Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - BenQ PE7700 *

527 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#501

Postad 18 maj 2006 - 09:57

Greve_G
  • Greve_G
  • Lärjunge

  • 354 inlägg
  • 0
Verkar inte vara nåt bekant broblem. Den har helt sonika pajjat & måste in på rep.

Har själv beställt & fått min PE7700 i går, MUMS!!! :) <_< :P

Matar den med en 6 år gammal sonyspelare via supervideokabel och projjicerar direkt på väggen som är hen ljus-ljus-blå/grå-målad väv. Det blir grymmt bra.

Måste säga att svärtan inte riktigt är nån höjdare på denna projj, annars är den kanon.

-=EDIT=-

Undra om det kan vara min 6 år gamla dvd med super-vhs kabel som kanske inte gör underverk för svärtan??

Redigerat av Greve_G, 18 maj 2006 - 16:14.


#502

Postad 10 juni 2006 - 09:21

Fredrik H
  • Fredrik H
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Skumt, någon som har tips på hur jag ska göra?

Nu fungerar inte min projektor igen. Det började så här:
För två veckor sedan tändes inte lampan när jag startade projektorn som vanligt. Blev besviken, men hade inte tid/lust att skicka mail just vid det tillfället eftersom jag inte var på bra humör.

Senare på kvällen kommer en vän över och han ville lira lite PS2, så han startar projektorn utan min vetskap när jag fixat käk i köket. Då hoppar lampan helt plötsligt igång och fungerar felfritt i mina ögon sett. Därefter har jag använt projektorn vid minst en fem-sex tillfällen utan problem.

Igår körde jag PS2 efter fotbollsmatcherna och jag tyckte att lampan var lite konstig första halvminuten innan den blev riktigt varm. Men jag tänkte inte mer på det. Efter att jag spelat en sisådär en timme, så stängde jag av projektorn.

Nu på morgonen när jag tänkte fortsätta spelandet, så gick inte lampan igång. Testade att försöka starta projektorn ett par gånger, eftersom jag innerst inne hade ett hopp om att den återigen kunde starta igen. Men det verkar inte gå. Skruvade loss lampan och jag ser inget fel på den, men det kanske man inte kan se?

Lampan (om det nu är det som är felet) har gått sönder en gång tidigare. Och jag fick då en ny lampa från Anovo efter en lång väntetid. Lampan levererades i början av december, så denna lampa är cirka 7 månader gammal. Hur som helst, så är det mindre än ett år sedan jag köpte projektorn. Så det borde ju gå på garantin.

Brinntiden på lampan den här gången är c:a 280-300 timmar. Jag vet att den inte har passerat 300h eftersom det inte var så länge sedan som jag kollade lampans brinntid.

Någon som har tips på eventuella lösningar på problemet?

Har skickat mail till min återförsäljare, men hör han inte av sig under måndagen så tänkte jag ringa BenQ Helpdesk.

Tur i oturen är väl att jag inte köpte digitalbox innan fotbollsvm. Hade varit jäkligt surt annars. Nu får jag istället våldsgästa en annan polare som iaf har en 50-tummare att kolla på.

Hälsn.
/Fredrik H

#503

Postad 11 juni 2006 - 21:52

mi1scto
  • mi1scto
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0
Min första lampa gick sönder den 8/6-06 (ca 250h) och på kvittot från loudness står det 7/6-05.
Dock löste jag ut den på posten mot postföskott den 8/6-05.
Lampgarantin borde täcka detta eller vad tror ni?
Nån som vet vad en lampa kostar om det blir strul med garantin?

#504

Postad 18 juni 2006 - 17:01

Fredrik H
  • Fredrik H
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Har du hört efter med BenQ helpdesk. När jag ringde och pratade med dem, så frågade de om jag haft projektorn inne för uppgradering, vilket jag inte hade haft. Ska skicka iväg hela projektorn när jag får adresslapparna från Anovo.

Troligen har du kanske också en äldre firmware i din projje som inte är skonsam mot lampan. De tog emot min projektor utan ett enda synpunkt när de fick höra att jag inte uppgraderat den.

Vet tyvärr inte vad en ny lampa kostar. Men jag skulle tro att priset landar på +3000kr.

#505

Postad 19 juni 2006 - 22:50

mi1scto
  • mi1scto
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0
Fick en ny lampa idag :)
Loudness skötte det väldigt bra måste jag säga.
Har tidigare fått utbytes projektorer från anovo och de verkar vara helt inkompetenta, då de inte verkar kontrolera vad det är de skickar ut.

#506

Postad 13 juli 2006 - 05:35

Fredrik H
  • Fredrik H
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Tjenare,

En eloge till Anovo den här gången. Lämnade in projekorn en torsdag över disk i Västerås och plockade ut den på måndag. Smidigt som attans.

Fick ny lampa och senaste firmware som sägs ska vara bra mycket skonsamare mot lampan än min mycket äldre verision. Dessutom så ska väl svärtan och färgerna vara snäppet bättre enligt ett test jag läst. http://www.bigscreen...BenQ_PE7700.htm

/Fredrik

#507

Postad 20 september 2006 - 22:57

joioi50
  • joioi50
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0
Har funderat på att köpa den här projektorn, Butiken säger att den medföljande lampan har 6månader & obegränsat antal timmar vilket ju är en +.

Dock så har jag fått ett bättre pris på Sony HS 60 som kanske är bättre? dock har den bara 90 dagar garanti på lampa..

Redigerat av joioi50, 20 september 2006 - 22:58.


#508

Postad 24 september 2006 - 08:51

Fredrik H
  • Fredrik H
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Kan säga att jag är helnöjd med uppgraderingen av firmware. Projjen har blivit som ny och färgerna är snäppet bättre än tidigare tycker jag.

Vad gäller garanti på lampa, så brukar det väl vara 1 år eller 750 timmar beroende på vad som infaller först. Nu när den nya programvaran är något vänligare mot lampan så räknar jag att den skall hålla mellan 2.000 - 3.000 timmar i eco-mode som jag brukar köra med.

Kan inte uttala mig om Sony HS60, men jag kan säga att jag är helnöjd med min projektor.

#509

Postad 05 november 2006 - 19:53

wedberg
  • wedberg
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Efter att precis fått min proj uppgraderad med firmware som är daterat juli 2006 så är inställningen för fäger i komponentläge helt fel. Bilden är på tok för grön. Är det någon som kan tala om vad Ni har för värden inställda i factory-menyn för komponentsignalen!?

Får tillägga att det då enbart gäller när jag skickar progressiv signal. Utan progressiv är färgerna OK.

Redigerat av wedberg, 05 november 2006 - 19:58.


#510

Postad 28 februari 2007 - 09:53

RJM
  • RJM
  • Användare

  • 151 inlägg
  • 0
Nu är det kanpanjpris på denna... :) Men hur står sig denna projektor med dagens modeller?

Fick denna demad idag mot en Hitachi PJ-TX300 och jag tyckte svärtan var klart bättre på PE7700 men skärpan och ljustrycket klart bättre på PJ-TX300.

Tyvärr var den inte kalibrerad så jag vet ej om det går att justera bilden så att skärpan och ljustrycket blir i samma klass som PJ-TX300.

Synpunkter?

Redigerat av RJM, 01 mars 2007 - 19:31.


#511

Postad 02 mars 2007 - 06:28

AdakEmil
  • AdakEmil
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej!!

Är det nån som vet om man kan byta bara själva glödlampan i min PE7700. Missförstå mig rätt när jag skriver glödlampa, det handlar alltså inte om hela släden med linsen och alltihop utan bara om själva glödlampan. Jag har nämligen fått tag på en lampa för riktigt bra pris.

MVH//Emil

#512

Postad 06 mars 2007 - 17:31

Juggernaut
  • Juggernaut
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Ingen som råkar veta om M Universal Projector mount II passar till denna projje?
Postad bild
(575kr på DustinHome).

*Edit 20:38 (Liknande fanns ju på på Kjell & Co istället med artnr 57315, 299kr och ser nästan identiskt ut)...

*Edit Lör10Mar 19:48 Har fått hem projektorn och kikat undertil... Ett sådant fäste med 3 armar verkar inte vara en höjdare då hålen är symmetriskt utlagda (4st) utmed sidorna. Således inget hål i mitten för den 3e armen.
Alternativt får man väl fixa dit någon stödjande metallskena men hållfasthetsläran är ju inte direkt purfärsk i minnet så hur skall man veta hur den skall dimensioneras :(.

Redigerat av Juggernaut, 10 mars 2007 - 19:47.


#513

Postad 09 mars 2007 - 01:34

Casper
  • Casper
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0
Ja nu har man blivit med en PE7700 den var ju så bilig att man inte kunde låta bli längre.
e väldigt nöjd med den specielt med HD-dvd.

enda e att svärta inte är den besta men den e bra nog att man inte stör sig på den.
och har lite ljus lekage på vänster sida av projen typ 70cm till höger om duken när jag kör med 80tum nån annan som har det problemet? (stör inte så mycket)

kan starkt rekomendera den.

jämförde lite med minna intryck av HD70 och benq känns mer filmisk eller organisk svårt att beskriva
annars känns de ganksa lik värdiga.

#514

Postad 10 mars 2007 - 18:04

Greve_G
  • Greve_G
  • Lärjunge

  • 354 inlägg
  • 0
Välkommen i PE7700 klubben.

Undra om det kommer någon uppdatering så att man kan se 1080p/24 eller 720p/24

#515

Postad 06 april 2007 - 18:41

Axel.F
  • Axel.F
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0
Beställde en PE7700 idag. Jag har kollat på denna projektor flera ggr och tycker den är helt fantastisk. Tyvärr så ska det ju även handlas fler prylar (TV,högtalare,förstärkare m.m.)

Så jag har fått nöjja mig med en Toshiba MT-200 . Men nu när dom säljer den till det sjukt låga priset av 8600:- så kunde jag bara inte hålla mig längre. Sålt min MT200 och beställt en PE7700 :0)

Tänkte bara höra om det är någon som vet vad det ska vara för version på Firmware i den? läste att det kommit en uppgradering som ger mycket bättre bild och vill gärna försäkra mig om att min projje har den versionen nu när jag hämtar den nästa vecka.

#516

Postad 05 juli 2007 - 18:05

Unregisteredb7f6d076
  • Unregisteredb7f6d076
  • Forumräv

  • 709 inlägg
  • 0
Tjena
Har precis köpt en PE7700 och jag har en fråga till er som har haft projjen ett tag.
Bilden flimrar väldigt snabbt till och från (1 gång/30 min typ) när man kör i Eco mode på lampan, på High mode så funkar det utan problem.

Jag har letat och grabbarna på AVSForum (väldigt många grabbar) har också haft detta fenomenet.
Som påstås lösas genom att köra på HIGH i några timmar och sen skulle flimmret vara borta.

Är det så man löser detta?
Någon som har haft samma problem och "verkligen" löst det på detta sättet?

På Benq helpdesk säger de att de kan byta till en ny projje inom 10 dagar efter köp.

Projjen är helt ny och flimmret kom redan under den första timmen.

Mvh
John

#517

Postad 20 juli 2007 - 15:05

Unregistered94bbe618
  • Unregistered94bbe618
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Hej!!

Är det nån som vet om man kan byta bara själva glödlampan i min PE7700. Missförstå mig rätt när jag skriver glödlampa, det handlar alltså inte om hela släden med linsen och alltihop utan bara om själva glödlampan. Jag har nämligen fått tag på en lampa för riktigt bra pris.

MVH//Emil

<{POST_SNAPBACK}>



Hej :D
Hittade den här sidan.
kostar betydligt mindre än här i Sverige.
Frakten är 8 € och 90 dagars garanti.

BENQ PE7700 ORIGINAL LAMPKIT € 345.00
BENQ PE7700 - BULB ORIGINAL BULB ONLY OSRAM € 272.00

HÄR

#518

Postad 18 augusti 2007 - 00:38

henke s
  • henke s
  • Lärjunge

  • 319 inlägg
  • 0
Ja, då har jag oxå joinat PE7700-klubben! (Jag köpte herakles begagnade.) :)

Känner mig väldigt nöjd initialt, trots att jag inte hunnit kalibrera den än. Klart skarpare bild än med min gamla lågupplösta projje och svärtan är klart godkänd. Det som framför allt överraskade mig positivt var frånvaron av regnbågar. På min gamla 4-spinnare såg jag dem så fort jag flackade med blicken, men nu ser jag inte en enda - inte ens i kontrastrika scener eller mot vit text! Underbart! :lol:

Den främsta anledningen till att jag ville ha just denna modell är att den har väldigt låg throw ratio, vilket gör att jag kan få STOR bild på kort avstånd. Tittar nu på avståndet 1.3xbildbredden och det funkar bra med dvd uppskalat till 720p.

Avsaknaden av offset var oxå väldigt viktig för mig eftersom det innebär att man verkligen kan ha projjen i vilket rum som helst utan att riskera att bilden hamnar på golvet om man har lågt i tak eller stor bild.

Den känns även ljusstark nog att kunna fylla upp en riktigt stor duk och fläktljudet ökar inte nämnvärt om man behöver köra lampan i maxläge. :D

Sen är den tillräckligt tyst oxå, vilket man inte kan säga om alla DLP:er...

Det enda problemet jag har är att bilden blir ihoptryckt i höjdled när jag kör projjen i Real-läget. Detta går att åtgärda genom att växla till letterbox-läge. Bilden blir dock korrekt i dvd-menyn, så det är definitivt dvd-spelaren (Samsung HD-945) som strular till detta. Måste RTFM så löser det sig säkert... :D

Mvh Henke

#519

Postad 18 augusti 2007 - 09:51

Unregistereddc7717a1
  • Unregistereddc7717a1
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Jag är på jakt efter en proj med liten eller ingen offset. Hade tänkt köpa HC 1100 som jag tycker ger suverän bild för pengarna, men på 5-6m håll kommer bilden att hamna i golvet för mig. Så frågan är hur den här "gamlingen" står sig när det gäller bildkvalitet mot en ny budget DLP

#520

Postad 18 augusti 2007 - 11:01

henke s
  • henke s
  • Lärjunge

  • 319 inlägg
  • 0

Jag är på jakt efter en proj med liten eller ingen offset. Hade tänkt köpa HC 1100 som jag tycker ger suverän bild för pengarna, men på 5-6m håll kommer bilden att hamna i golvet för mig. Så frågan är hur den här "gamlingen" står sig när det gäller bildkvalitet mot en ny budget DLP

<{POST_SNAPBACK}>

Om nu inte bilden blir för stor för dig på det avståndet, så får man i min mening väldigt mycket bild för pengarna med en PE7700. Jag vet dock inte riktigt hur den står sig gentemot de andra i samma segment...

Det bästa vore naturligtvis om du hade möjlighet att dema den någonstans. Blir nog svårt att hitta den i någon affär, men om du t.ex. bor i nån storstad så finns det säkert nån vänlig ägare här på forumet som kan ställa upp med en visning!

Mvh Henke

#521

Postad 18 augusti 2007 - 11:08

Unregistereddc7717a1
  • Unregistereddc7717a1
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Tack för snabbt svar.

Bildbredden är inget problem tror jag. Kan ha upp till 3 meters bredd om jag vill. Jag bor mellan Stockholm och Uppsala och jobbar i Stockholm men jag vet inte om den demas i butik någonstans.

#522

Postad 18 augusti 2007 - 11:13

Unregistereddc7717a1
  • Unregistereddc7717a1
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Ska tillägga att jag kan flytta fram projekorn så att den hamnar ca fyra meter från duken.
Biorummet är nämligen inte färdigbyggt. Kommer att anpassa eldragningen efter skjutavstånd

#523

Postad 18 augusti 2007 - 23:26

SHURE
  • SHURE
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0
Jag har själv funderat på att införskaffa en PE7700 men hur står den sig mot någon av dessa nya projjar? någon som har sett PE7700 och nån utav dom här? hade tänkt att använda en 90" duk.
Den kommer till största del användas till HDfilm 720p/24 plus dvdbiblioteket 170+,

Har kollat på dom här.
Benq W500
Sony AW10
Optoma HD70
Panasonic PT-AX100
Sanyo PLV-Z5
Hitachi PJ-TX300
Sharp XV-Z3000E

#524

Postad 27 augusti 2007 - 18:37

Unregistereddc7717a1
  • Unregistereddc7717a1
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Jaha då blev det en 7700 för mig också. Måste säga att jag är mycket nöjd. Har inte jämfört sida vid sida med HC1100 som jag tänkte köpa först. Men mitt intryck är ändå att den står sig väldigt bra. Film på bluray ser riktigt bra ut. Tycker faktiskt att 1080i är lite skarpare än 720P. Kanske är en synvilla?

#525

Postad 29 augusti 2007 - 09:15

Parnyman
  • Parnyman
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
PE7700 inhandlad för 7695 kr på Webhallen. De rear utgående produkter idag.

#526

Postad 29 augusti 2007 - 21:04

SHURE
  • SHURE
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0
Det blev en PE7700 för mig också, 7495 på webhallen.

#527

Postad 03 september 2007 - 20:35

Unregistereddc7717a1
  • Unregistereddc7717a1
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Vad är egentligen skillnaden på 4 och 5xspin på färghjulet? Jag märker ingen skillnad på bilkvaliten, men projektorn blir märkbart tystare. Vad är då anledningen att köra på 5x spin.

Ni som nyligen köpt projen, vad har ni för firmware?

#528

Postad 22 september 2007 - 00:42

Greve_G
  • Greve_G
  • Lärjunge

  • 354 inlägg
  • 0
YO!, jag har lite problem med hdmi ingången.

Den fungerar när jag kör DVI->HDMI med datorn, men när jag nu köpt en DVD-hdmi-spelare så blir det ej nån bild (har prövat 2 spelare+ 3 kablar bl.a supra 5m)

nån som haft samma problem?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.