Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kommentarer till Välkomna! av Phonophilos

274 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 11 mars 2016 - 13:29

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Låter som det är förstärkaren för dig :)

 

Det jag personligen tycker är lite synd med vissa high-end integrerade förstärkare är att man måste komplettera med dacar.

Är det så extremt mycket dyrare att få in lite digitala ingångar i en förstärkare för 100 000?..

 

Lyssnade lite på förstärkaren på Sweetspotmässan och det är helt klart en bra förstärkare.

Nu tyckte jag inte något vidare om högtalarna som det spelades på, monitor audo 300 något tror jag de hette.

Alldeles för mycket bas som tog över all musik, not my cup of tea.

Men man fick en känsla för förstärkaren att den kan hantera alla högtalare och all musik.

 

Hade utan problem fått plats på min bänk :)

 

Lycka till med valet!!

 

Kan hålla med. Men man vill väl hålla konstruktionen så ren och enkel som det bara går för att minska störningar.. min gissning. Andra gissningen är att personer som lägger dessa pengar på en produkt oftast inte har något emot att lägga en slant på en DAC. Jag har redan en DAC så slipper tänka på den biten som tur är.

Kan hålla med om att monitor audio pl500 II inte gav någon wow känsla direkt. Men när dem kopplade Nu Vistan med Magellan.. då hände det grejer.

Ska ta lite bilder och lägga upp när den kommer :) !  


Redigerat av Phonophilos, 11 mars 2016 - 18:13.


#102

Postad 23 mars 2016 - 13:54

Graziano
  • Graziano
  • Beroende

  • 1 191 inlägg
  • 0
Tack så mycket detsamna! Riktigt snyggt och stilrent hos dig också, är av samma uppfattnig, göm de mesta i bänken och låt endast stärken synas :) Full pott

#103

Postad 24 mars 2016 - 20:54

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Tack så mycket detsamna! Riktigt snyggt och stilrent hos dig också, är av samma uppfattnig, göm de mesta i bänken och låt endast stärken synas :) Full pott

 

Tackar ! :D

Ja ! Alla tycker olika, men vi gillar lika !  Glad påsk Graziano !



#104

Postad 25 mars 2016 - 18:39

Octopussy
  • Octopussy
  • Veteran

  • 1 868 inlägg
  • 0
Här har vi en man som gillar det fina i livet, härlig kombination av vardagsrum och hemmabio.

#105

Postad 26 mars 2016 - 10:25

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Här har vi en man som gillar det fina i livet, härlig kombination av vardagsrum och hemmabio.


Tackar tackar! Kommer ske lite uppgraderingar närmsta månaden :)

#106

Postad 04 april 2016 - 20:13

code
  • code
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0

Riktigt stilrent med fin elektronik och högtalare!!

Kul att se en till som uppskattar hifi med en god Whisky :) 



#107

Postad 06 april 2016 - 05:46

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Riktigt stilrent med fin elektronik och högtalare!!

Kul att se en till som uppskattar hifi med en god Whisky :)

 

Tackar tackar ! :) 



#108

Postad 19 april 2016 - 13:34

Schonning
  • Schonning
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Skall absolut skriva upp Hibiki på min "att-prova-lista"

#109

Postad 19 april 2016 - 14:45

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Skall absolut skriva upp Hibiki på min "att-prova-lista"

 

Det tycker jag verkligen att du göra :)



#110

Postad 24 april 2016 - 13:35

Heron
  • Heron
  • Veteran

  • 1 800 inlägg
  • 0
Mycket snygg anläggning. Hoppas du får en bra bioupplevelse trots all vit interiör.

#111

Postad 27 april 2016 - 09:33

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Mycket snygg anläggning. Hoppas du får en bra bioupplevelse trots all vit interiör.

 

Tackar ! 

Det fungerar kanon. ReAct duken gör det den ska :) 



#112

Postad 30 april 2016 - 06:11

Unregisterede3acba28
  • Unregisterede3acba28
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Hej, mycket stilren anläggning och fantastiska foton, man skäms lite över sina egna men nu blev jag inspirerad att förbättra.

Jodå, här röks det också cigarr ibland. Tyvärr alltmer sällan numer men visst ligger det några Cohiba även i min humidor. Cohiban är ju cigarrernas no1 men jag föredrar ofta något mildare som Davidoff eller AVO (som är prisvärd). Men det är klart, det mesta är ju mildare än Cohiba.
Ska testa den där japanen också, kul att du inte har fördomar mot Bourbon, finns många bra!

#113

Postad 01 maj 2016 - 18:46

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Hej, mycket stilren anläggning och fantastiska foton, man skäms lite över sina egna men nu blev jag inspirerad att förbättra.

Jodå, här röks det också cigarr ibland. Tyvärr alltmer sällan numer men visst ligger det några Cohiba även i min humidor. Cohiban är ju cigarrernas no1 men jag föredrar ofta något mildare som Davidoff eller AVO (som är prisvärd). Men det är klart, det mesta är ju mildare än Cohiba.
Ska testa den där japanen också, kul att du inte har fördomar mot Bourbon, finns många bra!

 

Tackar tackar :) ! Foto är hobby nr 2. Kommer upp fler bilder snart när resten av grejorna kommer :)

Cohiba är no1, dock föredrar jag också något mildare cigarrer. Men smaken i Cohiban är överlägsen.

Japansk whisky är det ända jag dricker till 90%, är verkligen nöjd. Tror jag har 5-6 olika sorter :) de 10 % är bourbon ! 

 

Kul att du gillade dina nya monoblock ! :)


Redigerat av Phonophilos, 01 maj 2016 - 18:47.


#114

Postad 03 maj 2016 - 20:06

Schonning
  • Schonning
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Tack för din fina kommentar om mitt biorum! Det värmer!

#115

Postad 03 maj 2016 - 21:07

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 502 inlägg
  • 0

Fin anläggning i snyggt rum, och riktigt fina bilder! :)



#116

Postad 04 maj 2016 - 22:42

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Tack för din fina kommentar om mitt biorum! Det värmer!

 

Kul att höra. Sanningen ska alltid fram :) !


Fin anläggning i snyggt rum, och riktigt fina bilder! :)

 

Tackar tackar Erik ! Kommer upp lite fler bilder till helgen, nya 2-kanalaren anländer då ! :)



#117

Postad 05 maj 2016 - 00:40

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0
Fin absorbent. När får vi se en T+A DAC 8 DSD eller Wadia di322

#118

Postad 05 maj 2016 - 09:29

Allendorr
  • Allendorr
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
10/10! Allt är riktigt snyggt! Harmoniskt och stilrent!

#119

Postad 05 maj 2016 - 15:39

Unregistereda2820bf4
  • Unregistereda2820bf4
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Stilrent och snyggt! Gillar speciellt din mf. 10p.

#120

Postad 05 maj 2016 - 16:18

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Fin absorbent. När får vi se en T+A DAC 8 DSD eller Wadia di322


Tack :) inget bestämt än, lutar åt Wadia di322 men i den prisklassen vill jag titta på fler dacar innan jag bestämmer mig.

10/10! Allt är riktigt snyggt! Harmoniskt och stilrent!


Tack så mycket :)!

Stilrent och snyggt! Gillar speciellt din mf. 10p.


Tackar tackar! Den byts ut på fredag tyvärr.. Mot något roligare som slutar på 800 :D

#121

Postad 05 maj 2016 - 16:20

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0

Tack :) inget bestämt än, lutar åt Wadia di322 men i den prisklassen vill jag titta på fler dacar innan jag bestämmer mig.

Tack så mycket :)!

Tackar tackar! Den byts ut på fredag tyvärr.. Mot något roligare som slutar på 800 :D

Ok, själv skall jag bara bestämma mig för ett slutsteg. Så sjukt svårt



#122

Postad 05 maj 2016 - 17:24

Faprod
  • Faprod
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0
Ska bli kul att höra vad du tycker om absorbenterna. Omdöme snarast, tack :-)

#123

Postad 06 maj 2016 - 10:30

Unregistered8cacec98
  • Unregistered8cacec98
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0
Väldigt stilrent, hur presterar sony projjen med din react?

#124

Postad 06 maj 2016 - 12:53

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Ska bli kul att höra vad du tycker om absorbenterna. Omdöme snarast, tack :-)

Väldigt stilrent, hur presterar sony projjen med din react?


Tackar :) skickar ett PM till er båda så fort jag kommer hem!

#125

Postad 06 maj 2016 - 21:37

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0
Det blir bara häftigare och häftigare rigg. Bara att gratulera när drömmen blir verklighet . Har berömt ditt cleana rum för men jag tycker du fått till en snygg anläggning och akustiken smälter in som jyst detaljer. Grymt helt enkelt

#126

Postad 06 maj 2016 - 22:45

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Det blir bara häftigare och häftigare rigg. Bara att gratulera när drömmen blir verklighet . Har berömt ditt cleana rum för men jag tycker du fått till en snygg anläggning och akustiken smälter in som jyst detaljer. Grymt helt enkelt

 

Tackar tackar Mikael ! Det värmer !

Ja, det har också varit bland det svåraste. Men känner att jag hittat komponenter som låter fantastiskt ihop samtidigt som jag är nöjd med helheten i rummet. Absorbenterna blev mycket bättre än jag kunnat drömma om :) !



#127

Postad 06 maj 2016 - 23:40

floyd123
  • floyd123
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0
Aldrig fel med lite muskler :) Snyggt

#128

Postad 07 maj 2016 - 00:02

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Aldrig fel med lite muskler :) Snyggt

 

Tackar :) Nej, det är ju inte det :wub:

Alltid grymt med en överdimensionerad stärkare, högtalarna blommar alltid ut på detta vis oavset volym.

Kommer vara nöjd i många år med denna 2-kanalare :D



#129

Postad 07 maj 2016 - 17:19

Unregistereda2820bf4
  • Unregistereda2820bf4
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Väntar med spänning på uppdatering!

#130

Postad 07 maj 2016 - 17:26

Unregistered42205
  • Unregistered42205
  • Forumräv

  • 842 inlägg
  • 0

Vacker förstärkare. I den klassen, kan man låna hem förstärkaren och lyssna eller tvärtom (dvs. släpa högtalare till butik). Nyfiken på vilka andra förstärkare du kollade på?

Verkar svårt att jämföra flera dyra spelare mot varandra.


Redigerat av Unregistered42205, 07 maj 2016 - 19:34.


#131

Postad 07 maj 2016 - 20:14

Unregistered3f868d20
  • Unregistered3f868d20
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
Vackert!!!
Solklar 10:a

#132

Postad 07 maj 2016 - 22:32

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Väntar med spänning på uppdatering!

 

Kommer lägga upp nya bilder med tiden. Dacen kvar nu :) !


Vacker förstärkare. I den klassen, kan man låna hem förstärkaren och lyssna eller tvärtom (dvs. släpa högtalare till butik). Nyfiken på vilka andra förstärkare du kollade på?

Verkar svårt att jämföra flera dyra spelare mot varandra.

 

Skriver ett PM :)


Vackert!!!
Solklar 10:a

 

Tackar ! Kul att du gillar det du ser :)



#133

Postad 07 maj 2016 - 23:33

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0
Phonophilos vet inte om följande kan vara en kandidat, visas upp på High End mässan i Tyskland. Är en multispelare.
T+A MP1000 E

Redigerat av Buddaz12, 07 maj 2016 - 23:37.


#134

Postad 08 maj 2016 - 11:39

radiuz
  • radiuz
  • Lärjunge

  • 412 inlägg
  • 0
Riktigt tung pjäs till förstärkare! En favorit bland integrerade, man kan ju bara älska den råa designen. Blir ju bara bättre och bättre det här Mr.Triangle! :) 10p

#135

Postad 08 maj 2016 - 14:14

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Phonophilos vet inte om följande kan vara en kandidat, visas upp på High End mässan i Tyskland. Är en multispelare.
T+A MP1000 E

 

Den verkar helt klart intressant ! Tack :)

Ska bli intressant att se vad folk säger om den.


Riktigt tung pjäs till förstärkare! En favorit bland integrerade, man kan ju bara älska den råa designen. Blir ju bara bättre och bättre det här Mr.Triangle! :) 10p

 

Tack!

Är så nöjd! Kom över någon dag och lyssna :D !



#136

Postad 08 maj 2016 - 16:19

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0

Den verkar helt klart intressant ! Tack :)
Ska bli intressant att se vad folk säger om den.


Tack!
Är så nöjd! Kom över någon dag och lyssna :D !

Det blir 3 modeller i nya E serien, en multispelare, stereoreciver och vanlig integrerad. Har närmaste butik som rabatterat några ur gamla E serien och R serien dock allt för högt pris. T+A har fint hantverk och är verkligen i den högre skalan så man gör inte direkt bort sig om man köper märket, bara det att priset är saftigt. Själv är jag lite inne på Cyrus audio eller Naim till mina Kef. Först bara en resa.

#137

Postad 09 maj 2016 - 08:37

Unregisteredb2bcb2c1
  • Unregisteredb2bcb2c1
  • Beroende

  • 1 393 inlägg
  • 0

Fina bilder! och det låter säkert helt ok, alla kala ytor och högtalarna inträngda i hörnen till trots.

 

Själv kan jag inte riktigt ta märket goldkabel seriöst eftersom de har en guldpläterad optisk kabel i sitt sortiment  :lol: Du ska förresten inte ta och tysta ner alla kabelskeptiker en gång för alla och anta Zartoks lilla utmaning? Det hade gjort hela forumet en tjänst.



#138

Postad 09 maj 2016 - 08:49

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Det blir 3 modeller i nya E serien, en multispelare, stereoreciver och vanlig integrerad. Har närmaste butik som rabatterat några ur gamla E serien och R serien dock allt för högt pris. T+A har fint hantverk och är verkligen i den högre skalan så man gör inte direkt bort sig om man köper märket, bara det att priset är saftigt. Själv är jag lite inne på Cyrus audio eller Naim till mina Kef. Först bara en resa.

 

Ska verkligen titta upp det :) ! Tack så mycket ! 

Ja, det är svårt det där.. har du möjlighet att låna hem ? 



#139

Postad 09 maj 2016 - 09:02

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Fina bilder! och det låter säkert helt ok, alla kala ytor och högtalarna inträngda i hörnen till trots.

 

Själv kan jag inte riktigt ta märket goldkabel seriöst eftersom de har en guldpläterad optisk kabel i sitt sortiment  :lol: Du ska förresten inte ta och tysta ner alla kabelskeptiker en gång för alla och anta Zartoks lilla utmaning? Det hade gjort hela forumet en tjänst.

 

Tackar! Mina högtalare låter faktiskt bäst (enligt mätningar) när de är placerade på detta vis. Mycket pga att den är portad framtill. :) Kommer sätta upp absorbenter för första reflexen också. letar efter ett par som jag tycker passar in till vardagsrummet :D 

 

Haha lyxig kabel! Kör inte Goldkabel längre, har gått över till Chord :) 

 

Den eviga kabel frågan. Jag vet vad jag tycker men har full respekt för personer som inte anser att det finns skillnader. 

Det är många faktorer som spelar in. Men om man skulle bortse från allt det så skulle jag fortfarande inte kunna använda en Supra Classic 2,5 till min Nu Vista 800. 

 

Vad tycker du själv :)



#140

Postad 09 maj 2016 - 19:45

Unregisteredb2bcb2c1
  • Unregisteredb2bcb2c1
  • Beroende

  • 1 393 inlägg
  • 0

Tackar! Mina högtalare låter faktiskt bäst (enligt mätningar) när de är placerade på detta vis. Mycket pga att den är portad framtill. :) Kommer sätta upp absorbenter för första reflexen också. letar efter ett par som jag tycker passar in till vardagsrummet :D

 

Haha lyxig kabel! Kör inte Goldkabel längre, har gått över till Chord :)

 

Den eviga kabel frågan. Jag vet vad jag tycker men har full respekt för personer som inte anser att det finns skillnader. 

Det är många faktorer som spelar in. Men om man skulle bortse från allt det så skulle jag fortfarande inte kunna använda en Supra Classic 2,5 till min Nu Vista 800. 

 

Vad tycker du själv :)

Jag är mest lycklig över att jag själv inte tror mig höra någon skillnad mellan olika fungerande(!) kablar, det drar ner på kostnader för potentiella uppgraderingar en del.

 

Hade jag varit du hade jag istället för att leta efter en färdig snygg absorbent letat efter ett snyggt glest eller tunt tyg. Bygg sen en ram av mdf eller trä ca 12 cm tjock, stoppa i 90 mm tjock isolering som inte är alltför kompakt, och klä med tyget. Rent spontant tänker jag att någonting i den här stilen hade passat in? För att det inte ska vara helt i onödan får du göra dem ganska stora.

 

Vill du göra någonting som inte lika mycket påverkar intrycket av väggarnas som stora avskalade ytor, men som är mycket mer effektivt för ljudet kan du bygga "gälar". Du bygger helt enkelt den delen av väggen där förstareflektionen blir lite mer vinklad mot lyssningsplatsen så att reflektioner styrs bort till väggen bakom dig istället och inte når dig i soffan förrän lite senare. Det medför både att reflexen från fönstret bakom dig blir mer utsmetad och att du blir av med förstareflektionen.

 

Det är vad jag tycker :)



#141

Postad 10 maj 2016 - 08:03

Unregistereda2820bf4
  • Unregistereda2820bf4
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Så j*vla sexigt! Hade varit urkul att lyssna på din setup!

#142

Postad 10 maj 2016 - 09:44

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Så j*vla sexigt! Hade varit urkul att lyssna på din setup!

 

Tack som bara den ! 



#143

Postad 10 maj 2016 - 09:47

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Jag är mest lycklig över att jag själv inte tror mig höra någon skillnad mellan olika fungerande(!) kablar, det drar ner på kostnader för potentiella uppgraderingar en del.

 

Hade jag varit du hade jag istället för att leta efter en färdig snygg absorbent letat efter ett snyggt glest eller tunt tyg. Bygg sen en ram av mdf eller trä ca 12 cm tjock, stoppa i 90 mm tjock isolering som inte är alltför kompakt, och klä med tyget. Rent spontant tänker jag att någonting i den här stilen hade passat in? För att det inte ska vara helt i onödan får du göra dem ganska stora.

 

Vill du göra någonting som inte lika mycket påverkar intrycket av väggarnas som stora avskalade ytor, men som är mycket mer effektivt för ljudet kan du bygga "gälar". Du bygger helt enkelt den delen av väggen där förstareflektionen blir lite mer vinklad mot lyssningsplatsen så att reflektioner styrs bort till väggen bakom dig istället och inte når dig i soffan förrän lite senare. Det medför både att reflexen från fönstret bakom dig blir mer utsmetad och att du blir av med förstareflektionen.

 

Det är vad jag tycker :)

 

Tack för tipset, den färgen skulle passa in hos mig :)! Man kan ju som du säger få det precis som jag vill ha den med DIY absorbenter, problemet för mig är att ha tiden till att göra dem :( Jobbar på tok för mycket just nu.  Gälarna verkar vara en rolig lösning, det ska jag titta närmare på. Känner du någon som har så ?

 

 

Tack :)



#144

Postad 10 maj 2016 - 10:06

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Fina bilder och trevligt rum! :)

Kul att du nu även satsar lite på akustiken, det tycker jag anläggningen förtjänar. Du skall inte prova några andra högtalarfötter också när du ändå håller på? Typ sd-fot?

#145

Postad 10 maj 2016 - 11:26

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Fina bilder och trevligt rum! :)

Kul att du nu även satsar lite på akustiken, det tycker jag anläggningen förtjänar. Du skall inte prova några andra högtalarfötter också när du ändå håller på? Typ sd-fot?

 

 

Tackar :) ! Kommer bli mer akustik med tiden, ett till par basabsorbenter blir det först ! Sedan något roligt för förstareflexen. 

Har testat SD fötter på tidigare högtalare, tyckte inte det gjorde någon större skillnad.. däremot gjorde de underverk hos dåvarande subwoofer :) 



#146

Postad 10 maj 2016 - 14:29

baconaboo
  • baconaboo
  • Lärjunge

  • 298 inlägg
  • 0
Ser ut som en pansarvagn har rullat in, grattis kan man bara säga.
Nu är det bara att skaffa en skivspelare och börja lira musik på riktigt :)

#147

Postad 10 maj 2016 - 14:33

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Tackar ! haha ja.. sambon fick lov att komma ner och hjälpa mig lyfta! 

I know.. måste hitta en skivspelare ! och köpa mig lite LPs!   :D 


Ser ut som en pansarvagn har rullat in, grattis kan man bara säga.
Nu är det bara att skaffa en skivspelare och börja lira musik på riktigt :)

Tackar ! haha ja.. sambon fick lov att komma ner och hjälpa mig lyfta! 

I know.. måste hitta en skivspelare ! och köpa mig lite LPs!   :D


Redigerat av Phonophilos, 10 maj 2016 - 14:32.


#148

Postad 10 maj 2016 - 14:53

baconaboo
  • baconaboo
  • Lärjunge

  • 298 inlägg
  • 0

Du säger alltså att ni delar intresset för elektronik? :)

Om jag skulle fråga om bärhjälp skulle min sambo råka halka i trappan,,,, "Oj råkade den gå sönder nu?, vilken tur att jag har en blomma vi kan ställa på bänken istället.".

 

Tänkte på din recension du skrev om den.

Behöver den alltså 10-15 minuter för att den ska kunna jobba över huvud taget?

Eller är det som en bil på vintern? Den går lite knackigt och ryckigt första 15 minutrarna, men sedan då den fått korrekt arbetstemperatur så jobbar den på sin normala kapacitet?



#149

Postad 10 maj 2016 - 15:09

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

haha det vill jag inte påstå.. hon är glad om jag är glad, hon gillar att lyssna på musik , typ så :D

Hade vi tappat Nu Vistan hade jag nog börjat grina på plats..

 

Den går att spela på direkt, man behöver inte vänta. Men rören behöver sin temperatur för att arbeta under bästa förhållanden :) 



#150

Postad 10 maj 2016 - 16:05

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0

haha det vill jag inte påstå.. hon är glad om jag är glad, hon gillar att lyssna på musik , typ så :D
Hade vi tappat Nu Vistan hade jag nog börjat grina på plats..

Den går att spela på direkt, man behöver inte vänta. Men rören behöver sin temperatur för att arbeta under bästa förhållanden :)

Det är som med all annan lektronik, behövs någon minut för att bli varm, det är då det mesta får den rätta potentialen. Aldrig riktigt fastnat för LP, första gången var nyligen på mässa med Lyra, däremot inget jag direkt har fastnat för, cd skivan är bättre. Köp cd spelaren i nu vista serien, har för mig MF skulle släppa även kompis till din förstärkare. Heter nu vista cd player, finns i sortimentet, använder Texas Instruments, delta sigma är burr brown bara lite finare namn och krets. Dubbla optisk/coax på baksidan och xlr, priset vet jag ej.

Redigerat av Buddaz12, 10 maj 2016 - 16:13.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.