Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4280 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#4101

Postad 21 november 2021 - 12:49

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Jag märker ingen större skillnad, men det som skulle lösas var väl pixellering vid uppspelning av inspelningar, jag har inte spelat in så många program sedan uppdateringen, men de jag har spelat in har jag inte sett något fel på.

Något de inte löst är svart bild ibland vid kanalbyte.



#4102

Postad 22 november 2021 - 16:51

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Ni som har fått senaste uppdatering ? TV-App: v.2.5.8, LG-MW: v8.123, LG-plattform: v2.123.25 (jag har inte fått den ännu).

Är det någon ljusning i sikte? eller som vanligt när det kommer en uppdatering, ett steg framåt och två steg bakåt?

Eller är det dags att säga upp abonnemang. Även om OP boxen var dålig från början har den funktionsmässigt bara blivit sämre.

OveSkbg

Mitt inlägg #4098 ovan ger väl en hint om hur det går med denna uppdatering, framåt och som vanligt lite bakåt....



#4103

Postad 25 november 2021 - 08:15

OveSkbg
  • OveSkbg
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Fick uppdateringen i tisdags 20:00, LG-MW: v8.123 och LG-plattform: v2.123.25  TV-App sedan tidigare: v.2.5.8
Som vanligt när uppdatering, vet inte vad som skulle bli bättre! Känns som bara ett steg bakåt för min del.

Mycket mer pixeleringar vid inspelningar (gjorda efter uppdateringen), väldigt störande när man inte ens kan läsa textning.

Flerkanalsljud fortfarande obrukbart ihop med surround system på grund av de varierande ljudnivåerna beroende på kanal.

 

OveSkbg



#4104

Postad 27 november 2021 - 12:41

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Fortsatta problem efter uppdateringen, senaste omstart nu 72 timmar sedan.

 

Svart programbild - denna gång efter att boxen vaknat efter natten, Svart i rutan utan reaktion oavsett försök att byta kanal med siffror eller upp/ner-pil. men infobannern syns när man trycker <OK>. Efter 10-tal ggr med ON/OFF utan att bilden kom tillbaka, tvingades jag starta om boxen, via Inställningar. 

 

Efter omstarten fungerade INTE byte av kanal som det ska. Jag var på kanal 6 och ville till SvT1 med fjärrens "1", "bannern" från SVT1 visades, men kanalen byttes INTE. Det löste sig så småningom med hjälp av byta kanal med upp/ner-pil några ggr. Sedan OK med kanalbyte med siffror igen.

 

Fortfarande lättare pixelleringar i nya inspelningar vid uppspelning, men betydligt mindre än före uppdateringen.


Redigerat av Nisken, 27 november 2021 - 12:42.


#4105

Postad 29 november 2021 - 16:23

xxjojjexx
  • xxjojjexx
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Fortsatta problem efter uppdateringen, senaste omstart nu 72 timmar sedan.

 

Svart programbild - denna gång efter att boxen vaknat efter natten, Svart i rutan utan reaktion oavsett försök att byta kanal med siffror eller upp/ner-pil. men infobannern syns när man trycker <OK>. Efter 10-tal ggr med ON/OFF utan att bilden kom tillbaka, tvingades jag starta om boxen, via Inställningar. 

 

Efter omstarten fungerade INTE byte av kanal som det ska. Jag var på kanal 6 och ville till SvT1 med fjärrens "1", "bannern" från SVT1 visades, men kanalen byttes INTE. Det löste sig så småningom med hjälp av byta kanal med upp/ner-pil några ggr. Sedan OK med kanalbyte med siffror igen.

 

Fortfarande lättare pixelleringar i nya inspelningar vid uppspelning, men betydligt mindre än före uppdateringen.

Har också haft problem med kanalbyten, men händer dessbättre sällan numera.

 

Problemet med pixlar tycker jag varierar mycket, hittar ingen röd tråd till varför det uppkommer.

Spelade in ett program på Eurosport 2 i helgen.

Såg ungefär halva inspelningen igår, en hel del pixlar.

Såg klart inspelningen idag och inga problem med pixlar.



#4106

Postad 03 december 2021 - 12:10

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Nytt spännande problem sedan drygt ett dygn tillbaka. Meddelanden om utförande av beställningar av inspelningar, avbrytande av pågående inspelningar och borttagning av inspelningar (jag sett), sker i batch många timmar efter att man gjort dem?

 

VAD har ändrats?? Så här var det ju INTE i direkt efter uppdateringen.

 

Jag har INTE koll på om de beställda inspelningarna utförts korrekt trots att meddelandena om deras beställning visats först många timmar EFTER att inspelningarna borde ha gjorts. Jag gör ofta 4-6 inspelningar per dag och kan nog missa nån "borttappad" inspelning. Återkommer om det.



#4107

Postad 03 december 2021 - 14:15

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Har också haft problem med kanalbyten, men händer dessbättre sällan numera.

Problemet med pixlar tycker jag varierar mycket, hittar ingen röd tråd till varför det uppkommer.
Spelade in ett program på Eurosport 2 i helgen.
Såg ungefär halva inspelningen igår, en hel del pixlar.
Såg klart inspelningen idag och inga problem med pixlar.


Är du säker på att det inte är din HDMi kabel som spökar.

#4108

Postad 03 december 2021 - 15:53

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Är du säker på att det inte är din HDMi kabel som spökar.

Tror inte heller att det är inspelningen som bär pixelfel, i så fall aså skulle de ju vara på ett visst ställe varje gång man spelar upp en viss sekvens.

 

Inte heller HDMI-kabeln verkar rimlig, varför skulle det i så fall vara långa block UTAN fel, och sedan block med? Låg man precis på gränsen för signalnivåerna 0/1 så borde pixelfelen komma mer slumpmässigt fördelade över tiden och inte i block?

 

Min hypotes är att det är uppspelningsprogrammet som under vissa förutsättningar inte klarar att packa upp den hårdkomprimerade dataströmmen. Buffrar, fel prio i schedulern för Android, Mellanvaran och/eller appen.



#4109

Postad 04 december 2021 - 11:04

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Nytt spännande problem sedan drygt ett dygn tillbaka. Meddelanden om utförande av beställningar av inspelningar, avbrytande av pågående inspelningar och borttagning av inspelningar (jag sett), sker i batch många timmar efter att man gjort dem?

 

VAD har ändrats?? Så här var det ju INTE i direkt efter uppdateringen.

 

Jag har INTE koll på om de beställda inspelningarna utförts korrekt trots att meddelandena om deras beställning visats först många timmar EFTER att inspelningarna borde ha gjorts. Jag gör ofta 4-6 inspelningar per dag och kan nog missa nån "borttappad" inspelning. Återkommer om det.

Märkligt - UTAN att jag startat om, tömt några cachar eller data för Allente-appen eller gjort någon medveten förändring, så är problemet ovan förvsunnet. Det fanns hela gårdagen, men inte nu längre. Det enda jag VET har ändrats i förutsättningarna är de meta-data Allente ändrar dagligen. Där möjligen VOD, Inställningar och Strängar är sådant jag inte begriper vad de innehåller och HUR de påverkar systemet? 



#4110

Postad 04 december 2021 - 14:38

xxjojjexx
  • xxjojjexx
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Är du säker på att det inte är din HDMi kabel som spökar.

 

Tror inte heller att det är inspelningen som bär pixelfel, i så fall aså skulle de ju vara på ett visst ställe varje gång man spelar upp en viss sekvens.

 

Inte heller HDMI-kabeln verkar rimlig, varför skulle det i så fall vara långa block UTAN fel, och sedan block med? Låg man precis på gränsen för signalnivåerna 0/1 så borde pixelfelen komma mer slumpmässigt fördelade över tiden och inte i block?

 

Min hypotes är att det är uppspelningsprogrammet som under vissa förutsättningar inte klarar att packa upp den hårdkomprimerade dataströmmen. Buffrar, fel prio i schedulern för Android, Mellanvaran och/eller appen.

Tvivlar på att det är HDMI kabeln.

 

Kollade på inspelat program idag.

Testade att hoppa tillbaka 30 sek. vid 2 tillfällen där det fanns pixlar i bilden.

Vid båda tillfällena så försvann pixlarna.

Så det verkar ju som Nisken skriver inte vara inspelningen som bär pixelfel.

 

Testat ytterligare en inspelning där det dök upp pixlar,

hoppade tillbaka 30 sek och pixlarna var borta.

Dock dök det upp pixlar i en sekvens där det tidigare inte fanns pixlar i bilden.


Redigerat av xxjojjexx, 04 december 2021 - 17:29.


#4111

Postad 04 december 2021 - 16:38

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 318 inlägg
  • 0
Hej!

Har det största paketet hos Allente, det har ju alltid varit så att man har "hela sitt paket" i Allente appen, men nu när man även har Discovery+ Sport via satellit så verkar inte de finnas i Appen? Ska det vara så?

#4112

Postad 05 december 2021 - 00:01

WotPubgRedC
  • WotPubgRedC
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0

Hej!

Har det största paketet hos Allente, det har ju alltid varit så att man har "hela sitt paket" i Allente appen, men nu när man även har Discovery+ Sport via satellit så verkar inte de finnas i Appen? Ska det vara så?

Vet inte, men man kan logga in på Discovery+ med ett Allente konto som har Discovery+ paketet dock var det innan för Viasat-kunder.

#4113

Postad 15 december 2021 - 12:56

mr miyagi
  • mr miyagi
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
Tre frågor
Followme har väl inte nya boxen prime 680?
Kör fortfarande på 1st pwr 5720 500g box ( fortfarande bästa box iaf mot one place ) och 1st vit box där andra tv får followme utbudet dvs det inspelade materialet. Vad händer om jag skaffar nya boxen?

Fråga 2
Hur är det med ir är den borta också.
Är helt beroende av logitech multifjärr där alla produkter går via ir förlängare till våning 2, så det känns sådär. Köpa ny sämre logitech med blåtand som dessutom kanske signalen räcker till eller kan styra mina andra produkter.

Fråga tre. Har några program på den gamla inspelade boxen som behöver sparas på något sett, tex till datorn. Kan jag det?

#4114

Postad 15 december 2021 - 13:32

mr miyagi
  • mr miyagi
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
Nya ultra hd box prime 680? Är det samma som one place fast nytt namn? I bland får man kännslan av det beroende på hur man googlar och söker i CD!

Kan man använda utomstående USB HDisk?
Isf kan man ju dessutom ha SSD USB eller är den som "ingår" SSD?

finns fjärr inspelning kvar i nya boxen?
Använder det faktiskt fast inte så ofta.

Hur är ljudet? Förrut begränsat till en upplaga av 5.1

#4115

Postad 15 december 2021 - 19:15

WotPubgRedC
  • WotPubgRedC
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0

Nya ultra hd box prime 680? Är det samma som one place fast nytt namn? I bland får man kännslan av det beroende på hur man googlar och söker i CD!

Kan man använda utomstående USB HDisk?
Isf kan man ju dessutom ha SSD USB eller är den som "ingår" SSD?

finns fjärr inspelning kvar i nya boxen?
Använder det faktiskt fast inte så ofta.

Hur är ljudet? Förrut begränsat till en upplaga av 5.1

Det är inte samma box utan används bara för deras fiber-tv tjänst och kommer att bytas ut till OnePlace2/Allente1 boxen.

Du får en 64 usb sticka om du väljer att inte ha deras hdd men du kan troligen använda vilken usb hdd du vill.

Du kan välja ljud genom att välja options på kontrollen.

Vet inget om fjärr inspelning.

Redigerat av WotPubgRedC, 15 december 2021 - 19:16.


#4116

Postad 17 december 2021 - 15:45

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

  • 382 inlägg
  • 0

Då var det dags igen. Högtalarsymbolen med ett streck över dök upp i övre högra hörnet och med den försvann allt ljud. Provade att ändra till stereo utan resultat. Provade att starta om boxen utan resultat. Återstår återigen en ominstallation.

En tekniker från Allente ringde till mig för ca ett halvår sedan och undrade om problemet var löst vilket det inte var då och inte är nu heller. Antagligen går det inte att lösa eftersom ingen sedan dess har hört av sig. Vad ska jag göra, säga upp abonnemanget och köra via fiber med någon annan leverantör än Allente kanske? Nya boxen verkar ju dröja av någon okänd anledning. Erbjöd mig att bli betatestare på den nya boxen men har inte fått något svar av Niklas på Allente. 



#4117

Postad 17 december 2021 - 16:05

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 938 inlägg
  • 0
Låter som muteknappen är intryck 😬

#4118

Postad 18 december 2021 - 09:08

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

  • 382 inlägg
  • 0

Låter som muteknappen är intryck

Om det vore så väl ändå. Det knepiga är att på vissa kanaler finns det ljud, t.ex. TV4 men inte på Sjuan m.fl.



#4119

Postad 18 december 2021 - 09:48

kallec
  • kallec
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Problemen hopar sig. Tror inte det går att fixa med denna box.

Jag har följande problem f.n.
- Ljud försvinner när jag spelar upp inspelade program. Ljudet försvinner helt d.v.s även på direktsändning. Omstart hjälper.
- Fortfarande rejäl pixelering på inspelade program.
- svårighet att direkt byta kanal. Får gå via annan kanal för att byta.
- uppdateringar av appar misslyckas p.g.a för lite minne. Över 2 Gb fritt. Fixas genom att tömma cache och data och omstart.
- Se från början bryts. Har hänt ett antal gånger. Internetkontakt bra.

Har kontaktat support och den jag talade med sa att han inte kunde göra något. Lät ganska uppgiven.

Jag har krävt den nya boxen kostnadsfritt när den kommer. Inget svar.

Customer Care?

#4120

Postad 18 december 2021 - 12:05

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

  • 382 inlägg
  • 0

Ett annat ljudproblem jag har är att ibland vid kanalbyten så blir det ett kraftigt oljud/brus i högtalarna. Oljudet försvinner endast när jag gör ett nytt kanalbyte. Dessutom blir det ett kort pip i högtalarna vid vissa kanalbyten. 



#4121

Postad 26 december 2021 - 14:07

Göken99
  • Göken99
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Jag har numer en sån där oneplace då jag fick med en sådan när jag förlängde abonnemanget...

Jag har problem med parabolen pga av träd, så oftast streamar jag bara via Apple-tv.

Apple-Tv funkar ju okej, men bilden blir inte av parabolkvalite direkt,,,

 

När jag nu i stället använder min oneplace-box för streaming, händer det rätt ofta men oregelbundet att bilden stoppar sedan startar det om ca 5 sekunder tidigare. Oerhört irriterade!!!

När det i bland sker var femte minut gör det ju att det är helt outhärdligt att titta på.

Någon mer som har samma fenomen?

 

KAN det vara något med boxen att den har tveksam nätverkshantering? 

Mer info.

Jag kör ett mesh-nätverk Google Wifi som i alla fall tidigare har fungerat utmärkt

500 mbit fiber stadsnät.

Tacksam för tips och råd!  :)



#4122

Postad 26 december 2021 - 17:41

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

Tacksam för tips och råd!  :)

Släng ut skiten bara. finns absolut inget som någonsin kommer göra det härket stabilt eller fungerande.



#4123

Postad 26 december 2021 - 17:52

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Jag har numer en sån där oneplace då jag fick med en sådan när jag förlängde abonnemanget...

Jag har problem med parabolen pga av träd, så oftast streamar jag bara via Apple-tv.

Apple-Tv funkar ju okej, men bilden blir inte av parabolkvalite direkt,,,

 

När jag nu i stället använder min oneplace-box för streaming, händer det rätt ofta men oregelbundet att bilden stoppar sedan startar det om ca 5 sekunder tidigare. Oerhört irriterade!!!

När det i bland sker var femte minut gör det ju att det är helt outhärdligt att titta på.

Någon mer som har samma fenomen?

 

KAN det vara något med boxen att den har tveksam nätverkshantering? 

Mer info.

Jag kör ett mesh-nätverk Google Wifi som i alla fall tidigare har fungerat utmärkt

500 mbit fiber stadsnät.

Tacksam för tips och råd!  :)

Koppla in en kabel till OnePlace, den har inte så bra wifi tyvärr (heller).



#4124

Postad 26 december 2021 - 21:11

Göken99
  • Göken99
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Koppla in en kabel till OnePlace, den har inte så bra wifi tyvärr (heller).

 

Börjar tro du har rätt....



#4125

Postad 27 december 2021 - 08:57

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Jag har numer en sån där oneplace då jag fick med en sådan när jag förlängde abonnemanget...

Jag har problem med parabolen pga av träd, så oftast streamar jag bara via Apple-tv.

Apple-Tv funkar ju okej, men bilden blir inte av parabolkvalite direkt,,,

 

När jag nu i stället använder min oneplace-box för streaming, händer det rätt ofta men oregelbundet att bilden stoppar sedan startar det om ca 5 sekunder tidigare. Oerhört irriterade!!!

När det i bland sker var femte minut gör det ju att det är helt outhärdligt att titta på.

Någon mer som har samma fenomen?

 

KAN det vara något med boxen att den har tveksam nätverkshantering? 

Mer info.

Jag kör ett mesh-nätverk Google Wifi som i alla fall tidigare har fungerat utmärkt

500 mbit fiber stadsnät.

Tacksam för tips och råd!  :)

Oneplace har minneshanteringsproblem med Android och LG-mellanvara (inte en stabil kombo tydligen) så den behöver startas om, minst vart 4:e dygn (beroende på hur mycket appar du öppnar/stänger), det påverkar absolut WiFi´s stabilitet. Jag har fått OP-boxens Wifi OK igen genom att just starta om boxen ofta. 



#4126

Postad 30 december 2021 - 13:36

Rydde
  • Rydde
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Hej, har precis installerat denna box efter lite bekymmer med kortet i den, systemet fick ingen kontakt men efter ett par dagar hoppade det igång och jag kunde koppla upp den mot internet. Funkar än så länge ok, men inte hunnit med att testa inspelningar exempelvis. Tänkte prova att via Allente appen programmera Fjärrinspelning men det funkade inte, appen hittar ej min uppkopplade box. Supporten kan inte lösa detta så det har skapats ett ärende om detta. Är det någon mer än jag som har samma problem eller tips på hur man löser detta?



#4127

Postad 04 januari 2022 - 18:48

xxjojjexx
  • xxjojjexx
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Avslutade kvällen igår med en omstart på boxen för att optimera förutsättningarna inför dagens inspelning.

Sällan sett så mycket pixlar, inte bara nedre tredjedelen av bilden som det brukar utan nu täcktes nedre halvan av pixlar.

Extremt tröttsamt



#4128

Postad 07 januari 2022 - 09:14

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Avslutade kvällen igår med en omstart på boxen för att optimera förutsättningarna inför dagens inspelning.

Sällan sett så mycket pixlar, inte bara nedre tredjedelen av bilden som det brukar utan nu täcktes nedre halvan av pixlar.

Extremt tröttsamt

Jag fick halva en timmes inspelning förstörd av 80% av bilden pixellerad i går, andra halvan var felfri. Det var inspelningen som var pixellerad, eftersom det var samma delar av inspelningen som var pixellerad när jag försökte backa-framåt några gånger. Tidigare har det varit uppspelningen som pixellerade.


Redigerat av Nisken, 08 januari 2022 - 07:12.


#4129

Postad 07 januari 2022 - 09:47

OveSkbg
  • OveSkbg
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Nytt problem med "Se från början", se från början avbryts när en annan inspelning startar, har sluttid uppnåtts går det inte att gå tillbaka och man missar slutet!

 

OveSkbg



#4130

Postad 09 januari 2022 - 12:40

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Problemet med att inga program visas, hur man än bläddrar mellan kanaler - blå knappen funkar, t,ex, TV-guiden syns och man kan välja en kanal, men bilden blir bara svart - har ökat på sistone för min del. Att starta om boxen är enda vägen att lösa problemet (tillfälligt). Att regelmässigt starta om boxen var 4:e dag räcker således inte längre...



#4131

Postad 09 januari 2022 - 13:23

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 454 inlägg
  • 0

Problemet med att inga program visas, hur man än bläddrar mellan kanaler - blå knappen funkar, t,ex, TV-guiden syns och man kan välja en kanal, men bilden blir bara svart - har ökat på sistone för min del. Att starta om boxen är enda vägen att lösa problemet (tillfälligt). Att regelmässigt starta om boxen var 4:e dag räcker således inte längre...

Har du kollat bredbandets hastighet.?



#4132

Postad 10 januari 2022 - 08:02

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Har du kollat bredbandets hastighet.?

Jag använder primärt parabolsignalen för att kolla på program i boxen. 

 

Hastigheten på Wifi´t i boxen är ju som vi vet sedan lång tid beroende av hur mycket "minnesskräp" som samlats sedan senaste omstart. Med ju kortare tid, desto bättre/stabilare/snabbare WiFi (inget annat ändrat). Jag har absolut problem med "laddar...." när boxen är full av minnesskräp och Wifi´t blir instabilt. Omstart ofta är bästa medicinen mot det, verkar det som.



#4133

Postad 15 januari 2022 - 21:48

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Överdriven fägmättnad idag på viasats sportkanaler. Eftersom det enbart är dessa kanaler som har problemet, är det rimligt att anta att det är utsändningen och inte boxen.



#4134

Postad 22 januari 2022 - 05:13

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Nya pigga upptäckter. När jag får "pixellering" i uppspelning från HDD, så blandas den inspelninga jag vill se på med material från det jag tittade senast på, som en annan inspelning ELLER det direktsända program jag tittade på när jag startade uppspelningen, således uteslutet att det är inspelningen det är fel på utan orsaken ligger i uppspelningen.

 

Dessutom hade jag problem igår med att beställa inspelningar från programtablån, när det var gjort fastnade jag i skärmen man har när man väljer om det ska vara avsnitt eller säsongsinspelning. Problem TROTS att boxen startats om för bara nån timme sedan.


Redigerat av Nisken, 22 januari 2022 - 05:14.


#4135

Postad 26 januari 2022 - 21:22

OveSkbg
  • OveSkbg
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Konstaterande!
Har nu haft OnePlace i över 2 år, från att vara seg och hopplös från början är den ändå idag, 2 år senare med uppdateringar och supportkontakter, sämre och med allvarligare fel. Tur man har tvilling och den tidigare boxen kvar. När nu rykten säger att det är på gång att släppa ytterligare en ej färdig och fungerande box verkar det allvarligt och man funderar varför de inte tar lärdom av tidigare misstag.

Det är ju omöjligt att rekommendera någon Allente i dagsläget.
OveSkbg



#4136

Postad 27 januari 2022 - 08:12

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Konstaterande!
Har nu haft OnePlace i över 2 år, från att vara seg och hopplös från början är den ändå idag, 2 år senare med uppdateringar och supportkontakter, sämre och med allvarligare fel. Tur man har tvilling och den tidigare boxen kvar. När nu rykten säger att det är på gång att släppa ytterligare en ej färdig och fungerande box verkar det allvarligt och man funderar varför de inte tar lärdom av tidigare misstag.

Det är ju omöjligt att rekommendera någon Allente i dagsläget.
OveSkbg

Pappersvändarna på ekonomi trycker antagligen på...

 

Den nya boxen fungerar mycket pålitligare, inte alls samma komplexa problem som med OP-boxen, men en och annan återstart behövs fortfarande. Men den nya boxen är funktionsmässigt inte färdig enligt min mening. Både inspelningsfunktion och Text-TV saknas och inspelningsfuktionen är tänkt att sparas på flashminne på SD-instickskort istf HDD, en minnesteknik som är både dyr och inte tål särskilt många skrivningar innan den slits ut.


Redigerat av Nisken, 27 januari 2022 - 08:16.


#4137

Postad 29 januari 2022 - 18:45

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 454 inlägg
  • 0

Har utvecklingen av boxen slutat helt. Är nu tvungen att använda denna box lite mer permanent och irriterar mig fortfarande över alla ologiska lösningar programmerarna hittat på. Fortfarande vill jag att i min favoritlista trycka på 15 så jag kommer direkt till kanalen, men, trycker jag 15 kommer jag till kanalen som har plats 15 på huvudlistan. Sedan vill jag fortfarande kunna bygga fler favoritlistor för olika behov.

 

Har påtalat detta tidigare, men intresset från Allente att implementera dessa små ändringar bryr man sig inte om. De som utvecklat denna undermåliga box borde skämmas rejält då de inte anpassat de till kunden. Det påminner om de datorprogram som var buggiga och kraschade hela tiden.



#4138

Postad 30 januari 2022 - 20:56

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Har utvecklingen av boxen slutat helt. Är nu tvungen att använda denna box lite mer permanent och irriterar mig fortfarande över alla ologiska lösningar programmerarna hittat på. Fortfarande vill jag att i min favoritlista trycka på 15 så jag kommer direkt till kanalen, men, trycker jag 15 kommer jag till kanalen som har plats 15 på huvudlistan. Sedan vill jag fortfarande kunna bygga fler favoritlistor för olika behov.

 

Har påtalat detta tidigare, men intresset från Allente att implementera dessa små ändringar bryr man sig inte om. De som utvecklat denna undermåliga box borde skämmas rejält då de inte anpassat de till kunden. Det påminner om de datorprogram som var buggiga och kraschade hela tiden.

Påminner? ;) Det ÄR ju datorprogram och kraschar gör de ju efter några dagar - när minnet tagit slut.



#4139

Postad 01 februari 2022 - 06:26

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 454 inlägg
  • 0

Har ni försökt starta en box utan internet? Det är inte del lättaste. Undrar hur man tänkte där. Vill man bara se via satellit utan internet går inte det als. Det finns en klapp som heter wifi of line, men det bryr sig boxen inte om Finns det något enkelt sätt att bata se på TV of line?



#4140

Postad 01 februari 2022 - 11:14

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Har ni försökt starta en box utan internet? Det är inte del lättaste. Undrar hur man tänkte där. Vill man bara se via satellit utan internet går inte det als. Det finns en klapp som heter wifi of line, men det bryr sig boxen inte om Finns det något enkelt sätt att bata se på TV of line?

Hej

För att köra endast över satellit så behöver du gå in på Meny / Inställningar / Nätverk och internet / Använd i offline-läge
Om du kör med nätverkskabel så ta gärna ut den ur boxen innan.

Testa och meddela om det fungerade.

Mvh
Niklas



#4141

Postad 01 februari 2022 - 11:43

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 454 inlägg
  • 0

Hej

För att köra endast över satellit så behöver du gå in på Meny / Inställningar / Nätverk och internet / Använd i offline-läge
Om du kör med nätverkskabel så ta gärna ut den ur boxen innan.

Testa och meddela om det fungerade.

Mvh
Niklas

Blir inte klok på denna box. Har prövat med of öine och online utan att tv-valet blev vitt, enbart grått. Lämnade boxen med wifi on line och nu fungerar den utan varnings för att jag saknar internet. Dock har jag ingen internet.



#4142

Postad 05 februari 2022 - 22:49

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

man kan ta bort inspelningar

- Avsnitt

- Serie

men inte säsong varför?  (det är ju gånger man sett en säsong tidigare )

 

Sven Åke



#4143

Postad 06 februari 2022 - 07:05

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Oppdaget idag att ved serie og sesong opptak så står det, ingen opptak av episoder, når en eppisode er innspilt står det fremdeles ingen opptak av episoder og under står det, opptak fra i dag 17.00 for eksempel. Har ikke lagt merke til dette før denne helgen, har dem ansatt programmerere fra langtvekkistan?
Fikk beskjed for en måned eller to att pixelering problemet var løst, det stemmer ikke på mine tunere.

Redigerat av Unregistered995dd1dc, 06 februari 2022 - 07:34.


#4144

Postad 14 februari 2022 - 11:18

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 454 inlägg
  • 0

Nu har verkligen ljudvolymerna spårat ur. Tittar man på en kanal som t.ex. sjuan på kvällen i normal ljudnivå måste man dämpa ljudet när man går till åttan för att inte väcka hela huset. kanske dags för någon att skruva lite på rattarna? Det skiljer kring 20-25 db mellan kanalerna.



#4145

Postad 14 februari 2022 - 11:45

Andreaz
  • Andreaz
  • Användare

  • 195 inlägg
  • 0

Skiljer det på ljudsignalerna på dom olika kanalerna? Min mamma har en OP och köpte en JBL ljudlimpa, men kanalerna 5, 7, 9, 11 (samt flera) blev det knäpptyst i limpan. Står bara PCM i limpans display, men inget ljud. Andra kanaler fungerar (står Dolby Audio i limpans display då).

 

Är det OP's fel, eller JBL limpans fel?



#4146

Postad 14 februari 2022 - 11:58

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Skiljer det på ljudsignalerna på dom olika kanalerna? Min mamma har en OP och köpte en JBL ljudlimpa, men kanalerna 5, 7, 9, 11 (samt flera) blev det knäpptyst i limpan. Står bara PCM i limpans display, men inget ljud. Andra kanaler fungerar (står Dolby Audio i limpans display då).

 

Är det OP's fel, eller JBL limpans fel?

 

Har ni volymen i boxen på max?

 

Om inte så prova med det.



#4147

Postad 14 februari 2022 - 12:37

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 454 inlägg
  • 0

Med eller utan min JBL ingen skillnad. Men med boxens ljud på max minskade skillnaden rejält. Märkligt i alla fall.



#4148

Postad 14 februari 2022 - 13:40

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Någon som testat den nya boxen?

#4149

Postad 15 februari 2022 - 15:39

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Någon som testat den nya boxen?

Jadå - i några månader nu. Den är mindre, snabbare, stabilare, men.... saknar fortfarande några funktioner som inspelning och Text-TV.



#4150

Postad 16 februari 2022 - 09:14

lissdell
  • lissdell
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Någon som testat den nya boxen?

Jag får min idag, lansering har flyttats fram en vecka till de 22/2 nu, men går att redan beställa om man kontaktar dem. De sa att den fortfarande är i teststadium, allt fungerar inte, tex appen för Netflix krånglar mm. Men den kan väl inte bli sämre än oneplace.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.