Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

* Officiell trÄd - Apple iPad *

929 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Hur reagerar du pÄ iPad? (362 medlem(mar) har röstat)

Rösta GÀster kan inte rösta
Apple iPad 3G 16GB (Surfplattor) 8 7,9 (19) Inga priser
Apple iPad 3G 32GB (Surfplattor) 1 8,74 (18) Inga priser
Apple iPad 3G 64GB (Surfplattor) 8 8,47 (18) Inga priser
Apple iPad 16GB (Surfplattor) 9 8,52 (60) Inga priser
Apple iPad 32GB (Surfplattor) 9 9,04 (22) Inga priser
Apple iPad 64GB (Surfplattor) 1 8,53 (14) Inga priser
5 relaterade trÄdar

#1

Postad 28 januari 2010 - 08:42

masp86
  • masp86
  • LĂ€rjunge

  • 252 inlĂ€gg
  • 0
LÀs hÀr: http://www.idg.se/2....342/ipad-ar-har

SjÀlv hör jag till skaran som blev lite förvÄnad och besviken (Àven om jag inte Àr ett Apple-fan)
Jag hade helt klart förvÀntat mig mer Àn en digital fotoram med wlan, hade inte ni det?

Hade det inte varit bÀttre att slÀppa en iPhone med 10" skÀrm? Eller gör de som med iPhone att de slÀpper en senare variant (3GS) med MMS-funktion och annat som vanligtvis klassas som standard?

#2

Postad 28 januari 2010 - 08:49

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlĂ€gg
  • 0
SjÀlv sÀger jag ett bestÀmt pass pÄ den.

En sÄn produkt och inte ens erbjuda en USB eller normal videoutgÄng Àr ju enligt mig befÀngt.

Men som vanligt kommer den vÀl bli en succé och alla Apple fans kommer bli överlyckliga.

Allt som kommer frÄn Apple och heter nÄt som börjar pÄ I verkar göra folk helt tokiga.

Redigerat av masse70, 28 januari 2010 - 08:50.


#3

Postad 28 januari 2010 - 08:52

Phindus
  • Phindus
  • MĂ€stare

  • 2 854 inlĂ€gg
  • 0

LÀs hÀr: http://www.idg.se/2....342/ipad-ar-har

SjÀlv hör jag till skaran som blev lite förvÄnad och besviken (Àven om jag inte Àr ett Apple-fan)
Jag hade helt klart förvÀntat mig mer Àn en digital fotoram med wlan, hade inte ni det?

Hade det inte varit bÀttre att slÀppa en iPhone med 10" skÀrm? Eller gör de som med iPhone att de slÀpper en senare variant (3GS) med MMS-funktion och annat som vanligtvis klassas som standard?


Nu har jag inte riktigt sÄld och skall rusa ut och köpa denna pryl, men vad Àr det som du tycker saknas, för det Àr ju mer eller mindre en 10" iPhone/iPod Touch?

Jag Àr nog mer intresserad av vad detta kan bli och inte sÄ intresserad av produkten i dess nuvarande skepnad (skall tillÀggas att jag Àr övervÀgande AppleanvÀndare nÀr det gÀller datorer, dock inte blind för annan teknik dÄ Linux/windows ocksÄ har sin plats).

Redigerat av Phindus, 28 januari 2010 - 08:56.


#4

Postad 28 januari 2010 - 08:56

masp86
  • masp86
  • LĂ€rjunge

  • 252 inlĂ€gg
  • 0
Ja, jag Àr benÀgen att hÄlla med dig, och Kodjo frÄn Morgonpasset i P3, att de redan frÀlsta gÀrna ser den som succé oavsett vad. Det vÀrsta Àr dock att det finns sÄ mÄnga som Àr Apple-fanboys att "risken" för succé Àr överhÀngande. haha

Men det kÀnns som en ogenomtÀnkt produkt pÄ flera plan.
Om den hade haft USB, HDMI, ljudutgÄngar = en mediaextender sÄ skulle jag nÀstan ha övervÀgt den. Men den hade nog inte pallat att spela upp Blu-Ray filmer ÀndÄ. :D
Men att den inte ens har 3G förvÄnar mig. (GÄr att köpa frÄn AT&T för $ 130) Men borde inte sÄdant vara standard?

Ja, de fÄr nog snabbt spotta ur sig revision 2 om det skall bli nÄgot att intressera sig för.

Nu har jag inte riktigt sÄld och skall rusa ut och köpa denna pryl, men vad Àr det som du tycker saknas, för det Àr ju mer eller mindre en 10" iPhone/iPod Touch?


Det jag saknar mest Àr, som föregÄende talare sa, ut/ingÄngar samt uppkopplingen.
Är det inte meningen att man skall vara mobil nu för tiden? :P

Redigerat av masp86, 28 januari 2010 - 08:57.


#5

Postad 28 januari 2010 - 08:56

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • ForumrĂ€v

  • 943 inlĂ€gg
  • 0
^
Finns med 3G ocksÄ.

#6

Postad 28 januari 2010 - 09:01

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlĂ€gg
  • 0
Ingen multitasking pÄ denna apparat ser iaf jag som ett stort FAIL

#7

Postad 28 januari 2010 - 09:02

Phindus
  • Phindus
  • MĂ€stare

  • 2 854 inlĂ€gg
  • 0
Det som retar mig Àr att den kan inte ersÀtta en notebook nÀr man Àr ute och reser, iom man inte fÄr installera vad man vill. Tycker inte om att Apple mer och mer drar Ät det hÄllet dÀr de skall bestÀmma vad jag fÄr installera för program. PÄ grund av det kan den inte ens ersÀtta en netbook och har man redan en iPhone (smartphone) och en bÀrbar dator sÄ ser jag ju sÄ lite nytta av denna, vilket jag tycker Àr trÄkigt.

Ser fram emot rev 2!

Dock mÄste jag tillÀgga att det Àr riktigt imponerande att ge sig in i "chip" marknaden som de gör. Det öppnar ju verkligen upp för att anpassa den grundlÀggande hÄrdvaran för mjukvaran.

#8

Postad 28 januari 2010 - 09:02

uppviglare
  • uppviglare
  • LĂ€rjunge

  • 392 inlĂ€gg
  • 0
Jag tror dock nÀsta generation blir intressant att ha hemma :D Ist för en bÀrbar dator att kolla mejl, nyheter och annat.. surfa och kanske lite media. Och dessutom vore det bra om man kan ringa frÄn den! DÄ har man den som hemtelefon. Och gÀrna trÄdlös laddning av batteriet sÄ man lÀgger den pÄ en platta nÄnstans eller iaf en smart dockstation :P Som en smart allt-i-allo laptop att ha överallt hemma.

#9

Postad 28 januari 2010 - 09:03

Lias08
  • Lias08
  • MĂ€stare

  • 2 705 inlĂ€gg
  • 0
Jag kommer att köpa den :D
6000kr för en iPad Àr inte sÄ farligt.

#10

Postad 28 januari 2010 - 09:03

Phindus
  • Phindus
  • MĂ€stare

  • 2 854 inlĂ€gg
  • 0

Ingen multitasking pÄ denna apparat ser iaf jag som ett stort FAIL

Skulle nÀstan vÄga gissa att detta kommer i OS 4.0 vilket borde komma framÄt sommaren, men att de inte vill demonstrera det nu för att inte avslöja vad som komma skall för nÀsta iPhone :D.

#11

Postad 28 januari 2010 - 09:04

masp86
  • masp86
  • LĂ€rjunge

  • 252 inlĂ€gg
  • 0
KĂ€nns det inte lite som att Apple har lanserat sin version av en HP?
https://www.prisjakt...kt.php?p=505823

Tror inte att jag Àr för elak med den jÀmförelsen iaf..

jÀmfört med bilden pÄ iPad+tangentbord lÀngre ner:


http://www.apple.com/ipad/specs/

Kuslig likhet. Dock Àr ju iPaden billigare. Men den Àr ju inte ny.
HPn kan du ju surfa med via mobilt bredband+Skype= Telefon =)

Bifogad fil(er)


Redigerat av masp86, 28 januari 2010 - 09:05.


#12

Postad 28 januari 2010 - 09:07

Phindus
  • Phindus
  • MĂ€stare

  • 2 854 inlĂ€gg
  • 0

KĂ€nns det inte lite som att Apple har lanserat sin version av en HP?
https://www.prisjakt...kt.php?p=505823

Tror inte att jag Àr för elak med den jÀmförelsen iaf..

jÀmfört med bilden pÄ iPad+tangentbord lÀngre ner:

http://www.apple.com/ipad/specs/

Kuslig likhet. Dock Àr ju iPaden billigare. Men den Àr ju inte ny.
HPn kan du ju surfa med via mobilt bredband+Skype= Telefon =)

HP TouchSmart Àr ju snarare en iMac med touch dÄ det Àr en stationÀr dator. iPad Àr vÀl snarare lik de utannonserade Slate-produkterna frÄn Dell och HP.

Nya SDKet för iPad/iPhone stödjer Voip via 3G.

Redigerat av Phindus, 28 januari 2010 - 09:08.


#13

Postad 28 januari 2010 - 09:10

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

  • 1 567 inlĂ€gg
  • 0
Jag ser denna som en ersÀttare för Netbooken.. en liten smidig dator för de pÄ sprÄng! Men den krÀver nÀstan en dator till som kör iTunes för att allt skall fungera fullt ut - det Àr vÀl dÀr det brister nÄgot.

Jag köpte en Netbook till min dotter som snart lÀmnar boet för att studera pÄ annan ort. iPad hade inte varit ett alternativ i dessa fall:
- Hon anvÀnder sin Netbook för att ladda in musik i sin iPod Nano - gÄr inte frÄn iPaden!
- Hon synkar sin mobil med kalendern, gÄr ju om hon har en iPhone och MobileMe men annars inte - om nu inte mobiltillverkaren slÀpper en synka-via-bluetooth-app för iPaden.
- Hon laddar in bilder i Netbooken frÄn sin mobil och digitalkamera - gÄr inte med iPaden.

SÄ Àven jag tycker iPaden var riktigt snygg pryl som vÀcker en viss vill-ha-kÀnsla. Men den Àr inte en ersÀttare för en dator. Böcker lÀser jag i pappersformat och har inga planer pÄ att sluta med det.

Möjligen kommer jag köpa en - men mer som en leksak :D (vi fÄr vÀnta och se vad priset blir hÀr i Sverige oxÄ)

Redigerat av Whopper, 28 januari 2010 - 09:11.


#14

Postad 28 januari 2010 - 09:21

Phindus
  • Phindus
  • MĂ€stare

  • 2 854 inlĂ€gg
  • 0

Jag ser denna som en ersÀttare för Netbooken.. en liten smidig dator för de pÄ sprÄng! Men den krÀver nÀstan en dator till som kör iTunes för att allt skall fungera fullt ut - det Àr vÀl dÀr det brister nÄgot.

Jag köpte en Netbook till min dotter som snart lÀmnar boet för att studera pÄ annan ort. iPad hade inte varit ett alternativ i dessa fall:
- Hon anvÀnder sin Netbook för att ladda in musik i sin iPod Nano - gÄr inte frÄn iPaden!
- Hon synkar sin mobil med kalendern, gÄr ju om hon har en iPhone och MobileMe men annars inte - om nu inte mobiltillverkaren slÀpper en synka-via-bluetooth-app för iPaden.
- Hon laddar in bilder i Netbooken frÄn sin mobil och digitalkamera - gÄr inte med iPaden.

SÄ Àven jag tycker iPaden var riktigt snygg pryl som vÀcker en viss vill-ha-kÀnsla. Men den Àr inte en ersÀttare för en dator. Böcker lÀser jag i pappersformat och har inga planer pÄ att sluta med det.

Möjligen kommer jag köpa en - men mer som en leksak :P (vi fÄr vÀnta och se vad priset blir hÀr i Sverige oxÄ)

TvÄ av punkterna Àr ju ganska enkla att lösa :D. Kalendern synkas ju enklast genom google sÄ blir bÄde kalendern pÄ telefonen och i iPaden i synk. Bilder kan laddas in med iPad Camera Connection kit, Men jag hÄller med dig. Den ersÀtter inte en netbook.

#15

Postad 28 januari 2010 - 09:25

masp86
  • masp86
  • LĂ€rjunge

  • 252 inlĂ€gg
  • 0
Det Àr synd att Apple sÄ gÀrna tvingar alla att anvÀnda alla sina program och lösningar istÀllet för att Àven erbjuda det som redan finns som standard pÄ marknadeN. Typ, dra och slÀpp nÀr man slÀnger in lÄtar pÄ sin mp3-spelare eller mobilen. Att de inte har HDMI som alla andra laptops, att de inte har 3G som standard som pÄ alla mobiler i vÀstvÀrlden o.s.v o.s.v..
Borde man inte resonera att det Àr bra att erbjuda det som Àr standard, plus lite till? Eller tÀnker inte "Apple-mÀnniskor" sÄ?

SjÀlv sÄ hade jag gÀrna sett att en vanlig laptoptillverkare tar laptops till nÀsta nivÄ. T.ex en stor skÀrm, fast med ett tunt utdragbart tangentbord (Àr gammalmodig men gillar fysiskt tgb) och touchscreen. Lite som en 10" Xperia (fast med en programvara som Àr ljusÄr bÀttre givetvis) =)
Sen matar man den full med HDMI, USB 3.0, optisk 5.1 utgÄng, 3G, GSM Ä massa annat gott.

En SÅN skulle jag gladeligen skaffa mig!

#16

Postad 28 januari 2010 - 09:25

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlĂ€gg
  • 0
Denna sida summerar rÀtt bra: http://i.gizmodo.com...-about-the-ipad

#17

Postad 28 januari 2010 - 09:28

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

  • 1 235 inlĂ€gg
  • 0
Jag sÄg fram emot denna men....nej. Absolut inget i min smak.

Jag lÀste följande nÄgonstans och tyckte det var riktigt passande :

"Grattis iPod Touch - du har nu fÄtt en tjock halvt retarderad bror"

#18

Postad 28 januari 2010 - 09:46

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • MĂ€stare

  • 3 782 inlĂ€gg
  • 0
NÄgot jag stÀndigt saknar frÄn Apple Àr en laptop replacement. AlltsÄ en produkt som kan ersÀtta en bÀrbar dator. Men nÄgon sÄdan Àr vare sig iPad eller iPhone. Det Àr komplement till datorn.

Samtidigt kan jag delvis förstÄ Apple eftersom de sÀljer datorer. En laptop replacement skulle naturligtvis innebÀra internkonkurrens mot MacBook. DÄ Àr det logiskt att begrÀnsa de mobila alternativen pÄ olika vis som fallet Àr med iPad och iPhone.

Ytterligare en orsak att begrÀnsa Àr p.g.a hypen. Hyllas man oavsett innehÄll, bara det stÄr Apple pÄ lÄdan - dÄ testar man ju grÀnserna - hur mÄnga begrÀnsningar kommer man undan med? iPhone har ju visat att det gÄr att erbjuda rejÀla begrÀnsningar och ÀndÄ bli hyllad sÄ man kör pÄ den linjen med iPad.

Vad jag skulle vilja se frÄn Apple Àr en "MacTablet" i form av en "iPad" som kör ett fullfjÀdrat obegrÀnsat Mac OS X och som Àr en fullfjÀdrad Mac i tabletformat. Den bör sjÀlvfallet ha integrerad HSDPA och möjlighet till telefoni (via BT).

Förutom den vore en "MacPocket" ocksÄ lÀmplig. En fickvÀnlig smartphone med ett grÀnsnitt motsvarande Mac OS X 10.5 Leopard (ovanpÄ OS X Mobile) och med tangentbord. Tiltbar skÀrm. Kort och gott - en "mikrolaptop" av samma typ som en Nokia Communicator eller HTC TP2.

Jag gillar Macen skarpt som dator. Men Apples mobila lösningar Àr alldeles för begrÀnsade för min smak, en MacTablet och MacPocket skulle ÄtgÀrda bristerna.

#19

Postad 28 januari 2010 - 09:58

masp86
  • masp86
  • LĂ€rjunge

  • 252 inlĂ€gg
  • 0

Denna sida summerar rÀtt bra: http://i.gizmodo.com...-about-the-ipad


Hahahahahaha! JĂ€drar va bra =)

#20

Postad 28 januari 2010 - 10:29

Filikun
  • Filikun
  • Wannabe

  • 19 inlĂ€gg
  • 0
För min del ser jag den som en stor leksak. Den kommer inte att fylla nÄgot hÄl som jag inte redan tÀckt med en jÀkla massa prylar. Det Àr möjligt att den kan vara trevlig att ha liggandes pÄ soffbordet hemma och go att slösurfa med istÀllet för en dator. Det kan jag köpa, men mycket mer Àr den vÀl ÀndÄ inte? Jag har en kraftfull stationÀr PC, MacBook Pro 13" och en iPhone sÄ jag ser inte vart jag kan ha en iPad. Det blir vÀl kanske ett köp om den ligger runt 6K bara för att ha att leka med. NÀr ska den lanseras i Sverige och vad tror vi ungefÀr att den kommer att kosta hÀr?

Hade varit nice om man kunde anvÀnda den som multifjÀrr, Àven om det krÀvs apple strömbrytare och adaptrar överallt sÄ hade det varit en trevlig enhet att styra allt med :D *drömmer*

#21

Postad 28 januari 2010 - 10:59

masp86
  • masp86
  • LĂ€rjunge

  • 252 inlĂ€gg
  • 0

För min del ser jag den som en stor leksak. Den kommer inte att fylla nÄgot hÄl som jag inte redan tÀckt med en jÀkla massa prylar. Det Àr möjligt att den kan vara trevlig att ha liggandes pÄ soffbordet hemma och go att slösurfa med istÀllet för en dator. Det kan jag köpa, men mycket mer Àr den vÀl ÀndÄ inte? Jag har en kraftfull stationÀr PC, MacBook Pro 13" och en iPhone sÄ jag ser inte vart jag kan ha en iPad. Det blir vÀl kanske ett köp om den ligger runt 6K bara för att ha att leka med. NÀr ska den lanseras i Sverige och vad tror vi ungefÀr att den kommer att kosta hÀr?

Hade varit nice om man kunde anvÀnda den som multifjÀrr, Àven om det krÀvs apple strömbrytare och adaptrar överallt sÄ hade det varit en trevlig enhet att styra allt med :P *drömmer*


Man kan ju redan styra det mesta med sin iPhone. LĂ€ste jag iaf i senaste numret av "Digitala Hemmet". =)

#22

Postad 28 januari 2010 - 11:04

Filikun
  • Filikun
  • Wannabe

  • 19 inlĂ€gg
  • 0

Man kan ju redan styra det mesta med sin iPhone. LĂ€ste jag iaf i senaste numret av "Digitala Hemmet". =)



Sant :P

Det hÀr kan vara av intresse
Support for 1024 by 768 pixels with Dock Connector to VGA Adapter; 576p and 480p with Apple Component AV Cable; 576i and 480i with Apple Composite Cable

H.264 video up to 720p, 30 frames per second, Main Profile level 3.1 with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; MPEG-4 video, up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats

// Apple.com

Redigerat av waka-laka, 28 januari 2010 - 11:05.


#23

Postad 28 januari 2010 - 11:14

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlĂ€gg
  • 0
Om den hade haft HDMI utgÄng sÄ hade man kunnat koppla den till receivern och pÄ sÄ sÀtt anvÀnda den som musik/mediapelare, men nu verkar ju inte gÄ att göra detta, vilket fÄr mig att inte bli lika intresserad. Men visst Àr det ÀndÄ en hÀtig pryl som förhoppningsvis utvecklas i framtiden. Vore ju hur coolt som helst att ha den uppkopplad till hemmabion och sedan ta med till soffa för att slösurfa lite.

#24

Postad 28 januari 2010 - 11:20

antonbruneskogh
  • antonbruneskogh
  • Rookie

  • 9 inlĂ€gg
  • 0

För min del ser jag den som en stor leksak. Den kommer inte att fylla nÄgot hÄl som jag inte redan tÀckt med en jÀkla massa prylar. Det Àr möjligt att den kan vara trevlig att ha liggandes pÄ soffbordet hemma och go att slösurfa med istÀllet för en dator. Det kan jag köpa, men mycket mer Àr den vÀl ÀndÄ inte? Jag har en kraftfull stationÀr PC, MacBook Pro 13" och en iPhone sÄ jag ser inte vart jag kan ha en iPad. Det blir vÀl kanske ett köp om den ligger runt 6K bara för att ha att leka med. NÀr ska den lanseras i Sverige och vad tror vi ungefÀr att den kommer att kosta hÀr?

Hade varit nice om man kunde anvÀnda den som multifjÀrr, Àven om det krÀvs apple strömbrytare och adaptrar överallt sÄ hade det varit en trevlig enhet att styra allt med :P *drömmer*


Den kommer ju bara att kosta 3500! =D

#25

Postad 28 januari 2010 - 11:29

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

  • 1 235 inlĂ€gg
  • 0

Den kommer ju bara att kosta 3500! =D


Det kommer den inte alls. Den kommer kosta nÄgonstans emellan 4600 och 5000 kr.

#26

Postad 28 januari 2010 - 11:31

antonbruneskogh
  • antonbruneskogh
  • Rookie

  • 9 inlĂ€gg
  • 0

Det kommer den inte alls. Den kommer kosta nÄgonstans emellan 4600 och 5000 kr.


Haha, dÄ har du lÀst fel i alla fall!

#27

Postad 28 januari 2010 - 11:34

Rilly89
  • Rilly89
  • ForumrĂ€v

  • 785 inlĂ€gg
  • 0

Haha, dÄ har du lÀst fel i alla fall!

Kollar man Apples prissÀttning pÄ övriga produkter sÄ Àr det ganska exakt dollarpriset gÄnger 10 (med nÄgra hundralappars avvikelse ibland) som gÀller hÀr i Sverige sÄ zinned har nog rÀtt om priset (pÄ den billigaste varianten)

#28

Postad 28 januari 2010 - 11:35

masp86
  • masp86
  • LĂ€rjunge

  • 252 inlĂ€gg
  • 0
Den kommer inte att kosta samma pris hÀr som i USA. Tror inte att en iPhone kostar 5500kr i USA för den billigaste varianten?

Oops, nu var jag "tvÄa pÄ bollen" sÄ att sÀga =)

Redigerat av masp86, 28 januari 2010 - 11:35.


#29

Postad 28 januari 2010 - 11:40

Lias08
  • Lias08
  • MĂ€stare

  • 2 705 inlĂ€gg
  • 0
HÀr Àr priserna:
499$ för 16GB
599$ för 32GB
829$ för 64GB med med 3g-modem

#30

Postad 28 januari 2010 - 11:42

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

  • 1 235 inlĂ€gg
  • 0

Haha, dÄ har du lÀst fel i alla fall!


Nej, det har jag inte. Dock har du dÄlig koll pÄ hur priserna i dollar "översÀtts" till de priser som kommer att gÀlla i svenska kronor.

#31

Postad 28 januari 2010 - 11:47

Chippe
  • Chippe
  • ForumrĂ€v

  • 591 inlĂ€gg
  • 0

Om den hade haft HDMI utgÄng sÄ hade man kunnat koppla den till receivern och pÄ sÄ sÀtt anvÀnda den som musik/mediapelare, men nu verkar ju inte gÄ att göra detta, vilket fÄr mig att inte bli lika intresserad. Men visst Àr det ÀndÄ en hÀtig pryl som förhoppningsvis utvecklas i framtiden. Vore ju hur coolt som helst att ha den uppkopplad till hemmabion och sedan ta med till soffa för att slösurfa lite.


Den har bluetooth, sedan kan man redan med iPhone kontrollera bla iTunes med wifi. Har man en dator kopplad till sin receiver Àr det inga problem.
För övrigt hÄller jag med de andra om att det Àr kasst att vara kontrollerad och lÄst till apples iTunes. Allt ska ske genom detta förbannade program. Tror ÀndÄ iPad blir rÀtt bra nÀr det finns en massa program tillgÀngliga. Kamera har de vÀl medvetet uteslutit sÄ de kan sÀlja en uppgraderad nÀsta Är. Lika patetiskt som iPhone 3G, en 3G-telefon utan videosamtal.

Redigerat av Chippe, 28 januari 2010 - 11:48.


#32

Postad 28 januari 2010 - 12:08

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

  • 1 289 inlĂ€gg
  • 0
Inget för mig, kommer ju liknande produkter frÄn andra tillverkare som kommer köra Windos 7 istÀllet vilket kÀnns betydligt trevligare. SlÀng i HDMI ocksÄ sen kan man ju faktiskt ha bÄde nytta o nöje av en sÄn hÀr maskin.
Som sagt, jag kommer köpa en liknande produkt, för det Àr ju ett trevligt koncept... men jag vill ha mer frihet med vad man kan installera osv Àn vad Apple erbjuder med sina produkter, annars Àr det helt ointressant faktiskt.

#33

Postad 28 januari 2010 - 12:17

whiskas
  • whiskas
  • Amatör

  • 73 inlĂ€gg
  • 0
Jag fattar inte riktigt poÀngen mÄste jag sÀga. Om jag sitter i soffan och ska kolla exempelvis vad som Àr pÄ tv kan jag lika gÀrna anvÀnda iPhone/annan mobil. Vill jag kolla film lÀr jag sÀtta pÄ TV:n... LÀsa en bok gör jag knappast pÄ en bakgrundsbelyst skÀrm om jag inte bara ska lÀsa vÀldigt lite.

Ta gÄrdagens presentation som bra exempel. SjÀlvklart var jag bÀnkad för att se releasen av iPad. Jag halvlÄg i soffan med min bÀrbara i knÀt. Tre weblÀsarfönster uppe med kommentarer, bilder, blogg och tvÄ chattfönster för att snacka med polare som kollade samma. Det kunde jag ju inte gjort med den hÀr...

#34

Postad 28 januari 2010 - 12:43

Filikun
  • Filikun
  • Wannabe

  • 19 inlĂ€gg
  • 0

Nej, det har jag inte. Dock har du dÄlig koll pÄ hur priserna i dollar "översÀtts" till de priser som kommer att gÀlla i svenska kronor.


Precis, först mÄste vi göra om dollarn till Svenska och sedan slÀnga pÄ den vackra svenska momsen. SÄ jag skulle nog sÀga 5-7K för den billigaste. Men jag ser verkligen inte varför man ska ta 3Gn, du mÄste ju fortfarande köpa dig ett vettigt abonnemang och dÀr kommer ju kostnaderna rulla pÄ ganska bra. Jag har en iPhone 3Gs med 500kr/mÄnaden hos tre... jag vill inte ha 2-300kr mer. Undra om det kommer att gÄ att anvÀnda iPhonen som 3G modem?

#35

Postad 28 januari 2010 - 16:27

ekke201
  • ekke201
  • AnvĂ€ndare

  • 172 inlĂ€gg
  • 0
tveklöst köpa den som har 3G pÄ 64GB

slÀng ut skitdatorn som man surfar med ocksÄ.

#36

Postad 28 januari 2010 - 16:36

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlĂ€gg
  • 0
Nej ser inte heller nyttan i denna produkt. BÀttre dÄ att köpa en bÀrbar dator för pengarna? Som du kan göra bra mycket mera med.

#37

Postad 28 januari 2010 - 16:52

Flamso
  • Flamso
  • ForumrĂ€v

  • 773 inlĂ€gg
  • 0
Nej nej nej nej nej nej.

Den har inga vettiga anvĂ€ndningsomrĂ„den för de Ă€r redan "upptagna" av andra produkter, mobil och stationĂ€r dator för min del. Sen Ă€r den alldeles för inlĂ„st men det var ganska vĂ€ntat. TyvĂ€rr kör den iPhone OS och inte OSX och gĂ„r dĂ€rmed Ă€nnu mer bort! Plus att den Ă€r JÄTTEful, fast det Ă€r min högst subjektiva Ă„sikt. Och jag tycker iPhones Ă€r fula ocksĂ„.

SĂ„. End of rant, typ. :P

#38

Postad 28 januari 2010 - 17:04

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • ForumrĂ€v

  • 703 inlĂ€gg
  • 0
Herregud, vad sÀger man. Kan inte för mitt liv förstÄ hur dom funderat med den hÀr. Fast det Àr klart, Apple sÀljer ju pÄ yta och inte innehÄll, man brukar vÀl sÀga att man kan sÀlja vad som helst med mördande reklam. Har svÄrt att se vilken livsstil dom försöker sÀlja med den hÀr. Aja, skulle inte förvÄna mig ett dugg om det blir en sÀljsuccé det hÀr oxÄ.

#39

Postad 28 januari 2010 - 17:39

Unregistered861be266
  • Unregistered861be266
  • Wannabe

  • 42 inlĂ€gg
  • 0
MÄlgruppen Àr nog mÀnniskor som vill ha en smidig (extra)dator till att surfa och maila med. Visst, en betydligt smalare grupp Àn mÄlgrupperna för iPhone och MacBook, men jag tror ÀndÄ att mÄnga kan tÀnka sig köpa en.

#40

Postad 28 januari 2010 - 17:46

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlĂ€gg
  • 0
Apple gör som dom brukar, slÄr in öppna dörrar med buller och bong
Att lansera en mp3-spelare nÀr dom börjar följa med tidningsprenumerationer som en ny grej
Sen en mobiltelefon som nÄgot nytt, saknar ord
Och nu en lÀsplatta...nÄja, bara 5 Är efter övriga denna gÄng

#41

Postad 28 januari 2010 - 17:53

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

  • 2 179 inlĂ€gg
  • 0
Seriöst sÄ saknas ett alternativ i den första frÄgan och det Àr nÄgot i stil med:

- KĂ€nns det som att man bryr sig?

#42

Postad 28 januari 2010 - 18:44

antonbruneskogh
  • antonbruneskogh
  • Rookie

  • 9 inlĂ€gg
  • 0

Nej, det har jag inte. Dock har du dÄlig koll pÄ hur priserna i dollar "översÀtts" till de priser som kommer att gÀlla i svenska kronor.


Mje, har faktiskt pratat med en som jobbar pÄ Apple sverige, det Àr ifrÄn han jag fÄtt den uppgiften.

#43

Postad 28 januari 2010 - 19:00

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlĂ€gg
  • 0

Precis, först mÄste vi göra om dollarn till Svenska och sedan slÀnga pÄ den vackra svenska momsen. SÄ jag skulle nog sÀga 5-7K för den billigaste. Men jag ser verkligen inte varför man ska ta 3Gn, du mÄste ju fortfarande köpa dig ett vettigt abonnemang och dÀr kommer ju kostnaderna rulla pÄ ganska bra. Jag har en iPhone 3Gs med 500kr/mÄnaden hos tre... jag vill inte ha 2-300kr mer. Undra om det kommer att gÄ att anvÀnda iPhonen som 3G modem?


Jailbreakad iPhone = Wifi-router :P

#44

Postad 28 januari 2010 - 19:22

oskar123
  • oskar123
  • Rookie

  • 2 inlĂ€gg
  • 0
Fan va gnÀlliga alla va om iPoden. Tycker det kommer bli kanon och surfa lite med den. :-)

#45

Postad 28 januari 2010 - 19:45

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

  • 2 179 inlĂ€gg
  • 0

Fan va gnÀlliga alla va om iPoden. Tycker det kommer bli kanon och surfa lite med den. :-)

iPoden? Eh... :P

#46

Postad 28 januari 2010 - 19:52

oskar123
  • oskar123
  • Rookie

  • 2 inlĂ€gg
  • 0

iPoden? Eh... :P

Ipaden, B)

#47

Postad 28 januari 2010 - 20:03

deenajs
  • deenajs
  • Amatör

  • 85 inlĂ€gg
  • 0
Detta var typ min reaktion... http://www.youtube.c...h?v=lQnT0zp8Ya4

#48

Postad 28 januari 2010 - 20:21

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • ForumrĂ€v

  • 703 inlĂ€gg
  • 0

Detta var typ min reaktion... http://www.youtube.c...h?v=lQnT0zp8Ya4



Det Àr humor

#49

Postad 28 januari 2010 - 21:02

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

  • 1 067 inlĂ€gg
  • 0
Har en Macbook Pro 15" Ä en iphone 3gs som jag anvÀnder flitigt. Jag ser inte nÀr jag ska anvÀnda iPaden men blir likförbannat lika upphetsad nÀr apple lanserar nÄtt nytt. Kommer ju ÀndÄ inte kunna hÄlla mig frÄn ett köp.

Som Steve sa.. RÀtt snygg fotoram e det ocksÄ :)

#50

Postad 28 januari 2010 - 21:04

sefors
  • sefors
  • AnvĂ€ndare

  • 121 inlĂ€gg
  • 0

Denna sida summerar rÀtt bra: http://i.gizmodo.com...-about-the-ipad


FörvÄnandsvÀrt bra sammanfattat för att vara frÄn gizmodo.



0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.