Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

DEATH & BLACK METAL

1075 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 21 maj 2008 - 01:11

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Lyssna nyss på Darkthrones Under a funeral moon. S-A-T-A-N så bra den är!

Mvh
Ljudkvalite


Har aldrig fastnat för deras musik. Black metal kan ju vara hur bra som helst, men jag tycker Darkthrones musik alltid är så platt och livlös på nåt vis. Har dom bättre ljud och musik på den skivan du nämnde?

#52

Postad 21 maj 2008 - 11:22

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

  • 579 inlägg
  • 0
Den skivan låter riktigt bra, för sådan musik, på den vinylen iaf. Lite renare och öppen mot andra dom släppt.
Musiken är bland det bästa dom gjort så det kan jag verkligen rek.

Mvh
Ljudkvalite

#53

Postad 21 maj 2008 - 11:57

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Den skivan låter riktigt bra, för sådan musik, på den vinylen iaf. Lite renare och öppen mot andra dom släppt.
Musiken är bland det bästa dom gjort så det kan jag verkligen rek.

Mvh
Ljudkvalite


Ska kolla upp plattan, tack för tipset.

#54

Postad 22 maj 2008 - 16:07

Unregistered7d60ed9f
  • Unregistered7d60ed9f
  • Lärjunge

  • 415 inlägg
  • 0
När det gäller Darkthrone måste jag säga att jag är en stark Transilvanian Hunger-förespråkare, har alla deras skivor, och denna är bäst enligt mig. Har 3 ex av den f ö, nån som vill byta mot något?

#55

Postad 23 maj 2008 - 01:58

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

När det gäller Darkthrone måste jag säga att jag är en stark Transilvanian Hunger-förespråkare, har alla deras skivor, och denna är bäst enligt mig. Har 3 ex av den f ö, nån som vill byta mot något?


Berätta gärna varför du tycker den av alla deras skivor är bäst. Jag själv hittar ingen direkt favorit av deras musik, men det är kul att höra vad andra tycker.

#56

Postad 23 maj 2008 - 18:24

Unregisteredd0be17d5
  • Unregisteredd0be17d5
  • Lärjunge

  • 450 inlägg
  • 0

När det gäller Darkthrone måste jag säga att jag är en stark Transilvanian Hunger-förespråkare, har alla deras skivor, och denna är bäst enligt mig. Har 3 ex av den f ö, nån som vill byta mot något?


Helt klart en av deras bästa skivor, även fast min absoluta favorit är "Panzerfaust". Är verkligen något spec med den skivan som.... ja det är svårt att beskriva, riktigt bra album bara.

Vad tycker ni Darkthrone fans här på forumet om bandets nya stil, den lite punkigare rock n roll stilen till skillnad mot den tidigare avskalade råa blackmetal stilen, de haft på sina senaste album. Personligen älskar jag det. Senaste plattan var fantastiskt bra och tycker bara det känns fräscht att de inte maler på i samma stil.

#57

Postad 23 maj 2008 - 21:12

Stormload
  • Stormload
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Har alltid haft svårt för Darkthrone tyvärr. Jag har väl helt enkelt inte lyssnat tillräckligt men viss musik sätter sig bara inte hur bra den än nu må vara. Kan ju tillägga att jag inte gillar Mayhem särskilt mycket heller även om det nu skulle göra mig till en hädare.

#58

Postad 24 maj 2008 - 12:36

Unregistered7d60ed9f
  • Unregistered7d60ed9f
  • Lärjunge

  • 415 inlägg
  • 0

Berätta gärna varför du tycker den av alla deras skivor är bäst. Jag själv hittar ingen direkt favorit av deras musik, men det är kul att höra vad andra tycker.


Den har en känsla som ingen av de andra skivorna har, mindre sväng än A Blaze In The Northern Sky (som också är skitbra), och med en ödsligare atmosfär än Panzerfaust (andra favoriten), den har den perfekta blandningen av driv och melankoli.


Helt klart en av deras bästa skivor, även fast min absoluta favorit är "Panzerfaust". Är verkligen något spec med den skivan som.... ja det är svårt att beskriva, riktigt bra album bara.

Vad tycker ni Darkthrone fans här på forumet om bandets nya stil, den lite punkigare rock n roll stilen till skillnad mot den tidigare avskalade råa blackmetal stilen, de haft på sina senaste album. Personligen älskar jag det. Senaste plattan var fantastiskt bra och tycker bara det känns fräscht att de inte maler på i samma stil.


Min spontana reaktion när jag hörde The Cult Is Alive var "Men vafan, de har ju tappat greppet helt och hållet", men jag har ändrat uppfattning lite grann. De senaste skivorna är klart intressantare än de hade varit om de försökt sig på att göra någonting gammalt en gång till, men om det är sådär jättebra vet jag inte om jag tycker egentligen, vissa låtar funkar.

#59

Postad 24 maj 2008 - 12:45

Unregistered7d60ed9f
  • Unregistered7d60ed9f
  • Lärjunge

  • 415 inlägg
  • 0
För att byta ämne lite så vill jag slå ett slag för det gamla progressiva dödsbandet Atheist, de släppte tre skitgrymma skivor mellan '90 - '93. De har nyss återutgivits på bildvinyl, ett absolut måste för den som gillar gammal Death Metal. Fast om man avskyr progressiv musik kanske man ska hålla sig borta, finns en del Jazz-influens.

Om någon råkar veta något annat band i samma stil som är lika bra så får ni gärna tipsa om det för övrigt.

#60

Postad 24 maj 2008 - 13:00

McAn_
  • McAn_
  • Forumräv

  • 649 inlägg
  • 0
Håller med monsterloadeds resonemang angående Darkthrone

Postad bild

Angående Atheist, så kan jag passa på att också slå ett slag för dem. Värt att kolla upp Deaths senare verk också, tillexempel "The Sound of Perseverance".

#61

Postad 24 maj 2008 - 17:07

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

För att byta ämne lite så vill jag slå ett slag för det gamla progressiva dödsbandet Atheist, de släppte tre skitgrymma skivor mellan '90 - '93. De har nyss återutgivits på bildvinyl, ett absolut måste för den som gillar gammal Death Metal. Fast om man avskyr progressiv musik kanske man ska hålla sig borta, finns en del Jazz-influens.

Om någon råkar veta något annat band i samma stil som är lika bra så får ni gärna tipsa om det för övrigt.


Samma stil och minst lika bra tycker jag att det kanadensiska bandet Martyr är. Har deras två senaste plattor, Warp Zone och Feeding the abcess, och dom är klockrena. Lite mer åt dödshållet men mycket bra är franska Gorod. Har släppt två skivor vad jag vet, Neurotripsicks och Leading vision. Tummen upp för dom.
Och när vi ändå snackar band som ligger på skivbolaget Willowtip så kan jag rekommendera Odius Mortems senaste skiva Cryptic Implosion. Kanske ytterligare snäppet hårdare men fortfarande teknisk och rolig dödsmetall.

Bara att kolla upp. :(

#62

Postad 25 maj 2008 - 01:32

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Samma stil och minst lika bra tycker jag att det kanadensiska bandet Martyr är. Har deras två senaste plattor, Warp Zone och Feeding the abcess, och dom är klockrena. Lite mer åt dödshållet men mycket bra är franska Gorod. Har släppt två skivor vad jag vet, Neurotripsicks och Leading vision. Tummen upp för dom.
Och när vi ändå snackar band som ligger på skivbolaget Willowtip så kan jag rekommendera Odius Mortems senaste skiva Cryptic Implosion. Kanske ytterligare snäppet hårdare men fortfarande teknisk och rolig dödsmetall.

Bara att kolla upp. :(


Atheist har jag hört talas om och lyssnat på, men alla andra du nämnde här är nya för mig.

Har alltid haft svårt för Darkthrone tyvärr. Jag har väl helt enkelt inte lyssnat tillräckligt men viss musik sätter sig bara inte hur bra den än nu må vara. Kan ju tillägga att jag inte gillar Mayhem särskilt mycket heller även om det nu skulle göra mig till en hädare.


Får väl bara hålla med dig där. Mayhem, Darkthrone och Satyricon går bort för min del. Jag gillar black metal väldigt mycket, men det ska finnas en tråd i musiken iallafall man fastnar för.

#63

Postad 25 maj 2008 - 08:44

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

Atheist har jag hört talas om och lyssnat på, men alla andra du nämnde här är nya för mig.


Jamen men vad väntar du på då? Ut och upptäck! :(

#64

Postad 25 maj 2008 - 12:28

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Jamen men vad väntar du på då? Ut och upptäck! ;)


Väntar tills jag kommer hem till min egen dator, så kan jag kolla upp dem.

#65

Postad 25 maj 2008 - 12:38

Leedow
  • Leedow
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Finns ju ett gäng nya släpp som är värda att kolla upp.

Keep Of Kalessin - Kolossus
Deicide - Til Death Do Us Part
Cryptopsy - The Unspoken King
Ihsahn - Angl
Kataklysm - Prevail

Personligen så tycker jag bara Kataklysm och Deicide är värda då de andra skivorna var usla.

#66

Postad 25 maj 2008 - 15:46

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

Finns ju ett gäng nya släpp som är värda att kolla upp.

Keep Of Kalessin - Kolossus
Deicide - Til Death Do Us Part
Cryptopsy - The Unspoken King
Ihsahn - Angl
Kataklysm - Prevail

Personligen så tycker jag bara Kataklysm och Deicide är värda då de andra skivorna var usla.


Dom enda jag ens skulle kunna tänka mig att lyssna på är KOK (Deras övriga är ju toppen) och Ihsahn (Lever fortfarande på Emperor-cred). De andra banden har helt klart passerat bäst-före datum.

Men det var egentligen inte därför jag skriver igen. Kom nämligen på ett bra band till i Atheist-skolan: Quo Vadis. Har bara hört skivan Defiant Imagination men den är riktigt trevlig. Meckig thrash/döds från Kanada (var annars?).

#67

Postad 25 maj 2008 - 16:48

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Dom enda jag ens skulle kunna tänka mig att lyssna på är KOK (Deras övriga är ju toppen) och Ihsahn (Lever fortfarande på Emperor-cred). De andra banden har helt klart passerat bäst-före datum.

Men det var egentligen inte därför jag skriver igen. Kom nämligen på ett bra band till i Atheist-skolan: Quo Vadis. Har bara hört skivan Defiant Imagination men den är riktigt trevlig. Meckig thrash/döds från Kanada (var annars?).


Det kan jag hålla med om. Gillar också Quo Vadis. Har inte hört allt för mycket med dem, men dom ligger bra i klass. Deicide har jag ingenting emot, men Kataklysm har mest bara blivit tekniskt, inte bättre nödvändigtvis.

#68

Postad 06 juni 2008 - 16:28

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Tycker att den här tråden börja sjunka lite väl långt ner. :D
I vilket fall så fick jag hem senaste Unleashed igår och efter ett par genomlyssningar så måste jag säga att den är fantastiskt bra. Om inte det bästa dom gjort iaf väääldigt nära. Är väl bara Shadows In The Deep som är bättre skulle jag tro. Riktigt kul när gamla "föredettingar" klämmer ut en såpass stabil skiva. Skål för det!

#69

Postad 07 juni 2008 - 10:32

Stormload
  • Stormload
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0

Tycker att den här tråden börja sjunka lite väl långt ner. :D
I vilket fall så fick jag hem senaste Unleashed igår och efter ett par genomlyssningar så måste jag säga att den är fantastiskt bra. Om inte det bästa dom gjort iaf väääldigt nära. Är väl bara Shadows In The Deep som är bättre skulle jag tro. Riktigt kul när gamla "föredettingar" klämmer ut en såpass stabil skiva. Skål för det!


"HAMMER BATTALION UNLEASHED!"

Då kunde man inte undgå att nicka med huvudet lite =)


Köpte Opeth's senaste härom dagen. Ingen har väl undgått den men flikar ändå in med ett första intryck.
Man blir aldrig besviken på Opeth måste jag säga. Riktigt mysig skiva. Även fast det är mycket mindre growl den här gången så blir det aldrig för lite, man saknar det faktiskt inte. Därmed inte sagt att det inte vrålas, det gör det. Saknar dock de här lite meckigare rytmerna dom har haft på sina sentida album. Men denna kommer växa stort under sommar och höst känner jag.

Redigerat av Stormload, 07 juni 2008 - 10:38.


#70

Postad 07 juni 2008 - 15:24

Unregistered7d60ed9f
  • Unregistered7d60ed9f
  • Lärjunge

  • 415 inlägg
  • 0
Kan tipsa om att Earache säljer Decapitateds fyra skivor och en t-shirt för 45 euro just nu, och frakten till Sverige kostar bara 2 euro så det är ju inte så mycket att snacka om där. Slog till på erbjudandet själv för nån vecka sen http://earacheshop.c...ecapitated.html

#71

Postad 10 juni 2008 - 02:06

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Kan tipsa om att Earache säljer Decapitateds fyra skivor och en t-shirt för 45 euro just nu, och frakten till Sverige kostar bara 2 euro så det är ju inte så mycket att snacka om där. Slog till på erbjudandet själv för nån vecka sen http://earacheshop.c...ecapitated.html


Tackar för tipset.

#72

Postad 13 juni 2008 - 14:32

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Kom på ett band som inte nämnts i denna tråd ännu. Nämligen Halmstads pärlor (nej inte Gyllene Tider) Shining. Mycket bra Black Metal, speciellt dom tre senaste skivorna (har gjort 5 exkl singlar och annat lull). Skall väl släppa en ny skiva inom kort också? Något att se fram emot.

#73

Postad 14 juni 2008 - 17:12

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Kom på ett band som inte nämnts i denna tråd ännu. Nämligen Halmstads pärlor (nej inte Gyllene Tider) Shining. Mycket bra Black Metal, speciellt dom tre senaste skivorna (har gjort 5 exkl singlar och annat lull). Skall väl släppa en ny skiva inom kort också? Något att se fram emot.


Kan bara hålla med!

#74

Postad 14 juni 2008 - 18:28

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

Kan bara hålla med!


Gött mos. ;)

Alltid trevligt med människor med bra musiksmak.

#75

Postad 15 juni 2008 - 11:52

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Gött mos. ;)

Alltid trevligt med människor med bra musiksmak.


Yes. Har du hört Grand Magus nya Iron Will. Den är grym.

#76

Postad 15 juni 2008 - 17:56

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Nix. Har inte hört dom överhuvudtaget faktiskt. Men är väldigt sugen på att låna ett öra till dom. Föregångaren Wolfs Return ska ju tydligen vara ännu bättre (om man får tro Close-Up iaf).

#77

Postad 15 juni 2008 - 23:26

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Nix. Har inte hört dom överhuvudtaget faktiskt. Men är väldigt sugen på att låna ett öra till dom. Föregångaren Wolfs Return ska ju tydligen vara ännu bättre (om man får tro Close-Up iaf).


Det är självklart så att båda plattorna är riktigt bra. Men sen är det ju upp till gemene man att välja vilken de vill ha som favorit.

#78

Postad 28 juni 2008 - 17:38

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Beställde Ihsahns senaste skiva igår lite på vinst och förlust. Är väldigt nyfiken men är samtidigt medveten om att det kan vara en kalkon. Någon som har en åsikt?

Beställde även en skiva med japanska Sigh (återutgåva av Gallows Gallery). Verkar ju vara ganska skruvad musik. Någon som lyssnar på dom eller?

#79

Postad 29 juni 2008 - 09:25

Unregistered7d60ed9f
  • Unregistered7d60ed9f
  • Lärjunge

  • 415 inlägg
  • 0

Beställde Ihsahns senaste skiva igår lite på vinst och förlust. Är väldigt nyfiken men är samtidigt medveten om att det kan vara en kalkon. Någon som har en åsikt?

Beställde även en skiva med japanska Sigh (återutgåva av Gallows Gallery). Verkar ju vara ganska skruvad musik. Någon som lyssnar på dom eller?


Ihsahns senaste vet jag inte så mycket om, men hans första var ju ok iaf.

Sigh däremot är skitbra tycker jag, deras skivor skiljer sig en del åt dock, skillnaden mellan debuten och de senare skiivorna t ex är ju enorm. Hail Horror Hail är en favorit, men Gallows Gallery är också kul.

#80

Postad 09 juli 2008 - 14:05

Wixner
  • Wixner
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0
Har aldrig fastnat för någon deathmetal-grupp som Demonoid.

Kan ju inte bli annat än bra när Christofer Johnson och Bröderna Niemann återgår till Therion's ursprung :)

Wargods
http://www.youtube.c...h?v=0Z6pjUA0_1g

End of Our Times
http://www.youtube.c...feature=related

Witchburners
http://www.youtube.c...feature=related

Alla låtar tagna från debutalbumet Riders of the Apocalypse.

Dock så valde Christofer Johnson att lämna Demonoid då inget intresse fanns för turne (Christofer har länge sagt att hans röst inte orkar med längre) men gjorde plats för Dark Funeral's Caligura som sångare.

#81

Postad 09 juli 2008 - 18:10

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Har aldrig fastnat för någon deathmetal-grupp som Demonoid.

Kan ju inte bli annat än bra när Christofer Johnson och Bröderna Niemann återgår till Therion's ursprung :)

Wargods
http://www.youtube.c...h?v=0Z6pjUA0_1g

End of Our Times
http://www.youtube.c...feature=related

Witchburners
http://www.youtube.c...feature=related

Alla låtar tagna från debutalbumet Riders of the Apocalypse.

Dock så valde Christofer Johnson att lämna Demonoid då inget intresse fanns för turne (Christofer har länge sagt att hans röst inte orkar med längre) men gjorde plats för Dark Funeral's Caligura som sångare.


Christofer har satt sina spår i våra hjärtan.

#82

Postad 21 juli 2008 - 12:58

Dragool
  • Dragool
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Jag får väl vara med och snacka lite med er grabbar om bra musik :)
Jag har lite band att tipsa om:

Job for a Cowboy : Om ni kan tänka er att lyssna på en bra blandning mellan Deatcore och Deathmetal så är detta amerikanska bandet det perfekta för er.

Ondskapt : Härligt elakt och mörkt blackmetal-band från Sverige, finns inte så mycket mer att säga än grymt!

#83

Postad 21 juli 2008 - 14:19

Unregistered7d60ed9f
  • Unregistered7d60ed9f
  • Lärjunge

  • 415 inlägg
  • 0
Någon som har hört Pan-Thy-Monium? Experimentell death metal med Dan Swanö, rätt intressant och rätt bra tycker jag.

#84

Postad 22 juli 2008 - 12:39

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Jag får väl vara med och snacka lite med er grabbar om bra musik :D
Jag har lite band att tipsa om:

Job for a Cowboy : Om ni kan tänka er att lyssna på en bra blandning mellan Deatcore och Deathmetal så är detta amerikanska bandet det perfekta för er.

Ondskapt : Härligt elakt och mörkt blackmetal-band från Sverige, finns inte så mycket mer att säga än grymt!


Tackar för tipsen. Båda banden har jag lyssnat på, och jag tycker dom är grymma båda två.

Någon som har hört Pan-Thy-Monium? Experimentell death metal med Dan Swanö, rätt intressant och rätt bra tycker jag.


Jajamen, ett mycket kraftigt och musikaliskt band.

#85

Postad 22 juli 2008 - 13:03

Unregistered1272
  • Unregistered1272
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0
Band som borde kollas::

Cipher system (Central Tunnel eight)
Mental implode

både är lite blandad göteborgsmetal´(som inte är så kända men riktigt bra) riktigt sköna snubbar och goa melodier...

Bara att kolla myspace;)

Redigerat av Unregistered1272, 22 juli 2008 - 13:26.


#86

Postad 23 juli 2008 - 14:14

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Band som borde kollas::

Cipher system (Central Tunnel eight)
Mental implode

både är lite blandad göteborgsmetal´(som inte är så kända men riktigt bra) riktigt sköna snubbar och goa melodier...

Bara att kolla myspace;)


Ska lätt kolla upp dem. Tackar.

#87

Postad 23 juli 2008 - 16:44

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

Yes. Har du hört Grand Magus nya Iron Will. Den är grym.


Gjorde äntligen slag i saken och beställde den igår. Hoppas att den lever upp till förväntningarna för näst intill alla recensioner jag läst höjer den till skyarna.

#88

Postad 29 juli 2008 - 12:33

Dragool
  • Dragool
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Sen finns det för dem som gillar Entombed ett annat band som kan vara värt och lyssna på:

Ribspreader - Albumet "Bolted to the Cross"

#89

Postad 29 juli 2008 - 17:12

Stormload
  • Stormload
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0

Sen finns det för dem som gillar Entombed ett annat band som kan vara värt och lyssna på:

Ribspreader - Albumet "Bolted to the Cross"



Hehe, köpte det albumet för 10 spänn på Ginza för ett tag sen. Var tyvärr slutsålt nu. Hyffsad skiva, inga bestående men från den dock.

#90

Postad 30 juli 2008 - 11:53

Dragool
  • Dragool
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0

Hehe, köpte det albumet för 10 spänn på Ginza för ett tag sen. Var tyvärr slutsålt nu. Hyffsad skiva, inga bestående men från den dock.


Haha så du köpte den där också xD

#91

Postad 30 juli 2008 - 23:02

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
10 spänn...

Själv köpte jag skivan för 99kr, också på Ginza. Bra pris tyckte jag då. Så jag är nog lite mer "true" än er. :D

#92

Postad 31 juli 2008 - 04:38

Unregistered7d60ed9f
  • Unregistered7d60ed9f
  • Lärjunge

  • 415 inlägg
  • 0
Nån som vet nån webbutik som fortfarande sitter på ett ex av Celtic Frosts senaste på vinyl?

#93

Postad 09 augusti 2008 - 10:49

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Hola!

Händer inte så mycket i denna eminenta tråd men här kommer en liten undran:
Har börjar snegla lite på ett BM-band som heter Helheim (släppt ny skiva i år). Någon som är insatt och kan ge ett omdömme innan jag slänger iväg en beställning? Det jag har hört på Myspace låter mycket trevligt men är fortfarande lite osäker.

#94

Postad 15 augusti 2008 - 14:47

Unregisteredcda6a4d1
  • Unregisteredcda6a4d1
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Hola!

Måste bara tipsa om Culf of Luna! Senaste Eternal Kingdom är fan ett mästerverk! Ångest o mörker :D
Sverige kan det där med metal!

Och frankrike kan tydligen mer än rödvin och grodlår :) Säger bara Gojira! Vilket mangel..

#95

Postad 16 augusti 2008 - 11:59

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Hola!

Måste bara tipsa om Culf of Luna! Senaste Eternal Kingdom är fan ett mästerverk! Ångest o mörker :D
Sverige kan det där med metal!

Och frankrike kan tydligen mer än rödvin och grodlår ;) Säger bara Gojira! Vilket mangel..


Nu är ju visserligen inte Cult Of Luna ett döds eller blackmetalband, men det är helt okej att du tipsade om dem ändå. Tycker att en del låtar de har gjort är riktigt bra, medans mycket av det är för melodiskt eller ångestladdat.

Gojira har man lyssnat på ett bra tag, och dom gör väl inte många besvikna med sitt mangel.

#96

Postad 16 augusti 2008 - 12:04

Unregisteredcda6a4d1
  • Unregisteredcda6a4d1
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Ehm.. Helt korrekt att det inte är black/döds..
Apologies!

#97

Postad 17 augusti 2008 - 08:35

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Gojira är riktigt grymt bra. Och den 13:e oktober kommer nya skivan, THE WAY OF ALL FLESH. Missa inte!!

#98

Postad 17 augusti 2008 - 11:35

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Gojira är riktigt grymt bra. Och den 13:e oktober kommer nya skivan, THE WAY OF ALL FLESH. Missa inte!!


Den ska jag ha, utan tvekan.

#99

Postad 21 augusti 2008 - 18:27

spuj
  • spuj
  • Forumräv

  • 543 inlägg
  • 0
Hallå metalvänner,

Ställde följande fråga även i en annan tråd, men den här känns mest lämplig. Hoppas det är ok!

Jag letar efter Meshuggah - obzen samt Cult of Luna - eternal kingdom på vinyl, någon som kan tipsa om var jag kan hitta dom?

Mvh
David

#100

Postad 21 augusti 2008 - 18:44

Unregistered7d60ed9f
  • Unregistered7d60ed9f
  • Lärjunge

  • 415 inlägg
  • 0

Hallå metalvänner,

Ställde följande fråga även i en annan tråd, men den här känns mest lämplig. Hoppas det är ok!

Jag letar efter Meshuggah - obzen samt Cult of Luna - eternal kingdom på vinyl, någon som kan tipsa om var jag kan hitta dom?

Mvh
David


Här har du Meshuggah iaf
http://cgi.ebay.com/...1QQcmdZViewItem



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.