Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Alien: Covenant

145 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 10 maj 2017 - 16:15

FinnSmirre
  • FinnSmirre
  • Användare

  • 116 inlägg
  • 0

Rigoletto eller Mall of Scandinavia.

Båda har VIP platser men salongen som nämndes är på MoS.

 

Heron City i Kungens Kurva har också tydligen VIP avdelning, vet dock inte hur det är där, om det är större säten osv....



#52

Postad 10 maj 2017 - 17:57

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0


Ska se filmen i Stockholm i slutet på maj, vilken biograf är den bästa? Vart finns denna VIP salong?

VIP-salongen på Rigoletto ligger på en balkong och alltså längst bak i salongen, så det är en bra bit till duken. Dessutom är sätena något smalare (än MoS) och ligger relativt tätt intill varandra. Rad 1 på balkongen har ont om benutrymme då man slår i relingen med fötterna.

 

Filmstaden Scandinavia i gallerian Mall of Scandinavia (MoS) har fyra VIP-salonger, alla med breda säten som dessutom kan lutas bakåt, vilket inte de på Rigoletto kan, de har dessutom gott om plats mellan sätena (med små bord mellan varje stol) och mycket gott om benutrymme. Första raden har dessutom fotpallar vid alla stolar. Då det är särskilda VIP-salonger så finns det bara stora fåtöljer i salongen. Duken ligger mycket nära och upplevs som enorm av den anledningen. Det är 4K projektorer i dessa salonger.

 

Jag har tyvärr inte varit på Heron City.

 

Det finns en massa information på www.sf.se

 

P.S. Om du har tillgång till företagsbiljetter så kostar VIP-biljetten inget extra.


Redigerat av FEA, 10 maj 2017 - 17:58.


#53

Postad 11 maj 2017 - 09:03

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 0

Kanske skulle se om vi kan ta oss till MoS då, låter som en bra biograf :)



#54

Postad 16 maj 2017 - 10:52

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Jag har läst de första recensionerna som börjat dyka upp.

 

Spoiler

 

Det ska bli intressant att se filmen imorgon!



#55

Postad 16 maj 2017 - 12:05

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Undvikit alla recensioner har knappt sett trailern. Får vi se om det räcker för att den ska kännas fräsch

#56

Postad 17 maj 2017 - 13:15

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Jag har nu sett ALIEN: Covenant. Jag skriver ingenting om den synligt, för att inte förstöra för er andra.

 

Spoiler


Redigerat av FEA, 17 maj 2017 - 15:31.


#57

Postad 17 maj 2017 - 19:56

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Spoiler



#58

Postad 17 maj 2017 - 20:22

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

@oqvist:

Spoiler
Det gjorde de :)


Redigerat av FEA, 17 maj 2017 - 20:23.


#59

Postad 17 maj 2017 - 20:32

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Nu undrar jag verkligen hur de tänkt länka nästa film till ALIEN. Det ser jag mycket fram emot! :)



#60

Postad 17 maj 2017 - 20:38

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
Hoppas de slänger med last supper och the crossing via seamless branching på kommande bd.

#61

Postad 17 maj 2017 - 20:44

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Såg den ikväll och tycker den var bra. Ger den 7/10.

#62

Postad 17 maj 2017 - 20:48

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Jag är så glad att jag lyckats undgå att se The Crossing. Vilken spoiler!



#63

Postad 17 maj 2017 - 21:44

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

@oqvist:

Spoiler
Det gjorde de :)

Var och när? 



#64

Postad 18 maj 2017 - 09:55

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Bump @FEA

#65

Postad 18 maj 2017 - 10:40

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Var och när? 

Se om filmen och blunda inte ;)

 

Spoiler



#66

Postad 18 maj 2017 - 10:47

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Pust...vad kan det bli för nytt i denna filmen då? Ett rymdmonster med slemtrådar mellan tänderna kanske? :P

Det räckte med den första filmen.



#67

Postad 18 maj 2017 - 12:37

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Första filmen är bäst men nä allt utom requiem har sin plats

#68

Postad 18 maj 2017 - 12:54

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Nu undrar jag verkligen hur de tänkt länka nästa film till ALIEN. Det ser jag mycket fram emot! :)

Recensenten på SVT (C.G. Karlsson) sa i morse att Scott ska göra två till filmer - kanske fler!

 

Jag som trodde att det bara var en till på gång. Hur kan det tänkas bli...


Redigerat av FEA, 18 maj 2017 - 16:53.


#69

Postad 18 maj 2017 - 16:52

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

En fråga till dig som sett filmen:

 

Spoiler


Redigerat av FEA, 18 maj 2017 - 16:52.


#70

Postad 18 maj 2017 - 17:23

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

En fråga till dig som sett filmen:

 

Spoiler

 

Spoiler



#71

Postad 18 maj 2017 - 17:47

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Spoiler

Ja något missade jag tydligen ;)

 

Tack för svaret!



#72

Postad 18 maj 2017 - 19:17

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Spoiler

Spoiler



#73

Postad 18 maj 2017 - 23:21

Blader
  • Blader
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0
Mycket som inte kändes helgjutet här, ju mer jag funderar ju dummare kändes filmen.

Men det är något med handlingens existens/leka gud/skapare kontra skapelse- teman som bara kittlar i magen. För att inte tala om settingen, miljöerna och atmosfären (vackert!).

När monstren börjar springa lösa är det ju full språngmarsch in i köttkvarnen som gäller och de delarna av filmen tycker jag absolut levererar. Blodigt, otäckt och första monsterscenen var ju fantastiskt väl komponerad. Musiken, ljussättningen, skådespelet, paniken, specialeffekterna - mycket intensivt och bra.
Särskilt nyskapande är det väl inte då man mest sitter och facepalmar över hur lätt man förutsåg att förbrukningsbar-individ-nr5 skulle få sätta livet till. Fassbender är lysande, resten av karaktärerna kommer jag knappt ihåg namnen på.

Men underhållande och sevärd med otäcka monster. 3/5 får den för ren show och trots intetsägande karaktärer bra skådespelare.

Redigerat av Blader, 19 maj 2017 - 20:30.


#74

Postad 19 maj 2017 - 03:03

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 1

@ Blader

 

Det är väl trevligt om vi håller denna tråd spoiler-fri då många tänkt se filmen ikväll och i helgen, ett tips i all välmening :)



#75

Postad 19 maj 2017 - 05:05

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

@ Blader

 

Det är väl trevligt om vi håller denna tråd spoiler-fri då många tänkt se filmen ikväll och i helgen, ett tips i all välmening :)

 

Jag ser inga spoilers i det Blader skrev, att filmen är korkad är ju mer regel än undantag med dagens filmer och Bladers åsikt avslöjar ju inget i handlingen.



#76

Postad 19 maj 2017 - 05:36

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Jag ser inga spoilers i det Blader skrev, att filmen är korkad är ju mer regel än undantag med dagens filmer och Bladers åsikt avslöjar ju inget i handlingen.

Det är väl helt upp till var och en vad man uppfattar som en spoiler? Jag respekterar att du inte tycker det och håller inte med :)



#77

Postad 19 maj 2017 - 06:02

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Det är väl helt upp till var och en vad man uppfattar som en spoiler? Jag respekterar att du inte tycker det och håller inte med :)

 

Håller med, han skrev "klichéartat manus" och det var ju onödigt, vill ju inte ha det i tankarna när man ska se filmen.



#78

Postad 19 maj 2017 - 06:29

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 1


Håller med, han skrev "klichéartat manus" och det var ju onödigt, vill ju inte ha det i tankarna när man ska se filmen.

Det är flera i den tråden som uttryckt att de inte vill veta något alls om filmen, och undvikit trailers och annat.

 

Att då få veta att

 

Spoiler

 

Exempelvis. Har du ens läst inlägget? Det avslöjar en hel del -

Spoiler

 

Det finns ingen anledning för dig att vara spydig mot mig bara för att jag försöker undvika att förstöra filmens handling för andra. Varför beter du dig på det sättet, kan jag undra?



#79

Postad 19 maj 2017 - 06:52

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Såg den på bio på premiären. Näää, det här var inget bra. 2/5 i betyg från mig! 



#80

Postad 19 maj 2017 - 07:17

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Största missen är att de har för många icke karaktärer. Månne hade covenant fungerat bättre som tv serie. I första rullen brydde man sig om monsterfödan.

Redigerat av oqvist, 19 maj 2017 - 07:18.


#81

Postad 19 maj 2017 - 07:44

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 249 inlägg
  • 0

Inte särskilt imponerad. Bättre än Prometheus, men det är ju ingen direkt utmaning. 2/5.

Spoiler



#82

Postad 19 maj 2017 - 08:10

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Ridley har inte gjort en utmanande film på länge. Den nya Blade Runner kommer möta samma öde. I mitt tycke är det helt onödigt att göra en uppföljare av en så redan bra film.



#83

Postad 19 maj 2017 - 08:13

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 249 inlägg
  • 0

Ridley har inte gjort en utmanande film på länge. Den nya Blade Runner kommer möta samma öde. I mitt tycke är det helt onödigt att göra en uppföljare av en så redan bra film.

Vilken tur att han inte regisserar den nya Blade Runner då...

#84

Postad 19 maj 2017 - 09:22

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0

Det är flera i den tråden som uttryckt att de inte vill veta något alls om filmen, och undvikit trailers och annat.

Att då få veta att

Spoiler


Exempelvis. Har du ens läst inlägget? Det avslöjar en hel del -
Spoiler


Det finns ingen anledning för dig att vara spydig mot mig bara för att jag försöker undvika att förstöra filmens handling för andra. Varför beter du dig på det sättet, kan jag undra?


Om man är så spoilerkänslig varför läser man en tråd om en film man inte har sett? Skyll er själva men gnäll inte på andra som inte bryr sig. När en film har haft premiär så behövs inte spoilertaggar längre

#85

Postad 19 maj 2017 - 09:32

mikaels
  • mikaels
  • Beroende

  • 1 496 inlägg
  • 0

Vem som spelar en viss karaktär är väl knappast en spoiler? I detta fall nämns det ju både av DN och SvD i deras recensioner, och de brukar ju försöka hålla sig någorlunda spoilerfria, så här tycker jag nog spoilerkänsligheten är något överdriven.

 

En undran från mig som inte är så spoilerkänslig, ser ni någonsin om filmer? Då är de ju redan spoilade, kan ni uppskatta dem ändå? En film som bara fungerar första gången är ju inte mycket till film, kan jag tycka, det är ju utförandet, agerandet, scenvalen etc som gör en film bra, inte en mer eller mindre överraskande twist. Jag visste t ex spoilern i Sjätte Sinnet när jag såg den, och tyckte ändå det var en lysande film, och många filmer basers ju på böcker jag redan läst, de är inte förstörda för mig trots detta. Är det ni som är överkänsliga, eller jag som är okänslig?



#86

Postad 19 maj 2017 - 14:05

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

  • 1 292 inlägg
  • 3
Men kom igen nu, det finns faktiskt folk som läser tråden för att få reda på om filmen är sevärd på bio.... Utan att vilja veta för mycket detaljer.

#87

Postad 19 maj 2017 - 15:16

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Om man är så spoilerkänslig varför läser man en tråd om en film man inte har sett? Skyll er själva men gnäll inte på andra som inte bryr sig. När en film har haft premiär så behövs inte spoilertaggar längre

Jag blir nyfiken. I vilken kommentar 'gnällde' jag? :)

 

Javisst kan man skippa dolda inlägg när en film haft premiär, den har ju dock premiärhelg nu. Jag tror inte att de flesta sett filmen ännu.


Redigerat av FEA, 19 maj 2017 - 15:25.


#88

Postad 19 maj 2017 - 15:19

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Vem som spelar en viss karaktär är väl knappast en spoiler? I detta fall nämns det ju både av DN och SvD i deras recensioner, och de brukar ju försöka hålla sig någorlunda spoilerfria, så här tycker jag nog spoilerkänsligheten är något överdriven.

Till en början, tack för en kommentar med ett trevligt sätt :)

 

Spoiler



#89

Postad 19 maj 2017 - 15:27

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

 

En undran från mig som inte är så spoilerkänslig, ser ni någonsin om filmer? Då är de ju redan spoilade, kan ni uppskatta dem ändå?

Givetvis :)

 

Det är som att läsa om en bok.

 

Uppskattningen ligger den andra och tredje gången på ett annat plan. Man ser saker om igen som man gillade första gången, man upptäcker detaljer som man missade. m.m.

 

Själv är jag lite räddhågsen av mig,

 

Spoiler


Ett allmänt tips: om man vill skriva av sig efter filmen, varför inte starta en tråd för de som sett filmen. Så har ju skett förut.


Men kom igen nu, det finns faktiskt folk som läser tråden för att få reda på om filmen är sevärd på bio.... Utan att vilja veta för mycket detaljer.

Precis så.


Redigerat av FEA, 19 maj 2017 - 15:27.


#90

Postad 19 maj 2017 - 17:47

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Ridley Scott, en väletablerad antagonist och en jäkla massa pengar, vad kan gå fel? Den borde ju vara ett mästerverk men många här tycker den är dålig, hur kan dom ha misslyckats?

 

Nån som kan svara på det?



#91

Postad 19 maj 2017 - 17:54

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Alla Ridley Scotts filmer är inte mästerverk; säger jag som en av hans största fans, så det är ingen garanti.

 

Ridley Scott är snart 80 år... det borde väl innebära en mer erfaren man. Jag undrar hur mycket han själv bestämmer, trots sin 'tyngd'?



#92

Postad 19 maj 2017 - 20:29

Blader
  • Blader
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 2
Jag har redigerat mitt inlägg och tagit bort delar av vad vissa gnällspikar påpekat som "spoiler". Jag köper dock inte varför det skulle spoila någonting och har man redan ansträngt sig så mycket för att undvika promomaterial och recensioner (räcker att kika på citat på rottentomatoes för att få reda på mer om filmen än vad jag delat med mig av i mitt inlägg) tycker jag faktiskt inte heller att man har att göra i en diskussionstråd om filmen innan visningen.

#93

Postad 20 maj 2017 - 07:54

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Ridley Scott, en väletablerad antagonist och en jäkla massa pengar, vad kan gå fel? Den borde ju vara ett mästerverk men många här tycker den är dålig, hur kan dom ha misslyckats?

 

Nån som kan svara på det?

 

Deras egon blir så uppblåsta att de inte ser hur tråkiga de blivit. Egentligen vet jag faktiskt inte. Filmbolagen är intresserade av pengar och struntar säkert i om en film är lite dåligt mottagen -bara de får tillbaka pengarna de satsade. Men varför man inte gör bättre och bättre filmer med stigande ålder är svårt att veta.


Redigerat av Unregistered1fef72f3, 20 maj 2017 - 07:55.


#94

Postad 20 maj 2017 - 09:59

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 1

Jag har redigerat mitt inlägg och tagit bort delar av vad vissa gnällspikar påpekat som "spoiler".

 

Jag var mycket artig i mitt inlägg som var riktat till dig och du kallar mig gnällspik. Snyggt hörru :)

 

Du hade inte behövt redigera/radera någonting alls utan helt enkelt göra som flera andra här: dölja texten.



#95

Postad 20 maj 2017 - 12:55

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Deras egon blir så uppblåsta att de inte ser hur tråkiga de blivit. Egentligen vet jag faktiskt inte. Filmbolagen är intresserade av pengar och struntar säkert i om en film är lite dåligt mottagen -bara de får tillbaka pengarna de satsade. Men varför man inte gör bättre och bättre filmer med stigande ålder är svårt att veta.

 

Deras kåthet på pengar har ju alltid funnits men det har ju inte betytt att tidigare filmer varit dåliga.

 

Om man är 80-bast, varför sysslar man med att skapa film då, det är ju inte pengarna som lockar och äran har han ju redan fått från tidigare filmer. Sen kan det finnas glöd och idéer som får han att göra dessa filmer men det verkar saknas.

 

Kanske hade varit bättre om Cameron hade gjort filmen istället.



#96

Postad 20 maj 2017 - 13:10

Blader
  • Blader
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0
Ridley har varit ganska tydlig med sin "det här är min baby och ingen annan får röra den!"-approach. Inte svårt att gissa sig fram till vem som satte käppar i hjulet för Blomkamps idéer ;)

Han kommer nog fortsätta göra de här filmerna så länge han orkar, projektet ligger honom så nära hjärtat och det är ju en spännande mytologi med potential att utvecklas mer.

#97

Postad 20 maj 2017 - 22:41

FinnSmirre
  • FinnSmirre
  • Användare

  • 116 inlägg
  • 0

Finns en hel del saker jag är nu nyfiken/förvirrad över, kom precis hem och känner att jag vill skriva av mig lite! :P

 

Spoiler

 

Spoiler

 

Spoiler

 

Spoiler

 

Jaja, i övrigt, helt OK film, kommer ju garanterat se den fler ggr när den väl släpps för köp... Tycker Danny Mcbride gjorde en bra roll, fast han fått lite tveksamma åsikter innan!



#98

Postad 21 maj 2017 - 18:24

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

Jag såg Alien - Covenant igår. Jag tycker den har sin plats i Ailien-universumet men egentligen var jag inte speciellt imponerad.

 

Spoiler

Redigerat av Mr_Tom, 21 maj 2017 - 18:55.


#99

Postad 22 maj 2017 - 10:26

Blader
  • Blader
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Jag skulle vilja kommentera FinnSmirres inlägg men hittar inget alternativ för att dölja texten som ni ovan gör. Vad är det jag missar? :) 



#100

Postad 22 maj 2017 - 12:49

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Jag skulle vilja kommentera FinnSmirres inlägg men hittar inget alternativ för att dölja texten som ni ovan gör. Vad är det jag missar? :)

[ spoiler ]skriv texten du vill dölja här[ /spoiler ]

 

Ta bara bort mellanrummen inom hakparenteserna.

 

... fast nu är ju premiärhelgen förbi :)

 

Skriv SPOILER innan din text, det kan ingen missa och kan då titta bort  :lol: 





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.