Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

iPhone 4S

1788 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: iPhone 4S (323 medlem(mar) har röstat)

Vad tycker du om den nya iPhone 4S?

  1. Riktigt bra - Ett givet köp! (81 röster [25.08%] - Visa)

    Procent av omröstning: 25.08%

  2. Bra - Blir kanske ett köp! (48 röster [14.86%] - Visa)

    Procent av omröstning: 14.86%

  3. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande iPhone, inget köp. (44 röster [13.62%] - Visa)

    Procent av omröstning: 13.62%

  4. Inget märkvärdigt. (46 röster [14.24%] - Visa)

    Procent av omröstning: 14.24%

  5. Besviken. (71 röster [21.98%] - Visa)

    Procent av omröstning: 21.98%

  6. Sämst! (33 röster [10.22%] - Visa)

    Procent av omröstning: 10.22%

Rösta Gäster kan inte rösta

#101

Postad 11 mars 2011 - 21:12

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0

http://www.appleinsi...dge_screen.html


Postad bild
Postad bild
Postad bild



Precis som man hade önskat sig :) Gärna större skärm men ingen större telefon.
Dock så är jag inte allt för förtjust i den nuvarande telefonens design, den är inte ergonomisk utan något fodral. Hade gärna sett en lite rundare baksida på "5:an".

Ser ut som att det kommer bli en iPhone 4 S, precis som 3g->3gs. Dualcore processor är i princip bekräftad, lite större display... kanske något bättre kamera med i princip samma skal som 4:an. Om det här håller sig så tycker jag att det börjar gå lite trögt med utvecklingen på iPhonen.

Redigerat av Unregistered1232, 11 mars 2011 - 21:16.


#102

Postad 12 mars 2011 - 08:52

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 0

Om det här håller sig så tycker jag att det börjar gå lite trögt med utvecklingen på iPhonen.


Mer minne, snabbare processor(er), större skärm, ny design, iOS 5 etc. Vad mer är det du vill ha då
för att utvecklingen inte ska "gå trögt"? Kaffebryggare? Tror inte man kan förvänta sig så mycket
mera när den uppdateras en gång per år.

#103

Postad 12 mars 2011 - 09:33

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0
Kaffebryggare... Oj va rolig och över intelligent du va :)

iPhonen har funnits i 4 år, utvändiga design förändringar har vi inte sett speciellt mycke av. Uppgradera hårdvaru komponenter är ingen speciell utveckling, till det mesta köper man bara in komponenter från andra lev. Och sätter in. När iPhonen först släpptes var det något nytt, innovativt... Allt flöt på bra, det var det som fångade intresset hos dom och den telefonen. Konkurrenterna började kopiera men lyckades inte till en början fixa touch/mt och allt det där. Idag är det ingen skillnad, konkurrenterna har kopierat, hMnat i samma nivå oh sedan snart går de om också. När det gäller Apple så Har inte hänt så mycket sedan start, man håller på mjölka en ko som snart kommer att ta slut. Folk kommer tyvärr börja tröttna snart.


Allt hänger på iOS nu, sett till andra os så ligger IOS ganska långt efter. Vi saknar fortfarande något så enkellt som en notifikations fönster/meny.

Jag ställer som sagt högre krav på iPhonen och Apple än vad jag t.ex skulle ha mot SE eller HTC. Man ska alltid vara kritisk och inte bara hoppa och skutta så fort man får en liten uppgradering.

Redigerat av Unregistered1232, 12 mars 2011 - 09:59.


#104

Postad 12 mars 2011 - 10:42

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 0
Det vore väl gött att alltid ha nybryggt kaffe till hands? :D Nädå, skämt åsido.:)

Men jag håller faktiskt delvis med dig, hårdvarumässigt sett så räcker imo definitivt dom
uppgraderingar som nämdes ovan. Mjukvarumässigt sett så hoppas jag att iOS 5 innebär
en stor uppdatering mot idag, där ligger som som sagt redan delvis efter och riskerar att
hamna rejält på efterkälken om annars. Vi får se i April om nu iOS 5 visas upp då.

#105

Postad 12 mars 2011 - 13:29

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0

Det vore väl gött att alltid ha nybryggt kaffe till hands? :) Nädå, skämt åsido.:)

Men jag håller faktiskt delvis med dig, hårdvarumässigt sett så räcker imo definitivt dom
uppgraderingar som nämdes ovan. Mjukvarumässigt sett så hoppas jag att iOS 5 innebär
en stor uppdatering mot idag, där ligger som som sagt redan delvis efter och riskerar att
hamna rejält på efterkälken om annars. Vi får se i April om nu iOS 5 visas upp då.


Då är vi överens :)

#106

Postad 12 mars 2011 - 16:20

itdamen
  • itdamen
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
Hej

Tycker det är viktigt att man på Apple jobbar vidare med enkel funktion och kvalitet. Android visar att det måste till en bättre sammanhållning av delarna, som apple. Bara för att funktionen finns betyder det inte att det går att nytta, iaf för mig som är lite "gemene kvinna"

L

Redigerat av itdamen, 12 mars 2011 - 16:20.


#107

Postad 14 mars 2011 - 12:33

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
Jo, men det får inte bli för enkelt, iOS notifikationer är enkla, och de är rent utsagt värdelösa, ibland kan man får ruta på ruta med notifikationer som sen försvinner för att ibland aldrig ses igen.

#108

Postad 14 mars 2011 - 22:05

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Hej

Tycker det är viktigt att man på Apple jobbar vidare med enkel funktion och kvalitet. Android visar att det måste till en bättre sammanhållning av delarna, som apple. Bara för att funktionen finns betyder det inte att det går att nytta, iaf för mig som är lite "gemene kvinna"

L



Hur det funkar på android beror ju delvis på vilken telefon du har, delvis om du använder någon annan app än standard, särskilt då lockscreen, smsapp, mailapp och dailer, inte särskilt svårt de enda appar jag bytt från htcs är att jag använder simply lockscreen och handcent sms.

#109

Postad 17 mars 2011 - 02:27

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

  • 1 883 inlägg
  • 0
Det troliga med en ev iPone 5 är att priset kommer att ligga rejält högt, vilket Apple visat av sina tidigare modeller, men nu när konkurransen är knivskap så lär dom nog få bättra på det inre i telefonen ordentligt om dom skall överleva samt lägga den på ett vettigt pris.

#110

Postad 17 mars 2011 - 03:48

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
Om du följt Apple så vet du att de ännu inte höjt priset på sina produktlinjer, de kan introducera bättre kitade modeller som kostar mer, men baspriset är mer eller minde alltid detsamma för grundmodellen...

#111

Postad 17 mars 2011 - 10:48

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0
Fodral börjar också dyka upp för iPhone 5 med samma form som för iPhone 4, verkar mer eller mindre vara bekräftat att det kommer bli en "iPhone 4 S".

Redigerat av Unregistered1232, 17 mars 2011 - 10:48.


#112

Postad 17 mars 2011 - 11:39

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Hm...Hoppas att skärmen är minst på 4 tum ..
3.5 känns föråldrat .....För mig :rolleyes:

#113

Postad 17 mars 2011 - 12:17

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Hm...Hoppas att skärmen är minst på 4 tum ..
3.5 känns föråldrat .....För mig :rolleyes:


Sånt beror ju på, de flesta 4"-telefoner känns väldigt klumpiga, personligen skulle jag nog aldrig köpa en på över 4" helst bara 3,7, men alla är vi olika, det trista med just iphone är att varje version enbart finns i en modell vad avser storlek. Det kan ju bli en begränsning för några :D

#114

Postad 17 mars 2011 - 14:56

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0
Skärmen ser ju att bli lite större om man utgår från de ritnings bilderna man fick se lite högre upp, telefonen behåller dock samma storlek som nuvarande iPhone 4.

#115

Postad 17 mars 2011 - 17:20

Toni81
  • Toni81
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0
hoppas telefonen håller sin form, nu är Iphonen som snyggast...precis i min smak, förrutom färgen.

Låt den komma i vitt...förstår inte varför senaste Iphone/ipad bara kom i svart :rolleyes: , vitt är ju deras signum.

#116

Postad 17 mars 2011 - 19:04

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

hoppas telefonen håller sin form, nu är Iphonen som snyggast...precis i min smak, förrutom färgen.

Låt den komma i vitt...förstår inte varför senaste Iphone/ipad bara kom i svart :rolleyes: , vitt är ju deras signum.


Vitt har iofs inte varit Apple signumfärg på länge, numera är det överlag svart glas och aluminium som de kör på.

#117

Postad 18 mars 2011 - 17:27

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0
Det har nu kommit ut lite info om att apple kommer att ersätta glaset där bakom till aluminium eller någon annan metall.

Något sånt här?

Postad bild

Redigerat av Unregistered1232, 18 mars 2011 - 17:27.


#118

Postad 28 mars 2011 - 17:33

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0
Nya rykten säger att iPhone 5 kommer inte att lanseras förren i slutet på året eller i början på 2012. Årets presentation i Juni kommer enbart att behandla den nya iOS.

Postad bild

Verkar som att vi kan förvänta oss en hel del nyheter i det kommande OS:et.

Redigerat av Unregistered1232, 28 mars 2011 - 17:35.


#119

Postad 28 mars 2011 - 22:15

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

  • 1 379 inlägg
  • 0
Går ju rykten om att iOS5 inte kommer förrän till hösten. Men tror det är BS.

#120

Postad 28 mars 2011 - 22:29

Darkie
  • Darkie
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0

Går ju rykten om att iOS5 inte kommer förrän till hösten. Men tror det är BS.


Går ju alltid rykten om när apple ska släppa sina prylar.
De kommer när de kommer :)

#121

Postad 28 mars 2011 - 22:45

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

  • 1 379 inlägg
  • 0

Går ju alltid rykten om när apple ska släppa sina prylar.
De kommer när de kommer :)

Jo, det är klart. Men denna källan har tydligen haft rätt innan :D

#122

Postad 29 mars 2011 - 08:32

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0
hmm det där stämmer nog. Men den här gången måste man titta på en annan faktor också, normalt så brukar Apple hålla en presentation av den nya iOS redan i April/maj till utvecklare för att sedan presentera telefonen i Juni. Nu har man ju helt slopat presentationen i april/maj och flyttat fram det till Juni.

Presentationen i Juni främsta fokus kommer ligga på IOS enligt deras reklam. Notera också att de skriver "preview", normalt brukar den nya iOS:et vara färdig vid presentationen i juni.

Men vi får se.

Redigerat av Unregistered1232, 29 mars 2011 - 08:35.


#123

Postad 29 mars 2011 - 08:37

blaxx
  • blaxx
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
Nån som hört några nyheter/funktioner om iOS 5 ?

Antar att min 3GS inte kommer få den uppdateringen...

#124

Postad 29 mars 2011 - 10:01

Darkie
  • Darkie
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0

Nån som hört några nyheter/funktioner om iOS 5 ?

Antar att min 3GS inte kommer få den uppdateringen...


Tror samma sak.
Våra 3Gs sjunger nog på sista versen nu så att säga

#125

Postad 29 mars 2011 - 17:15

vikeskar
  • vikeskar
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0
Dum fråga, men hur lanseras IP mobilerna?
Dom är väl låsta till olika OP så man måste köpa med abb?

för min del kvittar det om tele2 kränger låsta till dom, men vill ogärna skaffa ett till abb då jag redan har ett med låg kostnad så jag är ute efter att köpa utan abb.

#126

Postad 29 mars 2011 - 18:01

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0
iphone 4 gick att köpa kontant vid lansering men den var låst till respektive operatör.

#127

Postad 05 april 2011 - 14:09

blaxx
  • blaxx
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
Lite kamerarykten

http://www.nordichar...erseningar.html

http://arstechnica.c...tm_campaign=rss

#128

Postad 05 april 2011 - 20:54

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

  • 1 567 inlägg
  • 0

Nån som hört några nyheter/funktioner om iOS 5 ?

Antar att min 3GS inte kommer få den uppdateringen...


Beror på om de hoppar på NFC-spåret eller ej. Väljer de NFC lär det dyka upp massa funktioner kopplade till det. Annat som det ryktats om är en ny kartfunktion och utbyggd röststyrning! Skulle ju passa perfekt med möjligheten att diktera SMS nu är det skall bli förbjudet att SMS:a i bilen :)

#129

Postad 06 april 2011 - 18:15

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0

Lite kamerarykten

http://www.nordichar...erseningar.html

http://arstechnica.c...tm_campaign=rss


Verkar som att det blir samma kamera som Sony Ericsson Arc använder.

http://www.mobil.se/...e-1.429697.html

#130

Postad 20 april 2011 - 09:22

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0
Väcker lite liv i tråden :)

Enligt Reuters så kommer iPhone 5 att börja produceras i Juli och skeppas vid September. Troligtvis kommer vi i Sverige få den någon månad senare än de där borta i USA. Så kanske Oktober..november?

Det som har ryktats än sålänge är:

- Samma form som iPhone 4
- Metall där bak istället för glas
- Större skärm
- Dual Core A5-processor
- 64gb minne
- Bättre kamera (Samma som i nuvarande SE Arc)

#131

Postad 25 april 2011 - 09:52

Enicar
  • Enicar
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0
Ett bättre telefonljud är det orealistiskt att hoppas på?

Redigerat av Enicar, 25 april 2011 - 09:53.


#132

Postad 25 april 2011 - 10:34

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0
Knappt har Iphöne 4 släpps och redan snackas det om 5an... små förändringar som lätt hade kunnat vara med på tidigare?

Andra märken säljer i alla fall olika serier av mobiler för olika begäran och priser, här är det ju bara en enda modell som uppdateras lite då och då för samma dyra pris

Som bättre telefonljud, om apple inte fått bättre telefonljud på dom 4 senaste, varför vänta till den 5e? Så ivriga apple fans kan köpa 1-2-3-4 och Steve Jobs skrattar till banken och säger... SUCKER!

Redigerat av Ironse, 25 april 2011 - 10:45.


#133

Postad 25 april 2011 - 12:01

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Knappt har Iphöne 4 släpps och redan snackas det om 5an... små förändringar som lätt hade kunnat vara med på tidigare?

Andra märken säljer i alla fall olika serier av mobiler för olika begäran och priser, här är det ju bara en enda modell som uppdateras lite då och då för samma dyra pris

Som bättre telefonljud, om apple inte fått bättre telefonljud på dom 4 senaste, varför vänta till den 5e? Så ivriga apple fans kan köpa 1-2-3-4 och Steve Jobs skrattar till banken och säger... SUCKER!


Men det här gäller ju inte bara Iphone, oavsett märke så börjar det ju ryktas om nästa generation strax efter att en släppts. Anledningen till det är ju ganska enkel, redan när en modell släpps så är ju hårdvaran utvecklad längre, men inte i produktion. Släpper man en dualcore 1-1,2ghz idag så vet man ju att det i fabrikerna antagligen både finns plattformar med 1,5-1,7 ghz som inte är riktigt redo att släppas idag, quadcore finns säkert också ganska nära men inte riktigt klara just nu eller inte kan tillverkas i tillräckliga volymer. Dessutom tar det ju tid att utveckla mjukvaran för en plattform.

Så det är klart att när en telefon släpps så kommer önskemål och rykten om vad som ska vara med i nästa.

Även om andra märken har fler telefoner så minskar ju inte rykten och önskemål, det blir istället så att alla väntar på uppföljare i sin kategori. tex pratas det om en uppföljare till SE Xperia Arc redan innan jul, tror aldrig apple uppdaterat Iphone så snabbt, brukar väl iaf ta minst ett år mellan apples släpp?

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 25 april 2011 - 12:03.


#134

Postad 25 april 2011 - 12:33

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

  • 1 379 inlägg
  • 0

Knappt har Iphöne 4 släpps och redan snackas det om 5an... små förändringar som lätt hade kunnat vara med på tidigare?

Andra märken säljer i alla fall olika serier av mobiler för olika begäran och priser, här är det ju bara en enda modell som uppdateras lite då och då för samma dyra pris

Som bättre telefonljud, om apple inte fått bättre telefonljud på dom 4 senaste, varför vänta till den 5e? Så ivriga apple fans kan köpa 1-2-3-4 och Steve Jobs skrattar till banken och säger... SUCKER!

Knappt? iPhone släpptes i Juni 2010 och snart är det Juni 2011 tycker jag är en ganska lång tid.

Och att den bara släpps med små förändringar är ju för att tekniken utvecklas och för att det skall komma något nytt i en telefon samt att man inte kan feta ner med allt nytt och bra direkt då priset skulle bli EXTREMT högt.

Och att de höjer priset vill jag nog inte påstå, betalar mindre för mina 4a än vad jag gjorde för min gamla 3GS.

Så ivriga? Tycker om att ha nya saker och om jag vill ha något nytt så köper jag det, vill jag inte ha det så köper jag det inte. Bara för man köper en bra sak som fungerar så är man ju inte en "fanboy". Och att Steve Jobs skrattar till banken är väl självklart, han driver ett företag och han vill tjäna pengar och det lyckas han bra med.

#135

Postad 25 april 2011 - 17:49

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0
Lite nya bilder finns ute...
Postad bild

Och en jämförelse mellan iPhone 4 och 5:

Postad bild

Nu är det här som vanligt inga bekräftade bilder men de verkar iaf överenstämma med de rykten som spridits än sålänge.

#136

Postad 25 april 2011 - 20:25

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

  • 1 567 inlägg
  • 0

Lite nya bilder finns ute...


Hoppas denna bild stämmer. Då den verkar som de gått tillbaka till den något mjukare baksidan. Gillar inte utformningen på 4:an!

#137

Postad 25 april 2011 - 21:04

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

Men det här gäller ju inte bara Iphone, oavsett märke så börjar det ju ryktas om nästa generation strax efter att en släppts. Anledningen till det är ju ganska enkel, redan när en modell släpps så är ju hårdvaran utvecklad längre, men inte i produktion. Släpper man en dualcore 1-1,2ghz idag så vet man ju att det i fabrikerna antagligen både finns plattformar med 1,5-1,7 ghz som inte är riktigt redo att släppas idag, quadcore finns säkert också ganska nära men inte riktigt klara just nu eller inte kan tillverkas i tillräckliga volymer. Dessutom tar det ju tid att utveckla mjukvaran för en plattform.

Så det är klart att när en telefon släpps så kommer önskemål och rykten om vad som ska vara med i nästa.

Även om andra märken har fler telefoner så minskar ju inte rykten och önskemål, det blir istället så att alla väntar på uppföljare i sin kategori. tex pratas det om en uppföljare till SE Xperia Arc redan innan jul, tror aldrig apple uppdaterat Iphone så snabbt, brukar väl iaf ta minst ett år mellan apples släpp?


Visa mig 3 ex på tex sony ericsson, tch och samsung, att när dom släppt x modell så går dom ut och säger dom släpper xx modell av samma serier? Sker väl ialla fall ett halvår emellan. Med apple kommer ju rykten direkt efter senaste iphonen, ipade, imacen

Skulle jag köpt en macprodukt skulle jag vara förbannad

#138

Postad 25 april 2011 - 21:11

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Visa mig 3 ex på tex sony ericsson, tch och samsung, att när dom släppt x modell så går dom ut och säger dom släpper xx modell av samma serier? Sker väl ialla fall ett halvår emellan. Med apple kommer ju rykten direkt efter senaste iphonen, ipade, imacen

Skulle jag köpt en macprodukt skulle jag vara förbannad


HTC som släppte S modeller av både wildfire och desire, dessutom desire HD relativt snabbt efter desire.
Sen är det ju långtifrån alltid tillverkaren som skapar rykten från början, tycker det loika ofta är ett önskemål som användare har och sen nån som säger sig ha information om hur det ska bli, behöver inte ens vara sant när det drar igång, och lika ofta tas ändringar på förserier och utvecklingsmodeller som en sanning fast det kan bli ändrat flera gånger om.

#139

Postad 25 april 2011 - 21:32

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

HTC som släppte S modeller av både wildfire och desire, dessutom desire HD relativt snabbt efter desire.
Sen är det ju långtifrån alltid tillverkaren som skapar rykten från början, tycker det loika ofta är ett önskemål som användare har och sen nån som säger sig ha information om hur det ska bli, behöver inte ens vara sant när det drar igång, och lika ofta tas ändringar på förserier och utvecklingsmodeller som en sanning fast det kan bli ändrat flera gånger om.


Detta är desto mer acceptabel och mindre störande då man vet vad man får för pengarna med låg mellan och hitech modell

Medans Apple efter nån månad av Ipad och iphone4 säger nu ska vi släppa ipad2 och iphone 5

Viss skillnad när bara handlar om en modell i en enda serie hos apple

Hade apple haft iphon x1 xx2 och xxx3 med olika spec och när de ska släppas hade jag inte stört mig så mycket

#140

Postad 25 april 2011 - 21:36

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

  • 1 379 inlägg
  • 0

Detta är desto mer acceptabel och mindre störande då man vet vad man får för pengarna med låg mellan och hitech modell

Medans Apple efter nån månad av Ipad och iphone4 säger nu ska vi släppa ipad2 och iphone 5

Viss skillnad när bara handlar om en modell i en enda serie hos apple

Hade apple haft iphon x1 xx2 och xxx3 med olika spec och när de ska släppas hade jag inte stört mig så mycket

"Medans Apple efter nån månad av Ipad och iphone4 säger nu ska vi släppa ipad2 och iphone 5"

Apple säger aldrig det...

#141

Postad 25 april 2011 - 21:39

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Detta är desto mer acceptabel och mindre störande då man vet vad man får för pengarna med låg mellan och hitech modell

Medans Apple efter nån månad av Ipad och iphone4 säger nu ska vi släppa ipad2 och iphone 5

Viss skillnad när bara handlar om en modell i en enda serie hos apple

Hade apple haft iphon x1 xx2 och xxx3 med olika spec och när de ska släppas hade jag inte stört mig så mycket


Med tanke på att wildfire S är relativt jämförbar med legend/gratia i spec så har jag lite svårt att se ärligheten i det.
Den enda stora skillanden på Desire och Desire S är frontkamera vad jag har kunnat se och lite annan design och android 2.3 vilket inte bör vara helt omöjligt att ge desire (om jag inte missminner mig så ska den gamla desire få 2.3)

#142

Postad 25 april 2011 - 22:23

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

Med tanke på att wildfire S är relativt jämförbar med legend/gratia i spec så har jag lite svårt att se ärligheten i det.
Den enda stora skillanden på Desire och Desire S är frontkamera vad jag har kunnat se och lite annan design och android 2.3 vilket inte bör vara helt omöjligt att ge desire (om jag inte missminner mig så ska den gamla desire få 2.3)


Om jag säger så här, hur många som köpt xperia play idag skulle vara glada om det kom rykten om xperia play 2 i morgon som släpps om 6 månader?

Det är apple rätt ensamma om att göra

Tycker det är rent hån mot de kunder som nyligen köpt det senaste

#143

Postad 25 april 2011 - 22:29

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Om jag säger så här, hur många som köpt xperia play idag skulle vara glada om det kom rykten om xperia play 2 i morgon som släpps om 6 månader?

Det är apple rätt ensamma om att göra

Tycker det är rent hån mot de kunder som nyligen köpt det senaste


Som sagt apple brukar släppa sina nya med ett års mellanrum så även mella ip4 och ip5, har bestämt för mig att ip4 släpptes i början av förra sommaren. Att det kommer minst en ny värsting om året är väl ingen större skillnad mellan tillverkare, som sagt det ryktas redan om att det kommer en dualcore från SE innan detta året är slut vilket måste vara hemskt om man precis köpt en ARC för att det är det värsta SE har. Det är långt mindre än ett år mellan dem isf.

#144

Postad 25 april 2011 - 22:52

Unregisteredd0294629
  • Unregisteredd0294629
  • Användare

  • 116 inlägg
  • 0

Med apple kommer ju rykten direkt efter senaste iphonen, ipade, imacen

Skulle jag köpt en macprodukt skulle jag vara förbannad


Du skulle blivit förbannad eftersom du fått tidigare information om nästa steg i uppgraderingsprocessen, som håller den snabba uppgraderingstakt som gäller inom denna marknad?

Så du skulle föredra att antingen få mindre information inför dina köp vilket borde leda till sämre optimerade köp, alternativt en långsammare uppgraderingstakt, vilket i slutänden betyder sämre produkter att välja mellan? :D

#145

Postad 25 april 2011 - 23:04

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Detta är desto mer acceptabel och mindre störande då man vet vad man får för pengarna med låg mellan och hitech modell

Medans Apple efter nån månad av Ipad och iphone4 säger nu ska vi släppa ipad2 och iphone 5

Viss skillnad när bara handlar om en modell i en enda serie hos apple

Hade apple haft iphon x1 xx2 och xxx3 med olika spec och när de ska släppas hade jag inte stört mig så mycket


Nu snackar du total smörja. Apple har inte ens gått ut och sagt att de ska släppa en Iphone 5. Allt är bara spekulation.
Till skillnad från andra tillverkare så går Apple aldrig ngnsin ut ett par månader i förväg och presenterar en produkt. Direkt efter Apple presenterat sin produkt så går den också att köpa/beställa. Så har det varit så länge jag kan minnas.
Du föredrar alltså att företag går ut och skryter om sin nya produkt i ett halvår innan den släpps? Så jobbar inte Apple.

#146

Postad 26 april 2011 - 07:27

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

Nu snackar du total smörja. Apple har inte ens gått ut och sagt att de ska släppa en Iphone 5. Allt är bara spekulation.
Till skillnad från andra tillverkare så går Apple aldrig ngnsin ut ett par månader i förväg och presenterar en produkt. Direkt efter Apple presenterat sin produkt så går den också att köpa/beställa. Så har det varit så länge jag kan minnas.
Du föredrar alltså att företag går ut och skryter om sin nya produkt i ett halvår innan den släpps? Så jobbar inte Apple.


Uh... det var precis det jag inte gjorde? Men apple kör bara med apple

Inte appel xx2 xxx3 osv

Hade appel kört med xx2 och xx3 med olika spec och pris och release släpp hade det varit mer acceptabelt

Hade jag köpt ipad eller iphone 3 hade jag givetvist blvit förbannad ipad 2 och iphone 4 släpptes så kort efter

#147

Postad 26 april 2011 - 07:36

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0

Hade jag köpt ipad eller iphone 3 hade jag givetvist blvit förbannad ipad 2 och iphone 4 släpptes så kort efter

Hur långt efter är det ok enligt dig att man släpper en uppföljare då?

#148

Postad 26 april 2011 - 10:58

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

  • 1 298 inlägg
  • 0

Hade jag köpt ipad eller iphone 3 hade jag givetvist blvit förbannad ipad 2 och iphone 4 släpptes så kort efter


Då köper du inte nån elektronik idag med andra ord eller att du direkt efter inköp blir förbannad l??

Apple är väl det enda företaget som gör det här bra! 1 år mellan varje produkt uppdatering är ett bra intervall, dessutom så blir det mindre förvirring bland konsumenterna.

#149

Postad 27 april 2011 - 07:50

cwolf
  • cwolf
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0

Uh... det var precis det jag inte gjorde? Men apple kör bara med apple

Inte appel xx2 xxx3 osv

Hade appel kört med xx2 och xx3 med olika spec och pris och release släpp hade det varit mer acceptabelt

Hade jag köpt ipad eller iphone 3 hade jag givetvist blvit förbannad ipad 2 och iphone 4 släpptes så kort efter


Jag kör HTC själv, alltså inte Iphone, men reagerar ändå på vad du skriver. Fattar inte alls hur du ens tänker? Inom 1 år från att jag köpt min HTC desire så hade Desire S, Desire Z och Desire HD kommit ut, samt andra HTC-mobiler som HTC incredible. Detta är då en annan sak eller?

Hur man döper mobilerna är väl helt irrelevant, alla andra märken släpper ju sina uppdateringar med som mest ett år mellan varje modell, din telefon blir ju inte sämre/bättre beroende på vad uppföljaren får för namn. Och varför snackar du om "kort efter", den har ju inte kommit än och det har ändå snart gått ett år? Snacka om att bara försöka hitta fel hos apple, larvigt

EDIT: Gå in i alla android-trådar så ser man hur många knappt vågar köpa en telefon då en ny och lite bättre redan är på väg från antingen samma märke eller något konkurrerande :)

EDIT2: Ett till android-exempel, Samsung galaxy s2. Hur förbannade tror du inte alla ägare av samsung galaxy s-mobiler är nu när de redan, efter såhär kort tid, börjar prata om en uppföljare. Och, hemska tanke, den kommer heta samma sak till och med! ;)

Redigerat av cwolf, 27 april 2011 - 07:59.


#150

Postad 27 april 2011 - 08:14

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Då köper du inte nån elektronik idag med andra ord eller att du direkt efter inköp blir förbannad l??

Apple är väl det enda företaget som gör det här bra! 1 år mellan varje produkt uppdatering är ett bra intervall, dessutom så blir det mindre förvirring bland konsumenterna.

Därtill så går det ju att köra samma OS även på de äldre produkterna. iOS 4 tex funkar ju på både 3G och 3GS, med vissa begränsningar av hårdvaran.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.