Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Wonderful 101 [Wii U]

66 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
The Wonderful 101 (Wii U) (Nintendo Wii U-spel) 1 (0) Inga priser

#1

Postad 12 juni 2013 - 16:01

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0
Postad bild

Tycker detta spelet förtjänar sig en tråd då det ser riktigt roligt ut!

Overview från nintendo.com:

Strength in Numbers

Earth is under attack from an invasion of enormous aliens, and the only thing that can protect the planet is a group of unlikely, yet mighty, heroes with special abilities. Unfortunately, the aliens are too powerful for the heroes to fight individually. They must join forces and work together to defeat their common enemy. These uniquely different
heroes can morph into powerful weapons to crush the invaders or turn into objects like a giant fist or bridge to interact with and traverse the environments.

  • Players must explore each stage to find helpless citizens and recruit them to join their army of heroes. The more heroes you gather, the greater your Special Morph Powers will be.
  • Players can use the Wii U GamePad’s touch screen to command heroes such as Bonzai Man, Vending Machine Man and even Toilet Bowl Man. Heroes can also morph into gelatin to guard themselves from enemy attacks.
  • Players can also use the GamePad to explore areas unseen on the TV screen and solve puzzle elements.
  • PlatinumGames, known for hit titles like Bayonetta and MadWorld, has partnered with Nintendo to apply its unique talent to the development of one of the first games for Wii U.


Postad bild

Wikipediaartikel: http://en.wikipedia....e_Wonderful_101

Trailer från senaste E3: https://www.youtube....h?v=z9ueBmNNGus

Redigerat av Unregistered6fb5a100, 12 juni 2013 - 16:05.


#2

Postad 12 juni 2013 - 19:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Kul att se att någon gör jobbet utöver mig. Betyder detta att du är ett steg närmare vår Wii U-sekt? :P

#3

Postad 12 juni 2013 - 20:27

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Jag får lite "Freedom Force"-vibbar av det här samtidigt som det verkar vara en annan typ av spel. Freedom Force är som bekant awesome så B)

#4

Postad 12 juni 2013 - 20:36

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Man bör köpa allt som platinum games har haft fingarna med i. Så bra är de.

#5

Postad 12 juni 2013 - 20:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Förutom Metal Gear Rising. Ja, inget tvång att köpa det iaf =P

#6

Postad 13 juni 2013 - 08:49

rinten
  • rinten
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Första gången jag såg detta kändes det extremt rörigt men nu börjar habegäret sätta in ändå. För en totalt oinsatt som aldrig har kört pikmin serien så känns det här lite liknande? Pikmin 3 ligger i alla fall högst på "att-göra"-listan. Det har ju befunnit sig högt upp sedan första versionen så nu är det dags att få tummen ur!

#7

Postad 13 juni 2013 - 13:38

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0
Jag hade noll intresse för detta tidigare, men efter att ha sett de senaste klippen från E3 så verkar det bli ett riktigt lovande spel :)

#8

Postad 13 juni 2013 - 19:31

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Ny gameplay http://www.youtube.c...h?v=EHMXp9h0VnI

#9

Postad 18 juni 2013 - 21:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
20 timmars speltid:

In The case of Wonderful 101, we really try to pack a lot of different ideas into it, and it got a lot bigger than I thought. And in fact we estimate that a normal play session would be 20 hours. Personally I think that I kept piling stuff on and I realized "Wow, this is going to be a pretty big game." But that notwithstanding, replayability is a really important factor, it has to be sort of easy to play in the sense that you don't get tired of playing it, and you would be able to ultimately play it in a day.



#10

Postad 18 juni 2013 - 21:37

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0
Det låter underbart, en av farhågorna jag haft om detta har varit att det skulle vara för kort.

Lite info om coop från Stickskills:

There was a story demo complete with goals and puzzles to solve, but my time was spent with the game’s five player co-op mode. I played with two other players and it was amazingly hectic. Each player controls their own posse denoted by color and gathers citizens to increase their power while defeating waves of bad guys. Should your party take a hit while you draw a formation, they’ll break apart and can be nabbed up by anyone, even your partners, by dashing through or drawing a circle around the dazed members. Everyone works together to fight the waves of increasingly tougher enemies, but there’s also some friendly score competition based on things like damage both inflicted and received.


Redigerat av Unregistered6fb5a100, 18 juni 2013 - 21:40.


#11

Postad 18 juni 2013 - 22:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Visste inte ens att det fanns coop, synd att det inte är genom storyn.

#12

Postad 19 juni 2013 - 09:31

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Nice ge mig nuuu!

#13

Postad 08 juli 2013 - 11:32

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0
En preview:

http://beefjack.com/...nds-on-preview/

Hype, hype, hype!

#14

Postad 08 juli 2013 - 11:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Ett actionbetonat Pikmin alltså, fair enough. Spelproducenten har gått ut med att han är rädd att Nintendo inte marknadsför 101 tillräckligt för övrigt.

#15

Postad 08 augusti 2013 - 00:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Recension från The Guardian (inget betyg):

If Pikmin 3, Nintendo's great summer hope for its beleaguered Wii U console, has you directing a herd of miniature helpers, The Wonderful 101, the company's leftfield, summer sleeper-hit-in-waiting, puts you in control of an angry mob. In both games you sweep through the landscape as a hustling cluster of bodies. In both games you use this crowd's wisdom and strength to create pathways to your objectives, and to eliminate the foes and obstacles in your way.

But only in The Wonderful 101 can you, with a delicate swipe of the finger, arrange your swarm into a giant pink spiked whip used to tear the armour from your opponents, or a pea green handgun used to launch your minions as a kind of fleshy ammunition, or even a Soviet hammer that pounds the concrete in a thick Russian accent. If Pikmin 3 is the Gardener's World of ponderous strategy games, The Wonderful 101 is police helicopter footage of a sweltering Los Angeles riot.

[...]

The premise and styling is as wild-eyed as anything to come from Platinum Games, the most boisterous of Japan's contemporary video-game developers. The titular 101 is a group of topflight superheroes plucked from each of the world's nations. Each individual has his or her own unique styling and ability, but this is a game about the power of co-operation, not individual might. The swarm might be composed of individuals, but it must act as a single entity. Using either the Wii U pad's touchscreen or one of its stiff analogue sticks, you can shepherd your mob into esoteric tools and weapons by tracing shapes. The larger the shape you draw, the greater the number of superheroes who add their bodies to its formation.

[...]

Platinum's talent for the set piece is brought to the fore by way of the game's chosen style, that of the 'Tokusatsu' – the genre of special effect-heavy Japanese TV shows and films that include Godzilla and Kamen Rider. In this way, play is routinely interrupted for an outrageous and delightfully inventive gameplay intermission as you, for example, fire giant baseballs into an alien's face on a baseball field, or use your mob to tickle a 50-foot robot's underarm, or morph into a giant hang-glider and tear through the whipping wind collecting upgrade tokens.

It's in these moments that Platinum displays a mastery of the Wii U hardware hitherto unseen, even in Nintendo's homegrown titles. One especially memorable section has you controlling a giant spacecraft on the television screen by marshalling the 101 onto directional pressure pads in a cockpit that's rendered on the Wii U pad's screen. If this weren't enough to juggle, you must simultaneously battle enemies in both the cockpit on the pad and in the skies on the TV screen. It is a genuinely novel gameplay invention and gives a true taste of the Wii U's untapped potential and promise.

But all of this unbridled creativity comes at the cost of some refinement. The scrappiness of the action extends upwards and outwards throughout the entire game, which struggles to marshal its ambitions and ideas into a perfectly coherent whole. An alchemy system allows you to create new items from collected pieces of fruit, although its workings are left unexplained; each of the 101 you collect can be levelled up individually, although its unclear what benefits this brings to the whole. New moves and attacks unlock seemingly at random and the means of exposing the game's intermittent in-situ bonus levels is opaque.

Finally, the game's tall difficulty belies its accessible aesthetic: make no mistake, this is a far more demanding proposition than its Pikmin cousin. And yet, these are the hallmarks that make Platinum's output some of the most exciting work in contemporary video games: scruffy invention in a playpen that allows for player mastery. In the midst of this riot of ideas and unrefined energy we can perceive some of the Wii U system's idiosyncratic wonder. It may not be a game to sell a system, but The Wonderful 101 provides ample justification for Nintendo's eccentric hardware.


Postad bild

#16

Postad 08 augusti 2013 - 17:27

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0
Låter bra, ska bli riktigt kul detta! Har ju 30% på det från eshop eftersom jag köpte mitt Pikmin från Game UK med E-shop onlinekod. Aaaaawesome!

Wii U kommer visa sig vara mitt livs bästa konsollköp! :)

#17

Postad 08 augusti 2013 - 18:16

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Ofan får man rabatt då? Det gjorde jag också. Fast det blir nog ändå billigare att köpa det digitalt från game UK igen än från Nintendo.

#18

Postad 08 augusti 2013 - 18:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Det är Platinum Games största spel sett till utvecklingstid och manskap tydligen.

#19

Postad 09 augusti 2013 - 09:56

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Ofan får man rabatt då? Det gjorde jag också. Fast det blir nog ändå billigare att köpa det digitalt från game UK igen än från Nintendo.


Det var ju lite oklart ett tag, men det verkar så:

http://www.nintendol...l_101_promotion

Får se vad Game UK tar för det.

#20

Postad 09 augusti 2013 - 15:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Tre kommentarer efter dagens ND.

1) Var det någon som såg släppdatumet? De borde ha sagt det lite fler gånger så man inte missar det.

2) Spelet såg väldigt stort ut? Såg ut att vara många speltimmar, massa olika innehåll.

3) Sista trailern... öööööh, spoila lite mer?

Redigerat av Zoiler, 09 augusti 2013 - 15:25.


#21

Postad 09 augusti 2013 - 15:29

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Tre kommentarer efter dagens ND.

1) Var det någon som såg släppdatumet? De borde ha sagt det lite fler gånger så man inte missar det.

2) Spelet såg väldigt stort ut? Såg ut att vara många speltimmar, massa olika innehåll.

3) Sista trailern... öööööh, spoila lite mer?


Stängde av tidigare då sista trailern var lite spoilig som du sa, men visst fan såg spelet sjukt bra ut!? Och stort som du säger, underbart!

Hypen är fet som en elefant! :)

edit: Var lite halvoff ett tag, sa de eller visade något från MP?

Redigerat av Unregistered6fb5a100, 09 augusti 2013 - 15:29.


#22

Postad 09 augusti 2013 - 15:51

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0
Här är den nya trailern.

Vill dock varna känsliga tittare ;), den innehåller MYCKET SPOILERS:

http://www.youtube.c...d&v=bNefE89DZds

Redigerat av Unregistered6fb5a100, 09 augusti 2013 - 15:52.


#23

Postad 09 augusti 2013 - 16:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Stängde av tidigare då sista trailern var lite spoilig som du sa, men visst fan såg spelet sjukt bra ut!? Och stort som du säger, underbart!

Hypen är fet som en elefant! :)

edit: Var lite halvoff ett tag, sa de eller visade något från MP?

Inget från MP visades. Håller med om att det såg väldigt bra ut, Neogaf är också hajpade genom taket nu. Det såg ut som att det fanns så väldigt mycket att göra, med ett till synes rejält varierat gameplay och fiender. Kan tänka mig att det tar ett bra tag att klara av om man ska platinuma banorna + MP då.

Edit: Kolla reaktionerna i tråden här... detta är väldigt smart/bra marknadsföring av Nintendo. Och helt gratis.

Edit2: Ska du inte byta avatar? Wonderful 101 börjar ju t o m på W ;)

Edit3: Btw, nu får vi även detta innan jänkarna, långt innan dessutom (23 aug mot 15 sep). Precis som Pikmin. Verkar som att Nintendo prioriterar EU =D

Edit4:

Having said the W101 trailer was a bit spoilery, it also doesn't show off even a tenth of the amazing shit that happens in the game.


Muahahaha...

Redigerat av Zoiler, 09 augusti 2013 - 16:12.


#24

Postad 09 augusti 2013 - 16:35

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0
Haha ja det fick bli en ändring. Blue verkar cool med sitt svärd. ;)

Verkar förresten finnas lite multiplayer i trailern där någon styr kanonen i en tank och någon styr tanken/gruppen. Kul att det väcks mycket hype, hoppas folk börjar köpa Wii U's snart men gör de inte det är det fan deras loss med titlar som dessa. ;)

#25

Postad 09 augusti 2013 - 16:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Tja.. jag har spelat NSMB, Pikmin 3, Lego City och Ninja Gaiden 3 på Wii U och alla är bra eller bättre i min bok. Har även beställt Luigi U nu. Så det är 5 spel där.

Räknar med att spela minst W101, Super Mario 3D Land, DK: Tropical Freeze, Wind Waker och Sonic innan året är slut och känner mig rätt säker på att alla är bra. Så det är 9-10 bra+ exklusiva spel under första året. Lär vara minst lika bra som PS3 eller 360:s första år på marknaden.

#26

Postad 09 augusti 2013 - 19:50

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Tja.. jag har spelat NSMB, Pikmin 3, Lego City och Ninja Gaiden 3 på Wii U och alla är bra eller bättre i min bok. Har även beställt Luigi U nu. Så det är 5 spel där.

Räknar med att spela minst W101, Super Mario 3D Land, DK: Tropical Freeze, Wind Waker och Sonic innan året är slut och känner mig rätt säker på att alla är bra. Så det är 9-10 bra+ exklusiva spel under första året. Lär vara minst lika bra som PS3 eller 360:s första år på marknaden.


Ja jag måste få fatt i NSMBU och Lego City men har mycket att spela nu och ett tag framåt så det får vänta. PS+ håller mig väldigt sysselsatt bredvid alla Nintendo-releaser.

Visst är Wii U lika bra första året, inget snack om det nu. 2 stora titlar hade behövts vid release bara för att pusha konsollen. Men med tanke på vad jag gav för Wii U så är den värd pengarna även det inte kommer mer spel än vad som utannonserats än. Gav trots allt 6500 spänn för PS3 när det begav sig.

Aja nog med off-topic snack kanske. Hoppas vi får mer multiplayer info från The Wonderful 101 snart!

#27

Postad 09 augusti 2013 - 20:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Försökte ladda ner W101-demot förut (är ju ute nu) men iom att min Wii U inte fattar hur Internet fungerar så gick inte det, bara massa olika felmeddelanden. Får köpa den där j-vla USB LAN-adaptern snart och testa om det funkar bättre.

#28

Postad 09 augusti 2013 - 20:23

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
åhå demo ute? borde man tanka ner och prova det då helt enkelt. fortfarande inte riktigt förstått mig på detta spelet x)

edit: är ju ett något omständigt spel. smålätt att lära sig kanske, men nog ganska svårt att bemästra. skoj dock :)

#29

Postad 10 augusti 2013 - 10:40

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Haha grym Nintendo Direct. Spelet ser gaaalet coolt ut. Ska plocka hem demot nu.

EDIT: mycket nice, Smått förvirrande dock. Känns som det är ngt som kan ta lite tid att bemästra.

Redigerat av Unregistereddc471864, 10 augusti 2013 - 11:50.


#30

Postad 11 augusti 2013 - 17:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Känns som det är ngt som kan ta lite tid att bemästra.

Verkar så från de intryck jag läst, verkar ha ett väldigt djup. VIlket jag också fick intrycket av under ND:t. Här är en som platinumar demot:

http://www.youtube.c...eature=youtu.be

Coolt att man kan göra tajmade blockeringar/kontringar.. detta är ju egentligen ett actionspel som Ninja Gaiden?

#31

Postad 11 augusti 2013 - 17:51

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
är egentligen inte så svårt att platinuma demot. var nån enstaka där jag fick guld eller så (typ med skölden lyckas jag alltid fucka upp x) ), men annars var det platinum rätt igenom. men det lär ju inte vara lika lätt senare i spelet :D

#32

Postad 18 augusti 2013 - 23:20

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0
Reviews börjar trilla in.

IGN: 7.4/10

http://www.ign.com/a...rful-101-review

Nintendolife: 9/10

http://www.nintendol...u/wonderful_101

Gamespot: 8/10

http://www.gamespot....review-6413062/

Eurogamer: 8/10

http://www.eurogamer...rful-101-review

Videogamer: 8/10

http://www.videogame...101_review.html

Redigerat av Unregistered6fb5a100, 18 augusti 2013 - 23:24.


#33

Postad 19 augusti 2013 - 07:26

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Ouch! IGNs review om bristande spelkontroll.

#34

Postad 19 augusti 2013 - 07:32

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Ja kontrollen är lite svår i demot så det betyget kan jag förstå. Krävs en hel del av spelaren. Överlag bra betyg annars. Blir trevligt det här :)

Redigerat av Unregistereddc471864, 19 augusti 2013 - 07:32.


#35

Postad 19 augusti 2013 - 20:14

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Ouch! IGNs review om bristande spelkontroll.


Blev också lite orolig, testade demot men fann inga större problem. Kanske lurigare sen om man får fler former i fullversionen? Aja bokat och klart på www.spelbutiken.se nu i alla fall.

398 spänn, fri frakt.

Tyckte det var ett bra pris så jag tänkte tipsa.

#36

Postad 22 augusti 2013 - 16:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Fasen vad stort spelet är... 10+ GB :huh:

#37

Postad 22 augusti 2013 - 18:28

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Fasen vad stort spelet är... 10+ GB :huh:


Tänkte ladda ner först men just storleken blev ett problem, det var lite billigare från spelbutiken med.

Mitt kommer förhoppningsvis i början av nästa vecka. Ser fram emot detta spelet jättemycket, ska spela och spela och spela. :)

Redigerat av Unregistered6fb5a100, 22 augusti 2013 - 18:28.


#38

Postad 23 augusti 2013 - 08:45

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Kostar ca 350 spänn för download code på Game.co.uk
Ska köpa det när jag kommer hem. Blir nog fett på 117" i helgen :)

http://www.game.co.u...021?cm_vc=Cat_1

Redigerat av Unregistereddc471864, 23 augusti 2013 - 08:46.


#39

Postad 23 augusti 2013 - 09:11

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Kostar ca 350 spänn för download code på Game.co.uk
Ska köpa det när jag kommer hem. Blir nog fett på 117" i helgen :)

http://www.game.co.u...021?cm_vc=Cat_1


Har ju inte skaffat extra disk till Wii Un än, annars hade jag nog också slått till på det där. Berätta gärna vad du tycker när du spelat lite, en annan får ju sitta och sura utan W101 hela helgen. :D

#40

Postad 23 augusti 2013 - 11:52

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Lär ta hela kvällen/natten att få ner det dock men det ska testas imorrn iaf.

#41

Postad 23 augusti 2013 - 13:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Lär ta hela kvällen/natten att få ner det dock men det ska testas imorrn iaf.

Oh ja, jag hade på det hela dagen igår och ligger på 75 %!

Men min uppkoppling går ned och upp hela tiden och ibland ner under flera timmar tack vare Wii U:s förmodligen trasiga wifi så egentligen ska det gå snabbare ^_^

#42

Postad 23 augusti 2013 - 16:33

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
3 timmar ska det ta enligt min Wii U. Återstår att se om det stämmer ;)

#43

Postad 23 augusti 2013 - 16:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Skulle min också kunna ta om det inte gick ner hela tiden så det stämmer säkert.

#44

Postad 23 augusti 2013 - 19:18

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Ok. Det blev klart för ett tag sedan ska testa lite strax.

#45

Postad 23 augusti 2013 - 21:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
För övrigt är det en del som har samma problem som jag... men man behöver bara köpa en adapter för att fixa det. Löjligt att jag fick en felaktig, kan inte vara många procent som fått, men klart jag ska få.

80 %

#46

Postad 26 augusti 2013 - 13:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Provade prologen igår... ööööööh... känns som det kan ta ett tag att lära sig. Känns inte intuitivt att rita cirklar och har svårt att se vad som händer på skärmen. Men Neogaf är lyriska över detta och jämför det med Bayonetta, fast bättre. Så jag får försöka lära mig.

Postad bild


Edit: Ugh, än så länge tycker jag det är helt värdelöst. Hur kan man ha ett spel med fiender som är målsökande missiler men inget sätt att undvika dem på. Ska finnas en block/kontringsknapp enligt det jag sett, men verkar vara något man låser upp eller nåt... går ju inte utan det.

Edit2: Ja, det var en grej man behövde köpa i butiken. Konstigt att de inte påpekade det, spelade hela andra uppdraget utan block pga det. Oh well, är inte som att man kan dö ändå.

Edit3: Det tar sig... tar några timmar att komma in i det bara.

Redigerat av Zoiler, 27 augusti 2013 - 01:10.


#47

Postad 27 augusti 2013 - 21:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Någon annan som spelar? Jag har lite svårt att fastna för det även om jag inser att det är välgjort.

#48

Postad 28 augusti 2013 - 07:19

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Någon annan som spelar? Jag har lite svårt att fastna för det även om jag inser att det är välgjort.


Väntar på min projektorduk sen ska jag ta tag i det i helgen.

#49

Postad 28 augusti 2013 - 20:31

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 1
Lånade det av en kompis, men det var inte riktigt min grej. Alldeles för plottrigt och rörigt.

#50

Postad 29 augusti 2013 - 07:15

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Är tydligen en enorm flopp hittills. Bara sålt drygt 5000 exemplar i japan och inte mycket mer i england.
Fattar inte detta :(
http://www.fz.se/art...er-inget-vidare



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.