Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Senaste filmen jag såg...

15349 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#14901

Postad 26 mars 2022 - 08:00

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

  • 1 422 inlägg
  • 0
Svart krabba på Netflix. Ganska bra film med högt tempo med Noomi Rapace. Kan detta också vara första svenska filmen i 4k dolby vision och atmos? Jag tyckte både bild och ljud var bra.

#14902

Postad 26 mars 2022 - 09:36

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Det sjunde inseglet finns att se i Dolby Vision. ;) Förebudet är också restaurerad i 4K samt HDR men har aldrig distribuerats i det formatet.

 

Problemet med Atmos är att den enda auktoriserade studion för det i norden, vad jag vet, ligger i Finland och då måste mixarna skickas dit för mastering. Det kan bli krångligt, dyrt och man vet heller aldrig riktigt hur det är med leveranstiden.

 

Såg Licorice Pizza tidigare i veckan på Grand i Stockholm. Antagligen PT Andersons bästa film hittills. De relationer där man inte har alltför stort inflytande på varandra är kanske de som betyder allra mest trots allt.



#14903

Postad 26 mars 2022 - 15:03

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

  • 1 422 inlägg
  • 0
Ja precis, jag tänkte om det här var första med både och, och det verkar det vara alltså. Hoppas att det kommer fler.

#14904

Postad 29 mars 2022 - 15:36

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0

Såg Ambulance på Imax igår. Hade ju verkligen inte några högre förväntningar på denna film, men kände att lite action vore trevligt.

Filmen är väldigt snygg, L.A kändes väldigt mycket Miami i färgerna - I like. 

Vansinnigt mycket slow motion, filmat i ett perspektiv underifrån såklart. ( det här tror jag alla är väldigt medvetna om innan de ser filmen )

Riktigt trevligt ljud, ju större anläggning desto bättre. Utöver alla bilkrascher, så är det en väldigt trevlig Heatliknande scen i början av filmen

 

Handling som knappt räcker till 90 minuter, blir ju såklart väldigt problematiskt när filmen är två timmar och en kvart lång. Det är inte enbart slow motion som drar ut på tiden helt enkelt.

 

2,5 av 5 i betyg (räknar vi bort bild och ljud så är det närmare 2.0)



#14905

Postad 31 mars 2022 - 07:29

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Ytterligare en filmatisering av Döden på Nilen, tyvärr inte en av de bättre.

 

Platt skådespeleri rakt igenom. Kenneth Branagh gör varken ett bra

jobb som Hercule Poirot, eller som regissör. 

 

Dock lite kul att French & Saunders är med två mindre roller.

 

https://www.imdb.com/title/tt7657566/


Redigerat av frollic, 31 mars 2022 - 07:40.


#14906

Postad 01 april 2022 - 12:22

Nattsvart
  • Nattsvart
  • Forumräv

  • 737 inlägg
  • 0

Jag hade planerat user ID sommarsolståndsälskaren men fick felmeddelande på detta så det fick lite hjälpligt bli midsommarfiraren. Just för att belysa att jag älskar långa heta soliga sommardagar. :D


Although the film was shot almost entirely in the studio at Elstree Studios in Hertfordshire, England, where the hotel interior was constructed, the exterior of the 'Overlook Hotel' is the Timberline Lodge, Mount Hood in the Hood River area of Northern Oregon.

 

Källa: Movie-Locations

 

Aah, man ska vara förlåtande för små misstag och än mer så när de är lite underhållande. Och jag gissar att Spielberg i alla fall är smickrad att blandas ihop med Kubrick, inte lika säker på tvärtom eftersom Kubrick var en känt svår person att jobba med. Tror jag läste att Nicholson kunde spela galen så bra för att Kubrick drev honom nästan till vansinne. Inte helt omöjligt... Men som sagt, kul med lite underhållande elfslrivningar (ja den var medveten) och rör ihop saker gör vi ju alla. 



#14907

Postad 18 april 2022 - 15:39

Kullre
  • Kullre
  • Användare

  • 209 inlägg
  • 0

Svart krabba på Netflix. Ganska bra film med högt tempo med Noomi Rapace. Kan detta också vara första svenska filmen i 4k dolby vision och atmos? Jag tyckte både bild och ljud var bra.

Visuellt är filmen överraskande snygg.

Dessvärre är skådespelarinsatserna/dialogen i nivå med Sagan om de bannlysta, där den senare drar längsta strået.

#14908

Postad 18 april 2022 - 18:52

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0
The Batman, 2022.

Filmen knappar in på strax under tre timmar... Storyn känns ändå lite ihopklippt. Miljöer och ljus kunde ha gjorts snyggare. Hela filmen lider av CSI-Miami-syndromet. Alldeles för mycket tråkig dialog och tämligen platta skådespelare. Det kunde ha blivit så bra...

2.5 av 5 gåtor

#14909

Postad 18 april 2022 - 23:15

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Baby Driver
Överraskande bra, 8/10!

#14910

Postad 19 april 2022 - 17:45

edtjope
  • edtjope
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

The Batman, 2022.

Filmen knappar in på strax under tre timmar... Storyn känns ändå lite ihopklippt. Miljöer och ljus kunde ha gjorts snyggare. Hela filmen lider av CSI-Miami-syndromet. Alldeles för mycket tråkig dialog och tämligen platta skådespelare. Det kunde ha blivit så bra...

2.5 av 5 gåtor


Oj, så olika man kan tycka! Jag tyckte den var riktigt bra. När 3tim går fort är det ett bra betyg. Dessutom en oerhört snygg film.

#14911

Postad 19 april 2022 - 20:02

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0

Oj, så olika man kan tycka! Jag tyckte den var riktigt bra. När 3tim går fort är det ett bra betyg. Dessutom en oerhört snygg film.


Skratt, ja visst är det fint med olika vinklar. Filmens hela själ var det inget fel på. Jag gillar att den fick sin tid. Väldigt mycket som skulle sys ihop. Hade kunnat vara längre, helt ok. Jag blev inte alls övertygad av huvudrollen eller birollerna. Det skulle vara pingvinen som faktiskt gjorde bästa rolltolkning då. Grym make up också. Kändes lite väl mycket mission impossible med en springande Cruise. Jag kanske överreagerar... Jag älskade dock filmen Jokern häromåret, kanske fastnat i dess tolkning?

Redigerat av PML73, 19 april 2022 - 20:05.


#14912

Postad 26 april 2022 - 22:44

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0
Moby Doc - Moby har gjort en dokumentär om sig själv, som jag hoppades skulle vara intressant, men tyvärr.
Stängde av efter mindre än halva, på tok för utflippad, imho.
 
Who Killed the KLF - Den var desto bättre, dessutom innehöll massa som jag inte hade koll på att de hade gjort,
efter att de slutade ge ut musik. Troligen för att jag inte har koll, eller för att den delen inte hamnade i nyheterna
utanför England.
 
The Many Saints of Newark - Fattar inte haussen kring denna, dessutom handlar den väldigt lite om Tony Soprano,
vilket jag trodde var hela grejjen.
 
Radioactive - Berättelsen om Marie Curie Sklodowska, bra livsskildring av en av de få dubbla nobel pris-tagarna.
Något seg, men fortfarande sevärd, om man är historie-intresserad.
 
Reminiscence - Halv-intressant framtisskildring med Hugh Jackman som driver företag som kan plocka fram folks minnen.
Tycker dock att han är fel skådis för rollen. Filmen är OK, på sin höjd.
 
Old Henry - Denna gillade jag skarpt. Inte ofta man ser en bra western nuförtiden,
trots att OH utspelar sig på bara ett ställe. Slutet påminner dessutom om shoot out:en i Pale Rider :)

Redigerat av frollic, 27 april 2022 - 12:27.
La till Old Henry


#14913

Postad 06 maj 2022 - 08:05

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0
The Last Duel (2021)

Nästan lika seg som The Green Knight. Samma historia återberättad tre ggr, av de tre
personer som är huvudkaraktärer i berättelsen.

Frugan sköt ut sig när hon insåg att man skulle loopa en 2a gång, jag var klar när
jag insåg att det kom en 3e version också.

Redigerat av frollic, 06 maj 2022 - 08:08.


#14914

Postad 08 maj 2022 - 11:54

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Dr. Strange and the multiverse of madness

Jag är ett obotligt MCU-fan men denna filmen föll rätt pladask jämfört med exempelvis Infinity war. Många överraskande jump-scares och råare än övriga filmer men handlingen var ganska "meh".

#14915

Postad 08 maj 2022 - 19:34

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Road House

Andra gången jag sett den fortfarande underhållande. Bouncer genren är verkligen inte urvattnad av hollywood :D

Old Henry

Mycket bra Western om än inte särskilt originell. Inga undertexter och de mumlar något kopiöst tyvärr



#14916

Postad 08 maj 2022 - 19:37

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0

Dr. Strange and the multiverse of madness
Jag är ett obotligt MCU-fan men denna filmen föll rätt pladask jämfört med exempelvis Infinity war. Många överraskande jump-scares och råare än övriga filmer men handlingen var ganska "meh".


Tyckte den var rätt okej faktiskt. Sen är väl denna tidslinje sämre än den tidigare med Thaos och att dom är röriga.

#14917

Postad 08 maj 2022 - 21:05

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0

Unhinged på NF med Russel Crowe som nån som flippar ut ”vägilska” när en kvinna tutar och pekar finger åt honom i en vägkorsning. En svag trea av fem.



#14918

Postad 09 maj 2022 - 19:26

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlägg
  • 0

Who Killed the KLF - Den var desto bättre, dessutom innehöll massa som jag inte hade koll på att de hade gjort,
efter att de slutade ge ut musik. Troligen för att jag inte har koll, eller för att den delen inte hamnade i nyheterna
utanför England.
 
Old Henry - Denna gillade jag skarpt. Inte ofta man ser en bra western nuförtiden,
trots att OH utspelar sig på bara ett ställe. Slutet påminner dessutom om shoot out:en i Pale Rider :)

 

De här två tycker jag verkar intressanta. Sökte på CDon, Ginza och Prisjakt men fick inga träffar. Har du några tips på inköpsställen?

 

Apropå The KLF så finns det en gammal uppsats om dem som är rätt underhållande att läsa: http://anders.hultman.nu/klf/5p.html



#14919

Postad 10 maj 2022 - 11:58

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

De här två tycker jag verkar intressanta. Sökte på CDon, Ginza och Prisjakt men fick inga träffar. Har du några tips på inköpsställen?

 

Apropå The KLF så finns det en gammal uppsats om dem som är rätt underhållande att läsa: http://anders.hultman.nu/klf/5p.html

 

KLF-dokumentären gick på Göteborgs filmfestival, och deras parallella streamingtjänst. Går ännu på några

små-biografer i Sverige.

 

Old Henry går/gick på Filmstaden - https://www.filmstad...73439/old-henry


Redigerat av frollic, 10 maj 2022 - 11:58.


#14920

Postad 10 maj 2022 - 15:44

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlägg
  • 0

OK, inte så lättillgängligt alltså. Jag hade hoppats på Blu-ray, eller DVD. Tack för svaret iaf!



#14921

Postad 10 maj 2022 - 16:03

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

OK, inte så lättillgängligt alltså. Jag hade hoppats på Blu-ray, eller DVD. Tack för svaret iaf!

Old Henry finns att köpa på Amazon för det ”förmånliga” priset 332:-

https://www.amazon.s...,aps,105&sr=8-2

#14922

Postad 10 maj 2022 - 18:36

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlägg
  • 1

Tack för tipset, men jag står nog över. Jag brukar inte köpa de senaste filmerna om det inte är någon jag har väldigt bråttom att se. Tycker det är bättre när de gått ner under hundringen. :)



#14923

Postad 13 maj 2022 - 14:16

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0
The bad guys, var faktiskt riktigt roligt.
Kanske inte jag ska se om den-rolig, men tillräcklig för att man inte ska tycka att man precis slösat bort 100 min.
Bra story, och roliga karaktärer.

#14924

Postad 14 maj 2022 - 22:50

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0
Uncharted (2022)
 
DaVinci koden möter Indiana Jones, i ett misslyckat försök att få dom att funka ihop.
Det gör de inte, Indiana Jones är att föredra, alla dagar i veckan.
 
Tyvärr verkar det komma en 2a.

Redigerat av frollic, 14 maj 2022 - 22:50.


#14925

Postad 15 maj 2022 - 07:04

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0

Nya spiderman. Blää!



#14926

Postad 18 maj 2022 - 07:59

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Nya Jackass, fortfarande underhållande trots att deltagarna åldrats lika mycket som formatet.
12-åringen garvade som f.n, men de kunde ha skippat en del av sperma-skämten

Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore, seg och rörig, inget jag rekommenderar.

Operation Mincemeat hade potential, för det hade faktiskt hänt, och filmen håller sig
till verkligheten, men fyller ut med en massa dravel, för att det ska bli en långfilm, och
inte en dokumentär. Verklighetens Ian Fleming är med på ett hörn, samma Fleming som

sedermera skapar James Bond.

Mer info om var som egentligen hände 1943 https://en.wikipedia...ation_Mincemeat

Ennio, dokumentär om Ennio Morricones liv och musikaliska arv. Intressanta 150 minuter
för de som uppskattar hans filmmusik. Innehåller korta intervju-snuttar med Klintan,
Tarantino, Stone, Zimmer mfl ...
Misstänker att dokumentären var klar innan hans bortgång, för den nämns inte alls.
Mestadels på italienska, så slå på textningen ;)


Redigerat av frollic, 18 maj 2022 - 08:43.


#14927

Postad 18 maj 2022 - 09:35

Herr Kantarell
  • Herr Kantarell
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Var å kikade på Northman på bio i lördags. Första gången på bio sen innan pandemin.

 

Tyvärr föll filmen mig ej i smaken. Den var förvisso väldigt vackert filmad, men storyn var svag och jag retade mig på saker hela tiden.

Att en upp-pumpad Skarsgård hela tiden gick framåtlutad som ett uppretat djur, alla pratade nån engelsk/fornnordisk blandning som blev direkt skrattretande, och att det inte fanns nån klar god mot ond sida. Ingen att heja på liksom. Kanske regissörens tanke, men jag satt och hoppades att huvudkaraktären ej skulle klara sig.  

 

Mycket övervåld och mytisk mumbo-jumbo. Och tre sång/dans partier! Trodde jag hamnat i en musikal.

Men stolarna var sköna



#14928

Postad 20 maj 2022 - 00:10

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 1
Det är filmväder ute och jag måste bota besvikelsen efter Ozarks avslutningen (ger hela serien en 3 efter börjat som stark 4) med kvalitéfilm från videobutiken och tortillas.

 
-Fraternity vacation (1985). Holländsk video 2000.
En 80-tals t&a komedi som levererar. Okej story, bra tempo utan sega partier och en bra dos t&a. Filmen är fylld med en massa kända skådisar. I huvudrollerna ser vi en ung Tim Robbins och Stephen Geoffreys. Sen en massa coola biroller som Amanda Bearse (Marcy i Våra värsta år), John Vernon (som Sheriff, såklart), Britt Ekland som bartender samt Barbara Crampton (Re-animator) och Kathleen Kinmont (Bride of re-animator) som står för en del t&a.
3 av 5.

 
-The instructor (1981). Holländsk betamax.
En lågbudget karaterulle av förstagången regissören (och skådis, bild och ljud klippare, producent, stuntman och såklart skrev manuset själv) Don Bendell. Det märks att det var hans första (och sista enligt IMDB) filmen speciellt klippningen är lite ojämn. Men det ger filmen sin charm. Jag gillar den.
3,5 av 5.

 
-Hotline (1982). Holländsk video 2000.
En TV-film som är rätt välspelad av bra skådisar (som t ex Lynda Carter och Monte Markham) men som aldrig lyfter från godkänd. Det blir aldrig riktigt spännande men är en habilt hantverk.
2 av 5.

 
-Barbarian queen (1985). Holländsk video 2000.
En barbarfilm som är mycket mer underhållande än vad den borde vara. Ett väl stabilt hantverk som har både en hel del naket, blod och rolig dialog. Skulle funkar perfekt ihop med polare, pizza och öl. Den har en hög omtittningsfaktor.
4 av 5.

Sammanlagt en bra kväll.


 

 

ncnb34295flupx1uvtjtgs.jpg



#14929

Postad 22 maj 2022 - 06:28

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0

The professor and the madman svtplay.

Med Mel Gibson och Sean Penn. Välspelat drama. 7.5/10



#14930

Postad 23 maj 2022 - 23:43

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0

F&F9. Jisses vilket spektakel. Too fast too furious! Det börjar spåra ut rejält nu med f&f franchisen. Underhållande hur som helst.



#14931

Postad 24 maj 2022 - 20:30

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0
The Northman, vilket skräp.
Var redo att sluta titta efter 30 minuter.
 
Skarsgård plöjer sig grymtande genom horder av vikingar, utan så mycket
som en skråma. I jämförelse ter sig plötsligt Conan the Barbarian vara ett 
mästerverk.

Redigerat av frollic, 25 maj 2022 - 14:50.


#14932

Postad 25 maj 2022 - 05:33

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0
The Batman.

Hade potential, men landade platt.

Väntar på en fan cut, som plockar ner filmen från löjliga 3h till <2h, ingen skulle märka någon skillnad ändå.

#14933

Postad 27 maj 2022 - 08:12

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlägg
  • 0

Promising Young Women såg jag i går. Jag tyckte den var riktigt bra, flera spännande vändningar. Tänkvärd.

 

Inte en actionfilm med häftigt ljud, men ändå bra ljud med ordentlig bas ibland. Bra bild också. 



#14934

Postad 28 maj 2022 - 16:58

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

En verkligt värdig diskussion. :)

 

Betade av Flesh for Frankenstein (UHD-BD) tidigare i veckan. Gore och naket i fungerande symbios. Också ett lysande exempel på att barn gör såsom vuxna i deras omgivning gör och inte vad de blir tillsagda att göra.



#14935

Postad 28 maj 2022 - 17:57

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

Mycket snack om Top Gun, jag tar den på slutet :) .

 

Några av de filmer jag sett på senaste tiden.

 

Tillfälligheter och Fantasier, japansk film av regissören som sedan gjorde Drive my Car.

Tre episoder om tillfälliga möten mellan människor som utvecklar sig oväntat. Jag tyckte det var sevärt.

 

Beskyddaren, en kinesisk film som i grunden handlar om en tjej som blir mobbad i skolan.

Det är ingen film som man blir glad av men ändå sevärd. Den kinesiska skolan verkar inte kul ;) .

 

Eiffel; fransk film om mannen som byggde ett inte helt okänt torn i Paris.

Eftersom jag själv jobbar inom byggsektorn så var det mesta redan känt. Filmen tillförde inte så mycket för min del men visst ger det en story för den som inte vet bakgrunden till bygget.

 

Doctor Strange in the Multiverse of Madness, övrig presentation överflödig?

Detta tyckte jag inte var speciellt bra. Det blev mera specialeffekter än kreativitet och historieberättande. 

 

Top Gun: Maverick; jag började med att se Top Gun på Netflix dagen innan jag såg denna.

Storyn kan jag ha synpunkter på men dom tar jag under spoilerknappen. Utan att spoila något kan jag nog säga att jag tyckte det var väldigt snyggt visuellt. Och jag såg den på IMAX: Bergakungen.

 

Spoiler

 

Edit: Flyttade en del under spoilerknappen till annan tråd.


Redigerat av Mr_Tom, 28 maj 2022 - 18:23.


#14936

Postad 28 maj 2022 - 18:14

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0
Topgun diskussionen hamnade i https://www.minhembi...howtopic=342155

@mr_tom du kanske vill flytta delar av ditt inlägg dit.

#14937

Postad 29 maj 2022 - 10:34

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0
Fast & Furious 9 (Viaplay)

Ännu ett bevis på att alla gillar olika.
I mitt tycke en härlig film i samma anda som de senaste tre F&F.
Mycket one-liners och mer actionkomedi än just bilfokus som det var från början (tyvärr).
Intressant med lite flashbacks från pappa Torettos död.
Tyckte att 2 timmar och 20 minuter flöt förbi snabbt och ser fram emot de avslutande två filmerna.

Även om gamla jänkare är fint är det lite synd är det mest är old muscle och extrema offroad-bilar.
Men lite ”japs-smatter” fick de med iaf.

#14938

Postad 29 maj 2022 - 11:34

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

Dr. Strange and the multiverse of madness

 

Förvirrad story och CGI-röra. 2/5

 

 

Top Gun: Maverick

 

En av de bättre filmer jag har sett på bio de senaste åren. Helt okej story, bra action och skådespeleri, och grym flygning. 5/5.



#14939

Postad 06 juni 2022 - 16:57

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0
Top Gun, Maverik, 4DS Nordisk Film, Gränby/Uppsala.

Får tydligen sålla mig till de som faktiskt fann filmen mer än godkänd. Fantastiskt foto överlag, manus överraskade positivt. Filmen i sin helhet håller faktiskt ihop. Den kunde faktiskt få vara lite längre för bättre röd tråd genom storyn.

Det får bli 4 av 5 F14 Tomcat.

#14940

Postad 07 juni 2022 - 15:22

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0

Vill ni kasta bort en och en halvtimme av ert liv rekommenderar jag Interceptor på NF, 0 av 5. Sämre rulle får man leta länge efter.



#14941

Postad 07 juni 2022 - 18:52

edtjope
  • edtjope
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

Vill ni kasta bort en och en halvtimme av ert liv rekommenderar jag Interceptor på NF, 0 av 5. Sämre rulle får man leta länge efter.


Håller med, den var tyvärr ingen höjdare. Men gjorde åtminstone att flighten till UK gick lite snabbare.

#14942

Postad 07 juni 2022 - 23:20

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 204 inlägg
  • 0

Vill ni kasta bort en och en halvtimme av ert liv rekommenderar jag Interceptor på NF, 0 av 5. Sämre rulle får man leta länge efter.

 

Var tvungen att se vad som kunde motivera noll poäng. Efter att ha sett den har jag svårt att säga mot. Detta var dumt på riktigt och ansvariga borde skämmas.



#14943

Postad 08 juni 2022 - 08:11

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0

Var tvungen att se vad som kunde motivera noll poäng. Efter att ha sett den har jag svårt att säga mot. Detta var dumt på riktigt och ansvariga borde skämmas.

👍



#14944

Postad 10 juni 2022 - 08:10

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0

Hustle på NF. Adam Sandler som talangscout som letar blivande basketstjärnor. Bra för en Sandlerfilm. 3+.



#14945

Postad 15 juni 2022 - 22:21

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0

County line på prime,5,9 på imdb. En bra film i min smak jag ger lite högre betyg. 6,5 av mig. Klart sevärd.



#14946

Postad 17 juni 2022 - 05:22

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0

Hustle på NF. Adam Sandler som talangscout som letar blivande basketstjärnor. Bra för en Sandlerfilm. 3+.


Jag får hålla med dig där. Har relativt svårt för Sandler. Men filmen underhåller i alla fall.

#14947

Postad 17 juni 2022 - 08:15

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Japp, tycker också Hustle var tillräckligt bra för att inte stängas av. 



#14948

Postad 04 juli 2022 - 18:47

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0
Flag Day, 2021, Sean Penn.

Visste inget om filmens historia eller vilka skådisar som var med. Min fru ordnade med filmen för hon vet att jag gillar Sean Penn.

En fantastisk film med gripande drama. Grym dialog och manus, får heller inte glömma det underbara soundtracket. Den måste jag köpa snarast.

4.5 av 5 överlevare.

#14949

Postad 05 juli 2022 - 06:51

Kullre
  • Kullre
  • Användare

  • 209 inlägg
  • 0

Unchartered. Första fem är lovande, resterande tid hjärndöd, plastig smörja. Fantastiskt dåligt och jag undrar vilken målgruppen är.



#14950

Postad 05 juli 2022 - 13:28

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0
Nya Dr Strange, acceptabelt tidsfördriv, och inte helt rörig, trots att de hoppar runt i "multiverse".
12-åringen gillade den skarpt.

Man from Toronto, på NF, börjar bra, sen går det nerför. Hade man skippat de sista 15-20 minuterna hade den varit helt ok, nu blir den bara medioker.

Redigerat av frollic, 05 juli 2022 - 13:29.




2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.