Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Spel som du precis har spelat igenom

2078 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1951

Postad 15 augusti 2021 - 10:48

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Demon’s souls på PS5. Kan ha varit för jag kom från DS3 men detta var det klart enklaste av souls-spelen jag spelat. Dog 66 gånger varav 15 var var självmord i nexus samt en hel del på dragguden samt en radda när jag försökte spela utan ljud (horribelt). Riktigt riktigt bra spel och gillade svårighetsgraden här. Blandade att köra som magiker och svärd/sköld.Har nu kört igenom samtliga souls förutom tvåan och har fortfarande inte lärt mig parera…

Meg magi så blir spelet lättare, det är som easy-mode i DemonSouls. En annan sak som kan tillföra utmaning är att uppgradera vapnen och då få tag i alla stenar man behöver från ödlorna.

 

Riposte i Demon Souls är ganska coolt då dom lagt till så många nya animationer för alla vapnen. Se på när Vaatividya spelar Demon Souls, han testar en hel del i början då kan du se lite hur det ser ut.



#1952

Postad 16 augusti 2021 - 10:10

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Meg magi så blir spelet lättare, det är som easy-mode i DemonSouls. En annan sak som kan tillföra utmaning är att uppgradera vapnen och då få tag i alla stenar man behöver från ödlorna.

 

Riposte i Demon Souls är ganska coolt då dom lagt till så många nya animationer för alla vapnen. Se på när Vaatividya spelar Demon Souls, han testar en hel del i början då kan du se lite hur det ser ut.

 

Har påbörjat NG+ och jobbar på att ta mig igenom första banan utan att dö då det blir över 100K souls från slutbossen. Synd att man inte kan respecca dock då det hade varit kul att fortsätta på samma karaktär men prova lite annan typ av fighting. Har ju kört alla andra souls med sköld och svärd så för mig var magi nytt. Klarade de fyra sista bossarna utan att dö tack vare firestorm och den måste ju betraktas som grovt op så länge du har gott om flaskor att fylla på MP med...



#1953

Postad 16 augusti 2021 - 11:06

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Det var så jag klarade det första gången jag spelade på ps3. Men om du har investerat i lvls på magi så kan du uppgradera ett svärd med crescent eller moon och på så vis spela med svärd men göra magiskada. Crescrnt Falchion från bakom svarta skelettet i början av 4-1 är snabbaste att ta och uppgradera.
Fortfarande "fuskigt" men inte lika mycket.

#1954

Postad 18 augusti 2021 - 08:35

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Räknas det att vinna sista loppet i Dirt 5 :-)
Inte så svårt spel dock, hoppas verkligen nästa Dirt blir mer utmanande rally, AIn är rätt korkad emellanåt och det är för lätt att få 3 "stjärnor" på varje race.

Lirade det på nya LG OLED 65CX TVn med 120hz på XSX, det var iaf väldigt snyggt för ögat :D


Redigerat av BioBerra, 18 augusti 2021 - 08:36.


#1955

Postad 19 augusti 2021 - 12:52

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

Steamworld Dig 1 och 2. Båda mycket bra spel.



#1956

Postad 20 augusti 2021 - 14:12

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 894 inlägg
  • 0

ac valhalla inkl expansioner. Tyvärr så planerar de en säsong 2. De hade inga nya idéer till irland och frankrike. Frankrike ser jag inte ens skillnad på mot England så vete gudarna vad de tänker med.

 



#1957

Postad 20 augusti 2021 - 14:34

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Det var så jag klarade det första gången jag spelade på ps3. Men om du har investerat i lvls på magi så kan du uppgradera ett svärd med crescent eller moon och på så vis spela med svärd men göra magiskada. Crescrnt Falchion från bakom svarta skelettet i början av 4-1 är snabbaste att ta och uppgradera.
Fortfarande "fuskigt" men inte lika mycket.

Crescent falchion var mitt huvudvapen för närstrid redan i första genomspelningen ;)

#1958

Postad 30 augusti 2021 - 10:50

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
”Klarade” Hades nyss efter en del nötande. Tycker väl kanske inte riktigt spelet är SÅ bra som många andra verkar tycka men ändå klart värt att spela. Speciellt om man har gamepass.

#1959

Postad 30 augusti 2021 - 14:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 1

”Klarade” Hades nyss efter en del nötande. Tycker väl kanske inte riktigt spelet är SÅ bra som många andra verkar tycka men ändå klart värt att spela. Speciellt om man har gamepass.

 

Jag spelade en runda, kom till halva, sen lade jag ner. Läste att folk tycker det är kul att grinda tills de får OP builds av spelets RNG, men känns meningslöst. Förmodligen är genren inte för mig, gillar inte att behöva spela om saker o bossar, även om rummen är "annorlunda" varje gång.



#1960

Postad 31 augusti 2021 - 13:21

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0

På tal om Hades som jag tycker är svingrymt så provade jag Boyfriend Dungeon, mest för att jag gillar genren och det var gratis på Gamepass. Ganska kasst. Otroligt irriterande karaktärer/story och ganska andefattigt. Klarades av väldigt snabbt dock, och väldigt enkelt.

Spela Curse of the Dead Gods eller Hades istället om ni någonsin funderat på att prova Boyfriend Dungeon, haha



#1961

Postad 31 augusti 2021 - 14:28

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Har äntligen klarat av Links Awakening på switch som jag haft en lite väl lång paus i. Spelet ser med en gång ganska bra ut för oss som gillade Zelda:3 men man märker fort att det är ganska lite som döljer sig under ytan. Istället för att skapa lite längre hemligheter med bra loot så har dom lagt på en hel massa småsaker (fiska, samla skal, trading osv) som iaf jag känner blir ointressant (även om man är perfektionist så blir det så lite viktigt att man glömmer hälften av "uppdragen").

 

Dungeons är ok men inte mer, de är alltför lätta och saknar helt de showstopper-puzzel som första spelet bjöd på, här har de också kastat på en massa konstigheter som knappt spelar någon roll (schackpjäser, mimics och en del grottor har switchar bara för att ...verkar det som). Dessutom väldigt märkligt med Mario-fiender blandat inn i Zelda.

 

Hursomhelst ett helt ok slö-spel men absolut inte mer.


Redigerat av Demon Slayer, 31 augusti 2021 - 14:28.


#1962

Postad 15 september 2021 - 22:26

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 203 inlägg
  • 0

Alla tre Bioshock. Vilken resa!

 

Ettan är nog den som jag måste klassa som bäst om tar hänsyn till när det gjordes och hur nyskapande det var, men infinite är det jag egentligen såg fram mot när jag valde att spela om trilogin.

 

Både story och gameplay är bättre än i de två första, men käftsmällen när man klev ut ur hissen i ettan infann sig inte riktigt (I.a.f. inte innan allt var över ;) )



#1963

Postad 18 september 2021 - 12:22

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
The Artful Escape via gamepass.
Gillar man idén om att spelutvecklaren uppenbart gått på LSD så kanske detta kan tilltala. Väldigt psykadeliska miljöer och allmänt märkliga dialoger och flummig story.
Gameplay består mer eller mindre att springa, hoppa och glida genom snygga miljöer och här och var stanna för att spela lite på sin holografiska elgitarr där man ska följa ett knappmönster som visas.

Tycker t.ex andra spel med mer upplevelse än gameplay såsom What remains of Edith Finch var bättre imo.

#1964

Postad 18 september 2021 - 20:13

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0
Psychonauts 2 på Game pass.
Har inte spelat ettan, så visste inte vad jag skulle förvänta mig.
Ganska mysigt spel all in all med lite roliga förmågor mm.
Relativt kort också så det blev aldrig repetitivt.

#1965

Postad 03 oktober 2021 - 13:45

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 894 inlägg
  • 0

The division 2. Jag inser nu att jag spelade igenom det på uppdrag två istort sett. Har aldrig någonsin sett ett så repetitivt spel sedan tetris. Herrejösses Amalia.

 

Gett det över 30h vilket är rejält bortkastad tid. 



#1966

Postad 19 december 2021 - 12:15

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 894 inlägg
  • 0

Odödliga; Fenyx stigande

 

Riktigt trevligt. Fick problem mot slutet med krascher var 15 minut så det blev en hel del omtag på sista valvet men riktigt trevligt lir. Att spela på normal var ett stort misstag. De påstod det var så de tänkt att lira men det är för att 4 åringar ska kunna ta sig igenom... Rätt så obalanserat ändå en del plattformande var iaf något utmanande att fixa men själva striderna var rätt så meningslösa. Du behövde aldrig uppgradera din karaktär egentligen för att ta dig igenom även de tuffaste bosstriderna..

Riktigt trevligt ändå speciellt sista bergsbestigningen var episk.  Gillade inte det isometriska perspektivet på lost gods vet inte om det är temporärt eller permanent.



#1967

Postad 20 december 2021 - 00:17

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 203 inlägg
  • 0

Doom 2016. Kanske det bästa FPS som gjorts. Huvudsakligen en ren shooter men med tillräckligt mycket handling för att man ska känna sig engagerad.



#1968

Postad 02 februari 2022 - 15:17

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Nobody Saves the World (gamepass Series X)
Hade riktigt kul med detta, hann lägga strax över 20 timmar på det innan jag var nöjd och hade klarat det. Orkade inte med att maxa alla skepnader till maxlevel, kändes alldeles för grindigt ÄVEN om jag varit hemma sjuk i covid :P
Gillar man Diablo fast i enklare och mer humoristisk skepnad så testa detta!

#1969

Postad 02 februari 2022 - 15:39

mrgorgo
  • mrgorgo
  • Forumräv

  • 593 inlägg
  • 0

Horizon zero dawn på PC

 

Spelade sporadiskt förra året och tyckte det var segt i början, men när jag väl kom en bit så var jag riktigt fast. 

Kanonspel.



#1970

Postad 02 februari 2022 - 18:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Nobody Saves the World (gamepass Series X)
Hade riktigt kul med detta, hann lägga strax över 20 timmar på det innan jag var nöjd och hade klarat det. Orkade inte med att maxa alla skepnader till maxlevel, kändes alldeles för grindigt ÄVEN om jag varit hemma sjuk i covid :P
Gillar man Diablo fast i enklare och mer humoristisk skepnad så testa detta!

Vi körde klart det på 12 timmar (enklare i coop), men ja alla karaktärerna behövde man inte maxa efter man fått den sista då man redan sett allt. Simpelt spel med en bra gameplayloop dock, fast det finns helt klart utrymme för förbättringar om de skulle köra vidare på konceptet.

 

T.ex. att man varken får loot eller exp från fiender gör att det bara är karaktärerna och levels som är drivkraften. Så när vi var tillräckligt hög level och hade alla karaktärer struntade vi i fienderna, vi sprang bara rakt igenom slutbossens dungeon.


Redigerat av Zoiler, 02 februari 2022 - 18:11.


#1971

Postad 02 februari 2022 - 22:53

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 237 inlägg
  • 0

Death's Door

 

Ett mysigt, hyfsat kort äventyr a la Zelda som imponerande nog mestadels är gjort av två personer. Finns på Game Pass, stötte inte på en enda bugg vilket tyvärr är något som känns värt att upplyfta i dagens läge (eller okej jag stötte på en liten). Rekommenderas om man gillar kråkor.



#1972

Postad 03 februari 2022 - 09:58

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Vi körde klart det på 12 timmar (enklare i coop), men ja alla karaktärerna behövde man inte maxa efter man fått den sista då man redan sett allt. Simpelt spel med en bra gameplayloop dock, fast det finns helt klart utrymme för förbättringar om de skulle köra vidare på konceptet.

T.ex. att man varken får loot eller exp från fiender gör att det bara är karaktärerna och levels som är drivkraften. Så när vi var tillräckligt hög level och hade alla karaktärer struntade vi i fienderna, vi sprang bara rakt igenom slutbossens dungeon.


Antar att det blir extremt mycket mindre grindande i coop då man kan köra två karaktärer samtidigt, det sparar ju en hel del tid. Vissa kändes ju lite mer som utfyllnad och enbart för några skumma sidequests, spöket t.ex. hade ju varit hemskt att behöva köra upp till A eller något.

Körde ni borgen med x9999 i damage? Gick in där och stendog, men orkade inte sätta mig in i vad man behövde för att klara det.

#1973

Postad 03 februari 2022 - 19:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Antar att det blir extremt mycket mindre grindande i coop då man kan köra två karaktärer samtidigt, det sparar ju en hel del tid.

Enklare också eftersom man kan bryta två olika sköldar/immuniteter samtidigt istället för en. Åas är inte alla karaktärer nödvändiga, den sista är t.ex. ett skämt. Vi körde aldrig karaktärerna samtidigt dock utan vi hade "våra" karaktärer som vi expade upp var för sig. Spöket var min partners favvo, bra areadmg och odödlig :D. Jag gillade bodybuildern och hästen :P

 

Körde ni borgen med x9999 i damage? Gick in där och stendog, men orkade inte sätta mig in i vad man behövde för att klara det.

 

 

Nej, samma här. Vi hade nog inte wizard då, annars borde det vara lätt att bara spamma undersåtarna och låta dem döda. Men nä vi försökte knappt och sen gick vi aldrig tillbaka för det är inte som att belöningarna för dungeons är något att ha =P



#1974

Postad 03 februari 2022 - 23:32

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Enklare också eftersom man kan bryta två olika sköldar/immuniteter samtidigt istället för en. Åas är inte alla karaktärer nödvändiga, den sista är t.ex. ett skämt. Vi körde aldrig karaktärerna samtidigt dock utan vi hade "våra" karaktärer som vi expade upp var för sig. Spöket var min partners favvo, bra areadmg och odödlig :D. Jag gillade bodybuildern och hästen :P


Nej, samma här. Vi hade nog inte wizard då, annars borde det vara lätt att bara spamma undersåtarna och låta dem döda. Men nä vi försökte knappt och sen gick vi aldrig tillbaka för det är inte som att belöningarna för dungeons är något att ha =P


Störde mig på att bodybuildern gjorde ett läte varje gång man kastade skivstången. Hästen var dock nice! Zombien var helt sjukt bra i rätt läge, inte så bra att vandra runt med dock eftersom hp’n tickade hela tiden.
Draken var riktigt usel, roboten också. Totalt menlösa. Fast det var det fler imo som var.

Tror det hade varit omöjligt att försöka spamma undersåtar. Man kunde ju bara väcka en till liv där man hade dödat någon.
Kollade på YT där en körde borgen, han bytte snabbt som s*tan mellan tre olika karaktärer. Sånt hade jag aldrig pallat, det var ju extremt lätt att byta till fel under tidspress.

#1975

Postad 04 februari 2022 - 15:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Tror det hade varit omöjligt att försöka spamma undersåtar. Man kunde ju bara väcka en till liv där man hade dödat någon.

Det är necromancer du tänker på kanske. Wizard kan spamma hur många kaniner och tigrar som helst när han vill. Det fanns en achievement för att spamma 20 på en gång så jag tog grejen som gjorde att den tog av livet istället för mana när manan var slut och fixade det snabbt.

 

Mot slutbossen kom jag på att man kan spamma så många det går, sen byta till muskelknutten och fixa full mana med två slag, sen byta igen och spamma fler kaniner. Rince and repeat. Han hade aldrig nån chans :D



#1976

Postad 04 februari 2022 - 20:18

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Det är necromancer du tänker på kanske. Wizard kan spamma hur många kaniner och tigrar som helst när han vill. Det fanns en achievement för att spamma 20 på en gång så jag tog grejen som gjorde att den tog av livet istället för mana när manan var slut och fixade det snabbt.

Mot slutbossen kom jag på att man kan spamma så många det går, sen byta till muskelknutten och fixa full mana med två slag, sen byta igen och spamma fler kaniner. Rince and repeat. Han hade aldrig nån chans :D


Ah sant! Tänkte aldrig på trollkarlen. Haha bra strategi :D

#1977

Postad 06 februari 2022 - 20:09

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Luigis Mansion 3, hade kanske lite högre förväntningar på detta men tröttnade ganska snabbt. Tyckte det blev alldeles för seg gameplay med att hålla på och suga upp pengar till höger och vänster. Sen så fort man klarat ”ett rum” med spöken så blir det ett par sekunders paus där Luigi måste fira, enbart irriterande.
Styrningen känns inte heller direkt perfekt och värst av allt var när man skulle åka nån uppblåst gummianka genom en bana. Höll på att bli helt tokig då jag aldrig förstod varför man inte kunde rotera som man ville osv. Ibland även idiotiska moment där man ska skjuta saker, dvs sikta vilket är extremt svårt emellanåt. Tanken var ju att dottern skulle spela detta men det var alldeles för komplicerad styrning för en 6-åring.
Suga, blåsa, lysa, hålla inne en knapp och basha på A för att slå…nja inte helt lätt. Det står iofs 7 år på spelet men det gör det även på Odyssey men det kändes mer barnvänligt.

#1978

Postad 07 maj 2022 - 16:21

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 894 inlägg
  • 0

Dawn of Ragnarok. Storyn grep inte direkt tag såg inte sluttexterna komma... Levellingsystemet gör det också klurigt. Överlevlad max på default men kör jag på det svåraste så är jag fortfarande överlevlad för gemene man men bosstriderna blir omöjliga. 

 

Förhoppningsvis så blir det någon slags reboot eller tillbaks till stealth med kommande lir bristen på nytänk är omfattande. Här fick man lite mer krafter att leka med men problemlösningen är fortfarande den mest obefintliga någonsin. Man ska inte få spela om man har problem med pusslen i valhalla... 

 

Ryktas om nya tombs i england men har inga förhoppningar. 



#1979

Postad 11 juni 2022 - 15:22

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 894 inlägg
  • 0

Sniper Elite 4. Ok men man måste nog gå allin på stealth för att det verkligen ska lyfta. Storyn slutade man lyssna på rätt så snabbt och smygandet övergår väldigt fort till kaos om man inte har tålamod ala hitman. På hard är det närmast enklare att skapa kaos så de kommer till en emellanåt.  Men förbluffande snyggt, grymt ljud, bra sniper action även om det fuskades med siktandet.

Betydligt bättre för den seriöse snipern snarare än gamingtrött casual gamer skulle jag säga :D

Blir att känna på sniper Elite 5 men vet inte om jag vill ha ännu större kartor. Finns många extra timmar av jobb om man ska hitta alla collectibles redan i SE 4.



#1980

Postad 12 juni 2022 - 13:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Sniper Elite 4. Ok men man måste nog gå allin på stealth för att det verkligen ska lyfta. Storyn slutade man lyssna på rätt så snabbt och smygandet övergår väldigt fort till kaos om man inte har tålamod ala hitman.

Det känns så poänglöst att spela stealth också när man bara enkelt kan klara det genom att gå bananas. Ja man försöker vara seriös i början men det går snabbt utför. I femman satte jag mig i ett vakttorn och lät dem springa upp till mig, sen ligger det 15 pers i samma trappa.



#1981

Postad 12 juni 2022 - 13:56

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 894 inlägg
  • 0

Det känns så poänglöst att spela stealth också när man bara enkelt kan klara det genom att gå bananas. Ja man försöker vara seriös i början men det går snabbt utför. I femman satte jag mig i ett vakttorn och lät dem springa upp till mig, sen ligger det 15 pers i samma trappa.

Man får testa authentic plus eller vad det heter där kanske man tvingas lira ordentligt? Lära sig snipa måste man ju åtminstone :P



#1982

Postad 16 juni 2022 - 09:55

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0
Elden ring.
Skeptisk till open world men det fungerade hur bra som helst!
Körde som Astrologer. Var enormt bra på avstånd men så fort man gick in i clinch så dog jag typ omedelbart.
La ca 100 timmar på att klara spelet. Hittade mycket men långt ifrån allt. Klarade inte heller alla bossfighter, bland annat kärringen med katanan långt upp i norr....

Men all in all ett av dom bästa spel jag spelat.
Tar paus och kör Nintendospel med glada färger mm för att bryta av.
Sen tänker jag ej runda till fast med annan karaktär.

#1983

Postad 16 juni 2022 - 09:57

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Se lite på Twitch hur det är att spela med andra karaktärer för inspiration. :)



#1984

Postad 05 juli 2022 - 20:47

Metalstorm
  • Metalstorm
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

SteamWorld Dig 2

 

Köpte spelet för några tior på Steams sommarrea. Hade faktiskt glömt bort detta spel, fastän jag spelade det ursprungliga spelet för några år sedan. Hur som helst var spelet bättre än sin föregångare och denna var sannerligen inte dålig. 



#1985

Postad 06 juli 2022 - 19:19

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

DEATHLOOP

 

Arcane gör de riktigt snyggt. Tog ett bra tag för mig att klura ut HUR man skall spela spelet. Efter att man lär sig bara köra ledtrådar på The Visionaries gick det som en dans. Med tanke på att spelet är en enda lång gåta så vet jag inte om jag spelar det igen? När man väl knäckt var alla visionärer befinner sig vid givet tidpunkt kommer det inte förändras i spelet. Men för mig är det bästa shootern som jag kört hittills.



#1986

Postad 25 juli 2022 - 18:31

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0
Child of light

Missat denna pärla trots att jag gillar likande spel
Sen att striderna var turbaserade gjorde bara spelet än trevligare. 9/10


Little Nightmares

Helt ok spel. Hade av oklar anledning högre förväntningar. 7/10

#1987

Postad 26 juli 2022 - 14:20

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Cyberpunk.

Blev bättre efter PS5 uppdateringen och efter jag sänkte svårighetsgraden till easy, då jag inte orkade göra massa uppgraderingar eller massa sidouppdrag. Lite upprepande fighting men på ett sätt häftiga miljöer.

Kluven till spelet men hade kul i slutet.

7/10

#1988

Postad 19 augusti 2022 - 11:13

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0
Blev precis klar med fobia dinfna hotel riktigt bra survival horror väldigt underskattat

#1989

Postad 29 augusti 2022 - 20:17

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 894 inlägg
  • 0

Klar med huvudstoryn iaf i Ghost of Tsushima. Den vackraste open world världen världen någonsin har skådats. Ingenting kommer nära.

 

Mycket trevligt lir om än lite väl lite tuggmotstånd och lättglömd story med slätstruken huvudkaraktär. DLCn kvar och när man är tråkig så kanske man får för sig att hitta alla frågetecken på kartan.

 



#1990

Postad 31 augusti 2022 - 16:54

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

Stray

 

Mycket mysigt litet kattlir. Perfekt längd. Kunde kanske varit lite klurigare, men det dög. Rekommenderas.



#1991

Postad 01 september 2022 - 20:49

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 447 inlägg
  • 0

Stray

Mycket mysigt litet kattlir. Perfekt längd. Kunde kanske varit lite klurigare, men det dög. Rekommenderas.


Är mitt i det spelet och kommer ofta på mig själv med att prata med huvudkaraktären genom skärmen om vilken söt katt han är. 🐱❤️

#1992

Postad 07 september 2022 - 10:33

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Elden ring. Fantastiskt bra spel och går definitivt in på min topp 3 någonsin. Över 190 timmar nedlagda så det får ses som ett styrkebesked att jag aldrig längtat mot slutet. Tack vara ashes får nog detta ses som ett av de enklare FROM spelen men samtidigt tycker jag de lyckats otroligt väl med  introduktionen av den öppna världen i i soulsspelen. Kommer med all sannolikhet fortsätta med detta trots att Horizon ligger och väntar i PS5:an sedan över ett halvår...



#1993

Postad 07 september 2022 - 10:50

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Elden ring.
Skeptisk till open world men det fungerade hur bra som helst!
Körde som Astrologer. Var enormt bra på avstånd men så fort man gick in i clinch så dog jag typ omedelbart.
La ca 100 timmar på att klara spelet. Hittade mycket men långt ifrån allt. Klarade inte heller alla bossfighter, bland annat kärringen med katanan långt upp i norr....

Men all in all ett av dom bästa spel jag spelat.
Tar paus och kör Nintendospel med glada färger mm för att bryta av.
Sen tänker jag ej runda till fast med annan karaktär.

Malenia, Blade of Miquella?

 

Körde också som Astrologer även om jag lade ned en hel del på dex och vit mot slutet då jag körde en hel del närstrid ändå. Angående slutbossen:

Spoiler



#1994

Postad 07 september 2022 - 12:50

Gubbas83
  • Gubbas83
  • Lärjunge

  • 315 inlägg
  • 0

World Heroes 2 och World heroes 2 JET på NeoGeo AES fenomenalt bra spel.



#1995

Postad 08 september 2022 - 10:27

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0

Malenia, Blade of Miquella?


Yes.
Aldrig klarat.

#1996

Postad 08 september 2022 - 12:57

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Yes.
Aldrig klarat.

För mig hjälpte det rejält att använda Mimic ash istället för Tische. Tyckte nog Elden Beast var klart värre fajt men jag misstänker det kunde gjorts rejält mycket lättare genom att använda något som höjde motståndskraftigheten mot holy(?) (eller vad för magi nu Elden Beast använde)



#1997

Postad 11 september 2022 - 06:40

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Oki, Minhembios forum verkar ha stendött :( vilka andra sociala medier har folk dragit till istället? Går inte att få feedback på någon fråga härute alls nuförtiden. Var skall man man skriva eller läsa istället?


Redigerat av Glidtassen, 11 september 2022 - 07:35.


#1998

Postad 11 september 2022 - 07:11

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 894 inlägg
  • 0

Oki, Minhembios forum verkar ha stendött :( vilka andra sociala medier har folk dragit till istället. Går inte att få feedback på någon fråga härute alls nuförtiden. Var skall man man skriva eller läsa istället?


Vet inte nya ungdomen är inte skrivkunniga längre. Tror väl det är mobilernas intåg som gör det för bökigt gör folk att skriva. Det är ett riktigt mysterium men det är väl främst passiva medier som YouTube och Googlesökningar numer. Finns ju alltid guider från dag minus ett

#1999

Postad 11 september 2022 - 07:39

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Vet inte nya ungdomen är inte skrivkunniga längre. Tror väl det är mobilernas intåg som gör det för bökigt gör folk att skriva. Det är ett riktigt mysterium men det är väl främst passiva medier som YouTube och Googlesökningar numer. Finns ju alltid guider från dag minus ett

 

Tack Oqvist. 

 

Jag har ingenting emot den här plattformen, men förmodligen för att jag är medelålders - och hemligt, fortfarande har ett barnsligt intresse för gaming. 

Men jag har kollat på FB, Instagram, Steam mm. Men jag hittar ingenting som påminner om forumtrådar mm. Antar att kids bara idag släpper random kommentarer på instagram eller dylikt. Jag hade varit mer intresserad av att på djupet diskutera kommande titlar mm. 



#2000

Postad 11 september 2022 - 07:54

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 894 inlägg
  • 0

Tack Oqvist. 

 

Jag har ingenting emot den här plattformen, men förmodligen för att jag är medelålders - och hemligt, fortfarande har ett barnsligt intresse för gaming. 

Men jag har kollat på FB, Instagram, Steam mm. Men jag hittar ingenting som påminner om forumtrådar mm. Antar att kids bara idag släpper random kommentarer på instagram eller dylikt. Jag hade varit mer intresserad av att på djupet diskutera kommande titlar mm. 

Ja har gått ner förutom för simulationerna som har riktigt bra forum :) Steam har ju sina egna forum där finns ju en del men det är ju för varje specifikt lir i sig inte allmänt. Sen finns ju reddit men har aldrig lärt mig hur man navigerar den labyrinten.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.