Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung PS50B551

613 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 12 september 2009 - 15:06

r-type
  • r-type
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Enligt bruksanvisningen så har inte B550 optisk ut. :P

Och om någon vet om man kan beställa hem den där B555 från media markt, berätta gärna! :)

Redigerat av r-type, 12 september 2009 - 15:07.


#102

Postad 12 september 2009 - 15:46

Unregistered785bea3f
  • Unregistered785bea3f
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Jag har själv PS50B550 köpt på webhallen.
Den HAR optisk utgång har själv använt den vid digital-tv tittande å kört ljudet till surround stärkaren.
Den klarar både analoga kabelnätet i mitt hus och det fria marksända digital nätet, inga problem.

Den klarar pixelmapping från dator 1920x1080 utan problem.
Enda som skiljer mellan 550/551 är färgen. Den är lite röd, inte alls så mycket som andra röda samsung jag sett. Nästan lite besviken på det, den ser nästan svart ut hemma hos mig.

#103

Postad 12 september 2009 - 15:49

TheWan
  • TheWan
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
En liten fråga. Har i princip bestämt mig för att köpa B551 från Komplett men eftersom jag just nu sitter på jobbet
och tittar ut genom fönstret och kan se Kompletts hämtbutik här i Gbg så tycker jag det känns lite onödigt att betala frakt när man kan hämta den själv så nu undrar jag, hur är det där med att man måste frakta TVn stående, går det att frakta den liggande eller det ska absolut undvikas? Anledningen till att jag frågar är att det kan bli lite problem med att få in den stånde i bilen :)

#104

Postad 12 september 2009 - 16:09

r-type
  • r-type
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Jag har själv PS50B550 köpt på webhallen.
Den HAR optisk utgång har själv använt den vid digital-tv tittande å kört ljudet till surround stärkaren.
Den klarar både analoga kabelnätet i mitt hus och det fria marksända digital nätet, inga problem.

Den klarar pixelmapping från dator 1920x1080 utan problem.
Enda som skiljer mellan 550/551 är färgen. Den är lite röd, inte alls så mycket som andra röda samsung jag sett. Nästan lite besviken på det, den ser nästan svart ut hemma hos mig.


Äntligen någon som har köpt och kan faktiskt bekfräfta att B550 har optisk ut, jag tackar djupt min vän :P

Men jag tror att det skiljer sig lite mellan funktioner i bild och ljud mellan B550 och B551, jag ska ta reda på detta snart! :)

Kolla med komplett hur du kan göra med frakten, maila dem eller ring :huh:

#105

Postad 12 september 2009 - 16:09

Unregistered785bea3f
  • Unregistered785bea3f
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Ärligt talat vet jag inte om man kan frakta den liggandes eller inte. Min spontana tanke är att den inte ska läggas ner för att man då kan riskera att knäcka panelen vid direkt tryck eller om den liksom bågnar.
Eftersom den är väl förpackad med frigolit-klossar i hörnen typ 20cm tjocka så borde det inte vara så farligt. däremot är ju inte kartongen fylld överallt med frigolit t.ex. över panelen.
Det kan kanske finnas andra skäl till att inte lägga den ner, det vet jag inte.

#106

Postad 12 september 2009 - 16:10

lasse47
  • lasse47
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Hej!

Har läst igenom tråden och tycket det är lite motsägande uppgifter kring vad som ingår i 550/551.
Saxar detta från DustinHome ang. 550:

Förkortat Lasse47

Den har alltså USB, stöd för 24p och "1 x digital ljudutgång (optisk) ( TOSLINK ) - bak" iaf. enl. Komplett.
samt CA-modul.

Så verkar vara samma spec (drog en ytlig överblick efter USB, optiskt ljud och 24p samt CA-modul bara) så enda som skiljer är ramen?



Enligt bruksanvisningen så har inte B550 optisk ut. :P

Och om någon vet om man kan beställa hem den där B555 från media markt, berätta gärna! :)


Jag är ganska övertygad om att skillnaderna ligger i vartifrån den importerats eller hur man läser specifikationerna, enligt Samsung Storbritanien är det ingen skillnad på deras 550 och 551. Den manualen det hänvisats till ang optisk ut här i tråden tidigare har den varit indisk vilket skulle kunna göra skillnad. Kolla mitt tidigare inlägg på sidan 3 där finns en länk till jämförelse mellan de två och en länk till snabbguiden för 550 som båda visat optisk ut, usb och 4 hdmi.

Redigerat av lasse47, 12 september 2009 - 16:12.


#107

Postad 12 september 2009 - 16:11

Baily
  • Baily
  • Forumräv

  • 504 inlägg
  • 0
En Plasma ska ALLTID fraktas stående. Så det lär bli att hyra släp då :)

#108

Postad 12 september 2009 - 16:16

Unregistered785bea3f
  • Unregistered785bea3f
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

En Plasma ska ALLTID fraktas stående. Så det lär bli att hyra släp då

Ja det har jag med hört.
Jag är lite nyfiken på varför egentligen. Har aldrig fått det förklarat. Är det för att det finns en särskild teknisk anledning till det?
Eller är det praxis bara för att humle & dumle inte ska knäcka paneler på löpande band?

#109

Postad 12 september 2009 - 16:22

r-type
  • r-type
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Jag är ganska övertygad om att skillnaderna ligger i vartifrån den importerats eller hur man läser specifikationerna, enligt Samsung Storbritanien är det ingen skillnad på deras 550 och 551. Den manualen det hänvisats till ang optisk ut här i tråden tidigare har den varit indisk vilket skulle kunna göra skillnad. Kolla mitt tidigare inlägg på sidan 3 där finns en länk till jämförelse mellan de två och en länk till snabbguiden för 550 som båda visat optisk ut, usb och 4 hdmi.


Indisk? jaha haha då vet jag det nu :) Well hur som helst är jag VÄLDIGT glad att någon bekräftade att B550 har optiskt ut, det var den jag ville ha från början, och jag hade slagit till på den för 14 dagar sen när den kostade 8999kr tror jag. Men aja får se nu, just nu lockar LG 50PS3000 för 10k och LG 50PS7000 för strax över 11K (kostade under 11k för någon dag sen)

Jag tyckte alltid att det var något konstigt att B550 inte skulle ha optisk ut...."HALLÅ DET ÄR 2009 varför skulle den inte har det i den här klassen och priset??" tänkte jag för mig själv hela tiden :P

Kanske slår till på några tusenlappar för B650, men vad jag vet så är märkbara skillnaden mellan att den har en inbyggd media spelare, dock stödjer den inte så många filformat, tror inte den stödjer mkv, vilket PS7000 gör, via usb, så kallad divx-hd som den säger.

hur som helst så står det mellan samsungs 50" modeller och LG 50" för mig :huh:

och angående leveransen av plasma tv, jag personligen rekommenderar inte att du har den liggande, även om den är i sin kartong med frigolit etc. Mitt råd och jag hade också gjort så här: betala de extra hundra lapparna och be de leverera det stående. Trust me it's worth it :P

#110

Postad 12 september 2009 - 16:23

lasse47
  • lasse47
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Ja det har jag med hört.
Jag är lite nyfiken på varför egentligen. Har aldrig fått det förklarat. Är det för att det finns en särskild teknisk anledning till det?
Eller är det praxis bara för att humle & dumle inte ska knäcka paneler på löpande band?


Humle och dumle jobbar defitivt på posten!

#111

Postad 12 september 2009 - 16:26

r-type
  • r-type
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Humle och dumle jobbar defitivt på posten!


Har läst i forum, tror det nämdes i den här tråden också. Panelen är väldigt känslig, alltså glasskivan, den rör sig lätt om den är i "transport", så det rekommenderas inte att du levererar den liggande. Däremot så sägs det att om den sitter helt still liggande, för att du ska montera dit stativ eller nåt, så är det helt okej, (om den ligger helt still tillfälligt det vill säga) :)

#112

Postad 12 september 2009 - 16:28

Unregistered785bea3f
  • Unregistered785bea3f
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Humle och dumle jobbar defitivt på posten!

HAHA word :)

TheSwede86;
Angående skillnaderna mellan 550 & 551:
550 har usb 4xhdmi optisk ut osv. Efter att kollat de specarna så tror jag verkligen inte det skiljer funktionsmässigt mellan dem.
Däremot vet jag att min är röd och andra säger att 551:an är svart.

I det som var saxat från dustin står det att det följer med väggfäste?
Så var inte fallet med min. Bara vridbara bordsstället.

Redigerat av Unregistered785bea3f, 12 september 2009 - 16:40.


#113

Postad 12 september 2009 - 16:31

r-type
  • r-type
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
slarre har du spelat tv-spel på din B550? Kan du isåfall berätta om den har input lagg eller screntearing eller nåt?

#114

Postad 12 september 2009 - 16:37

Unregistered785bea3f
  • Unregistered785bea3f
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Har läst i forum, tror det nämdes i den här tråden också. Panelen är väldigt känslig, alltså glasskivan, den rör sig lätt om den är i "transport", så det rekommenderas inte att du levererar den liggande. Däremot så sägs det att om den sitter helt still liggande, för att du ska montera dit stativ eller nåt, så är det helt okej, (om den ligger helt still tillfälligt det vill säga) :)

okok tack!


slarre har du spelat tv-spel på din B550? Kan du isåfall berätta om den har input lagg eller screntearing eller nåt?

Nope inte spelat någonting. Det finns ett game mode där viss postprocessing kopplas ur för att minska lagget. Av det jag läst på avsforum.com tycker en del att det räcker medan andra fortfarande tycker det är för hög fördröjning. Nån snubbe hade t.o.m gjort seriösa mätningar i labb för att se hur många ms det var på olika modeller :P

#115

Postad 12 september 2009 - 16:51

TheSwede86
  • TheSwede86
  • Lärjunge

  • 441 inlägg
  • 0

HAHA word :)

TheSwede86;
Angående skillnaderna mellan 550 & 551:
550 har usb 4xhdmi optisk ut osv. Efter att kollat de specarna så tror jag verkligen inte det skiljer funktionsmässigt mellan dem.
Däremot vet jag att min är röd och andra säger att 551:an är svart.

I det som var saxat från dustin står det att det följer med väggfäste?
Så var inte fallet med min. Bara vridbara bordsstället.


Du skrev "550 har usb 4xhdmi optisk ut osv." menade du då att 551 inte har det?
Iom. att jag postade spec:arna i ett tidigare inlägg så ska båda ha, 4xHDMI, 24p, CA-moduls uttag, optisk-ut, USB etc.
Båda ska då ha exact samma spec förutom ramen. Kanske missförstår dig, då du skriver "så tror jag verkligen inte det skiljer funktionsmässigt mellan dem" men iom. att du tidigare skrev om 550 så kanske du ville påvisa skillnader?

Appropå väggfäste så står det att den stödjer ett väggfäste med VESA-standard 400x400 och inte att det medföljer.

Kan vi konstatera att 550 är svart?
Fungerar 550:an med Boxer's betalkanaler? Ex. Boxer Mix och Boxer Canal+?

Edit:

Ang frakta den liggande eller stående:

"The plasma panel consists of 2 large sheets of glass bonded to a metal frame. Problem is that a lot of other parts of the tv are fitted to the other side of this frame and when transported horizontally, these parts put a big strain on the frame and therefore the plasma panel itself. Advice is to transport screen up if absolutely necessary and take it very carefully avoiding potholes etc."

Hittad det på ett forum, verkar vettigt att glasskivan är mer benägen att gå sönder om den fraktas liggande av tyngden av själva TV:n. Vet dock inte om det stämmer.

När vi sålde TV-apparater (plasma) snackades det om att gasen i TV inte gillade att ligga ner, jag efterforskade aldrig mer kring det men alla plasma tv-apparater sa vi att de bara fick fraktas stående för att minimera missöden.

Redigerat av TheSwede86, 12 september 2009 - 16:59.


#116

Postad 12 september 2009 - 16:55

r-type
  • r-type
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Du skrev "550 har usb 4xhdmi optisk ut osv." menade du då att 551 inte har det?
Iom. att jag postade spec:arna i ett tidigare inlägg så ska båda ha, 4xHDMI, 24p, CA-moduls uttag, optisk-ut, USB etc.
Båda ska då ha exact samma spec förutom ramen. Kanske missförstår dig, då du skriver "så tror jag verkligen inte det skiljer funktionsmässigt mellan dem" men iom. att du tidigare skrev om 550 så kanske du ville påvisa skillnader?

Appropå väggfäste så står det att den stödjer ett väggfäste med VESA-standard 400x400 och inte att det medföljer.

Kan vi konstatera att 550 är svart?
Fungerar 550:an med Boxer's betalkanaler? Ex. Boxer Mix och Boxer Canal+?


Enligt alla bilder på 550 så är den svart&röd, den har lite rött längs kanten, inte så synbart, eller hur slarre?

551 däremot är endast svart.

Slarre kan du berätta positiva och negativa saker som du upplevt av att använda din 550?

#117

Postad 12 september 2009 - 17:02

Unregisteredfec72d49
  • Unregisteredfec72d49
  • Lärjunge

  • 384 inlägg
  • 0
alla plasma har en tunn glasskiva i fronten som kommer i svängning ocj spricker om den fraktas liggande.
ang pallfrakt från komplett frågade jag efter det och det går att få, men då får man betala ca 1000 lappen för frakten istället för ca 300 kr, och eftersom det är komplett som tar risken vid frakten är det väl ingen mening att betala extra för pallfrakt. jag fick min utan pall och det var inga problem med den.

#118

Postad 12 september 2009 - 17:26

lasse47
  • lasse47
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Du skrev "550 har usb 4xhdmi optisk ut osv." menade du då att 551 inte har det?
Iom. att jag postade spec:arna i ett tidigare inlägg så ska båda ha, 4xHDMI, 24p, CA-moduls uttag, optisk-ut, USB etc.
Båda ska då ha exact samma spec förutom ramen. Kanske missförstår dig, då du skriver "så tror jag verkligen inte det skiljer funktionsmässigt mellan dem" men iom. att du tidigare skrev om 550 så kanske du ville påvisa skillnader?

Appropå väggfäste så står det att den stödjer ett väggfäste med VESA-standard 400x400 och inte att det medföljer.

Kan vi konstatera att 550 är svart?
Fungerar 550:an med Boxer's betalkanaler? Ex. Boxer Mix och Boxer Canal+?

551 har också de funktionerna. Jag vet att dustin tidigare haft som kampanj att man får med ett väggfäste. 551 är inte svart i stället för röd. Den röda kanten på 550 motsvaras av en klar/genomskinlig kant Det är så att frontramen den man ser framifrån runt bilden sticker ut lite utanför det bakre chassit. det ljusa partiet en bit in i ramen är inget som syns om man fotar utan blixt. Bifogad fil  IMGP7668.JPG   1,84MB   1 Antal nerladdningar Bifogad fil  IMGP7669.JPG   2MB   3 Antal nerladdningar

Kan tillägga att Wii ser riktigt bara ut med den medföljande rca-kabeln, har inte hunnit skaffa komponent än. Har sett bilder här på forumet och i verkligheten där tex linjerna ser ut att vandra nästan som rinnande vatten i linjen men inget sånt syns vad jag har upptäckt.

Redigerat av lasse47, 12 september 2009 - 17:34.


#119

Postad 12 september 2009 - 17:56

TheSwede86
  • TheSwede86
  • Lärjunge

  • 441 inlägg
  • 0
Bara en fråga, har ni alla beställt hem den med hempaket, varför har ingen valt "hämta i butik"?
Beror det på att ni inte har utrymme i bilen eller liknande?
Tänkte ev, beställa den från Komplett men då välja "Hämta i butik" för 39kr (farsan har en "snickarbil" med stort utrymme där bak så den kan stå upp där).

Kan ni se några fördelar/nackdelar?
Större risk att de lägger den ner om den ska skickas till Komplett's egna butik?

Vad är skillnaden på leverans på pall jmfr. med hempaket?
Givetvis står den på pall då men - ja vaddå, den blir stabilare och man behöver inte chansa om de lägger den ner eller inte?

Medans i hempaket verkar det vara chansning om det lagt den ner eller inte?

Edit:

Tack Lasse47 & r-type förresten.

Redigerat av TheSwede86, 12 september 2009 - 17:58.


#120

Postad 12 september 2009 - 18:22

TheWan
  • TheWan
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
En fråga till er som valt att köpa från Komplett och fått den fraktad. Vilken tid på dygnet kommer dom och levererar eller ringer dom först och frågar så man är hemma?

#121

Postad 12 september 2009 - 18:24

lasse47
  • lasse47
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Bara en fråga, har ni alla beställt hem den med hempaket, varför har ingen valt "hämta i butik"?
Beror det på att ni inte har utrymme i bilen eller liknande?
Tänkte ev, beställa den från Komplett men då välja "Hämta i butik" för 39kr (farsan har en "snickarbil" med stort utrymme där bak så den kan stå upp där).

Kan ni se några fördelar/nackdelar?
Större risk att de lägger den ner om den ska skickas till Komplett's egna butik?

Vad är skillnaden på leverans på pall jmfr. med hempaket?
Givetvis står den på pall då men - ja vaddå, den blir stabilare och man behöver inte chansa om de lägger den ner eller inte?

Medans i hempaket verkar det vara chansning om det lagt den ner eller inte?

Edit:

Tack Lasse47 & r-type förresten.


Min andra (den hela) fraktades med postens PALL.ETT och dom har inte kvällsutkörning. Jag har frugan hemma med två stycken ett och ett halvt åringar så för oss var det inga problem med att ta emot den på dagen. Vi valde dock hempaket för att få den ända tll dörren till err ganska ok pris.

Killen som körde ut första som kom med hempaket var inte den typen som jag skulle tänka mig kör försiktigt men det kan ju variera. Hempaketet kom dessutom i en MB Sprinter medans pallen kom med lastbil där jag antar att det finns bättre möligheter att spänna fast paketet.

Med någonform av hemfrakt via posten är ju paketet dessutom postens ansvar medans ansvaret för frakten är din så fort du lämnar butiken.

För övrigt tycker jag att tvn presterar otroligt bra även med med min snart 8 år gamla dvd via rgb-scart även Teletubbies som såg riktigt illa ut på den gamla 32tums tjockisen ser helt ok ut, jag trodde att den dåliga kvaliten skulle märkas mer med den ökade bildytan.

Ska försöka få upp lite bilder när det blir tillfälle.

#122

Postad 12 september 2009 - 18:29

lasse47
  • lasse47
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

En fråga till er som valt att köpa från Komplett och fått den fraktad. Vilken tid på dygnet kommer dom och levererar eller ringer dom först och frågar så man är hemma?


Till mig ringde dom dagen innan och kollade om jag skulle vara hemma. Hempaket ska leveras någon gång mellan 17 & 21. Du kanske kan höra med dom om dom vet om kommer tidigt eller sent till just dig för någon för av rutt borde dom lägga upp för utkörningen.

Redigerat av lasse47, 12 september 2009 - 19:07.


#123

Postad 12 september 2009 - 19:34

TheSwede86
  • TheSwede86
  • Lärjunge

  • 441 inlägg
  • 0

Min andra (den hela) fraktades med postens PALL.ETT och dom har inte kvällsutkörning. Jag har frugan hemma med två stycken ett och ett halvt åringar så för oss var det inga problem med att ta emot den på dagen. Vi valde dock hempaket för att få den ända tll dörren till err ganska ok pris.

Killen som körde ut första som kom med hempaket var inte den typen som jag skulle tänka mig kör försiktigt men det kan ju variera. Hempaketet kom dessutom i en MB Sprinter medans pallen kom med lastbil där jag antar att det finns bättre möligheter att spänna fast paketet.

Med någonform av hemfrakt via posten är ju paketet dessutom postens ansvar medans ansvaret för frakten är din så fort du lämnar butiken.

För övrigt tycker jag att tvn presterar otroligt bra även med med min snart 8 år gamla dvd via rgb-scart även Teletubbies som såg riktigt illa ut på den gamla 32tums tjockisen ser helt ok ut, jag trodde att den dåliga kvaliten skulle märkas mer med den ökade bildytan.

Ska försöka få upp lite bilder när det blir tillfälle.


Grymt tack för svaret.

Bara trist att när man väl fått den att behöva skicka tillbaka grejerna, tidsödande och jobbigt.
Sen om farsan ska hjälpa mig med att hämta paketet från deras hämtbutik så är han inte så glad att behöva göra det flera ggr. Han uppskattar inte min rotation på elektronikvaror speciellt inte TV-apparater :)

Har någon hittat firmware till 551?
Måste man ha en firmware just för XXC modellen som komplett säljer eller funkar firmware bara det är rätt modell oavsett landskod?

Edit:

Verkar finnas här:
http://www.samsung.c...p;menu=download

Edit igen:

Tänkte på en grej som någon tror jag skrev också, tror det var du lasse47:
Om jag hämtar TV:n från hämtlagret och kör hem den och SEN upptäcker när jag packar upp den att den är trasig (alltså ex. knäckt ruta) då borde jag ha svårigheter att påvisa att detta skedde genom leveransen från lagret till deras hämtbutik då jag själv fraktade hem den?

Vad är bäst då, att öppna hela aset i deras hämtbutik och se att den inte är knäckt?
Undra om de går med på en skriftlig accept på att jag kan felanmäla den samma dag eller dagen efter om den är knäckt såfort jag tittat på den när jag kommer hem.........Hmmmm.......

Redigerat av TheSwede86, 13 september 2009 - 00:58.


#124

Postad 13 september 2009 - 10:01

Unregistered785bea3f
  • Unregistered785bea3f
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Du skrev "550 har usb 4xhdmi optisk ut osv." menade du då att 551 inte har det?
Iom. att jag postade spec:arna i ett tidigare inlägg så ska båda ha, 4xHDMI, 24p, CA-moduls uttag, optisk-ut, USB etc.
Båda ska då ha exact samma spec förutom ramen. Kanske missförstår dig, då du skriver "så tror jag verkligen inte det skiljer funktionsmässigt mellan dem" men iom. att du tidigare skrev om 550 så kanske du ville påvisa skillnader?

Appropå väggfäste så står det att den stödjer ett väggfäste med VESA-standard 400x400 och inte att det medföljer.

Kan vi konstatera att 550 är svart?
Fungerar 550:an med Boxer's betalkanaler? Ex. Boxer Mix och Boxer Canal+?

Aha blev lite fel kanske. Nä jag menar det att det inte skiljer någonting förutom färgen. 550 är rödaktig, 551 är svart.

Enligt alla bilder på 550 så är den svart&röd, den har lite rött längs kanten, inte så synbart, eller hur slarre?

551 däremot är endast svart.

Slarre kan du berätta positiva och negativa saker som du upplevt av att använda din 550?

Ja precis, den är liksom röd djupt inne i ramen. På kanten blir den tunnare för att sen längst ut vara helt genomskinlig utan färg. Den får liksom en djup röd lyster bara när det faller ljus direkt på den. EDIT: Den ser lite rödare ut på kanten beroende på hur ljuset faller. Jag tog en bild snabbt igår på min och lade till i galleriet. Med persiennerna nere ser inte jag att den är röd, men i direkt dagsljus märker man det.

Allmänt kan jag säga att jag är väldigt nöjd med bildkvaliteten. Bra färger, bra svärta. I motsats till vad vissa recensioner på nätet sagt om att den inte skulle vara så ljusstark så tycker jag det är mer än tillräckligt. När man har nersläckt i rummet får jag sänka ljusstyrkan för att inte få ont i huvudet.

Jag hade lite problem med judder när man kollar 24p filmer. Trixade lite i service menyn på min så blev det bra sen.

Att dessutom tv-mottagaren fungerar i Sverige (har inte provat med modul för boxer dock) och menyerna går att ställa på svenska så känns allt klockrent till det priset.

Redigerat av Unregistered785bea3f, 13 september 2009 - 12:09.


#125

Postad 13 september 2009 - 11:20

r-type
  • r-type
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Grymt tack för svaret.

Bara trist att när man väl fått den att behöva skicka tillbaka grejerna, tidsödande och jobbigt.
Sen om farsan ska hjälpa mig med att hämta paketet från deras hämtbutik så är han inte så glad att behöva göra det flera ggr. Han uppskattar inte min rotation på elektronikvaror speciellt inte TV-apparater :)

Har någon hittat firmware till 551?
Måste man ha en firmware just för XXC modellen som komplett säljer eller funkar firmware bara det är rätt modell oavsett landskod?

Edit:

Verkar finnas här:
http://www.samsung.c...p;menu=download

Edit igen:

Tänkte på en grej som någon tror jag skrev också, tror det var du lasse47:
Om jag hämtar TV:n från hämtlagret och kör hem den och SEN upptäcker när jag packar upp den att den är trasig (alltså ex. knäckt ruta) då borde jag ha svårigheter att påvisa att detta skedde genom leveransen från lagret till deras hämtbutik då jag själv fraktade hem den?

Vad är bäst då, att öppna hela aset i deras hämtbutik och se att den inte är knäckt?
Undra om de går med på en skriftlig accept på att jag kan felanmäla den samma dag eller dagen efter om den är knäckt såfort jag tittat på den när jag kommer hem.........Hmmmm.......


Om jag ska vara helt ärlig, om du vill slippa med allt det här besväret av att få en skriftlig accept och sen en del snack om att du ska övertyga dem att det inte var ditt fel och att det var deras fel etc etc. Betala för hemleverans på pall, jag lovar att det är värt de extra pengarna, du kommer betala över 10 000kr, så varför inte lägga några extra hundra lappar för att få hem den på ett säkert sätt så att den inte skadas. :)

Du kan ju t.o.m. öppna kartongen och kolla om den tvn är skadad SÅ FORT killen som leverar det har släppt av den hos dig, det vill säga att du öppnar och kollar om tvn är skadad inför honom. På så sätt så har du ett ögonvittne det vill säga bevis, för att inte tala om att det är deras anvsar att leverera den oskadad. Med andra ord, det blir lättare att reklamera den som DOA (dead on arrival, alla butiker har minst 7 dagars doa) det vill säga att man får en helt ny tv, och inte att den ska in på någon reparation. :)

Och jag tror inte det spelar någon roll om du väljer att den ska vara hemlevererad på pall eller inte, för att det är ju deras ANSVAR att leverera det på ett säkert sätt, men visst, vill man vara på den extra säkra sidan så kan man ju betala mer för att de ska leverera det på en pall. :blush:




Aha blev lite fel kanske. Nä jag menar det att det inte skiljer någonting förutom färgen. 550 är rödaktig, 551 är svart.

Ja precis, den är liksom röd djupt inne i ramen. På kanten blir den tunnare för att sen längst ut vara helt genomskinlig utan färg. Den får liksom en djup röd lyster bara när det faller ljus direkt på den. Den är inte rödare nere vid kanten som det ser ut på annonsbilderna. Jag tog en bild snabbt igår på min och lade till i galleriet. Med persiennerna nere ser inte jag att den är röd, men i direkt dagsljus märker man det.

Allmänt kan jag säga att jag är väldigt nöjd med bildkvaliteten. Bra färger, bra svärta. I motsats till vad vissa recensioner på nätet sagt om att den inte skulle vara så ljusstark så tycker jag det är mer än tillräckligt. När man har nersläckt i rummet får jag sänka ljusstyrkan för att inte få ont i huvudet.

Jag hade lite problem med judder när man kollar 24p filmer. Trixade lite i service menyn på min så blev det bra sen.

Att dessutom tv-mottagaren fungerar i Sverige (har inte provat med modul för boxer dock) och menyerna går att ställa på svenska så känns allt klockrent till det priset.



Jag förstår inte vad "judder" är? Menar du screentearing eller? Alltså t.ex. när man spelar tv-spel och det bilden "hackas", nu menar jag inte input lagg, utan vad jag menar är att man ser väldigt snabbt, typ 1 sekund att bilden "bryts" eller hackas mitt i bilden t.ex. Förstår du vad jag menar? ;)

#126

Postad 13 september 2009 - 12:07

Unregistered785bea3f
  • Unregistered785bea3f
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Jag förstår inte vad "judder" är? Menar du screentearing eller? Alltså t.ex. när man spelar tv-spel och det bilden "hackas", nu menar jag inte input lagg, utan vad jag menar är att man ser väldigt snabbt, typ 1 sekund att bilden "bryts" eller hackas mitt i bilden t.ex. Förstår du vad jag menar? :)

Jag har själv inte provat att spela på den så jag vet inte om den håller måttet för det.
Det jag menade var att när man kollar på film i 24p blir det inte lika bra flyt i bilden som på vissa andra modeller med motion plus etc. Tearing har jag inte sett av vid filmtittande.

kolla tråden: https://www.minhembi...s...240440&st=0

#127

Postad 13 september 2009 - 13:34

TheSwede86
  • TheSwede86
  • Lärjunge

  • 441 inlägg
  • 0
Någon som kan bekräfta att den funkar med Boxer?
Dvs. med ex. CA-modul och Boxer Mix/Boxer Canal +?

Enda som gör att jag inte trycker på köpknappen och idag är sista dagen för Komplett's pris på 10 490kr (de har specialpris på den TV:n b.la. som räcker "denna vecka eller så långt laget räcker" och vill inte chansa)

r-type:

Jag förstår din idé och ser logiken i det men jag är på en tajt studentbudget, jag borde egentligen inte skaffa en ny TV men jag "klarar" inte av att sitta på min gamla 32" HD-Ready (sålde min 46" Full-HD för att köpa en bättre TV) utan vill ha en större och Full-HD då jag tittar mycket på högupplöst.

Egentligen är de 10 490kr för mycket, skulle kunna tänka mig 9 999kr max. men 500kr mer är acceptabelt i de summorna men då vill jag inte betala 1 000kr utöver de 10 490kr utan 10 529kr (39kr i frakt till hämtbutik) låter bättre.

Redigerat av TheSwede86, 13 september 2009 - 13:39.


#128

Postad 13 september 2009 - 16:16

Unregisteredfec72d49
  • Unregisteredfec72d49
  • Lärjunge

  • 384 inlägg
  • 0

Någon som kan bekräfta att den funkar med Boxer?
Dvs. med ex. CA-modul och Boxer Mix/Boxer Canal +?

Enda som gör att jag inte trycker på köpknappen och idag är sista dagen för Komplett's pris på 10 490kr (de har specialpris på den TV:n b.la. som räcker "denna vecka eller så långt laget räcker" och vill inte chansa)

r-type:

Jag förstår din idé och ser logiken i det men jag är på en tajt studentbudget, jag borde egentligen inte skaffa en ny TV men jag "klarar" inte av att sitta på min gamla 32" HD-Ready (sålde min 46" Full-HD för att köpa en bättre TV) utan vill ha en större och Full-HD då jag tittar mycket på högupplöst.

Egentligen är de 10 490kr för mycket, skulle kunna tänka mig 9 999kr max. men 500kr mer är acceptabelt i de summorna men då vill jag inte betala 1 000kr utöver de 10 490kr utan 10 529kr (39kr i frakt till hämtbutik) låter bättre.


om det är 551 du undrar över så funkar den klockrent med boxer ca modul.

#129

Postad 13 september 2009 - 16:20

TheSwede86
  • TheSwede86
  • Lärjunge

  • 441 inlägg
  • 0

om det är 551 du undrar över så funkar den klockrent med boxer ca modul.


551 som jag menade ja, tackar :)

#130

Postad 13 september 2009 - 17:26

TheWan
  • TheWan
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Jahap då var det gjort, mailade Webhallen och hävde mitt köp på B550 och beställde en B551 från Komplett och valde Hemleverans =)
Men lite tur får man den kanske på tisdag men förmodligen onsdag.

#131

Postad 13 september 2009 - 21:27

TheSwede86
  • TheSwede86
  • Lärjunge

  • 441 inlägg
  • 0
Samma här, en beställd från Komplett, hämtar i Sthlm så 10 529kr :)
Ska flasha den med nyaste firmware så fort jag får den och återkommer.

Ang. "inkörning" behöver jag köra in den på något speciellt sätt eller kan jag använda den som vanligt direkt?

Med min gamla Panasonic PX-7 tror jag att det var så sträckte jag ut bilden så ingen logga syntes, drog ner kontrast på minimum och sen körde jag MTV 24/7 i ca. 100h innan jag ens började använda den på riktigt.

Krävs det här med?

Redigerat av TheSwede86, 13 september 2009 - 21:28.


#132

Postad 13 september 2009 - 22:39

r-type
  • r-type
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Enligt prisjakt kostar B551 inklusive frakt: 10 869kr just nu :)

ohh...vet inte om jag ska slå till på den här eller LG 50PS7000 för 11 128kr inklusive frakt.

Det enda som hindrar mig från att köpa LG:n är att jag vet inte om den hörlursutgång för mina analoga 4.1 högtalare. Vore riktigt tråkigt och inte kunna använda dessa när jag spelar xbox. Sen hade de varit nice och veta om den hade ljud-ut, då kan jag iaf använda det om inte det finns hörlursutgång. LG nordic hemsidan säger inget om dessa utgångar och jag har försökt hitta manualen där men den finns ju inte? (om någon lyckas hitta den berätta det för mig gärna) sen så tittar jag på LG:s UK hemsida, och där står det tydligt vilka ingångar den har men tyvärr så står det inte om den har hörlursutgång eller ljud-ut utgång. (så jag antar att den INTE har dessa utångar, för annars så hade det ju stått något om det.)

Grejen är att vissa hemsidor säger att den har hörlursutgång, andra säger att den inte har det...så ska man chansa eller?

Personligen så tycker jag att LG:n är väldigt snygg, panelen är platt med glasskivan så den ser riktig "stilig" ut. :)

Vad tycker ni jag ska göra? :)

Kommer komplett höja priset på B551 nu imorgon på måndag?

Redigerat av r-type, 13 september 2009 - 22:45.


#133

Postad 14 september 2009 - 00:57

MrJiM78
  • MrJiM78
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
jag får inte firmware uppdateringen och funka.. gör precis som manualen fast tvn säger att det inte finns uppdateringsfiler?

#134

Postad 14 september 2009 - 09:41

lasse47
  • lasse47
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Enligt prisjakt kostar B551 inklusive frakt: 10 869kr just nu :D

ohh...vet inte om jag ska slå till på den här eller LG 50PS7000 för 11 128kr inklusive frakt.

Det enda som hindrar mig från att köpa LG:n är att jag vet inte om den hörlursutgång för mina analoga 4.1 högtalare. Vore riktigt tråkigt och inte kunna använda dessa när jag spelar xbox. Sen hade de varit nice och veta om den hade ljud-ut, då kan jag iaf använda det om inte det finns hörlursutgång. LG nordic hemsidan säger inget om dessa utgångar och jag har försökt hitta manualen där men den finns ju inte? (om någon lyckas hitta den berätta det för mig gärna) sen så tittar jag på LG:s UK hemsida, och där står det tydligt vilka ingångar den har men tyvärr så står det inte om den har hörlursutgång eller ljud-ut utgång. (så jag antar att den INTE har dessa utångar, för annars så hade det ju stått något om det.)

Grejen är att vissa hemsidor säger att den har hörlursutgång, andra säger att den inte har det...så ska man chansa eller?

Personligen så tycker jag att LG:n är väldigt snygg, panelen är platt med glasskivan så den ser riktig "stilig" ut. :D

Vad tycker ni jag ska göra? ;)

Kommer komplett höja priset på B551 nu imorgon på måndag?


Komplett har mycke riktigt höjt priset 551an.
LGn har ju en del funktioner som inte 551an har. Något som inte syns på produktbilderna för LGs 6-8000 apparater och som jag sett döljas med skyltar och klisterlappar på Media Markt och OnOff är mottagaren för fjärren som dom gjort ett ovalt hål för i den annars helt släta glasskivan och sedan satt en genomskinlig plastbit i som sitter och glappar lite. Lite synd på en annars fantastiskt snygg tv.

#135

Postad 14 september 2009 - 11:52

r-type
  • r-type
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Komplett har mycke riktigt höjt priset 551an.
LGn har ju en del funktioner som inte 551an har. Något som inte syns på produktbilderna för LGs 6-8000 apparater och som jag sett döljas med skyltar och klisterlappar på Media Markt och OnOff är mottagaren för fjärren som dom gjort ett ovalt hål för i den annars helt släta glasskivan och sedan satt en genomskinlig plastbit i som sitter och glappar lite. Lite synd på en annars fantastiskt snygg tv.


Har du möjligtvis tid och gå dit och se om den har ljud-ut (då menar jag inte komposit eller komponentens ljudingångar, utan en egen sepearat som jag är rätt säker på att t.e.x B551 har) eller hörlursutgång?

skulle verkligen uppskatta det! ;)

#136

Postad 14 september 2009 - 14:52

TheSwede86
  • TheSwede86
  • Lärjunge

  • 441 inlägg
  • 0

jag får inte firmware uppdateringen och funka.. gör precis som manualen fast tvn säger att det inte finns uppdateringsfiler?


Du kopierar .exe filen på minnet och sen så kör du filen så du har en mapp på USB-minnet och i den mappen ligger massor av filer?

Filerna ska inte ligga i "roten" på USB-minnet utan i den mappen den gör.

Har du några andra filer på USB-minnet?
Vad har du formaterat USB-minnet i för filformat?

Testa att formatera USB-minnet och sen kopiera över .exe filen, kör den och sen om .exe filen finns kvar att du raderar den så det enbart finns en mapp och i den mappen alla nödvändig filer.

#137

Postad 14 september 2009 - 15:09

r-type
  • r-type
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Tror att jag slår till på B550 för 8 576 Kr hos Digiswe http://www.digiswe.s...g-ps50b550.html

står att de har den i lager, men jag har precis nu skickat ett mail och frågat de om detta stämmer.

Med lite tur så finns den i lager och så kanske priset slutar på ca 9000kr inklusive frakten, vilket är ett kap tycker jag ;)

#138

Postad 14 september 2009 - 15:15

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Låter som en bra ide men jag skulle kika i den här tråden först https://www.minhembi...p;#entry2566163

#139

Postad 14 september 2009 - 16:35

TheSwede86
  • TheSwede86
  • Lärjunge

  • 441 inlägg
  • 0

Tror att jag slår till på B550 för 8 576 Kr hos Digiswe http://www.digiswe.s...g-ps50b550.html

står att de har den i lager, men jag har precis nu skickat ett mail och frågat de om detta stämmer.

Med lite tur så finns den i lager och så kanske priset slutar på ca 9000kr inklusive frakten, vilket är ett kap tycker jag ;)


N/A.

Var inget sorry.

Redigerat av TheSwede86, 14 september 2009 - 16:38.


#140

Postad 15 september 2009 - 09:18

Unregistered8ea1b504
  • Unregistered8ea1b504
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Bara en fråga, har ni alla beställt hem den med hempaket, varför har ingen valt "hämta i butik"?
Beror det på att ni inte har utrymme i bilen eller liknande?
Tänkte ev, beställa den från Komplett men då välja "Hämta i butik" för 39kr (farsan har en "snickarbil" med stort utrymme där bak så den kan stå upp där).

Kan ni se några fördelar/nackdelar?
Större risk att de lägger den ner om den ska skickas till Komplett's egna butik?

Vad är skillnaden på leverans på pall jmfr. med hempaket?
Givetvis står den på pall då men - ja vaddå, den blir stabilare och man behöver inte chansa om de lägger den ner eller inte?

Medans i hempaket verkar det vara chansning om det lagt den ner eller inte?

Edit:

Tack Lasse47 & r-type förresten.


Jag köpte 2 st PS50B551:or som jag plockade ut direkt ur hämtbutiken i Stockholm.
Beställde dom vid lunchtid och dom fanns på plats dagen efter vid 09:30, fantastiskt snabbt.
Självklart öppnade jag kartongerna och kontrollerade att glaset var helt innan jag lastade upp dom i bilen.
Transporterades stående fastsurrade med en spännrem och en träplanka för att jämna ut trycket på kartongerna.
Skulle ha apparaterna till olika adresser så detta blev ett betydligt billigare (och förmodligen snabbare) sätt än att beställa hemtransport.

/ Gronken

#141

Postad 15 september 2009 - 14:29

TheSwede86
  • TheSwede86
  • Lärjunge

  • 441 inlägg
  • 0
Fått hem den nu!
Den är grym!

Lite surr men när jag har igång en kanal på normal ljudnivå hörs den inte, inte heller när den är tyst skulle jag tro (jag stod bakom TV:n och meckade kablar medans den var igång och då hörde jag ett surr)

Den har indeed digital out.

Däremot en fråga:
Jag kopplar datorn via VGA och 3.5mm ljudsladd, funkar perfekt i 1920x1080, ingen bild går förlorad men sen undrar jag om jag "vinner" något på att köra HDMI och om den klarar att köra PC:n med HDMI och också få ljud via HDMI?

Anledningen varför jag frågar är att de har ett jack (HDMI 2 tror jag) som är avsedd om man har DVI-HDMI sladd.
Sedan finns det då en "DVI-Sound" eller liknande som paras till "HDMI 2" för att få ljud då DVI inte för ljud.

Kan jag då köra HDMI-HDMI direkt in på HDMI 2 och får också då ljud?
Dessutom så blir det någon "bättre" dvs. skarpare bild med HDMI än VGA?
(Ja, HDMI från datorn skickar ljud också)

#142

Postad 15 september 2009 - 14:33

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Jag skulle absolut köra med HDMI från dator för bilden blir betydligt bättre. Vad gäller ljudet borde det fungera och om inte så kopplar du en extra kabel

#143

Postad 15 september 2009 - 14:41

TheSwede86
  • TheSwede86
  • Lärjunge

  • 441 inlägg
  • 0

Jag skulle absolut köra med HDMI från dator för bilden blir betydligt bättre. Vad gäller ljudet borde det fungera och om inte så kopplar du en extra kabel


Tack, blir att köpa en Mini-displayport till HDMI med USB-uttag för att få ljud med när de släpps av Kanex senare.

Edit:

Någon som lyckats med firmwareuppdateringen?
Har en Mac så kan inte köra .exe filer.

Redigerat av TheSwede86, 15 september 2009 - 15:31.


#144

Postad 16 september 2009 - 00:10

MrJiM78
  • MrJiM78
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Du kopierar .exe filen på minnet och sen så kör du filen så du har en mapp på USB-minnet och i den mappen ligger massor av filer?

Filerna ska inte ligga i "roten" på USB-minnet utan i den mappen den gör.

Har du några andra filer på USB-minnet?
Vad har du formaterat USB-minnet i för filformat?

Testa att formatera USB-minnet och sen kopiera över .exe filen, kör den och sen om .exe filen finns kvar att du raderar den så det enbart finns en mapp och i den mappen alla nödvändig filer.


jag tog usb minet man fick med i kartongen. den med manualen på.. sen gjorde det man skulle. men tvn vill inte känna av nån uppdateringsfil. :/

#145

Postad 16 september 2009 - 11:25

TheSwede86
  • TheSwede86
  • Lärjunge

  • 441 inlägg
  • 0

jag tog usb minet man fick med i kartongen. den med manualen på.. sen gjorde det man skulle. men tvn vill inte känna av nån uppdateringsfil. :/


Testa ett annat USB-minne.
Vilken formatering har du på USB-minnet?

#146

Postad 16 september 2009 - 12:47

TheWan
  • TheWan
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

jag tog usb minet man fick med i kartongen. den med manualen på.. sen gjorde det man skulle. men tvn vill inte känna av nån uppdateringsfil. :/


Fick hem TVn från Komplett precis, hel och fin så det känns skönt och än så länge så är jag helnöjd =)

Har också testat att uppdatera genom att använda EXAKT dom intruktionerna i uppdaterings manualen
men jag får meddelandet att den inte kan hitta några uppdateringar.
Kan det vara så att TVn som skickas från komplett redan kommer med de senaste och det är därför den inte hittar några? I min TV meny står det version 090717, vad står det på era?

Om någon lyckats uppdatera sin 551a så berätta gärna hur ni gjorde

Nån som hittat nån schyst guide om hur man konfigurerar bilden för bästa resultat på B551?

Redigerat av TheWan, 16 september 2009 - 14:13.


#147

Postad 16 september 2009 - 15:06

TheSwede86
  • TheSwede86
  • Lärjunge

  • 441 inlägg
  • 0

Fick hem TVn från Komplett precis, hel och fin så det känns skönt och än så länge så är jag helnöjd =)

Har också testat att uppdatera genom att använda EXAKT dom intruktionerna i uppdaterings manualen
men jag får meddelandet att den inte kan hitta några uppdateringar.
Kan det vara så att TVn som skickas från komplett redan kommer med de senaste och det är därför den inte hittar några? I min TV meny står det version 090717, vad står det på era?

Om någon lyckats uppdatera sin 551a så berätta gärna hur ni gjorde

Nån som hittat nån schyst guide om hur man konfigurerar bilden för bästa resultat på B551?


Testa denna fil istället:
http://www.samsung.c...mp;menu2=detail

Edit:
Står 2009/07/17_001005
Filen ovan heter 2009/08/13 så den borde vara en senare.

Hur hittade du det namnet i din TV?
Hittar bara datum och sedan ett par siffror som jag skrev ovan.

Redigerat av TheSwede86, 16 september 2009 - 15:08.


#148

Postad 16 september 2009 - 15:17

TheWan
  • TheWan
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Testa denna fil istället:
http://www.samsung.c...mp;menu2=detail

Edit:
Står 2009/07/17_001005
Filen ovan heter 2009/08/13 så den borde vara en senare.

Hur hittade du det namnet i din TV?
Hittar bara datum och sedan ett par siffror som jag skrev ovan.


Det är samma fil som jag redan har testat. Men om du går in på USB minnet där du packat upp filen och läser "version_info.txt" så står det "090717" där trots att det står "2009-08-13" när man laddar hem filen

I uppdaterings menyn när man har USB stickan i hittade jag det fast i samma format som du skrev

Redigerat av TheWan, 16 september 2009 - 15:21.


#149

Postad 16 september 2009 - 22:37

TheSwede86
  • TheSwede86
  • Lärjunge

  • 441 inlägg
  • 0

Det är samma fil som jag redan har testat. Men om du går in på USB minnet där du packat upp filen och läser "version_info.txt" så står det "090717" där trots att det står "2009-08-13" när man laddar hem filen

I uppdaterings menyn när man har USB stickan i hittade jag det fast i samma format som du skrev


Jag fick också upp att den inte hittade uppdateringsfilen när jag försökte uppdatera TV:n.
Hmmmmm.........

#150

Postad 17 september 2009 - 13:49

Unregistered5e6a6d49
  • Unregistered5e6a6d49
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Fick hem denna TV igår från komplett, herrejäklar vad grym den är!

Har lirat lite xbox360 på den, bland annat Mirrors Edge och Gears of War 2 och det ser helt fantastiskt bra ut.

Får däremot inte heller uppdateringen att fungera, tror också det kan vara att firmwaren redan är den senaste.


Köpte idag en HDMI-DVI sladd för att koppla ihop datorn till TVn. Det fungerar utan problem men jag har ändå lite funderingar på hur man bäst visar datorn på Tvn, har inte så bra koll och vill inte förstöra nåt:)
-Just nu har jag bara valt "utöka skrivbordet" i bildskärmsinställningarna, samt ställt in upplösningen på 1920x1080, det borde väl vara bra?
-Är lite orolig för fastbränning när man använder när man har Tvn som datorskärm, är det fortfarande ett problem med plasma-TV och isåfall hur kan jag motverka det?
-Vilken färginställning bör jag välja, 16 eller 32bit?
-Man kan även ställa in hz på bildskärmen i bildskärmsinställningarna, är det 60hz som gäller där?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.