Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Rödlyse

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Thule Spirit IA60 (Stereoförstärkare) 1 7,8 (4) Inga priser
Rega Mira 3 (Stereoförstärkare) 3 7 (5) Inga priser
Densen Beat B-110 (Stereoförstärkare) 1 8,75 (7) Inga priser
Rega Brio-R (Stereoförstärkare) 6 8,87 (7) 9 990:-
7 relaterade trådar

#1

Postad 22 oktober 2013 - 16:21

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0
Har haft min chordette gem och blir mer och mer nöjd med denna.
Dessutom har den lite mys faktor när det lyser så gött rött i från det lilla runda fönstret.
Postad bild

Därför har tanken börjat växa att man skulle matcha den med en förstärkare som har rödlyse i display och lampor. Märker att detta inte är så vanligt alla har det blåa tråkiga lyset. Hade tänkt hitta något begagnat.

Har hittat 4 kanidater:
Thule förstärkarna tittar då först på ia60.
Rega mira 3 eller brio-r
Densen b-110

Hur är ljudet i från dessa? ljusa mörka neutrala?
Eller har ni några andra förslag?

Har idag en Primare a10 som jag ljudmäsigt är nöjd med. Denna driver ett par system audio sa-505.
Upplever Primaren som neutral känns som högtalarna man hänger på låter som dom är tänkta att låta.

#2

Postad 22 oktober 2013 - 18:41

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

Har haft min chordette gem och blir mer och mer nöjd med denna.
Dessutom har den lite mys faktor när det lyser så gött rött i från det lilla runda fönstret.
Postad bild

Därför har tanken börjat växa att man skulle matcha den med en förstärkare som har rödlyse i display och lampor. Märker att detta inte är så vanligt alla har det blåa tråkiga lyset. Hade tänkt hitta något begagnat.

Har hittat 4 kanidater:
Thule förstärkarna tittar då först på ia60.
Rega mira 3 eller brio-r
Densen b-110

Hur är ljudet i från dessa? ljusa mörka neutrala?
Eller har ni några andra förslag?

Har idag en Primare a10 som jag ljudmäsigt är nöjd med. Denna driver ett par system audio sa-505.
Upplever Primaren som neutral känns som högtalarna man hänger på låter som dom är tänkta att låta.

Varför inte någon tjusig rörförstärkare? Lyser ju med ett alldeles förtjusande mysigt rött sken. :)

#3

Postad 22 oktober 2013 - 19:27

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0
En rörhäck är intressant har många gånger tittat på dessa. Har dock aldrig haft möjligheten att lyssna till någon. Och så kommer man till det att dom ofta är stora och dyra om man vill ha med fjärr. Är en rörförstärkare ljus eller mörk i ljudet har aldrig riktigt fattat detta?


#4

Postad 22 oktober 2013 - 21:10

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

En rörhäck är intressant har många gånger tittat på dessa. Har dock aldrig haft möjligheten att lyssna till någon. Och så kommer man till det att dom ofta är stora och dyra om man vill ha med fjärr. Är en rörförstärkare ljus eller mörk i ljudet har aldrig riktigt fattat detta?

Har jag egentligen inte heller fattat. Men åt det varma hållet får man väl säga, lite generellt. Men samtidigt ofta väldigt rappt och roligt att lyssna på.
Visst är de ofta ganska stora pga. rör och kraftiga nätdelar, men finns faktisk rätt många till väldigt rimliga priser. Kan ju vara värt att prova. Många blir så sålda att de aldrig mer kör utan rör. :)

#5

Postad 23 oktober 2013 - 08:01

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0
Tittade igenom prisjakts utbud på rörförstärkare. T.A.C 34mk hade ju varit fin att hitta begagnat.

#6

Postad 23 oktober 2013 - 15:22

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

Tittade igenom prisjakts utbud på rörförstärkare. T.A.C 34mk hade ju varit fin att hitta begagnat.

Jo den var fin, och väldigt överkomligt pris. Kul att det börjar komma lite mer humant prissatta rörförstärkare. Har faktiskt inte haft någon hemma någon gång, skulle vara kul att prova. Jag har ju förstås en klass A förstärkare, men med transistorer. Värmeutvecklingen är ju samma, men kanske värmen i ljudet är större med rör. :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.