Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Handla från Aliexpress

14 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 30 april 2019 - 06:43

cazz
  • cazz
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0

Tänkte kanske testa att köpa en övervakningskamera som har onvif och PoE från Aliexpress men är lite osäker då de har massor av olika versioner men det verkar vara lite svårt att köpa från EU då jag inte vill råka ut för kinaavgiften.

 

Så fort jag väljer tyskland så står det att det inte går att skicka till sverige men väljer jag kina så kommer jag väll få betala avgiften eller går de via ett EU land?

 

 



#2

Postad 30 april 2019 - 07:03

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 248 inlägg
  • 0

Du kommer med största sannolikhet få betala moms och avgift om den skickas från Kina.

Kika på om någon skickar från Spanien, det brukar oftare gå att skicka till Sverige från lager i Spanien än från lager i Tyskland, av någon märklig anledning.



#3

Postad 30 april 2019 - 07:07

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
I 9 fall av 10 så får du betala avgiften men vanligtvis så brukar Ali-handlarna sätta ett lågt värde så importmomsen blir inte många kronor, däremot så åker du på deklarationsavgiften som är fast och ingen koppling till värdet. Finns vissa handlare som skeppar via eller från ett lager inom EU och där blir det ju inga tillkommande avgifter, är dock få som skickar till Sverige på detta sätt och antagligen pga. att SE är en liten marknad.

Andra gånger det kan slinga igenom är de fall när inte PostNord hanterar paketet i SE, fått en del som tex. MTD kört ut och där har jag inte behövt betala något extra.

Edit: Inte Ali men köpt en del ”kinaprylar” via TomTop och de har alltid kommit fram utan ytterligare avgifter.

Redigerat av lobo, 30 april 2019 - 07:09.


#4

Postad 30 april 2019 - 07:23

cazz
  • cazz
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0

Hmm ok, ser en kamera som har fått bra betyg till ett lågt pris

https://www.aliexpre...d0-4d37a19e20c6

 

28.57USD 

-3 USD i välkomstrabatt.

= 25.57 USD (ca 243 kr)

 

Sedan Posten tar ju 75 kr i avgift + momsen så kanske 100 kr totalt för det

 

Så 343 kr efter ca 20 dagars väntan.



#5

Postad 30 april 2019 - 07:51

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Har endast erfarenhet av HIKVision och Xiaomi/Mi vilka båda är bra men där är det HIKVision som gäller för övervakningskameror (dyrare än ditt exempel dock).

Leveranstider varierar kraftigt oavsett vad som sägs på handlarsidorna, har upplevt allt mellan 7 dagar upp till 3 månader..... (baserar på totalt 97 orders från Ali).

#6

Postad 30 april 2019 - 09:25

cazz
  • cazz
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0

Kör Trendnet sedan ett tag tillbaka och har varit riktigt nöjd med dessa men nyfiken att se vad denna kamera kan prestera.



#7

Postad 30 april 2019 - 19:28

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0
Kolla om du kan hitta samma på Wish, då betalar du allt i förväg, och det kommer ingen
faktura från Posten.

#8

Postad 01 maj 2019 - 14:42

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 681 inlägg
  • 0

Min erfarenhet av Wish är allt annat än bra. Jag kan ha haft otur men jag fick en kopia och helt annan version en den dom hade bild på. Försökte skicka meddelande men detta blev duktit ignorerat sammtidigt som dom fortsatte å spamma mig med reklam så jag har bojkottat dom iaf.



#9

Postad 01 maj 2019 - 16:57

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Jag har inte samma erfarenheter, men har å andra sidan bara handlat från dom 2-3 ggr.

Betalar man med kort kan man ju alltid gå till sin bank/inlösare. Vet inte hur det funkar med Klarna, som också är ett betalningsalternativ hos Wish.


Redigerat av frollic, 03 maj 2019 - 08:20.


#10

Postad 01 maj 2019 - 17:08

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 681 inlägg
  • 0
Skulle ha en sak til barna til jul og den gick att använda og hade inte tid att beställa ny.....det var bara så dumt att jag inte fick hela sanningen för då kunde jag vurderat ett annat ställe. Det var kristallklart att dom låtsades att de sålde den dyra fina versionen som det var flera bilder på. Sen att inte ens svara på klagomål var också dåligt. Bara delar erfarenhet här og om det inte gör så mycket att man kan få något annat än beskrivet så fungerade ju frakt og betalning utan problem.

#11

Postad 01 maj 2019 - 22:03

cazz
  • cazz
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0

Körde med ebay, även om jag betalar den avgiften så är det endå billigare än att köpa i sverige.



#12

Postad 03 maj 2019 - 17:44

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0

Min erfarenhet av Wish är allt annat än bra. Jag kan ha haft otur men jag fick en kopia och helt annan version en den dom hade bild på. Försökte skicka meddelande men detta blev duktit ignorerat sammtidigt som dom fortsatte å spamma mig med reklam så jag har bojkottat dom iaf.

Tycker det funkat bra. Jag har handlat en del skräp där. Det fina är möjligheten med faktura som betalas efter att produkten mottagits.
Har du fått plagiat eller en dålig produkt ska du naturligtvis inte betala.
Jag har som sagt fått skräp flera gånger, då hör man av sig, så slipper man betala.
På ebay däremot, när man betalat i förskott, har jag sämre erfarenheter.

#13

Postad 03 maj 2019 - 18:55

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 681 inlägg
  • 0
Ebay funkar om man kollar nöjdhetsprocent och har 98-99 som mål, samt ser vad dom som klagat har klagat på. Har aldrig fått fel vara. En endaste gång skickade han inte varan och då hade jag skyndat mig och inte sett så noga på tidigare klagomål, men med paypal dispute och ebay dispute så är det ingen med ok historik som vågar bråka. Fick tilbaka pengatna utan problem.

Wish-fallet var en leksak til ena barnet, men jag köpte en riktig lätt begagnad till henne och så fick minste man kopian som bonus och det blev en hit att båda fick leksak och en femåring behöver inte den samma kvaliteten så i det fallet fungerade det bra ändå.

Det jag vil dra fram är oärligheten med skarpa bilder på en orginalsak och så skicka en uppenbar kopia och inte svara på mail. Sen att man kan häva köpet är bra, men det ska inte behövas om man är ärlig imo.

#14

Postad 04 maj 2019 - 00:40

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0

Ebay funkar om man kollar nöjdhetsprocent och har 98-99 som mål, samt ser vad dom som klagat har klagat på. Har aldrig fått fel vara. En endaste gång skickade han inte varan och då hade jag skyndat mig och inte sett så noga på tidigare klagomål, men med paypal dispute och ebay dispute så är det ingen med ok historik som vågar bråka. Fick tilbaka pengatna utan problem.
Wish-fallet var en leksak til ena barnet, men jag köpte en riktig lätt begagnad till henne och så fick minste man kopian som bonus och det blev en hit att båda fick leksak och en femåring behöver inte den samma kvaliteten så i det fallet fungerade det bra ändå.
Det jag vil dra fram är oärligheten med skarpa bilder på en orginalsak och så skicka en uppenbar kopia och inte svara på mail. Sen att man kan häva köpet är bra, men det ska inte behövas om man är ärlig imo.

Hmmm. Nä där håller jag inte riktigt med.
Skulle säga att det är mycket svårt med "nöjdhetsprocenten" på ebay. Har ofta kollat på den, och gått på ganska många nitar, på framförallt billigt krimskrams.
Jag har varit rätt principfast flera gånger, men har man redan betalat tenderar säljarna att vara ganska besvärliga.
Wish däremot, har varit en del kass prylar därifrån med. Framför man bara synpunkterna så slipper man betala. Det är min erfarenhet i alls fall.

Redigerat av hampestampe, 04 maj 2019 - 00:41.


#15

Postad 04 maj 2019 - 10:40

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 681 inlägg
  • 0

Då har vi helt olika erfarnheter här. Har som sagt aldrig blitt blåst och har köpt julklappar och allt möjligt. F.eks Anime-tusher för flera tusen kronor, har funkat klockrent. Man börjar med att se på procent nöjda kunder i sammband med hur många dom har sålt, men man bör också gå och se på statistiken om de få som var missnöjda hänt dom senaste 6mån så brukar jag backa ut, men om det var länge sen så är det ett gott tecken, i tillägg om det är något dyrt så bör man se vad de missnöjda varit missnöjda med. "wrong item" är varningsflagga direkt medans "it took a little long but everything ok" är mera innanför.

 

Köp alltid med Paypal. Om du vil ha pengarna tilbaka så ge säljaren en chans - sen gör du ebay claim och kan också göra paypal-claim.

 

Med denna strategi har jag köpt många saker allt från hörslursförstärkare til mobilskydd, olika audio-konvertrar, kläder, smycken, hygiensprodukter, bildelar t.om och känner att det fungerar riktigt bra, har aldrig någon känsla att det inte ska fungera.

Har dock inte köpt så mycket krimskrams...


För att knyta lite til topic så har jag också handlat från Ali med ungefär samma framgångsätt och det har fungerat perfekt. Har f.eks köpt mekanisk tangentbord-saker och ny mini-stand til switchen som är helt guld.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.