Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bose Cinema 2.1 VS Dynamic Magic + Förstärkare sub

23 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Dynavoice Magic F-6 EX 5.0 (Högtalarpaket för hembio) 1 9,28 (57) Inga priser
Harman Kardon HKTS 30 5.1 (Högtalarpaket för hembio) 9 8,45 (41) Inga priser
Onkyo TX-SR608 (Surroundförstärkare) 8 8,62 (113) Inga priser
Denon AVR-1911 (Surroundförstärkare) 3 8,76 (28) Inga priser
62 relaterade trådar
Köpråd - Surroundförstärkare 5-15000 (673 inlägg) 5 mån sedan
Köpråd - Surroundförstärkare upp till 5000 (791 inlägg) 1 år sedan
Onkyo TX-SR608 med Opticon 6 - bra matchning? (3 inlägg) 2 år sedan
Ersätta subwoofer HKTS30 (1 inlägg) 4 år sedan
hjälp och trix för onkyo 608 (308 inlägg) 5 år sedan
Någon som kör en LG OLED med en äldre förstärkare? (5 inlägg) 5 år sedan
Passar Marantz NR1508 ihop med HK TS30? (1 inlägg) 5 år sedan
* Officiell Tråd - Dynavoice * (3407 inlägg) 6 år sedan
HKTS 30 (154 inlägg) 6 år sedan
GeForce hittar ej Denon? (5 inlägg) 7 år sedan
IP-TV och surround (3 inlägg) 7 år sedan
Onkyo TX-SR608 (18 inlägg) 8 år sedan
Uselt ljud från Denon 1911 via 2.0 (16 inlägg) 9 år sedan
Koppla ihop två recievers? (23 inlägg) 9 år sedan
Denon AVR-1911: Växlar till TV input när tvn slås på (8 inlägg) 9 år sedan
Denon 1911, inget ljud när jag ser på TV (7 inlägg) 9 år sedan
Proson Inphase 5.0 ,Dynavoice Magic F-6 EX 5.0 eller Dynavoice Challenger M (5 inlägg) 9 år sedan
* Officiell Tråd - TX-SR308,508,578,608 * (768 inlägg) 9 år sedan
Problem Onkyo TX-SR608, Får inte igång Dolbys Listening presets. (1 inlägg) 10 år sedan
Harman Kardon AVR 365 + HKTS 30 Inställningar/Tips (5 inlägg) 11 år sedan
Förslag på förstärkare till HKTS 30 (5 inlägg) 11 år sedan
Hemmabiosystem förslag, krav = max 36cm på djupet! (6 inlägg) 11 år sedan
onkyo 609 till harman kardon hkts 30 (8 inlägg) 11 år sedan
NR1402 + KEF 2005.3 eller HKTS 30 ? (5 inlägg) 11 år sedan
Yamaha RX-A810 vs Pioneer VSX-2021 vs Onkyo TX-NR709 (24 inlägg) 12 år sedan
5.1 högtalarpaket under 10k (4 inlägg) 12 år sedan
Onkyo TX-SR608 (1 inlägg) 12 år sedan
Vilken reciver till Dynavoice Challenger M-65 EX 5.0 ? (19 inlägg) 12 år sedan
Denon ny 11 serie (182 inlägg) 12 år sedan
Onkyo uppdaterar storsäljare (43 inlägg) 12 år sedan
TV, PC, HTPC till Onkyo SR608 (1 inlägg) 12 år sedan
Problem att läsa DTS HD i recievern (7 inlägg) 12 år sedan
Köpa nytt hemmabio (0 inlägg) 12 år sedan
Harman Kardon HKTS 30 VS. Dynavoice Challenger M-65 EX 5.0 (0 inlägg) 12 år sedan
Onkyo 608/Pioneer 920/Yamaha 667 (6 inlägg) 12 år sedan
Hemmabioreceiver (44 inlägg) 13 år sedan
Val av ny receiver - Ny Onkyo TX-SR608 (4 inlägg) 13 år sedan
JBL ES90 + Onkyo TX-SR608 = sant? (2 inlägg) 13 år sedan
Surroundförstärkare 4-7.000:- (12 inlägg) 13 år sedan
Yamaha RX-V667 vs. Onkyo TX-SR608 (21 inlägg) 13 år sedan
Val av förstärkare inte lätt... HK AVR255 vs V767 vs 608 vs 920? (17 inlägg) 13 år sedan
Subwoofer config Onkyo TX-SR608 (3 inlägg) 13 år sedan
Köpråd hemmabioförstärkare (4 inlägg) 13 år sedan
Onkyo Tx-SR608, Front High, Surround back eller båda? (10 inlägg) 13 år sedan
Val av förstärkare (3 inlägg) 13 år sedan
Jamo S 606 HCS 3 5.0 vs. Dynavoice Magic F-6 EX 5.0 (8 inlägg) 13 år sedan
Gamla Denon 2310 eller nya Onkyo 608? (1 inlägg) 13 år sedan
Min första receiver. Hjälp (3 inlägg) 13 år sedan
Kan frontarna vara närmare fotöljen än centern? (1 inlägg) 13 år sedan
Onkyo 608 med 3D-stöd lanserad! (48 inlägg) 13 år sedan
Råd om nytt tv-ljudpaket (4 inlägg) 13 år sedan
Vilken färg ska jag välja på högtalarna? (20 inlägg) 13 år sedan
Onkyo Universal Port (2 inlägg) 13 år sedan
Onkyo TX-SR607EB vs. Denon AVR-1611 (7 inlägg) 13 år sedan
Varför går inte ljudet från tv:n via förstärkaren? (11 inlägg) 13 år sedan
Vilka högtalare, sub till Onkyo sr-608? (2 inlägg) 13 år sedan
Koppla allt via förstärkare - tv ? (2 inlägg) 13 år sedan
Hjälp med köp av hemmabio! (2 inlägg) 13 år sedan
Yamaha RX-V767 vs Onkyo TX-SR608 (4 inlägg) 13 år sedan
HK HKTSS30 vs. Elac Starlet vs. B&W M-1 (9 inlägg) 14 år sedan
Dynavoice f-6 (4 inlägg) 15 år sedan
XTZ 80 vs Dynavoice Magic F-6 EX (12 inlägg) 15 år sedan

#1

Postad 11 januari 2011 - 18:47

Unregisteredab0ec9fb
  • Unregisteredab0ec9fb
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Som huvudrubriken lyder, har stor beslutsångest vilket jag skall välja!
Allt jag behöver är någon enkel förklaring vad jag ska välja ;)

6000 vs 8400kr



Bose har fördelen med mindre högtalare, sladdar ja plats överhuvudtaget

Det ihopplockade systemet har förhoppningsvis bättre ljud och möjligheter till att koppla in andra enheter!




https://www.prisjakt...ukt.php?p=80404 Cinema Bose 2.1

VS

Högtalare: http://www.fynda.se/...php?prodid=4367 Dynavoice Magic F-6 EX Paket
Subwoofer: http://www.fynda.se/...php?prodid=3273 Proson Rumble R-8 Sub
Förstärkare: http://www.fynda.se/...php?prodid=4166 Yamaha RX-V667

Förstärkaren är jag väldigt klyven om också.. finns onkyo 608 och andra..
Förslag på bättre förstärkare till det priset?

HJÄLP!

#2

Postad 11 januari 2011 - 19:08

Unregistered286e127e
  • Unregistered286e127e
  • Mästare

  • 3 926 inlägg
  • 0

Som huvudrubriken lyder, har stor beslutsångest vilket jag skall välja!
Allt jag behöver är någon enkel förklaring vad jag ska välja ;)

6000 vs 8400kr



Bose har fördelen med mindre högtalare, sladdar ja plats överhuvudtaget

Det ihopplockade systemet har förhoppningsvis bättre ljud och möjligheter till att koppla in andra enheter!




https://www.prisjakt...ukt.php?p=80404 Cinema Bose 2.1

VS

Högtalare: http://www.fynda.se/...php?prodid=4367 Dynavoice Magic F-6 EX Paket
Subwoofer: http://www.fynda.se/...php?prodid=3273 Proson Rumble R-8 Sub
Förstärkare: http://www.fynda.se/...php?prodid=4166 Yamaha RX-V667

Förstärkaren är jag väldigt klyven om också.. finns onkyo 608 och andra..
Förslag på bättre förstärkare till det priset?

HJÄLP!


Yamaha RX-V667 lär räcka gott och väl till Dynavoice paketet,du får även multichannel preout som grädde på moset.

#3

Postad 11 januari 2011 - 19:32

Unregisteredab0ec9fb
  • Unregisteredab0ec9fb
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Ok!
Så du tycker alltså jag ska välja lösa delarna?
Är relativt ny inom hemmabio system.. hade en stor baslåda när jag va yngre och brydde mig inte om att ljuder lät bra ;)

Lutar åt att det blir det blir dynamic magic högtalarna..

Vet inte vad det är för fördelar med dessa förstärkarna?
https://www.prisjakt...kt.php?p=578622 onkyo TX-SR608 eller 708
Sägs ha bättre ljud kvalite

https://www.prisjakt...kt.php?p=622497 VSX-920
Nätverk och usb anslutningar för internet radio

Suck, varför skall det alltid vara så svårt!!

#4

Postad 11 januari 2011 - 22:17

Apachez
  • Apachez
  • Forumräv

  • 865 inlägg
  • 0
Själv hade jag föredragit möjligheten till internetradio, men dubbelkolla i manualen först så det inte är en sunkig nedlåst variant av internetradio (inte ovanligt bland tv's som har nätverk idag att dom inte alls fungerar som en dator utan har massa begränsningar).

Gällande 608 vs 708 så har 708 preout ifall du i framtiden tänker köpa till extra slutsteg (varför du nu skulle vilja göra det ;)).

Något annat att titta närmare på är även Harman Kardons AVR 260 och 360 (eller vad dom nu heter nuförtiden).

#5

Postad 12 januari 2011 - 00:17

Unregisteredab0ec9fb
  • Unregisteredab0ec9fb
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Ja men sen o andra sidan så måste man tydligen köpa till saker för att få spotify att streama till datorn via airport eller squeezebox läste jag.. så bättre o satsa på bästa ljudet här känns det som..
Har forskat i detta hela dagen, och kommit fram till det mesta utom vad uppskalning av bild för förstärkaren har för nytta?
Är det bara om man vill koppla alla enheter till förstärkaren o undvika fler kontroller? eller varför behöver man plötligt uppskalning av bild på förstärkaren? Titta på 508 som tydligen kosta 1500 mindre och har ungefär samma saker som 608 utan uppskalning ;)

tänkte beställa imorgon bitti så börjar känna mig lite stressad nu... :P
känns även som att 508 borde klara detta högtalare utan problem.. tror iof att THX ljud fattade också.. men använder man det eller kommer det behövas? :lol:

Tack för svar so far !

#6

Postad 12 januari 2011 - 00:27

Apachez
  • Apachez
  • Forumräv

  • 865 inlägg
  • 0
Uppskalning behöver du bara om din dvdspelare (eller mediaspelare) inte själv kan skala upp bilden den skickar via (förslagsvis hdmi) till din receiver.

Uppskalning innebär att upplösningen blir 1080 linjer på höjden istället för dvdns normala 576, sen kan det naturligtvis skilja i kvalite också huruvida uppskalningen blir bättre eller knappt märkbar - beror även på om du har en tv som är full hd eller bara "hd ready".

Dvs en trevlig funktion men står antagligen inte högst upp på priolistan.

THX i sig säger inte så mycket, visst trevligt om den är certad för det men för att det hela ska bli THX rent formellt så ska högtalarna ha en viss placering, högtalarna i sig ska vara THX certade, alla inställningar i receivern/förstärkaren ska vara enligt THX standard (tex LFE crossover vid 80Hz) osv. Finns många prylar out there som inte har THX klisterlapp men presterar minst lika bra som THX standarden anger (eller tom bättre).

Ett alt. att även kika närmare på kan vara HK AVR260.

#7

Postad 12 januari 2011 - 00:31

Unregisteredab0ec9fb
  • Unregisteredab0ec9fb
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Ok sjukt behövliga svar!
Trevligt att hitta en expert så snabbt!

Jag skall ta en titt på den direkt återkommer snart när jag fått en uppfattning om HK AVR260.

Kan ju säg att jag inte lär behöva uppskalning då!
THX certade lär ju inte dynamic magic vara ;)

Du kanske råkar ha ett bättre tips på ett helt paket för under 10k?!
Verkar vara svårt o hitta bättre högtalare för det priset vad jag kan se.. har mest varit insatt i baslådorna förr så hemmbion är nytt för mig.. :P

#8

Postad 12 januari 2011 - 00:58

Apachez
  • Apachez
  • Forumräv

  • 865 inlägg
  • 0
Personligen hade jag nog gått på:
http://www.fynda.se/...php?prodid=4367

Samt en HK AVR260
https://www.prisjakt...kt.php?p=501479

En variant kan annars vara (om ekonomin är begränsad) att börja med frontarna + receivern, och sedan när pengarna strömmar in komlettera med center, sen surroundhögtalarna och slutligen subba.

Kan mycket väl vara så att du inte behöver subba till en början med ett par kompetenta golvhögtalare (tänk på att du kan trimma oljudet genom placeringen och inriktningen på högtalarna i rummet).

#9

Postad 12 januari 2011 - 01:25

Unregisteredab0ec9fb
  • Unregisteredab0ec9fb
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Ja högtalarpaketet är jag ganska säker på nu.. Har hört dem hos en polare för 2 år sen men har för mig jag trodde de var väldigt dyra då, så det kan inte vara fel!

Vad är det som talar mer för Samt en HK AVR260
https://www.prisjakt...kt.php?p=501479

än tex 508 och 608 onkyo? Eller yamahan jag titta på först?
Verkar vara lite mer kraft i den vad jag kan se.. men svårt o säga när man inte hört den?
Min plan var att köpa förstärkare under 5k, då jag har en känsla av att jag kommer förnya mig lite oftare med ljudpaket..

Ok, ja det e klart subben kostar ju det som det kostar att lägga till för en dyrare förstärkare..


Om man skulle våga fråga efter en rankning på dessa?
https://www.prisjakt...7,606707,501479
Är där en självklar förlorare/vinnare... måste komma fram till något innan jag vaknar imorgon tänkte ringa så de skickar med posten innan 11 eller vad det nu är ;)

#10

Postad 12 januari 2011 - 18:42

Unregisteredab0ec9fb
  • Unregisteredab0ec9fb
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Blev inget köp imorse, de hade tydligen inte rätt färg inne! Så får börja öppna ögonen för annat..
Högtalarna är ju ganska stora så man kanske skall leta efter ett par mindre då?
Frågan är om där kommer komma något bra pris på t ex 608 eller liknande... såg i någon forum tråd att den hade kostat 3000, så man borde kanske vänta om man vill ha denna?

#11

Postad 13 januari 2011 - 04:37

Unregisteredcc128e50
  • Unregisteredcc128e50
  • Veteran

  • 1 671 inlägg
  • 0

Ja högtalarpaketet är jag ganska säker på nu.. Har hört dem hos en polare för 2 år sen men har för mig jag trodde de var väldigt dyra då, så det kan inte vara fel!

Vad är det som talar mer för Samt en HK AVR260
https://www.prisjakt...kt.php?p=501479

än tex 508 och 608 onkyo? Eller yamahan jag titta på först?
Verkar vara lite mer kraft i den vad jag kan se.. men svårt o säga när man inte hört den?
Min plan var att köpa förstärkare under 5k, då jag har en känsla av att jag kommer förnya mig lite oftare med ljudpaket..

Ok, ja det e klart subben kostar ju det som det kostar att lägga till för en dyrare förstärkare..


Förstärkarvalet är underordnat högtalarval samt hur ditt rum ser ut. Sortera ut de förstärkare som har de funktioner du är ute efter och välj den du tycker är snyggast / mest prisvärd.

#12

Postad 15 januari 2011 - 12:38

Unregisteredab0ec9fb
  • Unregisteredab0ec9fb
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Ja efter mycket letande nu har jag hittat de slutliga alternativen.. var ganska bra att jag inte impuls handla senast.. Får man lite tid att titta runder vad som finns.

Det riktiga valet står nu mellan förstärkarna Onkyo 608 och denon 1911. Onkyo verkar ha mer kraft medans denon har usb och lite sådant.
Högtalarna dynamic magic står kvar och har fått en utmanare Harman Kardon HKTS 30 .

Vilken kombination är bäst tro?

608 och Dynamic Magic + Sub
608 och Harman Kardon HKTS 30

Denon 1911 och Dynamic Magic + Sub
Denon 1911 och Harman Kardon HKTS 30

Blev väldigt off topic här.. men kändes som att cinema inte var något val överhuvudtaget då de inte har så många uttag.
Finns kanske någon som råkar titta in och har haft upplevelse av någon av dessa kombinationer..
Bor i bostadsrätt 4:e våning, vardagsrummet är ca 20-25kvm skulle jag tippa på.

Fördelen med Harman högtalarna är ju självklart storleken, men antar de inte har samma kraft som dynamic magic.. Var nere i en av butikerna men hade tyvärr inte något av detta uppsatt ;)

#13

Postad 16 januari 2011 - 00:59

Unregisteredc9bf91cb
  • Unregisteredc9bf91cb
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0
För det första tycker jag du borde insett att högtalarna heter DYNAVOICE och inte DYNAMIC. Herregud:P Annars tycker jag du ska köra på Onkyon som vann EISA-priset 2009-2010 för bästa hemmabioreciever, vilket betyder att flera oberoende tidningar runt om i Europa fått rösta fram sin favorit bland recivers.
Vill du skippa subben några månader kanske du borde titta på storebror högtalarna till Dynavoice F6 EX nämligen dessa:
http://www.fynda.se/...php?prodid=3579

Kostar bara 1000 kronor mer och de ska tydligen vara det, har dock bara hört F6:orna..

#14

Postad 16 januari 2011 - 01:09

Apachez
  • Apachez
  • Forumräv

  • 865 inlägg
  • 0
Fast såna priser betyder ofta inte särskilt mycket. Visst det du kan utläsa av priset (då det är EISA) är att produkten inte är skit iaf, sen om den är bäst? Mja... personligen har jag upplevt HK's prylar som "bättre" samt snyggare design <_<

#15

Postad 17 januari 2011 - 03:23

Unregisteredc9bf91cb
  • Unregisteredc9bf91cb
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0

Fast såna priser betyder ofta inte särskilt mycket. Visst det du kan utläsa av priset (då det är EISA) är att produkten inte är skit iaf, sen om den är bäst? Mja... personligen har jag upplevt HK's prylar som "bättre" samt snyggare design :blink:


Snyggare håller jag med dig om men Denon är faktiskt i min mening mer lämpad till enbart musik, Onkyon är då sämre på musik men har mer att ge vid film och anser själv då att den är bättre allround. Provade Denon i 3 dagar och eftersom jag nästan enbart spelar TV-spel och ser film med min ljudanläggning så lämnades den tillbaka direkt. Fast kanske berodde på att jag använde Dynavoice högtalare som Onkyon spelar bättre till än vad Denon gör...

#16

Postad 17 januari 2011 - 10:32

Unregisteredab0ec9fb
  • Unregisteredab0ec9fb
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Snyggare håller jag med dig om men Denon är faktiskt i min mening mer lämpad till enbart musik, Onkyon är då sämre på musik men har mer att ge vid film och anser själv då att den är bättre allround. Provade Denon i 3 dagar och eftersom jag nästan enbart spelar TV-spel och ser film med min ljudanläggning så lämnades den tillbaka direkt. Fast kanske berodde på att jag använde Dynavoice högtalare som Onkyon spelar bättre till än vad Denon gör...


Ok precis ett sådant svar jag behövde!
Då blir det dynavoice om jag väljer onkyon..
Har satt alla produkter på bevakning nu..

Det jag är ute efter är ett så bra allround system som möjligt går o hitta för dessa summor under 10k iaf.
Frågan är vilken förstärkare som passar bäst till Harman då? Borde ju vara onkyon jag är ute efter då den är mest allround?

#17

Postad 17 januari 2011 - 10:38

Unregisteredab0ec9fb
  • Unregisteredab0ec9fb
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

För det första tycker jag du borde insett att högtalarna heter DYNAVOICE och inte DYNAMIC. Herregud:P Annars tycker jag du ska köra på Onkyon som vann EISA-priset 2009-2010 för bästa hemmabioreciever, vilket betyder att flera oberoende tidningar runt om i Europa fått rösta fram sin favorit bland recivers.
Vill du skippa subben några månader kanske du borde titta på storebror högtalarna till Dynavoice F6 EX nämligen dessa:
http://www.fynda.se/...php?prodid=3579

Kostar bara 1000 kronor mer och de ska tydligen vara det, har dock bara hört F6:orna..


Ja jag insåg att jag skrivit fel efter ett tag.. fick det rätt från början men sen blev det mycket blurr i mitt huvud :blink:
Ok, ja det lutar åt onkyon då.. Tycker det är synd där inte är USB bara för uppspelning av musik osv..
Ja subben har ett litet höjdkrav jag måste följa, så det känns som att jag får försöka hitta det efter.. Har det någon betydelse om man lägger en sub ner? tänker ljudmässigt?

Ja där va också ett hyfsat pris till storebror högtalarna, problemet är egentligen inte priset.. tråkigt nog fick jag en budget jag måste hålla.. annars blir det ny diskmaskin ;)


Fast såna priser betyder ofta inte särskilt mycket. Visst det du kan utläsa av priset (då det är EISA) är att produkten inte är skit iaf, sen om den är bäst? Mja... personligen har jag upplevt HK's prylar som "bättre" samt snyggare design ;)


Ok, ja det känns som att båda förstärkarna är ganska safe för det priset.. Finns väl inga andra alternativ i prisklass under 5k?
Storleken talar ju för HKs paket.. Har du testat just dessa högtalare eller förstärkare i kombination? Eller det är rent allmänt?

#18

Postad 26 januari 2011 - 00:32

Unregisteredab0ec9fb
  • Unregisteredab0ec9fb
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Ja efter mycket letande nu har jag hittat de slutliga alternativen.. var ganska bra att jag inte impuls handla senast.. Får man lite tid att titta runder vad som finns.

Det riktiga valet står nu mellan förstärkarna Onkyo 608 och denon 1911. Onkyo verkar ha mer kraft medans denon har usb och lite sådant.
Högtalarna dynamic magic står kvar och har fått en utmanare Harman Kardon HKTS 30 .

Vilken kombination är bäst tro?

608 och Dynamic Magic + Sub
608 och Harman Kardon HKTS 30

Denon 1911 och Dynamic Magic + Sub
Denon 1911 och Harman Kardon HKTS 30

Blev väldigt off topic här.. men kändes som att cinema inte var något val överhuvudtaget då de inte har så många uttag.
Finns kanske någon som råkar titta in och har haft upplevelse av någon av dessa kombinationer..
Bor i bostadsrätt 4:e våning, vardagsrummet är ca 20-25kvm skulle jag tippa på.

Fördelen med Harman högtalarna är ju självklart storleken, men antar de inte har samma kraft som dynamic magic.. Var nere i en av butikerna men hade tyvärr inte något av detta uppsatt :P


Har jag varit på media markt och lyssnat på 608 och Harman Kardon HKTS 30...
Får säga det lät mycket bra, är ute efter system som klarar att hålla samma nivå på tal och musik i filmerna...
någon som har egen erfarenhet av de andra eller vet var man kan lyssna lite? ;)

#19

Postad 27 januari 2011 - 02:46

Unregisteredcc128e50
  • Unregisteredcc128e50
  • Veteran

  • 1 671 inlägg
  • 0

Har jag varit på media markt och lyssnat på 608 och Harman Kardon HKTS 30...
Får säga det lät mycket bra, är ute efter system som klarar att hålla samma nivå på tal och musik i filmerna...
någon som har egen erfarenhet av de andra eller vet var man kan lyssna lite? :blink:


Hur höga tal- och musiknivåerna är på en film har i första hand att göra med hur ljudet är mixad och ganska lite med förstärkaren. Hade jag varit du hade jag börjat med att fundera ut vilka högtalare jag vill ha (om du redan har gjort det och jag har missat det ber jag om ursäkt för att inte ha läst tråden så noga!) och sedan hitta en lämplig förstärkare, med rätt funktioner (och attribut) samt till rätt pris.

#20

Postad 31 januari 2011 - 12:38

Unregisteredab0ec9fb
  • Unregisteredab0ec9fb
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Hur höga tal- och musiknivåerna är på en film har i första hand att göra med hur ljudet är mixad och ganska lite med förstärkaren. Hade jag varit du hade jag börjat med att fundera ut vilka högtalare jag vill ha (om du redan har gjort det och jag har missat det ber jag om ursäkt för att inte ha läst tråden så noga!) och sedan hitta en lämplig förstärkare, med rätt funktioner (och attribut) samt till rätt pris.


Ok, jag har som sagt valt harman kardon hts 30 till 90%, dynamic voice är ett alternativ till dem..
Som jag skrev ovan så har jag fyra alternativ:
608 och Dynamic Magic + Sub
608 och Harman Kardon HKTS 30

Denon 1911 och Dynamic Magic + Sub
Denon 1911 och Harman Kardon HKTS 30

Jag var inne på media markt förra veckan och lyssna på 608 med hkts 30, och det är klart det lät bra.. men har inte så mycket att jämföra med.
Vilken förstärkare tror du hade passat bäst till de högtalarna? Först o främst Hkts 30..

tack för svar

#21

Postad 31 januari 2011 - 14:24

Unregisteredcc128e50
  • Unregisteredcc128e50
  • Veteran

  • 1 671 inlägg
  • 0
Har dessvärre väldigt lite erfarenhet av de HK du nämner så jag överlåter svaret till ngn annan. Men i generella termer så ska du tänka på följande:

1. Effekt (ju mer destå bättre, även vid låga volymer)
2. Funktionalitet - har den pre-out? vilka format stöder den etc.
3. Användarvänlighet
4. annat som du kanske tycker är viktigt (tex design, pris, etc.)

#22

Postad 04 februari 2011 - 16:01

Unregisteredab0ec9fb
  • Unregisteredab0ec9fb
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Har dessvärre väldigt lite erfarenhet av de HK du nämner så jag överlåter svaret till ngn annan. Men i generella termer så ska du tänka på följande:

1. Effekt (ju mer destå bättre, även vid låga volymer)
2. Funktionalitet - har den pre-out? vilka format stöder den etc.
3. Användarvänlighet
4. annat som du kanske tycker är viktigt (tex design, pris, etc.)


Ok, ja det var synd.
Det enklaste är väl att provlyssna men svårt att hitta det ute i butikerna, då skall man ha lite tur.
Var först ganska intresserad av att ha både usb och nätverks anslutning.. men det jobbiga är att det är ju inte trådlöst TILL förstärkaren.. måste fortfarande ha en sladd från routern och då förstörs det direkt.
I övrigt är det först o främst film ljud men även musik.. säg 60/40 till film.
Tråkiga är att dessa jag tittar på var naturligtvis billigare under julrean.. 3000 gick förstärkaren på som går på 4400 eller något nu..
Så vet inte riktigt hur man ska lösa det, frågan är när det sänks igen till de nivåerna?

#23

Postad 05 februari 2011 - 00:35

Unregisteredc9bf91cb
  • Unregisteredc9bf91cb
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0
Det var nyss en rea på Yamahas RX-V667, bara 1 månad efter mellandags rean. Dock kommer jag ej ihåg hur mycket rea det var på Yamaha modellen eftersom jag som de flesta nästan enbart uppmärksammade super erbjudandena på Onkyon.
Ha lite is i magen, det är ju inte helt omöjligt att det dyker upp något bra erbjudande hos någon internetshop. Släng dagligen iväg ett öga på prisjakt så missar du inte nästa gång.:D

#24

Postad 05 februari 2011 - 15:13

Unregisteredcc128e50
  • Unregisteredcc128e50
  • Veteran

  • 1 671 inlägg
  • 0

Ok, ja det var synd.
Det enklaste är väl att provlyssna men svårt att hitta det ute i butikerna, då skall man ha lite tur.
Var först ganska intresserad av att ha både usb och nätverks anslutning.. men det jobbiga är att det är ju inte trådlöst TILL förstärkaren.. måste fortfarande ha en sladd från routern och då förstörs det direkt.
I övrigt är det först o främst film ljud men även musik.. säg 60/40 till film.
Tråkiga är att dessa jag tittar på var naturligtvis billigare under julrean.. 3000 gick förstärkaren på som går på 4400 eller något nu..
Så vet inte riktigt hur man ska lösa det, frågan är när det sänks igen till de nivåerna?


Gällande nätverkskopplingen så förstår jag att det är ett problem om du har routern långt bort, i mitt fall är står den bredvid... Dock känns det som ett bra alternativ jämfört med att köra med BT-donglar och liknande.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.