Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4280 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#3551

Postad 09 december 2020 - 18:44

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 1

 

Hej

Vi kommer under eftermiddagen skicka ut Android 9 mjukvaran till ett fåtal kunder och om allt går som det ska så kommer vi lansera till samtliga kunder under nästa vecka.

Vi uppdaterar flera versioner i den här uppdateringen
 

Canal Digital-app version: 1.0.95002
LG Mellanvaruversion: v8.80
LG Plattformsversion: 2.83.95
Android: 9 (Tidigare Android 7)
Android säkerhetsuppdatering: 1 November 2020

Ett viktigt problem som jag vill lyfta är att den här mjukvaran löser problemet med att boxen blir väldigt seg och att det tar lång tid att byta kanal.

Mer info kommer under veckan och på https://www.canaldig...se/kundservice/

Mvh
Niklas
 

 

Det där ser ut att vara den version vi betatestare redan fått, eller hur?

 

Några saker jag sett hittills:

- När jag startar mottagaren och en bild visas så tänds och släcks bilden 2-3 gånger innan den blir stabil, ungefär som att man forcerar synk mellan mottagare och TV genom att byta upplösning.

- Svart ibland vid kanalbyte

- Fel kanal visas vid kanalbyte med +/-, inte så ofta dock

- Pixellering vid uppspelning, nedre tredjedelen, ibland



#3552

Postad 09 december 2020 - 18:49

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Ett förbättringsförslag också, flytta volymindikatorn längst upp på skärmen, nu gömmer den sig i  all sin transparens inne i programtexten (subtext).



#3553

Postad 09 december 2020 - 22:04

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 221 inlägg
  • 0

Då var det dags för ytligare en ny felkod

M008

sedan tidigare vänta jag på svar om

M003

m012

Sedan för att ta bort ett program med felkod tar det nästan  20 sekunder

varför så lång tid ?

det även lång tid att ta bort program utan felkod

 

Sven Åke

 

PS hur går det med serie inspelning och döv tolkade program ?



#3554

Postad 10 december 2020 - 06:48

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Smartboxen kommer från tillverkaren Kaon och ersatte den boxen som du har.

Ok, tack för det!



#3555

Postad 10 december 2020 - 09:47

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Ett förbättringsförslag också, flytta volymindikatorn längst upp på skärmen, nu gömmer den sig i  all sin transparens inne i programtexten (subtext).

Eller att man kan välja hur utseende ska se ut själv för olika saker som man kan göra på alternativa boxar.
Det är en av orsakerna till att jag väljer egna lösningar.



#3556

Postad 10 december 2020 - 17:23

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Eller att man kan välja hur utseende ska se ut själv för olika saker som man kan göra på alternativa boxar.
Det är en av orsakerna till att jag väljer egna lösningar.

Man får inte ställ för stora krav..



#3557

Postad 10 december 2020 - 22:18

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Då var det dags för ytligare en ny felkod

M008

sedan tidigare vänta jag på svar om

M003

m012

Sedan för att ta bort ett program med felkod tar det nästan  20 sekunder

varför så lång tid ?

det även lång tid att ta bort program utan felkod

 

Sven Åke

 

PS hur går det med serie inspelning och döv tolkade program ?

 

När du tar bort inspelningar så måste du ha tålamod innan du tar bort nästa. Boxen kommer hänga sig om den inte tagit bort det du redan har valt. Ska naturligtvis inte vara så segt, men vänta typ 30-60 sekunder mellan varje avsnitt du vill ta bort, har du valt många på en gång, vänta typ 5-10 minuter. 



#3558

Postad 11 december 2020 - 10:27

Unregistered3dfb1cbd
  • Unregistered3dfb1cbd
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Just fått uppdatering till nya androidversionen 9

Det jag märker är snabbare zappning av kanaler samt att nu

funka skiftning av kanaler med knapparna mycket snabbare.

Man får hoppas att övriga problem är lösta.



#3559

Postad 11 december 2020 - 10:37

Unregistered3dfb1cbd
  • Unregistered3dfb1cbd
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Hade före uppdateringen fått boxen mycket stadig genom att avaktivera ett antal appar 

som jag inte använder o därmed frigjort 374,83Mb från minnet.



#3560

Postad 11 december 2020 - 12:10

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 221 inlägg
  • 0

 

Rensa data på Canal Digital appen under Meny / Inställningar / Appar / Pila ner till Canal Digital och tryck OK sedan rensa data.

 

som jag frågade tidigare kommer serie inspelningar som är valda i EPGn att försvinna då?

om ja, går det att göra någon backup/exportera eller lista  dessa  då?

 

Sven Åke



#3561

Postad 11 december 2020 - 13:24

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Efter uppdateringen till v9 har jag haft ETT återkommnade fel.

 

Spelade upp en film jag spelade in härom kvällen, väldigt mycket blockartefakter i bildens nedre tredjedel (enbart där), men inte hela tiden.

 

Efter ca 5 minuters tittande, startar CD-apen om av sig själv.

 

Efter ytterligare 5 minuters tittande efter denna omstart, total hänger sig bilden och boxen bootar om Android-systemet av sig självt.

 

Androidbootningen gick normalt, men sedan hängde sig omstarten i CD-appens logga. Efter att ha tittat på den i fem minuter, drog jag ut strömmen och gjorde en kallstart. Den gick igenom normalt. Hamnade då i visning av en TV-kanal i realtid. Fungerade i ca 30 sekunder, sedan startade CD-appen om av sig självt igen.

 

Inte särskilt stabilt verkar det? Borde utredas INNAN ni släpper uppdateringen på alla. Verkligen.


Redigerat av Nisken, 11 december 2020 - 13:25.


#3562

Postad 11 december 2020 - 15:27

Unregistered3dfb1cbd
  • Unregistered3dfb1cbd
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

som jag frågade tidigare kommer serie inspelningar som är valda i EPGn att försvinna då?

om ja, går det att göra någon backup/exportera eller lista  dessa  då?

 

Sven Åke

Spelar detta nån roll?? Huvudsaken är väl att kanske få boxen att funka bättre



#3563

Postad 11 december 2020 - 16:07

Unregistered3dfb1cbd
  • Unregistered3dfb1cbd
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Nu efter 2 år funkar min box som den skall. Kors i taket!


Redigerat av Unregistered3dfb1cbd, 12 december 2020 - 08:38.


#3564

Postad 11 december 2020 - 16:22

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Spelar detta nån roll?? Huvudsaken är väl att kanske få boxen att funka bättre

Jag kan nog tycka att det borde gå att göra en backup av inställningarna i en så pass avancerad enhet som en digitalbox. Det borde väl knappast kräva någon större programmeringsinsats från utvecklarnas sida kan man tycka om bara viljan finns. Självklart ska boxen funka bra men det behöver ju inte utesluta möjligheten till backup.



#3565

Postad 11 december 2020 - 16:42

Unregistered3dfb1cbd
  • Unregistered3dfb1cbd
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Jag kan nog tycka att det borde gå att göra en backup av inställningarna i en så pass avancerad enhet som en digitalbox. Det borde väl knappast kräva någon större programmeringsinsats från utvecklarnas sida kan man tycka om bara viljan finns. Självklart ska boxen funka bra men det behöver ju inte utesluta möjligheten till backup.

 

jasifil: jag svarade fel profil


Redigerat av Unregistered3dfb1cbd, 11 december 2020 - 16:48.


#3566

Postad 11 december 2020 - 16:50

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

jasifil: jag svarade fel profil

Sånt som händer :)

#3567

Postad 12 december 2020 - 07:18

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Idag på morgonen, tog det över tio sekunder att byta kanal. Skylten för den valda/kommande kanalen visades men visningen av kanalen dröjde.

 

Android v 9


Redigerat av Nisken, 12 december 2020 - 10:42.


#3568

Postad 12 december 2020 - 08:32

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Idag på morgonen, tog det över tio sekunder att byta kanal. Skylten för den valda/kommande kanalen visades men visningen av den dröjde.

 

Android v 9

Hej

Fortfarande problem eller löste det sig efter tex omstart? 

Mvh

Niklas



#3569

Postad 12 december 2020 - 10:42

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Hej

Fortfarande problem eller löste det sig efter tex omstart? 

Mvh

Niklas

Nej det var bara tillfälligt. Men trots allt något att fundera över hos programmerarna. Snitttiden för att byta kanal med +/- är nu (Android 9) ungefär den samma som med Android 7, INNAN strulet som började i somras. dvs ca 3-3.5s


Redigerat av Nisken, 12 december 2020 - 10:44.


#3570

Postad 12 december 2020 - 13:18

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

En bugg i det nya Android 9 versionen, men som kanske fanns förut med?

 

Börjar med att titta på t.ex. kanal 5, växlar till TV-guide, där väljer jag t.ex. kanal 70 och tittar på den, sedan använder jag + för "kanal upp" på fjärren, för att få se kanal 71... men hamnar då på kanal 6 istället... irriterande men knappast något med prio jämfört med pixelleringen av inspelade program.


Redigerat av Nisken, 12 december 2020 - 13:19.


#3571

Postad 12 december 2020 - 13:48

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

En bugg i det nya Android 9 versionen, men som kanske fanns förut med?
 
Börjar med att titta på t.ex. kanal 5, växlar till TV-guide, där väljer jag t.ex. kanal 70 och tittar på den, sedan använder jag + för "kanal upp" på fjärren, för att få se kanal 71... men hamnar då på kanal 6 istället... irriterande men knappast något med prio jämfört med pixelleringen av inspelade program.

Vist du har laget en såkalt favorittliste så vil kanal Nr forandre seg som du sier. Håper og att pixelering problemet blir fikset, irriterende feil.

#3572

Postad 12 december 2020 - 14:34

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 1

En bugg i det nya Android 9 versionen, men som kanske fanns förut med?

 

Börjar med att titta på t.ex. kanal 5, växlar till TV-guide, där väljer jag t.ex. kanal 70 och tittar på den, sedan använder jag + för "kanal upp" på fjärren, för att få se kanal 71... men hamnar då på kanal 6 istället... irriterande men knappast något med prio jämfört med pixelleringen av inspelade program.

Hej

Det är en bugg som jag rapporterat vidare tidigare efter information från några här på forumet så det kommer att bli löst i kommande uppdateringar.

Mvh
Niklas



#3573

Postad 12 december 2020 - 17:04

Unregistered8fdccd18
  • Unregistered8fdccd18
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Hej från Norge :)

 

Litt problem med keyboard etter update. Fjernet japansk, indisk osv og satte gboard som default., så ble det ok.

Var også mye restarter av både boks og CD-app rett etter update, men de siste dagene har alt virket flott.

Virker som om det er kjappere å skifte kanal + starte apper.

 

Har ikke harddisk, så ikke testet med opptak (virker som om flere kanskje har problemer der?)

 

mvh Alex



#3574

Postad 15 december 2020 - 14:54

Pdä
  • Pdä
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Hej!

 

Nytt problem efter uppdateringen...Inget ljud i centerkanalen när man valt flerkanalsljud i boxen på vissa kanaler t.ex  c-mores sportutbud.

Funkade förut.....

 

mvh /Peter



#3575

Postad 15 december 2020 - 14:59

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hej!

 

Nytt problem efter uppdateringen...Inget ljud i centerkanalen när man valt flerkanalsljud i boxen på vissa kanaler t.ex  c-mores sportutbud.

Funkade förut.....

 

mvh /Peter

Hej

 

Fick information av kundservice om att vi fått ett samtal om detta i veckan.

Kan du skicka PM med ditt kundnummer om jag behöver kontakta dig.

Mvh

Niklas



#3576

Postad 15 december 2020 - 15:21

clc
  • clc
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Har samma problem med flerkanalsljud som jag skrev i tidigare inlägg. Får flerkanalsljud på förstärkaren. Helt felaktig fördelning av ljudet

vid strömning av programkälla.



#3577

Postad 15 december 2020 - 16:43

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0
Väldigt mycket högre ljud när man hunnit ifatt en "titta från början sändning". När man kommer till Live så får man veta att man inte är död... ;)

#3578

Postad 15 december 2020 - 17:04

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 1

Väldigt mycket högre ljud när man hunnit ifatt en "titta från början sändning". När man kommer till Live så får man veta att man inte är död... ;)

Hej

 

När man kör titta från början så går man över på streaming (stereo) och är det en kanal med flerkanalsljud som man använder funktionen på så kan det bli en större ljudskillnad när man kommer tillbaka på sändningen över satellit som det då är flerkanalsljud på. Det där visar sig dock olika från kanal till kanal och verkar även skilja sig beroende på vilken anläggning man har. Det som är viktigt (som jag vet är korrekt inställt på din box) är att volymen alltid är max på boxen och att man justerar ljudet direkt via TV om man tex kör ARC eller direkt via förstärkaren.

Detta är rapporterat vidare sedan tidigare så eventuellt blir det en justering efter jul.

Mvh

Niklas



#3579

Postad 16 december 2020 - 12:25

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Misslyckad inspelning igår kväll, fel M024, vad det nu betyder.

Android 9.



#3580

Postad 16 december 2020 - 12:39

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Misslyckad inspelning igår kväll, fel M024, vad det nu betyder.

Android 9.

Hej

M024 innebär att inspelningen har kraschat eller att boxen stängts av under inspelning.

Mvh

Niklas



#3581

Postad 16 december 2020 - 13:25

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Hade svart bild i omgångar när jag sträckkollade på CNN igår, liksom timeouter under 3-4 sekunder. (Jag har bra satellitsignal och kvalitet) 



#3582

Postad 16 december 2020 - 19:32

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Hej

M024 innebär att inspelningen har kraschat eller att boxen stängts av under inspelning.

Mvh

Niklas

Så då är det en krasch då, jag tittade på tv under tiden, annan kanal.



#3583

Postad 16 december 2020 - 20:26

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

  • 382 inlägg
  • 0

Ett problem som inträffat på min box är att vid kanalbyte piper ett högfrekvent ljud i TV:ns högtalare. Jag har startat om boxen utan resultat.



#3584

Postad 16 december 2020 - 21:02

orrebus
  • orrebus
  • Lärjunge

  • 288 inlägg
  • 1

Klar förbättring efter uppdateringen flyter smidigare och än så länge fungerar kanalbyten mycket bra! Ny design på volymbaren :D



#3585

Postad 16 december 2020 - 22:34

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Klar förbättring efter uppdateringen flyter smidigare och än så länge fungerar kanalbyten mycket bra! Ny design på volymbaren :D

Just volymindikatorn är väl ett exempel på när programmerna borde ha frågat sig VARFÖR ska vi ändra på det här?? Volymkontrollen syns dåligt där nere bland textremsor och annat hyss som så ofta finns i programmaterialet. Mycket bättre med kontrollen där den låg förut.


Redigerat av Nisken, 16 december 2020 - 22:35.


#3586

Postad 17 december 2020 - 08:10

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Klar förbättring efter uppdateringen flyter smidigare och än så länge fungerar kanalbyten mycket bra! Ny design på volymbaren :D

Klar förbättring på så sätt att ett kanalbyte tar 4-5 sekunder istället för 7-8. Dock allt annat än ok enligt min mening. Ett kanalbyte ska banne mig inte ta mer än en halv sekund.



#3587

Postad 17 december 2020 - 09:16

adbjma
  • adbjma
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Har tyvärr noterat 2 nya "features" efter android uppdateringen.

 

Varje morgon så när jag börjar titta på live TV så är det inget ljud, kan se volym indikatorn men inget ljud.

Om jag går in på Netflix så kommer ljud och växlar jag tillbaka till live TV så har jag ljud igen.

Detta är efter varje morgon, har jag tittat på live tv en gång under dagen så verkar ljudet vara kvar till nästa morgon då det är samma sak igen.

 

problem 2:

Sätter jag på boxen så sätts inte TVn på längre, måste manuellt sätta på TV, har HDMI-CEC aktiv men fungerar inte :-(

 

Någon annan som har samma sak?



#3588

Postad 17 december 2020 - 09:50

dajjes74
  • dajjes74
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0

Har tyvärr noterat 2 nya "features" efter android uppdateringen.

Varje morgon så när jag börjar titta på live TV så är det inget ljud, kan se volym indikatorn men inget ljud.
Om jag går in på Netflix så kommer ljud och växlar jag tillbaka till live TV så har jag ljud igen.
Detta är efter varje morgon, har jag tittat på live tv en gång under dagen så verkar ljudet vara kvar till nästa morgon då det är samma sak igen.

problem 2:
Sätter jag på boxen så sätts inte TVn på längre, måste manuellt sätta på TV, har HDMI-CEC aktiv men fungerar inte :-(

Någon annan som har samma sak?


Sätter jag på tv'n så startar inte boxen...Fungerande innan uppdateringen.

#3589

Postad 17 december 2020 - 11:28

Unregistered8fdccd18
  • Unregistered8fdccd18
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Har tyvärr noterat 2 nya "features" efter android uppdateringen.

 

Varje morgon så när jag börjar titta på live TV så är det inget ljud, kan se volym indikatorn men inget ljud.

Om jag går in på Netflix så kommer ljud och växlar jag tillbaka till live TV så har jag ljud igen.

Detta är efter varje morgon, har jag tittat på live tv en gång under dagen så verkar ljudet vara kvar till nästa morgon då det är samma sak igen.

 

problem 2:

Sätter jag på boxen så sätts inte TVn på längre, måste manuellt sätta på TV, har HDMI-CEC aktiv men fungerar inte :-(

 

Någon annan som har samma sak?

 

Opplever akkurat det samme. Ingen lyd. Selv om volumindikator og alt annet ser ok ut.

Må f.eks skifte mellom stereo/flerkanal for at lyden skal komme.

Virker å være hvis jeg skrur på boksen først, og deretter TV?

 

Og ja. Tven må skrus på separat. Før fungerte det via CEC e.l.


Redigerat av Unregistered8fdccd18, 17 december 2020 - 19:06.


#3590

Postad 17 december 2020 - 12:34

StefanA
  • StefanA
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Har tyvärr noterat 2 nya "features" efter android uppdateringen.

 

Varje morgon så när jag börjar titta på live TV så är det inget ljud, kan se volym indikatorn men inget ljud.

Om jag går in på Netflix så kommer ljud och växlar jag tillbaka till live TV så har jag ljud igen.

Detta är efter varje morgon, har jag tittat på live tv en gång under dagen så verkar ljudet vara kvar till nästa morgon då det är samma sak igen.

 

problem 2:

Sätter jag på boxen så sätts inte TVn på längre, måste manuellt sätta på TV, har HDMI-CEC aktiv men fungerar inte :-(

 

Någon annan som har samma sak?

 

Ja, har exakt detsamma.

 

//Stefan



#3591

Postad 17 december 2020 - 14:03

clc
  • clc
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Men detta är ju helt bedrövligt. Man löser ett problem och skapar genast ett antal nya som man inte har en aning om.

Problemet med att inte boxen startar kringutrustning har även drabbat mig. Har alltid funkat tidigare. Angående ljudproblemen

har jag väl inga större förhoppningar. Enda lösningen tycks vara nya boxen eller byta till annan leverantör via fiber.

Dags att skärpa till sig!!



#3592

Postad 17 december 2020 - 14:36

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

  • 382 inlägg
  • 1

Men detta är ju helt bedrövligt. Man löser ett problem och skapar genast ett antal nya som man inte har en aning om.

Problemet med att inte boxen startar kringutrustning har även drabbat mig. Har alltid funkat tidigare. Angående ljudproblemen

har jag väl inga större förhoppningar. Enda lösningen tycks vara nya boxen eller byta till annan leverantör via fiber.

Dags att skärpa till sig!!

Kommer Canal Digital släppa en ny box?



#3593

Postad 17 december 2020 - 14:52

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Dags att skärpa till sej har de vart i 3år.Har haft boxen sedan start,fick den utbytt efter 1år.
De tar på humöret.

#3594

Postad 17 december 2020 - 15:05

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Kommer Canal Digital släppa en ny box?

 

Jepp, den nya boxen finns hemma hos toppar inom CD/Allente (som företaget snart kommer heta). Den heter nu i testfasen OnePlace2 och jag har en tråd om den här på forumet.



#3595

Postad 17 december 2020 - 16:19

clc
  • clc
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Plötsligt funkar hdmi-cec igen. Bra så långt.



#3596

Postad 17 december 2020 - 17:09

pebjn
  • pebjn
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

Min OnePlace slår på TV när jag startar boxen, men när jag stänger av boxen så stängs inte TV:n av. 

Har aldrig fått det att fungera.



#3597

Postad 17 december 2020 - 17:25

clc
  • clc
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Min OnePlace slår på TV när jag startar boxen, men när jag stänger av boxen så stängs inte TV:n av. 

Har aldrig fått det att fungera.

Enligt tidigare förklaring från Niklas är det meningen att det ska vara så. Tanken är att man kanske vill använda TV:n till annan programkälla.

Om du däremot stänger av TV:n först tar den med sig boxen och allt blir avstängt.



#3598

Postad 17 december 2020 - 19:25

Yusshaka20
  • Yusshaka20
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Har tyvärr noterat 2 nya "features" efter android uppdateringen.

 

Varje morgon så när jag börjar titta på live TV så är det inget ljud, kan se volym indikatorn men inget ljud.

Om jag går in på Netflix så kommer ljud och växlar jag tillbaka till live TV så har jag ljud igen.

Detta är efter varje morgon, har jag tittat på live tv en gång under dagen så verkar ljudet vara kvar till nästa morgon då det är samma sak igen.

 

problem 2:

Sätter jag på boxen så sätts inte TVn på längre, måste manuellt sätta på TV, har HDMI-CEC aktiv men fungerar inte :-(

 

Någon annan som har samma sak?

Byt ut HDMI-sladden


Redigerat av Yusshaka20, 17 december 2020 - 19:32.


#3599

Postad 17 december 2020 - 20:02

orrebus
  • orrebus
  • Lärjunge

  • 288 inlägg
  • 0

Klar förbättring på så sätt att ett kanalbyte tar 4-5 sekunder istället för 7-8. Dock allt annat än ok enligt min mening. Ett kanalbyte ska banne mig inte ta mer än en halv sekund.

Precis, klar förbättring men inte bra. Men ett steg åt rätt håll, men det tar för lång tid för dessa förbättringar. 

 

En annan förbättring är att "back" knappen fungerar igen, då den väldigt ofta inte fungerar tidigare. Vilket inte borde vart ett problem tidigare heller.



#3600

Postad 17 december 2020 - 20:08

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

  • 382 inlägg
  • 0

Ett problem som inträffat på min box är att vid kanalbyte piper ett högfrekvent ljud i TV:ns högtalare. Jag har startat om boxen utan resultat.

Trots att jag återställt boxen så är ljudet kvar.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.