Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Trophyliga

1763 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1701

Postad 28 januari 2018 - 23:41

PackSwede
  • PackSwede
  • Lärjunge

  • 294 inlägg
  • 0

#54: Assassins Creed Origins

 

Tog rejält många timmar, fick på slutet sitta och leta på kartan ett par timmar för att hitta den sista utposten jag inte rensat vilket var ohyggligt irriterande men i övrigt ett roligt spel som utspelar sig i en galet detaljerad och stor värld. Inte lika roligt som Rise Of The Tomb Raider men nära.

 

Blir att starta Horizon Zero Dawn imorgon!


Redigerat av PackSwede, 28 januari 2018 - 23:41.


#1702

Postad 29 januari 2018 - 19:04

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

#96: Dust: An Elysian Tail

 

Ytterligare en pärla från PS+. Startade detta spelet när det var ett av gratisspelen för över tre år sedan. Somnade efter tio minuter och startade det inte igen. Nu gav jag det en chans till och det visade sig vara ett bra val. Om jag förstått det rätt så är detta spelet lite av ett one-man-project och om det stämmer så är det väldigt imponerande. Bättre än vad många små-studios klarar av att leverera. Grafiskt snyggt, kontrollen är bra men kunde varit liiite tightare vid finliret som kommer med en del plattformshoppande. Dock är det inget som egentligen stör spelupplevelsen då plattformshoppandet är där för att ta dig framåt, inte ge dig en utmaning. Även storyn håller för att få dig att ta dig framåt, ingen story som kommer vinna priser men bra för den här typen av spel. Skön meta-humor på sina ställen också.

 

Spoiler



#1703

Postad 09 februari 2018 - 09:26

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

#57 Assassin's Creed Origins

 

Största Assassin's Creed hittills vilket gjorde att det helt klart fanns för många sidouppdrag, men vad kan man förvänta sig från Ubisoft  dagsläget?

 

#58 Life is Strange: Before the storm

 

Denna serie gillade jag skarpt. Visst, de hade kanske kunnat satsa på mer naturtrogen grafik, men jag tycker inte det gjorde karaktärerna mindre levande för det. Jag tycker det är lite synd att tvåan inte kommer fortsätta med samma karaktärer, men jag hoppas att de lyckas lika väl med de nya vilka de nu blir. Det kommer dock ett DLC i Mars som jag ser fram emot.



#1704

Postad 11 februari 2018 - 11:56

PackSwede
  • PackSwede
  • Lärjunge

  • 294 inlägg
  • 0

#55: Horizon Zero Dawn

 

Vilket j*vla spel!, alla GOTY utmärkelser hur välförtjänta som helst. Tog rätt många timmar att spela igenom men jag var aldrig less och hade egentligen aldrig tråkigt på resan. En del riktigt episka strider när man gett sig på en stor maskin och rätt vad det är kommer en flock mindre och lägger sig i leken.

 

Köpte Complete Edition så jag har klarat hela Frozen Wilds också, retsamma 98% completion för att jag har New Game+ på Ultra Hard kvar, får se om jag ids, spelet är ju fantastiskt bra men jag kan inte påstå att jag tyckte det var lätt så en Ultra Hard playthrough är nog inte helt trivial även om man har rätt bra vapen och modifications...



#1705

Postad 11 februari 2018 - 12:44

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

 

#55: Horizon Zero Dawn

 

Vilket j*vla spel!, alla GOTY utmärkelser hur välförtjänta som helst. Tog rätt många timmar att spela igenom men jag var aldrig less och hade egentligen aldrig tråkigt på resan. En del riktigt episka strider när man gett sig på en stor maskin och rätt vad det är kommer en flock mindre och lägger sig i leken.

 

Köpte Complete Edition så jag har klarat hela Frozen Wilds också, retsamma 98% completion för att jag har New Game+ på Ultra Hard kvar, får se om jag ids, spelet är ju fantastiskt bra men jag kan inte påstå att jag tyckte det var lätt så en Ultra Hard playthrough är nog inte helt trivial även om man har rätt bra vapen och modifications...

 

Snyggt, körde Ultra Hard direkt på min New Game+ runda. Var inte så svårt eftersom man har mer koll på vad det är man ska göra och sedan har bra gear från början. Sen går det ju betydligt fortare när man bara koncentrerar sig på storyn. Har inte tagit hem Frozen Wilds än, får bli på någon rea framöver :)



#1706

Postad 11 februari 2018 - 16:33

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

 

#55: Horizon Zero Dawn

 

Vilket j*vla spel!, alla GOTY utmärkelser hur välförtjänta som helst. Tog rätt många timmar att spela igenom men jag var aldrig less och hade egentligen aldrig tråkigt på resan. En del riktigt episka strider när man gett sig på en stor maskin och rätt vad det är kommer en flock mindre och lägger sig i leken.

 

Köpte Complete Edition så jag har klarat hela Frozen Wilds också, retsamma 98% completion för att jag har New Game+ på Ultra Hard kvar, får se om jag ids, spelet är ju fantastiskt bra men jag kan inte påstå att jag tyckte det var lätt så en Ultra Hard playthrough är nog inte helt trivial även om man har rätt bra vapen och modifications...

 

 

Bra jobbat!

 

Ultra Hard på New Game+ är inte så svårt som man kan tro. Det lär vara ännu lättare nu eftersom du kommer vara level 60 istället för 50, ha uppgraderad stav och lita annat smått och gott. :)

 

Du behöver bara göra huvuduppdragen och ignorera de flesta sidouppdragen. Ja, om du nu inte vill göra dem igen. :)
 



#1707

Postad 13 februari 2018 - 20:59

PackSwede
  • PackSwede
  • Lärjunge

  • 294 inlägg
  • 1
Tack för att ni gav mig lite extra självförtroende :-) Var betydligt enklare än jag trodde så nu har jag 100%

Tror jag dog 5-6 ggr totalt varav 2-3 ggr var för att jag klantade till starten på en fight och dog medvetet för att slippa slösa potions!

Nästa spel då! Blir Arkham Knight eller Uncharted 4...

#1708

Postad 14 februari 2018 - 23:51

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

#97: Rime

Pussel-spel som i mina ögon påminner en hel del om ICO, inte lika bra men ändå stabil. Gratis på PS+ denna månaden, om någon vill passa på.

 

Vet inte om man ska klassa det som ett indie-spel, men är gjort av en liten studio iaf. Lider lite av att dom har haft några bra idéer och sedan behövt fylla på med några som inte riktigt håller samma klass för att få lite längd på spelet. Ingen HUD och egentligen ingenting som berättar för dig vad du ska göra. Men utvecklarna leder ändå mig som spelare åt rätt håll allt som oftast genom en liten companion till räv som visar åt vilket håll man ska springa och genom att använda lite ljus-trick osv. Skulle kunna tänka mig att vana spelare har enklare att förstå vad som ska göras. Tjejen frågade hur jag visste vad jag skulle göra och jag kunde inte riktigt svara på det, man bara gjorde saker :) I mina ögon värt en genomspelning



#1709

Postad 01 mars 2018 - 21:34

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 1

Ett delmål avklarat i Wipeout HD. Elite Camapign legend avklarad. Till och med utan fusk :)

 

Zone Zeus, Zico och halva Arcade perfect kvar. Reversebanorna är ju som att lära sig spelet på nytt :(



#1710

Postad 03 mars 2018 - 11:26

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Ett delmål avklarat i Wipeout HD. Elite Camapign legend avklarad. Till och med utan fusk :)

Zone Zeus, Zico och halva Arcade perfect kvar. Reversebanorna är ju som att lära sig spelet på nytt :(

Lycka till. Ett av de mest tillfredsställande platinum jag tagit.:)

#1711

Postad 04 mars 2018 - 18:54

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Lycka till. Ett av de mest tillfredsställande platinum jag tagit. :)

 

Tack. Klarade just Zone Zeus också. Det blir lite omställning nu när jag ska försöka ge mig på Zico igen :)



#1712

Postad 06 mars 2018 - 15:20

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Tack. Klarade just Zone Zeus också. Det blir lite omställning nu när jag ska försöka ge mig på Zico igen :)

 

j*vla skitspel...fick just tiden 30.83, hade behövt 30.82 för trofén. Snacka om antiklimax :)



#1713

Postad 09 mars 2018 - 14:50

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 1

#89 Wipeout HD

 

Påbörjade detta spel 2010. Kom inte allas överens med kontrollerna och lade ner det ganska fort. Det fanns roligare spel att spela.

 

Fyra år och två och en halv månad senare så spelar jag det igen. Lyckades få koll på handhavandet och lyckades ta mig igenom kampanjen. Visserligen det mesta på Easy men jag kunde ta trofén bling brigade vilket var mitt mål. Lyckades ta lite medlajer på svåra nivån men lade ner spelet igen.

 

Tre år senare (2017) sitter jag med spelet igen med frugans bror och lirar lite splitscreen. Testar lite Zone mode och lyckas ta ett par troféer men lägger ner spelet igen.

Tidigare i år fick jag veta att de skall stänga servrarna för allt onlinespelande. Det fick mig att börja spela igen för att vara säker på att jag klarat allt som är beroende av onlineläget. Efter det började jag beta av troféerna i DLC kampanjen och började få hyfsad koll på spelet igen. När DLC:t var avklarat gick jag tillbaka och började jobba på originalkampanjen och nu började jag klara av att ta den ena guldmedaljen efter den andra. Och på den vägen är det. Nu har jag äntligen lyckats ta alla (utom en) troféer utan att ta till något fusk. Det enda jag nyttjade svagheter i spelet till var när man skulle vinna lopp på baklängesbanorna. Nog skulle jag klara det så småningom men jag känner att det finns annat jag kan lägga den tiden på.

Jag har i alla fall utan fusk klarat av att nå zon 75, jag har slagit Zicos varvtid (30.79) och jag har tagit guld i alla celler på svåra nivån. Nu får det vara nog. :)



#1714

Postad 09 mars 2018 - 17:58

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Grattis :)

#1715

Postad 11 mars 2018 - 16:24

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Grymt jobbat :) 



#1716

Postad 11 mars 2018 - 17:16

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Grymt jobbat :)

 

 

Grattis :)

 

Tack ska ni ha. För att varva ner har jag get mig på flOw och flower och senare blir det Journey :)



#1717

Postad 17 mars 2018 - 00:47

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Då ska vi se vad som hänt sedan sist. Jag har fortsatt att fullkomligt slänga pengar på spelutvecklare...och bara spela gratis-spelen från PS+ backloggen :)

 

100% Gone Home

En i raden av promenadsimulatorer som det blivit senaste året. Du kommer hem till ditt barndomshem efter en semester och utforskar huset. Storyn byggs genom papperslappar med anteckningar och ljudfiler och bildar till slut en helhet. Kort, småmysigt och en story som även om den är relevant har (om jag minns rätt) blivit något överdrivet hyllad pga. sitt tema.

 

#98: Everybody's Gone to the Rapture

Promenadsimulator nummer två för den här gången. Betydligt större värld att röra sig i och fantastiskt fin grafik. Utspelar sig på den engelska landsbygden i en liten by där alla invånare är spårlöst försvunna. Storyn berättas genom att scener spelas upp genom att ljusfenomen gestaltar mänskliga konturer samtidigt som man får höra dialoger från de försvunna invånarna. En del scener spelas upp automatiskt och andra måste man aktivera genom att titta på eller sätta igång olika maskiner, t.ex. en radio. Vet inte riktigt om jag greppade storyn helt och hållet, det kändes som att spelet inte ville ge mig svar på alla frågor man hade.

 

100% Lara Croft and the Temple of Osiris

Precis i samma stil som det första spelet. Upp till 4 personer soff-eller online-coop, men går lika bra att spela själv. Inte jättelångt, kanske upp mot 10h om man samlar allt och gör alla challenges. Inga jättekrävande pussel och ganska rätt fram överlag. Jag hade kul med det iaf.

 

#99: PSYCHO-PASS Mandatory Happiness

Okej, spela INTE det här om du inte ÄLSKAR manga i allmänhet och serien spelet bygger på i synnerhet. Det här är japans svar på TellTale-games. Vilket innebär att du inte styr någonting. Du läser bara handlingen och får då och då välja mellan några olika alternativ. Storyn orkar man efter ett tag inte med, vilket är lite synd för det kändes som att det fanns något bra i den ändå. Och orkar man inte med storyn finns inte mycket kvar eftersom gameplay inte existerar. Det finns ett minispel i menyerna under Extra, detta har ingenting som helst att göra med resten av spelet men var nog det bästa med hela spelet ändå. Det är mer eller mindre en kopia på mobilspelet 2048, för er som vet vad det är.

 

100% Bombing Buster

Fullständig kopia av Bomberman. Tror man kunde spela 4 pers på samma konsol och 8 stycken online. Troféerna tar man i singleplayer-läget. Fem världar med 5 banor i varje och varje värld avslutas med en bossfight. Svårighetsgraden stiger väldigt drastiskt efter första så det blir en hel del nötande. Kontrollen var tyvärr inte klockren, varför skulle man vilja gå diagonalt i ett sådant här spel t.ex.?

 

#100: Stories: The Path of Destinies

Och där kom platina nummer 100 :) Oändligt mycket bättre än #99... Är som jag förstått det ett spel i samma stil som Bastion. Du spelar en hjälte som ska rädda rebellerna och döda den onde kejsaren. En berättarröst berättar hela storyn och kommenterar vad du gör och hur du spelar. En ganska stor skopa humor och en och annan referens till både spel och film. Storyn går ut på att man har en bok som låter dig uppleva alla möjliga scenarier baserat på vilka val du gör. När man kommit till slutet (och har misslyckats som den hjälte man är ;) ) bläddrar boken tillbaks och man börjar om från början igen. För att misslyckas igen. Det finns 25 olika slut, vilket var i högsta laget då det blev lite tjatigt när man började närma sig slutet. Men i övrigt gillade jag det.

 

Nu siktar jag väl på nästa 100 platina då :)



#1718

Postad 24 mars 2018 - 21:01

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Nu har jag kompletterat Assassin's Creed Origins så nu är den uppe på 100% igen och jag tror inte det blir några fler troféer till det spelet.

 

Jag har även spelat igenom flOw, flower och Journey. Har en trofé kvar på Journey men den får jag ta om en vecka då kravet för den är att inte spela spelet på en vecka... :)



#1719

Postad 02 april 2018 - 18:44

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Fortsätter beta av äldre PS3-spel. Fixat DLC till Dead Nation så nu ligger den på 100% och har börjat jobba på Battlefield 1943. FPS shooters är tydligen inte min grej men om 30+ speltimmar och 100 matcher så har jag förhoppningsvis blivit lite bättre. :)

 

Snart har jag nått 90% completion enligt PSNProfiles.



#1720

Postad 02 april 2018 - 19:11

JSan
  • JSan
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0
Blivit platinum på 2 gratisspel det sista.

#81 Rime

Blev positivt överraskad av detta. Skön stämning och lättsamt trevligt spel.

#82 Deus ex mankind divided

Ett bra smygarspel framförallt där man känner utmaningen klara sig osedd genom allt.

#1721

Postad 03 april 2018 - 17:50

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Blivit platinum på 2 gratisspel det sista.

#81 Rime

Blev positivt överraskad av detta. Skön stämning och lättsamt trevligt spel.

Lättsamt och trevligt? Kolsvart story ju ;)

Men håller med, blev också positivt överraskad.



#1722

Postad 03 april 2018 - 20:03

JSan
  • JSan
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0

Lättsamt och trevligt? Kolsvart story ju ;)

Men håller med, blev också positivt överraskad.

Tänkte mest på färgglatt och lite tecknad grafik så 😊

#1723

Postad 03 april 2018 - 20:26

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Tänkte mest på färgglatt och lite tecknad grafik så

Haha jag förstod det. Ville mest retas ;)



#1724

Postad 04 april 2018 - 13:31

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Fick lite feeling och plockade platinum nummer 5, Uncharted 1 remastered. 193 spel spelade på 10 år och fem platinum. 



#1725

Postad 04 april 2018 - 16:50

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Fick lite feeling och plockade platinum nummer 5, Uncharted 1 remastered. 193 spel spelade på 10 år och fem platinum. 

Starkt jobbat :D Det var min första Platina, back in '08



#1726

Postad 04 april 2018 - 20:13

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Starkt jobbat :D Det var min första Platina, back in '08

 

Min första Platina också. :)



#1727

Postad 05 april 2018 - 21:36

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

#101: Trine 2

Haft även detta liggandes oavslutat i över ett halvt decennium. Fortsätter i precis samma stil som första spelet, väldigt mysigt plattformsspel. Det märks på troféerna att spelet kom för många år sedan. Man kan plocka hem platina en ganska bra bit innan man klarat av spelet då alla troféer går ut på att göra olika stunts, trickshots och att döda fiender i olika kombinationer. 

 

100% Horizon Zero Dawn

Spelade igenom Frozen Wilds nu och det håller samma höga klass som grundspelet. Fick ta vid på Ultra Hard genomspelningen jag gjorde på New Game+. Och det visade sig vara en rejääääl utmaning. Visst finns det svårare spel, men jämfört med resten av spelet var svårighetsgraden uppvriden ett par snäpp. Hunting Grounds var en rolig utmaning med dom nya vapnen och fienderna.



#1728

Postad 18 april 2018 - 20:33

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

100% Battlefield 1943

 

Jag var orolig att jag inte skulle få Best Squad trofén eftersom jag är så kass på spelet men på något sätt så ploppade den upp i alla fall.

 

Nu återvänder jag till The Rapture för att försöka ta DLC-troféerna i Bioshock. :)



#1729

Postad 19 april 2018 - 16:23

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

100% PixelJunk Monsters and Encore

Ytterligare ett spel på PS3 som legat orört i närmare nio år. Mysigt tower defence för en eller två spelare. Väldigt nybörjarvänligt då man spelar två spelare tillsammans, kommer ihåg att jag och sambon spelade en del när det kom och hon gillade det. Man uppgraderar sina torn genom att tornet antingen dödar fiender eller genom att stå vid det (och dansa), perfekt system för just coop. Det är tydligt vilka torn som gör vad och vilken range dom har. En tydlighet som jag håller väldigt högt i den här typen av spel.

 

Tycker att detta fortfarande är det bästa Tower defence-spelet jag spelat på konsol. Betydligt bättre än t.ex. Savage Moon och även bättre än TD-delen i Assassin's Creed Revelations ;)


Redigerat av Unregisteredddb310e6, 19 april 2018 - 16:33.


#1730

Postad 30 april 2018 - 15:53

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

#6 Burnout Paradise Remastered. Jäklar vad roligt detta spel är ändå. Och lagom långt så man inte hinner tröttna på det. 

 

#7 Rory McIlroy PGA TOUR. Synd att EA bestämde sig för att inte satsa på golf för detta spel är riktigt lyckat. Bra golfkänsla och jag gillar att man kan välja att bara spela de "viktigaste" hålen varje runda. Sätter lite press på en som spelare. 

 

#8 Need for Speed. Kändes med som en grind. Flera uppdrag man fick nöta om och om igen innan man satte dem. Framförallt sista loppet som var tio minuter långt. Spelade det säkert fem gånger. Sådant är träligt. 

 

#9 Virginia. Gick tillbaka efter två år och spelade om spelet. Vilken pärla till spel det ändå är, ett spel man skall spela utan att veta något om det.



#1731

Postad 30 april 2018 - 18:24

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

#6 Burnout Paradise Remastered. Jäklar vad roligt detta spel är ändå. Och lagom långt så man inte hinner tröttna på det. 

 

#7 Rory McIlroy PGA TOUR. Synd att EA bestämde sig för att inte satsa på golf för detta spel är riktigt lyckat. Bra golfkänsla och jag gillar att man kan välja att bara spela de "viktigaste" hålen varje runda. Sätter lite press på en som spelare. 

 

#8 Need for Speed. Kändes med som en grind. Flera uppdrag man fick nöta om och om igen innan man satte dem. Framförallt sista loppet som var tio minuter långt. Spelade det säkert fem gånger. Sådant är träligt. 

 

#9 Virginia. Gick tillbaka efter två år och spelade om spelet. Vilken pärla till spel det ändå är, ett spel man skall spela utan att veta något om det.

Ordentlig samling :)

 

Är Virginia någon slags walking-simulator, eller åtminstone långsamt spel? Känner igen namnet...



#1732

Postad 30 april 2018 - 20:02

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Ordentlig samling :)

 

Är Virginia någon slags walking-simulator, eller åtminstone långsamt spel? Känner igen namnet...

Både ja och nej. Det är mycket en walking simulator och tar typ två timmar att spela. Men det finns ganska mycket att undersöka och vända och vrida på. 



#1733

Postad 01 juni 2018 - 22:03

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

#103: Mad Max

Äntligen klar med det här AAA-fiaskot. Spelet börjar bra med en stor värld, miljöer som är annorlunda mot andra open world-spel och det är kul att gasa runt i bilen över dom sandiga dynerna. Batman-fighterna är bra dom också. Problemet? Det går bara utför efter det. Ju mer man spelar inser man att världen är meningslöst stor och det som finns att göra i den är repetitivt till förbannelse (Alla jäkla scavenging locations...), spelet är buggigt på alla möjliga sätt. Grafikbuggar, ljud som försvinner, fiender som helt plötsligt bara försvinner samtidigt som man slåss med dom, challenges som inte registreras vilket gör att troféer inte går att låsa upp (hände inte mig som tur är). Fighterna? Dom blir långtråkiga väldigt fort och uppgraderingen av karaktären är färdig typ en tredjedel in i spelet redan. Storyn är inte bra den heller. Och stormarna...så j-ä-kla dryga. Sen har jag ju stora problem med Mad Max som franchise också...

 

Nä Avalanche, jag hoppas att ni blev stressade av WB inför release. För det här var tyvärr inte bra.



#1734

Postad 13 juni 2018 - 09:15

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

#10 Assassins Creed Syndicate. Många gillade inte detta men jag håller det som en av mina favoriter. Jag gillar verkligen miljön och huvudkaraktärerna. Men sista fem timmar vara bara grinding och det var väldigt träligt att springa runt och samla brev och annat. 

 

#11 Rime. Wow detta var en oväntad upplevelse. Ett kul och klurigt pusselspel med en oväntat gripande historia. Själva spelet var inte så klurigt men skulle man plocka alla trophys var det mycket att undersöka alla vrår och lista ut rätt väg att tackla saker och ting. 



#1735

Postad 13 juni 2018 - 16:11

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

#10 Assassins Creed Syndicate. Många gillade inte detta men jag håller det som en av mina favoriter. Jag gillar verkligen miljön och huvudkaraktärerna. Men sista fem timmar vara bara grinding och det var väldigt träligt att springa runt och samla brev och annat. 

 

#11 Rime. Wow detta var en oväntad upplevelse. Ett kul och klurigt pusselspel med en oväntat gripande historia. Själva spelet var inte så klurigt men skulle man plocka alla trophys var det mycket att undersöka alla vrår och lista ut rätt väg att tackla saker och ting. 

Jag gillade Syndicate som ett enskilt spel, 1800-tals London (utan steampunk-tjafs ;) ) var en bra setting. Men tycker att det blir mindre och mindre AC ju närmare nutid dom har kommit, med skjutvapen etc.

 

Eller hur! Oväntat säger verkligen allt om Rime. Hade också kul med det.

 

För egen del så har jag legat sjuk dom senaste dagarna och då har PS3an i sovrummet kommit till användning. Resultatet blev som följer:

 

100% Peggle

ÄNTLIGEN! Har haft fyra Challenges kvar att klara i Peggle Nights i flera år. Nu har jag inga Challenges kvar ;) Grymt spel som tyvärr är borttaget från PS-Store. Peggle 2 finns till PS4 och är bra, men betydligt enklare än första spelet. Jag har ännu inte träffat någon som inte gillar detta spelet :)

Ett par 2-3 trophies som är ruggigt svåra, resten kommer naturligt eller är ganska enkla att ta om man försöker.

 

100% The Unfinished Swan

Ett av alla dessa indie-spel som kom ungefär samtidigt för några år sedan och hade någon gimmick som skulle göra att spelet stack ut från alla andra liknande spel (Rain, Contrast t.ex.) Här börjar spelet med att allting är helt vitt tills man kastar "bläck-bollar" på omgivningen för att se konturer. Håller absolut för en genomspelning, men inte mycket mer. Som vanligt är det mest trophies som går ut på att klara kapitel och collectibles. Den sista och svåraste går ut på att klara hela första sektionen utan att kasta fler än tre bollar. Det blir en del springande i blindo ;)

 

100% Mushroom Wars (Basspelet, ej DLC)

Något mellanting mellan Tower Defence och RTS. Man flyttar trupper mellan byar och försöker ta över alla fiendens byar. Ganska kul, men ack så frustrerande ibland på de svårare nivåerna. En del riktigt svåra trophies och en som en glitchad, så akta er för att spela kampanjen på Easy innan ni vet vad ni gör. Annars kan ni låsa ute er själva från att klara kampanjen på under en timma.


Redigerat av Unregisteredddb310e6, 14 juni 2018 - 16:18.


#1736

Postad 22 juni 2018 - 20:49

JSan
  • JSan
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0
Får uppdatera med några nya platinum sen sist.

#83 Alien Isolation
Ett riktigt guldkorn som man höll på missa. Stämningen, ljudet, ljuset är på topp och det rekommenderas verkligen om man inte redan kört det.

#84 Virginia
Ett kort spel som man passade på göra bort i väntan på nya releaser. Helt ok.

#85 God of War
Vårens/sommarens höjdpunkt enligt mig. Mycket bra utveckling av serien och grafiken är på absolut topp.
Finns hur mycket som helst att göra i spelet och efter main story är inte ens hela kartan utforskad.
Besegra sista Valkyrien var en utmaning 😊

#1737

Postad 27 augusti 2018 - 21:32

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

#60 Middle-Earth: Shadow of War (100% #70)

 

Kul att meja ner en hel tomtearmé orcarmé. Om och om och om igen. Blev lite repetitivt mot slutet. Underhållande story om än lite förutsägbart. Det enda som jag riktigt störde mig på var att om man stod för nära en vägg eller kant så kunde man inte klättra/hoppa utan då fick spelet för sig att man ville göra en kullerbytta istället.



#1738

Postad 10 september 2018 - 11:48

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

#61 Detroit: Become Human

 

Fantastisk story. Ångrar dock att jag valde spelomgången där man gick emot alla sina principer sist. Man vill ju ha ett lyckligt slut.



#1739

Postad 22 september 2018 - 18:33

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Vad har hänt sedan juni då? Jo, har gått igenom vad som finns som F2P och en del PS+.

 

100% Minefield

För mig som älskar MS Röj var jag ju tvungen att testa detta. De är exakt samma spel förutom grafiken och således håller det en bra grundnivå. Hade dock lite svårt att se alla siffror när man körde de stora banorna. Trophy-mässigt? Kan man mekaniken i MS Röj så har du 100% på 30 min.

 

100% HiQ Ace

Pusselspel...alltså riktiga pussel...fast digitalt. Får väl räknas in i kategorin småbarnspel och troféerna är därefter. Färdig på under en timma.

 

100% NBA 2K18: The Prelude

Demo/försmak av NBA 2K18 där man får skapa den spelare man sedan använder i det fulla spelet. Man spelar lite uttagningsmatcher för att sedan draftas till NBA. I en värld där vi längre inte har demos så uppskattar jag detta inslag. Trophy-mässigt så är ni härmed varnade att det bara går att spela igenom spelet EN ENDA GÅNG. Så missar man en trophy är den låst. Utöver det är det inga konstigheter.

 

100% Here They Lie

Skräckspel som släpptes till Playstation VR men som nu även är portat till att kunna spelas utan VR. Portningen är inte helt hundra då det flimrar lite i bilden och det finns lite artefakter när man panorerar. Väldigt oklar story och inget speciellt spelmässigt. Storyn blev intressant när jag läste på om den efteråt, men inte en chans att jag hade kunnat lägga ihop pusselbitarna själv. Och inte så skrämmande heller, säger jag som är ganska räddhågsen ;)

 

#104: Rayman Legends

Hade inte riktigt förstått hypen för både Origins och Legends. Men detta var ju riktigt kul :) Imponerande vilken fantasi utvecklarna har haft när dom har skapat alla olika banor och spelmoment. Lite krävande att tvinga spelare som vill ta platina att spela mängder med Daily och weekly challanges, men jag hade kul när jag gjorde det. Även om det tog runt 3 månader :)

 

#105: Fallout Shelter

Som jag förstår det är det ett mobilspel som är portat till konsol. Det märks i spelupplägget där man utför lite uppdrag och sedan väntar på att tiden ska gå. Småkul pyssel i början, men mer och mer utdraget ju närmare platina man kommer. 



#1740

Postad 23 september 2018 - 07:01

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

#62 Marvel's Spider-Man

 

Det här var betydligt bättre än vad jag trodde, trots all hype kring det. Traversalsystemet och fightingen gjorde att man kunde variera ganska mycket. Storyn var kanske lite förutsägbar om man känner till universet. På slutet led det lite av dagens open-worrld-sjuka och det blev lite långrandigt att rensa upp bland alla collectibles och småbrott. Men helt klart ett av årets bästa spel.



#1741

Postad 02 oktober 2018 - 21:51

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

#104: Rayman Legends
Hade inte riktigt förstått hypen för både Origins och Legends. Men detta var ju riktigt kul :) Imponerande vilken fantasi utvecklarna har haft när dom har skapat alla olika banor och spelmoment. Lite krävande att tvinga spelare som vill ta platina att spela mängder med Daily och weekly challanges, men jag hade kul när jag gjorde det. Även om det tog runt 3 månader

Genialiskt spel imo. Vore det inte för daily etc challenges så hade frun fixat platinum flera gånger. Ps3/ps4 legends och origins. Bästa platforms spelet på PS tycker jag, och typ det enda som frun spelar:D

#1742

Postad 06 oktober 2018 - 11:48

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

#63 Shadow of the Tomb Raider

 

Det här var klart det minst bra spelet i trilogin. Det är inte dåligt men storyn engagerade inte och jag hade svårt för Laras inställning i spelet. Lite buggiga kontroller i plattformandet gjorde svårighetsnivån Deadly Obsession mer enerverande än den hade behövt vara. Jag hade normalt sett klagat på den korta storyn, men i det här fallet var det snarare skönt att den inte var längre. Nu hoppas jag att de inte kommer med alltför tokiga troféer i samband med kommande DLC. Nåja, skönt att rädda världen ännu en gång i alla fall :)



#1743

Postad 06 oktober 2018 - 14:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Nåja, skönt att rädda världen ännu en gång i alla fall :)

 

Spoiler
 



#1744

Postad 06 oktober 2018 - 18:24

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Spoiler
 

 

Spoiler



#1745

Postad 06 oktober 2018 - 18:58

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Genialiskt spel imo. Vore det inte för daily etc challenges så hade frun fixat platinum flera gånger. Ps3/ps4 legends och origins. Bästa platforms spelet på PS tycker jag, och typ det enda som frun spelar:D

Ja, jag kommer nog inte på ngt som är bättre :) Men då löser hon väl platina tids nog ;)



#1746

Postad 06 oktober 2018 - 19:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Ja, jag kommer nog inte på ngt som är bättre :)

 

Celeste är där uppe iaf  :)



#1747

Postad 07 oktober 2018 - 09:18

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Celeste är där uppe iaf  :)

Det såg svårt ut ;)



#1748

Postad 07 oktober 2018 - 14:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Det såg svårt ut ;)

 

Mja klarar man rayman så klarar man nog det, jäkligt bra är det iaf, har hyllats unisont. Sen har jag för mig man kan ställa in svårighetsgraden till viss del om man vill, exempelvis hoppa två gånger istället för en och sånt.

 

Fast om du tänker på att platina det så kanske det är svårt ja, det vet jag inte.



#1749

Postad 10 oktober 2018 - 20:39

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Mja klarar man rayman så klarar man nog det, jäkligt bra är det iaf, har hyllats unisont. Sen har jag för mig man kan ställa in svårighetsgraden till viss del om man vill, exempelvis hoppa två gånger istället för en och sånt.

 

Fast om du tänker på att platina det så kanske det är svårt ja, det vet jag inte.

Får ta och testa det helt enkelt :)



#1750

Postad 30 november 2018 - 20:50

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

#64 Assassin's Creed Odyssey

 

Sanslöst stor värld. Jag är väldigt glad att det inte finns någon "100%"-trofé i det här spelet. Det tog mig nästan två månader och 2h/dag i snitt att ta alla bastroféer.

 

 

Storyn tyckte jag var helt ok. Sidouppdragen som inkluderade mer eller mindre kända historiska personligheter likaså. Övriga mindre uppdrag från anslagstavlorna, not so much. Att de dessutom förnyas dagligen gör att de aldrig tar slut...

 

Det jag kan sakna är mer avancerade kryptor som t.ex i Ezio-trilogin.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.