Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Jag behöver hjälp med min app

24 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 11 augusti 2014 - 09:38

Heatcord
  • Heatcord
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Hej kära Hembio-medlemmar.
Det är så här att jag håller på att "framställa" en mobil applikation som jag vill ha och som jag tror på. Jag tror inte att jag är själv om detta men för att försäkra mig om detta så måste jag göra en liten undersökning. På siten http://www.heatcord.com har jag låtit tillverka en liten reklam-film som jag hoppas kan förklara vad det går ut på.
Det är en crowd-sourcing app vilket gör att alla som vill bli beta-användare hade varit uppskattat.

Är något otydligt så kan ni fråga här så ska jag försöka svara. Alla kommentarer och förslag är också otroligt uppskattat.

Hade jag haft en fet plånbok hade jag köpt den här typen av undersökning men det har jag inte så att fråga här på Min Hembio såg jag som en bra lösning.

Bad boy Bubby...best ever.

#2

Postad 11 augusti 2014 - 09:50

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0
Till vilket OS?

#3

Postad 11 augusti 2014 - 09:52

Heatcord
  • Heatcord
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Oj, Android och iOS...skulle vilja ha det till Windows mobile men har inte råd.

Dumt att missa detta

#4

Postad 11 augusti 2014 - 10:04

Morot
  • Morot
  • Forumräv

  • 692 inlägg
  • 0
Ha! Skön idé

#5

Postad 11 augusti 2014 - 12:12

Heatcord
  • Heatcord
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Tack Morot! :wub:

#6

Postad 11 augusti 2014 - 12:47

stefanlindqvist
  • stefanlindqvist
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Kanon-ide' - Du kommer nog ha en fet plånbok nästa gång du har gjort en app :)

#7

Postad 11 augusti 2014 - 15:10

Unregistered03303df7
  • Unregistered03303df7
  • Forumräv

  • 640 inlägg
  • 0
Kommer appen kosta eller vara gratis?
Ungefär hur mycket pengar behövs för windows mobile ska bli möjligt?

#8

Postad 11 augusti 2014 - 17:42

Heatcord
  • Heatcord
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
@Stefanlindqqvist: Tror du...man kan ju alltid hoppas. Vet inte hur ofta man kläcker en idé som man tror på så hårt som jag tror på den här. Dock behöver jag hjälp i form av frivilliga beta-testare.
Tack så mycket :blush:

@Pettson: Jag har ingen klar uppfattning om det men i runda slängar är det runt 60.000 :-, vilket är för mycket just nu.
Appen blir gratis, en väldigt relevant fråga faktiskt!
Tack för din input.

Redigerat av Heatcord, 11 augusti 2014 - 17:46.


#9

Postad 11 augusti 2014 - 17:47

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Hur vet appen var folk är? Är det via telefonernas gps eller är det när folk aktivt "checkar in" på olika platser?

#10

Postad 11 augusti 2014 - 17:57

Heatcord
  • Heatcord
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Hur vet appen var folk är? Är det via telefonernas gps eller är det när folk aktivt "checkar in" på olika platser?

Nej, det blir inte gps om inte användaren trycker på knappen "visa min egen pos" utan vi försöker så långt som möjligt använda antenn-triangulering, detta för att inte bränna batteri så snabbt. Uppdateringsfrekvensen blir också ganska slö av samma anledning, det behövs inte så snabb uppdatering heller utan appen är bara intresserad av folksamlingar och inte hur folk rör sig eller deras exakta position.

Tack för din input hassesolo

#11

Postad 11 augusti 2014 - 18:09

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Jag anmälde mig men vet inte riktigt om jag är målgruppen riktigt. Soffan, lekplatsen eller hämta på dagis eller jobbet är ganska säkra kort att hitta mig på

Redigerat av Johan_i_burken, 11 augusti 2014 - 18:10.


#12

Postad 11 augusti 2014 - 19:04

Heatcord
  • Heatcord
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Jag anmälde mig men vet inte riktigt om jag är målgruppen riktigt. Soffan, lekplatsen eller hämta på dagis eller jobbet är ganska säkra kort att hitta mig på

Hehe en Battlefield-veteran till en annan. :)
Jag har gjort hela det rejset med sandlåda och osnutna näsor. Sedan blev sonen 14 år och det var dags att separera från hans mamma...tack gode gud. När jag väl hade gjort det så ville jag ut...du vet ut i natten igen. Hade ingen aning om var man gick ut dock efter åratal av inaktivitet så att säga. Letade som en tok för jag utgick från att det fanns någon app som kunde hjälpa mig men icke. Det var då jag bestämde mig för att göra en själv.
Sedan kan ju appen ändå vara intressant för du kan ju få reda på när du kan åka till IKEA och slippa stå i kö i timmar till kassan...eller vilket lekland som inte är knökfullt med andra barn föräldrar just för tillfället.

Du får gärna fylla på med fler förtjänster även att du finns i "soffan" som du så fint uttrycker det. :)

#13

Postad 11 augusti 2014 - 20:58

partajare
  • partajare
  • Mästare

  • 3 282 inlägg
  • 0
kul idé!

Flyttade tråden till "app"-delen av forumet men behöll en länk i off topic.

Lycka till!

#14

Postad 12 augusti 2014 - 13:31

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

  • 1 742 inlägg
  • 0

@Pettson: Jag har ingen klar uppfattning om det men i runda slängar är det runt 60.000 :-, vilket är för mycket just nu.
Appen blir gratis, en väldigt relevant fråga faktiskt!
Tack för din input.


Kul ide! Nu blir jag dock nyfiken hur det kostar 60.000:- till Windows Phone? Fast det kanske det kostar till IOS och Android också?

#15

Postad 12 augusti 2014 - 13:50

Unregistered5bb908bc
  • Unregistered5bb908bc
  • Forumräv

  • 718 inlägg
  • 0
Är inte detta lite likt det här med att städer och butiker använder personers mobiltelefoner för att kunna förbättra affärsstråk osv och matbutiker använder det för att ta reda på var människor går i butikerna? Fast att du/ni gör infon tillgänglig för allmänheten och real time. Antar att ni använder er utav liknande teknik?

Spännande hur som helst! :)

/ea

#16

Postad 12 augusti 2014 - 14:04

Unregistered03303df7
  • Unregistered03303df7
  • Forumräv

  • 640 inlägg
  • 0

Kul ide! Nu blir jag dock nyfiken hur det kostar 60.000:- till Windows Phone? Fast det kanske det kostar till IOS och Android också?


Jag antar att de håller på utveckla först och främst till IOS och Android och att göra förändringarna för att få appen att fungera till Windows phones skulle kosta så mycket i arbetstimmar/utvecklingskostnad?

#17

Postad 12 augusti 2014 - 15:38

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Det känns lite som "storebror ser dig". Jag vill inte att mina aktiviteter skall plottas in på en heat map.

#18

Postad 12 augusti 2014 - 16:47

Heatcord
  • Heatcord
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Jag antar att de håller på utveckla först och främst till IOS och Android och att göra förändringarna för att få appen att fungera till Windows phones skulle kosta så mycket i arbetstimmar/utvecklingskostnad?

Japp, andra designregler, fler programmeringstimmar, yada yada. Det har också såklart kostat för iOS och Android...allt kostar. Eftersom jag betalar allt själv så har jag inte råd.

#19

Postad 12 augusti 2014 - 16:52

Heatcord
  • Heatcord
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Det känns lite som "storebror ser dig". Jag vill inte att mina aktiviteter skall plottas in på en heat map.

Det är just det storebror gör...appen är dock inte lika intresserad av dig som person som storebror är. Som enskild person betyder du i min apps värld ingenting utan bara när du kommer nära fler som också har appen installerad. Appen pekar dessutom inte ut just dig som en enskild person utan du kan välja att vara totalt anonym....till skillnad mot hur google, telefonbolagen etc behandlar dig.

Så kontentan är att Du plottas INTE på en heatmap så länge du inte är i närheten av andra som också har appen. Även om du plottas när du är i närheten av andra som har appen så vet ingen vilken prick som är just du. Det är en osäkerhetsfaktor jag sett till att implementera.
Anonymitet men ändå en närhet har varit ledorden i utvecklingen.

Redigerat av Heatcord, 13 augusti 2014 - 09:51.


#20

Postad 13 augusti 2014 - 09:58

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0
Av nyfikenhet, om appen är gratis (vilket den nog måste vara för att det ska fungera), varifrån kommer intäkterna? Spontant gissar jag på en kombination av reklam till användarna och försäljning av "besöksdata" till intresserade företag, rätt?

Redigerat av improwise, 13 augusti 2014 - 09:59.


#21

Postad 13 augusti 2014 - 10:35

Heatcord
  • Heatcord
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Alltså det här med intäkter har jag inte tänkt så mycket på men det låter väl rimligt det du säger. I ett först skede så vill jag att det ska bli en populär app...jag anser nog att resten löser sig om så blir fallet.
Som jag skrev innan så är det här en app jag vill ha och jag behöver er input för att veta att jag inte är den enda...

Bara för att ni är så hjälpsamma så länkar jag en liten artikel om appen och lite om mig. Såklart frågade journalisten samma fråga som du improwise så jag fick hitta på lite.

Lite väl mycket fokus på "party" medan jag anser att det finns fler användningsområden men i slutändan är det ändå användaren som bestämmer intresseområdet.
http://www.arcticsta...p-you-with-that

#22

Postad 14 augusti 2014 - 14:13

Unregistered03303df7
  • Unregistered03303df7
  • Forumräv

  • 640 inlägg
  • 0
@Heatcord Är det bara du som jobbar på appen? När beräknas den gå live? Kan den hämta in "info/platser" från facebook, twitter, snapchat mm?

Redigerat av Unregistered03303df7, 14 augusti 2014 - 14:14.


#23

Postad 14 augusti 2014 - 16:57

Heatcord
  • Heatcord
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Nej, det är inte bara jag som arbetar med appen men grundidén är min. I artikeln jag länkar till så syns mina två kollegor...yngre förmågor jag tagit in för att förverkliga min idé. Vi är således tre stycken.

Platser och ställens info hämtas från foursquare är det tänkt, samt bilder från både foursquare och instagram så att användaren kan få en uppfattning om platsen med mycket folk utan att ha varit där någonsin. Det är en mvp vi gör så att funktionerna kommer med uppdateringarna om det finns intresse för appen.

När den beräknas gå live vet jag inte.

Redigerat av Heatcord, 14 augusti 2014 - 16:58.


#24

Postad 19 september 2014 - 12:28

Heatcord
  • Heatcord
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Fick en fråga om vi har stött på problem. Det har vi inte gjort mer än att de som programmerar appen har blivit lite försenade, förövrigt jobbas på många olika plan just nu. Vi är som sagt bara tre som försöker dra i alla trådar. Själv försöker jag finansiera upp lanseringen av appen och driver mitt lilla bolag.
Micke kommer att sköta uppdateringarna genom andra sociala medier mer frekvent framöver. Jag kommer fortsatt att försöka besvara era frågor här.

Tack ännu en gång Hembio-medlemmar för ert intresse och input!!

#25

Postad 10 november 2015 - 10:21

Heatcord
  • Heatcord
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 1

Hej igen Minbio-medlemmar

 

Nu ligger appen ute på appstore och Google play. Vi upptäckte att det var svårt för våra beta-testare at testa appen om den inte fanns på appstore så vi helt enkelt la ut appen på de vanliga nedladdningssidorna för test. De som bokat upp sig för att testa appen är ca 350 st.

Nu är det så att jag behöver input och information om buggar och tänkte få detta av mina beta-testare vilka har visat sig dåliga på att svara…väldigt dåliga. Även att det i potten ligger en middag för två, d.v.s. du och en vän till dig. Det är trots allt en gratis-app som är helt finansierad av mig så jag har inte obegränsat med kapital för att utfästa något riktigt flashigt till de som deltar i beta-testningen.

 

Nu undrar jag om det finns någon/några här på Minbio som kan tänka sig att hjälpa till?

 

Heatcord är appen som låter dig se var grupper av människor befinner sig – i form av en värmekarta – i realtid. Du kan se vilka ställen som är populära, chatta med andra användare och få information om olika platser. I och med att appen växer kommer du att kunna filtrera på ålder, intressen och så vidare.

 

Självklart månar Heatcord om din personliga integritet och appen ger inte ut enskilda personers exakta position, utan endast grupper.

Här finns lite mer information om vad det är för app: http://heatcord.com/

  • Ladda ner Heatcord och installera (gratis och kommer så att förbli)
  • Testa den och skriv ner vad ni tycker i ett dokument (ppt, doc etc), ta helst skärmdumpar så jag förstår vad du menar.
  • Kom gärna med förslag om hur den kan förbättras så som du tycker. Skriv gärna mer än; ”äh det här är bara skit”, utveckla resonemanget lite mer än så.
  • Skriv också ner vilken mobiltelefon du äger, samt vilken version på OS du kör.
  • Skicka informationen till [email protected] från en e-post adress du kollar ibland om just du vinner middagen för två.

All respons, positiv eller negativ är varmt välkommen till 2015-11-20

 

Med vänlig hälsning

/Heatcord


Redigerat av Heatcord, 10 november 2015 - 10:21.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.