Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

XMLTV Grabber för TVTab.la

375 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 30 november 2012 - 16:09

Unregisteredbba0afcb
  • Unregisteredbba0afcb
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0

1. Saknar epg för France24 och Bloomberg som finns i CD's familijepaket. Inga kanaler man ser på ofta men störigt att det gapar tomt där

Bloomberg får jag tablåer för. Men de använder ett skumt format (binary-Excel) vilket jag inte kan importera. Får hitta på något där.

France24 har jag letat presskontakter för. Men inte hittat. Ska leta mer senare.


Alla loggor för tv-kanalerna som finns på tvtab.la finns på http://xmltv.tvtab.la/chanlogos/ (mapparna 16x16 och 44x44 är samma fast olika storlekar).

#52

Postad 30 november 2012 - 16:26

LuffarJoh
  • LuffarJoh
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
jag testar gärna innan du lägger upp. Vill du ha kod för config-appen som jag slängde ihop så är det bara att hojta till.

#53

Postad 30 november 2012 - 20:45

beachman
  • beachman
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0

jag testar gärna innan du lägger upp. Vill du ha kod för config-appen som jag slängde ihop så är det bara att hojta till.


Jag PM:ar över version 2 till dig!

Den är i stort sett klar, men tänkte slänga upp en lien wiki hur man sätter upp grabbern med schemaläggning och config för dvblink innan jag lägger upp den ofentligt.

Det finns 3 nya inställningar i Tvzon.exe.config, som du behöver lyfta över i din befintliga config, de gamla från ver 1.1 är kompatibla. Kanska nåt att komplettera ditt GUI med ;) .

Kommer att resa bort nu i helgen, så jag hinner inte förklara de nya inställningarna...

#54

Postad 30 november 2012 - 20:52

beachman
  • beachman
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0

Först tack till Beachman för den fantastiska grabbern och LuffarJoh för GUI't för att skapa config-filen samt JNylen för tjänsten.

Ett par frågor:
1. Saknar epg för France24 och Bloomberg som finns i CD's familijepaket. Inga kanaler man ser på ofta men störigt att det gapar tomt där
2. Vissa kanaler har fått logga tilldelat sig, Hur mappar man de övriga?

Kör med DVBLink 4.5.1


Jag PM:ar över version 2 till dig!


Eh va tusan, det gick inte att skicka fil som PM. Men det är ju inga hemligheter, jag lägger upp den offentligt så får vem som helst testa. Som sagt jag återkommer efter helgen med mer info...

Edit:
Har flyttat filen till första inlägget...

Redigerat av beachman, 11 december 2012 - 08:05.


#55

Postad 01 december 2012 - 12:53

Unregistered2a3df4ba
  • Unregistered2a3df4ba
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
@beachman
Den verkar ju funka lika fint som tidigare version, gott jobbat.
//onkan

#56

Postad 03 december 2012 - 12:30

beachman
  • beachman
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0
Har hittat en bugg som gör att den cachar lite för mycket, vilket gör att den kommer att hoppa över vissa dagar...

Ni som redan laddat hem tvzon 2.0 innan idag får ladda ner den igen (Har uppdaterat föregående inlägg med ny fil).

Gå sedan in i den dolda mappen C:\ProgramData\Tvzon och radera filen som heter temp.xml, detta kommer att radera alla cache.

Kör sedan tvzon.exe igen som vanligt

#57

Postad 03 december 2012 - 23:24

Unregisteredfd02c471
  • Unregisteredfd02c471
  • Användare

  • 178 inlägg
  • 0

Menar du kanalloggor, eller programloggor?


kanalloggor menade jag. Sedan jag uppdaterade dvblink till 4.5.1 och började köra med tvzon dök det upp loggor på vissa kanaler. Har iof mediacenterlogos2 också men har inte lagt in det än. Men det kan vara ett incitament för fler anhängare om det framgår hur kanalerna skall döpas/mappas för att få det fungera 100% för att slippa mcl2 avgiften

#58

Postad 05 december 2012 - 21:30

beachman
  • beachman
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0

kanalloggor menade jag. Sedan jag uppdaterade dvblink till 4.5.1 och började köra med tvzon dök det upp loggor på vissa kanaler. Har iof mediacenterlogos2 också men har inte lagt in det än. Men det kan vara ett incitament för fler anhängare om det framgår hur kanalerna skall döpas/mappas för att få det fungera 100% för att slippa mcl2 avgiften


Mcl är väl gratis? Det är väl bara funktionen som automatiskt mappar kanaler mot loggor kostar? Jag har använt mcl och mappade alla kanaler manuellt en gång sen fastnade de där så länge man inte ändrar kanalmappning i dvblink...

Tvzon skapar <icon element även för kanalloggorna, men för mig har aldrig dvblink använt sig av dessa. Möjligtvis läser BigScreenEPG av det från xmltvfilen, men det har jag aldrig prövat...

Redigerat av beachman, 05 december 2012 - 21:31.


#59

Postad 07 december 2012 - 08:06

LuffarJoh
  • LuffarJoh
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
fungerar bra!

Jag ska uppdatera config-appen så fort jag får tid. lite körigt nu innan Jul :)

#60

Postad 15 december 2012 - 13:00

SpooZ
  • SpooZ
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
2.0 fungerar mycket bra. Äntligen en programguide grabber som man inte behöver lägga ner timmar av arbete för att konfigurera..
Väntar spänt på config appen.
Kan gärna bidra med några rader kod på config appen om det behövs.
Stort tack :D

#61

Postad 26 december 2012 - 19:52

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Kan man få 14 dagars epg från tvzon?

#62

Postad 26 december 2012 - 22:16

Unregisteredbba0afcb
  • Unregisteredbba0afcb
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0

Kan man få 14 dagars epg från tvzon?

Den har tablåer för 3 veckor.
Så idag tills den 16onde Januari

#63

Postad 30 december 2012 - 09:03

bengtner
  • bengtner
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Har kört igång grabbern och har testat med att lägga in EPG data för en kanal jag saknar info för idag (sjuan) i DVBLink. Funkar fint. Innan jag går vidare och använder denna grabber som min primära EPG-källa så vill jag förstå hur ofta den körs. Tittade bland datorns services men hitar inte någon grabber där. Men jag antar att den körs med automatik efter det att jag har startat den en gång?

Har bläddrat i tråden men hittar inget om detta. Eller så har jag läst slarvigt....

#64

Postad 30 december 2012 - 11:19

beachman
  • beachman
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0

Har kört igång grabbern och har testat med att lägga in EPG data för en kanal jag saknar info för idag (sjuan) i DVBLink. Funkar fint. Innan jag går vidare och använder denna grabber som min primära EPG-källa så vill jag förstå hur ofta den körs. Tittade bland datorns services men hitar inte någon grabber där. Men jag antar att den körs med automatik efter det att jag har startat den en gång?

Har bläddrat i tråden men hittar inget om detta. Eller så har jag läst slarvigt....


Hej!

Den körs inte per automatik. Du måste lägga upp det som ett jobb i schemaläggaren i windows. Hade tänkt skriva en wiki om det, men det har inte blivit av. Det är ganska enkelt att lägga upp jobbet genom att följa denna guide: http://windows.micro...schedule-a-task

Packs upp tvzoon.zip på lämpligt ställe, exempelvis c:\program files\tvzon\

Förslagsvis sätter du upp schemat att köra varje dag, exempelvis kl 10:00. (Undvik ca 23:00-05:00 pga att tablåerna växlar dag mellan dessa tider)

Om du vill kan du även kryssa i alternativet att "väcka" datorn ur strömsparläge när jobbet ska köras.

Browsa sedan bara fram till tvzon.exe

Klart!

Redigerat av beachman, 30 december 2012 - 11:24.


#65

Postad 02 januari 2013 - 18:19

AndreasBj
  • AndreasBj
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Hej

Jag håller på att lägga till EPG till MCE via DvbLink och testade först WebGrab+Plus vilket fungerade ganska bra men inte perfekt och nu har jag hittat ditt program vilket är betydligt närmare hur jag vill ha det!

Dock är det inte exakt så som jag vill ha det. T.ex. för serier så skulle jag vilja se vilken säsong och avsnitt det är. Jag ser inte att Media Center visar den informationen trots att den finns ju i <episode-num> taggen. Jag vet inte exakt hur det blir bäst men t.ex. genom att lägga det först/sist i desc-taggen (ex. Säsong 2 avsnitt 1 av 23). Alt i sub-title taggen? (ex S02E01) eller liknande...

Jag ser att olika sidor skriver olika saker. T.ex. i http://xmltv.tvtab.l...013-01-02.js.gz står denna information inte i desc men i episodeNum.onscreen. Tittar man på samma information om Big Bang Theory på http://www.tv.nu/kanal/kanal5 så står det "Säsong 2. Avsnitt 1 av 23."

Har jag missat något eftersom jag inte ser denna info? Är det möjligt för dig att ändra så det syns?

Mvh Andreas

#66

Postad 02 januari 2013 - 21:43

beachman
  • beachman
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0

Hej

Jag håller på att lägga till EPG till MCE via DvbLink och testade först WebGrab+Plus vilket fungerade ganska bra men inte perfekt och nu har jag hittat ditt program vilket är betydligt närmare hur jag vill ha det!

Dock är det inte exakt så som jag vill ha det. T.ex. för serier så skulle jag vilja se vilken säsong och avsnitt det är. Jag ser inte att Media Center visar den informationen trots att den finns ju i <episode-num> taggen. Jag vet inte exakt hur det blir bäst men t.ex. genom att lägga det först/sist i desc-taggen (ex. Säsong 2 avsnitt 1 av 23). Alt i sub-title taggen? (ex S02E01) eller liknande...

Jag ser att olika sidor skriver olika saker. T.ex. i http://xmltv.tvtab.l...013-01-02.js.gz står denna information inte i desc men i episodeNum.onscreen. Tittar man på samma information om Big Bang Theory på http://www.tv.nu/kanal/kanal5 så står det "Säsong 2. Avsnitt 1 av 23."

Har jag missat något eftersom jag inte ser denna info? Är det möjligt för dig att ändra så det syns?

Mvh Andreas


Säsong och episod finns med i media centers epg, men det visas inte.
Hittade en tråd om detta: http://www.pcmediace...r-shown-in-epg/

Om du använder dvblink 4.5.2 så visas episod och säsong i webbgränssnittet...

Jag kan göra en uppdatering där <episode-num system="onscreen"> lyfts in i början av description.

Har även hittat en bugg i dvblinks parsening av <episode-num> taggen som jag lyckats gå runt, kika här: http://forum.dvblogi...t=22573&p=71810

Jag meddelar när ny version finns för nedladdning

#67

Postad 03 januari 2013 - 13:08

AndreasBj
  • AndreasBj
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Om du använder dvblink 4.5.2 så visas episod och säsong i webbgränssnittet...

Vilket webbgränssnitt menar du? Jag använder DVBLink TVSource 4.5.2.

Jag kan göra en uppdatering där <episode-num system="onscreen"> lyfts in i början av description.

Det vore jättesnällt! Om inte alla vill ha den så kanske du kan lägga in det som tillval via config-filen...

Har även hittat en bugg i dvblinks parsening av <episode-num> taggen som jag lyckats gå runt, kika här: http://forum.dvblogi...t=22573&p=71810

Jag läste tråden igår men insåg först nu att det var du som hade rapporterat buggen :D

Jag meddelar när ny version finns för nedladdning

Tack! Jag hade faktiskt själv tänkt implementera detta i C# men det verkar som att du gör ett så pass bra jobb att jag slipper :). Säg till om du behöver hjälp med något...

#68

Postad 04 januari 2013 - 11:40

beachman
  • beachman
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0

Vilket webbgränssnitt menar du? Jag använder DVBLink TVSource 4.5.2.

Glömde nämna att jag kör DVBLink Connect Server, där ingår det ett webbgränssnitt för att visa upp programtablån. Där kan man se att dvblink har läst av episode-num taggen till skillnad från WMC där avsnitt och säsong inte visas.

Det vore jättesnällt! Om inte alla vill ha den så kanske du kan lägga in det som tillval via config-filen...

Done! Nu finns detta som inställning i tvzon version 2.1.
Observera att grabbern bara lägger till avsnitt/säsong i början description om det inte redan finns, en del kanaler har det i description redan. Om du kört version 2.0 redan så kommer du behöva lägga till inställningen i din konfigfil (Se uppdaterad första post). Eftersom grabbern har en inbyggd cachehantering så kommer den nya inställningen bara gälla program som lagts till eller modifierats sedan föregående körning. Om du vill rensa cachen så kan du radera filen "C:\ProgramData\Tvzon\temp.xml", men då kommer du också missa indexering av repriser bakåt i tiden.

Tack! Jag hade faktiskt själv tänkt implementera detta i C# men det verkar som att du gör ett så pass bra jobb att jag slipper :). Säg till om du behöver hjälp med något...


Har själv skrivit grabbern i C#, måste erkänna att C# tillsammans med .NET Framework förmodligen är världens bästa programmeringsspråk/plattform. Sedan man lärt sig syntaxen (som är otroligt lik C++) så är det nästan som att bygga med lego, det gäller bara att hitta de legobitar man behöver i frameworket sedan kan man åstadkomma nästan vad som helst på kort tid...

#69

Postad 04 januari 2013 - 13:57

AndreasBj
  • AndreasBj
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Sjukt snällt. Nu ska jag testa lite.

Jag håller med om C#.net... Jag har programmerat i .Net sedan 2002 och det blir bara bättre :D

#70

Postad 13 januari 2013 - 11:08

emanuelj
  • emanuelj
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Funkar riktigt bra, men varför blir det HD flaggor på alla program på SVT 1 och 2 HD

#71

Postad 15 januari 2013 - 11:29

beachman
  • beachman
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0

Funkar riktigt bra, men varför blir det HD flaggor på alla program på SVT 1 och 2 HD


Verkar vara en bugg i DVBLink, finns det ett program med hdflagga på en viss kanal verkar det som om alla program på den kanalen får hdflaggor.

Ska posta buggen på dvblinks forum, återkommer om jag får någon respons där...

#72

Postad 15 januari 2013 - 11:33

Unregisteredbba0afcb
  • Unregisteredbba0afcb
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0
Faktiskt så har jag för mig att alla HD kanaler har automatiskt HD quality. Jag ska dock kolla igenom alla kanaler senare.

#73

Postad 15 januari 2013 - 11:47

beachman
  • beachman
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0

Verkar vara en bugg i DVBLink, finns det ett program med hdflagga på en viss kanal verkar det som om alla program på den kanalen får hdflaggor.

Ska posta buggen på dvblinks forum, återkommer om jag får någon respons där...


Eller inte... Såg fel, xmltvfilerna för en hdkanal verkar visa att alla program sänds i HD.

Jag kan höra med Jocke på tvtabla varför alla program får hdtvflagga?!

Faktiskt så har jag för mig att alla HD kanaler har automatiskt HD quality. Jag ska dock kolla igenom alla kanaler senare.


Såg inte din post...

Det vore kanon om du kollar upp...

#74

Postad 15 januari 2013 - 11:49

Unregisteredbba0afcb
  • Unregisteredbba0afcb
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0
Har tänkt fixa alla faktiskt men inte haft tid på sistone.

Ska försöka fixa det inom snar framtid.

#75

Postad 16 januari 2013 - 13:48

Unregisteredbba0afcb
  • Unregisteredbba0afcb
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0

Såg inte din post...

Det vore kanon om du kollar upp...


Detta är nu fixat och kommer vara fixad fr.o.m. imorgon morgon.
Alla kanaler som skickar med HDTV i deras filer/presstjänster får HDTV flagga.
Men om det är en kanal som är HD fast ändå inte skickar med HDTV flagga så får den det ändå.

Kanaler som är fixade: SVT-kanalerna och TV4-kanalerna. Standardkanalerna här kommer inte ha HDTV-flagga längre.

#76

Postad 16 januari 2013 - 13:51

AndreasBj
  • AndreasBj
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Betyder det här att SVT1 HD, SVT2 HD osv endast får HD flaggor för de program som verkligen är i HD? I så fall, de andra programmen är de i SD eller är de uppskalade till HD?

#77

Postad 16 januari 2013 - 13:53

Unregisteredbba0afcb
  • Unregisteredbba0afcb
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0

Betyder det här att SVT1 HD, SVT2 HD osv endast får HD flaggor för de program som verkligen är i HD? I så fall, de andra programmen är de i SD eller är de uppskalade till HD?

Om SVT skickar med HD i description, så får den HDTV-flagga. SVT1 (inte HD) hade redan det fixat, vet inte alls varför jag körde HDTV-flagga på alla program.

#78

Postad 16 januari 2013 - 13:57

AndreasBj
  • AndreasBj
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Ok, då vet jag tack!

#79

Postad 16 januari 2013 - 14:39

beachman
  • beachman
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0

Detta är nu fixat och kommer vara fixad fr.o.m. imorgon morgon.


Det är ju lysande :)

Alla kanaler som skickar med HDTV i deras filer/presstjänster får HDTV flagga.
Men om det är en kanal som är HD fast ändå inte skickar med HDTV flagga så får den det ändå.
Kanaler som är fixade: SVT-kanalerna och TV4-kanalerna.


Jag antar att du menar att svt1hd, svt2hd och TV4hd kommer att får hdflagga på enskilda program som verkligen sänder i HD, medans exempelvis kanal 5 HD fortsättningsvis får HD-flagga på samtliga program.

Standardkanalerna här kommer inte ha HDTV-flagga längre.

Bra, jag löste det tidigare i min grabber genom att kolla om kanalnamnet innehöll "hd", annars plockade jag bort flaggan...


I så fall, de andra programmen är de i SD eller är de uppskalade till HD?


Lite offtopic, men...
SVT skickar alla program i i HD H264, 720P50. Om råmaterialet är SD så kommer det att skalas upp till HD. SVT1/2SD skalar ner hdsignalen till mpeg2 SD. Detta innebär att ett program skjuten i SD skalas först upp till HD för att sedan om den visas på en SD kanal skalas ner igen. Tablån kommer däremot bara få HD-flagga för de program som verkligen är skjuten i HD...

Personligen tycker jag svt har den överlägset bästa bildkvaliten, tycker det ofta ser bättre ut än bluray än fast det oftast är 1080P...

Mer info finns att läsa här: http://www.svt.se/om...pertinformation

#80

Postad 16 januari 2013 - 14:46

Unregisteredbba0afcb
  • Unregisteredbba0afcb
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0

Jag antar att du menar att svt1hd, svt2hd och TV4hd kommer att får hdflagga på enskilda program som verkligen sänder i HD, medans exempelvis kanal 5 HD fortsättningsvis får HD-flagga på samtliga program.

Japp. Har kollat lite på Kanal 5/9 HD. Men de verkar inte skicka med vilka program som är HD, så den kanalen kommer ha HDTV på alla program tills vidare.
Dock så lär jag göra om Kanal5 importören senare. Den verkar missa vilka program som är filmer ibland.

Och, Silver HD finns inte längre. Silver sänds dock i HD. Så den kanalen kommer få Silvers tablå med HDTV på alla program fr.o.m. imorrn.

Redigerat av Unregisteredbba0afcb, 16 januari 2013 - 14:46.


#81

Postad 16 januari 2013 - 17:45

AndreasBj
  • AndreasBj
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Lite offtopic, men...
SVT skickar alla program i i HD H264, 720P50. Om råmaterialet är SD så kommer det att skalas upp till HD. SVT1/2SD skalar ner hdsignalen till mpeg2 SD. Detta innebär att ett program skjuten i SD skalas först upp till HD för att sedan om den visas på en SD kanal skalas ner igen. Tablån kommer däremot bara få HD-flagga för de program som verkligen är skjuten i HD...

Personligen tycker jag svt har den överlägset bästa bildkvaliten, tycker det ofta ser bättre ut än bluray än fast det oftast är 1080P...

Mer info finns att läsa här: http://www.svt.se/om...pertinformation

Jag surfade dit faktiskt förut när jag insåg att mina frågor inte hade med tv grabbern att göra så jag la ner mina tankar i tråden men tack för ett bra svar.

Jag har testat din grabber allt mer och lagt till fler kanaler i konfigurationen (jag har Canal Digital via satellit) och allt verkar hittills bra. Det är lite problem med vissa filmer som flaggadas som serie. Jag kommer inte ihåg vilka det var men det var under julhelgen iaf... Jag återkommer efter djupare testningar.

#82

Postad 17 januari 2013 - 12:14

beachman
  • beachman
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0

Detta är nu fixat och kommer vara fixad fr.o.m. imorgon morgon.
Alla kanaler som skickar med HDTV i deras filer/presstjänster får HDTV flagga.
Men om det är en kanal som är HD fast ändå inte skickar med HDTV flagga så får den det ändå.

Kanaler som är fixade: SVT-kanalerna och TV4-kanalerna. Standardkanalerna här kommer inte ha HDTV-flagga längre.


Har testat nu och det funkar nu perfekt med hd-flaggorna på svt1hd, svt2hd och tv4hd :), bra jobbat!

Några småsaker som verkar vara felaktiga dock:
  • PÅ svt-kanalerna så sätts aspect-ratio felaktigt till 4:3 på alla program (Inte så viktigt för mig dock, eftersom WMC inte utnyttjar detta).
  • Som AnderBj skriver så verkar nästan alla program taggas som serie, även en del filmer och dokumentärer mm. (Inte heller hela världen enligt min mening. Jag tar hellre att en film taggas felaktigt som serie, än tvärt om då det skulle innebära att det inte går att välja serieinspelning i WMC eller på andra klienter)
Ser att Kanal 5 har HD-flaggor i deras egen tablå, kanske det går att få ut den infon också!?

#83

Postad 18 januari 2013 - 13:50

HjalleBalle
  • HjalleBalle
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Tack för en bra app!
Använder inte WMC, men använder tvheadend under openelec och använder din app på en annan dator för att ladda ner xmltv-data. Funkar toppen det lilla jag provat!

#84

Postad 18 januari 2013 - 20:20

Unregisteredbba0afcb
  • Unregisteredbba0afcb
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0

Har testat nu och det funkar nu perfekt med hd-flaggorna på svt1hd, svt2hd och tv4hd :), bra jobbat!

Några småsaker som verkar vara felaktiga dock:

  • PÅ svt-kanalerna så sätts aspect-ratio felaktigt till 4:3 på alla program (Inte så viktigt för mig dock, eftersom WMC inte utnyttjar detta).
  • Som AnderBj skriver så verkar nästan alla program taggas som serie, även en del filmer och dokumentärer mm. (Inte heller hela världen enligt min mening. Jag tar hellre att en film taggas felaktigt som serie, än tvärt om då det skulle innebära att det inte går att välja serieinspelning i WMC eller på andra klienter)
Ser att Kanal 5 har HD-flaggor i deras egen tablå, kanske det går att få ut den infon också!?


Ja, såg att SVT-kanalerna får default 4:3 (på den gamla goda tiden), tog bort det.
Men ja som sagt, Kanal 5 och TV4 använder en sak som kollar igenom hela texten efter kategorier, ibland finns det kategorier som inte finns i databasen då får den automatiskt serie.

Har hittat ett sätt att fixa detta för Kanal 5 och Kanal 9. TV4 ska göra om hela sin presssida, så förhoppningsvis kommer detta komma in där också.

Update:
Kanal 5 och Kanal 9 är nu fixade och program som är filmer ska nu bli taggade som filmer.

Update 2:
beachman, jag behöver få kontakt med dig. Nästa vecka någon gång kommer jag införa apikeys. För att få din måste du skicka ett mail till mig, så ger jag dig ett.

Redigerat av Unregisteredbba0afcb, 20 januari 2013 - 06:35.


#85

Postad 21 januari 2013 - 15:45

beachman
  • beachman
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0

Update 2:
beachman, jag behöver få kontakt med dig. Nästa vecka någon gång kommer jag införa apikeys. För att få din måste du skicka ett mail till mig, så ger jag dig ett.

OK, antar att det kommer innebära att alla som vill utnyttja tjänsterna på tvtab.la måste skaffa en egen nyckel? Jag skickar ett mail...

#86

Postad 22 januari 2013 - 08:14

beachman
  • beachman
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0

Update 2:
beachman, jag behöver få kontakt med dig. Nästa vecka någon gång kommer jag införa apikeys. För att få din måste du skicka ett mail till mig, så ger jag dig ett.


Ny version 2.2 finns för nedladdning i första posten. Ni behöver bara byta ut exe-filen, nycklen finns inkompilerad i exen. Alla som kör TvZon måste altså uppgradera till 2.2 för att tjänsten ska fortsätta fungera.

#87

Postad 23 januari 2013 - 11:50

Unregisteredfd02c471
  • Unregisteredfd02c471
  • Användare

  • 178 inlägg
  • 0
Hej,
använder version 1 fortfarande, inser att jag behöver uppdatera till 2.2 snarast om jag vill ha ny epg data. Men det var inte därför jag skriver.

Använder tjänsten med DVBLink 4.5.2 och XBMC Frodo RC3 under Win7. Ser att det finns stöd för Säsong/Avsnitt sedan v2.1. Eftersom jag inte provat ännu vet jag inte men kommer filnamnen att sparas som
[TV-program].S[SäsongNummer]E[AvsnittsNummer]-[AnnanInfo].ts
nu om denna information finns i xml-datan?

Om inte, vet någon hur man kan få det så?

Edit: Noterade att för Disney Junior verkar det inte finnas Episode och Season (jmf mot TV3). Det är främst från denna kanal jag spelar in till barnen. Tittar man över till tv.nu finns det däremot Säsong och Avsnitt under varje program för Disney Junior. Är det något som kan fixas om det går att spara inspelningen med denna information i filnamnet?

Redigerat av Unregisteredfd02c471, 23 januari 2013 - 13:44.


#88

Postad 23 januari 2013 - 13:53

beachman
  • beachman
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0

Hej,
använder version 1 fortfarande, inser att jag behöver uppdatera till 2.2 snarast om jag vill ha ny epg data. Men det var inte därför jag skriver.

Använder tjänsten med DVBLink 4.5.2 och XBMC Frodo RC3 under Win7. Ser att det finns stöd för Säsong/Avsnitt sedan v2.1. Eftersom jag inte provat ännu vet jag inte men kommer filnamnen att sparas som
[TV-program].S[SäsongNummer]E[AvsnittsNummer]-[AnnanInfo].ts
nu om denna information finns i xml-datan?

Om inte, vet någon hur man kan få det så?


Jag kan inte svara på om Dvblink Utnyttjar informationen för skapandet av filnamnet på inspelningen, du får pröva. Själv använder jag bara WMC för att spela in och har inställt att Connect server ska använda WMC som inspelare. WMC utnyttjar det inte i filnamnet vad jag kan se...

Om du kör version 1 är det ett par nya inställningar i Tvzon.exe.config du behöver lyfta över från den nya configfilen, men det finns beskrivet i första posten...

#89

Postad 23 januari 2013 - 14:32

Unregisteredfd02c471
  • Unregisteredfd02c471
  • Användare

  • 178 inlägg
  • 0

Om du kör version 1 är det ett par nya inställningar i Tvzon.exe.config du behöver lyfta över från den nya configfilen, men det finns beskrivet i första posten...

Såg dem

Om filnamnen är ordnade efter ett viss sätt enligt nedan
name.s01e01.ext
name.s01.e01.ext
name.s01_e01.ext
name [s01] [e01].ext
name.1x01.ext
name.101.ext
kommer XBMC med vald aktiverad scraper gå ut på bla thetvdb.com och dra hem information om serie, avsnitt och även ladda hem bakgrunder och annat smått och gott.
Det går ju givetvis bra att se på avsnittet utan ovan regler men man förlorar allt ögongodis. Bytade från WMC i Dec och tänkte inte mycket på sånt då eftersom WMC inte utnyttjar såna finneser ändå (visst stöd i MediaBrowser) men XBMC erbjuder en fantastiskt mycket bättre HTPC media center upplevelse

Läser lite på DVBLogics forum vad som går att göra om ingen har något svar här, skall kolla stora DVBLink tråden också

Redigerat av Unregisteredfd02c471, 23 januari 2013 - 14:33.


#90

Postad 23 januari 2013 - 15:39

Unregisteredbba0afcb
  • Unregisteredbba0afcb
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0

Såg dem

Om filnamnen är ordnade efter ett viss sätt enligt nedan

name.s01e01.ext
name.s01.e01.ext
name.s01_e01.ext
name [s01] [e01].ext
name.1x01.ext
name.101.ext
kommer XBMC med vald aktiverad scraper gå ut på bla thetvdb.com och dra hem information om serie, avsnitt och även ladda hem bakgrunder och annat smått och gott.
Det går ju givetvis bra att se på avsnittet utan ovan regler men man förlorar allt ögongodis. Bytade från WMC i Dec och tänkte inte mycket på sånt då eftersom WMC inte utnyttjar såna finneser ändå (visst stöd i MediaBrowser) men XBMC erbjuder en fantastiskt mycket bättre HTPC media center upplevelse

Läser lite på DVBLogics forum vad som går att göra om ingen har något svar här, skall kolla stora DVBLink tråden också


Om 1.0 inte använder mitt API (tvtab.la) så ska den fungera. XMLTV har ingen api-key. Så den bör fungera utan. Men alltid bra att köra senaste.

#91

Postad 24 januari 2013 - 13:35

Unregisteredfd02c471
  • Unregisteredfd02c471
  • Användare

  • 178 inlägg
  • 0

Edit: Noterade att för Disney Junior verkar det inte finnas Episode och Season (jmf mot TV3). Det är främst från denna kanal jag spelar in till barnen. Tittar man över till tv.nu finns det däremot Säsong och Avsnitt under varje program för Disney Junior. Är det något som kan fixas om det går att spara inspelningen med denna information i filnamnet?


Är det så jnylen att det saknas säsong/avsnitt från denna kanal? Och går det att ändra på?


Har återupptäckt ett gammalt program som jag använde för flera år sedan, nu har det stöd för filändring genom att läsa det inspelade programmets metadata, givetvis pratar jag om MCEBuddy med detta kan jag ändra filnamnet, konvertera, flytta mm allt schemalagt i bakgrunden

Redigerat av Unregisteredfd02c471, 24 januari 2013 - 13:37.


#92

Postad 24 januari 2013 - 13:55

Unregisteredbba0afcb
  • Unregisteredbba0afcb
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0

Är det så jnylen att det saknas säsong/avsnitt från denna kanal? Och går det att ändra på?

Tjenare,
Vet inte vart TV.nu (TT) får den informationen ifrån. Hittar inte någon sån information i de filerna jag får.
Får ta och maila Disney och fråga. Om jag kan få den informationen så är det grymt.

Återkommer!

#93

Postad 27 januari 2013 - 09:07

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Snabb fråga: jag hämtar idag epg direkt från canal digital med eitscanner i DVBlink.
Den informationen är dock rätt kass, den innehåller bl a inte säsong/avsnittsinformation eller "ismovie"-flaggan.
Det gör att jag inte kan använda MCEbuddy för att sortera mina inspelningar.
Kan jag genom att använda den här grabbern lösa det problemet?

#94

Postad 27 januari 2013 - 12:25

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
F&@$ing-A, det här verkar ju fungera jättebra. Jag körde konfigurationsskriptet och lade in mina CD- och Viasatkanaler och drog igång grabbern och resultatet ser finfint ut.

Dock ser jag att det finns lite luckor, t ex saknas det information för IDAG på C More Action och Series HD, det finns först från i morgon (?) men de andra C More-kanalerna är påfyllda.

Någon som vet varför?

#95

Postad 27 januari 2013 - 12:38

Unregisteredbba0afcb
  • Unregisteredbba0afcb
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0

F&@$ing-A, det här verkar ju fungera jättebra. Jag körde konfigurationsskriptet och lade in mina CD- och Viasatkanaler och drog igång grabbern och resultatet ser finfint ut.

Dock ser jag att det finns lite luckor, t ex saknas det information för IDAG på C More Action och Series HD, det finns först från i morgon (?) men de andra C More-kanalerna är påfyllda.

Någon som vet varför?


Jadu, kan ha förekommit något fel i deras tablå någon dag den veckan som saboterat allt annat.
Förhoppningsvis kommer det inte hända igen. Skriv ett mail till mig eller ett inlägg här om det händer igen,
så kollar jag på det.


Update: Har fixat säsonginfo och rensat upp lite i Svt's kanaler. Samt så ska filmer taggas rätt nu. Men det har förkommit lite buggar.
Kollar på de idag.

#96

Postad 27 januari 2013 - 13:34

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Tyckte att jag läste här tidigare att det fanns data för 3 veckor framåt på de flesta kanaler, men jag får bara 7 dagar. Är det en parameter man ska ställa in någonstans? Hittade inget uppenbart.

Sedan är det några kanaler jag saknar, jag tittar nästan aldrig på dessa men jag skulle gärna ta ALL programinfo den här vägen så att jag slipper använda DVBlinks scanner.

Bloomberg
CNBC
Gospel Channel Europe
RTR Planeta
Russia Today
NHK World TV

#97

Postad 27 januari 2013 - 13:49

Unregisteredbba0afcb
  • Unregisteredbba0afcb
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0

Tyckte att jag läste här tidigare att det fanns data för 3 veckor framåt på de flesta kanaler, men jag får bara 7 dagar. Är det en parameter man ska ställa in någonstans? Hittade inget uppenbart.

Sedan är det några kanaler jag saknar, jag tittar nästan aldrig på dessa men jag skulle gärna ta ALL programinfo den här vägen så att jag slipper använda DVBlinks scanner.

Bloomberg
CNBC
Gospel Channel Europe
RTR Planeta
Russia Today
NHK World TV


CNBC får jag data för, men deras tablåer har aldrig fungerat korrekt, och har försökt fått igång den. Kan kolla igen.
Bloomberg använder sig av ett format som jag inte kan importera ifrån.

Gospel, RTR Planeta, Russia Today och NHK är kontaktad. Brukar vara svårt att få tag på TV-kanalerna dock.

#98

Postad 28 januari 2013 - 07:05

beachman
  • beachman
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0

Tyckte att jag läste här tidigare att det fanns data för 3 veckor framåt på de flesta kanaler, men jag får bara 7 dagar. Är det en parameter man ska ställa in någonstans? Hittade inget uppenbart.


Grabbern är förinställd på 7 dagar. Du ändrar antalet dagar den ska "grabba" i filen Tvzoon.exe.config under inställningen "Days".
   <setting name="Days" serializeAs="String">
	<value>7</value>
   </setting>

Redigerat av beachman, 28 januari 2013 - 07:05.


#99

Postad 28 januari 2013 - 08:49

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Grabbern är förinställd på 7 dagar. Du ändrar antalet dagar den ska "grabba" i filen Tvzoon.exe.config under inställningen "Days".

   <setting name="Days" serializeAs="String">
	<value>7</value>
   </setting>


Tack. Och jag som letade igenom hela filen... trodde jag :)

#100

Postad 28 januari 2013 - 09:17

beachman
  • beachman
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0

Tack. Och jag som letade igenom hela filen... trodde jag :)


Om du kört "TvZon Config Generator" så fattas det ett par inställningar som som tillkommit i version 2 av Tvzon. Du bör lägga till dessa inställningar för att grabbern ska fungera optimalt. Jag ska uppdatera konfiguratorn. De nya inställningarna som saknas i Config Generator är:
   <setting name="DaysInHistory" serializeAs="String">
    <value>14</value>
   </setting>
   <setting name="WriteToLog" serializeAs="String">
    <value>True</value>
   </setting>
   <setting name="PreviousShownDuration" serializeAs="String">
    <value>50</value>
   </setting>
   <setting name="InsertEpisodeInDesc" serializeAs="String">
    <value>True</value>
   </setting>

Vill du ha kod för config-appen som jag slängde ihop så är det bara att hojta till.

Jag lägger upp din konfigurator i första posten och kompletterar den med de grundinställningar som saknas...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.