Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Horizon: Zero Dawn [PS4]

460 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Horizon: Zero Dawn (PS4) (PlayStation 4-spel) 9 9,2 (45) 179:-
Horizon: Zero Dawn - Limited Edition (PS4) (PlayStation 4-spel) 8 (0) Inga priser
Horizon: Zero Dawn - Collector's Edition (PS4) (PlayStation 4-spel) 7 8,8 (4) Inga priser

#401

Postad 15 mars 2018 - 15:06

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

Svenska översättningar...står inte ut med dessa alls, någonstans. :)

 

Det räckte med Trophies på svenska. Långhals  :unsure:


Redigerat av Ageve, 15 mars 2018 - 15:07.


#402

Postad 18 mars 2018 - 11:08

Anniggo
  • Anniggo
  • Lärjunge

  • 401 inlägg
  • 0

Är svenska språket så hemskt?



#403

Postad 18 mars 2018 - 11:20

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0

Är svenska språket så hemskt?


Nej, det handlar väl snarare om att översättningar nästan alltid blir en kompromiss. Och i fallet spel ofta en kompromiss där man inte lagt särskilt mycket resurser.

#404

Postad 18 mars 2018 - 11:22

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Är svenska språket så hemskt?

 

Inte alls, men det är i mitt tycke många översättningar som inte riktigt lyckas träffa rätt. Det känns som att de som översätter bara tittar på texten och inte kontexten.



#405

Postad 18 mars 2018 - 13:26

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0
Men långhals är ju dock en perfekt översättning. Ordagrann och vad alla alltid har sagt. Lex Brontosaurus 😉

#406

Postad 18 mars 2018 - 14:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Och i fallet spel ofta en kompromiss där man inte lagt särskilt mycket resurser. 

 

Det finns dock inte en översättare i världen som kan få engelska spel att låta helt naturligt på svenska för folk som har växt upp med engelska filmer och spel, oavsett hur mycket resurser de lägger. De är redan vana vid engelska sedan de var barn. Folk brukar altid klaga på översättarna, men det är döfött från början när det gäller såna här saker. Hur får man thunderjaw att låta lika coolt på svenska? Omöjligt. Det finns ju en anledning till att man allt som oftast inte översätter spel- och filmtitlar t.ex.



#407

Postad 18 mars 2018 - 19:55

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

Är svenska språket så hemskt?

 

I spel och film ja, åtminstone när originalet är på engelska.

 

Jag förintade en åskkäft i Horisont Noll Gryning



#408

Postad 18 mars 2018 - 20:18

ZooN_86
  • ZooN_86
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0
Körde killzone på svenska för en evighet sen endast för att det stod ”Handgemäng 100 poäng” när man bankade ihjäl någon :D

#409

Postad 19 mars 2018 - 06:56

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Körde killzone på svenska för en evighet sen endast för att det stod ”Handgemäng 100 poäng” när man bankade ihjäl någon :D

Dödszon menar du?

#410

Postad 19 mars 2018 - 09:16

ZooN_86
  • ZooN_86
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0

Dödszon menar du?

Förlåt, givetvis!

#411

Postad 19 mars 2018 - 09:29

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 1

"Problemet" med svenskan är att den gör folk medvetna om hur fånigt saker och ting faktiskt låter. Inte att saker och ting låter "bättre" på engelska.  ;)



#412

Postad 19 mars 2018 - 10:03

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Vad blir ens Zelda: Breath of the wild på svenska ?

Den vilda andningen ?  :rolleyes:

 

Svenska är ett töntigt språk och svårt/omöjligt direktöversätta från engelska.

 

Nästan alla titlar låter bättre på engelska och har en mer naturlig klang.



#413

Postad 19 mars 2018 - 11:11

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

Far Cry 5 med Google Translate blir: Långt gråta 5 ;)

 

Korrekt översättning är väl: Långt Ifrån 5, inte så häftigt det heller...


Redigerat av Ageve, 19 mars 2018 - 11:11.


#414

Postad 19 mars 2018 - 11:49

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0

Storslagen Bilstöld 5 borde GTA5 bli?



#415

Postad 19 mars 2018 - 12:13

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 1

Storslagen Bilstöld 5 borde GTA5 bli?

Bilstöld 5 snarare. Grand i detta fall är bara en defintion av värde. Man särskiljer på Petty theft och grand theft. 

 

 

Vad blir ens Zelda: Breath of the wild på svenska ?

Den vilda andningen ?  :rolleyes:

 

Svenska är ett töntigt språk och svårt/omöjligt direktöversätta från engelska.

 

Nästan alla titlar låter bättre på engelska och har en mer naturlig klang.

Sedan kanske man inte skall direkt översätta. Påfågel bli ju inte onbird.  ;)



#416

Postad 19 mars 2018 - 19:04

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 3

Svenska är ett töntigt språk och svårt/omöjligt direktöversätta från engelska.

 

Nästan alla titlar låter bättre på engelska och har en mer naturlig klang.

Fast det där köper jag inte, eller åtminstone hälften av det. Svenska är inget töntigt språk, men när man ska översätta har man två val. Antingen direktöversätter man som du säger. Eller så översätter man till något som inte är ordagrant. Vilken väg man än väljer kommer folk kritisera.

Går man åt andra hållet och översätter svenska original till engelska låter det lika töntigt. Pippi Longstocking låter ju fruktansvärt på engelska. Långstrump däremot har jag aldrig reflekterat över. H-e-lvetesgapet och vildvittra tycker jag låter ganska badass båda två. Men översätter man dom på samma sätt som exemplen i inläggen ovan så är ju Hellgap och wildscent hur töntigt som helst.


Redigerat av Unregisteredddb310e6, 19 mars 2018 - 19:05.


#417

Postad 21 mars 2018 - 16:42

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

Ja, det är inte språket i sig som är töntigt, utan översättningarna.

 

Ett klockrent exempel är Forza Horizon (ettan, funkar på XB1 med). Allt är översatt, inkl radiostationer osv, och det blir väldigt... fånigt.


Redigerat av Ageve, 21 mars 2018 - 16:44.


#418

Postad 21 mars 2018 - 17:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

H-e-lvetesgapet och vildvittra tycker jag låter ganska badass båda två.

 

Tuffa menar du väl?  ;)

 

Hellchasm eller hellmouth och wildwight skulle jag säga, men går ju att körsbärsplocka ord om man vill. Svenska är funktionellt i spel, men vissa saker är svåra att uttrycka. Vi har inte ens något bra ord för kill/frag. Någon som kommer ihåg häftig däckbränning?  :P



#419

Postad 21 mars 2018 - 19:20

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
"Vi möts på bron!" - Resistance 2

#420

Postad 21 mars 2018 - 19:23

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Bilstöld 5 snarare. Grand i detta fall är bara en defintion av värde. Man särskiljer på Petty theft och grand theft.


Sedan kanske man inte skall direkt översätta. Påfågel bli ju inte onbird. ;)

Och Peacock blir inte ärttupp eller ärtk...

#421

Postad 21 mars 2018 - 21:20

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Tuffa menar du väl?  ;)

 

Hellchasm eller hellmouth och wildwight skulle jag säga, men går ju att körsbärsplocka ord om man vill. Svenska är funktionellt i spel, men vissa saker är svåra att uttrycka. Vi har inte ens något bra ord för kill/frag. Någon som kommer ihåg häftig däckbränning?  :P

Haha ja precis 

 

Det var det jag ville poängtera, att det ofta är okunskap/lathet/tidsbrist som gör en dålig översättning. Inte språket :) Var kommer frag ifrån förresten? Är det ett gammalt uttryck eller kom det med tv-spelen?

EDIT: The term fragging is used to describe the deliberate killing or attempted killing by a soldier of a fellow soldier. Så det kommer från verklighetens uttryck för Teamkill  :D

 

Och så lite On Topic: Drog igång Frozen Wilds igår. Ska bli kul att komma tillbaks till spelet :)


Redigerat av Unregisteredddb310e6, 21 mars 2018 - 21:24.


#422

Postad 21 mars 2018 - 22:42

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Skulle tro att det kommer från fragmentation grenade, alltså spillergranat. Sedan var väl det ett bra sätt att döda lite kassa befäl i Vietnam då det är lite diffust om det var med flit typ?

#423

Postad 21 mars 2018 - 23:36

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Skulle tro att det kommer från fragmentation grenade, alltså spillergranat. Sedan var väl det ett bra sätt att döda lite kassa befäl i Vietnam då det är lite diffust om det var med flit typ?

Stämmer enligt wikipedia :) 

The word was coined by U.S. military personnel during the Vietnam War, when such killings were most often attempted with a fragmentation grenade,[2] sometimes making it appear as though the killing was accidental or during combat with the enemy.



#424

Postad 22 mars 2018 - 20:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Det var det jag ville poängtera, att det ofta är okunskap/lathet/tidsbrist som gör en dålig översättning. Inte språket :)

 

Ibland kan du ha en bra översättare som gör det mesta rätt och ändå låter det löjligt. Djurnamnen i Horizon låter lite löjligt, men de kanske är hyfsat bra översatta. Det beror på språket och vår vana vid att ha engelska i spel och filmer. Gamers som spelat sen de var små gillar för det mesta engelska och svenska låter då konstigt i jämförelse.

 

Tycker du Frusna vildmarken är bra btw?



#425

Postad 22 mars 2018 - 23:58

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Ibland kan du ha en bra översättare som gör det mesta rätt och ändå låter det löjligt. Djurnamnen i Horizon låter lite löjligt, men de kanske är hyfsat bra översatta. Det beror på språket och vår vana vid att ha engelska i spel och filmer. Gamers som spelat sen de var små gillar för det mesta engelska och svenska låter då konstigt i jämförelse.

 

Tycker du Frusna vildmarken är bra btw?

Jag har inte kommit så långt än, men man fastnar ju för det direkt. Den första Brännaren ( ;) ) var ju lite lurig när inte kontrollen satt riktigt i ryggmärgen längre, men det kom tillbaks fort. Insåg också att jag kommer få köra igenom hela på Ultra Hard, eftersom jag körde min New Game+ på den svårighetsgraden. Vem har sagt att det ska vara lätt liksom :)



#426

Postad 23 mars 2018 - 06:47

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Körde igenom spelet på normal och ångrar det lite. Var ju barnsligt enkelt på den svårighetsgraden och drog nog ner mitt intryck av spelet men känner att jag inte orkar spela om det.

#427

Postad 24 mars 2018 - 13:35

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Kör på Normal, men får lite pisk redan i början. Men har knappt hunnit uppgradera några förmågor, pilbågen är väldigt svag ännu - men antar att det blir bättre?



#428

Postad 24 mars 2018 - 15:19

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Man kan modifiera pilbågen lite, men sen kan man skaffa nya bågar och andra vapen senare.



#429

Postad 25 mars 2018 - 08:54

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0

Så, spelat igenom grundspelet nu. Står fast vid att jag tycker det är grymt bra. Världen, och omväxlingen, är grymt imponerande, och historien är nog den mest intressanta jag stött på i ett spel.

 

Däremot tyckte jag svårighetsgraden var lite för ojämn. Jag spelade på normal, och framförallt första ~tredjedelen av spelet tyckte jag faktiskt var stundom ganska svårt, och det var några moment jag fick spela igenom mer än en gång. Men, ungefär i samband med att jag lyckades köpa Nora Silent Hunter Heavy Armor så vände det och spelet blev istället lite väl enkelt för att erbjuda någon utmaning. Ett allmänt tips är att inte jäkta igenom main-storyn, utan ta sig tid att utforska världen. Det är en häftig upplevelse att ta sig mellan eldplatserna och komma längre och längre "bort", innan man blir allt för kraftfull. 

 

Lite spoilervarningar om ni inte klarat spelet.

Spoiler

Redigerat av jaQoB, 25 mars 2018 - 08:55.


#430

Postad 29 mars 2018 - 19:34

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Vad fasen hände med svårighetsgraden? En bit in i Frozen Wilds blev det ju kalasmycket svårare än tidigare. Spelar ifs på Ultra Hard, men delen där man får möta tre(!!!) Frostclaws tog måååånga frustrerade försök att klara. 

 

Spoiler



#431

Postad 31 mars 2018 - 16:38

Segge
  • Segge
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
Idag klarade jag ut originalet. Ska köra igenom det på + och ultra hard men tjänar man något på att ha kört igenom expansionen före? Tycker man borde det mer är bara level. Har en känsla av att det lär bli en tuff utmaning för mig.

#432

Postad 31 mars 2018 - 22:09

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Idag klarade jag ut originalet. Ska köra igenom det på + och ultra hard men tjänar man något på att ha kört igenom expansionen före? Tycker man borde det mer är bara level. Har en känsla av att det lär bli en tuff utmaning för mig.

 

Du behåller alla skills och inventory om jag inte minns fel. Frozen wilds ger dig tillgång till flera skills och vapen med fler modifikationsplatser vilket kan göra ultra hard en lättare upplevelse. Inte för att det var sådär jättesvårt på vanlig new game+ utan frozen wilds.


Redigerat av boombaaz, 31 mars 2018 - 22:10.


#433

Postad 01 april 2018 - 10:43

Segge
  • Segge
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Du behåller alla skills och inventory om jag inte minns fel. Frozen wilds ger dig tillgång till flera skills och vapen med fler modifikationsplatser vilket kan göra ultra hard en lättare upplevelse. Inte för att det var sådär jättesvårt på vanlig new game+ utan frozen wilds.

Ok, köpte complete edition så har haft alla 4 skillsträden från start och är level 54. Hittar man nå bättre vapen bland handlarna på frozen wilds delen? Kör nog igenom den innan jag provar ultra hard ändå.

#434

Postad 09 september 2018 - 07:43

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Har spelat några dagar totalt. 

 

Det har tagit lite tid för mig att klura ut alla menyerna, och jag har missat saker som vid "trading", där jag först insåg efteråt att man kan köpa tillbaka saker. 

Jag har följt huvudstoryn, tror jag nått level 11? 

 

Jag sålde rubbet av min packning av slaktade elakingar mm, detta för att kunna uppgradera vapen och kläder. Jag gissar att metallskärvorna motsvarar pengar, men sedan måste man hela tiden ha andra komplement för vissa rustningar: fett kött, benigt kött, (osaltat kött, kallt kött :) ). 

 

Men jag har svårt att landa i en känsla av spelet; vad som är gångbart i gameplay, hur jag skall bete mig, vad man skall tänka på och skippa?

 

Vad jag menar är att: antingen susar man runt, smyger förbi diverse metalldjur i landskapet för att slippa få pisk! Alt. skall man attackera allt som rör sig för att hela tiden samla metallflis för att sedan kunna uppgradera inför huvudstoryn?

 

Jag har mött min första marodör, men märkte direkt hur min rustning är för svag och hur jag behöver vassare vapen. 

 

Motståndet är ganska ojämnt i spelet, och jag har svårt att avgöra progressionen - blir jag bättre, är jag bara i början på storyn?

 

Hårddiskar

 

Har även övervägt en SSD med tanke på att jag kör mycket Dishonored 2 samt Horizon Zero, men vet inte om detta skulle boosta laddningstiderna något?

Som det är nu har jag en 1TB SSHD (16GB SSD)



#435

Postad 03 maj 2019 - 15:45

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Puh, har äntligen fixat Solens Stad med två korrumperare som motståndare, men jeesus vad man får kämpa om man inte uppgraderat. Efter uppdraget boostade jag all min utrustning. 



#436

Postad 06 januari 2020 - 10:26

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Tror jag kommit till level 33 i en degel. Har att göra med en "Death-bringer" blir surt att man inte kan ta sig ifrån en degel när man väl har gått in. Gissar att jag kommer att få harva på ett tag till här. 



#437

Postad 17 januari 2020 - 09:33

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0
Kommer kanske till PC:
https://www.eurogame...later-this-year

#438

Postad 11 mars 2020 - 12:55

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 2

Kommer till PC, bekräftat av WWS bossen himself.

https://blog.us.play...ldwide-studios/

 

Patetiska reaktioner, förstås.



#439

Postad 11 mars 2020 - 17:56

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 1

Patetiska reaktioner, förstås.

 

Bifogad fil  faceo_del_palmo.gif   2,36MB   0 Antal nerladdningar



#440

Postad 11 mars 2020 - 19:01

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 1

Patetiska reaktioner, förstås.

Ja, dom reagerar som om det vore domedagen för Playstation :rolleyes:

 

Herregud, det är ett 3 år gammalt spel.

Hur skulle det skada konsollförsäljningen :D



#441

Postad 12 mars 2020 - 00:43

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 3
Sonyspelare åh Sonyspelare är bra lustiga att se. En slank de dit och en slank de hit och där slank de ner i diket :D

Det enda det kan göra är ju att få fler fundera på ps 5 med tvåan som kanske inte kommer på PC vid launch :P

#442

Postad 04 juli 2020 - 09:53

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

PC-versionen kommer den 7 augusti.

 

https://www.youtube....h?v=Y4St-fv53Q0

 

Bifogad fil  horizon1.png   1,71MB   0 Antal nerladdningar

 

Bifogad fil  horizon2.png   1,24MB   0 Antal nerladdningar

 

För 1080p 30 fps och original-inställningar ska det räcka med en 9 år gammal i5 2500K, och för 1080p 60 fps den 7 år gamla i7 4770K eller Ryzen 5 1500X.

 

Stödjer upp till 4K, 120 fps (och ultrawide).


Redigerat av Ageve, 04 juli 2020 - 10:21.


#443

Postad 05 juli 2020 - 15:11

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0

Hoppas dom uppdaterar PS4 versionen till PS5 alternativt släpper en ny utgåva till PS5. Tycker dom borde göra det innan dom släpper 2:an i alla fall.



#444

Postad 05 juli 2020 - 15:35

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Bättre de lägger all tid på tvåan

#445

Postad 05 juli 2020 - 15:56

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

Bättre de lägger all tid på tvåan


Näe, klart en PS5 patch/version är intressant för de som bara har PS4 och uppgraderar till PS5.

Det behöver inte betyda att de lägger mindre energi på tvåan.

#446

Postad 05 juli 2020 - 16:03

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Näe, klart en PS5 patch/version är intressant för de som bara har PS4 och uppgraderar till PS5.

Det behöver inte betyda att de lägger mindre energi på tvåan.


Du menar de som inte har ps 4 och vill köra ettan? Någon ska ju pilla med det som kanske skulle kunnat pilla på tvåan istället.

#447

Postad 05 juli 2020 - 16:33

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0

Bättre de lägger all tid på tvåan

 

Men nu har dom ju ändå lagt tid på en uppdaterad PC version, kan dom inte använda den som grund för en PS5 version? Sen är jag en sån som gärna spelar om mina favoritspel så jag ser gärna att det kommer uppdaterade versioner av dom. Skulle t ex inte heller säga nej till en ännu fetare version av The Last of Us (ja, första spelet) till PS5 i typ äkta 4K/60fps och med ultrahögupplösta texturer.

 

Jag tror dock det kommer en uppdaterad version Horizon: Zero Dawn för PS5 i någon form, något annat vore ju ruttet.



#448

Postad 05 juli 2020 - 17:35

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

Du menar de som inte har ps 4 och vill köra ettan? Någon ska ju pilla med det som kanske skulle kunnat pilla på tvåan istället.

 

Nope, menade det jag skrev.  :P

 

Många som har PS4 kanske inte har en PC, men kommer att köpa PS5. För de är det såklart en fördel om det kommer en uppdaterad version med högre framerate osv.



#449

Postad 05 juli 2020 - 18:20

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0
Horizon lär helt klart va ett av de spel som får en fin PS5 patch. De flesta av uppdateringarna till PC versionen bör inte va svåra att lägga till i patchen.

#450

Postad 05 juli 2020 - 18:22

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Näe, klart en PS5 patch/version är intressant för de som bara har PS4 och uppgraderar till PS5.

Det behöver inte betyda att de lägger mindre energi på tvåan.

Brukar väl delegera sånt til andra hus eller grupper så tror inte heller det är några som helst problem.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.