Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

DEATH & BLACK METAL

1075 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 13 november 2008 - 17:08

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Får väl fixa lite Mortician då. Har bara hört lite spridda låtar och den skiva jag skulle fått med dom en gång i tiden lyckades posten mosa. Jo just det! Har ju sett dom live en gång. Vilket var jäkligt kul för det gick till ungefär så här:

Sångarn säger: "This one goes out to all of you in the moshpit" Vilket var ca 5 pers.
Bandet spelar tung början av låt: Grung, grung, grung, grung, grung, chugg, chugg, chugg, chugg.
Bandet spelar snabb andra del av låt: Kkkrrrrssssssssccccccchhhhhhh!!!
Bandet slutar spela, sångarn håller upp armen och säger snabbt och kort: "Thank you"
Repetera ca 10-12 låtar.

:)

#152

Postad 13 november 2008 - 17:12

Stormload
  • Stormload
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Gillar inte riktigt Mortician och liknande musik och The Berzerker blir det nästan lite trams av tycker jag. Musik kan bli FÖR brutal för mig... Annars har vi ju Immolation som jag lyssnar lite på, dom ligger på rätt sida det väldigt tunna strecket om man säger så.

Gillar mer aggressivitet framför brutalitet måste jag säga och då snackar vi ju Converge och sådana grejer.

#153

Postad 14 november 2008 - 15:06

Unregisteredd9addaf4
  • Unregisteredd9addaf4
  • Forumräv

  • 980 inlägg
  • 0
Kan tänka mig att det blir lite möljigt live.
Men dom kör med datatrummor så det kan ju bli lite svårt o imitera live.
Dom snabba partierna är inte så jättebra,det är dom tunga långsammare partierna som är bra.
Annars så är ju inte variationen så fantastisk,det kan jag hålla med om.
Långa intron från gamla skräckfilmer,sen har dom 3 tempon: Jättelångsamt o tungt,medeltempo och tungt eller ultrasnabbt. Jag tycker dom lugna tunga partierna är suveräna så det väger upp att det ultrasnabba inte är så bra.

#154

Postad 14 november 2008 - 16:15

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

Långa intron från gamla skräckfilmer.


Ha ha ha! Ja dom hade jag glömt. Härligt när 75% av låten består av intro. :)

Beställde förresten senaste Satyricon igår. Till skillnad från många "true" fans så gillar jag vägen Satyricon har valt och är redo för ännu en dos Black Metal a la Satyr och Frost.

#155

Postad 17 november 2008 - 14:38

Tarzanxxx
  • Tarzanxxx
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Måste bara tipsa om ett band såhär i vintertider som fanns en kort tid mellan 2002 och 2004'
Sportlov, gruppen inspereras av norsk blackmetal med inslag och tankar runt längdskidåkning, mycket härlig kombination;)

Sportlov
Postad bild

#156

Postad 17 november 2008 - 15:45

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Hi hi...Offerblod i Vallabod. Sportlov är hur grymma som helst, synd att dom lade ner.

Fick hem Satyricons senaste idag och efter en genomlyssning så är jag sjukt impad. Vilka låtar! Och extra kul, vilket ljud! Helt sjukt att Metallica spelade in Death Magnetic i samma studio och inte fick till 1/10 så bra ljud. Någon/några i postproduction gjorde verkligen bort sig.

#157

Postad 17 november 2008 - 19:23

Stormload
  • Stormload
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Hehe, Sportlov. Tog bara för någon dag sen ner skivorna från hyllan för att få mig ett gott garv =D. (Weird) Thermoss är deras bästa låt!

Hemsidan var bra med minns jag - "klicka för hel_vete"...

(den dryga censuren förstör ju allt det roliga)

Redigerat av Stormload, 17 november 2008 - 19:25.


#158

Postad 17 november 2008 - 20:56

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Måste bara tipsa om ett band såhär i vintertider som fanns en kort tid mellan 2002 och 2004'
Sportlov, gruppen inspereras av norsk blackmetal med inslag och tankar runt längdskidåkning, mycket härlig kombination;)

Sportlov
Postad bild


Haha, humor och black metal i en härlig kombination. Den plattan gick varm ett tag 2003.

#159

Postad 20 november 2008 - 20:16

Tarzanxxx
  • Tarzanxxx
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Hi hi...Offerblod i Vallabod. Sportlov är hur grymma som helst, synd att dom lade ner.

Fick hem Satyricons senaste idag och efter en genomlyssning så är jag sjukt impad. Vilka låtar! Och extra kul, vilket ljud! Helt sjukt att Metallica spelade in Death Magnetic i samma studio och inte fick till 1/10 så bra ljud. Någon/några i postproduction gjorde verkligen bort sig.


Vad jag förstår så är det medvetet "dåligt" mixat ljud på den senaste skivan för att få ett old-school sound på det hela. Fast vad jag sett på nätet så har det gått namnlistor runt för att kräva en om-mixning.
Jag tycker själv inte att den gamla skolans skitiga ljud gör sig så bra på skivan, speciellt inte om man uppskattar bra ljud... säga vad man vill om känsla och feeling med jag håller med de flesta i att en om-mixning borde göras.

Det är svårt nog att få ett rent ljud vid höga nivåer på rock/metal som det är, och en "skitig" mixning gör det bara svårare.

#160

Postad 20 november 2008 - 22:23

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Old-school och old-school. Finns ju en massa plattor från "old-school"-eran som låter bättre än Death Magnetic så det där kan Metallica få tjata om hur mycket dom vill. Det viktiga är att The Age of Nero låter som den gör. :)

Slänger in ett tips när jag ändå skriver i tråden:

Fleshgrind - Murder Without End, skön brutaldöds som det tjötades om lite tidigare i tråden.

#161

Postad 21 november 2008 - 21:17

Tarzanxxx
  • Tarzanxxx
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Old-school och old-school. Finns ju en massa plattor från "old-school"-eran som låter bättre än Death Magnetic så det där kan Metallica få tjata om hur mycket dom vill. Det viktiga är att The Age of Nero låter som den gör. :)

Slänger in ett tips när jag ändå skriver i tråden:

Fleshgrind - Murder Without End, skön brutaldöds som det tjötades om lite tidigare i tråden.


Ska kolla upp de... På söndag blir Slayer å Mastodon

#162

Postad 22 november 2008 - 17:08

Unregisteredd9addaf4
  • Unregisteredd9addaf4
  • Forumräv

  • 980 inlägg
  • 0
Ja,death magnetic var en total besvikelse!
Hör väl inte hemma i den här tråden,men måste skriva om det ändå.
Snacka om dåligt ljud!
Klarar knappt av att lyssna på skiten för det är så ruttet ljud.
Vilket sop..
Låtarna i sig var inte värst heller.

Lite Döds då:

Suffocation- breeding the spawn
Disgorge-she lay gutted
Internal bleeding- driven to conquer
Och dagens tips:
Divine empire - redemption, doomed to inherit

Förresten,ni vet väl om att Cannibal corpse och Children of bodom spelar i sthlm den 27:e Feb - 09?
Dit ska man!

#163

Postad 22 november 2008 - 22:08

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

Och dagens tips:
Divine empire - redemption, doomed to inherit


Grymt bra tips. Doomed to inherit är en skiva som borde nå fler lyssnares öron. Väldigt bra dödsmetall.

Hmmm...försöker komma på ett tips jag med....
Vad sägs om Unmerciful och deras skiva Unmercifully Beaten? Lite mangel med folk från Origin (grymma!) i bandet som är allmänt bra helt enkelt.

#164

Postad 23 november 2008 - 11:42

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Ja,death magnetic var en total besvikelse!
Hör väl inte hemma i den här tråden,men måste skriva om det ändå.
Snacka om dåligt ljud!
Klarar knappt av att lyssna på skiten för det är så ruttet ljud.
Vilket sop..
Låtarna i sig var inte värst heller.

Lite Döds då:

Suffocation- breeding the spawn
Disgorge-she lay gutted
Internal bleeding- driven to conquer
Och dagens tips:
Divine empire - redemption, doomed to inherit

Förresten,ni vet väl om att Cannibal corpse och Children of bodom spelar i sthlm den 27:e Feb - 09?
Dit ska man!


Jag minns att jag i gymnasiet fastnade för en låt som heter Catatonia med Suffocation. Härliga trumrytmer och hård musik.

Disgorge var det längesen man hörde, och brutalt kan man väl säga att det är.

#165

Postad 23 november 2008 - 11:46

Unregisteredd9addaf4
  • Unregisteredd9addaf4
  • Forumräv

  • 980 inlägg
  • 0
Tack för det!

Ja,Divine empire är riktigt bra,jag hade glömt nämna dom förut.
Speciellt doomed to inherit är ju också bra mixad för o va Döds,så det går o spela rejält högt utan att det ässar till sig alltför mycket.
Tyvärr så tycker jag inte deras nyare alster håller samma klass som ovan nämnda plattor.

Origin är riktigt brutala om jag minns rätt...?
Unmerciful ska kollas upp,dom har jag missat.

Vad tycker vi om Kataklysm då?

#166

Postad 23 november 2008 - 13:47

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

Jag minns att jag i gymnasiet fastnade för en låt som heter Catatonia med Suffocation. Härliga trumrytmer och hård musik.


Älskar Catatonia. Helt klart en av Suffocations bästa låtar från en för övrigt väldigt bra EP som heter...hmmm...vad var det nu?...Despise the Sun om jag inte minns helt fel. Unmerciful gör faktiskt en reko cover på Catatonia på deras skiva.

#167

Postad 04 december 2008 - 18:38

Unregisteredd9addaf4
  • Unregisteredd9addaf4
  • Forumräv

  • 980 inlägg
  • 0
Vad har hänt?
Inga fler tips??

Får väl komma med ett jag då:
Six feet under - Maximum violence

#168

Postad 04 december 2008 - 20:12

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Jodå, har massor av tips!
Har blivit lite nya plattor i samlingen dom senaste veckorna och flera var väl värda att tipsa om:

The Ugly - Slaves to the Decay
Black Metal i den gamla goa svenska skolan. Har fått bra recensioner i metalpressen vilket jag förstår.

Vulture Industries - The dystopia journals
Ett måste för alla som gillar och saknar Arcturus (vilka kanske är det bästa Norge någonsin producerat). Låter mycket likt nämda gudar men gör allt med en egen twist.

Severed Savior - Survile Insurrection
US Death Metal med allt vad det innebär. Brutalt, tekniskt och bra. Jätteuppryckning om man jämför med förra skivan Brutality Is Law.

Pyaemia - Cerebral Cereal
Holländsk grovdöds. Låter lite som Disavowed fast mycket bättre. Tror att detta är enda fullängdaren dom släppte innan dom lade ner vilket är synd för dom hade helt klart kvalitéer.

Sådär. Lite tips givna. Ha det gött i vintermossan.

#169

Postad 07 december 2008 - 12:13

Unregisteredd9addaf4
  • Unregisteredd9addaf4
  • Forumräv

  • 980 inlägg
  • 0
Ok,det ska kollas upp.
Ett band jag inte sett i tråden men som förtjänar att nämnas är Hypocrisy.
Låtarna "Roswell 47" och "Fire in the sky" är ju riktiga godbitar..

#170

Postad 07 december 2008 - 14:13

sometimestheycomeback
  • sometimestheycomeback
  • Forumräv

  • 901 inlägg
  • 0

Fick hem Satyricons senaste idag och efter en genomlyssning så är jag sjukt impad. Vilka låtar! Och extra kul, vilket ljud! Helt sjukt att Metallica spelade in Death Magnetic i samma studio och inte fick till 1/10 så bra ljud. Någon/några i postproduction gjorde verkligen bort sig.



Bra skiva och ljudet är väl rätt okej men hade inte klagat om dom hade valt att haft kvar lite dynamik.

#171

Postad 10 december 2008 - 12:26

sparriskrigaren
  • sparriskrigaren
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
Jag kan bara skriva under på, och rekommendera "Slaves to the decay" med THE UGLY.

(Det är nämligen jag som skrivit den :) )

#172

Postad 10 december 2008 - 17:22

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Coolt. Är du med och lirar också eller är det enbart text och musik du ligger bakom?

#173

Postad 10 december 2008 - 18:29

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Jag kan bara skriva under på, och rekommendera "Slaves to the decay" med THE UGLY.

(Det är nämligen jag som skrivit den :) )


Groovy. Are you impressed? I'm impressed.

#174

Postad 11 december 2008 - 06:18

sparriskrigaren
  • sparriskrigaren
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0

Coolt. Är du med och lirar också eller är det enbart text och musik du ligger bakom?


Jodå, jag lirar gitarr och var med och startade bandet. Musiken gör jag.

#175

Postad 11 december 2008 - 16:23

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Tufft. Bara att gratulera till en mycket bra skiva då. *hatten av* ;)

#176

Postad 12 december 2008 - 09:50

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Men alltså, varför är det ingen som tipsat mig om Dark Tranquillity innan?
Hur bra som helst ju - lyssnar just nu på 'Fiction' från 2007. Skitbra rent ut sagt!

#177

Postad 12 december 2008 - 16:27

Stormload
  • Stormload
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0

Men alltså, varför är det ingen som tipsat mig om Dark Tranquillity innan?
Hur bra som helst ju - lyssnar just nu på 'Fiction' från 2007. Skitbra rent ut sagt!


Vi trodde du visste...

Nej, men helt klart skitbra album. Rankade det som förra årets bästa tillsammans med Bad Religions (men dom hör ju inte hemma i den här tråden).
Lyssna på deras förra - "Character" med, en tiopoängare också. Likaså "The Gallery" från -95 som kanske kan vara deras mest... skoningslösa alster hittills.

Redigerat av Stormload, 12 december 2008 - 16:28.


#178

Postad 12 december 2008 - 17:21

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Darkan Trankan hör väl till allmänbildningen? :rolleyes:

"Damage Done" är också värd att kolla upp. Eller allt med dom egentligen men några skivor ligger några snäpp högre än andra.

#179

Postad 13 december 2008 - 13:05

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Darkan Trankan hör väl till allmänbildningen? B)

"Damage Done" är också värd att kolla upp. Eller allt med dom egentligen men några skivor ligger några snäpp högre än andra.


Stanne har ett riktigt pondus i sin röst. Han kan sjunga mysigt sen kan han skrämma skiten ur en. Det är fräckt.

#180

Postad 15 december 2008 - 14:36

Unregisterede7373d7e
  • Unregisterede7373d7e
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
tack vare venom som.......
blacken finns idag.
hell yeahh!!!

#181

Postad 15 december 2008 - 22:30

Dissection
  • Dissection
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Tjena
Tänkte tipsa om en skiva i mitt tycke lätt bland årets bästa skivor Amon Amarth "Twilight of the thundergod"
Kalas go sång, grymma gitarrer och trummor.
Annars kan jag ju tipsa om mitt favvo band Dissection,nåja iaf ett av dom. grym black/döds, fantastiska melodier.

#182

Postad 20 december 2008 - 20:36

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0
Tänte komma med lite tips själv, då jag inte gör det ofta!

Exmortem - Funeral phantoms "2008"
Ett danskt dödsmetallband som bildades 1992 under bandnamnet Mordor. Gruppen lirar hänsynslöst snabbt och en favorit på ovan nämnda platta är Fixed in slime då den köttar ordentligt. Gillar ni Defleshed tror jag ni kommer att älska Exmortem.

Legion Of The Damned - Cult of the dead "2008"
Detta nederländska döds/thrash-band började sin karriär under namnet Occult och låtarna dom gjorde handlade ofta om skräck, ockultism och religiösa ämnen samt apokalyptiska händelser. En rekommenderad grym låt på skivan är Necrosophic rapture. Lyssna och njut.

Last House On The Left - Among flies "2008"
Gruppen lirar nåt som många tycker är ett eget sound, samtidigt som jag inte kan hålla med. Visst är det tungt och invecklat många gånger, men inte sällsynt iallafall. Dom härstammar från New Mexico i USA, och detta är deras debutalbum. Monotont, hårt och progressivt är väl en rättvis beskrivning.

Light This City - Stormchaser "2008"
Gruppen skriver att dom spelar Heavy Metal, men det är inte vad jag hör iallafall. Detta låter inte som annat än dödsmetall eller thrashdöds i mina öron. Dom kommer ifrån San Francisco och har en kändis som konstnär till deras skiva, ingen mindre än Kristian "Necrolord" Wåhlin. Sug på den ni!

Devian - God to the illfated "2008"
Svensk musik som den är tänkt att vara. Gruppen hette för ett bra tag sedan Elizium, men har sedan dess bytt namn till Devian. Metalkändisar i form av Legion och Emil Dragutinovic huserar i bandet och det är ingen besvikelse på skivan. Sverige ÄR dödsmetall, så är det bara.

#183

Postad 31 december 2008 - 00:26

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Sitter just nu och spisar lite musik med Göteborgska gruppen Taetre. Kan hända att jag tipsat om dom tidigare men dom är definitivt ett band som borde få lite mer uppmärksamhet. Favvoskivan med dom heter Divine Misanthropic Madness och innehåller ca en halvtimmas finfin semimelodisk döds/thrashmetall. Skål!

Redigerat av Unregisteredd6957fbe, 31 december 2008 - 00:28.


#184

Postad 03 januari 2009 - 15:39

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0
Cryptopsy - The unspoken king "2008"
Denna kanadensiska ****smaskin har under många år imponerat på mig med Flo Mouniers snabba trumspel. Man tror att han bankar sönder trummorna, men så är inte fallet. Dom bildades ur bandet Necrosis år 1992 och har sedan dess släppt ett par bra plattor, i form av Whisper supremacy, And then you'll beg och Blasphemy made flesh. På nya alstret fastnar jag speciellt för låten Contemplate regicide för att den i min smak är precis vad jag söker hos ett extremt band. Lyssna och njut!

Darkane - Demonic art "2008"
Nu är ju visserligen Darkane ett thrashmetalband, men jag hör mycket i deras musik som drar åt det dödsaktiga hållet. Detta Helsingborgsband har sedan debuten 1998 med albumet Rusted angel hunnit med en del turnéer och är ett mycket bra band i min smak. Precis som Helsingborgs andra excellens, Björn "Speed" Stridhs Soilwork, så är detta inget tråkigt alls. Nya albumet innehåller symfoniska inslag och det är nåt som emellertid höjer upplevelsen ett snäpp. Låtarna Absolution, Demigod, Soul survivor och Wrath connection tillhör mina favoriter på denna skivan. Inget att skämmas för.

Septic Flesh - Communion "2008"
Ett grekiskt symfoni-inspirerat dödsband. Detta är hårt, snabbt, högt och ibland kanske lite svårsmält. Men det är jävligt bra. Bandet bildades 1990 och året efter kom deras första EP Temple of the lost race. Jag hittar en favoritlåt på skivan, och det är We, the gods. I övrigt så är det bra låtar, men ingen som fastnar riktigt hos mig.

#185

Postad 03 januari 2009 - 16:03

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Du glömde nämna Cryptopsys bästa skiva FreddyKing. None So Vile, ett mästerverk i brutal dödsmetall.
Har faktiskt inte hört deras senaste, tappade intresset efter den tråkiga Once Was Not. Men Cryptopsy är ju alltid Cryptopsy och det ska man aldrig underskatta. :)

#186

Postad 03 januari 2009 - 18:46

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Du glömde nämna Cryptopsys bästa skiva FreddyKing. None So Vile, ett mästerverk i brutal dödsmetall.
Har faktiskt inte hört deras senaste, tappade intresset efter den tråkiga Once Was Not. Men Cryptopsy är ju alltid Cryptopsy och det ska man aldrig underskatta. :)


Glömde vill jag väl inte påstå, men de tre jag nämnde är mina egna favoriter. Självklart är även None So Vile en bra skiva.

#187

Postad 23 januari 2009 - 18:37

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Dags för lite tips:

Vreid
Avkomma sprungen ur gruppen Windir. Spelar ganska simpel och rak Black Metal men gör det men den äran. Har bara hört dom två senaste skivorna (I Krig och Milorg) men tycker att dom borde rekommenderas och gör därför det här och nu.

Amoral
Finskt, melodiskt och tekniskt. Dödsmetall med mycket spelglädje.

Alles. Klart slut.

#188

Postad 03 februari 2009 - 17:20

Unregisteredfe65247c
  • Unregisteredfe65247c
  • Användare

  • 190 inlägg
  • 0
Nån som kan rekommendera en bra platta/låt med OBITUARY, själv har jag dessvärre ingen skiva med dom.

Bifogar en liten diskografi (källa: Encyclopaedia Metallum)

Slowly We Rot (-89)
Cause of Death (-90)
The End Complete (-92)
World Demise (-94)
Back from the Dead (-97)
Frozen in Time (-05)
Xecutioner's Return (-07)

:)

#189

Postad 03 februari 2009 - 19:06

sometimestheycomeback
  • sometimestheycomeback
  • Forumräv

  • 901 inlägg
  • 0
Dom första två är grymt bra enligt mig iaf :)

#190

Postad 03 februari 2009 - 21:20

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Ja precis som sometimes... säger så är dom två första riktiga klassiker. Men om jag var tvungen att välja så skulle jag valt Cause of Death. Dom har släppt en samling också, Anthology, som kanske kan vara ett alternativ.

#191

Postad 03 februari 2009 - 22:36

Unregisteredfe65247c
  • Unregisteredfe65247c
  • Användare

  • 190 inlägg
  • 0
Det får bli Cause of Death, håller på med en beställning från Ginza.

Måste även komplettera samlingen med REPULSION - Horrified samt TERRORIZER - World Downfall.

#192

Postad 05 februari 2009 - 12:19

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Det får bli Cause of Death, håller på med en beställning från Ginza.

Måste även komplettera samlingen med REPULSION - Horrified samt TERRORIZER - World Downfall.


Det låter som en god investering. Jag tycker också att de två första Obituary-plattorna är bäst.

#193

Postad 07 februari 2009 - 13:33

Unregistered9ec9eb84
  • Unregistered9ec9eb84
  • Lärjunge

  • 423 inlägg
  • 0
Vet inte om dessa är nämnda innan men.

Job For A Cowboy - Genesis

#194

Postad 09 februari 2009 - 01:14

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Vet inte om dessa är nämnda innan men.

Job For A Cowboy - Genesis


I vilket fall som, så är Job For A Cowboy riktigt duktiga. Dom kom med en lite humorinriktad bandtitel och dom öser ordentligt. Kan varmt rekommendera dem jag också.

#195

Postad 09 februari 2009 - 08:20

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Job For A Cowboy är väl ett band av den typ som många egentligen tycker är bra men som klassas som "ocredigt" att lyssna på av någon anledning. Har inte hört så mycket av dom själv men vet att många dissar dom pga av att det skulle vara någon form av emo-deathcore som är jääättefarligt att lyssna på om man är tuff metal-kille eller tjej.
Blir så trött på den trångsynthet som ofta härskar inom metal-genrens lyssnare.

Så, nu fick jag skriva av mig det också. ;)

#196

Postad 10 februari 2009 - 01:15

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Job For A Cowboy är väl ett band av den typ som många egentligen tycker är bra men som klassas som "ocredigt" att lyssna på av någon anledning. Har inte hört så mycket av dom själv men vet att många dissar dom pga av att det skulle vara någon form av emo-deathcore som är jääättefarligt att lyssna på om man är tuff metal-kille eller tjej.
Blir så trött på den trångsynthet som ofta härskar inom metal-genrens lyssnare.

Så, nu fick jag skriva av mig det också. ;)


Kan bara hålla med. Musik ska inte ha gränser.

#197

Postad 10 februari 2009 - 14:35

Unregistered0b87209e
  • Unregistered0b87209e
  • Beroende

  • 1 141 inlägg
  • 0
En metaltråd! Jag är hemma. ;)

På tal om JFC så finns det ett annat liknande band, eller ja kanske inte förresten.

Iwrestledabearonce heter dem iaf, brud på skrik/sång, totalt oseriös deathcore eller vad man kallar det som de spelar: http://www.youtube.c...h?v=ZrFTR9fucr8

Näe nu blir det Dismember i högtalarna.

#198

Postad 14 februari 2009 - 12:58

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

En metaltråd! Jag är hemma. :P

På tal om JFC så finns det ett annat liknande band, eller ja kanske inte förresten.

Iwrestledabearonce heter dem iaf, brud på skrik/sång, totalt oseriös deathcore eller vad man kallar det som de spelar: http://www.youtube.c...h?v=ZrFTR9fucr8

Näe nu blir det Dismember i högtalarna.


Tufft bandnamn måste jag säga. Dismember är en stor favorit hos mig också.

#199

Postad 16 februari 2009 - 21:57

Nightrage
  • Nightrage
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Tänkte ge ett lite bidrag jag cokså. Har lite dålig bakgrundskoll på dem men dom kommer från skottland och jag tror att detta är första skivan. Bra skit är det iaf!

Anterior - This age of silence (2007)

#200

Postad 17 februari 2009 - 07:25

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Nightrage: Vad är det för sorts musik? På namnet skulle jag gissa på någon slags melodiös atmosfärisk Black Metal.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.