Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

filmers handling ?

15 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 16 april 2017 - 14:57

Unregisteredba865006
  • Unregisteredba865006
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

hur många olika filmers handlingar finns det? har sett ganska mycket filmer å tv serier under årens som gått , det man uppmärksammar är att det är ganska mycket samma handling återkommande i nya filmer fast med nya miljöer å skådespelare hela tiden alltså det jag menar är att det är låt säga ett mord eller flera eller gangsters å mord eller animerat där någon eller något ska räddas eller skräck där det är slakta som gäller eller spöken osv osv ? ja det är ju något för den genre man ser på tex , men börjar bli tröttsamt när det handlar om samma saker det mesta , har man sett för mycket kanske ? ?



#2

Postad 16 april 2017 - 15:08

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
Jag gissar på att det finns 123,697 st olika handlingar.🤔

#3

Postad 16 april 2017 - 15:29

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Hitchcock har själv sagt att det bara finns ett antal handlingar att välja bland medan det finns ett oändligt antal sätt att återge en historia på och det är ju det som är det intressanta.

 

Säg att man skulle låta tio regissörer från tio olika länder göra varsin biografi om samma person. Ingen film skulle bli den andra lik.



#4

Postad 16 april 2017 - 16:47

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 2

Stora massan är lågbegåvade och gillar att se samma sak i upprepade former, därför är innehållslösa filmer som Rogue One populära...

Det handlar bara om att maximera kassaflödet.



#5

Postad 16 april 2017 - 16:58

zephir
  • zephir
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0

Stora massan är lågbegåvade och gillar att se samma sak i upprepade former, därför är innehållslösa filmer som Rogue One populära...
Det handlar bara om att maximera kassaflödet.


Skönt att det finns människor som förstår att de är litet mer värda än andra...

Motfråga: På hur många sätt kan man variera trummor, bas gitarr och sång? Borde inte all rockmusik vara skriven och inspelad vid det här laget?

För övrigt håller jag med Hitchcock.

/R

#6

Postad 16 april 2017 - 17:22

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Skönt att det finns människor som förstår att de är litet mer värda än andra...

Tack för att du bekräftar bilden...

Som riskkapitalist plöjer man naturligtvis inte ner 1.8 miljarder kronor i något man inte tror ska generera enorma intäkter.

Det finns ju undantag förstås som inte förstår sig på riskanalys, vill man se några bittra producenter kan man kolla in "pengarna i piracy" eller aliensektens utvalda som Travolta med Battlefield Earth tex.

Återvinna framgångsrika koncept är en del av formulan.



#7

Postad 16 april 2017 - 17:28

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 1

Tack för att du bekräftar bilden...
Som riskkapitalist plöjer man naturligtvis inte ner 1.8 miljarder kronor i något man inte tror ska generera enorma intäkter.
Det finns ju undantag förstås som inte förstår sig på riskanalys, vill man se några bittra producenter kan man kolla in "pengarna i piracy" eller aliensektens utvalda som Travolta med Battlefield Earth tex.
Återvinna framgångsrika koncept är en del av formulan.

Vad bekräftar hen för bild?
Själv är jag rätt välutbildad, men kan tycka att det är rätt skönt att se filmer som rogue one. När man har ett jobb som kräver att man är skärpt, är det skönt att koppla av med någonting man inte behöver fundera så mycket på.

#8

Postad 16 april 2017 - 17:55

zephir
  • zephir
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0

Tack för att du bekräftar bilden...

 

Går igång litet när det dyker upp människor som refererar till alla andra som mindre intelligenta än en själv.

 

Jag kan försäkra dig om att jag inte är dummare än att jag förstår att MÅNGA vill tjäna MYCKET pengar i filmbranschen. Jag är också tillräckligt smart för att lämna den här debatten efter det här inlägget då min riskanalys säger mig att det är väldigt osannolikt att den är till någon nytta, vare sig för dig, mig eller någon annan.

 

/R



#9

Postad 16 april 2017 - 17:56

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Eftersom folk får ut olika saker av att se på film är det helt ointressant att diskutera huruvida en film är mer accepterad underhållning eller inte. Det är bättre att istället diskutera varför man tycker si eller så om den.

 

Personligen tycker jag att alla filmer har potential att bli bra så länge min tid inte känns bortkastad.



#10

Postad 21 april 2017 - 08:39

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Som riskkapitalist plöjer man naturligtvis inte ner 1.8 miljarder kronor i något man inte tror ska generera enorma intäkter.

 

 

Man kan ju undra vad som är hönan eller ägget, vad kommer först, idén/vision av en bra story eller behovet av pengar. Det senare verkar vara prioriterat av Hollywood nu för tiden med tanke på alla mjölkning med remakes och kopior som tillverkas nu för tiden. Slarvig regi, oneliners-dialog, ingen fördjupning av karaktärer, snabb klippning för att få det "underhållande".

Filmbolagen och filmskaparna gör fan-fiction nu för tiden vilket förstör tjusningen med film.



#11

Postad 21 april 2017 - 09:37

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Ja alltså de flesta bolagen är ju börsnoterade och aktieägarna förväntar sig positiva resultat. Det finns ju ett eget forskningsfält inom risk management som rör filmindustrin och tittar man på riskanalyserna så är det ju inte själva handlingen som ligger i fokus utan faktorer som kända skådespelarnamn, sexscener, populationsanalys och till och med väder och annat som är helt oväsentligt



#12

Postad 21 april 2017 - 23:12

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

Innehållet kanske inte strikt håller sig till ämnet men tycker Steven Soderbergh har endel intressant och tänkvärt att säga.

 



#13

Postad 21 april 2017 - 23:33

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

  • 2 065 inlägg
  • 0

Premiserna för en handling är ju sällan nyskapande idag.

Det mesta har ju avhandlats i någon form tidigare, om det inte är i filmens värld så i böckernas värld o.s.v.

 

Däremot det som jag kan tycka har stagnerat i filmvärlden är att sätta handlingen först.

Man har sänkt prioriteten på handling och ökat prio på effekter m.m.

Eftersom inte handling har prio så repeteras storys som man märkt funkar och se smackar man på tonvis med effekter.

Formel A1 genererar garanterade pengar och man är nöjd med det.

 

Man får intrycket av att det inte är ett hantverk längre utan en fabrik som spottar ur sig model XY på löpande band.

Tyvärr börjar detta även avspegla sig på TV-serier, ex. alla Marvel-serier som finns på Netflix.

Det är samma mall man följer men lite olika vinklar.

Säger inte att det är jättedåligt gjort men efter en serie blir det snabbt tämligen ointressant.



#14

Postad 22 april 2017 - 00:00

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Innehållet kanske inte strikt håller sig till ämnet men tycker Steven Soderbergh har endel intressant och tänkvärt att säga.

 

Han tar upp i princip det jag redan skrivit, men han missar hur bolagen använder portföljteori... sen slutade han vara vettig när han började prata om stöld med argument som är emot forskningen.


Redigerat av Unregistered577c6879, 22 april 2017 - 00:02.


#15

Postad 22 april 2017 - 10:24

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

Om man tycker att man ser samma film eller åtminstone samma handling hela tiden så är det nog ett val man gjort. Medvetet eller omedvetet kan diskuteras men ändå. Det faktum att Fast and Furious 8 liggr etta på biotoppen är väl inget tecken på att folk vill ha nyskapande film.

 

Men ta ett annat perspektiv, världens tredje största filmindustri räknat i producerade är den amerikanska. Etta är indien och två är nigeria, hur många har sett film från nigeria :) ?

 

Vill man se något annat än mainstream så får man vara lite mera aktiv. Mainstream hittar dig, vill du ha något annat får du leta rätt på det själv. Och då menar jag inte skumma siter utan snarare filmfestivaler och mindre biografer. Bor man i en storstad så finns utbudet. I mindre städer är det säkert svårare :) .

 

Film handlar mycket om pengar men inte bara om pengar, inte för alla filmskapare. Men kan man sälja biljetter till Fast and Furious 9 så kommer den att produceras. Och så länge det finns flera titlar i utbudet så spelar det inte mig någon roll om jag inte gillar allt. Just Fast and Furious har jag inga synpunkter på för jag har inte sett de senaste.

 

Så frågan blir till TS, vad gör du för att få se något annorlunda?



#16

Postad 25 april 2017 - 20:51

Unregisteredba865006
  • Unregisteredba865006
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

det jag gör e just det du tog upp men kanske lite svårt att bredda sig allt för långt då mycket ej är för svenskar mm då språket kan avgöra valet men jag har kollat å försökt gå utanför mainstream men handlingen är även där väldigt lika ändå faktiskt å det är fortfarande samma kategorier som finns i övrigt med komedier , skräck , romanser mm mm men lite mer detaljerat det jag syfta på var att det är även i tv serier där man kan se detaljerna i handlingen mer å längre handling men ändå är om man nu sett en hel del innan som jag inte mycket nytt så min fråga var lite mer menat att man kan se sig mätt på filmer å tv serier mm vad gäller handling å effekter å allt eller jag kan ha fel också?





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.