit tillbaka :( några månader efter bytet.
​Då MotoGP och Formula1 säsongerna inte var avslutade har jag undvikit att pilla med mottagaren som är en Vu+Duo V2.3 inköpt 2010-07-05
​I förrgår fick den för sig att sura och visa "Tuning Failed" på flera kanaler och till slut hängde den sig och gick inte ens att nå via Telnet

​Misstänkte att imagen behövde "städas" dvs en om installation av en fräschare image som kommit då 4.1.x jag körde inte längre hade några uppdateringar och att 4.2 kommit.
​Sagt och gjort så fick jag bita i det och göra en ominstallation och problemet är att mottagaren fungerar så bra efter ominstallation att det hinner gå jättelång tid mellan och jag glömmer (och minns inte var jag senast antecknade) en del av vad som måste göras för att få igen alla kanaler.

Jag kör sedan många år OpenVIX då den fungerar förträffligt för mina behov.

​Efter nyinstallationen upplevde jag samma fenomen fast värre, kanalsökningen hittar knappt några HD kanaler och då hittade jag denna trevliga tråd.
 ​Skall öppna och inventera behovet av nya kondingar igen (har bytt de kända C807 och någon mer i supplydelen 2ggr tidigare när den vägrat starta med "Redlight of Death" som det kallas på http://www.world-of-satellite.com ​Där finns väldigt bra trådar om detta och andra problem och lösningar. 
Även något som kan kallas schema finns med tillhörande datablad på komponenter.
Edit nyttig länk: Dead Vu+Duo repair guide

 

Exakt samma har hänt på en av mina boxar för 2 veckor sedan, 2 kondensatorer på nätdelen hade svällt. Gick inte att söka nya kanaler, ibland spelade den inte in, ibland startade den om, till sist startade den inte alls. Nu fungerar den som den skall igen.
Min andra box som jag har i sovrummet började i förrgår att endast lysa med röd lampa.
Otroligt att livslängden på kondensatorer är så pass exakt. Var ju samma när första rundan för några år sedan när man fick byta första.

Verkar finnas ett visst servicebehov :-)

 

Den är faktiskt bra. Snabb och rapp ... 

Den enda nackdelen är väl att den inte kan ta in valfria satelliter, sen kommer man inte åt den via datorn.

 

Jag har också fått erbjudande för femtielfte gången från CD & Viaspratt om ny mottagare (de tror jag använder skräpet de skickade en gång i tiden som jag gav bort till mina föräldrar som bara kikar på SVT1/2 via marknätet)

​En sak som oroar mig när de ringer och hotar om kanaler som skall försvinna är att de hittar på något typ parning mot mottagaren så att man inte kan använda Vu+ eller andra Linuxbaserade och öppna mottagare.

​Jag har både CD och Viasat och allt har funkat perfekt (bortsett från att jag inte har stöd för HD på Viasat utbudet)

- Inspelning i "rätt" format

- Styrning via Open Webif

​- CD/Viasat i samma box <-- Viktigt

- IPTV stöd (skall utforskas)

 

Så går det att hålla liv i boxen något år till vore det trevligt


Redigerat av HeRmAN, 29 november 2016 - 22:42.


#3077

Postad 17 december 2016 - 10:51

rejsbo
  • rejsbo
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0

Den är faktiskt bra. Snabb och rapp ... 

Den enda nackdelen är väl att den inte kan ta in valfria satelliter, sen kommer man inte åt den via datorn.

Man behöver/kan inte sätta i smartcard, det kommer bild ändå.

Simkort sitter monterat bakpå...

Är det bara att köpa en 2,5" hårddisk å trycka in där bak?



#3078

Postad 18 december 2016 - 17:48

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0

Man behöver/kan inte sätta i smartcard, det kommer bild ändå.

Simkort sitter monterat bakpå...

Är det bara att köpa en 2,5" hårddisk å trycka in där bak?

Canal digital säljer 1TB hårddiskar för 1000:



#3079

Postad 18 december 2016 - 22:21

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

  • 444 inlägg
  • 0
Dom nya boxarna från Cd har som sagt simkorts stora kanalkort i sig.

Jag undrar om det går att cardsplitta dessa kort som dom gamla stora korten med bla SmartWi.

Obs att detta inte har något med cardshearing att göra!

#3080

Postad 21 december 2016 - 08:21

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Cardsplitta det till flera boxar är cardsharing.

Ja det borde gå tekniskt sett om det går hitta en passande konvreter där man kan stoppa simkortet i så kortläsaren kan läsa av.


Redigerat av Leatherface, 21 december 2016 - 08:21.


#3081

Postad 26 december 2016 - 13:59

Unregistered2816a16e
  • Unregistered2816a16e
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Jaha då blev min Solo2 lagom till julhelgen kass.

Började förra veckan med att kanaler laggade.

Installerade om med ny BH. Efter en kanalsökning hittades endast 200 kanaler mot vanligtvis 1200-1300?! (betalar för C-More och Viasat)

Efter en ny kanalsökning hittades 800 men samma sak igen, massa laggande kanaler.

Konstigt nog fungerade History HD perfekt men det var den enda.

Eftersom min andra box fungerar perfekt så får det nog bli att handla en ny.

 

Är dock lite osäker på om man ska välja Solo2, Duo2 eller Solo4K?

Är det några som kör Solo4K och fungerar denna bra? Värt nästan det dubbla priset?

 

Någon mellandagsrea på dessa boxar som ni vet om?



#3082

Postad 26 december 2016 - 18:39

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

Cardsplitta det till flera boxar är cardsharing.
Ja det borde gå tekniskt sett om det går hitta en passande konvreter där man kan stoppa simkortet i så kortläsaren kan läsa av.

Utgångspunkt är ju att man har ett eget abonnemang. Man får i grund visa sitt abonnemang på sina bildvisare i sitt hushåll även om utbudsdistributör kan vilja begränsa det genom avtal/allmänna villkor.

Praktisk skillnad i allmänt språkbruk torde väl vara att Cardsharing kan köras i nätverk inom hushåll men även i andra grupperingar utanför enskilt hushåll vilket ju i det senare fallet är olagligt.

Cardsplitting är ju i samma allmänna språkbruk att medelst kortadapter dela ett kort på en yta som täcks av kortadapterns trådlösa räckvidd, dvs syftet och kapaciteten är hushållet, vilket ju inte är olagligt, men väl inte tillåtet i de allmänna villkoren i abonnemang. Som nämnt typ SmartWi.

Gissar att Iceman666 ville betona att det handlade om det senare.

Redigerat av kenta2, 27 december 2016 - 08:17.


#3083

Postad 02 januari 2017 - 14:31

HeRmAN
  • HeRmAN
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 1

Kan återkoppla mitt eget inlägg ovan

Byte C848 (1000uF 16V 105C), C807+C814+C850 (220uF/25V 105C) samt lade en 1,5pF keramiskt parallellt för att bättra på livslängden hos elektrolyterna.

C848 har 10V och 85C och de övriga 16V 85C som ursprunglig spec. så det räcker men högre temp. skadar inte och det är rastermåttet som är det som styrde mina val för en smidig montering.

 

Efter denna operation fungerade HD kanalerna felfritt och mottagarens känslighet blev mycket bättre

 

Komponenterna finns bl.a. på Elfa

167-234-23 - 220uF/25V 105C

167-04-204 - 1000uF 16V 105C

165-69-008 - 1,5pF



#3084

Postad 04 januari 2017 - 09:58

stigwengdahl
  • stigwengdahl
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

Kan återkoppla mitt eget inlägg ovan

Byte C848 (1000uF 16V 105C), C807+C814+C850 (220uF/25V 105C) samt lade en 1,5pF keramiskt parallellt för att bättra på livslängden hos elektrolyterna.

C848 har 10V och 85C och de övriga 16V 85C som ursprunglig spec. så det räcker men högre temp. skadar inte och det är rastermåttet som är det som styrde mina val för en smidig montering.

 

Efter denna operation fungerade HD kanalerna felfritt och mottagarens känslighet blev mycket bättre

 

Komponenterna finns bl.a. på Elfa

167-234-23 - 220uF/25V 105C

167-04-204 - 1000uF 16V 105C

165-69-008 - 1,5pF

En skall själv byta kondingar på min nät del då jag med har fått detta felet och jag undrar hur kopplade du 1,5pF keramiska parralellt dvs på kondingarna plus polerna ?


Redigerat av stigwengdahl, 04 januari 2017 - 09:59.


#3085

Postad 05 januari 2017 - 13:01

rejsbo
  • rejsbo
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0

Förslag på diseqmotor som klarar kyla....

Kan STAB HH100 Vara något?


Redigerat av rejsbo, 05 januari 2017 - 14:01.


#3086

Postad 08 januari 2017 - 19:04

rejsbo
  • rejsbo
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0

Förslag på diseqmotor som klarar kyla....

Kan STAB HH100 Vara något?

Kanske bara HH90?

Den är ju snabbare....



#3087

Postad 02 februari 2017 - 06:53

stigwengdahl
  • stigwengdahl
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

Har sedans igår kväll fått problem med att startar jag Cool tv Guide med den röda knappen så hoppar den ut igen och avbryter.

Har provat med dom andra som fins med händer samma sak.

Samt provat att installera om OpenPli från scratch men det hjälper ite någon som har en aning om vad det kan vara eller är det en ny bugg i OpenPli ?



#3088

Postad 02 februari 2017 - 10:45

stigwengdahl
  • stigwengdahl
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

Har sedans igår kväll fått problem med att startar jag Cool tv Guide med den röda knappen så hoppar den ut igen och avbryter.

Har provat med dom andra som fins med händer samma sak.

Samt provat att installera om OpenPli från scratch men det hjälper ite någon som har en aning om vad det kan vara eller är det en ny bugg i OpenPli ?

Har löst det nu hittade lösningen på detta forum !

https://forums.openp...-version/page-3



#3089

Postad 04 februari 2017 - 17:08

Aeroslok
  • Aeroslok
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

Har löst det nu hittade lösningen på detta forum !

https://forums.openp...-version/page-3

 

Hur löste du det? , fattar inget :rolleyes:



#3090

Postad 06 februari 2017 - 03:40

Unregistered1e2f12b7
  • Unregistered1e2f12b7
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

Har löst det nu hittade lösningen på detta forum !

https://forums.openp...-version/page-3

installerade du ver 7.6 eller editerade du filen.

Om du editerade hur gjorde du då?



#3091

Postad 09 februari 2017 - 15:46

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 786 inlägg
  • 0

Var länge sedan nu man körde VU och satellit TV. Det jag saknar med neandertalare-tekniken IPTV  är att det inte finns någon möjlighet att kunna streama sina inspelningar till datorn (kopplad till 50 tummare och 5.1 högtalare).  Finns playkanaler till många kanaler men 2.0 ljud känns sunkigt. 

 

Hur är det nuförtiden, några filmkanaler som kör  minst 1080p?



#3092

Postad 19 februari 2017 - 22:52

Uffez
  • Uffez
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

En fråga - som kanske redan är besvarad - om man matar ut boxens ljud till en hemmabioförstärkare, är det då bäst att mata ut multikanal PCM eller AC3? Kör OpenPLI.



#3093

Postad 20 februari 2017 - 15:58

HeRmAN
  • HeRmAN
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0

En skall själv byta kondingar på min nät del då jag med har fått detta felet och jag undrar hur kopplade du 1,5pF keramiska parralellt dvs på kondingarna plus polerna ?

Sorry att svaret dröjt.

De är parallellt kopplade och då keramiska inte är polariserade bli ena benet till + och det andra till - på elyterna

Se bifogad bild nedan

 


 

En fråga - som kanske redan är besvarad - om man matar ut boxens ljud till en hemmabioförstärkare, är det då bäst att mata ut multikanal PCM eller AC3? Kör OpenPLI.

 

PCM, den är okomprimerad

Bifogad fil(er)



#3094

Postad 20 februari 2017 - 17:05

Uffez
  • Uffez
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

 

PCM, den är okomprimerad

 

Tack för snabbt svar!



#3095

Postad 22 februari 2017 - 08:51

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

Är det några hinder i dagsläget att använda en VU +2Solo med CanalDigital ? Vad behöver man lägga in?



#3096

Postad 22 februari 2017 - 09:31

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

Är det några hinder i dagsläget att använda en VU +2Solo med CanalDigital ? Vad behöver man lägga in?

 

Du behöver förutom abonnemang en sådan här

https://www.prisjakt...t.php?o=1002684



#3097

Postad 22 februari 2017 - 10:10

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

Du behöver förutom abonnemang en sådan här

https://www.prisjakt...t.php?o=1002684

 Antar att det funkar med dem som Canal Digital själva skickar ut?

 

https://www.canaldig...utbud/hardvara/

 

Är det bara plug n play? Köra på med den BH imagen som finns vid nyleverans?



#3098

Postad 22 februari 2017 - 18:35

HeRmAN
  • HeRmAN
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0

Varför skulle en modul behövas?
​På Vu+Duo fungerar det i alla fall utan (CA modulen ligger i en låda sedan jag köpte Duon)

Ett kort till Viaskvatt och ett till cAnalDigital, det enda som inte stödjs är HD på Via

Kör:

 

Brand & Model: Vu+ Duo System OE: OE-Alliance 3.4 Firmware version: OpenViX 4.2.021 (2016-12-06)

#3099

Postad 22 februari 2017 - 18:40

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

Hur får du de pairade kanalerna på canal digital att funka utan modul?

Det går inte! måste ha modul om man vill ha hela sporten.



#3100

Postad 23 februari 2017 - 00:11

HeRmAN
  • HeRmAN
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0

Specifikt vilka kanaler? Sport är ju inget jag saknar när det gäller svettiga män som drar varandra i tröjan och spelar teater.

Jag ser alla kanaler jag vill se, alla Discovery kanalerna, filmkanaler BBC m.m.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.